”становить в качестве домашней!



                        ѕ ќ — “ ј Ќ ќ ¬ ј
                      ¬≈–’ќ¬Ќќѓ –јƒ» ” –јѓЌ»

            ѕро ≥нформац≥ю  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
               про стан ≥ формуванн¤ ц≥н та тариф≥в
                   у житлово-комунальн≥й сфер≥


     «аслухавши ≥нформац≥ю  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни про  стан  ≥
формуванн¤  ц≥н  та тариф≥в у житлово-комунальн≥й сфер≥,  ¬ерховна
–ада  ”крањни  в≥дзначаЇ,  що  д≥¤льн≥сть  ”р¤ду   ”крањни   через
формуванн¤  ц≥н  ≥  тариф≥в  у  житлово-комунальн≥й сфер≥ Ї грубим
порушенн¤м прав  людини,  закр≥плених   ¤к    онституц≥Їю  ”крањни
≥  законами  ”крањни,  так ≥ нормами  м≥жнародного
права.

     ¬≥дпов≥дно до статей 46  ≥  48   онституц≥њ  ”крањни  держава
гарантуЇ   кожному   р≥вень  житт¤,  не  нижчий  в≥д  прожиткового
м≥н≥муму,  до  ¤кого  вход¤ть  ≥  витрати  на   утриманн¤   житла.
јналог≥чна норма  закладена  ≥  в  «агальну декларац≥ю прав людини
(статт¤ 25).  —татт¤ 22  онституц≥њ ”крањни  заборон¤Ї
при  прийн¤тт≥  нових  закон≥в  звуженн¤ зм≥сту та обс¤гу ≥снуючих
прав ≥ свобод.

     «аконом   ”крањни   "ѕро   прожитковий  м≥н≥мум"   
встановлений перел≥к товар≥в та послуг, њх обс¤ги, що конкретизуЇ,
конституц≥йн≥ гарант≥њ прав  громад¤н  по  чотирьох  соц≥альних  ≥
демограф≥чних групах населенн¤.  ѕри п≥драхунку р≥вн¤ прожиткового
м≥н≥муму закладено, що р≥вень витрат на житлово-комунальн≥ послуги
в структур≥   прожиткового   м≥н≥муму   становить   в   середньому
12 в≥дсотк≥в.  ¬супереч нормам «акону д≥¤льн≥сть ”р¤ду призвела до
того, що   при  середн≥й  зароб≥тн≥й  плат≥  в  ”крањн≥  в  лютому
2001 року 263,66 гривн≥,  середн¤ сума плати за житлово-комунальн≥
послуги на одну людину становила 105,9 гривн≥,  тобто 40 в≥дсотк≥в
в≥д зарплати.  —ередн¤ пенс≥¤ в ”крањн≥ становить 97 гривень  (при
прожитковому  м≥н≥мум≥  дл¤  працездатних ос≥б 331,05 гривн≥,  дл¤
ос≥б,  що втратили  працездатн≥сть,  -  248,77  гривн≥).  ѕол≥тика
субсид≥й не вир≥шуЇ ц≥Їњ проблеми.

     “аким чином,  пол≥тика  ц≥н  ≥  тариф≥в у житлово-комунальн≥й
сфер≥ стала непосильним т¤гарем дл¤ населенн¤ в  ц≥лому,  особливо
т¤жким    дл¤    пенс≥онер≥в,   ≥нвал≥д≥в,   багатод≥тних   с≥мей,
матер≥в-одиначок.

     ѕрот¤гом 2000  року  ц≥ни  та  тарифи  на  житлово-комунальн≥
послуги  зб≥льшилис¤  на 39,2 в≥дсотка,  що призвело до зб≥льшенн¤
заборгованост≥ населенн¤   за   житлово-комунальн≥   послуги    на
1,5 млрд.   гривень.   ”р¤д  не  зробив  н≥чого  дл¤  впровадженн¤
механ≥зму погашенн¤ заборгованост≥ населенн¤ за житлово-комунальн≥
послуги  через  поверненн¤  про≥ндексованих  заощаджень населенн¤.
≤нститут субсидуванн¤  де¤ких  категор≥й  громад¤н  в≥дкритий  дл¤
зловживань  ≥  ф≥нансово ”р¤дом не забезпечуЇтьс¤.  «аборгован≥сть
в≥дд≥л≥в субсид≥й перед житлово-комунальним  господарством  станом
на 1 березн¤ 2001 року становить 598,1 млн.  гривень.  ÷е ще б≥льш
ускладнюЇ  ф≥нансове  становище  п≥дприЇмств  житлово-комунального
господарства   ≥   св≥дчить  про  неспроможн≥сть  ”р¤ду  ф≥нансово
вир≥шити цю проблему.

