TopList

На Главную
Установить в качестве домашней!



                Укрінформ: Банки та фінанси. N 14

                        24 липня 2001 року

                              ЗМІСТ

МАКРОЕКОНОМІКА
- Підвищення  якості  управління  грошовими ресурсами на макро- та
  мікрорівнях передбачають ухвалені  Національним  банком  України
  зміни до основних засад грошово-кредитної політики на 2001 рік
- Збереження  високої  динаміки  розвитку  української   економіки
  вимагає здійснення активних реформаторських кроків

ДЕРЖАВА ТА ФІНАНСИ
- Важливі соціально-економічні питання покликаний  вирішити  Закон
  України  "Про  внесення  змін  до  Закону України "Про державний
  бюджет України на 2001 рік"
- Анатолій Кінах: бюджет-2002 повинен бути збалансованим
- Понад 18 млрд.  гривень надійшло до  держбюджету  України  за  6
  місяців 2001 року
- Створення комплексної системи державного контролю за  сумнівними
  фінансовими  операціями  передбачає Указ Президента України "Про
  додаткові заходи щодо боротьби з відмиванням доходів,  одержаних
  злочинним шляхом"

МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
- Борги України перед Паризьким  клубом  реструктуризовано  на  12
  років
- Проведення завершального етапу переговорів щодо надання  Україні
  програмної системної позики - мета візиту директора Всесвітнього
  банку по Україні та Білорусі Луки Барбоне до Києва з  22  по  27
  липня

РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ БАНКІВСЬКОГО СЕКТОРА
- Компенсаційні виплати за вкладами  громадян  у  банку  "Україна"
  установи Ощадного банку розпочнуть у серпні
- Сформовано   вищі   органи   управління   Ощадного   банку    та
  Укрексімбанку
- З 1 серпня 2001 року набуває чинності  нова  редакція  положення
  "Про   порядок   формування  обов'язкових  резервів  для  банків
  України"

РИНОК БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ
- Ощадний   банк   України:  стратегія  діяльності  спрямована  на
  врахування запитів та вимог потенційних вкладників
- Майже  4,7 млн.  гривень прибутку отримав Укрексімбанк у першому
  півріччі 2001 року
- Близько   15   млн.   гривень   становить   балансовий  прибуток
  Дніпропетровського "Приватбанку" за підсумками роботи у  першому
  півріччі

ПРОБЛЕМИ ПРИВАТИЗАЦІЇ
- Оголошено конкурс з продажу 95% акцій ВАТ "НВО "Етал"
- Недонадходження  від  приватизації до державного бюджету України
  за підсумками 6 місяців 2001 року становлять  900  млн.  грн.  -
  Володимир Лановий

ФОНДОВИЙ РИНОК
- Тимчасово призупинено видачу ліцензій  суб'єктам  підприємництва
  на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів
- Досягнення   високої   ефективності   здійснення    депозитарної
  діяльності   в   Україні   вимагає  створення  єдиної  державної
  депозитарної установи
- Загальний обсяг продажу у Першій фондовій торговельній системі у
  першому півріччі становив майже 760 млн. грн.
- На Українській фондовій біржі у першому півріччі 2001 року обсяг
  торгівлі цінними паперами становив 27,7 млн. гривень

ІНВЕСТИЦІЇ
- Забезпечити   комплексний   підхід  до  формування  сприятливого
  інвестиційного клімату в Україні покликаний Указ Президента "Про
  заходи щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні"
- Збільшення  інвестицій   є   вирішальним   чинником   подальшого
  зростання економіки України, вважає Володимир Лановий
- Понад 200 млн.  доларів  США  інвестицій  дозволила  залучити  в
  економіку  СЕЗ  "Яворів"  ефективна  державна  політика розвитку
  регіонів
- Інвестиції  в  економіку  Донецької  області  перевищили 1 млрд.
  доларів США

СВІТ ФІНАНСІВ: ПОДІЇ, ФАКТИ, КОМЕНТАРІ
- Допомогу  на  суму 768 млн.  доларів нададуть країнам СНД у 2002
  році Сполучені Штати Америки
- На 8,6 млрд. злотих буде збільшено дефіцит бюджету Польщі

__________________________________________________________________

                             Розділ I

                          МАКРОЕКОНОМІКА

 1.1 ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ РЕСУРСАМИ НА МАКРО- ТА
  МІКРОРІВНЯХ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ УХВАЛЕНІ НАЦІОНАЛЬНИМ БАНКОМ УКРАЇНИ
  ЗМІНИ ДО ОСНОВНИХ ЗАСАД ГРОШОВО-КРЕДИТНОЇ ПОЛІТИКИ НА 2001 РІК

     КИЇВ.   (Укрінформ)   .  Враховуючи  поточні  зміни  основних
прогнозних показників 2001 року, Національний банк України прийняв
рішення  про  внесення  змін  до  Основних засад грошово-кредитної
політики, повідомили у прес-службі НБУ. Відповідні зміни покликані
забезпечити  підвищення  якості  управління грошовими ресурсами на
макро-  та  мікрорівнях.  Так, передбачається, що індекс споживчих
цін  (грудень  до  грудня  попереднього  року) становитиме 12,3 %,
монетарна  база  зросте  на  18-19%  і дорівнюватиме 19,8-20 млрд.
грн.,  грошова  маса  збільшиться  до  39,4-39,7  млрд.  грн.  (на
23-24%).
     Проте,   наголошується   в   інформації   НБУ,  аналіз  стану
банківської  діяльності  виявив  суперечливі  тенденції у розвитку
грошово-кредитної   сфери,  наприклад,  випуск  коштів  в  обіг  у
кількості,   яка  спричиняє  певні  ризики  прискорення  інфляції.
Водночас,  спостерігається  недостатність  грошових  ресурсів  для
кредитування реального сектора економіки та резервування.

     -----

       1.2 ЗБЕРЕЖЕННЯ ВИСОКОЇ ДИНАМІКИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ
   ЕКОНОМІКИ ВИМАГАЄ ЗДІЙСНЕННЯ АКТИВНИХ РЕФОРМАТОРСЬКИХ КРОКІВ

     КИЇВ.   (Укрінформ).  Збереження  високої  динаміки  розвитку
української  економіки вимагає здійснення активних реформаторських
кроків, вважає президент Центру ринкових реформ Володимир Лановий.
У цьому контексті необхідно, насамперед, знизити рівень податкових
та  інших платежів до бюджетів усіх рівнів з одночасним зменшенням
відсоткових  ставок за банківськими кредитами. Крім того, зазначив
в   інтерв'ю  відомий  економіст,  на  нинішньому  етапі  розвитку
вітчизняної   економіки   вкрай  важливо  відмовитися  від  прямої
бюджетної  підтримки  збиткових  і  неплатоспроможних  підприємств
шляхом   надання   їм   дотацій,   податкових   пільг  і  списання
заборгованості.  Бюджетні  кошти,  на  думку  Володимира Ланового,
доцільніше спрямовувати на підтримку інноваційних програм.
     Пріоритетним   напрямком   впровадження   реформ,   наголосив
економіст,  на  сьогодні  є  розширення  притоку  прямих іноземних
інвестицій,  для  чого  на  рівні  держави необхідно здійснити ряд
дерегулятивних  заходів. Слід, зокрема, забезпечити вільний доступ
інвесторів  до  валютно-фондових  ринків і скасувати оподаткування
інвестиційних   операцій   і   репатріації   прибутків   іноземних
інвесторів.
     Ключовим   моментом   для  подальшого  розвитку  національної
економіки   є   також  необхідність  демонополізації  вітчизняного
енергоринку  та  інших  секторів  природних  монополій, підкреслив
президент  Центру  ринкових  реформ.  У  кредитно-фінансовій сфері
важливим  є досягнення збалансованості емісійно-кредитної політики
з валютним регулюванням.
     Виконання  цих  та  ряду інших важливих заходів дозволить, як
вважає  Володимир  Лановий,  утримати  досягнутий рівень зростання
української економіки у майбутньому. Це, у свою чергу, забезпечить
суттєве  зростання  добробуту  українських громадян, що є кінцевою
метою  реалізації  економічних  перетворень,  наголосив  президент
Центру ринкових реформ.

