”становить в качестве домашней!



                        ѕ ќ — “ ј Ќ ќ ¬ ј
                      ¬≈–’ќ¬Ќќѓ –јƒ» ” –јѓЌ»

         ѕро п≥дсумки парламентських слухань "≈нергетична
            стратег≥¤ ”крањни на пер≥од до 2030 року"


     ¬ерховна –ада  ”крањни  в≥дзначаЇ,   що  проведен≥  18 кв≥тн¤
2001 року в≥дпов≥дно до  ѕостанови   ¬ерховноњ   –ади  ”крањни в≥д
22 лютого 2001 року N 2274-III  парламентськ≥  слуханн¤
"≈нергетична стратег≥¤ ”крањни на пер≥од до 2030 року" спри¤тимуть
створенню     в     ”крањн≥     державноњ    стратег≥њ    розвитку
паливно-енергетичноњ сфери,  що   маЇ   стати   основним   засобом
довготривалого,     стаб≥льного     та     повного    забезпеченн¤
сусп≥льно-економ≥чних потреб у паливно-енергетичних  ресурсах  дл¤
дос¤гненн¤   та  п≥дтримки  високих  стандарт≥в  добробуту  народу
”крањни   за   умов   ефективного   та    еколог≥чно    безпечного
енергокористуванн¤.   —трижнем   енергетичноњ   стратег≥њ  ”крањни
повинн≥ стати дос¤гненн¤ прогресу та сталого розвитку в  критичних
напр¤мах  збалансуванн¤  попиту та пропозиц≥њ паливно-енергетичних
ресурс≥в,   зм≥цненн¤   еколог≥чноњ   та   енергетичноњ   безпеки,
удосконаленн¤   ринкових   в≥дносин,   ≥нтеграц≥њ  до  м≥жнародноњ
енергетичноњ  сфери   з   перетворенн¤м   транзитних   переваг   у
стратег≥чний ресурс.

     –еал≥зовуючи конституц≥йне  право  щодо  формуванн¤  основних
засад енергетичноњ пол≥тики ”крањни, виход¤чи з розум≥нн¤ того, що
≈нергетична   стратег≥¤   ”крањни   до  2030  року  -  це  система
широкомасштабних  р≥шень   ≥   напр¤м≥в   д≥¤льност≥,   посл≥довна
реал≥зац≥¤  ¤ких  дозволить  дос¤гнути основних ц≥лей,  що ставить
перед собою  держава  щодо  розвитку  паливно-енергетичноњ  сфери,
¬ерховна –ада ”крањни  п о с т а н о в л ¤ Ї:

     1. —хвалити  рекомендац≥њ парламентських слухань "≈нергетична
стратег≥¤ ”крањни на пер≥од до 2030 року" (додаютьс¤).

     2. «  метою  створенн¤  умов  ¤кнайшвидшого  виходу  з  кризи
енергетики    ”крањни,    впровадженн¤   сучасного   стратег≥чного
плануванн¤   у   паливно-енергетичн≥й   сфер≥   та   вдосконаленн¤
нормативно-правовоњ   бази   з  питань  видобуванн¤,  виробництва,
постачанн¤ та споживанн¤ енергетичних ресурс≥в:

      аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни:

     1) розробити ≥ затвердити в  четвертому  квартал≥  2001  року
≈нергетичну стратег≥ю ”крањни до 2030 року;

     2) розробити  ≥  подати  у  I  п≥вр≥чч≥  2002 року на розгл¤д
¬ерховноњ –ади ”крањни проект Ќац≥ональноњ  енергетичноњ  програми
до 2020 року;

     3) при  розробц≥  ≈нергетичноњ стратег≥њ ”крањни до 2030 року
та Ќац≥ональноњ  енергетичноњ  програми  до  2020  року  врахувати
рекомендац≥њ, висловлен≥ учасниками парламентських слухань, у тому
числ≥  прид≥лити  особливу  увагу  запровадженню   механ≥зм≥в   њњ
реал≥зац≥њ   з  урахуванн¤м  ≥мов≥рноњ  кон'юнктури  зовн≥шн≥х  та
внутр≥шн≥х макропоказник≥в;

