”становить в качестве домашней!



                    « ј   ќ Ќ   ”   – ј ѓ Ќ »

           ѕро внесенн¤ зм≥н до де¤ких закон≥в ”крањни


     ” зв'¤зку     з     прийн¤тт¤м     «акону     ”крањни    "ѕро
авар≥йно-р¤тувальн≥   служби"    ¬ерховна –ада ”крањни
п о с т а н о в л ¤ Ї:

     I. ¬нести до де¤ких закон≥в ”крањни так≥ зм≥ни:

     1. ” √≥рничому закон≥  ”крањни        (¬≥домост≥
¬ерховноњ  –ади  ”крањни,  1999 р., N 50, ст. 433; 2001 р., N 2-3,
ст. 10):

     1) в абзац≥ першому частини першоњ статт≥ 3 п≥сл¤  сл≥в  "ѕро
охорону навколишнього природного середовища"  доповнити
словами  "ѕро  авар≥йно-р¤тувальн≥  служби",   "ѕро
цив≥льну оборону ”крањни";

     2) у статт≥ 10 слова " ом≥тет по нагл¤ду  за  охороною  прац≥
”крањни"  зам≥нити  словами  "спец≥ально уповноважений центральний
орган виконавчоњ влади з питань нагл¤ду за охороною прац≥";

     3) статтю 22 викласти в так≥й редакц≥њ:

     "—татт¤ 22. ≈кспертиза проектних р≥шень з протиавар≥йного
                 захисту, безпеки проведенн¤ г≥рничих роб≥т,
                 буд≥вництва та експлуатац≥њ г≥рничих п≥дприЇмств

     ƒержавна техн≥чна   (буд≥вельно-техн≥чна),   еколог≥чна    та
сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чна експертизи безпеки проведенн¤ г≥рничих роб≥т,
буд≥вництва  та  експлуатац≥њ  г≥рничих  п≥дприЇмств,   експертиза
проект≥в    з   протиавар≥йного   захисту   г≥рничих   п≥дприЇмств
провод¤тьс¤   спец≥ально   уповноваженим    центральним    органом
виконавчоњ   влади   з   питань   нагл¤ду   за   охороною   прац≥,
еколого-експертними та спец≥ал≥зованими п≥дрозд≥лами чи установами
або  спец≥ально  створюваними  ком≥с≥¤ми  спец≥ально уповноважених
центральних  орган≥в  виконавчоњ  влади  з  питань   еколог≥њ   та
природних   ресурс≥в,   охорони   здоров'¤,  захисту  населенн¤  ≥
територ≥й в≥д надзвичайних  ситуац≥й  техногенного  та  природного
характеру,   буд≥вництва,   арх≥тектури  та  житловоњ  пол≥тики  ≥
м≥сцевими  органами  виконавчоњ  влади  в  пор¤дку,  встановленому
законодавством ”крањни.

     «азначен≥ у частин≥ перш≥й ц≥Їњ статт≥ експертизи провод¤тьс¤
з метою визначенн¤ в≥дсутност≥ неприпустимого ризику,  пов'¤заного
з  можлив≥стю  завданн¤  будь-¤коњ шкоди життю,  здоров'ю та майну
громад¤н,  а також навколишньому природному середовищу та об'Їктам
господарюванн¤";

     4) абзаци  шостий  та  сьомий  статт≥  25  викласти  в  так≥й
редакц≥њ:

     "пор¤док обслуговуванн¤   г≥рничих   п≥дприЇмств   державними
авар≥йно-р¤тувальними службами;

     заходи з   орган≥зац≥њ   та  проведенн¤  авар≥йно-р¤тувальних
роб≥т";

     5) у статт≥ 29:

     частини третю та четверту викласти в так≥й редакц≥њ:

     "ѕоложенн¤ про авар≥йно-р¤тувальн≥ служби (формуванн¤) та  њх
статути   затверджуютьс¤   в≥дпов≥дними   м≥н≥стерствами,   ≥ншими
центральними  органами   виконавчоњ   влади   в≥дпов≥дно   до   њх
повноважень.