     ”кор≥нилась практика встановленн¤ завищених  норм  споживанн¤
газу,  води,  тепла, норм втрат ≥ витрат. «ростаюч≥ обс¤ги штучних
втрат у галуз≥ перекладаютьс¤ на споживача, необх≥дна робота по ѓх
зменшенню  не  проводитьс¤.  ‘ормуванн¤ тариф≥в зд≥йснюЇтьс¤ не на
основ≥ техн≥ко-економ≥чних розрахунк≥в, а витратним методом, тобто
на   основ≥   фактичних   витрат  минулих  пер≥од≥в,  розм≥р  ¤ких
недостатньо  обгрунтований.  ƒо  порушенн¤  статт≥  3   онституц≥њ
”крањни призвела передача повноважень щодо встановленн¤ тариф≥в на
водо-,  теплопостачанн¤,  водов≥дведенн¤, утриманн¤ житла м≥сцевим
органам влади.

     ƒо негативних  насл≥дк≥в  призвела  в≥дм≥на  нульовоњ  ставки
податку  на  додану  варт≥сть  на  продаж  електроенерг≥њ.   “акож
негативн≥  результати дало застосуванн¤ перехресного субсидуванн¤,
що  призводить   до   зниженн¤   конкурентоздатност≥   в≥тчизн¤ноњ
продукц≥њ  через  перекладенн¤ на њњ соб≥варт≥сть штучно завищених
ц≥н ≥ тариф≥в на комунальн≥ послуги.  ≤снуЇ значний розрив тариф≥в
дл¤  населенн¤  ≥  тариф≥в  дл¤  ≥нших  споживач≥в  - п≥дприЇмств,
орган≥зац≥й та установ.  ѕо водозабезпеченню на приклад≥ одного  з
рег≥он≥в р≥зниц¤ вже дос¤гала 50 раз≥в, водов≥дведенню - 60 раз≥в,
теплозабезпеченню - 11  раз≥в.  ÷е  л¤гаЇ  непом≥рним  т¤гарем  на
бюджети  вс≥х  р≥вн≥в  (¤кщо говорити про бюджетн≥ установи) та на
соб≥варт≥сть промисловоњ  продукц≥њ.  ¬  к≥нцевому  рахунку  -  на
платника податк≥в ≥ покупц¤, тобто знову на населенн¤.

     —истематична в≥дсутн≥сть  бюджетних  асигнувань  призвела  до
прискореного  стар≥нн¤  ¤к  житлового  фонду,   так   ≥   об'Їкт≥в
комунального господарства,  до авар≥й в системах життЇзабезпеченн¤
м≥ського господарства та вибутт¤ њх з експлуатац≥њ.  ¬ той же  час
витрати  на  кап≥тальний  ремонт  житла  пор≥вн¤но  з  1991  роком
скоротилис¤ в 17 раз≥в.

     Ќе провадитьс¤ належна робота по  пол≥пшенню  ¤кост≥  наданих
послуг,  проведенню пол≥тики ресурсозбереженн¤, оснащенню житлових
будинк≥в приладами  обл≥ку  водо-,  газо-  ≥  теплоспоживанн¤.  «а
даними   ƒержавного  ком≥тету  статистики  ”крањни,  за  2000  р≥к
завданн¤ по встановленню в житлових будинках л≥чильник≥в  холодноњ
води виконано  на  10,6  в≥дсотка,  л≥чильник≥в  гар¤чоњ води - на
2,2 в≥дсотка,  тепловоњ  енерг≥њ  -  на  3,6  в≥дсотка,   прилад≥в
регулюванн¤  - на 0,9 в≥дсотка.  “аким чином,  не використовуютьс¤
над≥йний зас≥б  економ≥њ  ресурс≥в  та  можливост≥  регулювати  њх
споживанн¤.

     ¬провадженн¤ догов≥рних в≥дносин м≥ж споживачем ≥ виробниками
послуг не набуло системного характеру ≥ не стало основою правового
захисту споживач≥в в≥д свав≥лл¤ постачальник≥в послуг.

     ¬ерховна –ада ”крањни  п о с т а н о в л ¤ Ї:

     1. –оботу   аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни щодо проведенн¤ ц≥новоњ
пол≥тики в житлово-комунальн≥й сфер≥ визнати незадов≥льною.

