|
ѕ ќ — “ ј Ќ ќ ¬ ј ¬≈–’ќ¬Ќќѓ –јƒ» ” –јѓЌ» ѕро п≥дсумки парламентських слухань "≈нергетична стратег≥¤ ”крањни на пер≥од до 2030 року" ¬ерховна –ада ”крањни в≥дзначаЇ, що проведен≥ 18 кв≥тн¤ 2001 року в≥дпов≥дно до ѕостанови ¬ерховноњ –ади ”крањни в≥д 22 лютого 2001 року N 2274-III парламентськ≥ слуханн¤ "≈нергетична стратег≥¤ ”крањни на пер≥од до 2030 року" спри¤тимуть створенню в ”крањн≥ державноњ стратег≥њ розвитку паливно-енергетичноњ сфери, що маЇ стати основним засобом довготривалого, стаб≥льного та повного забезпеченн¤ сусп≥льно-економ≥чних потреб у паливно-енергетичних ресурсах дл¤ дос¤гненн¤ та п≥дтримки високих стандарт≥в добробуту народу ”крањни за умов ефективного та еколог≥чно безпечного енергокористуванн¤. —трижнем енергетичноњ стратег≥њ ”крањни повинн≥ стати дос¤гненн¤ прогресу та сталого розвитку в критичних напр¤мах збалансуванн¤ попиту та пропозиц≥њ паливно-енергетичних ресурс≥в, зм≥цненн¤ еколог≥чноњ та енергетичноњ безпеки, удосконаленн¤ ринкових в≥дносин, ≥нтеграц≥њ до м≥жнародноњ енергетичноњ сфери з перетворенн¤м транзитних переваг у стратег≥чний ресурс. –еал≥зовуючи конституц≥йне право щодо формуванн¤ основних засад енергетичноњ пол≥тики ”крањни, виход¤чи з розум≥нн¤ того, що ≈нергетична стратег≥¤ ”крањни до 2030 року - це система широкомасштабних р≥шень ≥ напр¤м≥в д≥¤льност≥, посл≥довна реал≥зац≥¤ ¤ких дозволить дос¤гнути основних ц≥лей, що ставить перед собою держава щодо розвитку паливно-енергетичноњ сфери, ¬ерховна –ада ”крањни п о с т а н о в л ¤ Ї: 1. —хвалити рекомендац≥њ парламентських слухань "≈нергетична стратег≥¤ ”крањни на пер≥од до 2030 року" (додаютьс¤). 2. « метою створенн¤ умов ¤кнайшвидшого виходу з кризи енергетики ”крањни, впровадженн¤ сучасного стратег≥чного плануванн¤ у паливно-енергетичн≥й сфер≥ та вдосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази з питань видобуванн¤, виробництва, постачанн¤ та споживанн¤ енергетичних ресурс≥в: аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни: 1) розробити ≥ затвердити в четвертому квартал≥ 2001 року ≈нергетичну стратег≥ю ”крањни до 2030 року; 2) розробити ≥ подати у I п≥вр≥чч≥ 2002 року на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни проект Ќац≥ональноњ енергетичноњ програми до 2020 року; 3) при розробц≥ ≈нергетичноњ стратег≥њ ”крањни до 2030 року та Ќац≥ональноњ енергетичноњ програми до 2020 року врахувати рекомендац≥њ, висловлен≥ учасниками парламентських слухань, у тому числ≥ прид≥лити особливу увагу запровадженню механ≥зм≥в њњ реал≥зац≥њ з урахуванн¤м ≥мов≥рноњ кон'юнктури зовн≥шн≥х та внутр≥шн≥х макропоказник≥в; 4) разом з ком≥тетами ¬ерховноњ –ади ”крањни прискорити розробку проект≥в закон≥в ”крањни: про стратег≥чн≥ нац≥ональн≥ ≥нтереси в паливно-енергетичн≥й сфер≥; про державне управл≥нн¤ об'Їктами енергетики; про внесенн¤ зм≥н до закон≥в ”крањни, ¤к≥ спри¤тимуть п≥дтримц≥ п≥дприЇмств, що забезпечують розробку та виготовленн¤ обладнанн¤ дл¤ реконструкц≥њ та модерн≥зац≥њ енергетичних об'Їкт≥в ”крањни; 5) прискорити створенн¤ нормативно-правовоњ бази