     ѕрац≥вникам авар≥йно-р¤тувальних       служб      (формувань)
заборон¤Їтьс¤ проводити страйки,  а також в≥дмовл¤тис¤ в≥д  вињзду
на р¤туванн¤ людей та л≥кв≥дац≥ю авар≥й";

     частину шосту викласти в так≥й редакц≥њ:

     "ƒл¤ поданн¤  екстреноњ  ≥  квал≥ф≥кованоњ  медичноњ допомоги
потерп≥лим внасл≥док нещасних випадк≥в на г≥рничих п≥дприЇмствах у
п≥дрозд≥лах   державних   авар≥йно-р¤тувальних  служб  (формувань)
орган≥зовуютьс¤    авар≥йно-р¤тувальн≥    моб≥льн≥    групи    або
реан≥мац≥йно-протишоков≥ групи";

     6) у статт≥ 30 друге реченн¤ викласти в так≥й редакц≥њ:

     "“ехн≥чний кер≥вник (головний ≥нженер) г≥рничого п≥дприЇмства
орган≥зовуЇ проведенн¤ авар≥йно-р¤тувальних роб≥т  при  виникненн≥
надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру";

     7) у   частин≥  сьом≥й  статт≥  48  слово  "правонаступником"
виключити;

     8) у   текст≥   «акону   слова   "г≥рничор¤тувальн≥    служби
(формуванн¤)"   та   "державн≥   галузев≥   або  (та)  рег≥ональн≥
г≥рничор¤тувальн≥ служби (формуванн¤)" в ус≥х  в≥дм≥нках  зам≥нити
в≥дпов≥дно   словами  "авар≥йно-р¤тувальн≥  служби  (формуванн¤)",
"державн≥ воЇн≥зован≥ авар≥йно-р¤тувальн≥ служби  (формуванн¤)"  у
в≥дпов≥дних в≥дм≥нках.

     2. —таттю   25   «акону   ”крањни   "ѕро   м≥сцев≥   державн≥
адм≥н≥страц≥њ"      (¬≥домост≥  ¬ерховноњ  –ади ”крањни,
1999 р., N 20-21, ст. 190) п≥сл¤ пункту 9 доповнити новим  пунктом
такого зм≥сту:

     "10) спри¤ють д≥¤льност≥ авар≥йно-р¤тувальних служб за м≥сцем
њх дислокац≥њ,  п≥д час пр¤муванн¤ до зон надзвичайних ситуац≥й та
п≥д час л≥кв≥дац≥њ надзвичайних ситуац≥й,  зокрема  у  поданн≥  њм
необх≥дних транспортних та ≥нших матер≥альних засоб≥в ≥ послуг".

   ” зв'¤зку з цим пункти 10  -  12  вважати  в≥дпов≥дно  пунктами
11-13.

     3. ”  «акон≥  ”крањни  "ѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в ”крањн≥"
(¬≥домост≥  ¬ерховноњ  –ади ”крањни, 1997 р., N 24,
ст. 170; 1998 р., N 48,  ст. 292; 1999 р., N 41, ст. 372; 2000 р.,
N 9, ст. 67; 2001 р., N 9, ст. 39):

     1) частину  першу  статт≥  26  доповнити  пунктом  52  такого
зм≥сту:

     "52) створенн¤   в≥дпов≥дно   до   законодавства  комунальноњ
авар≥йно-р¤тувальноњ служби";

     2) пункт "а" частини першоњ статт≥ 38  доповнити  п≥дпунктами
5, 6, 7, 8, 9 такого зм≥сту:

     "5) п≥дготовка  ≥  внесенн¤  на  розгл¤д ради пропозиц≥й щодо
створенн¤     в≥дпов≥дно     до     законодавства      комунальноњ
авар≥йно-р¤тувальноњ служби,  що  утримуЇтьс¤  за  рахунок  кошт≥в
м≥сцевого бюджету,  вир≥шенн¤ питань про  чисельн≥сть  прац≥вник≥в
такоњ    служби,   витрати   на   њх   утриманн¤,   зокрема   щодо
матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ њх  д≥¤льност≥, створенн¤  дл¤
них необх≥дних житлово-побутових умов;

     6) створенн¤     в    установленому    пор¤дку    комунальних
авар≥йно-р¤тувальних служб;

     7) створенн¤ резервного  фонду  дл¤  л≥кв≥дац≥њ  надзвичайних
ситуац≥й техногенного та природного характеру;

     8) розробленн¤      та      зд≥йсненн¤      заход≥в      щодо
матер≥ально-техн≥чного   забезпеченн¤    д≥¤льност≥    комунальних
авар≥йно-р¤тувальних служб;

     9) орган≥зац≥¤  в  установленому  пор¤дку  навчанн¤ особового
складу     комунальних     авар≥йно-р¤тувальних      служб      та
авар≥йно-р¤тувальних служб громадських орган≥зац≥й".