     4) разом  з  ком≥тетами  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни  прискорити
розробку проект≥в закон≥в ”крањни:

     про стратег≥чн≥  нац≥ональн≥  ≥нтереси в паливно-енергетичн≥й
сфер≥;

     про державне управл≥нн¤ об'Їктами енергетики;

     про внесенн¤  зм≥н  до  закон≥в  ”крањни,   ¤к≥   спри¤тимуть
п≥дтримц≥  п≥дприЇмств,  що  забезпечують розробку та виготовленн¤
обладнанн¤ дл¤ реконструкц≥њ та модерн≥зац≥њ енергетичних об'Їкт≥в
”крањни;

     5) прискорити   створенн¤   нормативно-правовоњ   бази   щодо
функц≥онуванн¤ ¤дерноњ енергетики  та  промисловост≥,  особливо  з
питань ¤дерноњ безпеки, власного неповного ¤дерно-паливного циклу;

      ом≥тету ¬ерховноњ       –ади      ”крањни      з      питань
паливно-енергетичного  комплексу,  ¤дерноњ  пол≥тики  та   ¤дерноњ
безпеки:

     з метою   створенн¤   ц≥л≥сного  законодавства,  що  системно
регулюЇ в≥дносини в  паливно-енергетичн≥й  та  сум≥жних  сферах  з
урахуванн¤м стратег≥чних нац≥ональних ≥нтерес≥в, разом з  аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни розробити проекти  одексу енергокористуванн¤  та
 онцепц≥њ  енергетичного  законодавства  ”крањни,  що регулюватиме
посл≥довн≥сть п≥дготовки законодавчих акт≥в,  зм≥стовн≥ вимоги  до
цих  документ≥в,  пропозиц≥њ  щодо  внесенн¤  зм≥н  до цив≥льного,
адм≥н≥стративного  ≥  крим≥нального  законодавства,  пов'¤заних  з
урахуванн¤м     особливостей     функц≥онуванн¤     та    розвитку
паливно-енергетичноњ сфери.

     3.  онтроль за виконанн¤м ц≥Їњ ѕостанови покласти на   ом≥тет
¬ерховноњ  –ади  ”крањни з питань паливно-енергетичного комплексу,
¤дерноњ пол≥тики та ¤дерноњ безпеки.


 √олова ¬ерховноњ –ади ”крањни                              ≤.ѕЋёў

 м.  ињв, 24 травн¤ 2001 року
          N 2455-III


                                             —хвалено ѕостановою
                                            ¬ерховноњ –ади ”крањни
                                           в≥д 24 травн¤ 2001 року
                                                  N 2455-III

                           –≈ ќћ≈Ќƒј÷≤ѓ
      парламентських слухань "≈нергетична стратег≥¤ ”крањни
                     на пер≥од до 2030 року"


     I. «аслухавши  й  обговоривши  допов≥д≥  ћ≥н≥стра  палива  та
енергетики ”крањни —ташевського —.“.,  √олови   ом≥тету  ¬ерховноњ
–ади  ”крањни  з  питань паливно-енергетичного комплексу,  ¤дерноњ
пол≥тики та ¤дерноњ  безпеки  √удими ќ.ћ., учасники парламентських
слухань  "≈нергетична  стратег≥¤  ”крањни  на пер≥од до 2030 року"
в≥дзначають:

     1. ѕриродн≥   паливно-енергетичн≥   ресурси,    геоеконом≥чне
становище  ≥  створений  виробничий,  науково-техн≥чний ≥ кадровий
потенц≥ал у  паливно-енергетичн≥й  сфер≥  Ї  вагомим  нац≥ональним
надбанн¤м  ”крањни.  ѕроте за рахунок власних енергонос≥њв потреби
крањни можуть бути задоволен≥ лише на 50 в≥дсотк≥в.

     2. Ќеобх≥дн≥сть   збереженн¤   ≥   примноженн¤    зазначеного
надбанн¤,   ≥мпортуванн¤   значноњ   частини  паливно-енергетичних
ресурс≥в,  зм≥цненн¤ енергетичноњ безпеки ”крањни,  ≥нтенсиф≥кац≥њ
розвитку   паливно-енергетичноњ   сфери,  управл≥нн¤  ефективн≥стю
енергокористуванн¤ тощо створюють комплекс проблем,  дл¤ вир≥шенн¤
¤ких потр≥бна активна енергетична пол≥тика та науково обгрунтована
енергетична стратег≥¤.

