”становить в качестве домашней!



                        ѕ ќ — “ ј Ќ ќ ¬ ј
                      ¬≈–’ќ¬Ќќѓ –јƒ» ” –јѓЌ»

                  ѕро стан, напр¤ми реформуванн¤
                 ≥ ф≥нансуванн¤ осв≥ти в ”крањн≥


     ¬ерховна –ада ”крањни  п о с т а н о в л ¤ Ї:

     1. ”  зв'¤зку  з на¤вн≥стю серйозних недол≥к≥в щодо виконанн¤
законодавства з питань осв≥ти  в  частин≥  правових,  економ≥чних,
соц≥альних  та  орган≥зац≥йних  засад  функц≥онуванн¤  ≥  розвитку
системи осв≥ти в ”крањн≥ визнати роботу  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
недостатньою.

     2.  аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  разом з ком≥тетами ¬ерховноњ
–ади  ”крањни  з  питань  бюджету,  з  питань   науки   ≥   осв≥ти
проанал≥зувати  стан  ф≥нансуванн¤  дошк≥льних,  загальноосв≥тн≥х,
позашк≥льних,  профес≥йно-техн≥чних та вищих навчальних  заклад≥в,
п≥дготувати  узгоджен≥  пропозиц≥њ  щодо  внесенн¤  зм≥н до «акону
”крањни "ѕро ƒержавний бюджет ”крањни на 2001 р≥к"   в
частин≥  приведенн¤  видатк≥в навчальних заклад≥в на оплату прац≥,
комунальн≥  послуги,  електронос≥њ,   водопостачанн¤   до   д≥ючих
норматив≥в.   «абезпечити   зб≥льшенн¤   з  1  вересн¤  2001  року
посадового  окладу  (ставки  зароб≥тноњ плати)   педагог≥чним   та
науково-педагог≥чним прац≥вникам на 50 в≥дсотк≥в.

     3. –екомендувати  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни:

     вивчити питанн¤       нормативно-правового       забезпеченн¤
реформуванн¤  осв≥ти  в  ”крањн≥,  проанал≥зувати  стан  виконанн¤
ƒержавноњ нац≥ональноњ  програми "ќсв≥та"  (”крањна XXI  стол≥тт¤)
та  визначити  доц≥льн≥сть  створенн¤  Ќац≥ональноњ
програми розвитку осв≥ти ”крањни;

     забезпечити в  повному обс¤з≥ педагог≥чними кадрами навчальн≥
заклади у с≥льськ≥й м≥сцевост≥;

     запровадити мон≥торинг реформуванн¤ осв≥ти з метою  прийн¤тт¤
ефективних  р≥шень  щодо подальшого вдосконаленн¤ зм≥сту осв≥ти та
форм њњ орган≥зац≥њ;

     проанал≥зувати стан  заборгованост≥   ≥з   зароб≥тноњ   плати
прац≥вникам  осв≥ти  та  виконанн¤  статт≥  57 «акону ”крањни "ѕро
осв≥ту"   ≥  надати  адресну  допомогу  рег≥онам  у  њњ
л≥кв≥дац≥њ;

     зд≥йснити виплати, передбачен≥ статтею 57 «акону ”крањни "ѕро
осв≥ту" (надбавка за вислугу рок≥в,  щор≥чна грошова винагорода та
допомога  на  оздоровленн¤,  компенсац≥¤  за  оплату  користуванн¤
житлом з опаленн¤м ≥  осв≥тленн¤м  педагог≥чним  прац≥вникам,  ¤к≥
працюють  у с≥льськ≥й м≥сцевост≥ ≥ селищах м≥ського типу,  а також
пенс≥онерам, ¤к≥ ран≥ше працювали педагог≥чними прац≥вниками в цих
населених пунктах ≥ проживають в них), за 1997-2000 роки. ¬важати,
що зазначен≥ виплати за 1997-2000 роки Ї державним боргом;

     п≥д час розробленн¤ проекту  ƒержавного  бюджету  ”крањни  на
2002 р≥к передбачити:

     ф≥нансуванн¤ осв≥тньоњ галуз≥ в розм≥р≥, визначеному статт¤ми
57 та 61 «акону ”крањни "ѕро осв≥ту";

     визначенн¤ розм≥ру  посадових  оклад≥в   (ставок   зароб≥тноњ
плати)  педагог≥чних ≥ науково-педагог≥чних прац≥вник≥в в≥дпов≥дно
до вимог статт≥ 57  «акону  ”крањни  "ѕро  осв≥ту".  Ќе  допускати
реал≥зац≥ю  цих  норм  за  рахунок  скороченн¤  штату  прац≥вник≥в
навчальних заклад≥в;

     в≥дпов≥дно до статт≥ 43 «акону ”крањни "ѕро загальну  середню
осв≥ту"   передбачити виплату зароб≥тноњ плати та ≥нших
виплат педагог≥чним прац≥вникам,  спец≥ал≥стам  та  обслуговуючому
персоналу  державних  ≥  комунальних  загальноосв≥тн≥х  навчальних
заклад≥в з ƒержавного бюджету ”крањни;

     обс¤ги державного  замовленн¤  на   п≥дготовку   фах≥вц≥в   у
профес≥йно-техн≥чних  та  вищих  навчальних закладах на 2002 р≥к ≥
наступн≥ роки на р≥вн≥, не нижчому 2000 року;

     зб≥льшенн¤ кошт≥в на модерн≥зац≥ю матер≥ально-техн≥чноњ бази,
виданн¤  п≥дручник≥в ≥ навчально-методичноњ л≥тератури,  придбанн¤
наочних пос≥бник≥в,  нов≥тньоњ техн≥ки ≥ лабораторного  обладнанн¤
дл¤ навчальних заклад≥в;

     виплати стипенд≥й,  забезпеченн¤  п≥льгового  проњзду  учн≥в,
студент≥в  ≥  педагог≥чних  прац≥вник≥в  за  соц≥ально  захищеними
критер≥¤ми;

     безоплатну видачу  навчальних  п≥дручник≥в учн¤м,  слухачам ≥
студентам, а також диплом≥в, св≥доцтв, атестат≥в, ≥нших документ≥в
про   осв≥ту   випускникам   державних  ≥  комунальних  навчальних
заклад≥в;

     ф≥нансуванн¤ створенн¤    та    функц≥онуванн¤    навчального
науково-попул¤рного телев≥з≥йного каналу;

     з метою недопущенн¤ загрози життю д≥тей,  учн≥в, педагог≥чних
прац≥вник≥в скласти перел≥к об'Їкт≥в,  ¤к≥ потребують кап≥тального
ремонту;

      проанал≥зувати становище   та   визначити   шл¤хи  вир≥шенн¤
проблеми щодо приватизац≥њ  педагог≥чними  прац≥вниками  с≥льськоњ
м≥сцевост≥ житла;

     створенн¤ при  ћ≥н≥стерств≥ осв≥ти ≥ науки ”крањни державного
видавництва "Ўк≥льний п≥дручник",  а також при ћ≥н≥стерств≥ осв≥ти
≥   науки   ”крањни   та  јкадем≥њ  педагог≥чних  наук  ”крањни  -
науково-досл≥дного  центру   з   проблем   економ≥ки   осв≥ти   та
науково-досл≥дного центру з проблем навчальноњ книги;

     вид≥ленн¤ 300,0 млн. гривень дл¤ забезпеченн¤ комп'ютеризац≥њ
навчальних заклад≥в;

     формуванн¤ державних програм з пр≥оритетних напр¤м≥в розвитку
осв≥ти;

     зд≥йсненн¤ заход≥в  щодо  забезпеченн¤  своЇчасного ≥ повного
ф≥нансуванн¤ загальноосв≥тн≥х  навчальних  заклад≥в  у  зв'¤зку  з
переходом  на  12-р≥чний  терм≥н навчанн¤ дл¤ здобутт¤ громад¤нами
повноњ загальноњ середньоњ осв≥ти та новою структурою школи.

