|
« ј ќ Ќ ” – ј ѓ Ќ » ѕро внесенн¤ зм≥н до де¤ких закон≥в ”крањни ” зв'¤зку з прийн¤тт¤м «акону ”крањни "ѕро авар≥йно-р¤тувальн≥ служби" ¬ерховна –ада ”крањни п о с т а н о в л ¤ Ї: I. ¬нести до де¤ких закон≥в ”крањни так≥ зм≥ни: 1. ” √≥рничому закон≥ ”крањни (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1999 р., N 50, ст. 433; 2001 р., N 2-3, ст. 10): 1) в абзац≥ першому частини першоњ статт≥ 3 п≥сл¤ сл≥в "ѕро охорону навколишнього природного середовища" доповнити словами "ѕро авар≥йно-р¤тувальн≥ служби", "ѕро цив≥льну оборону ”крањни"; 2) у статт≥ 10 слова " ом≥тет по нагл¤ду за охороною прац≥ ”крањни" зам≥нити словами "спец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади з питань нагл¤ду за охороною прац≥"; 3) статтю 22 викласти в так≥й редакц≥њ: "—татт¤ 22. ≈кспертиза проектних р≥шень з протиавар≥йного захисту, безпеки проведенн¤ г≥рничих роб≥т, буд≥вництва та експлуатац≥њ г≥рничих п≥дприЇмств ƒержавна техн≥чна (буд≥вельно-техн≥чна), еколог≥чна та сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чна експертизи безпеки проведенн¤ г≥рничих роб≥т, буд≥вництва та експлуатац≥њ г≥рничих п≥дприЇмств, експертиза проект≥в з протиавар≥йного захисту г≥рничих п≥дприЇмств провод¤тьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань нагл¤ду за охороною прац≥, еколого-експертними та спец≥ал≥зованими п≥дрозд≥лами чи установами або спец≥ально створюваними ком≥с≥¤ми спец≥ально уповноважених центральних орган≥в виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в, охорони здоров'¤, захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру, буд≥вництва, арх≥тектури та житловоњ пол≥тики ≥ м≥сцевими органами виконавчоњ влади в пор¤дку, встановленому законодавством ”крањни. «азначен≥ у частин≥ перш≥й ц≥Їњ статт≥ експертизи провод¤тьс¤ з метою визначенн¤ в≥дсутност≥ неприпустимого ризику, пов'¤заного з можлив≥стю завданн¤ будь-¤коњ шкоди життю, здоров'ю та майну громад¤н, а також навколишньому природному середовищу та об'Їктам господарюванн¤"; 4) абзаци шостий та сьомий статт≥ 25 викласти в так≥й редакц≥њ: "пор¤док обслуговуванн¤ г≥рничих п≥дприЇмств державними авар≥йно-р¤тувальними службами; заходи з орган≥зац≥њ та проведенн¤ авар≥йно-р¤тувальних роб≥т"; 5) у статт≥ 29: частини третю та четверту викласти в так≥й редакц≥њ: "ѕоложенн¤ про авар≥йно-р¤тувальн≥ служби (формуванн¤) та њх статути затверджуютьс¤ в≥дпов≥дними м≥н≥стерствами, ≥ншими центральними органами виконавчоњ влади в≥дпов≥дно до њх повноважень. ѕрац≥вникам авар≥йно-р¤тувальних служб (формувань) заборон¤Їтьс¤ проводити страйки, а також в≥дмовл¤тис¤ в≥д вињзду на р¤туванн¤ людей та л≥кв≥дац≥ю авар≥й"; частину шосту викласти в так≥й редакц≥њ: "ƒл¤ поданн¤ екстреноњ ≥ квал≥ф≥кованоњ медичноњ допомоги потерп≥лим внасл≥док нещасних випадк≥в на г≥рничих п≥дприЇмствах у п≥дрозд≥лах державних авар≥йно-р¤тувальних служб (формувань) орган≥зовуютьс¤ авар≥йно-р¤тувальн≥ моб≥льн≥ групи або реан≥мац≥йно-протишоков≥ групи"; 6) у статт≥ 30 друге реченн¤ викласти в так≥й редакц≥њ: "“ехн≥чний кер≥вник (головний ≥нженер) г≥рничого п≥дприЇмства орган≥зовуЇ проведенн¤ авар≥йно-р¤тувальних роб≥т при виникненн≥ надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру"; 7) у частин≥ сьом≥й статт≥ 48 слово "правонаступником" виключити; 8) у текст≥ «акону слова "г≥рничор¤тувальн≥ служби (формуванн¤)" та "державн≥ галузев≥ або (та) рег≥ональн≥ г≥рничор¤тувальн≥ служби (формуванн¤)" в ус≥х в≥дм≥нках зам≥нити в≥дпов≥дно словами "авар≥йно-р¤тувальн≥ служби (формуванн¤)", "державн≥ воЇн≥зован≥ авар≥йно-р¤тувальн≥ служби (формуванн¤)" у в≥дпов≥дних в≥дм≥нках. 2. —таттю 25 «акону ”крањни "ѕро м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ" (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1999 р., N 20-21, ст. 190) п≥сл¤ пункту 9 доповнити новим пунктом такого зм≥сту: "10) спри¤ють д≥¤льност≥ авар≥йно-р¤тувальних служб за м≥сцем њх дислокац≥њ, п≥д час пр¤муванн¤ до зон надзвичайних ситуац≥й та п≥д час л≥кв≥дац≥њ надзвичайних ситуац≥й, зокрема у поданн≥ њм необх≥дних транспортних та ≥нших матер≥альних засоб≥в ≥ послуг". ” зв'¤зку з цим пункти 10 - 12 вважати в≥дпов≥дно пунктами 11-13. 3. ” «акон≥ ”крањни "ѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в ”крањн≥" (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1997 р., N 24, ст. 170; 1998 р., N 48, ст. 292; 1999 р., N 41, ст. 372; 2000 р., N 9, ст. 67; 2001 р., N 9, ст. 39): 1) частину першу статт≥ 26 доповнити пунктом 52 такого зм≥сту: "52) створенн¤ в≥дпов≥дно до законодавства комунальноњ авар≥йно-р¤тувальноњ служби"; 2) пункт "а" частини першоњ статт≥ 38 доповнити п≥дпунктами 5, 6, 7, 8, 9 такого зм≥сту: "5) п≥дготовка ≥ внесенн¤ на розгл¤д ради пропозиц≥й щодо створенн¤ в≥дпов≥дно до законодавства комунальноњ авар≥йно-р¤тувальноњ служби, що утримуЇтьс¤ за рахунок кошт≥в м≥сцевого бюджету, вир≥шенн¤ питань про чисельн≥сть прац≥вник≥в такоњ служби, витрати на њх утриманн¤, зокрема щодо матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ њх д≥¤льност≥, створенн¤ дл¤ них необх≥дних житлово-побутових умов; 6) створенн¤ в установленому пор¤дку комунальних авар≥йно-р¤тувальних служб; 7) створенн¤ резервного фонду дл¤ л≥кв≥дац≥њ надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру; 8) розробленн¤ та зд≥йсненн¤ заход≥в щодо матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ д≥¤льност≥ комунальних авар≥йно-р¤тувальних служб; 9) орган≥зац≥¤ в установленому пор¤дку навчанн¤ особового складу комунальних авар≥йно-р¤тувальних служб та авар≥йно-р¤тувальних служб громадських орган≥зац≥й". 4. ѕункт 1 статт≥ 21 «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥" (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”–—–, 1991 р., N 24, ст. 272; ¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1993 р., N 13, ст. 119; 1996 р., N 52, ст. 301) доповнити абзацами такого зм≥сту: "Ќа п≥дприЇмствах ≥з шк≥дливими та небезпечними умовами прац≥ та п≥двищеним ризиком виникненн¤ авар≥й можуть створюватис¤ спец≥ал≥зован≥ об'Їктов≥ авар≥йно-р¤тувальн≥ служби з прац≥вник≥в цих п≥дприЇмств за погодженн¤м з державною чи комунальною авар≥йно-р¤тувальною службою, що обслуговуЇ це п≥дприЇмство, а у випадку в≥дсутност≥ такого обслуговуванн¤ - за погодженн¤м з центральним органом виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру. ѕ≥дприЇмства ус≥х форм власност≥, на ¤ких ≥снуЇ небезпека виникненн¤ надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру, перел≥к ¤ких визначаЇ аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни, п≥дл¤гають пост≥йному та обов'¤зковому обслуговуванню державними авар≥йно-р¤тувальними службами (формуванн¤ми) на догов≥рн≥й основ≥. ќбов'¤зки та в≥дпов≥дальн≥сть авар≥йно-р¤тувальних служб (формувань) та пор¤док обслуговуванн¤ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки визначаютьс¤ договорами на обслуговуванн¤". 