щодо функц≥онуванн¤ ¤дерноњ енергетики та промисловост≥, особливо з питань ¤дерноњ безпеки, власного неповного ¤дерно-паливного циклу; ом≥тету ¬ерховноњ –ади ”крањни з питань паливно-енергетичного комплексу, ¤дерноњ пол≥тики та ¤дерноњ безпеки: з метою створенн¤ ц≥л≥сного законодавства, що системно регулюЇ в≥дносини в паливно-енергетичн≥й та сум≥жних сферах з урахуванн¤м стратег≥чних нац≥ональних ≥нтерес≥в, разом з аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни розробити проекти одексу енергокористуванн¤ та онцепц≥њ енергетичного законодавства ”крањни, що регулюватиме посл≥довн≥сть п≥дготовки законодавчих акт≥в, зм≥стовн≥ вимоги до цих документ≥в, пропозиц≥њ щодо внесенн¤ зм≥н до цив≥льного, адм≥н≥стративного ≥ крим≥нального законодавства, пов'¤заних з урахуванн¤м особливостей функц≥онуванн¤ та розвитку паливно-енергетичноњ сфери. 3. онтроль за виконанн¤м ц≥Їњ ѕостанови покласти на ом≥тет ¬ерховноњ –ади ”крањни з питань паливно-енергетичного комплексу, ¤дерноњ пол≥тики та ¤дерноњ безпеки. √олова ¬ерховноњ –ади ”крањни ≤.ѕЋёў м. ињв, 24 травн¤ 2001 року N 2455-III —хвалено ѕостановою ¬ерховноњ –ади ”крањни в≥д 24 травн¤ 2001 року N 2455-III –≈ ќћ≈Ќƒј÷≤ѓ парламентських слухань "≈нергетична стратег≥¤ ”крањни на пер≥од до 2030 року" I. «аслухавши й обговоривши допов≥д≥ ћ≥н≥стра палива та енергетики ”крањни —ташевського —.“., √олови ом≥тету ¬ерховноњ –ади ”крањни з питань паливно-енергетичного комплексу, ¤дерноњ пол≥тики та ¤дерноњ безпеки √удими ќ.ћ., учасники парламентських слухань "≈нергетична стратег≥¤ ”крањни на пер≥од до 2030 року" в≥дзначають: 1. ѕриродн≥ паливно-енергетичн≥ ресурси, геоеконом≥чне становище ≥ створений виробничий, науково-техн≥чний ≥ кадровий потенц≥ал у паливно-енергетичн≥й сфер≥ Ї вагомим нац≥ональним надбанн¤м ”крањни. ѕроте за рахунок власних енергонос≥њв потреби крањни можуть бути задоволен≥ лише на 50 в≥дсотк≥в. 2. Ќеобх≥дн≥сть збереженн¤ ≥ примноженн¤ зазначеного надбанн¤, ≥мпортуванн¤ значноњ частини паливно-енергетичних ресурс≥в, зм≥цненн¤ енергетичноњ безпеки ”крањни, ≥нтенсиф≥кац≥њ розвитку паливно-енергетичноњ сфери, управл≥нн¤ ефективн≥стю енергокористуванн¤ тощо створюють комплекс проблем, дл¤ вир≥шенн¤ ¤ких потр≥бна активна енергетична пол≥тика та науково обгрунтована енергетична стратег≥¤. ѕрийн¤та в 1996 роц≥ Ќац≥ональна енергетична, програма до 2010 року не маЇ д≥йових за сучасних умов механ≥зм≥в реал≥зац≥њ, зокрема реального ф≥нансового забезпеченн¤. —ьогодн≥ становище у паливно-енергетичн≥й сфер≥ ”крањни близьке до критичного. ќсобливу тривогу викликають скороченн¤ ≥нвестиц≥йних ресурс≥в ≥ кап≥таловкладень, недостатн≥й прир≥ст ресурсноњ бази в нафтогазов≥й галуз≥ ≥ зниженн¤ обс¤г≥в видобутку власних нафти ≥ природного газу, неплатеж≥ за використан≥ енергоресурси тощо. «бер≥гаЇтьс¤ висока енергоЇмн≥сть валового внутр≥шнього продукту ”крањни. ” крањн≥ продовжуЇ ≥снувати вкрай нерац≥ональна структура паливно-енергетичного балансу, ор≥Їнтована на переважне використанн¤ природного газу. Ќе вжито д≥йових заход≥в щодо п≥двищенн¤ ефективност≥ використанн¤ газу, розширенн¤ впровадженн¤ ≥ розвитку сучасних вуг≥льних технолог≥й, альтернативних ≥ в≥дновлюваних джерел енерг≥њ. ≈нергетична стратег≥¤ маЇ детал≥зувати енергетичну пол≥тику в нових економ≥чних умовах ¤к орган≥чну складову економ≥чноњ пол≥тики ”крањни в ц≥лому з дос¤гненн¤м необх≥дного р≥вн¤ енергетичноњ безпеки. ” соц≥альн≥й сфер≥ ≈нергетична стратег≥¤ ”крањни маЇ забезпечити прийн¤тн≥ життЇв≥ стандарти дл¤ вс≥х категор≥й населенн¤ ≥ г≥дне м≥сце ”крањни у св≥товому економ≥чному сп≥втовариств≥. –озвиток паливно-енергетичноњ сфери маЇ бути узгоджений з параметрами економ≥чного розвитку ”крањни на тривалий пер≥од. ¬иход¤чи з цього в ≈нергетичн≥й стратег≥њ сл≥д передбачити потреби крањни в паливно-енергетичних ресурсах, необх≥дних дл¤ забезпеченн¤ прогнозованого економ≥чного зростанн¤, з урахуванн¤м структурних ≥ технолог≥чних трансформац≥й, прогноз розвитку галузей паливно-енергетичноњ сфери. ƒл¤ зд≥йсненн¤ зазначених перетворень необх≥дно визначити ефективн≥ джерела та д≥йов≥ механ≥зми њх ф≥нансового забезпеченн¤. √оловним засобом дос¤гненн¤ ц≥лей ≥ реал≥зац≥њ пр≥оритет≥в ≈нергетичноњ стратег≥њ Ї державний вплив на формуванн¤ взаЇмов≥дносин суб'Їкт≥в, що повинно зд≥йснюватис¤, зокрема шл¤хом: ц≥новоњ, тарифноњ, податковоњ ≥ митноњ пол≥тики, спр¤мованоњ на врегулюванн¤ р≥вн≥в ≥ сп≥вв≥дношенн¤ внутр≥шн≥х ц≥н на паливо та енерг≥ю; захист в≥тчизн¤ного товаровиробника та внутр≥шнього енергетичного ринку ”крањни; зниженн¤ податкового тиску в галуз¤х паливно-енергетичноњ сфери; л≥кв≥дац≥ю перехресного субсидуванн¤ по вс≥х галуз¤х економ≥ки; рац≥онал≥зац≥ю структури ≥ р≥вн¤ ц≥н та тариф≥в, що забезпечують, з одного боку, ефективне функц≥онуванн¤ енергетики, а з другого - ф≥нансове прийн¤тне енергозабезпеченн¤ споживач≥в; на створенн¤ однакових конкурентних умов дл¤ вс≥х виробник≥в енергоресурс≥в, стимулюванн¤ ≥нновац≥йноњ, ≥нвестиц≥йноњ та енергозбер≥гаючоњ д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в господарюванн¤. ћитна пол≥тика маЇ бути узгоджена з коливанн¤ми св≥тових ц≥н на енергоресурси, а також з системою оподатковуванн¤, що ≥снуЇ в паливно-енергетичн≥й сфер≥; ≥нституц≥онально-орган≥зац≥йних перетворень у паливно-енергетичн≥й сфер≥ при одночасному вдосконаленн≥ антимонопольного контролю оптових ≥ роздр≥бних ц≥н на енергетичних ринках, регулюванн≥ природних монопол≥й; вдосконаленн¤ законодавчоњ ≥ нормативно-правовоњ бази функц≥онуванн¤ ≥ розвитку паливно-енергетичноњ сфери, стандартизац≥њ ≥ сертиф≥кац≥њ, л≥цензуванн¤ д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в енергетичних ринк≥в. ƒос¤гненн¤ поставлених ≈нергетичною стратег≥Їю довгострокових ц≥лей можливе лише за умови особливоњ уваги до механ≥зм≥в њњ реал≥зац≥њ, у тому числ≥ при прогнозах менш спри¤тливого розвитку св≥товоњ кон'юнктури ц≥н на енергонос≥њ ≥ макроеконом≥чноњ ситуац≥њ в ”крањн≥. II. ¬иход¤чи ≥з зазначеного вище, учасники парламентських слухань рекомендують: аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни: вважати першочерговим завданн¤м