”становить в качестве домашней!



                    « ј   ќ Ќ   ”   – ј ѓ Ќ »

                 ѕро об'Їкти п≥двищеноњ небезпеки

      ( ¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади (¬¬–), 2001, N 15, ст.73 )


     ÷ей «акон  визначаЇ   правов≥,   економ≥чн≥,   соц≥альн≥   та
орган≥зац≥йн≥ основи д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ
небезпеки,  ≥ спр¤мований на захист  житт¤  ≥  здоров'¤  людей  та
довк≥лл¤  в≥д  шк≥дливого  впливу  авар≥й  на  цих об'Їктах шл¤хом
запоб≥ганн¤ њх  виникненню,  обмеженн¤  (локал≥зац≥њ)  розвитку  ≥
л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в.

     —татт¤ 1. ¬изначенн¤ терм≥н≥в

     ” цьому  «акон≥  наведен≥  нижче  терм≥ни вживаютьс¤ у такому
значенн≥:

     суб'Їкт господарськоњ  д≥¤льност≥  -  юридична  або   ф≥зична
особа,  у  власност≥  або у користуванн≥ ¤коњ Ї хоча б один об'Їкт
п≥двищеноњ небезпеки;

     об'Їкт п≥двищеноњ    небезпеки    -    об'Їкт,    на    ¤кому
використовуютьс¤, виготовл¤ютьс¤, переробл¤ютьс¤, збер≥гаютьс¤ або
транспортуютьс¤ одна або к≥лька небезпечних речовин  чи  категор≥й
речовин   у   к≥лькост≥,  що  дор≥внюЇ  або  перевищуЇ  нормативно
встановлен≥ порогов≥ маси,  а  також  ≥нш≥  об'Їкти  ¤к  так≥,  що
в≥дпов≥дно  до  закону Ї реальною загрозою виникненн¤ надзвичайноњ
ситуац≥њ техногенного та природного характеру;

     небезпечна речовина   -    х≥м≥чна,    токсична,    вибухова,
окислювальна,  горюча  речовина,  б≥олог≥чн≥  агенти  та  речовини
б≥олог≥чного     походженн¤     (б≥ох≥м≥чн≥,      м≥кроб≥олог≥чн≥,
б≥отехнолог≥чн≥   препарати,   патогенн≥   дл¤   людей   ≥  тварин
м≥кроорган≥зми  тощо),  ¤к≥  становл¤ть  небезпеку  дл¤  житт¤   ≥
здоров'¤ людей та довк≥лл¤,  сукупн≥сть властивостей речовин ≥/або
особливостей њх стану,  внасл≥док ¤ких  за  певних  обставин  може
створитис¤ загроза життю ≥ здоров'ю людей,  довк≥ллю, матер≥альним
та культурним ц≥нност¤м;

     порогова  маса  небезпечних  речовин - нормативно встановлена
маса  окремоњ  небезпечноњ  речовини  або  категор≥њ   небезпечних
речовин чи сумарна маса небезпечних речовин р≥зних категор≥й;

     ≥дентиф≥кац≥¤ об'Їкт≥в   п≥двищеноњ   небезпеки   -   пор¤док
визначенн¤  об'Їкт≥в   п≥двищеноњ   небезпеки   серед   потенц≥йно
небезпечних об'Їкт≥в;

     потенц≥йно небезпечний  об'Їкт  -  об'Їкт,  на  ¤кому  можуть
використовуватис¤ або виготовл¤ютьс¤, переробл¤ютьс¤, збер≥гаютьс¤
чи  транспортуютьс¤ небезпечн≥ речовини,  б≥олог≥чн≥ препарати,  а
також ≥нш≥ об'Їкти,  що за певних обставин можуть створити реальну
загрозу виникненн¤ авар≥њ;

     авар≥¤ на  об'Їкт≥  п≥двищеноњ  небезпеки  (дал≥  - авар≥¤) -
небезпечна под≥¤ техногенного характеру, що виникла внасл≥док зм≥н
п≥д  час експлуатац≥њ об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки (наднормативний
викид небезпечних речовин,  пожежа,  вибух тощо) ≥ ¤ка  спричинила
загибель  людей  чи  створюЇ  загрозу  життю  ≥  здоров'ю людей та
довк≥ллю на його територ≥њ ≥/або за його межами;

     транскордонний вплив авар≥њ - шкода,  запод≥¤на населенню  та
довк≥ллю одн≥Їњ держави внасл≥док авар≥њ, ¤ка сталас¤ на територ≥њ
≥ншоњ держави;

     ризик - ступ≥нь ≥мов≥рност≥ певноњ негативноњ под≥њ, ¤ка може
в≥дбутис¤ в певний час або за певних обставин на територ≥њ об'Їкта
п≥двищеноњ небезпеки ≥/або за його межами;

     прийн¤тний ризик - ризик,  ¤кий  не  перевищуЇ  на  територ≥њ
об'Їкта   п≥двищеноњ   небезпеки   ≥/або  за  њњ  межами  гранично
допустимого р≥вн¤;

     управл≥нн¤ ризиком - процес  прийн¤тт¤  р≥шень  ≥  зд≥йсненн¤
заход≥в, спр¤мованих на забезпеченн¤ м≥н≥мально можливого ризику;

     декларац≥¤ безпеки   -   документ,   ¤кий  визначаЇ  комплекс
заход≥в,  що вживаютьс¤ суб'Їктом господарськоњ д≥¤льност≥ з метою
запоб≥ганн¤   авар≥¤м,   а   також   забезпеченн¤   готовност≥  до
локал≥зац≥њ, л≥кв≥дац≥њ авар≥й та њх насл≥дк≥в.

