|
« ј ќ Ќ ” – ј ѓ Ќ » ѕро внесенн¤ зм≥н до одексу закон≥в про працю ”крањни у зв'¤зку з прийн¤тт¤м «акону ”крањни "ѕро профес≥йн≥ сп≥лки, њх права та гарант≥њ д≥¤льност≥" ( ¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади (¬¬–), 2001, N 21, ст.104 ) ¬ерховна –ада ”крањни п о с т а н о в л ¤ Ї: I. ¬нести до одексу закон≥в про працю ”крањни (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”–—–, 1971 р., додаток до N 50, ст. 375; 1981 р., N 32, ст. 513; 1983 р., N 6, ст. 87; 1985 р., N 11, ст. 205; 1986 р., N 27, ст. 539; 1988 р., N 23, ст. 556; 1991 р., N 23, ст. 267; ¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1992 р., N 22, ст. 302; 1993 р., N 6, ст. 35; 1994 р., N 3, ст. 9, ст. 10, ст. 16; 1995 р., N 5, ст. 30, N 28, ст. 204) так≥ зм≥ни: 1. “екст статт≥ 12 викласти в так≥й редакц≥њ: " олективний догов≥р укладаЇтьс¤ м≥ж власником або уповноваженим ним органом (особою), з одн≥Їњ сторони, ≥ профсп≥лковими орган≥зац≥¤ми, ¤к≥ д≥ють в≥дпов≥дно до своњх статут≥в, а у раз≥ њх в≥дсутност≥ - представниками, в≥льно обраними на загальних зборах найманих прац≥вник≥в або уповноважених ними орган≥в, з другоњ сторони. якщо на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ створено к≥лька профсп≥лкових орган≥зац≥й, вони повинн≥ на засадах пропорц≥йного представництва (зг≥дно з к≥льк≥стю член≥в кожноњ профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ) утворити об'Їднаний представницький орган дл¤ укладенн¤ колективного договору. ¬ цьому раз≥ кожна профсп≥лкова орган≥зац≥¤ маЇ визначитис¤ щодо своњх конкретних зобов'¤зань за колективним договором та в≥дпов≥дальност≥ за њх невиконанн¤. ѕрофсп≥лкова орган≥зац≥¤, що в≥дмовилас¤ в≥д участ≥ в об'Їднаному представницькому орган≥, позбавл¤Їтьс¤ права представл¤ти ≥нтереси прац≥вник≥в при п≥дписанн≥ колективного договору". 2. ” статт≥ 19: в частин≥ перш≥й слова "чи уповноваженими ними представниками" зам≥нити словами "у пор¤дку, визначеному цим колективним договором"; доповнити статтю частиною другою такого зм≥сту: "якщо власник або уповноважений ним орган (особа) порушив умови колективного договору, профсп≥лки, що його уклали, мають право надсилати власнику або уповноваженому ним органу (особ≥) поданн¤ про усуненн¤ цих порушень, ¤ке розгл¤даЇтьс¤ у тижневий строк. ” раз≥ в≥дмови усунути порушенн¤ або недос¤гненн¤ згоди у зазначений строк профсп≥лки мають право оскаржити неправом≥рн≥ д≥њ або безд≥¤льн≥сть посадових ос≥б до суду". 3. ” статт≥ 43: частину першу доповнити словами "первинноњ профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ, членом ¤коњ Ї прац≥вник"; частину другу викласти в так≥й редакц≥њ: "ѕрофсп≥лковий орган у п'¤тнадц¤тиденний строк розгл¤даЇ обгрунтоване письмове поданн¤ власника або уповноваженого ним органу про роз≥рванн¤ трудового договору з прац≥вником"; доповнити статтю п≥сл¤ частини другоњ новими частинами такого зм≥сту: "ѕоданн¤ власника або уповноваженого ним органу маЇ розгл¤датис¤ у присутност≥ прац≥вника, на ¤кого воно внесено. –озгл¤д поданн¤ у