     ѕрийн¤та в 1996 роц≥  Ќац≥ональна  енергетична,  програма  до
2010  року  не маЇ д≥йових за сучасних умов механ≥зм≥в реал≥зац≥њ,
зокрема реального ф≥нансового забезпеченн¤.  —ьогодн≥ становище  у
паливно-енергетичн≥й сфер≥ ”крањни близьке до критичного. ќсобливу
тривогу   викликають   скороченн¤   ≥нвестиц≥йних    ресурс≥в    ≥
кап≥таловкладень,    недостатн≥й    прир≥ст   ресурсноњ   бази   в
нафтогазов≥й галуз≥ ≥ зниженн¤ обс¤г≥в видобутку власних  нафти  ≥
природного газу, неплатеж≥ за використан≥ енергоресурси тощо.

     «бер≥гаЇтьс¤ висока   енергоЇмн≥сть   валового   внутр≥шнього
продукту ”крањни.  ” крањн≥ продовжуЇ ≥снувати вкрай нерац≥ональна
структура паливно-енергетичного балансу,  ор≥Їнтована на переважне
використанн¤  природного  газу.  Ќе  вжито  д≥йових  заход≥в  щодо
п≥двищенн¤      ефективност≥     використанн¤   газу,   розширенн¤
впровадженн¤   ≥   розвитку   сучасних    вуг≥льних    технолог≥й,
альтернативних ≥ в≥дновлюваних джерел енерг≥њ.

     ≈нергетична стратег≥¤ маЇ детал≥зувати енергетичну пол≥тику в
нових  економ≥чних  умовах  ¤к  орган≥чну   складову   економ≥чноњ
пол≥тики   ”крањни   в  ц≥лому  з  дос¤гненн¤м  необх≥дного  р≥вн¤
енергетичноњ безпеки.  ” соц≥альн≥й  сфер≥  ≈нергетична  стратег≥¤
”крањни  маЇ  забезпечити  прийн¤тн≥  життЇв≥  стандарти  дл¤ вс≥х
категор≥й населенн¤ ≥ г≥дне м≥сце ”крањни у св≥товому економ≥чному
сп≥втовариств≥.

     –озвиток паливно-енергетичноњ  сфери  маЇ  бути  узгоджений з
параметрами економ≥чного  розвитку  ”крањни  на  тривалий  пер≥од.
¬иход¤чи з цього в ≈нергетичн≥й стратег≥њ сл≥д передбачити потреби
крањни   в   паливно-енергетичних   ресурсах,    необх≥дних    дл¤
забезпеченн¤ прогнозованого економ≥чного зростанн¤,  з урахуванн¤м
структурних  ≥  технолог≥чних  трансформац≥й,   прогноз   розвитку
галузей   паливно-енергетичноњ сфери.  ƒл¤  зд≥йсненн¤  зазначених
перетворень  необх≥дно  визначити  ефективн≥  джерела  та   д≥йов≥
механ≥зми њх ф≥нансового забезпеченн¤.

     √оловним засобом  дос¤гненн¤  ц≥лей  ≥ реал≥зац≥њ пр≥оритет≥в
≈нергетичноњ   стратег≥њ   Ї   державний   вплив   на   формуванн¤
взаЇмов≥дносин   суб'Їкт≥в,   що  повинно  зд≥йснюватис¤,  зокрема
шл¤хом:

     ц≥новоњ, тарифноњ,  податковоњ ≥ митноњ пол≥тики, спр¤мованоњ
на  врегулюванн¤  р≥вн≥в ≥ сп≥вв≥дношенн¤ внутр≥шн≥х ц≥н на паливо
та енерг≥ю;  захист в≥тчизн¤ного товаровиробника  та  внутр≥шнього
енергетичного ринку ”крањни;  зниженн¤ податкового тиску в галуз¤х
паливно-енергетичноњ сфери;  л≥кв≥дац≥ю перехресного  субсидуванн¤
по вс≥х галуз¤х економ≥ки; рац≥онал≥зац≥ю структури ≥ р≥вн¤ ц≥н та
тариф≥в,  що забезпечують, з одного боку, ефективне функц≥онуванн¤
енергетики,  а  з другого - ф≥нансове прийн¤тне енергозабезпеченн¤
споживач≥в;  на створенн¤ однакових  конкурентних  умов  дл¤  вс≥х
виробник≥в      енергоресурс≥в,     стимулюванн¤     ≥нновац≥йноњ,
≥нвестиц≥йноњ   та    енергозбер≥гаючоњ    д≥¤льност≥    суб'Їкт≥в
господарюванн¤.  ћитна  пол≥тика  маЇ бути узгоджена з коливанн¤ми
св≥тових ц≥н на енергоресурси, а також з системою оподатковуванн¤,
що ≥снуЇ в паливно-енергетичн≥й сфер≥;

     ≥нституц≥онально-орган≥зац≥йних перетворень                 у
паливно-енергетичн≥й   сфер≥   при    одночасному    вдосконаленн≥
антимонопольного контролю оптових ≥ роздр≥бних ц≥н на енергетичних
ринках, регулюванн≥ природних монопол≥й;

     вдосконаленн¤ законодавчоњ   ≥    нормативно-правовоњ    бази
функц≥онуванн¤     ≥    розвитку    паливно-енергетичноњ    сфери,
стандартизац≥њ ≥ сертиф≥кац≥њ,  л≥цензуванн¤ д≥¤льност≥  суб'Їкт≥в
енергетичних ринк≥в.

     ƒос¤гненн¤ поставлених ≈нергетичною стратег≥Їю довгострокових
ц≥лей можливе лише за  умови  особливоњ  уваги  до  механ≥зм≥в  њњ
реал≥зац≥њ,  у тому числ≥ при прогнозах менш спри¤тливого розвитку
св≥товоњ  кон'юнктури  ц≥н  на  енергонос≥њ   ≥   макроеконом≥чноњ
ситуац≥њ в ”крањн≥.

     II. ¬иход¤чи  ≥з  зазначеного  вище,  учасники парламентських
слухань рекомендують:

      аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни:

     вважати першочерговим завданн¤м  розробку  основних  положень
соц≥ально-економ≥чноњ     стратег≥њ     ≥    сценар≥ю    тривалого
соц≥ально-економ≥чного розвитку економ≥ки ”крањни ≥ на њх основ≥ -
основних положень стратег≥њ розвитку паливно-енергетичноњ сфери;

     розробити ≥   затвердити  в  четвертому  квартал≥  2001  року
≈нергетичну стратег≥ю ”крањни до 2030 року;

     при розробц≥ ≈нергетичноњ  стратег≥њ  ”крањни  до  2030  року
врахувати   рекомендац≥њ,   висловлен≥  учасниками  парламентських
слухань,  у тому числ≥ прид≥лити особливу увагу д≥ючим  механ≥змам
њњ  реал≥зац≥њ  з  урахуванн¤м ≥мов≥рност≥ неспри¤тливого розвитку
св≥товоњ  кон'юнктури  ц≥н  на  енергонос≥њ   ≥   макроеконом≥чноњ
ситуац≥њ в ”крањн≥;

     розробити ≥   подати  в  1  п≥вр≥чч≥  2002  року  на  розгл¤д
¬ерховноњ –ади ”крањни проект Ќац≥ональноњ  енергетичноњ  програми
до 2020 року;

     передбачити в  ≈нергетичн≥й стратег≥њ ”крањни до 2030 року та
Ќац≥ональн≥й енергетичн≥й програм≥ до 2020 року ≥ систем≥  заход≥в
розвитку енергетики ”крањни:

     у сфер≥ виробничо-техн≥чноњ пол≥тики:

     кардинально зм≥нити   структуру   та   розробити  рац≥ональн≥
паливно-енергетичн≥ баланси крањни  з  метою  ≥стотного  зменшенн¤
абсолютних   обс¤г≥в   ≥   частки  споживанн¤  природного  газу  з
одночасним зб≥льшенн¤м обс¤г≥в  ≥  частки  споживанн¤  вуг≥лл¤  ¤к
власного видобутку, так ≥ обмежено ≥мпортованого;