     —татт¤ 2. «аконодавство у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з
               об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

     ¬≥дносини, пов'¤зан≥   з   д≥¤льн≥стю   об'Їкт≥в   п≥двищеноњ
небезпеки, регулюютьс¤   онституц≥Їю  ”крањни,  цим
«аконом, законами ”крањни та ≥ншими нормативно-правовими актами.

     —татт¤ 3. ƒержавний нагл¤д та контроль у сфер≥ д≥¤льност≥,
               пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

     ƒержавний нагл¤д та контроль у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з
об'Їктами  п≥двищеноњ небезпеки,  зд≥йснюють уповноважен≥ законами
органи влади,  в тому  числ≥  спец≥ально  уповноважен≥  центральн≥
органи виконавчоњ влади та њх в≥дпов≥дн≥ територ≥альн≥ органи,  до
в≥данн¤ ¤ких в≥дпов≥дно до закону в≥днесен≥ питанн¤:

     охорони прац≥;

     забезпеченн¤ еколог≥чноњ  безпеки  та  охорони  навколишнього
природного середовища;

     захисту населенн¤   ≥  територ≥й  в≥д  надзвичайних  ситуац≥й
техногенного та природного характеру;

     пожежноњ безпеки;

     сан≥тарно-еп≥дем≥чноњ безпеки;

     м≥стобудуванн¤.

     —татт¤ 4. ѕовноваженн¤  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни у сфер≥
               д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ
               небезпеки

     ƒо повноважень  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни у сфер≥ д≥¤льност≥,
пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки, належать:

     забезпеченн¤ реал≥зац≥њ    державноњ    пол≥тики    у   сфер≥
д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

     забезпеченн¤ державного  регулюванн¤  ≥  контролю   у   сфер≥
д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

     вир≥шенн¤ в≥дпов≥дно  до  закону питань регулюванн¤ земельних
в≥дносин та користуванн¤ природними ресурсами;

     орган≥зац≥¤ м≥жнародного сп≥вроб≥тництва у сфер≥  д≥¤льност≥,
пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

     координац≥¤ роботи   спец≥ально   уповноважених   центральних
орган≥в  виконавчоњ  влади  у  сфер≥  д≥¤льност≥,   пов'¤заноњ   з
об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

     зд≥йсненн¤ ≥нших  функц≥й,  передбачених  законами ”крањни та
актами ѕрезидента ”крањни.

     —татт¤ 5. ѕовноваженн¤ спец≥ально уповноважених центральних
               орган≥в виконавчоњ влади у сфер≥ д≥¤льност≥,
               пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

     ƒо повноважень спец≥ально уповноважених  центральних  орган≥в
виконавчоњ  влади  у  сфер≥  д≥¤льност≥,  пов'¤заноњ  з  об'Їктами
п≥двищеноњ небезпеки, належать:

     зд≥йсненн¤ державного  регулюванн¤   ≥   контролю   у   сфер≥
д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

     зд≥йсненн¤ в≥дпов≥дного   нормативного  регулюванн¤  у  сфер≥
д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

     вир≥шенн¤ в≥дпов≥дно до закону питань  регулюванн¤  земельних
в≥дносин та користуванн¤ природними ресурсами;

     вир≥шенн¤ ≥нших  питань  у  сфер≥  д≥¤льност≥,  пов'¤заноњ  з
об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки,  в≥дпов≥дно  до  закон≥в  ”крањни,
акт≥в ѕрезидента ”крањни та  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     —татт¤ 6. ѕовноваженн¤ –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки
                рим, обласних, районних,  ињвськоњ та
               —евастопольськоњ м≥ських державних адм≥н≥страц≥й
               у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами
               п≥двищеноњ небезпеки

     ƒо повноважень  –ади  м≥н≥стр≥в  јвтономноњ  –еспубл≥ки  рим,
обласних,  районних,    ињвськоњ   та   —евастопольськоњ   м≥ських
державних адм≥н≥страц≥й у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами
п≥двищеноњ небезпеки, в межах компетенц≥њ належать:

     зд≥йсненн¤ контролю  за   додержанн¤м   вимог   законодавства
суб'Їктами господарськоњ д≥¤льност≥;