раз≥ в≥дсутност≥ прац≥вника допускаЇтьс¤ лише за його письмовою за¤вою. «а бажанн¤м прац≥вника в≥д його ≥мен≥ може виступати ≥нша особа, у тому числ≥ адвокат. якщо прац≥вник або його представник не з'¤вивс¤ на зас≥данн¤, розгл¤д за¤ви в≥дкладаЇтьс¤ до наступного зас≥данн¤ у межах строку, визначеного частиною другою ц≥Їњ статт≥. ” раз≥ повторноњ не¤вки прац≥вника без поважних причин поданн¤ може розгл¤датис¤ за його в≥дсутност≥. якщо виборний орган профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ не утворюЇтьс¤, згоду на роз≥рванн¤ трудового договору даЇ кер≥вник профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ. ѕрофсп≥лковий орган пов≥домл¤Ї власника або уповноважений ним орган про прийн¤те р≥шенн¤ у письмов≥й форм≥ в триденний строк п≥сл¤ його прийн¤тт¤. ” раз≥ пропуску цього строку вважаЇтьс¤, що профсп≥лковий орган дав згоду на роз≥рванн¤ трудового договору. якщо прац≥вник одночасно Ї членом к≥лькох профес≥йних сп≥лок, ¤к≥ д≥ють на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ, згоду на його зв≥льненн¤ даЇ виборний орган т≥Їњ профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ, до ¤коњ звернувс¤ власник або уповноважений ним орган. –≥шенн¤ профсп≥лкового органу про ненаданн¤ згоди на роз≥рванн¤ трудового договору маЇ бути обгрунтованим". ” зв'¤зку з цим частини третю та четверту вважати в≥дпов≥дно частинами восьмою та дев'¤тою. 4. —таттю 45 викласти в так≥й редакц≥њ: "—татт¤ 45. –оз≥рванн¤ трудового договору з кер≥вником на вимогу профсп≥лкового органу Ќа вимогу профсп≥лкового органу власник або уповноважений ним орган повинен роз≥рвати трудовий догов≥р з кер≥вником п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ, ¤кщо в≥н порушуЇ законодавство про працю, про колективн≥ договори ≥ угоди, «акон ”крањни "ѕро профес≥йн≥ сп≥лки, њх права та гарант≥њ д≥¤льност≥". якщо власник або уповноважений ним орган, або кер≥вник, стосовно ¤кого пред'¤влено вимогу про роз≥рванн¤ трудового договору, не згоден з ц≥Їю вимогою, в≥н може оскаржити р≥шенн¤ профсп≥лкового органу до суду у двотижневий строк з дн¤ отриманн¤ р≥шенн¤. ” цьому раз≥ виконанн¤ вимоги про роз≥рванн¤ трудового договору зупин¤Їтьс¤ до винесенн¤ судом р≥шенн¤. ” раз≥, коли р≥шенн¤ профсп≥лкового органу не виконано ≥ не оскаржено у зазначений строк, профсп≥лковий орган у цей же строк може оскаржити до суду д≥¤льн≥сть або безд≥¤льн≥сть посадових ос≥б, орган≥в, до компетенц≥њ ¤ких належить роз≥рванн¤ трудового договору з кер≥вником п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ". 5. —таттю 49-4 доповнити частинами другою ≥ третьою такого зм≥сту: "Ћ≥кв≥дац≥¤, реорган≥зац≥¤ п≥дприЇмств, зм≥на форм власност≥ або часткове зупиненн¤ виробництва, що т¤гнуть за собою скороченн¤ чисельност≥ або штату прац≥вник≥в, пог≥ршенн¤ умов прац≥, можуть зд≥йснюватис¤ т≥льки п≥сл¤ завчасного наданн¤ профес≥йним сп≥лкам ≥нформац≥њ з цього питанн¤, включаючи ≥нформац≥ю про причини наступних зв≥льнень, к≥льк≥сть ≥ категор≥њ прац≥вник≥в, ¤ких це може стосуватис¤, про строки