     визначити рац≥ональн≥  обс¤ги  видобутку  вуг≥лл¤ та створити
умови дл¤ забезпеченн¤ в≥дпов≥дних   р≥вн≥в   розвитку   вуг≥льноњ
промисловост≥   з   урахуванн¤м   соц≥ального   стану  шахтарських
рег≥он≥в;

     створити потужност≥  по  нарощуванню  добуванн¤  ≥  переробки
урану, власного ¤дерного палива дл¤ ј≈—;

     створити умови   та   забезпечити   заходи   щодо  економ≥чно
виправданого ≥ техн≥чно  можливого  зб≥льшенн¤  обс¤г≥в  видобутку
природного  газу  та нафти,  виробництва скрапленого та стисненого
газу, видобутку та використанн¤ шахтного метану в ”крањн≥;

     визначити рац≥ональн≥ р≥вн≥ продуктивност≥ ≥ умови  над≥йного
функц≥онуванн¤   транзитних   газо-   та  нафтопровод≥в,  газо-  ≥
нафтотранспортних систем крањни;

     розробити напр¤ми  та  вар≥анти  забезпеченн¤  диверсиф≥кац≥њ
джерел   ≥мпортного   постачанн¤   паливних  ресурс≥в,  насамперед
природного газу;

     розробити напр¤ми   та   забезпечити   умови   дл¤   переходу
електроенергетики  крањни  на  шл¤х  сталого розвитку з вир≥шенн¤м
проблем докор≥нноњ перебудови структури генеруючих  потужностей  у
б≥к забезпеченн¤ маневреност≥ та стаб≥льност≥ частоти, поступового
входженн¤  до  енергетичного  сектору   ™вропейського   —оюзу   ≥з
зб≥льшенн¤м  експорту  електроенерг≥њ,  розвитку сп≥вроб≥тництва з
–ос≥Їю в енергетичн≥й сфер≥, п≥двищенн¤ енергетичноњ ≥ економ≥чноњ
ефективност≥    технолог≥чного    устаткуванн¤   та   енергетичних
п≥дприЇмств,  забезпеченн¤ вимог захисту навколишнього  середовища
в≥д д≥њ енергетичних об'Їкт≥в;

     надати пр≥оритет    модерн≥зац≥њ    та   продовженню   строку
експлуатац≥њ  д≥ючих  теплових,  атомних  та  г≥дроелектростанц≥й,
впровадженню парогазових технолог≥й,  спорудженню г≥дроакумулюючих
комплекс≥в;  створити  фонд  продовженн¤  строку   та   виводу   з
експлуатац≥њ ¤дерних блок≥в;

     визначити рац≥ональн≥  р≥вн≥  розвитку  атомноњ,  тепловоњ та
г≥дроенергетики   виход¤чи   з   економ≥чних    критер≥њв,    умов
функц≥онуванн¤   об'Їднаноњ   електроенергетичноњ   системи  та  з
урахуванн¤м  ризик≥в  техногенних  катастроф,  вир≥шити   проблеми
створенн¤  власного  ¤дерного  паливного циклу та централ≥зованого
сховища рад≥оактивних в≥дход≥в;

     на випадок  надзвичайних  ситуац≥й  забезпечити   стратег≥чн≥
резерви запас≥в вуг≥лл¤, нафти ≥ газу, ¤дерного палива;

     радикально п≥двищити  роль  та  створити  умови  дл¤ значного
зб≥льшенн¤ обс¤г≥в  впровадженн¤  енергозбер≥гаючих  технолог≥й  в
ус≥х   галуз¤х   економ≥ки   та  соц≥альн≥й  сфер≥  крањни  шл¤хом
забезпеченн¤ привабливого ≥нвестиц≥йного кл≥мату, створенн¤ джерел
ф≥нансуванн¤   енергозбер≥гаючих   заход≥в,  впровадженн¤  системи
стимулюванн¤    енергозбереженн¤    в≥дпов≥дно    до     критер≥њв
ефективност≥;

     у сфер≥ ≥нвестиц≥йноњ ≥ ф≥нансово-бюджетноњ пол≥тики:

     зд≥йснити перебудову       ≥нвестиц≥йноњ      пол≥тики      в
паливно-енергетичн≥й сфер≥, маючи на уваз≥  необх≥дн≥сть  значного
зб≥льшенн¤  обс¤г≥в кап≥таловкладень у галуз≥ паливно-енергетичноњ
сфери,  п≥двищенн¤ њх ≥нвестиц≥йноњ привабливост≥, в тому числ≥ на
основ≥   вдосконаленн¤  нормативно-правовоњ  бази  щодо  угод  про
розпод≥л продукц≥њ,  концес≥йних  угод,  структурних  перетворень,
створенн¤      ц≥льового     ≥нвестиц≥йного     фонду     розвитку
паливно-енергетичноњ сфери;

     забезпечити виробленн¤   активноњ   державноњ   ≥нвестиц≥йноњ
пол≥тики    з    кредитуванн¤    високоефективних    проект≥в    у
паливно-енергетичн≥й сфер≥, що використовують в≥тчизн¤ну техн≥ку ≥
технолог≥њ,  з  метою  зниженн¤ залежност≥ реал≥зац≥њ цих проект≥в
в≥д одержанн¤ кредит≥в;

     посл≥довно впроваджувати спец≥альн≥ заходи  дл¤  стимулюванн¤
розвитку  вуг≥льноњ та нафтогазовоњ галузей ”крањни,  що дозволить
зд≥йснити позитивн≥ зм≥ни структури паливно-енергетичного  балансу
крањни;

     зд≥йснити вивченн¤    доц≥льност≥   ≥   масштаб≥в   залученн¤
≥ноземних  ≥нвестиц≥й   в   енергетику   ”крањни   з   урахуванн¤м
економ≥чних ≥нтерес≥в та нац≥ональноњ безпеки;

     зд≥йснити заходи  щодо  стимулюванн¤  розвитку   в≥тчизн¤ного
товаровиробника у паливно-енергетичн≥й сфер≥;

     у науково-техн≥чн≥й сфер≥:

     створити умови  дл¤   ефективноњ   розробки   та   реал≥зац≥њ
науково-техн≥чних програм та наукоЇмних технолог≥й;

     забезпечити науковий   супров≥д   нац≥ональних  та  державних
програм;

     прискорити розробку  та  впровадженн¤  сучасних   в≥тчизн¤них
г≥рничовидобувних     комплекс≥в,   бурового    нафтогазового   та
нафтопереробного   устаткуванн¤   ≥   техн≥ки    дл¤   буд≥вництва
нафтогазопровод≥в,   устаткуванн¤   дл¤   спалюванн¤   вуг≥лл¤   у
"кипл¤чому шар≥",  компресорних,  парогазових та  турбодетандорних
установок, установок по використанню нетрадиц≥йних джерел енерг≥њ;

     у сфер≥ управл≥нн¤ державним майном:

     провести ≥нвентаризац≥ю виконанн¤ зобов'¤зань ≥нвестор≥в,  що
придбали акц≥њ приватизованих п≥дприЇмств на умовах  ≥нвестиц≥йних
конкурс≥в,  ≥з скасуванн¤м угод, за ¤кими зобов'¤занн¤ не виконан≥
з вини ≥нвестора,  ≥нвентаризац≥ю  л≥ценз≥й  на  розробку  родовищ
природних  ресурс≥в,  забезпечивши  у встановленому законодавством
пор¤дку  в≥дкликанн¤  л≥ценз≥й  у   п≥дприЇмств,   що   не   мають
можливостей дл¤ њх освоЇнн¤;

     розробити нормативно-правовий    механ≥зм,    що   забезпечуЇ
реал≥зац≥ю державних  ≥нтерес≥в  у  паливно-енергетичн≥й  сфер≥  з
урахуванн¤м ефективного сп≥в≥снуванн¤ р≥зних форм власност≥;

     у сфер≥ вдосконаленн¤ державного управл≥нн¤:

     кардинально п≥двищити    д≥Їв≥сть    державноњ   пол≥тики   у
паливно-енергетичн≥й сфер≥, удосконалити систему управл≥нн¤ нею;