     зд≥йсненн¤ необх≥дних  заход≥в,  спр¤мованих  на  запоб≥ганн¤
виникненню  авар≥й  та  надзвичайних  ситуац≥й   техногенного   та
природного характеру, обмеженн¤ та л≥кв≥дац≥ю њх насл≥дк≥в;

     орган≥зац≥¤ разом  з  в≥дпов≥дними  спец≥ально уповноваженими
центральними органами виконавчоњ влади прийн¤тт¤  до  експлуатац≥њ
об'Їкт≥в   п≥двищеноњ   небезпеки,   сфера   еколог≥чного   впливу
д≥¤льност≥  ¤ких  зг≥дно  з  д≥ючими  нормами  включаЇ  в≥дпов≥дну
територ≥ю;

     ≥нформуванн¤ населенн¤  про  еколог≥чно  небезпечн≥ авар≥њ та
надзвичайн≥ ситуац≥њ техногенного та  природного  характеру,  д≥њ,
¤к≥  можуть  вживатис¤  громад¤нами  дл¤  зменшенн¤  њх  впливу на
здоров'¤ людей та довк≥лл¤,  а також про заходи, що вживаютьс¤ дл¤
подоланн¤  ≥  л≥кв≥дац≥њ  насл≥дк≥в  таких  авар≥й та надзвичайних
ситуац≥й;

     орган≥зац≥¤ роб≥т по л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ на  об'Їктах
п≥двищеноњ небезпеки, залученн¤ до цих роб≥т п≥дприЇмств, установ,
орган≥зац≥й незалежно в≥д форм власност≥ та громад¤н;

     вжитт¤ заход≥в дл¤ в≥дшкодуванн¤ шкоди,  запод≥¤ноњ внасл≥док
авар≥й та надзвичайних ситуац≥й;

     зд≥йсненн¤ ≥нших повноважень в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни, а
також функц≥й,  визначених  законами  ”крањни,  актами  ѕрезидента
”крањни та  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     —татт¤ 7. ѕовноваженн¤ ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки
                рим, обласних, районних,  ињвськоњ та
               —евастопольськоњ м≥ських рад та ≥нших рад у сфер≥
               д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ
               небезпеки

     ƒо повноважень  ¬ерховноњ  –ади  јвтономноњ  –еспубл≥ки  рим,
обласних,  районних,   ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських рад та
≥нших  рад  у сфер≥ д≥¤льност≥,  пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ
небезпеки, належать:

     вир≥шенн¤ в≥дпов≥дно  до  законодавства  питань   регулюванн¤
земельних  в≥дносин  та  користуванн¤ природними ресурсами у сфер≥
д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

     наданн¤ в≥дпов≥дно до законодавства дозвол≥в  на  спорудженн¤
≥/або реконструкц≥ю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки;

     вжитт¤ в   межах   своњх   повноважень   необх≥дних  заход≥в,
спр¤мованих  на  запоб≥ганн¤  виникненню  авар≥й  та  надзвичайних
ситуац≥й   техногенного  та  природного  характеру,  обмеженн¤  та
л≥кв≥дац≥ю њх насл≥дк≥в,  ≥нформуванн¤ населенн¤ про њх виникненн¤
та орган≥зац≥ю його захисту;

     зд≥йсненн¤ ≥нших повноважень, передбачених законами.

     —татт¤ 8. ќбов'¤зки суб'Їкт≥в господарськоњ д≥¤льност≥

     —уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ зобов'¤заний:

     вживати заход≥в,    направлених   на   запоб≥ганн¤   авар≥¤м,
обмеженн¤ ≥ л≥кв≥дац≥ю њх насл≥дк≥в та захист людей ≥ довк≥лл¤ в≥д
њх впливу;

     пов≥домл¤ти про  авар≥ю,  що  сталас¤  на  об'Їкт≥ п≥двищеноњ
небезпеки,  ≥ заходи,  вжит≥ дл¤ л≥кв≥дац≥њ њњ  насл≥дк≥в,  органи
виконавчоњ влади та органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та населенн¤;

     забезпечувати експлуатац≥ю  об'Їкт≥в  п≥двищеноњ  небезпеки з
додержанн¤м м≥н≥мально можливого ризику;

     виконувати вимоги цього «акону та  ≥нших  нормативно-правових
акт≥в, ¤к≥ регулюють д≥¤льн≥сть об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки.

     —татт¤ 9. ≤дентиф≥кац≥¤ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки

     —уб'Їкт господарськоњ    д≥¤льност≥    ≥дентиф≥куЇ    об'Їкти
п≥двищеноњ  небезпеки  в≥дпов≥дно  до  к≥лькост≥  пороговоњ   маси
небезпечних речовин.

     Ќормативи пороговоњ маси небезпечних  речовин  встановлюютьс¤
 аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     ѕор¤док ≥дентиф≥кац≥њ,  форма  та  зм≥ст  опов≥щенн¤  про  њњ
результати визначаютьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     Ќа основ≥  ≥дентиф≥кац≥йних  даних   аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни
затверджуЇ класиф≥кац≥ю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки ≥ пор¤док њх
обл≥ку.