проведенн¤ зв≥льненн¤. ¬ласник або уповноважений ним орган не п≥зн≥ше трьох м≥с¤ц≥в з часу прийн¤тт¤ р≥шенн¤ проводить консультац≥њ з профес≥йними сп≥лками про заходи щодо запоб≥ганн¤ зв≥льненню чи зведенню њх к≥лькост≥ до м≥н≥муму або пом'¤кшенн¤ неспри¤тливих насл≥дк≥в будь-¤кого зв≥льненн¤. ѕрофес≥йн≥ сп≥лки мають право вносити пропозиц≥њ в≥дпов≥дним органам про перенесенн¤ строк≥в або тимчасове припиненн¤ чи в≥дм≥ну заход≥в, пов'¤заних з вив≥льненн¤м прац≥вник≥в". 6. —татт≥ 243, 244, 246-252 викласти в так≥й редакц≥њ: "—татт¤ 243. ѕраво громад¤н на об'Їднанн¤ у профес≥йн≥ сп≥лки ¬≥дпов≥дно до онституц≥њ ”крањни та «акону ”крањни "ѕро профес≥йн≥ сп≥лки, њх права та гарант≥њ д≥¤льност≥" громад¤ни ”крањни мають право на основ≥ в≥льного волеви¤вленн¤ без будь-¤кого дозволу створювати профес≥йн≥ сп≥лки з метою представництва, зд≥йсненн¤ ≥ захисту своњх трудових та соц≥ально-економ≥чних прав та ≥нтерес≥в, вступати до них та виходити з них на умовах ≥ в пор¤дку, визначених њх статутами, брати участь у робот≥ профес≥йних сп≥лок. ƒержава визнаЇ профес≥йн≥ сп≥лки повноважними представниками прац≥вник≥в ≥ захисниками њх трудових, соц≥ально-економ≥чних прав та ≥нтерес≥в в органах державноњ влади та м≥сцевого самовр¤дуванн¤, у в≥дносинах з власником або уповноваженим ним органом, а також з ≥ншими об'Їднанн¤ми громад¤н. —татт¤ 244. ѕрава профес≥йних сп≥лок, њх об'Їднань ѕрава профес≥йних сп≥лок, њх об'Їднань визначаютьс¤ онституц≥Їю ”крањни, «аконом ”крањни "ѕро профес≥йн≥ сп≥лки, њх права та гарант≥њ д≥¤льност≥", цим одексом, ≥ншими нормативно-правовими актами". "—татт¤ 246. ѕредставництво прац≥вник≥в на п≥дприЇмствах, в установах, орган≥зац≥¤х “рудов≥, соц≥ально-економ≥чн≥ права та ≥нтереси прац≥вник≥в у в≥дносинах з власником або уповноваженим ним органом на п≥дприЇмствах, в установах, орган≥зац≥¤х представл¤ють ≥ захищають профес≥йн≥ сп≥лки. —воњ повноваженн¤ профес≥йн≥ сп≥лки зд≥йснюють через створен≥ ними виборн≥ органи, а в орган≥зац≥¤х, де не створюютьс¤ виборн≥ органи, - через представника (дов≥рену особу) профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ, ¤ка д≥Ї у межах прав, наданих њй «аконом ”крањни "ѕро профес≥йн≥ сп≥лки, њх права та гарант≥њ д≥¤льност≥" та статутами (положенн¤ми) профес≥йних сп≥лок. якщо на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ створено к≥лька профсп≥лкових орган≥зац≥й, колективн≥ ≥нтереси прац≥вник≥в п≥д час укладенн¤ колективного договору представл¤Ї об'Їднаний представницький орган у пор¤дку, визначеному частиною другою статт≥ 12 цього одексу. ѕрофес≥йн≥ сп≥лки представл¤ють та захищають колективн≥ ≥нтереси прац≥вник≥в незалежно в≥д њх членства у профес≥йних сп≥лках. ≤ндив≥дуальн≥ права та ≥нтереси своњх член≥в профес≥йн≥ сп≥лки представл¤ють та захищають у пор¤дку, передбаченому законодавством та њх статутами. ≤нтереси член≥в профес≥йноњ сп≥лки у в≥дносинах з власником або уповноваженим ним органом представл¤ютьс¤ на основ≥ системи колективних договор≥в та в≥дпов≥дно до законодавства. —татт¤ 