5. —таттю 28 «акону ”крањни "ѕро туризм" (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1995 р., N 31, ст. 241) викласти в так≥й редакц≥њ: "—татт¤ 28. ƒержавна спец≥альна авар≥йно-р¤тувальна служба центрального органу виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесен≥ питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру ƒл¤ запоб≥ганн¤ надзвичайним ситуац≥¤м у м≥сц¤х масового в≥дпочинку та реагуванн¤ на них ≥ забезпеченн¤ безпеки турист≥в у г≥рських ≥ спелеолог≥чних районах д≥Ї ƒержавна спец≥альна авар≥йно-р¤тувальна служба центрального органу виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесен≥ питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру. —уб'Їкти туристичноњ д≥¤льност≥, ¤к≥ ви¤вили бажанн¤ спец≥ал≥зуватис¤ на орган≥зац≥њ туристичних послуг з використанн¤м активних форм пересуванн¤ турист≥в, а також орган≥зац≥њ масових в≥дпочинк≥в турист≥в у г≥рських та спелеолог≥чних районах, повинн≥, до отриманн¤ в≥дпов≥дноњ л≥ценз≥њ, укласти в обов'¤зковому пор¤дку угоду (догов≥р) з ƒержавною спец≥альною авар≥йно-р¤тувальною службою центрального органу виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесен≥ питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру". 6. ” «акон≥ ”крањни "ѕро ÷ив≥льну оборону ”крањни" (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1993 р., N 14, ст. 124; 1999 р., N 19, ст. 171): 1) абзац сьомий частини другоњ статт≥ 1 викласти в так≥й редакц≥њ: "спец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ цив≥льноњ оборони"; 2) у частин≥ друг≥й статт≥ 2: абзац другий викласти в так≥й редакц≥њ: "попередженн¤ надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру та л≥кв≥дац≥¤ њх насл≥дк≥в"; абзац шостий виключити; 3) частину другу статт≥ 3 викласти в так≥й редакц≥њ: "Ќачальником ÷ив≥льноњ оборони ”крањни Ї ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни"; 4) статтю 4 доповнити новими абзацами такого зм≥сту: "координуЇ д≥¤льн≥сть авар≥йно-р¤тувальних служб; залучаЇ авар≥йно-р¤тувальн≥ служби до л≥кв≥дац≥њ надзвичайних ситуац≥й за межами територ≥њ ”крањни"; 5) статтю 6 викласти в так≥й редакц≥њ: "—татт¤ 6. —пец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ цив≥льноњ оборони: бере участь у реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики у сфер≥ цив≥льноњ оборони, захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру, а також попередженн¤ цих ситуац≥й; орган≥зовуЇ розробленн¤ ≥ зд≥йсненн¤ в≥дпов≥дних заход≥в ≥з цив≥льноњ оборони; керуЇ д≥¤льн≥стю п≥дпор¤дкованих йому орган≥в управл≥нн¤ у справах цив≥льноњ оборони та спец≥ал≥зованих формувань, в≥йськами цив≥льноњ оборони; зд≥йснюЇ контроль за виконанн¤м вимог цив≥льноњ оборони, станом готовност≥ сил ≥ засоб≥в цив≥льноњ оборони дл¤ проведенн¤ нев≥дкладних роб≥т дл¤ попередженн¤ та л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру; зд≥йснюЇ координац≥ю д≥¤льност≥ центральних орган≥в виконавчоњ влади, –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й, виконавчих орган≥в м≥сцевих рад та юридичних ос≥б щодо л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру; зд≥йснюЇ опов≥щенн¤ населенн¤ про загрозу виникненн¤ або виникненн¤ надзвичайноњ ситуац≥њ, забезпечуЇ належне функц≥онуванн¤ в≥домчих