     4. ѕункт 1 статт≥  21  «акону  ”крањни  "ѕро  п≥дприЇмства  в
”крањн≥"  (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”–—–, 1991 р., N 24,
ст. 272; ¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1993 р., N 13, ст. 119;
1996 р., N 52, ст. 301) доповнити абзацами такого зм≥сту:

     "Ќа п≥дприЇмствах ≥з шк≥дливими та небезпечними умовами прац≥
та   п≥двищеним  ризиком  виникненн¤  авар≥й  можуть  створюватис¤
спец≥ал≥зован≥ об'Їктов≥ авар≥йно-р¤тувальн≥ служби з  прац≥вник≥в
цих   п≥дприЇмств   за  погодженн¤м  з  державною  чи  комунальною
авар≥йно-р¤тувальною службою, що обслуговуЇ це п≥дприЇмство,  а  у
випадку  в≥дсутност≥  такого  обслуговуванн¤  -  за  погодженн¤м з
центральним  органом  виконавчоњ  влади,  до   повноважень   ¤кого
в≥днесено  питанн¤  захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних
ситуац≥й техногенного та природного характеру.

     ѕ≥дприЇмства ус≥х форм власност≥,  на  ¤ких  ≥снуЇ  небезпека
виникненн¤   надзвичайних   ситуац≥й  техногенного  та  природного
характеру,  перел≥к  ¤ких  визначаЇ   аб≥нет  ћ≥н≥стр≥в   ”крањни,
п≥дл¤гають  пост≥йному  та обов'¤зковому обслуговуванню державними
авар≥йно-р¤тувальними  службами   (формуванн¤ми)   на   догов≥рн≥й
основ≥.

     ќбов'¤зки та   в≥дпов≥дальн≥сть   авар≥йно-р¤тувальних  служб
(формувань)  та   пор¤док   обслуговуванн¤   об'Їкт≥в   п≥двищеноњ
небезпеки визначаютьс¤ договорами на обслуговуванн¤".

     5. —таттю 28  «акону  ”крањни  "ѕро  туризм" 
(¬≥домост≥  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни,  1995  р.,  N 31,  ст.  241)
викласти в так≥й редакц≥њ:

     "—татт¤ 28. ƒержавна спец≥альна авар≥йно-р¤тувальна служба
                 центрального органу виконавчоњ влади, до
                 повноважень ¤кого в≥днесен≥ питанн¤ захисту
                 населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й
                 техногенного та природного характеру

     ƒл¤ запоб≥ганн¤  надзвичайним  ситуац≥¤м  у  м≥сц¤х  масового
в≥дпочинку  та реагуванн¤ на них ≥ забезпеченн¤ безпеки турист≥в у
г≥рських  ≥  спелеолог≥чних  районах   д≥Ї   ƒержавна   спец≥альна
авар≥йно-р¤тувальна  служба  центрального органу виконавчоњ влади,
до  повноважень  ¤кого  в≥днесен≥  питанн¤  захисту  населенн¤   ≥
територ≥й  в≥д  надзвичайних  ситуац≥й  техногенного та природного
характеру.

     —уб'Їкти туристичноњ   д≥¤льност≥,   ¤к≥   ви¤вили    бажанн¤
спец≥ал≥зуватис¤ на орган≥зац≥њ туристичних послуг з використанн¤м
активних форм пересуванн¤ турист≥в,  а також  орган≥зац≥њ  масових
в≥дпочинк≥в   турист≥в   у  г≥рських  та  спелеолог≥чних  районах,
повинн≥,   до   отриманн¤   в≥дпов≥дноњ   л≥ценз≥њ,   укласти    в
обов'¤зковому  пор¤дку  угоду  (догов≥р)  з  ƒержавною спец≥альною
авар≥йно-р¤тувальною  службою   центрального   органу   виконавчоњ
влади,  до повноважень ¤кого в≥днесен≥ питанн¤ захисту населенн¤ ≥
територ≥й в≥д надзвичайних  ситуац≥й  техногенного  та  природного
характеру".