     ДОВІДКА.  Приріст реального ВВП та промислової продукції за 6
місяців 2001 року становить, відповідно, 9,1% та 18,5% порівняно з
5,6%   та   11,3%   у  першому  півріччі  минулого  року.  Приріст
виробництва  сільськогосподарської продукції дорівнював 6,1% проти
скорочення  на  5,2% у 2000 році, приріст обсягу будівельних робіт
становить 10,4% (минулого року спостерігалось скорочення на 0,9%).
Номінальні  грошові  доходи українських громадян за 5 місяців 2001
року  зросли  порівняно  з  аналогічним  періодом минулого року на
26,5%,  а  реальні  - на 6,0%. Зростання реальної заробітної плати
становить  13,9%, зниження середнього рівня інших доходів і пенсій
- 2,8%.

__________________________________________________________________

                            Розділ II

                        ДЕРЖАВА ТА ФІНАНСИ

   2.1 ВАЖЛИВІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ПИТАННЯ ПОКЛИКАНИЙ ВИРІШИТИ
        ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ
            "ПРО ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ НА 2001 РІК"

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Низку важливих економічних та соціальних
питань  покликаний  вирішити  Закон  України "Про внесення змін до
Закону України  "Про   Державний  бюджет  України  на  2001  рік".
     Так,  зокрема,  Закон передбачає: спрямовувати 90% надходжень
від   продажу   земель   несільськогосподарського  призначення  до
місцевих   бюджетів   для  фінансування  капітальних  видатків  та
вирішення   земельних   питань;   збільшити   рівень  забезпечення
прожиткового  мінімуму  для  призначення  соціальної допомоги з 50
грн.  до 65 грн. та надає право Кабінету Міністрів збільшувати цей
рівень протягом року; поширити пільги в оплаті житлово-комунальних
послуг   на  батьків  та  членів  сімей  військовослужбовців,  які
загинули  або  пропали безвісти при проходженні військової служби;
збільшити   обсяги   коштів  на  часткову  компенсацію  ставки  за
кредитами  комерційних  банків  сільгосптоваровиробникам,  у  тому
числі,  для закупівлі та виробництва сільськогосподарської техніки
за  рахунок  надходжень від погашення заборгованості за кредитами,
залученими державою або під державні гарантії; направити кошти, що
надійдуть  від  погашення  недоїмки  до бюджету підприємствами НАК
"Нафтогаз  України"  на  видатки  з пільг та субсидій населенню по
оплаті енергоносіїв.

     -----

    2.2 АНАТОЛІЙ КІНАХ: БЮДЖЕТ-2002 ПОВИНЕН БУТИ ЗБАЛАНСОВАНИМ

     КИЇВ.    (Укрінформ).   Бюджет   2002   року   повинен   бути
збалансованим  і  не повторювати помилок, допущених при формуванні
бюджету  нинішнього  року, заявив Прем'єр-міністр України Анатолій
Кінах  під  час  наради  з керівниками місцевих органів виконавчої
влади.
     За  словами  Прем'єр-міністра,  уряд  ретельно  проаналізував
виконання бюджету поточного року і дійшов висновку, що бюджет-2001
є  незбалансованим. На думку Анатолія Кінаха, включати до доходної
частини  бюджету  кошти  від  приватизації  стратегічних державних
об'єктів  у  сумі  5,9 млрд. гривень було неприпустимо. Крім того,
негативним  моментом  для виконання бюджету Прем'єр-міністр вважає
включення   в   доходну   частину   бюджету  кредитів  міжнародних
фінансових  організацій на суму 1,5 млрд. грн. Тому при формуванні
бюджету  на  2002 рік буде створено 10-відсотковий страховий фонд,
мета якого виправляти неточності у процесі виконання бюджету.
     Прем'єр-міністр  зазначив,  що  Держбюджет-2002 уряду України
доведеться  формувати  на  старій  податковій базі. Анатолій Кінах
нагадав,  що  уряд  у  своєму  зверненні до Верховної Ради України
наполягав  на необхідності розгляду проекту Податкового кодексу та
змін   до   чинного  податкового  законодавства  у  першочерговому
порядку.  При  цьому,  за  словами  Анатолія  Кінаха,  об'єктивною
економічною  вимогою  є  необхідність зниження податкових ставок з
одночасною ліквідацією необгрунтованих податкових пільг.

     -----

  2.3 ПОНАД 18 МЛРД. ГРИВЕНЬ НАДІЙШЛО ДО ДЕРЖБЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ЗА
                       6 МІСЯЦІВ 2001 РОКУ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Загальна сума доходів Державного бюджету
України   за  6  місяців  2001  року  з  урахуванням  міжбюджетних
трансфертів,   за   оперативними   даними  Міністерства  фінансів,
становить  18,28  млрд.  грн., що номінально перевищує відповідний
показник минулого року на 3,4 млрд. грн., або на 22,9%, повідомили
у  прес-службі  Міністерства  фінансів  України.  Рівень виконання
доходів  державного  бюджету  за січень-червень 2001 року становив
43,5%  річного  показника (98,9% до плану 6 місяців) проти 43,8% у
відповідному періоді минулого року.
     До  загального  фонду  держбюджету  надійшло  13,8 млрд. грн.
(97,3%  від  плану  І  півріччя).  Без  урахування  надходжень від
приватизації  до  загального фонду держбюджету надійшло 12,13 млн.
грн. (104,5% плану 6 місяців).
     Загальна   сума   доходів   місцевих   бюджетів   України  за
січень-червень 2001 року становила 10,99 млрд. грн., що номінально
перевищує  відповідний  показник минулого року на 2,84 млрд. грн.,
або на 34,9%.
     Рівень  виконання  доходів  місцевих  бюджетів  України  за 6
місяців 2001 року становить 54,2% річного розрахункового показника
проти 59,6% за відповідний період минулого року.
     Загальна   сума   доходів   зведеного   бюджету   України  за
січень-червень 2001 року становила 24,75 млрд. грн., що номінально
перевищує  відповідний  показник минулого року на 4,42 млрд. грн.,
або  на  21,8%. Рівень виконання доходів зведеного бюджету України
за   6  місяців  2001  року  склав  46,8%  річного  розрахункового
показника проти 48% за відповідний період минулого року.
     Профіцит  державного  бюджету  за  І  півріччя  2001 року, за
оперативними  даними,  становив  62,5 млн. грн. (446,1 млн. грн. у
відповідному періоді 2000 р.).

     ДОВІДКА.  Наведені  показники  виконання  бюджету  у  першому
півріччі  2001  року  мають  попередній  (оперативний)  характер і
підлягають подальшому уточненню.