розробку основних положень соц≥ально-економ≥чноњ стратег≥њ ≥ сценар≥ю тривалого соц≥ально-економ≥чного розвитку економ≥ки ”крањни ≥ на њх основ≥ - основних положень стратег≥њ розвитку паливно-енергетичноњ сфери; розробити ≥ затвердити в четвертому квартал≥ 2001 року ≈нергетичну стратег≥ю ”крањни до 2030 року; при розробц≥ ≈нергетичноњ стратег≥њ ”крањни до 2030 року врахувати рекомендац≥њ, висловлен≥ учасниками парламентських слухань, у тому числ≥ прид≥лити особливу увагу д≥ючим механ≥змам њњ реал≥зац≥њ з урахуванн¤м ≥мов≥рност≥ неспри¤тливого розвитку св≥товоњ кон'юнктури ц≥н на енергонос≥њ ≥ макроеконом≥чноњ ситуац≥њ в ”крањн≥; розробити ≥ подати в 1 п≥вр≥чч≥ 2002 року на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни проект Ќац≥ональноњ енергетичноњ програми до 2020 року; передбачити в ≈нергетичн≥й стратег≥њ ”крањни до 2030 року та Ќац≥ональн≥й енергетичн≥й програм≥ до 2020 року ≥ систем≥ заход≥в розвитку енергетики ”крањни: у сфер≥ виробничо-техн≥чноњ пол≥тики: кардинально зм≥нити структуру та розробити рац≥ональн≥ паливно-енергетичн≥ баланси крањни з метою ≥стотного зменшенн¤ абсолютних обс¤г≥в ≥ частки споживанн¤ природного газу з одночасним зб≥льшенн¤м обс¤г≥в ≥ частки споживанн¤ вуг≥лл¤ ¤к власного видобутку, так ≥ обмежено ≥мпортованого; визначити рац≥ональн≥ обс¤ги видобутку вуг≥лл¤ та створити умови дл¤ забезпеченн¤ в≥дпов≥дних р≥вн≥в розвитку вуг≥льноњ промисловост≥ з урахуванн¤м соц≥ального стану шахтарських рег≥он≥в; створити потужност≥ по нарощуванню добуванн¤ ≥ переробки урану, власного ¤дерного палива дл¤ ј≈—; створити умови та забезпечити заходи щодо економ≥чно виправданого ≥ техн≥чно можливого зб≥льшенн¤ обс¤г≥в видобутку природного газу та нафти, виробництва скрапленого та стисненого газу, видобутку та використанн¤ шахтного метану в ”крањн≥; визначити рац≥ональн≥ р≥вн≥ продуктивност≥ ≥ умови над≥йного функц≥онуванн¤ транзитних газо- та нафтопровод≥в, газо- ≥ нафтотранспортних систем крањни; розробити напр¤ми та вар≥анти забезпеченн¤ диверсиф≥кац≥њ джерел ≥мпортного постачанн¤ паливних ресурс≥в, насамперед природного газу; розробити напр¤ми та забезпечити умови дл¤ переходу електроенергетики крањни на шл¤х сталого розвитку з вир≥шенн¤м проблем докор≥нноњ перебудови структури генеруючих потужностей у б≥к забезпеченн¤ маневреност≥ та стаб≥льност≥ частоти, поступового входженн¤ до енергетичного сектору ™вропейського —оюзу ≥з зб≥льшенн¤м експорту електроенерг≥њ, розвитку сп≥вроб≥тництва з –ос≥Їю в енергетичн≥й сфер≥, п≥двищенн¤ енергетичноњ ≥ економ≥чноњ ефективност≥ технолог≥чного устаткуванн¤ та енергетичних п≥дприЇмств, забезпеченн¤ вимог захисту навколишнього середовища в≥д д≥њ енергетичних об'Їкт≥в; надати пр≥оритет модерн≥зац≥њ та продовженню строку експлуатац≥њ д≥ючих теплових, атомних та г≥дроелектростанц≥й, впровадженню парогазових технолог≥й, спорудженню г≥дроакумулюючих комплекс≥в; створити фонд продовженн¤ строку та виводу з експлуатац≥њ ¤дерних блок≥в; визначити рац≥ональн≥ р≥вн≥ розвитку атомноњ, тепловоњ та г≥дроенергетики виход¤чи