|
« ј ќ Ќ ” – ј ѓ Ќ » ѕро соц≥альну роботу з д≥тьми та молоддю ÷ей «акон визначаЇ орган≥зац≥йн≥ ≥ правов≥ засади соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю. –озд≥л I «ј√јЋ№Ќ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя —татт¤ 1. ¬изначенн¤ терм≥н≥в ” цьому «акон≥ наведен≥ нижче терм≥ни вживаютьс¤ у такому значенн≥: соц≥альна робота з д≥тьми та молоддю - д≥¤льн≥сть уповноважених орган≥в, п≥дприЇмств, орган≥зац≥й та установ незалежно в≥д њх п≥дпор¤дкуванн¤ ≥ форми власност≥ та окремих громад¤н, ¤ка спр¤мована на створенн¤ соц≥альних умов життЇд≥¤льност≥, гармон≥йного та р≥зноб≥чного розвитку д≥тей та молод≥, захист њх конституц≥йних прав, свобод ≥ законних ≥нтерес≥в, задоволенн¤ культурних та духовних потреб; соц≥альне обслуговуванн¤ - робота, спр¤мована на задоволенн¤ потреб, ¤к≥ виникають у процес≥ життЇд≥¤льност≥, що забезпечуЇ гармон≥йний та р≥зноб≥чний розвиток д≥тей та молод≥ шл¤хом наданн¤ соц≥альноњ допомоги ≥ р≥зноман≥тних соц≥альних послуг; соц≥альний супров≥д - робота, спр¤мована на зд≥йсненн¤ соц≥альних оп≥ки, допомоги та патронажу соц≥ально незахищених категор≥й д≥тей та молод≥ з метою подоланн¤ життЇвих труднощ≥в, збереженн¤, п≥двищенн¤ њх соц≥ального статусу; соц≥альна проф≥лактика - робота, спр¤мована на попередженн¤ аморальноњ, протиправноњ, ≥ншоњ асоц≥альноњ повед≥нки д≥тей та молод≥, ви¤вленн¤ будь-¤кого негативного впливу на житт¤ ≥ здоров'¤ д≥тей та молод≥ та запоб≥ганн¤ такому впливу; соц≥альна реаб≥л≥тац≥¤ - робота, спр¤мована на в≥дновленн¤ морального, псих≥чного та ф≥зичного стану д≥тей та молод≥, њх соц≥альних функц≥й, приведенн¤ ≥ндив≥дуальноњ чи колективноњ повед≥нки у в≥дпов≥дн≥сть ≥з загальновизнаними сусп≥льними правилами ≥ нормами; соц≥альне ≥нспектуванн¤ - система заход≥в, спр¤мованих на зд≥йсненн¤ нагл¤ду, анал≥зу, експертизи, контролю за зд≥йсненн¤м соц≥альних програм, проект≥в, умовами життЇд≥¤льност≥, моральним, псих≥чним та ф≥зичним станом д≥тей та молод≥, забезпеченн¤ захисту њх прав, свобод та законних ≥нтерес≥в; центри соц≥альних служб дл¤ молод≥ - спец≥альн≥ заклади, уповноважен≥ державою брати участь у реал≥зац≥њ державноњ молод≥жноњ пол≥тики шл¤хом зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю; фах≥вець ≥з соц≥альноњ роботи - особа, ¤ка маЇ спец≥альну осв≥ту ≥ зд≥йснюЇ соц≥альну роботу з р≥зними категор≥¤ми д≥тей та молод≥ або в≥дпов≥дними соц≥альними групами на профес≥йних або волонтерських засадах; волонтерський рух - добров≥льна, доброчинна, неприбуткова та вмотивована д≥¤льн≥сть, ¤ка маЇ сусп≥льно корисний характер; соц≥альний менеджмент - управл≥нн¤ системою соц≥альноњ роботи, спр¤моване на реал≥зац≥ю њњ завдань та пошук оптимальних шл¤х≥в њх вир≥шенн¤. —татт¤ 2. «аконодавство ”крањни про соц≥альну роботу з д≥тьми та молоддю «аконодавство ”крањни про соц≥альну роботу з д≥тьми та