     -----

     2.4 СТВОРЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ ЗА
   СУМНІВНИМИ ФІНАНСОВИМИ ОПЕРАЦІЯМИ ПЕРЕДБАЧАЄ УКАЗ ПРЕЗИДЕНТ
УКРАЇНИ "ПРО ДОДАТКОВІ ЗАХОДИ ЩОДО БОРОТЬБИ З ВІДМИВАННЯМ ДОХОДІВ,
                   ОДЕРЖАНИХ ЗЛОЧИННИМ ШЛЯХОМ"

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Створення комплексної системи державного
контролю  за  сумнівними  фінансовими операціями, які здійснюються
суб'єктами підприємництва, передбачає Указ Президента України "Про
додаткові  заходи  щодо  боротьби з відмиванням доходів, одержаних
злочинним шляхом".
     Цим  документом  уряду  доручено  прискорити  розробку Закону
України  про  запобігання  та  протидію  легалізації  (відмиванню)
доходів, одержаних злочинним шляхом, а також вирішити питання щодо
забезпечення  співпраці  з  Групою  з  розробки фінансових заходів
боротьби  з  відмиванням  грошей  (FATF) та її Європейською групою
аналізу.
     Крім  того,  згідно  з  указом  мають  бути вжиті заходи щодо
обміну  загальною інформацією, укладення та забезпечення виконання
двосторонніх  та  багатосторонніх  угод  для зміцнення міжнародної
співпраці у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним
шляхом, а також пошуку, арешту та конфіскації таких доходів.
     Державній   податковій  адміністрації  доручено  активізувати
роботу  щодо  боротьби  з відмиванням доходів, одержаних злочинним
шляхом,   виявлення   фактів   маскування  незаконного  походження
доходів, їх дійсного характеру та джерел набуття, місцезнаходження
та   переміщення,  використання,  у  тому  числі,  для  здійснення
підприємницької,     інвестиційної,     благодійної    діяльності,
розрахункових і кредитних операцій.

     ДОВІДКА.  Протягом  першому  півріччя  2001  року  податковою
міліцією  з тіньового обігу стягнено до бюджету 2,3 млрд. грн., що
на  75  млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Крім  того,  в Україну з-за кордону повернуто 34 млн. доларів США.
Всього  по  Україні  у різних сферах і галузях податковою міліцією
виявлено  4,5  тис. ухилень від сплати податків в особливо великих
розмірах.

__________________________________________________________________

                            Розділ III

                    МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

    3.1 БОРГИ УКРАЇНИ ПЕРЕД ПАРИЗЬКИМ КЛУБОМ РЕСТРУКТУРИЗОВАНО
                           НА 12 РОКІВ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Паризький клуб 13 липня підписав угоду з
урядом   України   щодо   реструктуризації   частини  українського
зовнішнього  боргу.  Відповідна  угода передбачає реструктуризацію
близько  580 млн. дол. за кредитами, які були надані Україні до 31
грудня  1998  року, зазначається у заяві Паризького клубу. Ця сума
включає заборгованість за основною сумою та платежі за погашенням,
які  повинні бути здійснені у період з 19.12.2000 р. по 03.09.2002
р. Заборгованість реструктуризовано на 12 років, протягом яких має
бути  здійснено  18  однакових  за  обсягами  піврічних  платежів.
Пільговий   період   становить   3   роки.  Внаслідок  цієї  угоди
обслуговування  боргу  перед  Паризьким клубом кредиторів протягом
2001-2002 років зменшиться з 800 млн. дол. до 285 млн. дол.
     Крім   того,   досягнення   цієї   угоди  є  передумовою  для
реструктуризації  Україною  своєї  заборгованості  у сумі 270 млн.
доларів перед Туркменистаном.
     Ще одним важливим підсумком переговорів української делегації
з  Паризьким  клубом кредиторів є також визначення ним українських
боргових  зобов'язань перед російським "Газпромом" корпоративними,
а   не   суверенними.   Тобто,  ці  борги  є  боргами  українських
корпоративних   суб'єктів   перед  зовнішніми  кредиторами.  Отже,
наголошується     у    заяві    Паризького    клубу    кредиторів,
реструктуризація   боргу   буде   важливим  позитивний  внеском  в
економічний розвиток України.
     Слід зазначити, що рішення щодо реструктуризації боргів перед
Паризьким   клубом   прийнято   після   рішенням   про  поновлення
фінансування  по Програмі розширеного фінансування (EFF), яке Рада
директорів  МВФ  ухвалила  19.12.2000  р. Тож, нині Україна очікує
засідання  Ради  директорів  МВФ,  що  має відбутися у вересні. На
сьогодні  є  всі  підстави  вважати,  що  відносини України та МВФ
розвиваються  у  позитивному  напрямку.  Це  дозволяє розблокувати
вирішення  таких  питань, як фінансування добудови енергоблоків на
Рівненській  і  Хмельницькій  АЕС,  а  також  створити  умови  для
реалізації важливих проектів із Всесвітнім банком та ЄБРР.

     -----

   3.2 ПРОВЕДЕННЯ ЗАВЕРШАЛЬНОГО ЕТАПУ ПЕРЕГОВОРІВ ЩОДО НАДАННЯ
   УКРАЇНІ ПРОГРАМНОЇ СИСТЕМНОЇ ПОЗИКИ - МЕТА ВІЗИТУ ДИРЕКТОРА
 ВСЕСВІТНЬОГО БАНКУ ПО УКРАЇНІ ТА БІЛОРУСІ ЛУКИ БАРБОНЕ ДО КИЄВА
                         З 22 ПО 27 ЛИПНЯ

     КИЇВ. (Укрінформ). Проведення завершального етапу переговорів
щодо  надання  Україні  Програмної  системної позики - мета візиту
Директора  Всесвітнього  банку по Україні та Білорусі Луки Барбоне
до  Києва з 22 по 27 липня, повідомили у службі зовнішніх зв'язків
представництва банку в Україні.
     У  рамках  цього  візиту відбулася церемонія підписання угоди
між  Всесвітнім  банком  та урядом України щодо надання гранту для
підготовки проекту "Фонд соціальних інвестицій".
     ДОВІДКА.  Програмна  системна  позика (ПСП), основна складова
Стратегії  допомоги банку Україні на 2001-2003 роки, спрямована на
підтримку  впровадження  економічної  програми  уряду України. ПСП
складається з трьох окремих позик, по 250 млн. дол. США кожна.

__________________________________________________________________

                            Розділ IV

           РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ БАНКІВСЬКОГО СЕКТОРА

      4.1 КОМПЕНСАЦІЙНІ ВИПЛАТИ ЗА ВКЛАДАМИ ГРОМАДЯН У БАНКУ
      "УКРАЇНА" УСТАНОВИ ОЩАДНОГО БАНКУ РОЗПОЧНУТЬ У СЕРПНІ

     КИЇВ. (Укрінформ). Компенсаційні виплати за вкладами громадян
у  банку  "Україна"  установи  Державного  ощадного  банку України
розпочнуть   у   серпні,  повідомили  у  прес-службі  Міністерства
фінансів України.
     Для  прискорення  вирішення  проблем банку "Україна" створена
міжвідомча  робоча  група,  керівником  якої  призначено  міністра
фінансів Ігоря Мітюкова. До складу цієї групи ввійшли представники
Мінфіну,   Нацбанку,  Державної  податкової  адміністрації,  Фонду
держмайна,   Держказначейства,   тимчасової   адміністрації  банку
"Україна",  Агентства з питань запобігання банкрутству підприємств
і   організацій,   Фонду   гарантування   вкладів  фізичних  осіб,
Ощадбанку,  Мінюсту,  Міністерства аграрної політики, Міністерства
економіки України.
     Ігор  Мітюков  повідомив,  що  21  липня  відбулося засідання
міжвідомчої  групи, на якому був затверджений комплекс заходів для
прискорення  початку  виплат вкладникам банку "Україна". Остаточне
рішення  щодо  дати  початку  виплат, поінформував керівник групи,
буде прийнято на наступному засіданні 24 липня.
     За  словами  Ігоря  Мітюкова,  на прохання Фонду гарантування
вкладів  фізичних  осіб  Міністерство фінансів достроково погасить
державні  облігації,  які  знаходяться  у  власності Фонду з метою
збільшення  обсягу  вільних  коштів для компенсації вкладів. Також
буде  проведена  негайна  інвентаризація  невиконаних  зобов'язань
банку  "Україна" перед державним і місцевими бюджетами. Крім того,
Державна     податкова    адміністрація    надасть    Мінфіну    і
Держказначейству   інформацію   про  вимоги  щодо  неперерахованих
відділеннями банку "Україна" сум податків.