     2.  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни:

     з метою забезпеченн¤ конституц≥йних  прав  громад¤н  ”крањни,
гарант≥њ   стандартност≥  ≥  р≥внодоступност≥  житлово-комунальних
послуг перейти до ц≥л≥сноњ державноњ  пол≥тики  формуванн¤  ц≥н  ≥
тариф≥в на житлово-комунальн≥ послуги. ¬нести на розгл¤д ¬ерховноњ
–ади ”крањни проект «акону ”крањни про внесенн¤  зм≥н  до  закон≥в
”крањни   "ѕро   м≥сцев≥  державн≥  адм≥н≥страц≥њ",  "ѕро  м≥сцеве
самовр¤дуванн¤   в   ”крањн≥"   та   внести   зм≥ни    до    своњх
нормативно-правових  акт≥в  щодо  наданн¤ повноважень встановленн¤
тариф≥в м≥сцевими органами виконавчоњ влади та органами  м≥сцевого
самовр¤дуванн¤   лише   на   наднормативн≥   та   додатков≥   види
житлово-комунальних послуг;

     до 1 вересн¤ 2001 року внести зм≥ни  до  ѕрограми  проведенн¤
житлово-комунальноњ  реформи  на  1999  - 2001 роки,  затвердженоњ
ѕостановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни "ѕро  затвердженн¤  ѕрограми
проведенн¤ житлово-комунальноњ  реформи  на  1999 - 2001 роки" в≥д
29 с≥чн¤  1999 року  N 113,  передбачивши  при  цьому
комплекс таких нев≥дкладних заход≥в:

     1) перегл¤нути  д≥юч≥  норми  ≥  нормативи споживанн¤ послуг,
ц≥ни ≥ тарифи на них  з  метою  зад≥¤нн¤  вс≥х  можливих  резерв≥в
здешевленн¤ вартост≥   послуг   за   рахунок   зменшенн¤   витрат,
ресурсо- ≥ енергозбереженн¤.  Ќев≥дкладним Ї завданн¤ переходу  до
економ≥чно  обгрунтованих  тариф≥в  дл¤  п≥дприЇмств  ≥ населенн¤.
ќптим≥зац≥Їю  норм  споживанн¤  ≥  здешевленн¤м  вартост≥   послуг
забезпечити   можлив≥сть   сплати  за  житлово-комунальн≥  послуги
населенн¤м у державному та комунальному житловому фонд≥, а також у
приватизованих квартирах,  розташованих в будинках цих фонд≥в,  на
р≥вн≥ 12 в≥дсотк≥в в≥д сукупного доходу в≥дпов≥дно  до  норматив≥в
витрат  на  житлово-комунальн≥ послуги,  закладених у прожитковому
м≥н≥мум≥.  ўор≥чно,  починаючи з 2002 року, при п≥дготовц≥ проекту
ƒержавного  бюджету  ”крањни передбачати в≥дпов≥дну компенсац≥ю за
зниженн¤ тариф≥в на житлово-комунальн≥ послуги;

     2) забезпечити пол≥пшенн¤ ¤кост≥ житлово-комунальних  послуг,
що надаютьс¤ населенню в≥дпов≥дно до державних стандарт≥в,  у тому
числ≥ ¤кост≥ питноњ води,  температури жилих прим≥щень та  гар¤чоњ
води,   що  подаЇтьс¤  населенню,  техн≥чний  та  сан≥тарний  стан
житлового фонду;

     передбачити дотац≥њ ≥з  державного  ≥  м≥сцевих  бюджет≥в  на
оплату   житлово-комунальних  послуг  с≥м'¤м,  фактично  отриманий
сукупний доход ¤ких  не  перевищуЇ  сукупний  прожитковий  м≥н≥мум
член≥в  цих  с≥мей.  ƒл¤ с≥мей,  фактично отриманий сукупний доход
¤ких перевищуЇ сукупний  прожитковий  м≥н≥мум  член≥в  цих  с≥мей,
врегулювати  механ≥зм  оплати  житлово-комунальних послуг законом.
¬≥дпов≥дний проект закону внести на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни
в м≥с¤чний строк;

     до 1  липн¤ 2001 року забезпечити погашенн¤ заборгованост≥ за
житлово-комунальн≥ послуги вс≥ма верствами населенн¤,  за вин¤тком
с≥мей,  фактично  отриманий  сукупний  доход ¤ких менший сукупного
прожиткового м≥н≥муму член≥в цих с≥мей;

     погасити заборгован≥сть с≥мей,  фактично  отриманий  сукупний
доход ¤ких на момент утворенн¤ заборгованост≥ був менший сукупного
прожиткового м≥н≥муму  член≥в  цих  с≥мей,  за  житлово-комунальн≥
послуги, що утворилас¤ станом на 1 червн¤ 2001 року;

     прот¤гом тижн¤ з дн¤ набранн¤ чинност≥ ц≥Їю ѕостановою внести
до  робочоњ  групи   ом≥тету  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни  з   питань
соц≥альноњ  пол≥тики та прац≥ пропозиц≥њ до проекту «акону ”крањни
про механ≥зм поверненн¤ трудових заощаджень населенн¤,  прийн¤того
¬ерховною  –адою  ”крањни  у першому читанн≥ 22 березн¤ 2001 року,
щодо використанн¤ трудових  заощаджень  населенн¤  дл¤  оплати  за
житлово-комунальн≥ послуги;