     —татт¤ 10. ƒекларац≥¤ безпеки

     —уб'Їкт господарськоњ  д≥¤льност≥  готуЇ  ≥ подаЇ до м≥сцевих
орган≥в виконавчоњ влади  декларац≥ю  безпеки  об'Їкта  п≥двищеноњ
небезпеки.

     —уб'Їкт господарськоњ  д≥¤льност≥  несе  в≥дпов≥дальн≥сть  за
достов≥рн≥сть даних, наведених у декларац≥њ безпеки.

     ѕор¤док розробленн¤ декларац≥њ безпеки,  њњ  зм≥ст,  методика
визначенн¤  ризик≥в та њх прийн¤тн≥ р≥вн≥ встановлюютьс¤  аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     ѕоданн¤ декларац≥њ безпеки або ≥ншоњ зв≥тноњ документац≥њ  не
зв≥льн¤Ї суб'Їкт≥в господарськоњ д≥¤льност≥ в≥д державного нагл¤ду
≥ контролю за њх д≥¤льн≥стю.

     ¬имоги частини   першоњ   ц≥Їњ    статт≥    поширюютьс¤    на
п≥дприЇмства,  установи,  орган≥зац≥њ,  ¤к≥ планують експлуатувати
хоча б один об'Їкт п≥двищеноњ небезпеки.

     —татт¤ 11. ѕлани локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й на об'Їктах
                п≥двищеноњ небезпеки

     ” пор¤дку  реагуванн¤ на надзвичайн≥ ситуац≥њ техногенного та
природного характеру суб'Їкт  господарськоњ  д≥¤льност≥,  а  також
п≥дприЇмства,  установи,  орган≥зац≥њ,  зазначен≥ у частин≥ п'¤т≥й
статт≥  10  цього  «акону,  одночасно  з  розробленн¤м  декларац≥њ
безпеки  розробл¤ють  ≥ затверджують план локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ
авар≥й  дл¤  кожного  об'Їкта  п≥двищеноњ  небезпеки,  ¤кий   вони
експлуатують або планують експлуатувати.

      атегор≥њ авар≥й на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки залежно в≥д
њх насл≥дк≥в визначаЇ  аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     ѕлан локал≥зац≥њ ≥  л≥кв≥дац≥њ  авар≥й  погоджуЇ  в≥дпов≥дний
територ≥альний орган спец≥ально уповноваженого центрального органу
виконавчоњ влади,  до  в≥данн¤  ¤кого  в≥днесено  питанн¤  захисту
населенн¤  ≥  територ≥й  в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та
природного характеру.

     ѕлан локал≥зац≥њ  ≥  л≥кв≥дац≥њ  авар≥й  перегл¤даЇтьс¤ кожн≥
5 рок≥в.

     ѕлан локал≥зац≥њ  ≥  л≥кв≥дац≥њ авар≥й може перегл¤датис¤ або
уточнюватис¤ до зак≥нченн¤ 5 рок≥в з дати його розробленн¤ у раз≥:

     зм≥н в умовах д≥¤льност≥  суб'Їкта  господарськоњ  д≥¤льност≥
незалежно  в≥д  њх  причин,  що  призвод¤ть  до необх≥дност≥ зм≥ни
в≥домостей, ¤к≥ м≥ст¤тьс¤ у план≥ локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й;

     внесенн¤ зм≥н    до    чинних     або     прийн¤тт¤     нових
нормативно-правових акт≥в, що впливають на зм≥ст плану локал≥зац≥њ
≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й;

     висуненн¤ обгрунтованих  вимог  щодо  плану   локал≥зац≥њ   ≥
л≥кв≥дац≥њ  авар≥й органами виконавчоњ влади та органами м≥сцевого
самовр¤дуванн¤.

     ѕри внесенн≥  зм≥н  ≥  доповнень  до  плану   локал≥зац≥њ   ≥
л≥кв≥дац≥њ   авар≥й  суб'Їкти  господарськоњ  д≥¤льност≥  та  ≥нш≥
юридичн≥ ≥ ф≥зичн≥ особи,  ¤к≥ повинн≥ брати  участь  у  виконанн≥
протиавар≥йних   заход≥в,   надають  в≥дпов≥дному  територ≥альному
органу спец≥ально уповноваженого  центрального  органу  виконавчоњ
влади,  до  в≥данн¤  ¤кого  в≥днесено  питанн¤ захисту населенн¤ ≥
територ≥й в≥д надзвичайних  ситуац≥й  техногенного  та  природного
характеру, в≥дпов≥дну дл¤ цього ≥нформац≥ю.

     ќбс¤г, зм≥ст,    форма    ≥    пор¤док   наданн¤   ≥нформац≥њ
встановлюютьс¤  спец≥ально   уповноваженим   центральним   органом
виконавчоњ  влади,  до  в≥данн¤  ¤кого  в≥днесено  питанн¤ захисту
населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних  ситуац≥й  техногенного  та
природного характеру.