молоддю базуЇтьс¤ на онституц≥њ ”крањни ≥ складаЇтьс¤ з цього «акону та ≥нших нормативно-правових акт≥в. якщо м≥жнародними договорами ”крањни, згода на обов'¤зков≥сть ¤ких надана ¬ерховною –адою ”крањни, встановлено ≥нш≥ правила, н≥ж т≥, що передбачен≥ цим «аконом, то застосовуютьс¤ правила м≥жнародних договор≥в. —татт¤ 3. —уб'Їкти соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю —уб'Їктами соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю Ї: уповноважен≥ органи, ¤к≥ зд≥йснюють соц≥альну роботу з д≥тьми та молоддю; фах≥вц≥ ≥з соц≥альноњ роботи. ƒо уповноважених орган≥в належать: органи виконавчоњ влади; органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤; служби у справах неповнол≥тн≥х; центри соц≥альних служб дл¤ молод≥, њх спец≥ал≥зован≥ формуванн¤; п≥дприЇмства, установи та орган≥зац≥њ, незалежно в≥д њх п≥дпор¤дкуванн¤ та форми власност≥. —татт¤ 4. ќб'Їкти соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю ќб'Їктами соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю Ї: д≥ти, молодь та члени њх с≥мей; профес≥йн≥ та ≥нш≥ колективи; соц≥альн≥ групи, щодо ¤ких зд≥йснюЇтьс¤ соц≥альна робота. —татт¤ 5. ќсновн≥ принципи зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю —оц≥альна робота з д≥тьми та молоддю грунтуЇтьс¤ на загальновизнаних гуман≥стичних, демократичних та правових засадах. ќсновними принципами соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю Ї: законн≥сть, додержанн¤ ≥ захист прав людини; диференц≥йн≥сть, системн≥сть, ≥ндив≥дуальний п≥дх≥д; доступн≥сть, конф≥денц≥йн≥сть у соц≥альн≥й робот≥; в≥дпов≥дальн≥сть суб'Їкт≥в соц≥альноњ роботи за додержанн¤ етичних ≥ правових норм, вимог та правил зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи; добров≥льн≥сть у прийн¤тт≥ допомоги. —татт¤ 6. —фери та р≥вн≥ зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю —ферами зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю Ї: громадська; економ≥чна; осв≥тн¤; виховна; культурна; оздоровча. —оц≥альна робота з д≥тьми та молоддю, державне управл≥нн¤ та контроль у ц≥й сфер≥ зд≥йснюютьс¤ на м≥сцевому, рег≥ональному, державному р≥вн¤х. –озд≥л II «ƒ≤…—Ќ≈ЌЌя —ќ÷≤јЋ№Ќќѓ –ќЅќ“» « ƒ≤“№ћ» “ј ћќЋќƒƒё —татт¤ 7. ќсновн≥ напр¤ми державноњ пол≥тики у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю ќсновними напр¤мами державноњ пол≥тики у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю Ї: визначенн¤ правових засад соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю; розробленн¤ та реал≥зац≥¤ державних, галузевих, рег≥ональних програм соц≥ального становленн¤ ≥ соц≥альноњ п≥дтримки д≥тей та молод≥; створенн¤ спри¤тливих умов дл¤ гармон≥йного розвитку д≥тей та молод≥, задоволенн¤ потреб у добров≥льному вибор≥ виду д≥¤льност≥, не забороненому законодавством, активноњ участ≥ в творч≥й, культуролог≥чн≥й, спортивн≥й ≥ оздоровч≥й д≥¤льност≥; консультуванн¤ ≥ наданн¤ соц≥альних послуг, соц≥ально-медичноњ, психолого-педагог≥чноњ, правовоњ, ≥нформац≥йноњ та ≥нших вид≥в соц≥альноњ допомоги; зд≥йсненн¤ соц≥ального менеджменту щодо орган≥зац≥њ д≥¤льност≥ орган≥в виконавчоњ влади, громадських орган≥зац≥й, спр¤мованоњ на подоланн¤ соц≥альних проблем; зд≥йсненн¤ соц≥ально-проф≥лактичноњ роботи щодо запоб≥ганн¤ насл≥дкам негативних ¤вищ та подоланн¤ таких насл≥дк≥в; розробленн¤ та зд≥йсненн¤ комплексу реаб≥л≥тац≥йних заход≥в щодо в≥дновленн¤ соц≥альних функц≥й, психолог≥чного та ф≥зичного стану д≥тей та молод≥, ¤к≥ зазнали жорстокост≥, насильства, потрапили в екстремальн≥ ситуац≥њ; спри¤нн¤ дит¤чим ≥ молод≥жним орган≥зац≥¤м, ≥ншим об'Їднанн¤м громад¤н, ф≥зичним особам у реал≥зац≥њ ними власних соц≥ально значущих ≥н≥ц≥атив ≥ проект≥в; забезпеченн¤ дотриманн¤ соц≥альних стандарт≥в ≥ норматив≥в умов життЇд≥¤льност≥, морального, психолог≥чного та ф≥зичного стану д≥тей та молод≥; зд≥йсненн¤ кадрового, науково-методичного, ф≥нансового, матер≥ально-техн≥чного, ≥нформац≥йного та ≥нших вид≥в забезпеченн¤ соц≥альноњ роботи; спри¤нн¤ розвитку та п≥дтримка волонтерського руху; встановленн¤ та зм≥цненн¤ зв'¤зк≥в ≥з соц≥альними службами дл¤ молод≥ за кордоном, ≥нтеграц≥¤ в м≥жнародну систему соц≥альноњ роботи з молоддю; зд≥йсненн¤ комплексу медико-соц≥альних та реаб≥л≥тац≥йних заход≥в щодо адаптац≥њ в сусп≥льств≥ д≥тей з вадами ф≥зичного та розумового розвитку. —татт¤ 8. —оц≥альне обслуговуванн¤ д≥тей та молод≥ —оц≥альне обслуговуванн¤ д≥тей та молод≥ зд≥йснюЇтьс¤ у пор¤дку, визначеному законодавством, шл¤хом наданн¤ соц≥альних послуг: гарантованих державою безкоштовних ф≥зкультурно-оздоровчих послуг; у добор≥ роботи ≥ працевлаштуванн≥ в≥дпов≥дно до покликанн¤, зд≥бностей, профес≥йноњ п≥дготовки, осв≥ти, профес≥йноњ ор≥Їнтац≥њ та переп≥дготовки; у сфер≥ осв≥ти, культури, охорони здоров'¤, ф≥зичноњ культури ≥ спорту, спец≥ального медичного обслуговуванн¤, оздоровленн¤, в≥дпочинку; доброд≥йних послуг дл¤ задоволенн¤ духовних, культурних, естетичних, виховних, осв≥тн≥х, оздоровчо-л≥кувальних, рекреац≥йних та ≥нших потреб. —татт¤ 9. —оц≥альний супров≥д д≥тей та молод≥ —оц≥альний супров≥д передбачаЇ зд≥йсненн¤: службами у справах неповнол≥тн≥х, центрами соц≥альних служб дл¤ молод≥ системного обл≥ку та догл¤ду д≥тей ≥ молод≥, ¤к≥ опинилис¤ в складних життЇвих ситуац≥¤х; систематичних ≥ комплексних заход≥в, спр¤мованих на подоланн¤ життЇвих труднощ≥в, збереженн¤ та п≥двищенн¤ соц≥ального статусу д≥тей та молод≥; системи заход≥в, спр¤мованих на подоланн¤ р≥зних вид≥в залежностей, ¤к≥ завдають шкоди псих≥чному ≥ ф≥зичному здоров'ю д≥тей та молод≥; соц≥альноњ оп≥ки щодо д≥тей з вадами ф≥зичного та розумового розвитку. —татт¤ 10. —оц≥альна проф≥лактика серед д≥тей та молод≥ —оц≥альна проф≥лактика