     з метою   захисту  права  споживач≥в  забезпечити  реал≥зац≥ю
ѕрограми поетапного оснащенн¤ на¤вного  житлового  фонду  засобами
обл≥ку та  регулюванн¤  споживанн¤  води  ≥  тепловоњ  енерг≥њ  на
1996 - 2002 роки. ƒл¤ цього:

     1) доопрацювати њњ з  урахуванн¤м  реального  в≥дставанн¤  по
строках реал≥зац≥њ ≥ необх≥дност≥ прискоренн¤ њњ завершенн¤;

     2) включити ѕрограму до реЇстру державних програм;

     3) передбачити   в≥дпов≥дн≥   державн≥  кошти  на  реал≥зац≥ю
ѕрограми;

     прот¤гом м≥с¤ц¤  з  дн¤  набранн¤  чинност≥  ц≥Їю  ѕостановою
внести  на  розгл¤д  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни  проекти закон≥в про
внесенн¤ зм≥н:

     1) до «акону ”крањни "ѕро податок на  додану  варт≥сть"  щодо
встановленн¤ нульовоњ ставки на операц≥њ з продажу електроенерг≥њ;

     2) до   «акону  ”крањни  "ѕро  ƒержавний  бюджет  ”крањни  на
2001 р≥к" щодо забезпеченн¤ необх≥дного  ф≥нансуванн¤  п≥дприЇмств
житлово-комунального   господарства   та  ф≥нансуванн¤  витрат  по
забезпеченню житлових будинк≥в сертиф≥кованими в ”крањн≥ приладами
обл≥ку   споживанн¤   газу,  холодноњ  ≥  гар¤чоњ  води,  прилад≥в
регулюванн¤ та обл≥ку тепла;

     3) до закон≥в  ”крањни  щодо  незастосуванн¤  до  п≥дприЇмств
житлово-комунального    господарства    ф≥нансових    санкц≥й   за
несвоЇчасну сплату податк≥в  (збор≥в,  обов'¤зкових  платеж≥в)  на
пер≥од  тимчасовоњ  заборони  нарахуванн¤  та ст¤гненн¤ з громад¤н
”крањни пен≥ за несвоЇчасне внесенн¤ плати  за  житлово-комунальн≥
послуги;

     при п≥дготовц≥    ќсновних    напр¤м≥в   бюджетноњ   пол≥тики
(бюджетноњ резолюц≥њ) та проекту  ƒержавного  бюджету  ”крањни  на
2002  р≥к  виходити  ≥з державних соц≥альних гарант≥й (м≥н≥мальних
розм≥р≥в оплати прац≥ ≥  пенс≥йного  забезпеченн¤)  на  р≥вн≥,  не
нижчому   в≥д   прожиткового   м≥н≥муму,   встановленого  законом.
ѕередбачити у проект≥  ƒержавного  бюджету  ”крањни  на  2002  р≥к
необх≥дн≥  кошти  дл¤  компенсац≥њ  втрат  населенн¤  у  зв'¤зку з
п≥двищенн¤м ц≥н,  а також окремим р¤дком  -  кошти  на  проведенн¤
кап≥тального    ремонту   державного   житлового   фонду,   систем
водопостачанн¤, водов≥дведенн¤ та теплопостачанн¤.

     3. јнтимонопольному ком≥тету  ”крањни  посилити  контроль  за
дотриманн¤м   антимонопольного  законодавства  на  ринках  наданн¤
послуг  у  сфер≥  житлово-комунального  господарства.  «апровадити
д≥йовий  механ≥зм  державного регулюванн¤ вс≥х суб'Їкт≥в природних
монопол≥й в ц≥й сфер≥.

     4. ƒо виконанн¤ ц≥Їњ ѕостанови   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,
органам  державноњ  влади  та  органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤ не
застосовувати санкц≥њ за несплату житлово-комунальних послуг, кр≥м
с≥мей,  фактично  отриманий сукупний доход ¤ких перевищуЇ сукупний
прожитковий м≥н≥мум член≥в цих с≥мей.

     5. «аслухати ≥нформац≥ю  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  про  х≥д
виконанн¤ ц≥Їњ ѕостанови у липн≥ та у листопад≥ 2001 року.

     6.  онтроль  за виконанн¤м ц≥Їњ ѕостанови покласти на  ом≥тет
¬ерховноњ –ади ”крањни з питань економ≥чноњ  пол≥тики,  управл≥нн¤
народним господарством, власност≥ та ≥нвестиц≥й.


 √олова ¬ерховноњ –ади ”крањни                              ≤.ѕЋёў

 м.  ињв, 7 червн¤ 2001 року
          N 2456-III
 



Hosted by uCoz