     ДОВІДКА.   Національний   банк  України  16  липня  відкликав
ліцензію на здійснення банківських операцій агропромисловим банком
"Україна".  Процедуру ліквідації цієї кредитно-фінансової установи
здійснюватиме   Агентство   з   питань   запобігання   банкрутству
підприємств  і  організацій.  Для зарахування надходжень у процесі
ліквідації та здійснення розрахунків з кредиторами Нацбанк відкрив
Агентству   накопичувальний   рахунок  N  3207.  Згідно  з  чинним
законодавством,  термін  ліквідаційної процедури становить 3 роки.
На  початок  процесу ліквідації банку "Україна" загальна кількість
вкладників  становила  близько 1,7 млн. осіб, з яких 95,5% тримали
вклади,  що  не перевищують 500 грн. Загальна заборгованість банку
перед  цією категорією вкладників становить близько 17,5 млн. грн.
Ця  заборгованість  буде  повністю  погашена  Фондом  гарантування
вкладів  фізичних  осіб.  Громадянам, які тримали на рахунку понад
500 грн., Фонд також відшкодує по 500 грн., для чого буде виділено
додатково майже 34,5 млн. грн. Повернення решти коштів вкладниками
банку "Україна" здійснюватиметься, згідно з чинним законодавством,
за  результатами роботи Агентства з питань запобігання банкрутству
підприємств і організацій.
     Що  стосується  юридичних  осіб, то, згідно з Законом України
"Про  банкрутство"   та Законом України "Про банківську
діяльність", вони повинні заявити Агентству з питань
запобігання  банкрутству підприємств і організацій про свої вимоги
для вирішення у подальшому питання щодо повернення коштів.

     -----

     4.2 СФОРМОВАНО ВИЩІ ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ОЩАДНОГО БАНКУ ТА
                          УКРЕКСІМБАНКУ

     КИЇВ. (Укрінформ).   Указом  Президента  України  N  502/2001
від 06.07.2001 р.  "Про призначення членів наглядових
рад  відкритого  акціонерного  товариства  "Державний ощадний банк
України"  та   відкритого   акціонерного   товариства   "Державний
експортно-імпортний   банк   України"  сформовано  наглядові  ради
Ощадного банку та Укрексімбанку.
     Цим  документом також визначено персональний склад наглядових
рад   державних   кредитно-фінансових   установ.  Так,  до  складу
наглядової  ради  Ощадбанку  ввійшли: голова Української державної
корпорації  промисловості  будівельних  матеріалів Анатолій Безух,
заступник   глави   Адміністрації   Президента  України,  керівник
Головного  управління  з питань економічної політики Адміністрації
Президента  Павло  Гайдуцький,  голова  правління Пенсійного фонду
Борис  Зайчук,  голова  правління Українського національного фонду
"Взаєморозуміння  і примирення" Ігор Лушніков, референт Президента
України  Сергій  Льовочкін,  заступник  міністра аграрної політики
Сергій  Рижук,  заступник  секретаря  Ради  національної безпеки і
оборони України Сергій Тулуб.
     Відповідно,  до складу наглядової ради Укрексімбанку ввійшли:
народний    депутат   України   Богдан   Губський   (за   згодою),
віце-президент банку "УкрСиббанк" Ігор Далічук, керівник Головного
контрольно-ревізійного   управління  Микола  Каленський,  народний
депутат   Олександр   Свирида  (за  згодою),  заступник  керівника
Державного   управління   справами   Валентин   Савицький,  голова
Рівненської   обласної   державної  адміністрації  Микола  Сорока,
заступник   голови   Державної  податкової  адміністрації  України
Олексій Шитря.
     Слід зазначити,  що,  згідно  зі  статтею  7  Закону  України
N 2121-III   від 07.12.2000 р.  "Про банки і банківську
діяльність",  наглядова рада є вищим органом управління державного
банку,  що здійснює контроль за діяльністю правління банку з метою
збереження залучених на вклади грошових  коштів,  забезпечення  їх
повернення  вкладникам  та  захисту інтересів держави як акціонера
державного  банку.  Ця  стаття  Закону   також   визначає   термін
повноважень членів наглядової ради державного банку - п'ять років.

     -----

     4.3 З 1 СЕРПНЯ 2001 РОКУ НАБУВАЄ ЧИННОСТІ НОВА РЕДАКЦІЯ
     ПОЛОЖЕННЯ "ПРО ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ ОБОВ'ЯЗКОВИХ РЕЗЕРВІВ
                       ДЛЯ БАНКІВ УКРАЇНИ"

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Нацбанк  України затвердив нову редакцію
положення "Про порядок формування обов'язкових резервів для банків
України". Цей документ набуває чинності з 1 серпня
2001 року, повідомили у прес-службі НБУ.
     Положенням   передбачено,   що   кожен  випадок  недотримання
нормативу  обов'язкових  резервів супроводжуватиметься адекватними
заходами  впливу відповідно до статті 73 Закону України "Про банки
та  банківську діяльність". Крім того, сума штрафів за
невиконання   нормативу   обов'язкових  резервів  сплачуватиметься
банками за рахунок їхніх прибутків.

__________________________________________________________________

                             Розділ V

                     РИНОК БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ

   5.1 ОЩАДНИЙ БАНК УКРАЇНИ: СТРАТЕГІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СПРЯМОВАНА НА
        ВРАХУВАННЯ ЗАПИТІВ ТА ВИМОГ ПОТЕНЦІЙНИХ ВКЛАДНИКІВ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Майже  на  142 млн. гривень, або на 9,4%
зріс  загальний обсяг вкладів фізичних осіб в установах Державного
ощадного  банку  України протягом червня, повідомили у прес-службі
цієї кредитно-фінансової установи.
     За  словами  заступника  голови  правління Ощадбанку Анатолія
Гулея,   цей   факт  є  наочним  підтвердженням  зростання  довіри
українських  громадян  до  банку.  Так,  на  01.07.2001 р. залишки
коштів  на  вкладах  громадян  в  установах Ощадбанку у гривневому
еквіваленті  становили  1  млрд.  644  млн. 784 тис. грн. На думку
банкіра, досягти такого значного результату дозволили запроваджені
банком   якісні   зміни  у  депозитній  стратегії,  спрямовані  на
врахування   запитів   та   вимог   різних  категорій  потенційних
вкладників.    У   найближчому   майбутньому   банк   має   наміри
запропонувати  клієнтам 2 нових депозити, умови яких будуть досить
привабливими для приватних осіб, вважає заступник голови правління
банку.
     Слід  зазначити,  що  Ощадбанк  постійно  дбає про розширення
спектру та підвищення якості банківських послуг для громадян. Так,
наприклад,  понад  1,3 млн. громадян користується нині унікальними
можливостями   нової   системи   оплати  комунальних  послуг,  яку
впровадив   Ощадний   банк   у  Донецьку.  За  оцінкою  начальника
Донецького обласного управління банку Валентини Дубініної, система
має   ряд  суттєвих  переваг.  Так,  завдяки  використанню  єдиної
розрахункової  книжки  вона дозволяє значно спростити для громадян
процедуру  здійснення  комунальних платежів. Крім того, за словами
Валентини  Дубініної,  система  побудована  на  єдиній  базі даних
клієнтів   банку,  що  надає  можливість  здійснювати  оперативний
моніторинг   заборгованості   за   комунальними  платежами  та  її
погашення.  Важливо  також  і  те, що нова система працює в рамках
єдиного розрахункового центру комунальних платежів. Це, наголосила
начальник  Донецького  облуправління,  дозволяє  суттєво скоротити
строки надходження грошових коштів на рахунки комунальних та інших
підприємств,  що обслуговують населення. Варто також зауважити, що
при  необхідності  система  надає  громадянам можливість оплати за
комунальні послуги частинами, а не повною сумою.