     6. ” «акон≥ ”крањни   "ѕро   ÷ив≥льну    оборону     ”крањни"
(¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни,  1993 р., N 14,
ст. 124; 1999 р., N 19, ст. 171):

     1) абзац  сьомий  частини  другоњ  статт≥  1 викласти в так≥й
редакц≥њ:

     "спец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади,
до повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ цив≥льноњ оборони";

     2) у частин≥ друг≥й статт≥ 2:

     абзац другий викласти в так≥й редакц≥њ:

     "попередженн¤ надзвичайних     ситуац≥й    техногенного    та
природного характеру та л≥кв≥дац≥¤ њх насл≥дк≥в";

     абзац шостий виключити;

     3) частину другу статт≥ 3 викласти в так≥й редакц≥њ:

     "Ќачальником ÷ив≥льноњ  оборони  ”крањни  Ї   ѕрем'Їр-м≥н≥стр
”крањни";

     4) статтю   4   доповнити   новими  абзацами  такого  зм≥сту:

     "координуЇ д≥¤льн≥сть авар≥йно-р¤тувальних служб;

     залучаЇ авар≥йно-р¤тувальн≥ служби до л≥кв≥дац≥њ надзвичайних
ситуац≥й за межами територ≥њ ”крањни";

     5) статтю 6 викласти в так≥й редакц≥њ:

     "—татт¤ 6.   —пец≥ально   уповноважений   центральний   орган
виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ цив≥льноњ
оборони:

     бере участь у реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики у сфер≥ цив≥льноњ
оборони,  захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д насл≥дк≥в надзвичайних
ситуац≥й   техногенного   та   природного   характеру,   а   також
попередженн¤ цих ситуац≥й;

     орган≥зовуЇ розробленн¤ ≥ зд≥йсненн¤ в≥дпов≥дних  заход≥в  ≥з
цив≥льноњ оборони;

     керуЇ д≥¤льн≥стю  п≥дпор¤дкованих  йому  орган≥в управл≥нн¤ у
справах цив≥льноњ оборони та спец≥ал≥зованих формувань,  в≥йськами
цив≥льноњ оборони;

     зд≥йснюЇ контроль  за  виконанн¤м  вимог  цив≥льноњ  оборони,
станом готовност≥ сил ≥ засоб≥в цив≥льноњ оборони  дл¤  проведенн¤
нев≥дкладних   роб≥т  дл¤  попередженн¤  та  л≥кв≥дац≥њ  насл≥дк≥в
надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру;

     зд≥йснюЇ координац≥ю    д≥¤льност≥    центральних     орган≥в
виконавчоњ  влади,  –ади  м≥н≥стр≥в  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,
м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й,  виконавчих орган≥в м≥сцевих рад
та  юридичних ос≥б щодо л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й
техногенного та природного характеру;

     зд≥йснюЇ опов≥щенн¤  населенн¤  про  загрозу  виникненн¤  або
виникненн¤     надзвичайноњ     ситуац≥њ,    забезпечуЇ    належне
функц≥онуванн¤  в≥домчих   територ≥альних   ≥   локальних   систем
опов≥щенн¤;

     зд≥йснюЇ навчанн¤ населенн¤, представник≥в орган≥в управл≥нн¤
≥ сил цив≥льноњ оборони з питань  захисту  ≥  д≥й  у  надзвичайних
ситуац≥¤х;

     орган≥зовуЇ ф≥нансове   ≥  матер≥ально-техн≥чне  забезпеченн¤
в≥йськ цив≥льноњ оборони;

     створюЇ в≥дпов≥дно до законодавства  ”крањни  п≥дприЇмства  з
виробництва  спец≥альноњ  техн≥ки,  засоб≥в  захисту  населенн¤  ≥
контролю тощо";

     6) статтю 9 викласти в так≥й редакц≥њ:

     "—татт¤ 9.   —илами   цив≥льноњ   оборони   Ї   њњ   в≥йська,
спец≥ал≥зован≥ та невоЇн≥зован≥ формуванн¤.

     ¬≥йська цив≥льноњ   оборони   п≥дпор¤дковуютьс¤   кер≥вников≥
спец≥ально уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади, до
повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ цив≥льноњ оборони.