     ¬≥дпов≥дний територ≥альний  орган  спец≥ально  уповноваженого
центрального органу виконавчоњ влади,  до в≥данн¤ ¤кого  в≥днесено
питанн¤  захисту  населенн¤  ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й
техногенного та  природного  характеру,  прот¤гом  10  дн≥в  п≥сл¤
затвердженн¤  плану  локал≥зац≥њ  та л≥кв≥дац≥њ авар≥й надаЇ через
засоби  масовоњ  ≥нформац≥њ  в≥домост≥,  необх≥дн≥  дл¤  виконанн¤
населенн¤м  правил  повед≥нки  ≥  д≥й  в  екстремальних ситуац≥¤х,
передбачених цим планом.

     ” раз≥ створенн¤ загрози виникненн¤ авар≥њ  з  транскордонним
впливом  план локал≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ авар≥й повинен передбачати
негайне ≥нформуванн¤ в≥дпов≥дних орган≥в  держав,  територ≥њ  ¤ких
можуть зазнати впливу насл≥дк≥в такоњ авар≥њ.

     ѕлани локал≥зац≥њ   ≥   л≥кв≥дац≥њ   авар≥й,  затверджен≥  до
набранн¤ чинност≥ цим «аконом,  збер≥гають чинн≥сть до  зак≥нченн¤
строку њх д≥њ.

     —татт¤ 12. ѕор¤док буд≥вництва ≥/або реконструкц≥њ об'Їкт≥в
                п≥двищеноњ небезпеки

     —уб'Їкт господарськоњ  д≥¤льност≥,  ¤кий  плануЇ  буд≥вництво
≥/або  реконструкц≥ю  об'Їкта  п≥двищеноњ небезпеки,  зобов'¤заний
одержати  дозв≥л  на  буд≥вництво  такого  об'Їкта  в≥дпов≥дно  до
законодавства    про    м≥стобудуванн¤.    —уб'Їкт   господарськоњ
д≥¤льност≥,  ¤кий плануЇ буд≥вництво об'Їкта п≥двищеноњ  небезпеки
на територ≥њ села,  селища,  м≥ста,  також зобов'¤заний попередньо
одержати в≥дпов≥дно до закону згоду в≥дпов≥дноњ ради на розм≥щенн¤
об'Їкта на так≥й територ≥њ.

     ” раз≥  ¤кщо  буд≥вництво  об'Їкта  п≥двищеноњ  небезпеки  не
в≥дпов≥даЇ встановленому режиму забудови  та  ≥ншого  використанн¤
земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб, дозв≥л на буд≥вництво
такого об'Їкта надаЇтьс¤ лише п≥сл¤  розробленн¤  та  затвердженн¤
техн≥ко-економ≥чного  обгрунтуванн¤  в пор¤дку,  що встановлюЇтьс¤
 аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     ƒо за¤ви з  метою  отриманн¤  дозволу  на  буд≥вництво  ≥/або
реконструкц≥ю   об'Їкта   п≥двищеноњ  небезпеки  кр≥м  документ≥в,
визначених  законодавством  про  м≥стобудуванн¤ та рег≥ональними ≥
м≥сцевими правилами забудови, додаютьс¤:

     техн≥ко-економ≥чне та  м≥стобуд≥вне  обгрунтуванн¤ розм≥щенн¤
об'Їкта  п≥двищеноњ  небезпеки  та  передпроектн≥  матер≥али,  ¤к≥
м≥ст¤ть в≥домост≥ про об'Їкт п≥двищеноњ небезпеки,  можлив≥ авар≥њ
на ньому та њх насл≥дки;

     висновки державних експертиз,  передбачених законом,  а також
громадських експертиз у раз≥ њх на¤вност≥.

     —уб'Їкт господарськоњ   д≥¤льност≥   одночасно   з   поданн¤м
зазначених документ≥в з метою залученн¤ в≥дпов≥дного  громадського
обговоренн¤ через засоби масовоњ ≥нформац≥њ пов≥домл¤Ї про:

     мету реал≥зац≥њ проекту;

     можлив≥ негативн≥ насл≥дки впливу на життЇд≥¤льн≥сть людей та
довк≥лл¤;

     заходи та  засоби,  передбачен≥  проектом   дл¤   запоб≥ганн¤
авар≥¤м, обмеженн¤ њх насл≥дк≥в ≥ захисту людей та довк≥лл¤.

     ¬иконавч≥ органи     в≥дпов≥дних     рад,      ињвська    або
—евастопольська м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤ прот¤гом п'¤ти  дн≥в
в≥д   дати  отриманн¤  за¤ви  пов≥домл¤ють  через  засоби  масовоњ
≥нформац≥њ адресу,  на ¤ку кожна юридична  ≥  ф≥зична  особа  може
прот¤гом одного м≥с¤ц¤ з дати опубл≥куванн¤ пов≥домленн¤ над≥слати
в письмов≥й  форм≥  своњ  пропозиц≥њ  про  доц≥льн≥сть  реал≥зац≥њ
проекту.