247. ѕовноваженн¤ виборного органу профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ ¬иборний орган профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ: 1) укладаЇ та контролюЇ виконанн¤ колективного договору, зв≥туЇ про його виконанн¤ на загальних зборах трудового колективу, звертаЇтьс¤ з вимогою до в≥дпов≥дних орган≥в про прит¤гненн¤ до в≥дпов≥дальност≥ посадових ос≥б за невиконанн¤ умов колективного договору; 2) разом з власником або уповноваженим ним органом вир≥шуЇ питанн¤ запровадженн¤, перегл¤ду та зм≥н норм прац≥; 3) разом з власником або уповноваженим ним органом розробл¤Ї напр¤ми розпод≥лу кошт≥в фонду споживанн¤, бере участь у вир≥шенн≥ питань оплати прац≥ прац≥вник≥в, форм ≥ систем оплати прац≥, розц≥нок, тарифних с≥ток, схем посадових оклад≥в, умов запровадженн¤ та розм≥р≥в надбавок, доплат, прем≥й, винагород та ≥нших заохочувальних, компенсац≥йних виплат; 4) разом з власником або уповноваженим ним органом вир≥шуЇ питанн¤ робочого часу ≥ часу в≥дпочинку, погоджуЇ граф≥ки зм≥нност≥ та наданн¤ в≥дпусток, запровадженн¤ п≥дсумованого обл≥ку робочого часу, даЇ дозв≥л на проведенн¤ надурочних роб≥т, роб≥т у вих≥дн≥ дн≥ тощо; 5) разом з власником або уповноваженим ним органом вир≥шуЇ питанн¤ соц≥ального розвитку п≥дприЇмства, пол≥пшенн¤ умов прац≥, матер≥ально-побутового, медичного обслуговуванн¤ прац≥вник≥в; 6) бере участь у вир≥шенн≥ соц≥ально-економ≥чних питань, визначенн≥ та затвердженн≥ перел≥ку ≥ пор¤дку наданн¤ прац≥вникам соц≥альних п≥льг; 7) бере участь у розробленн≥ правил внутр≥шнього трудового розпор¤дку п≥дприЇмства, установи або орган≥зац≥њ; 8) представл¤Ї ≥нтереси прац≥вник≥в за њх дорученн¤м п≥д час розгл¤ду ≥ндив≥дуальних трудових спор≥в та у колективному трудовому спор≥, спри¤Ї його вир≥шенню; 9) приймаЇ р≥шенн¤ про вимогу до власника або уповноваженого ним органу роз≥рвати трудовий догов≥р (контракт) з кер≥вником п≥дприЇмства, установи або орган≥зац≥њ, ¤кщо в≥н порушуЇ законодавство про працю, про охорону прац≥, ухил¤Їтьс¤ в≥д участ≥ у переговорах щодо укладенн¤ або зм≥ни колективного договору; не виконуЇ зобов'¤зань за колективним договором, ¤кщо цей виборний орган профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ п≥дписав колективний догов≥р; 10) даЇ згоду або в≥дмовл¤Ї у згод≥ на роз≥рванн¤ трудового договору з прац≥вником з ≥н≥ц≥ативи власника або уповноваженого ним органу у випадках, передбачених законами; 11) бере участь у розсл≥дуванн≥ нещасних випадк≥в, профес≥йних захворювань ≥ авар≥й, у робот≥ ком≥с≥њ з питань охорони прац≥, зд≥йснюЇ контроль за в≥дшкодуванн¤м п≥дприЇмством, установою, орган≥зац≥Їю шкоди, запод≥¤ноњ прац≥вникам кал≥цтвом або ≥ншим ушкодженн¤м здоров'¤, пов'¤заним з виробництвом або виконанн¤м ними трудових обов'¤зк≥в; 12) зд≥йснюЇ громадський контроль за виконанн¤м власником або уповноваженим ним органом законодавства про працю та про охорону прац≥, за забезпеченн¤м на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ безпечних та нешк≥дливих умов прац≥, виробничоњ сан≥тар≥њ, правильним застосуванн¤м установлених умов оплати прац≥, вимагаЇ усуненн¤ ви¤влених недол≥к≥в; 13) зд≥йснюЇ контроль за п≥дготовкою та поданн¤м власником або уповноваженим ним органом документ≥в, необх≥дних дл¤ призначенн¤ пенс≥й прац≥вникам ≥ членам њх с≥мей; 14) зд≥йснюЇ контроль за наданн¤м пенс≥онерам та ≥нвал≥дам, ¤к≥ до виходу на пенс≥ю працювали на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ, права користуванн¤ нар≥вн≥ з його прац≥вниками на¤вними можливост¤ми щодо медичного обслуговуванн¤, забезпеченн¤ житлом, пут≥вками до оздоровчих ≥ проф≥лактичних заклад≥в та ≥ншими соц≥альними послугами ≥ п≥льгами зг≥дно ≥з статутом п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ та колективним договором; 15) зд≥йснюЇ контроль за державним соц≥альним страхуванн¤м прац≥вник≥в у призначенн≥ допомоги ≥з соц≥ального страхуванн¤, направл¤Ї прац≥вник≥в на умовах, передбачених колективним договором, до санатор≥њв, проф≥лактор≥њв ≥ будинк≥в в≥дпочинку, туристичних комплекс≥в, баз та оздоровчих заклад≥в, перев≥р¤Ї роботу з орган≥зац≥њ медичного обслуговуванн¤ прац≥вник≥в та член≥в њх с≥мей; 16) разом з власником або уповноваженим ним органом розпод≥л¤Ї в установленому пор¤дку жилу площу в будинках, збудованих за кошти або за участю п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ, а також ту жилу площу, ¤ка надаЇтьс¤ у розпор¤дженн¤ власника в ≥нших будинках, контролюЇ проведенн¤ роботи з житлово-побутового обслуговуванн¤ прац≥вник≥в. ¬иборн≥ органи профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ, що д≥ють на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ, мають також ≥нш≥ права, передбачен≥ законодавством ”крањни. —татт¤ 248. √арант≥њ д≥¤льност≥ профсп≥лок ƒл¤ реал≥зац≥њ повноважень профсп≥лок, передбачених «аконом ”крањни "ѕро профес≥йн≥ сп≥лки, њх права та гарант≥њ д≥¤льност≥", члени виборних орган≥в профсп≥лкових орган≥зац≥й п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, вищесто¤щих профсп≥лкових орган≥в, а також повноважн≥ представники цих орган≥в мають право: 1) безперешкодно в≥дв≥дувати та огл¤дати м≥сц¤ роботи на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ, де працюють члени профсп≥лок; 2) вимагати ≥ одержувати в≥д власника або уповноваженого ним органу, ≥ншоњ посадовоњ особи в≥дпов≥дн≥ документи, в≥домост≥ та по¤сненн¤ щодо умов прац≥, виконанн¤ колективних договор≥в, додержанн¤ законодавства про працю та соц≥ально-економ≥чних прав прац≥вник≥в; 3) безпосередньо звертатис¤ в усн≥й або письмов≥й форм≥ до власника або уповноваженого ним органу, посадових ос≥б з профсп≥лкових питань; 4) перев≥р¤ти роботу заклад≥в торг≥вл≥, громадського харчуванн¤, охорони здоров'¤, дит¤чих заклад≥в, гуртожитк≥в, транспортних п≥дприЇмств ≥ п≥дприЇмств побутового обслуговуванн¤, що належать або надають послуги п≥дприЇмству, установ≥, орган≥зац≥њ, в ¤ких працюють члени профсп≥лок; 5) розм≥щувати власну ≥нформац≥ю у прим≥щенн¤х ≥ на територ≥њ п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ в доступних дл¤ прац≥вник≥в м≥сц¤х; 6) перев≥р¤ти розрахунки з оплати прац≥ та державного соц≥ального страхуванн¤, використанн¤ кошт≥в на соц≥альн≥ ≥ культурн≥ заходи та житлове буд≥вництво. —татт¤ 249. ќбов'¤зок власника або уповноваженого ним органу щодо створенн¤ умов дл¤ д≥¤льност≥ профсп≥лок ¬ласник або уповноважений ним орган зобов'¤заний спри¤ти створенню належних умов дл¤ д≥¤льност≥ профсп≥лкових орган≥зац≥й, що д≥ють на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ. ѕрим≥щенн¤ дл¤ роботи та проведенн¤ збор≥в прац≥вник≥в з ус≥м необх≥дним обладнанн¤м, зв'¤зком, опаленн¤м, осв≥тленн¤м, прибиранн¤м, транспортом, охороною надаЇтьс¤ власником або уповноваженим ним органом у пор¤дку, передбаченому колективним договором. «а на¤вност≥ письмових за¤в прац≥вник≥в, ¤к≥ Ї членами профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ, власник або уповноважений ним орган щом≥с¤ц¤ ≥ безоплатно перераховуЇ на рахунок профес≥йноњ сп≥лки членськ≥ профсп≥лков≥ внески ≥з зароб≥тноњ плати прац≥вник≥в в≥дпов≥дно до укладеного договору в строки, визначен≥ цим договором. ¬ласник або уповноважений ним орган не вправ≥ затримувати перерахуванн¤ зазначених кошт≥в. —пори, пов'¤зан≥ з невиконанн¤м цих обов'¤зк≥в, розгл¤даютьс¤ у судовому пор¤дку. Ѕудинки, прим≥щенн¤, споруди, в тому числ≥ орендован≥, призначен≥ дл¤ веденн¤ культурно-осв≥тньоњ, оздоровчоњ, ф≥зкультурноњ та спортивноњ роботи серед прац≥вник≥в п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ та член≥в њх с≥мей, а також оздоровч≥ табори можуть передаватис¤ на догов≥рних засадах у користуванн¤ профсп≥лковим орган≥зац≥¤м цього п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ. —татт¤ 250. ¬≥драхуванн¤ п≥дприЇмствами, установами, орган≥зац≥¤ми кошт≥в профсп≥лковим орган≥зац≥¤м на проведенн¤ культурно-масовоњ ≥ ф≥зкультурноњ роботи ¬ласники або уповноважен≥ ними органи зобов'¤зан≥ в≥драховувати кошти профсп≥лковим орган≥зац≥¤м на проведенн¤ культурно-масовоњ ≥ ф≥зкультурноњ роботи в розм≥рах, передбачених колективним договором, але не менш ¤к 0,3 в≥дсотка фонду оплати прац≥. —татт¤ 251. ќбов'¤зок власника або уповноваженого ним органу надавати ≥нформац≥ю на запити профсп≥лок, њх об'Їднань ¬ласник або уповноважений ним орган зобов'¤заний в тижневий строк надавати на запити профсп≥лок, њх об'Їднань ≥нформац≥ю щодо умов та оплати прац≥ прац≥вник≥в, соц≥ально-економ≥чного розвитку п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ та виконанн¤ колективних договор≥в. ” раз≥ затримки виплати зароб≥тноњ плати - надавати на вимогу виборних орган≥в профсп≥лки ≥нформац≥ю про на¤вн≥сть кошт≥в на рахунках п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ. —татт¤ 252. √арант≥њ дл¤ прац≥вник≥в п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й, обраних до профсп≥лкових орган≥в ѕрац≥вникам п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й, обраним до складу виборних профсп≥лкових орган≥в, гарантуютьс¤ можливост≥ дл¤ зд≥йсненн¤ њх повноважень. «м≥на умов трудового договору, оплати прац≥, прит¤гненн¤ до дисципл≥нарноњ в≥дпов≥дальност≥ прац≥вник≥в, ¤к≥ Ї членами виборних профсп≥лкових орган≥в, допускаЇтьс¤ лише за попередньою згодою органу, членами ¤кого вони Ї. «в≥льненн¤ член≥в виборних профсп≥лкових орган≥в п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й, кр≥м додержанн¤ загального пор¤дку, допускаЇтьс¤ за попередньою згодою органу, членами ¤кого вони Ї, а також вищесто¤щого органу профсп≥лки чи об'Їднанн¤, до складу ¤коњ входить профсп≥лкова орган≥зац≥¤ даного п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ. «м≥на умов трудового договору, оплати прац≥, прит¤гненн¤ до дисципл≥нарноњ в≥дпов≥дальност≥ та зв≥льненн¤ кер≥вник≥в профсп≥лкових орган≥в п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ (у тому числ≥ њх структурних п≥дрозд≥л≥в), профорган≥затора (там, де не обираЇтьс¤ виборний орган профсп≥лки), кр≥м додержанн¤ загального пор¤дку, допускаЇтьс¤ за на¤вност≥ згоди вищесто¤щого органу профсп≥лки, до складу ¤коњ входить профсп≥лкова орган≥зац≥¤ цього п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ. «в≥льненн¤ за ≥н≥ц≥ативою власника або уповноваженого ним органу прац≥вник≥в, ¤к≥ обиралис¤ до складу профсп≥лкових орган≥в, не допускаЇтьс¤ прот¤гом двох рок≥в п≥сл¤ зак≥нченн¤ строку виборних повноважень, кр≥м випадк≥в повноњ л≥кв≥дац≥њ п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ чи вчиненн¤ прац≥вником д≥й, за ¤к≥ законодавством передбачена можлив≥сть зв≥льненн¤ прац≥вника з роботи або з≥ служби. ѕрац≥вникам, зв≥льненим у зв'¤зку з обранн¤м њх до складу виборних профсп≥лкових орган≥в, п≥сл¤ зак≥нченн¤ строку њх повноважень надаЇтьс¤ попередн¤ робота (посада) або за згодою прац≥вника ≥нша р≥вноц≥нна робота (посада). „ленам виборних профсп≥лкових орган≥в, не зв≥льненим в≥д своњх виробничих чи службових обов'¤зк≥в, надаЇтьс¤ на умовах, передбачених колективним договором, в≥льний в≥д роботи час ≥з збереженн¤м середньоњ зароб≥тноњ плати дл¤ участ≥ в консультац≥¤х ≥ переговорах, виконанн¤ ≥нших громадських обов'¤зк≥в в ≥нтересах трудового колективу, а також на час участ≥ в робот≥ виборних профсп≥лкових орган≥в ≥ профсп≥лкового навчанн¤, але не менш ¤к 2 години на тиждень. «а прац≥вниками, обраними до складу виборних орган≥в профсп≥лковоњ орган≥зац≥њ, що д≥Ї на п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ збер≥гаютьс¤ соц≥альн≥ п≥льги та заохоченн¤, встановлен≥ дл¤ ≥нших прац≥вник≥в за м≥сцем роботи в≥дпов≥дно до законодавства. Ќа п≥дприЇмств≥ за рахунок його кошт≥в цим прац≥вникам можуть бути надан≥ додатков≥ п≥льги, ¤кщо це передбачено колективним договором". 7. ” статт≥ 259: назву статт≥ викласти у так≥й редакц≥њ: "—татт¤ 259. Ќагл¤д ≥ контроль за додержанн¤м законодавства про працю"; доповнити статтю частиною четвертою такого зм≥сту: "√ромадський контроль за додержанн¤м законодавства про працю зд≥йснюють профес≥йн≥ сп≥лки та њх об'Їднанн¤". II. ÷ей «акон набираЇ чинност≥ з дн¤ його опубл≥куванн¤. ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј м. ињв, 5 кв≥тн¤ 2001 року N 2343-III |