територ≥альних ≥ локальних систем опов≥щенн¤; зд≥йснюЇ навчанн¤ населенн¤, представник≥в орган≥в управл≥нн¤ ≥ сил цив≥льноњ оборони з питань захисту ≥ д≥й у надзвичайних ситуац≥¤х; орган≥зовуЇ ф≥нансове ≥ матер≥ально-техн≥чне забезпеченн¤ в≥йськ цив≥льноњ оборони; створюЇ в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни п≥дприЇмства з виробництва спец≥альноњ техн≥ки, засоб≥в захисту населенн¤ ≥ контролю тощо"; 6) статтю 9 викласти в так≥й редакц≥њ: "—татт¤ 9. —илами цив≥льноњ оборони Ї њњ в≥йська, спец≥ал≥зован≥ та невоЇн≥зован≥ формуванн¤. ¬≥йська цив≥льноњ оборони п≥дпор¤дковуютьс¤ кер≥вников≥ спец≥ально уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ цив≥льноњ оборони. ¬≥йська цив≥льноњ оборони виконують завданн¤ щодо попередженн¤ та л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни "ѕро захист населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру", "ѕро авар≥йно-р¤тувальн≥ служби", "ѕро зону надзвичайноњ еколог≥чноњ ситуац≥њ", "ѕро правовий режим надзвичайного стану", "ѕро «бройн≥ —или ”крањни". ”мови залученн¤ частин та п≥дрозд≥л≥в «бройних —ил ”крањни, ≥нших в≥йськових формувань, утворених в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни, до л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру визначаютьс¤ ѕрезидентом ”крањни в≥дпов≥дно до онституц≥њ ”крањни, закон≥в ”крањни "ѕро правовий режим надзвичайного стану" та "ѕро «бройн≥ —или ”крањни". ≥льк≥сть ≥ чисельн≥сть частин ≥ п≥дрозд≥л≥в цих в≥йськ визначаютьс¤ з урахуванн¤м потреб ≥ особливостей рег≥ону призначенн¤. омплектуванн¤ в≥йськ цив≥льноњ оборони зд≥йснюЇтьс¤ на п≥дстав≥ «акону ”крањни "ѕро загальний в≥йськовий обов'¤зок ≥ в≥йськову службу", а також за контрактом"; 7) частину третю статт≥ 14 викласти в так≥й редакц≥њ: "—пец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ цив≥льноњ оборони, Ї державним замовником продукц≥њ, послуг та роб≥т дл¤ забезпеченн¤ потреб цив≥льноњ оборони в≥дпов≥дно до «акону ”крањни "ѕро поставки продукц≥њ дл¤ державних потреб"; 8) у текст≥ «акону слова "пошуково-р¤тувальн≥ формуванн¤", "захист населенн¤ ≥ м≥сцевостей", "центральний орган виконавчоњ влади з питань надзвичайних ситуац≥й та у справах захисту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в „орнобильськоњ катастрофи" в ус≥х в≥дм≥нках зам≥нити в≥дпов≥дно словами "авар≥йно-р¤тувальн≥ служби (формуванн¤)", "захист населенн¤ ≥ територ≥й" та "центральний орган виконавчоњ влади, до повноважень ¤кого в≥днесено питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру" у в≥дпов≥дних в≥дм≥нках. II. ѕрик≥нцев≥ положенн¤ 1. ÷ей «акон набираЇ чинност≥ з дн¤ його опубл≥куванн¤. 2. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни прот¤гом двох м≥с¤ц≥в п≥сл¤ набранн¤ чинност≥ цим «аконом: п≥дготувати та внести до ¬ерховноњ –ади ”крањни пропозиц≥њ щодо приведенн¤ закон≥в ”крањни у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом; привести своњ нормативно-правов≥ акти у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом; в≥дпов≥дно до компетенц≥њ забезпечити прийн¤тт¤ нормативно-правових акт≥в, передбачених цим «аконом; забезпечити перегл¤д ≥ скасуванн¤ м≥н≥стерствами та ≥ншими центральними органами виконавчоњ влади њх нормативно-правових акт≥в, що суперечать цьому «акону. ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј м. ињв, 29 травн¤ 2001 року N 2470-III |