     -----

    5.2 МАЙЖЕ 4,7 МЛН. ГРИВЕНЬ ПРИБУТКУ ОТРИМАВ УКРЕКСІМБАНК У
                    ПЕРШОМУ ПІВРІЧЧІ 2001 РОКУ

     КИЇВ.   (Укрінформ).   Майже   4,7   млн.  гривень  становить
фінансовий  результат  діяльності  Державного експортно-імпортного
банку   України   у  першому  півріччі  2001  року,  повідомили  у
прес-службі  банку.  Так,  активи  Укрексімбанку  зросли  на 11% і
перевищують  2,5  млрд.  грн.  Суттєво  зріс також загальний обсяг
залучених  коштів юридичних та фізичних осіб. На 01.07.2001 р. цей
показник  досяг  понад 1 млрд. 208 млн. грн. (збільшення з початку
року  на  165  млн.  грн.,  або на 11,8%). Загальна сума коштів на
вкладах   громадян   за  півріччя  досягла  майже  202  млн.  грн.
(зростання на 12%).
     Особливо відчутно збільшився обсяг кредитних вкладень банку у
реальний сектор економіки - майже на 30%. У гривневому еквіваленті
загальний  обсяг  кредитів на 01.07.2001 р. становив понад 1 млрд.
602 млн. грн.
     За  цей  час  у структурі кредитного портфелю відбулися певні
зміни.  Так,  майже  у  1,5  рази  збільшилися  вкладення  банку у
вітчизняний  агропромисловий комплекс. За словами голови правління
Укрексімбанку  Олександра  Сорокіна,  банк і надалі продовжуватиме
політику кредитної підтримки підприємств АПК.
     Крім  того,  у  системі  Укрексімбанку  значно  зросли обсяги
операцій  з використанням платіжних карток. Банк емітував понад 20
тис.  карток  та  уклав  близько 100 договорів з підприємствами та
організаціями   щодо   реалізації   зарплатних   проектів,  значно
розширивши   при  цьому  власну  інфраструктуру  для  використання
карток.

     -----

    5.3 БЛИЗЬКО 15 МЛН. ГРИВЕНЬ СТАНОВИТЬ БАЛАНСОВИЙ ПРИБУТОК
      ДНІПРОПЕТРОВСЬКОГО "ПРИВАТБАНКУ" ЗА ПІДСУМКАМИ РОБОТИ
                        У ПЕРШОМУ ПІВРІЧЧІ

     КИЇВ.   (Укрінформ).  Близько  15,2  млн.  гривень  становить
балансовий прибуток дніпропетровського "ПриватБанку" за підсумками
роботи   у   першому   півріччі,  повідомили  у  прес-службі  цієї
кредитно-фінансової установи.
     Валюта  балансу  "ПриватБанку" збільшилася на 15% і на 01.07.
2001  р.  становила 3 млрд. 588 млн. грн. Сплачений статутний фонд
досяг 140 млн. грн. (30,67 млн. євро), капітал - 286,2 млн. грн.
     Кредитний   портфель  банку  (без  урахування  міжбанківських
кредитів)  за  6 місяців 2001 року виріс на 21% і становив 2 млрд.
204  млн.  грн.,  з  яких 2 млрд. 44 млн. грн. - кредити юридичним
особам і 160 млн. грн. - фізичним.
     Показники   миттєвої   та   загальної  ліквідності  банку  на
01.07.2001  р. становили, відповідно, 46,84% (при нормі не менш як
20%) і 126,31% (норма - не менш як 100%).
     За   півріччя   кількість   рахунків   юридичних  осіб,  яких
обслуговує  "ПриватБанк",  досягла  110  тис. (збільшення на 10%).
Окрім  того,  банк  обслуговує  близько 1,5 млн. рахунків фізичних
осіб.  Обсяг  залучених  коштів  фізичних  осіб  на  01.07.2001 р.
становив 1,061 млрд. грн.
     У  поточному  році  "ПриватБанк"  активно  розвивав напрямок,
пов'язаний  з  використанням  пластикових  карток.  Підтвердженням
цьому  є  збільшення на 45% кількості карток провідних міжнародних
платіжних  систем VISA і EUROPAY International, які обслуговуються
банком. На сьогодні банк обслуговує близько 463,5 тис. карток.

__________________________________________________________________

                            Розділ VI

                      ПРОБЛЕМИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

    6.1 ОГОЛОШЕНО КОНКУРС З ПРОДАЖУ 95% АКЦІЙ ВАТ "НВО "ЕТАЛ"

     КИЇВ.  (Укрінформ). Фонд державного майна України оголосив 11
липня   конкурс   з   продажу  95%  акцій  ВАТ  "Науково-виробниче
об'єднання "Етал" (м. Олександрія, Кіровоградська обл.). Початкова
ціна пакета акцій підприємства у кількості 91 млн. 44 тис. 660 шт.
становить 22,762 млн. грн. (4,2 млн. дол.).
     Конкурс   має   відбутися  через  45  днів  після  оголошення
конкурсу. Прийом заявок на участь закінчується за сім днів до його
проведення.  За  умовами  конкурсу,  переможець  конкурсу  повинен
забезпечити  збереження  рівня  обсягу  виробництва та асортименту
продукції,  а  також здійснити технічну реконструкцію підприємства
та зберегти робочі місця.

     ДОВІДКА. Протягом 2000 р. НВО "Етал" реалізувало продукції на
27,8  млн.  грн.  Балансовий  прибуток  перевищив  1,4  млн.  грн.
Рентабельність  виробництва становить 3,2% У першому кварталі 2001
р.  об'єднання виробило продукції на 8,978 млн. грн., у тому числі
контактної апаратури на - 4,765 млн. грн., низьковольтних приладів
-  на 2,435 млн. грн., друкарських плат - на 1,277 млн. грн. Обсяг
реалізації   виробів   становив  7,5  млн.  грн.  Кредиторська  та
дебіторська   заборгованості   у   січні-березні   2001   р.  дещо
перевищили,  відповідно, 12,9 млн. грн. і 6,6 млн. грн. Активи ВАТ
оцінюються  у  123,25  млн.  грн.  В  об'єднанні працює 1 тис. 692
особи.  Статутний  фонд ВАТ "Науково-виробниче об'єднання "Етал" -
23 млн. 959 тис. 121 грн.