з економ≥чних критер≥њв, умов функц≥онуванн¤ об'Їднаноњ електроенергетичноњ системи та з урахуванн¤м ризик≥в техногенних катастроф, вир≥шити проблеми створенн¤ власного ¤дерного паливного циклу та централ≥зованого сховища рад≥оактивних в≥дход≥в; на випадок надзвичайних ситуац≥й забезпечити стратег≥чн≥ резерви запас≥в вуг≥лл¤, нафти ≥ газу, ¤дерного палива; радикально п≥двищити роль та створити умови дл¤ значного зб≥льшенн¤ обс¤г≥в впровадженн¤ енергозбер≥гаючих технолог≥й в ус≥х галуз¤х економ≥ки та соц≥альн≥й сфер≥ крањни шл¤хом забезпеченн¤ привабливого ≥нвестиц≥йного кл≥мату, створенн¤ джерел ф≥нансуванн¤ енергозбер≥гаючих заход≥в, впровадженн¤ системи стимулюванн¤ енергозбереженн¤ в≥дпов≥дно до критер≥њв ефективност≥; у сфер≥ ≥нвестиц≥йноњ ≥ ф≥нансово-бюджетноњ пол≥тики: зд≥йснити перебудову ≥нвестиц≥йноњ пол≥тики в паливно-енергетичн≥й сфер≥, маючи на уваз≥ необх≥дн≥сть значного зб≥льшенн¤ обс¤г≥в кап≥таловкладень у галуз≥ паливно-енергетичноњ сфери, п≥двищенн¤ њх ≥нвестиц≥йноњ привабливост≥, в тому числ≥ на основ≥ вдосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази щодо угод про розпод≥л продукц≥њ, концес≥йних угод, структурних перетворень, створенн¤ ц≥льового ≥нвестиц≥йного фонду розвитку паливно-енергетичноњ сфери; забезпечити виробленн¤ активноњ державноњ ≥нвестиц≥йноњ пол≥тики з кредитуванн¤ високоефективних проект≥в у паливно-енергетичн≥й сфер≥, що використовують в≥тчизн¤ну техн≥ку ≥ технолог≥њ, з метою зниженн¤ залежност≥ реал≥зац≥њ цих проект≥в в≥д одержанн¤ кредит≥в; посл≥довно впроваджувати спец≥альн≥ заходи дл¤ стимулюванн¤ розвитку вуг≥льноњ та нафтогазовоњ галузей ”крањни, що дозволить зд≥йснити позитивн≥ зм≥ни структури паливно-енергетичного балансу крањни; зд≥йснити вивченн¤ доц≥льност≥ ≥ масштаб≥в залученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й в енергетику ”крањни з урахуванн¤м економ≥чних ≥нтерес≥в та нац≥ональноњ безпеки; зд≥йснити заходи щодо стимулюванн¤ розвитку в≥тчизн¤ного товаровиробника у паливно-енергетичн≥й сфер≥; у науково-техн≥чн≥й сфер≥: створити умови дл¤ ефективноњ розробки та реал≥зац≥њ науково-техн≥чних програм та наукоЇмних технолог≥й; забезпечити науковий супров≥д нац≥ональних та державних програм; прискорити розробку та впровадженн¤ сучасних в≥тчизн¤них г≥рничовидобувних комплекс≥в, бурового нафтогазового та нафтопереробного устаткуванн¤ ≥ техн≥ки дл¤ буд≥вництва нафтогазопровод≥в, устаткуванн¤ дл¤ спалюванн¤ вуг≥лл¤ у "кипл¤чому шар≥", компресорних, парогазових та турбодетандорних установок, установок по використанню нетрадиц≥йних джерел енерг≥њ; у сфер≥ управл≥нн¤ державним майном: провести ≥нвентаризац≥ю виконанн¤ зобов'¤зань ≥нвестор≥в, що придбали акц≥њ приватизованих п≥дприЇмств на умовах ≥нвестиц≥йних конкурс≥в, ≥з скасуванн¤м угод, за ¤кими зобов'¤занн¤ не виконан≥ з вини ≥нвестора, ≥нвентаризац≥ю л≥ценз≥й на розробку родовищ природних ресурс≥в, забезпечивши у встановленому законодавством пор¤дку в≥дкликанн¤ л≥ценз≥й у п≥дприЇмств, що не мають можливостей дл¤ њх освоЇнн¤; розробити