     ¬иконавч≥ органи     в≥дпов≥дних     рад,      ињвська    або
—евастопольська м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤ в  строк  не  б≥льше
шести  м≥с¤ц≥в  з  дати  опубл≥куванн¤ пов≥домленн¤ розгл¤дають на
в≥дкритих зас≥данн¤х,  час ≥ м≥сце проведенн¤ ¤ких  пов≥домл¤ютьс¤
через засоби масовоњ ≥нформац≥њ, проект та отриман≥ пропозиц≥њ про
доц≥льн≥сть його реал≥зац≥њ.

     ¬иконавч≥ органи    в≥дпов≥дних     рад,      ињвська     або
—евастопольська  м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤ у раз≥ необх≥дност≥
мають  право  отримати  в≥д  суб'Їкта   господарськоњ   д≥¤льност≥
додаткову ≥нформац≥ю щодо проекту або призначити його експертизу.

      омплексний висновок   ≥   проект   р≥шенн¤   про  дозв≥л  на
буд≥вництво готуютьс¤ спец≥ально уповноваженим  органом  з  питань
м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури прот¤гом м≥с¤ц¤.

     ¬иконавч≥ органи     в≥дпов≥дних     рад,      ињвська    або
—евастопольська м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤ у раз≥  необх≥дност≥
приймають  р≥шенн¤  про  наданн¤  дозволу  на  буд≥вництво об'Їкта
п≥двищеноњ  небезпеки  або  в≥дмову в його наданн≥ та забезпечують
публ≥кац≥ю   свого   мотивованого  р≥шенн¤  через  засоби  масовоњ
≥нформац≥њ.

     ” раз≥  в≥дмови  у  наданн≥  дозволу  на  буд≥вництво   ≥/або
реконструкц≥ю  об'Їкта  п≥двищеноњ небезпеки суб'Їкт господарськоњ
д≥¤льност≥ маЇ право п≥сл¤ доопрацюванн¤ проекту  повторно  подати
його на розгл¤д у встановленому пор¤дку.

     —уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ та ≥нш≥ за≥нтересован≥ особи
мають право оскаржити р≥шенн¤ виконавчих орган≥в в≥дпов≥дних  рад,
 ињвськоњ  або  —евастопольськоњ  м≥ськоњ  державноњ адм≥н≥страц≥њ
в≥дпов≥дно в суд≥ або арб≥тражному суд≥  у  встановленому  законом
пор¤дку.

      оп≥¤ дозволу  на  буд≥вництво  ≥/або  реконструкц≥ю  об'Їкта
п≥двищеноњ небезпеки надсилаЇтьс¤ до визначених  статтею  3  цього
«акону  спец≥ально  уповноважених  центральних  орган≥в виконавчоњ
влади,  що  зд≥йснюють  державний  нагл¤д  та  контроль  у   сфер≥
д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки.

     —татт¤ 13. ѕор¤док наданн¤ дозволу на експлуатац≥ю об'Їкт≥в
                п≥двищеноњ небезпеки

     —уб'Їкт господарськоњ  д≥¤льност≥,  а   також   п≥дприЇмства,
установи,  орган≥зац≥њ,  що  мають  нам≥р  розпочати  експлуатац≥ю
об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки, надсилають до в≥дпов≥дних обласноњ,
 ињвськоњ  або  —евастопольськоњ  м≥ськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ,
виконавчих орган≥в селищноњ або м≥ськоњ  рад  за¤ву  на  отриманн¤
дозволу  на  експлуатац≥ю  об'Їкта  п≥двищеноњ небезпеки,  до ¤коњ
додаютьс¤:

     декларац≥¤ безпеки;

     догов≥р обов'¤зкового страхуванн¤ в≥дпов≥дальност≥ за  шкоду,
¤ка може бути запод≥¤на авар≥¤ми на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки;

     план локал≥зац≥њ  ≥  л≥кв≥дац≥њ  авар≥й на об'Їкт≥ п≥двищеноњ
небезпеки;

     коп≥¤ дозволу  на  буд≥вництво  ≥/або  реконструкц≥ю  об'Їкта
п≥двищеноњ небезпеки;

     висновки передбачених  законом  державних та в раз≥ на¤вност≥
громадських експертиз;

     коп≥¤ р≥шенн¤  в≥дпов≥дноњ  ради   про   наданн¤   згоди   на
розм≥щенн¤ об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки на територ≥њ села, селища,
м≥ста - у раз≥ коли м≥сцезнаходженн¤м об'Їкта Ї така територ≥¤.