     -----

    6.2 НЕДОНАДХОДЖЕННЯ ВІД ПРИВАТИЗАЦІЇ ДО ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ
       УКРАЇНИ ЗА ПІДСУМКАМИ 6 МІСЯЦІВ 2001 РОКУ СТАНОВЛЯТЬ
                900 МЛН. ГРН. - ВОЛОДИМИР ЛАНОВИЙ

     КИЇВ.   (Укрінформ).   Недонадходження  від  приватизації  до
державного  бюджету  України  за  підсумками  6  місяців 2001 року
становлять  900  млн.  грн., повідомив Укрінформу президент Центру
ринкових  реформ  Володимир  Лановий.  За  його  словами,  нині ця
тенденція   прогресує.  Так,  минулого  року  недонадходження  від
приватизації становили 500 млн. грн.
     Коментуючи  цю тенденцію, Володимир Лановий зазначив, що вона
є  наслідком  помилкової  методології  приватизації в Україні, яка
орієнтована   на  виконання  фіскальних  завдань.  Крім  того,  на
розвиток   цієї  тенденції  впливає  такий  фактор  як  погіршення
інвестиційного   клімату   в   Україні,  особливо,  для  іноземних
інвесторів.
     Тому  стратегічним завданням, на думку відомого економіста, є
реалізація  раціональної  моделі  приватизації, яка не допускатиме
погіршення  фінансового  стану  підприємств  або  їх кредиторів та
дебіторів,  а  також  сприятиме зростанню виробничих капіталів цих
підприємств.

     ДОВІДКА.  Станом  на  6  червня  поточного року до державного
бюджету  України  від  приватизації надійшло 1 млрд. 545 млн. грн.
Плановий   показник   надходжень  від  приватизації  у  2001  році
становить 5,9 млрд. грн.

__________________________________________________________________

                            Розділ VII

                          ФОНДОВИЙ РИНОК

       7.1 ТИМЧАСОВО ПРИЗУПИНЕНО ВИДАЧУ ЛІЦЕНЗІЙ СУБ'ЄКТАМ
   ПІДПРИЄМНИЦТВА НА ЗДІЙСНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА РИНКУ
                          ЦІННИХ ПАПЕРІВ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Державна  комісія  з  цінних  паперів та
фондового  ринку  тимчасово призупинила видачу ліцензій (дозволів)
суб'єктам  підприємництва  на здійснення професійної діяльності на
ринку цінних паперів, повідомили у прес-службі ДКЦПФР.
     Відповідне  рішення Комісії прийнято у зв'язку з необхідністю
врегулювання  проблем  функціонування  вітчизняного  ринку  цінних
паперів,  які  можуть  виникнути  у зв'язку з набранням чинності у
жовтні  Закону  України  N  1775-III  від 01.06.2001 р.
"Про   ліцензування   певних   видів   господарської  діяльності",
зазначається  в  інформації  прес-служби.  Цей Закон визначає види
господарської  діяльності,  що підлягають ліцензуванню, порядок їх
ліцензування,  встановлює державний контроль у сфері ліцензування,
відповідальність  суб'єктів господарювання та органів ліцензування
за порушення чинного законодавства.

     -----

   7.2 ДОСЯГНЕННЯ ВИСОКОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ДЕПОЗИТАРНОЇ
     ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ ВИМАГАЄ СТВОРЕННЯ ЄДИНОЇ ДЕРЖАВНОЇ
                      ДЕПОЗИТАРНОЇ УСТАНОВИ

     КИЇВ. (Укрінформ). Досягнення високої ефективності здійснення
депозитарної  діяльності  в  Україні  вимагає  створена  у вигляді
виробничого об'єднання недержавних депозитарних установ України на
чолі  з державною депозитарною установою, заявив голова НДУ Віктор
Івченко  на  засіданні  прес-клубу "Створення єдиного депозитарію:
проблеми  та  шляхи їх вирішення". Подібна структура надасть змогу
здійснювати  єдину  політику  у  сфері  депозитарної діяльності та
забезпечить  можливість  Національному  депозитарію виконувати всі
види  депозитарної  діяльності,  передбачені чинним законодавством
України.  Голова  НДУ зазначив, що створити конкурентне середовище
на вітчизняному ринку депозитарних послуг дозволить прийняте Радою
НДУ збільшення статутного фонду Нацдепозитарію до 5 млн. євро.
     Говорячи   про   механізм   створення   єдиної   депозитарної
структури,  Віктор  Івченко,  зокрема,  зазначив,  що  на сьогодні
найкоротшим  і  найпростішим  є  сценарій,  за яким буде здійснено
додаткову  емісію акцій Нацдепозитарію з метою залучення зовнішніх
грошових  коштів  і обміну на акції інших вітчизняних депозитарних
установ.   Голова  НДУ  повідомив  про  результати  переговорів  з
банківськими    установами    щодо    можливої    купівлі    акцій
Нацдепозитарію.  На сьогодні, підкреслив Віктор Івченко, вже існує
попередня  домовленість  з  рядом кредитно-фінансових установ щодо
купівлі акцій НДУ на суму близько 1 млн. грн.
     Однак,  зазначив  Віктор  Івченко,  реалізація цього сценарію
розпочнеться  не раніше 19 вересня 2001 року, коли мають відбутися
загальні  збори  акціонерів Нацдепозитарію. За словами голови НДУ,
збори  акціонерів повинні підтримати рішення Ради щодо розгортання
подібного  сценарію.  Альтернативи  на  сьогодні  просто не існує,
наголосив Віктор Івченко.

     ДОВІДКА. Національний депозитарій України створений 1999 року
відповідно  до  Закону  України  N  710/97-ВР від
10.12.1997  р. "Про Національну депозитарну систему та особливості
електронного   обігу   цінних  паперів  в  Україні".  На  сьогодні
статутний  фонд НДУ становить 5 млн. гривень. Серед акціонерів НДУ
найбільша  частка  -  86%  -  належить  Державній комісії з цінних
паперів  та  фондового  ринку, 4,4% - Національному банку України,
9,6% - іншим 23 співзасновникам.

     -----

    7.3 ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ПРОДАЖУ У ПЕРШІЙ ФОНДОВІЙ ТОРГОВЕЛЬНІЙ
     СИСТЕМІ У ПЕРШОМУ ПІВРІЧЧІ СТАНОВИВ МАЙЖЕ 760 МЛН. ГРН.

     КИЇВ.  (Укрінформ). Загальний обсяг продажу у Першій фондовій
торговельній  системі  у першому півріччі досяг 757,5 млн. грн. Це
дорівнює  102,6% від обсягу продажу за аналогічний період минулого
року, повідомили у прес-службі ПФТС.
     На  вторинному  ринку продано цінних паперів на суму 646 млн.
грн.,  на  аукціонах - на 99,2 млн. грн., на первинному ринку - на
12,3  млн.  грн.  Структура  продажу  цінних  паперів така: 90,31%
становить частка акцій підприємств, 9,53% - частка векселів, 0,16%
- частка облігацій.
     Найвища  активність  спостерігалася  у  березні,  коли  обсяг
продажу досяг 225,3 млн. грн. З квітня обсяги продажу зменшувалися
до свого мінімуму - 43,13 млн. грн. у червні.
     Максимальне значення індексу ПФТС 59,77 пункта зафіксовано 16
лютого, а мінімальне - 48,95 пункта - 15 червня. Протягом півріччя
індекс знизився на 10,9%.
     Найбільшу частку в загальному обсязі торгівлі становили акції
підприємств  енергетики  -  49,19%,  нафто-газової промисловості -
19,99%,  металургії  -  18,9%,  хімічної  промисловості  -  6,23%,
банківської сфери - 2,53%.
     Лідерами  за  обсягами  продажу були акції ВАТ "Київенерго" -
198  млн.  813,4  тис.  грн., ВАТ "Укрнафта" - 64,8 млн. грн., ВАТ
"Рівнегаз"  -  37,23 млн. грн., ВАТ "Полтавський ГЗК" - 29,67 млн.
грн., ВАТ "Миколаївський глиноземний завод" - 24,5 млн. грн.
     За  кількістю  укладених угод перші місця посіли цінні папери
ВАТ  "Мотор-Січ"  -  2 тис. 267 угод, ВАТ "Київенерго" - 955 угод,
ВАТ "Укрнафта" - 876 угод, ВАТ "Барвник" - 493 угоди.