     4.  аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,  –ад≥  м≥н≥стр≥в  јвтономноњ
–еспубл≥ки  рим,  обласним,   ињвськ≥й та —евастопольськ≥й м≥ським
державним    адм≥н≥страц≥¤м    разом    з    органами    м≥сцевого
самовр¤дуванн¤:

     проанал≥зувати стан  виконанн¤  рег≥ональних програм розвитку
осв≥ти,  внести до них в≥дпов≥дн≥ корективи  з  урахуванн¤м  вимог
закон≥в ”крањни  "ѕро  осв≥ту",  "ѕро загальну середню
осв≥ту",   "ѕро     профес≥йно-техн≥чну    осв≥ту", 
"ѕро позашк≥льну осв≥ту";

     розробити граф≥ки  л≥кв≥дац≥њ  заборгованост≥  ≥з  зароб≥тноњ
плати  прац≥вникам  навчальних заклад≥в та виплат зг≥дно з статтею
57 «акону ”крањни "ѕро осв≥ту" з часу його прийн¤тт¤;

     розробити програму "Ўк≥льний автобус" та,  починаючи  з  2002
року, передбачити кошти дл¤ њњ реал≥зац≥њ;

     забезпечити зб≥льшенн¤ кошт≥в дл¤ наданн¤ кредит≥в громад¤нам
”крањни дл¤ отриманн¤ ними вищоњ осв≥ти;

     проанал≥зувати стан   соц≥ального   забезпеченн¤   педагог≥в,
д≥тей,   учн≥в,   вихованц≥в,  студент≥в,  слухач≥в  та  п≥двищити
ефективн≥сть використанн¤ оздоровчих навчальних заклад≥в;

     спри¤ти педагог≥чним        прац≥вникам,        спец≥ал≥стам,
обслуговуючому  персоналу,  ¤к≥  працюють ≥ проживають у с≥льськ≥й
м≥сцевост≥,  у забезпеченн≥  њх  земельними  д≥л¤нками,  створенн≥
товариств  з обробки земл≥,  що надана њм державою в довгострокове
користуванн¤.  —при¤ти педагог≥чним прац≥вникам в  обробц≥  земл≥,
вид≥ленн≥ п≥льгових,  безпроцентних кредит≥в з поверненн¤м частини
процентноњ ставки або  частков≥й  компенсац≥њ  прот¤гом  поточного
року  ставки  за  користуванн¤  кредитами  комерц≥йних банк≥в,  що
надаютьс¤  с≥льгоспвиробникам   (позичальникам)   дл¤   проведенн¤
польових роб≥т та буд≥вництва житла;

     вжити заход≥в щодо суттЇвого пол≥пшенн¤ гар¤чого харчуванн¤ у
вс≥х   дошк≥льних,   загальноосв≥тн≥х   та    профес≥йно-техн≥чних
навчальних  закладах.  –екомендувати створити за рахунок бюджетних
та позабюджетних кошт≥в при кожному м≥сцевому  бюджет≥  спец≥альн≥
фонди на харчуванн¤;

     проанал≥зувати та орган≥зувати забезпеченн¤ од¤гом,  взутт¤м,
учн≥вською формою д≥тей-сир≥т,  д≥тей,  позбавлених  батьк≥вського
п≥клуванн¤;

     провести реструктуризац≥ю борг≥в за користуванн¤ комунальними
послугами,  електричною енерг≥Їю,  що утворилис¤ за  минул≥  роки,
установам ≥ навчальним закладам, а також педагог≥чним прац≥вникам;

     вз¤ти на   пост≥йний   контроль   питанн¤  щодо  забезпеченн¤
проведенн¤ кап≥тального ремонту  та  буд≥вництва  нових  прим≥щень
навчальних заклад≥в;