     ¬≥йська цив≥льноњ    оборони    виконують    завданн¤    щодо
попередженн¤  та  л≥кв≥дац≥њ   насл≥дк≥в   надзвичайних   ситуац≥й
техногенного та природного характеру в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни
"ѕро  захист  населенн¤  ≥  територ≥й  в≥д  надзвичайних  ситуац≥й
техногенного   та   природного   характеру",  "ѕро
авар≥йно-р¤тувальн≥ служби",  "ѕро  зону  надзвичайноњ
еколог≥чноњ   ситуац≥њ",   "ѕро  правовий  режим
надзвичайного стану",   "ѕро  «бройн≥  —или  ”крањни".

     ”мови залученн¤  частин  та п≥дрозд≥л≥в «бройних —ил ”крањни,
≥нших  в≥йськових  формувань,  утворених  в≥дпов≥дно  до   закон≥в
”крањни,    до    л≥кв≥дац≥њ   насл≥дк≥в   надзвичайних   ситуац≥й
техногенного  та  природного  характеру  визначаютьс¤  ѕрезидентом
”крањни в≥дпов≥дно до  онституц≥њ ”крањни,  закон≥в
”крањни "ѕро правовий режим надзвичайного стану"  та
"ѕро  «бройн≥  —или ”крањни".   ≥льк≥сть ≥ чисельн≥сть
частин ≥ п≥дрозд≥л≥в цих в≥йськ визначаютьс¤ з урахуванн¤м  потреб
≥ особливостей рег≥ону призначенн¤.

      омплектуванн¤ в≥йськ   цив≥льноњ   оборони  зд≥йснюЇтьс¤  на
п≥дстав≥ «акону ”крањни  "ѕро  загальний  в≥йськовий  обов'¤зок  ≥
в≥йськову службу", а також за контрактом";

     7) частину третю статт≥ 14 викласти в так≥й редакц≥њ:

     "—пец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади,
до  повноважень  ¤кого  в≥днесено  питанн¤  цив≥льноњ  оборони,  Ї
державним замовником продукц≥њ,  послуг та роб≥т дл¤  забезпеченн¤
потреб   цив≥льноњ  оборони  в≥дпов≥дно  до  «акону  ”крањни  "ѕро
поставки продукц≥њ дл¤ державних потреб";

     8) у текст≥ «акону  слова  "пошуково-р¤тувальн≥  формуванн¤",
"захист  населенн¤  ≥ м≥сцевостей",  "центральний орган виконавчоњ
влади  з  питань  надзвичайних  ситуац≥й  та  у  справах   захисту
населенн¤   в≥д   насл≥дк≥в   „орнобильськоњ  катастрофи"  в  ус≥х
в≥дм≥нках зам≥нити в≥дпов≥дно словами "авар≥йно-р¤тувальн≥  служби
(формуванн¤)",  "захист  населенн¤  ≥  територ≥й"  та "центральний
орган виконавчоњ влади,  до повноважень  ¤кого  в≥днесено  питанн¤
захисту   населенн¤   ≥   територ≥й   в≥д   надзвичайних  ситуац≥й
техногенного та природного характеру" у в≥дпов≥дних в≥дм≥нках.

                     II. ѕрик≥нцев≥ положенн¤

     1. ÷ей «акон набираЇ чинност≥ з дн¤ його опубл≥куванн¤.

     2.  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни  прот¤гом  двох  м≥с¤ц≥в  п≥сл¤
набранн¤ чинност≥ цим «аконом:

     п≥дготувати та  внести  до  ¬ерховноњ –ади ”крањни пропозиц≥њ
щодо приведенн¤ закон≥в ”крањни у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом;

     привести своњ нормативно-правов≥ акти у в≥дпов≥дн≥сть ≥з  цим
«аконом;

     в≥дпов≥дно до      компетенц≥њ      забезпечити     прийн¤тт¤
нормативно-правових акт≥в, передбачених цим «аконом;

     забезпечити перегл¤д ≥ скасуванн¤  м≥н≥стерствами  та  ≥ншими
центральними  органами  виконавчоњ  влади  њх  нормативно-правових
акт≥в, що суперечать цьому «акону.


 ѕрезидент ”крањни                                         Ћ. ”„ћј

 м.  ињв, 29 травн¤ 2001 року
          N 2470-III
 



Hosted by uCoz