     ДОВІДКА.  На  1  липня у списку ПФТС знаходилися цінні папери
274 емітентів. З них 8 - у першому рівні, 179 - у другому, решта -
у  третьому.  На  початку  року  постійно у торговельних операціях
знаходилися  цінні  папери  44  емітентів,  у  червні їх кількість
зменшилася до 37.

     -----

    7.4 НА УКРАЇНСЬКІЙ ФОНДОВІЙ БІРЖІ У ПЕРШОМУ ПІВРІЧЧІ 2001
 РОКУ ОБСЯГ ТОРГІВЛІ ЦІННИМИ ПАПЕРАМИ СТАНОВИВ 27,7 МЛН. ГРИВЕНЬ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Обсяг  торгівлі цінними паперами (ЦП) на
Українській  фондовій біржі та в її філіях у першому півріччі 2001
р. становив 27,7 млн. грн., повідомили у прес-службі УФБ.
     Загалом  на  біржі  протягом  шести  місяців  поточного  року
відбулося  172  торговельні  сесії, під час яких було укладено 323
угоди з купівлі-продажу 41,4 млн. цінних паперів.
     Біржова  діяльність  у цьому періоді характеризувалася зміною
співвідношення   обсягів  торгівлі  на  первинному  та  вторинному
біржових  ринках  порівняно з відповідним періодом 2000 року. Так,
сукупна  частка  первинного  ринку ЦП у загальному біржовому обігу
становила  43,5%  (у  2000  році  -  88,41%). Близько 63,2% обсягу
первинного  ринку  припадало на приватизаційні ЦП (у 2000 році цей
показник   становив  83,7%),  а  36,8%  -  на  торгівлю  векселями
Пенсійного фонду України (у 2000 р. - 16,3%).
     На  первинному ринку відбулося 152 торговельні сесії, під час
яких було укладено 280 угод з купівлі-продажу 38,8 млн. ЦП на суму
12 млн. грн.
     У секторі приватизації на УФБ та в її філіях було укладено 91
угоду  з  купівлі-продажу 38,8 млн. акцій на суму 7,6 млн. грн. (у
2000  р.  -  181,3  млн.  акцій  на  суму 82,98 млн. грн). Торги з
продажу   державних   пакетів   акцій  304  відкритих  акціонерних
товариств  відбулися  у  Києві, Миколаївській, Східно-Українській,
Івано-Франківській, Південно-Українській та Кримській філіях.
     Частка  загального  біржового обігу, яка припадала на торги з
розміщення  на УФБ векселів Пенсійного фонду, становила 16,2%, або
4,4  млн.  грн.  На торгах було реалізовано 189 векселів, середній
дисконт становив 29,05%.
     Обсяг  торгів  на  вторинному  біржовому ринку становив 56,5%
піврічного  біржового  обігу.  Майже  80,8%  обсягу  реалізації на
вторинному  ринку припадало на векселі суб'єктів підприємництва, а
на корпоративні цінні папери українських емітентів - лише 19,2% (у
2000  році,  відповідно, 17,22% та 82,78%). Загалом на УФБ та у її
філіях  відбулося  20 торговельних сесій, з яких 10 - у Києві. Під
час  сесій було укладено 43 угоди з купівлі-продажу 2,6 млн. ЦП на
суму 15,7 млн. грн.
     Крім  того,  на вторинному ринку векселів була зафіксована 31
угода  з  купівлі-продажу  291  векселя на загальну суму 12,7 млн.
грн.     Найбільшим     попитом    користувалися    векселі    ВАТ
"Мало-Будищанського  заводу  будівельних матеріалів", Харківського
виробничого  об'єднання  "Харківтеплоенерго"  та  ВАТ "Макіївський
меткомбінат".

__________________________________________________________________

                           Розділ VIII

                            ІНВЕСТИЦІЇ

  8.1 ЗАБЕЗПЕЧИТИ КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ СПРИЯТЛИВОГО
 ІНВЕСТИЦІЙНОГО КЛІМАТУ В УКРАЇНІ ПОКЛИКАНИЙ УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА "ПРО
     ЗАХОДИ ЩОДО ПОЛІПШЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО КЛІМАТУ В УКРАЇНІ"

     КИЇВ.   (Укрінформ).   Забезпечити   комплексний   підхід  до
формування  сприятливого  інвестиційного  клімату  та  активізації
інвестиційної діяльності в Україні покликаний Указ Президента "Про
заходи щодо   поліпшення   інвестиційного  клімату   в   Україні".  
Згідно  з цим документом Кабінет Міністрів України
повинен розробити та затвердити  до  1  жовтня  Програму  розвитку
інвестиційної діяльності в Україні на 2002-2010 роки, повідомили в
Управлінні інформації та зв'язків  з  громадськістю  Адміністрації
Президента України.
     Основними   напрямками   розвитку   інвестиційної  діяльності
повинні бути подальша дерегуляція економіки, лібералізація ділової
активності та підтримка підприємницької діяльності.
     Необхідною   умовою   пожвавлення  в  Україні  інвестиційного
процесу  є  також  формування стабільної нормативно-правової бази,
яка  б  забезпечувала всебічне регулювання інвестиційної сфери. Ще
одним  напрямом покращання інвестиційної привабливості української
економіки   відповідно  до  Указу    є  реформування
податкової системи.
     Указ   також передбачає необхідність реалізації
адміністративної  та  судової  реформи,  пожвавлення інвестиційної
діяльності    у    спеціальних   економічних   зонах,   територіях
пріоритетного розвитку, зміцнення банківської системи.
     Відповідно  до  Указу    має бути започатковано
декілька  інвестиційних  проектів  в  окремих пріоритетних галузях
економіки   України  під  егідою  Консультативної  ради  з  питань
іноземних інвестицій в Україні.
     Водночас  Указ  передбачає розробку та реалізацію
Програми  "Інвестиційний імідж України", яка включатиме проведення
широкомасштабної  пропаганди за кордоном щодо формування в Україні
сприятливого  інвестиційного клімату та розширення можливостей для
вигідного інвестування.

     -----

   8.2 ЗБІЛЬШЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙ Є ВИРІШАЛЬНИМ ЧИННИКОМ ПОДАЛЬШОГО
      ЗРОСТАННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ, ВВАЖАЄ ВОЛОДИМИР ЛАНОВИЙ