серед д≥тей та молод≥ передбачаЇ зд≥йсненн¤: системного обл≥ку ≥ догл¤ду за д≥тьми та молоддю, ¤к≥ ви¤вили схильн≥сть до асоц≥альноњ повед≥нки; ≥нформац≥йно-просв≥тницькоњ, пропагандистськоњ та аг≥тац≥йноњ роботи серед д≥тей та молод≥ за м≥сцем проживанн¤, навчанн¤ або роботи. —татт¤ 11. —оц≥альна реаб≥л≥тац≥¤ д≥тей та молод≥ —оц≥альна реаб≥л≥тац≥¤ д≥тей та молод≥ передбачаЇ зд≥йсненн¤: навчально-виховноњ реаб≥л≥тац≥њ у загальноосв≥тн≥х школах-≥нтернатах дл¤ д≥тей та молод≥, ¤к≥ потребують соц≥альноњ допомоги; у спец≥альних загальноосв≥тн≥х школах (школах-≥нтернатах) дл¤ д≥тей та молод≥, ¤к≥ потребують корекц≥њ ф≥зичного та розумового розвитку; у загальноосв≥тн≥х санаторних школах (школах-≥нтернатах) дл¤ д≥тей, ¤к≥ потребують тривалого л≥куванн¤; соц≥ально-л≥кувальноњ та психолог≥чноњ реаб≥л≥тац≥њ у в≥дпов≥дних закладах охорони здоров'¤ д≥тей та молод≥, ¤к≥ зазнали жорстокост≥, насильства, а також ¤к≥ постраждали внасл≥док авар≥њ на „орнобильськ≥й ј≈—; ф≥зичноњ реаб≥л≥тац≥њ д≥тей та молод≥ з ф≥зичними, розумовими вадами у спец≥ал≥зованих ф≥зкультурно-оздоровчих закладах (клубах, центрах тощо); медико-соц≥альноњ реаб≥л≥тац≥њ неповнол≥тн≥х, ¤к≥ зловживають алкоголем, наркотиками ≥ ¤к≥ за станом здоров'¤ не можуть бути направлен≥ до шк≥л соц≥альноњ реаб≥л≥тац≥њ та профес≥йних училищ соц≥альноњ реаб≥л≥тац≥њ; соц≥ально-осв≥тньоњ реаб≥л≥тац≥њ в школах соц≥альноњ реаб≥л≥тац≥њ та профес≥йних училищах соц≥альноњ реаб≥л≥тац≥њ неповнол≥тн≥х, ¤к≥ скоњли правопорушенн¤. —татт¤ 12. —оц≥альне ≥нспектуванн¤ у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю —оц≥альне ≥нспектуванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ з метою контролю за додержанн¤м вимог законодавства щодо захисту прав ≥ свобод д≥тей та молод≥ у сфер≥ соц≥альноњ роботи з ними. —оц≥альне ≥нспектуванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ центрами соц≥альних служб дл¤ молод≥ сп≥льно з в≥дпов≥дними органами виконавчоњ влади, ¤ким законодавством надано право зд≥йснювати ≥нспекторський нагл¤д. ѕор¤док ≥ умови зд≥йсненн¤ соц≥ального ≥нспектуванн¤ визначаютьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань молод≥жноњ пол≥тики. «а результатами соц≥ального ≥нспектуванн¤ центри соц≥альних служб дл¤ молод≥ мають право: звертатис¤ до орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, а також п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й вс≥х форм власност≥; порушувати перед в≥дпов≥дними органами клопотанн¤ про застосуванн¤ передбачених законодавством санкц≥й до п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й ус≥х форм власност≥, громад¤н, накладанн¤ дисципл≥нарних та адм≥н≥стративних ст¤гнень на посадових ос≥б у раз≥ порушенн¤ ними законодавства стосовно д≥тей та молод≥. —татт¤ 13. ÷ентри соц≥альних служб дл¤ молод≥ 1. «д≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю покладаЇтьс¤ на: ƒержавний центр соц≥альних служб дл¤ молод≥; республ≥канський (јвтономноњ –еспубл≥ки рим), обласн≥, ињвський та —евастопольський м≥ськ≥, районн≥, районн≥ у м≥стах, с≥льськ≥ та селищн≥ центри соц≥альних служб дл¤ молод≥; спец≥ал≥зован≥ формуванн¤ центр≥в соц≥альних служб дл¤ молод≥, зокрема бюро прац≥, агентства зайн¤тост≥, служби психолог≥чноњ допомоги, кризов≥ центри, центри реаб≥л≥тац≥њ, ресоц≥ал≥зац≥њ, адаптац≥њ, школи батьк≥вськоњ п≥дтримки дл¤ молодих батьк≥в, телефон дов≥ри тощо. ƒержавний центр соц≥альних служб дл¤ молод≥ створюЇтьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань молод≥жноњ пол≥тики та п≥дпор¤дковуЇтьс¤ йому. ÷ентри соц≥альних служб дл¤ молод≥ створюютьс¤ в≥дпов≥дними органами виконавчоњ влади та органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤, належать до сфери њх управл≥нн¤ ≥ п≥дпор¤дковуютьс¤ в≥дпов≥дно органу виконавчоњ влади чи виконавчому органу с≥льськоњ, селищноњ, м≥ськоњ ради. ƒержавний центр соц≥альних служб дл¤ молод≥ контролюЇ ≥ координуЇ д≥¤льн≥сть республ≥канського (јвтономноњ –еспубл≥ки рим), обласних, ињвського та —евастопольського м≥ських центр≥в соц≥альних служб дл¤ молод≥. –еспубл≥канський центр соц≥альних служб дл¤ молод≥ јвтономноњ –еспубл≥ки рим, центри соц≥альних служб дл¤ молод≥ обласних, ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських державних адм≥н≥страц≥й, м≥ськ≥, районн≥, районн≥ у м≥стах, с≥льськ≥ та селищн≥ ради контролюють ≥ координують д≥¤льн≥сть центр≥в соц≥альних служб дл¤ молод≥ в≥дпов≥дно районних державних адм≥н≥страц≥й, виконавчих орган≥в м≥ських, районних у м≥стах, с≥льських та селищних рад, а також надають њм практичну ≥ методичну допомогу. 2. Ўтатна чисельн≥сть прац≥вник≥в ƒержавного, республ≥канського (јвтономноњ –еспубл≥ки рим), обласних, ињвського та —евастопольського м≥ських, районних, м≥ських, районних у м≥стах, с≥льських, селищних центр≥в соц≥альних служб дл¤ молод≥ встановлюЇтьс¤ зг≥дно з м≥н≥мальними стандартами зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю. 3. “ипове положенн¤ про центри соц≥альних служб дл¤ молод≥ затверджуЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни. 4. ƒ≥¤льн≥сть центр≥в соц≥альних служб дл¤ молод≥ ф≥нансуЇтьс¤ за рахунок державного та м≥сцевих бюджет≥в, в≥дпов≥дн≥ витрати в ¤ких визначаютьс¤ окремим р¤дком, ≥нших джерел, передбачених законодавством. 5. ѕослуги, що надаютьс¤ центрами соц≥альних служб дл¤ молод≥, Ї державними послугами ≥ зд≥йснюютьс¤ на безоплатн≥й основ≥. —татт¤ 14. «авданн¤ суб'Їкт≥в соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю «авданн¤ми суб'Їкт≥в соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю Ї: наданн¤ р≥зноман≥тних соц≥альних послуг, соц≥ально-медичноњ, психолого-педагог≥чноњ, правовоњ, ≥нформац≥йноњ, матер≥альноњ та ≥нших вид≥в