     ¬≥дпов≥дн≥ обласна,   ињвська  або   —евастопольська   м≥ська
державна адм≥н≥страц≥¤,  виконавч≥ органи селищноњ або м≥ськоњ рад
у строк не б≥льше м≥с¤ц¤ з дати отриманн¤  за¤ви  розгл¤дають  њњ,
погоджують у пор¤дку, що визначаЇтьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни,
з в≥дпов≥дними територ≥альними органами  спец≥ально  уповноважених
центральних   орган≥в   виконавчоњ  влади  ≥  надсилають  суб'Їкту
господарськоњ д≥¤льност≥ письмовий дозв≥л на експлуатац≥ю  об'Їкта
п≥двищеноњ   небезпеки   або   обгрунтовану  в≥дмову  з  перел≥ком
додаткових  заход≥в,  ¤к≥  в≥н  повинен  виконати  дл¤   отриманн¤
дозволу.

     —уб'Їкт господарськоњ  д≥¤льност≥  п≥сл¤ виконанн¤ додаткових
заход≥в,  визначених у в≥дмов≥,  маЇ право повторно звернутис¤  до
в≥дпов≥дних   обласноњ,   ињвськоњ  або  —евастопольськоњ  м≥ськоњ
державноњ адм≥н≥страц≥њ,  виконавчих орган≥в селищноњ або  м≥ськоњ
рад  за  отриманн¤м  дозволу  на  експлуатац≥ю  об'Їкта п≥двищеноњ
небезпеки.

     —уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥,  ¤кому в≥дмовлено у  видач≥
дозволу  на  експлуатац≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки,  маЇ право
оскаржити д≥њ в≥дпов≥дних обласноњ,  ињвськоњ або —евастопольськоњ
м≥ськоњ  державноњ адм≥н≥страц≥њ,  виконавчих орган≥в селищноњ або
м≥ськоњ рад у суд≥ або арб≥тражному суд≥ у  встановленому  законом
пор¤дку.

      оп≥¤ дозволу  на  експлуатац≥ю  об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки
надсилаЇтьс¤ в≥дпов≥дними обласною,  ињвською або —евастопольською
м≥ською  державною  адм≥н≥страц≥Їю,  виконавчими органами селищноњ
або м≥ськоњ рад спец≥ально уповноваженим органам виконавчоњ влади,
визначеним статтею 3 цього «акону,  що зд≥йснюють державний нагл¤д
та контроль у сфер≥ д≥¤льност≥,  пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ
небезпеки.

     —татт¤ 14. –озсл≥дуванн¤ авар≥й на об'Їктах п≥двищеноњ
                небезпеки

     ѕор¤док розсл≥дуванн¤ авар≥й на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки
встановлюЇтьс¤   аб≥нетом  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  в≥дпов≥дно до вимог
цього та ≥нших закон≥в.

     —татт¤ 15. Ќаданн¤ ≥нформац≥њ та право на одержанн¤
                ≥нформац≥њ про об'Їкти п≥двищеноњ небезпеки

     —уб'Їкт господарськоњ  д≥¤льност≥  в≥дпов≥дно до закону надаЇ
в≥дпов≥дним  територ≥альним   органам   спец≥ально   уповноважених
центральних  орган≥в виконавчоњ влади,  визначених статтею 3 цього
«акону,  м≥сцевим  органам  виконавчоњ  влади,  органам  м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ та засобам масовоњ ≥нформац≥њ,  у тому числ≥ ≥ тим,
засновником ¤ких Ї органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ≥нформац≥ю про
об'Їкти п≥двищеноњ небезпеки, ¤к≥ перебувають у його власност≥ або
у користуванн≥.

     —уб'Їкт господарськоњ   д≥¤льност≥   пов≥домл¤Ї    спец≥ально
уповноважен≥  центральн≥ органи виконавчоњ влади,  до в≥данн¤ ¤ких
в≥днесен≥ питанн¤ охорони прац≥, захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д
надзвичайних  ситуац≥й  техногенного  та  природного  характеру  ≥
еколог≥чноњ  безпеки  та  охорони  довк≥лл¤,  про   вс≥   авар≥йн≥
ситуац≥њ, розвиток ¤ких призв≥в або м≥г призвести до авар≥њ.

     —пец≥ально уповноважений  центральний орган виконавчоњ влади,
до в≥данн¤ ¤кого в≥днесено питанн¤ захисту населенн¤  ≥  територ≥й
в≥д  надзвичайних  ситуац≥й техногенного та природного характеру ≥
еколог≥чноњ безпеки та  охорони  довк≥лл¤,  забезпечуЇ  обробленн¤
одержаноњ  в≥дпов≥дно до закону ≥нформац≥њ про д≥¤льн≥сть об'Їкт≥в
п≥двищеноњ небезпеки  та  надаЇ  њњ  м≥сцевим  органам  виконавчоњ
влади,  органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤,  суб'Їктам господарськоњ
д≥¤льност≥  та   ≥ншим   за≥нтересованим   особам,   а   також   в
установленому пор¤дку ≥нформуЇ населенн¤ про авар≥йн≥ ситуац≥њ, що
виникають на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки.

     ёридична або ф≥зична особа чи  њх  представники  мають  право
в≥дпов≥дно  до  закону  прот¤гом  не б≥льш ¤к 30 дн≥в отримати в≥д
суб'Їкта господарськоњ д≥¤льност≥ ≥нформац≥ю  про  небезпеку,  ¤ка
виникла  на  об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки ≥ становить загрозу дл¤
людей та довк≥лл¤.