     КИЇВ.   (Укрінформ).   Збільшення  інвестицій  є  вирішальним
чинником  подальшого зростання економіки України, вважає президент
Центру ринкових реформ Володимир Лановий.
     Однак,   на   думку   відомого  економіста,  нині  в  Україні
спостерігається   зменшення  загальних  обсягів  прямих  іноземних
інвестицій.  На  це  впливають нерозвиненість інфраструктури ринку
інвестицій;  здійснення  приватизації,  орієнтованої  виключно  на
виконання фіскальних функцій; адміністрування валютного ринку.
     Коментуючи   перспективи   збільшення   надходжень  іноземних
інвестицій   в  економіку  України,  Володимир  Лановий,  зокрема,
зазначив,  що,  насамперед,  необхідно здійснити дерегуляцію обігу
іноземних  інвестицій,  забезпечити  вільний  доступ інвесторів до
валютно-фондових  ринків,  скасувати  оподаткування  інвестиційних
операцій та репатріації прибутків іноземцями.
     Президент   Центру  ринкових  реформ  вважає,  що  збільшення
обсягів  інвестиційних  надходжень в Україні можливе лише за умови
сприятливої    дії    валютно-курсових,   податково-амортизаційних
інструментів   та   здійснення  ефективної  приватизації,  яка  не
допускатиме  погіршення  фінансового  стану підприємств. Необхідно
також переорієнтувати бюджетні інвестиції на розвиток інноваційних
програм і здійснити структурно-економічні реформи з метою розвитку
вітчизняного ринку інвестицій.
     Хоча   перше   півріччя   поточного  року  економіка  України
завершила  зі  збитком  у  0,78  млрд.  грн.,  проте, наприклад, у
нафтопереробній  галузі в цей період спостерігався приріст обсягів
виробництва,  нагадав  Володимир Лановий. Це, на його переконання,
зумовлено   взаємодією   ряду  чинників  -  залученням  додаткових
іноземних  інвестицій  і зростанням платоспроможності внутрішнього
ринку.  За  6 місяців перероблено 6,4 млн. т нафтової сировини, що
майже  удвічі перевищує минулорічний показник. У результаті обсяги
виробництва мазуту збільшилися у 2,05 раза, бензину автомобільного
- 1,9, дизпалива - на 79,5%.
     Крім  того,  нині  в  українській  економіці  спостерігається
зростання  інвестицій  вітчизняних підприємств в основний капітал.
Так, за словами президента Центру ринкових реформ, загальний обсяг
інвестицій   українських   підприємств   в   основний  капітал  за
підсумками  першого  кварталу  2001  року (порівняно з аналогічним
періодом 2000 року) збільшився на 48,4%. Ці вкладення зростають за
рахунок  власних  доходів підприємств. За січень-травень 2001 року
(порівняно   з   відповідним  періодом  минулого  року)  загальний
балансовий   прибуток   українських  підприємств  зріс  на  32,8%.
Зокрема,  найвищі  показники балансового прибутку спостерігалися у
промисловості  -  4,5  млрд.  грн.,  транспорті - 1,28 млрд. грн.,
зв'язку  -  0,32  млрд.  грн.  Крім того, у цих секторах економіки
сформовано   найвищий  чистий  прибуток  (після  сплати  податків,
штрафів   і  внесення  обов'язкових  платежів).  Отже,  підсумував
Володимир  Лановий,  це  підтверджує  той  незаперечний  факт,  що
збільшення  обсягу  інвестицій  в  економіці  України сприятиме її
подальшому    зростанню   та   підвищенню   конкурентоспроможності
вітчизняної продукції на світових ринках.

     -----

   8.3 ПОНАД 200 МЛН. ДОЛАРІВ США ІНВЕСТИЦІЙ ДОЗВОЛИЛА ЗАЛУЧИТИ
       В ЕКОНОМІКУ СЕЗ "ЯВОРІВ" ЕФЕКТИВНА ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА
                        РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ

     ЛЬВІВ.  (Укрінформ).  Понад  200  млн.  доларів США дозволила
залучити  в  економіку  СЕЗ  "Яворів"  ефективна державна політика
розвитку  регіонів, вважає голова Яворівської райдержадміністрації
Степан  Лукашик.  Ця  політика  враховує особливості територій, їх
природні  та трудові ресурси. Так, наприклад, підприємства СЕЗ, за
словами  Степана  Лукашика, з початку року відрахували до бюджетів
усіх  рівнів понад 6,5 млн. гривень. На підприємствах зони зайнято
понад  2,6  тис.  працівників,  які  отримують  майже  вдвічі вищу
заробітну плату від середньої по Львівській області.
     Нині   у  СЕЗ  "Яворів"  розвиваються  деревообробка,  випуск
будматеріалів,  харчова  та легка промисловість, приладобудування.
Всього  ж  задіяно  69 інвестиційних проектів, які сформували базу
для  широкого  впровадження  інноваційних  проектів.  Засновниками
підприємств  СЕЗ  виступають  фізичні  та юридичні особи 14 країн,
зокрема, США, Японії, Англії, Данії, Китаю, Туреччинии та Росії.

     -----

     8.4 ІНВЕСТИЦІЇ В ЕКОНОМІКУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ПЕРЕВИЩИЛИ
                       1 МЛРД. ДОЛАРІВ США

     ДОНЕЦЬК. (Укрінформ). Інвестиції у спеціальні економічні зони
та території пріоритетного розвитку Донецької області перевищили 1
млрд. доларів США, зазначалося на 25-у засіданні Ради регіону.
     Додатково Рада розглянула ще 9 інвестиційних проектів, з яких
до   реалізації   прийнято   8.   Найбільший  інтерес  представляє
інвестиційний   проект  Маріупольського  металургійного  комбінату
"Азовсталь",  який за 93 млн. доларів має намір побудувати власний
порт.
     Цікавими є також проекти будівництва нафтопереробного заводу,
реконструкції  шахти  "Краснолиманська"  та  інші. Загалом, нині у
Донецькій області реалізується понад 150 інвестиційних проектів.

__________________________________________________________________

                            Розділ IX

              СВІТ ФІНАНСІВ: ПОДІЇ, ФАКТИ, КОМЕНТАРІ

   9.1 ДОПОМОГУ НА СУМУ 768 МЛН. ДОЛАРІВ НАДАДУТЬ КРАЇНАМ СНД У
                2002 РОЦІ СПОЛУЧЕНІ ШТАТИ АМЕРИКИ

     ВАШИНГТОН. (ІТАР-ТАСС - Укрінформ). Допомогу на суму 768 млн.
доларів  нададуть країнам СНД у 2002 році Сполучені Штати Америки.
Це на 42 млн. доларів менше, ніж у поточному році.
     У  2002  фінансовому  році  на  надання  допомоги  зарубіжним
країнам  в  бюджеті  США  заплановано  15,2  млрд.  доларів.  Слід
зазначити,  що  Комітет з асигнувань палати представників конгресу
США  підтримав  запропоноване Президентом США збільшення витрат на
надання   допомоги  іншим  країнам  на  2%  порівняно  з  поточним
фінансовим  роком.  Так, наприклад, у проекті витрат, схваленому у
минулий  вівторок,  пропонується збільшити з 1,96 млрд. доларів до
2,04  млрд.  розмір  військової  допомоги  Ізраїлю при одночасному
скороченні  економічної  допомоги  цій країні - з 840 млн. дол. до
720    млн.   Обсяг   військової   допомоги   Єгипту   законодавці
запропонували  залишити  на рівні поточного фінансового року - 1,3
млрд.    доларів.   Розмір   економічної   допомоги   цій   країні
рекомендовано  скоротити на 40 млн. доларів - до 655 млн. доларів.
Допомогу Йорданії у проекті пропонується залишити на рівні 75 млн.
доларів  -  на  військові цілі та 150 млн. доларів - на економічне
сприяння.

     -----

  9.2 НА 8,6 МЛРД. ЗЛОТИХ БУДЕ ЗБІЛЬШЕНО ДЕФІЦИТ БЮДЖЕТУ ПОЛЬЩІ

     ВАРШАВА.  (Укрінформ).  На  8,6 млрд. злотих (близько 2 млрд.
доларів  США)  планує  збільшити  розмір  державного дефіциту уряд
Польщі.  Одночасно  на  7,5  млрд.  злотих будуть зменшені видатки
державної казни.
     Фахівці  прогнозують,  що  2001 рік буде для Польщі складним.
Так, у бюджеті нинішнього року передбачено зростання ВНП у розмірі
понад 5%, проте нині цей показник не досягає навіть 3%. Менше, ніж
передбачалося,   надходить   до   державної   казни   грошей   від
приватизації. Тому на кінець нинішнього року недоотримання доходів
може  бути  більшим,  ніж  планувалося.  Якщо  збудуться  прогнози
аналітиків, дефіцит може збільшитися навіть до 17 млрд. злотих.


     Управління підготовки та поширення економічної інформації
 



Hosted by uCoz