     забезпечити комплексний    анал≥з   п≥дручник≥в,   навчальних
пос≥бник≥в,  за  ¤кими  проводитьс¤  навчанн¤  учн≥в,   студент≥в,
особливо тих, ¤к≥ над≥йшли ≥з заруб≥жних держав;

     зд≥йснити повне    ф≥нансуванн¤    витрат,    пов'¤заних   ≥з
матер≥альним,  житловим та  ≥ншим  забезпеченн¤м,  що  встановлен≥
державою  дл¤  д≥тей-сир≥т  та  д≥тей,  позбавлених  батьк≥вського
п≥клуванн¤;

     створити соц≥альн≥ ф≥нансово забезпечен≥ програми ефективного
використанн¤   оздоровчих   навчальних  заклад≥в  дл¤  орган≥зац≥њ
л≥куванн¤,  оздоровленн¤ та в≥дпочинку д≥тей,  учн≥в,  вихованц≥в,
студент≥в,    слухач≥в,   продовжити   ф≥нансуванн¤   студентських
санатор≥њв-проф≥лактор≥њв,  учн≥вських   табор≥в   в≥дпочинку   за
рахунок  кошт≥в соц≥ального страхуванн¤,  не допускаючи продажу та
перепроф≥люванн¤ студентських та  учн≥вських  оздоровчо-спортивних
табор≥в та ≥нших об'Їкт≥в соц≥альноњ ≥нфраструктури галуз≥;

     забезпечити збереженн¤  мереж≥  навчальних  заклад≥в  п≥д час
передач≥ њх до комунальноњ власност≥;

     затвердити соц≥альн≥ програми  проф≥лактики  та  оздоровленн¤
педагог≥чних,    науково-педагог≥чних    прац≥вник≥в,    а   також
буд≥вництва,  реконструкц≥њ,  кап≥тального   ремонту   житла   дл¤
педагог≥чних прац≥вник≥в, особливо у с≥льськ≥й м≥сцевост≥;

     створити умови   дл¤   розвитку   навчального,    досл≥дного,
експериментального   та   п≥дсобного  господарств  при  навчальних
закладах;

     спри¤ти розвитку  державних  програм щодо пошуку,  п≥дтримки,
орган≥зац≥њ навчанн¤ та забезпеченн¤ робочими м≥сц¤ми  обдарованоњ
≥ зд≥бноњ молод≥;

     своЇчасно замовл¤ти    та    забезпечувати   надходженн¤   до
навчальних заклад≥в шк≥льних мебл≥в,  техн≥чних засоб≥в  навчанн¤,
канцтовар≥в,   а   також  комп'ютерноњ  ≥  навчальноњ  електронноњ
техн≥ки;

     розробити та  запровадити  систему   матер≥альноњ   п≥дтримки
молодих педагог≥чних прац≥вник≥в;

     в≥дновити проведенн¤  ¬сеукрањнських спортивних змагань серед
учн≥в, студент≥в, педагог≥чних та науково-педагог≥чних прац≥вник≥в
з р≥зних вид≥в спорту.

     5. ћ≥н≥стерству  осв≥ти  ≥  науки ”крањни,  органам державноњ
влади,  у  п≥дпор¤дкуванн≥  ¤ких  знаход¤тьс¤  навчальн≥  заклади,
Ќац≥ональн≥й  академ≥њ  наук ”крањни та јкадем≥њ педагог≥чних наук
”крањни:

     забезпечити своЇчасну   розробку  та  затвердженн¤  державних
стандарт≥в осв≥ти;

     створити творч≥  колективи  з  розробки  сучасного  покол≥нн¤
п≥дручник≥в,  навчальних програм, мебл≥в, канцел¤рських товар≥в та
техн≥чних засоб≥в навчанн¤;

     розробити в≥дпов≥дну нормативно-правову базу  та  забезпечити
збереженн¤ ≥ розвиток мереж≥ навчальних заклад≥в;

     систематизувати роботу  щодо  приведенн¤ структури п≥дготовки
профес≥йних кадр≥в  у  в≥дпов≥дн≥сть  ≥з  потребами  ринку  прац≥.
ќсобливу  увагу  звернути  на  забезпеченн¤ фах≥вц¤ми наукоЇмних ≥
високотехнолог≥чних п≥дприЇмств,  малого п≥дприЇмництва  та  сфери
послуг;

     проанал≥зувати стан   функц≥онуванн¤   гуртожитк≥в  та  умови
проживанн¤  в  них  учн≥в,  студент≥в,   визначити   об'Їктивн≥сть
встановленн¤    ц≥н   за   користуванн¤   учн¤ми   та   студентами
гуртожитками,  ф≥зкультурно-оздоровчими ≥  спортивними  спорудами,
ф≥зкультурно-оздоровчим  знар¤дд¤м  ≥  обладнанн¤м,  ≥ншим майном,
призначеним дл¤ зан¤ть  ф≥зичною  культурою  ≥  спортом,  а  також
закладами   культури,   б≥бл≥отеками,   комп'ютерною  техн≥кою  та
додатковими  осв≥тн≥ми  послугами.  —при¤ти  вид≥ленню   м≥сць   у
гуртожитках молодим студентським с≥м'¤м.

     6.  аб≥нету   ћ≥н≥стр≥в   ”крањни,   ћ≥н≥стерству   економ≥ки
”крањни,  ћ≥н≥стерству осв≥ти ≥ науки ”крањни сп≥льно з   ом≥тетом
¬ерховноњ  –ади  ”крањни  з  питань науки ≥ осв≥ти прот¤гом червн¤
поточного року проанал≥зувати становище  з  державним  замовленн¤м
дл¤  вступу  до вищих та профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в,
забезпечивши при цьому поступальний р≥ст державного замовленн¤  до
вищих  навчальних  заклад≥в III-IV р≥вн≥в акредитац≥њ в обс¤з≥ 180
студент≥в на 10 тис¤ч населенн¤, до вищих навчальних заклад≥в I-II
р≥вн≥в акредитац≥њ - 100 студент≥в на 10 тис¤ч населенн¤.

     7.  ом≥тетам ¬ерховноњ –ади ”крањни з  питань  бюджету  та  з
питань  науки ≥ осв≥ти при опрацюванн≥ проекту Ѕюджетноњ резолюц≥њ
на  2002  р≥к  врахувати  пропозиц≥њ  щодо  вид≥ленн¤  кошт≥в   на
реал≥зац≥ю  статей  57  ≥  61  «акону ”крањни "ѕро осв≥ту" частин≥
виконанн¤ державних гарант≥й прац≥вникам  навчальних  заклад≥в  та
ф≥нансуванн¤ осв≥ти в повному обс¤з≥.

     8.  ом≥тету ¬ерховноњ –ади ”крањни з питань науки ≥ осв≥ти:

     узагальнити пропозиц≥њ,   ¤к≥   над≥йшли   при    обговоренн≥
зазначеного  питанн¤,  та врахувати њх при п≥дготовц≥ законодавчих
акт≥в;

     прискорити завершенн¤ створенн¤ законодавчоњ  бази  з  питань
осв≥ти  та  подати на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни проект «акону
”крањни про вищу осв≥ту у другому читанн≥;

     сп≥льно з  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни забезпечити  п≥дготовку
зм≥н  до  базового  «акону ”крањни "ѕро осв≥ту" з метою приведенн¤
його у в≥дпов≥дн≥сть з  онституц≥Їю ”крањни.

     9.  онтроль за виконанн¤м ц≥Їњ ѕостанови покласти на ком≥тети
¬ерховноњ –ади ”крањни з питань науки ≥ осв≥ти,  з питань бюджету,
з питань ф≥нанс≥в ≥ банк≥вськоњ д≥¤льност≥.


 √олова ¬ерховноњ –ади ”крањни                             ≤.ѕЋёў

 м.  ињв, 21 червн¤ 2001 року
          N 2551-III
 



Hosted by uCoz