     з метою п≥двищенн¤  енергетичноњ  безпеки  ”крањни  визначити
заходи  державного  впливу  на  виробничо-господарську  д≥¤льн≥сть
самост≥йних суб'Їкт≥в господарюванн¤ у паливно-енергетичн≥й  сфер≥
без  частки  державноњ  власност≥,  а також тих,  що знаход¤тьс¤ в
зовн≥шньому управл≥нн≥;

     у сфер≥ ц≥новоњ ≥ тарифноњ пол≥тики:

     сформувати ц≥л≥сний  нормативно-правовий   ≥   орган≥зац≥йний
механ≥зм   регулюванн¤  ц≥н  на  паливно-енергетичн≥  ресурси,  що
забезпечить проведенн¤ державноњ пол≥тики у ц≥й галуз≥,  умови дл¤
ефективного   функц≥онуванн¤   галузей,  виправленн¤  деформованих
сп≥вв≥дношень ц≥н на р≥зн≥ види енергоресурс≥в;

     удосконалити тарифну пол≥тику в галуз¤х  паливно-енергетичноњ
сфери,  маючи  на  уваз≥  ¤к необх≥дн≥сть забезпеченн¤ ефективного
функц≥онуванн¤ п≥дприЇмств паливно-енергетичноњ сфери,  л≥кв≥дац≥ю
перехресного  субсидуванн¤,  так  ≥  реальн≥  ф≥нансов≥ можливост≥
населенн¤ ≥ суб'Їкт≥в господарюванн¤;

     запровадити сучасн≥  п≥дходи   до   формуванн¤   тариф≥в   на
електроенерг≥ю за чотирма класами напруги,  погодинн≥,  сезонн≥ та
спец≥альн≥  тарифи  на  електроенерг≥ю,  в  тому  числ≥  з   метою
вир≥внюванн¤ п≥кових навантажень;

     у сфер≥ зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥:

     розробити комплексну      державну      програму     сп≥льноњ
зовн≥шньоеконом≥чноњ  д≥¤льност≥  в   паливно-енергетичн≥й   сфер≥
ћ≥н≥стерства  закордонних  справ  ”крањни,  ћ≥н≥стерства економ≥ки
”крањни ≥ ћ≥н≥стерства палива та енергетики  ”крањни.  «абезпечити
розвиток сп≥вроб≥тництва з –ос≥Їю,  азахстаном, крањнами - членами
√””јћ,   насамперед   јзербайджаном,   “уркменистаном,   посиленн¤
сп≥вроб≥тництва  в рамках рег≥ональних та субрег≥ональних структур
(÷ентральноЇвропейська  ≥н≥ц≥атива,   ќрган≥зац≥¤   „орноморського
економ≥чного сп≥втовариства тощо),  а також актив≥зац≥ю зв'¤зк≥в з
≤раном,  ≤раком,  Ћ≥в≥Їю,  —ир≥Їю, ¬'Їтнамом, Ќорвег≥Їю,  увейтом,
—ауд≥вською  јрав≥Їю,   убою  ≥  р¤дом  ≥нших  крањн.  ѕередбачити
державну п≥дтримку  участ≥  украњнських  компан≥й  в  енергетичних
проектах  за кордоном,  стимулюванн¤ експорту високотехнолог≥чного
енергетичного  обладнанн¤  та  устаткуванн¤.  —творити  за  участю
¬ерховноњ  –ади  ”крањни  ћ≥жв≥домчу  раду  з п≥дтримки просуванн¤
п≥дприЇмств  паливно-енергетичноњ  сфери  ”крањни  на   закордонн≥
ринки;

     розробити  омплексну програму перетворенн¤ ”крањни в над≥йний
енергетичний м≥ст м≥ж јз≥Їю та ™вропою.

     III. ¬изнати актуальним створенн¤  Ќац≥ональноњ  енергетичноњ
ради ”крањни.

     IV.  аб≥нету   ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  разом  з  ¬ерховною  –адою
”крањни в рамках законодавчого ≥ нормативно-правового забезпеченн¤
≈нергетичноњ    стратег≥њ   ≥   структурних   реформ   у   галуз¤х
паливно-енергетичноњ сфери забезпечити розробку  проект≥в   одексу
енергокористуванн¤   та    онцепц≥њ   енергетичного  законодавства
”крањни.
 



Hosted by uCoz