нормативно-правовий механ≥зм, що забезпечуЇ реал≥зац≥ю державних ≥нтерес≥в у паливно-енергетичн≥й сфер≥ з урахуванн¤м ефективного сп≥в≥снуванн¤ р≥зних форм власност≥; у сфер≥ вдосконаленн¤ державного управл≥нн¤: кардинально п≥двищити д≥Їв≥сть державноњ пол≥тики у паливно-енергетичн≥й сфер≥, удосконалити систему управл≥нн¤ нею; з метою п≥двищенн¤ енергетичноњ безпеки ”крањни визначити заходи державного впливу на виробничо-господарську д≥¤льн≥сть самост≥йних суб'Їкт≥в господарюванн¤ у паливно-енергетичн≥й сфер≥ без частки державноњ власност≥, а також тих, що знаход¤тьс¤ в зовн≥шньому управл≥нн≥; у сфер≥ ц≥новоњ ≥ тарифноњ пол≥тики: сформувати ц≥л≥сний нормативно-правовий ≥ орган≥зац≥йний механ≥зм регулюванн¤ ц≥н на паливно-енергетичн≥ ресурси, що забезпечить проведенн¤ державноњ пол≥тики у ц≥й галуз≥, умови дл¤ ефективного функц≥онуванн¤ галузей, виправленн¤ деформованих сп≥вв≥дношень ц≥н на р≥зн≥ види енергоресурс≥в; удосконалити тарифну пол≥тику в галуз¤х паливно-енергетичноњ сфери, маючи на уваз≥ ¤к необх≥дн≥сть забезпеченн¤ ефективного функц≥онуванн¤ п≥дприЇмств паливно-енергетичноњ сфери, л≥кв≥дац≥ю перехресного субсидуванн¤, так ≥ реальн≥ ф≥нансов≥ можливост≥ населенн¤ ≥ суб'Їкт≥в господарюванн¤; запровадити сучасн≥ п≥дходи до формуванн¤ тариф≥в на електроенерг≥ю за чотирма класами напруги, погодинн≥, сезонн≥ та спец≥альн≥ тарифи на електроенерг≥ю, в тому числ≥ з метою вир≥внюванн¤ п≥кових навантажень; у сфер≥ зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥: розробити комплексну державну програму сп≥льноњ зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥ в паливно-енергетичн≥й сфер≥ ћ≥н≥стерства закордонних справ ”крањни, ћ≥н≥стерства економ≥ки ”крањни ≥ ћ≥н≥стерства палива та енергетики ”крањни. «абезпечити розвиток сп≥вроб≥тництва з –ос≥Їю, азахстаном, крањнами - членами √””јћ, насамперед јзербайджаном, “уркменистаном, посиленн¤ сп≥вроб≥тництва в рамках рег≥ональних та субрег≥ональних структур (÷ентральноЇвропейська ≥н≥ц≥атива, ќрган≥зац≥¤ „орноморського економ≥чного сп≥втовариства тощо), а також актив≥зац≥ю зв'¤зк≥в з ≤раном, ≤раком, Ћ≥в≥Їю, —ир≥Їю, ¬'Їтнамом, Ќорвег≥Їю, увейтом, —ауд≥вською јрав≥Їю, убою ≥ р¤дом ≥нших крањн. ѕередбачити державну п≥дтримку участ≥ украњнських компан≥й в енергетичних проектах за кордоном, стимулюванн¤ експорту високотехнолог≥чного енергетичного обладнанн¤ та устаткуванн¤. —творити за участю ¬ерховноњ –ади ”крањни ћ≥жв≥домчу раду з п≥дтримки просуванн¤ п≥дприЇмств паливно-енергетичноњ сфери ”крањни на закордонн≥ ринки; розробити омплексну програму перетворенн¤ ”крањни в над≥йний енергетичний м≥ст м≥ж јз≥Їю та ™вропою. III. ¬изнати актуальним створенн¤ Ќац≥ональноњ енергетичноњ ради ”крањни. IV. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни разом з ¬ерховною –адою ”крањни в рамках законодавчого ≥ нормативно-правового забезпеченн¤ ≈нергетичноњ стратег≥њ ≥ структурних реформ у галуз¤х паливно-енергетичноњ сфери забезпечити розробку проект≥в одексу енергокористуванн¤ та онцепц≥њ енергетичного законодавства ”крањни. |