соц≥альноњ допомоги, консультуванн¤ д≥тей та молод≥; розробленн¤ та зд≥йсненн¤ системи заход≥в по створенню умов, достатн≥х дл¤ життЇд≥¤льност≥ р≥зних категор≥й д≥тей та молод≥; зд≥йсненн¤ соц≥ально-проф≥лактичноњ роботи серед д≥тей та молод≥, проведенн¤ системи заход≥в щодо запоб≥ганн¤ негативним ¤вищам та њх подоланн¤; розробленн¤ та зд≥йсненн¤ реаб≥л≥тац≥йних заход≥в щодо в≥дновленн¤ соц≥альних функц≥й, морального, псих≥чного та ф≥зичного стану д≥тей та молод≥, пристосуванн¤ њх до безпечних соц≥альних та ≥нших умов життЇд≥¤льност≥, а також наданн¤ допомоги д≥т¤м, молод≥, ¤к≥ зазнали жорстокост≥ та насильства, потрапили в екстремальн≥ ситуац≥њ; зд≥йсненн¤ м≥жнародного сп≥вроб≥тництва, вивченн¤ ≥ поширенн¤ передового м≥жнародного досв≥ду з питань соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю; спри¤нн¤ молод≥жним орган≥зац≥¤м ≥ окремим громад¤нам у њх культурному ≥ ф≥зичному розвитку, участ≥ в трудов≥й та сусп≥льно корисн≥й д≥¤льност≥; зд≥йсненн¤ ≥нших повноважень у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю. —татт¤ 15. ѕрава суб'Їкт≥в соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю —уб'Їкти соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю мають право: вносити до орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ пропозиц≥њ щодо соц≥альноњ роботи з д≥тьми ≥ молоддю, брати участь у њх реал≥зац≥њ; укладати договори з п≥дприЇмствами, установами ≥ орган≥зац≥¤ми, в тому числ≥ заруб≥жними, на виконанн¤ ними роб≥т, що спри¤ють п≥двищенню ефективност≥ соц≥альноњ роботи; створювати агентства, спец≥ал≥зован≥ служби, ≥нш≥ установи соц≥ального спр¤муванн¤, займатис¤ благод≥йництвом в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни; одержувати в≥д п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й ус≥х форм власност≥ ≥нформац≥ю з питань соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю; проводити на п≥дприЇмствах, в установах та орган≥зац≥¤х соц≥олог≥чн≥ досл≥дженн¤ з проблем молод≥; представл¤ти ≥нтереси окремих молодих людей (молодих с≥мей) в њх в≥дносинах з п≥дприЇмствами, установами, орган≥зац≥¤ми; надавати у встановленому пор¤дку п≥дприЇмствам, установам та орган≥зац≥¤м за договорами платн≥ послуги з ≥нформац≥йно-методичного забезпеченн¤ њх д≥¤льност≥ щодо соц≥ального обслуговуванн¤ д≥тей та молод≥ ≥з зарахуванн¤м одержаних кошт≥в на рахунки в≥дпов≥дних центр≥в соц≥альних служб дл¤ молод≥. ѕерел≥к платних послуг, пор¤док њх наданн¤ ≥ витрачанн¤ одержаних кошт≥в встановлюютьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань молод≥жноњ пол≥тики. ѕрибутки в≥д наданн¤ платних послуг спр¤мовуютьс¤ виключно на соц≥альне обслуговуванн¤ та допомогу д≥т¤м та молод≥. —татт¤ 16. ѕрава та обов'¤зки фах≥вц¤ ≥з соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю ѕрава та обов'¤зки фах≥вц¤ ≥з соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю визначаютьс¤ та затверджуютьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань молод≥жноњ пол≥тики. —татт¤ 17. ѕ≥дстави щодо зм≥ни або припиненн¤ наданн¤ соц≥альних послуг д≥т¤м та молод≥ ѕ≥дставами щодо зм≥ни або припиненн¤ наданн¤ соц≥альних послуг д≥т¤м та молод≥ визнаютьс¤: дос¤гненн¤ повнол≥тт¤ д≥тьми та в≥ку молодими громад¤нами, з ¤кого на них не поширюютьс¤ норми цього «акону; добров≥льна в≥дмова в≥д отриманн¤ в≥дпов≥дного виду соц≥альних послуг, ¤кщо ц¤ в≥дмова або њњ насл≥дки не порушують прав, свобод ≥нших ос≥б та не несуть в соб≥ загрозу життю особи, ¤ка в≥дмовл¤Їтьс¤ в≥д отриманн¤ в≥дпов≥дного виду соц≥альних послуг; ≥нш≥ обставини, встановлен≥ законом. –озд≥л III ¬≤ƒѕќ¬≤ƒјЋ№Ќ≤—“№ «ј ѕќ–”Ў≈ЌЌя ” —‘≈–≤ —ќ÷≤јЋ№Ќќѓ –ќЅќ“» « ƒ≤“№ћ» “ј ћќЋќƒƒё —татт¤ 18. ¬≥дпов≥дальн≥сть за порушенн¤ у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю ѕорушенн¤ми у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю визнаютьс¤: порушенн¤ принцип≥в зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю; невиконанн¤ фах≥вц¤ми ≥з соц≥альноњ роботи своњх обов'¤зк≥в; порушенн¤ пор¤дку зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю; порушенн¤ суб'Їктами соц≥альноњ роботи ≥нших вимог законодавства у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю. «а порушенн¤ законодавства щодо соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю суб'Їкти соц≥альноњ роботи несуть в≥дпов≥дальн≥сть зг≥дно з законами ”крањни. —татт¤ 19. ѕор¤док розгл¤ду спор≥в, що виникають у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю —пори, що виникають у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю, розгл¤даютьс¤ в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни. –озд≥л IV ћ≤∆Ќј–ќƒЌ≈ —ѕ≤¬–ќЅ≤“Ќ»÷“¬ќ ” —‘≈–≤ —ќ÷≤јЋ№Ќќѓ –ќЅќ“» « ƒ≤“№ћ» “ј ћќЋќƒƒё —татт¤ 20. ћ≥жнародне сп≥вроб≥тництво у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю ”крањна бере участь у м≥жнародному сп≥вроб≥тництв≥ у сфер≥ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю на державному, рег≥ональному та м≥сцевому р≥вн¤х. « метою розвитку м≥жнародного сп≥вроб≥тництва в ц≥й сфер≥ ”крањна укладаЇ м≥жнародн≥ угоди з ≥ншими державами та м≥жнародними орган≥зац≥¤ми. –озд≥л V ѕ–» ≤Ќ÷≈¬≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя 1. ÷ей «акон набираЇ чинност≥ з дн¤ його опубл≥куванн¤. 2. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни у трим≥с¤чний строк: подати до ¬ерховноњ –ади ”крањни пропозиц≥њ про приведенн¤ законодавчих акт≥в ”крањни у в≥дпов≥дн≥сть з цим «аконом; розробити ≥ затвердити м≥н≥мальн≥ стандарти щодо зд≥йсненн¤ соц≥альноњ роботи з д≥тьми та молоддю; привести своњ нормативно-правов≥ акти у в≥дпов≥дн≥сть з цим «аконом. ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј м. ињв, 21 червн¤ 2001 року N 2558-III |