     ёридична або ф≥зична особа маЇ право, в установленому законом
пор¤дку,  самост≥йно  збирати ≥нформац≥ю про стан безпеки об'Їкт≥в
п≥двищеноњ небезпеки  ≥  надавати  њњ  органам  виконавчоњ  влади,
органам  м≥сцевого  самовр¤дуванн¤,  засобам масовоњ ≥нформац≥њ та
≥ншим за≥нтересованим особам, у раз≥ ¤кщо њм в≥домо або Ї п≥дстави
вважати,  що така ≥нформац≥¤ м≥стить в≥домост≥ щодо правопорушень,
¤к≥ мають м≥сце на  об'Їктах  п≥двищеноњ  небезпеки  ≥  становл¤ть
загрозу дл¤ людей та довк≥лл¤.

     —татт¤ 16. ¬≥дшкодуванн¤ шкоди, запод≥¤ноњ авар≥Їю на об'Їкт≥
                п≥двищеноњ небезпеки

     Ўкода (в  тому  числ≥  моральна),   запод≥¤на   ф≥зичним   чи
юридичним   особам   внасл≥док   авар≥њ,  що  сталас¤  на  об'Їкт≥
п≥двищеноњ небезпеки,  незалежно в≥д вини  суб'Їкта  господарськоњ
д≥¤льност≥, у  власност≥  або  користуванн≥ ¤кого перебуваЇ об'Їкт
п≥двищеноњ  небезпеки,  в≥дшкодовуЇтьс¤  суб'Їктом   господарськоњ
д≥¤льност≥ цим особам у повному обс¤з≥, кр≥м випадк≥в, коли авар≥¤
виникла внасл≥док непереборноњ сили або з умислу потерп≥лого.

     —татт¤ 17. ¬≥дпов≥дальн≥сть за порушенн¤ вимог цього «акону

     ѕорушенн¤ вимог цього «акону т¤гне за собою  в≥дпов≥дальн≥сть
зг≥дно з законами ”крањни.

     —татт¤ 18. ћ≥жнародне сп≥вроб≥тництво

     ”крањна бере  участь  у  м≥жнародному сп≥вроб≥тництв≥ у сфер≥
запоб≥ганн¤ авар≥¤м, обмеженн¤ (локал≥зац≥њ) розвитку ≥ л≥кв≥дац≥њ
њх   насл≥дк≥в,  забезпеченн¤  безпечноњ  дл¤  людей  та  довк≥лл¤
д≥¤льност≥ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки.

     якщо м≥жнародними договорами ”крањни, згода на обов'¤зков≥сть
¤ких надана ¬ерховною –адою ”крањни,  встановлено ≥нш≥ норми,  н≥ж
т≥,  ¤к≥  передбачен≥  цим  «аконом,   то   застосовуютьс¤   норми
м≥жнародного договору.

     —татт¤ 19. ѕрик≥нцев≥ положенн¤

     1. ÷ей «акон набираЇ чинност≥ з дн¤ його опубл≥куванн¤.

     2. «акони, прийн¤т≥ до набранн¤ чинност≥ цим «аконом, д≥ють у
частин≥, що не суперечить цьому «акону.

     3. ƒозв≥льн≥ документи на  експлуатац≥ю  об'Їкт≥в  п≥двищеноњ
небезпеки, видан≥ до набранн¤ чинност≥ цим «аконом, д≥ють прот¤гом
строку, на ¤кий њх видано.

     4.  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни прот¤гом шести  м≥с¤ц≥в  з  дн¤
набранн¤ чинност≥ цим «аконом:

     подати на  розгл¤д  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни  пропозиц≥њ щодо
приведенн¤ закон≥в ”крањни у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом;

     привести своњ нормативно-правов≥ акти у в≥дпов≥дн≥сть ≥з  цим
«аконом;

     забезпечити перегл¤д  ≥  скасуванн¤  м≥н≥стерствами та ≥ншими
центральними  органами  виконавчоњ  влади  њх  нормативно-правових
акт≥в, що суперечать цьому «акону.

     5. —таттю 6 «акону ”крањни "ѕро  страхуванн¤"  
(¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1996 р., N 18, ст. 78; 1998 р.,
N  2,  ст.  4,   ст.  50; 1999 р., N 4, ст. 35; 2000 р.,
N 19, ст. 143) доповнити пунктом 29-1 такого зм≥сту:

     "29-1) страхуванн¤   цив≥льноњ   в≥дпов≥дальност≥   суб'Їкт≥в
господарюванн¤  за  шкоду,  ¤ку  може  бути  запод≥¤но авар≥¤ми на
об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки".


 ѕрезидент ”крањни                                         Ћ. ”„ћј

 м.  ињв, 18 с≥чн¤ 2001 року
          N 2245-III
 



Hosted by uCoz