”становить в качестве домашней!



                    √лава 6. — ЋјƒјЌЌя ѕ–ќ≈ “”
                    ƒ≈–∆ј¬Ќќ√ќ Ѕёƒ∆≈“” ” –јѓЌ»

     —татт¤ 32. ќрган≥зац≥йн≥ засади складанн¤ проекту
                ƒержавного бюджету ”крањни

     1.  аб≥нет ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  розробл¤Ї  проект  закону  про
ƒержавний бюджет ”крањни.

     2. ћ≥н≥стр  ф≥нанс≥в  ”крањни в≥дпов≥даЇ за складанн¤ проекту
закону   про   ƒержавний   бюджет   ”крањни,   визначаЇ    основн≥
орган≥зац≥йно-методичн≥    засади   бюджетного   плануванн¤,   ¤к≥
використовуютьс¤ дл¤ п≥дготовки бюджетних  запит≥в  ≥  розробленн¤
пропозиц≥й проекту ƒержавного бюджету ”крањни.

     3. ћ≥н≥стр    ф≥нанс≥в    ”крањни    на   п≥дстав≥   основних
макропоказник≥в економ≥чного ≥  соц≥ального  розвитку  ”крањни  на
наступний   бюджетний   пер≥од  та  анал≥зу  виконанн¤  бюджету  у
поточному бюджетному пер≥од≥ визначаЇ загальний р≥вень доход≥в  та
видатк≥в  бюджету  ≥  даЇ  оц≥нку  обс¤гу ф≥нансуванн¤ бюджету дл¤
складанн¤ пропозиц≥й проекту ƒержавного бюджету ”крањни.

     —татт¤ 33. ¬изначенн¤ ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики
                на наступний бюджетний пер≥од

     1. Ќе  п≥зн≥ше  1 червн¤ або першого наступного за ц≥Їю датою
дн¤ пленарних зас≥дань ¬ерховноњ –ади  ”крањни  у  ¬ерховн≥й  –ад≥
”крањни  в≥дбуваютьс¤  парламентськ≥  слуханн¤  з питань бюджетноњ
пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од.  « допов≥ддю  про  ќсновн≥
напр¤ми  бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од виступаЇ
ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни або за його  дорученн¤м  ћ≥н≥стр  ф≥нанс≥в
”крањни.

     2.  аб≥нет  ћ≥н≥стр≥в ”крањни подаЇ до ¬ерховноњ –ади ”крањни
проект ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний
пер≥од не п≥зн≥ше, н≥ж за чотири робочих дн≥ до початку проведенн¤
парламентських слухань з питань бюджетноњ  пол≥тики  на  наступний
бюджетний пер≥од.

     3. ѕроект  ќсновних  напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний
бюджетний пер≥од м≥стить  пропозиц≥њ   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни
щодо:

     1) граничного розм≥ру деф≥циту (проф≥циту) ƒержавного бюджету
”крањни  у  в≥дсотках  до  прогнозного  р≥чного  обс¤гу   валового
внутр≥шнього продукту;

     2) частки  прогнозного  р≥чного  обс¤гу валового внутр≥шнього
продукту, що перерозпод≥л¤Їтьс¤ через зведений бюджет ”крањни;

     3) граничного обс¤гу державного боргу та його структури;

     4) питомоњ ваги обс¤гу м≥жбюджетних  трансферт≥в  у  видатках
ƒержавного бюджету ”крањни ≥ коеф≥ц≥Їнта вир≥внюванн¤ дл¤ м≥сцевих
бюджет≥в;

     5) питомоњ ваги кап≥тальних вкладень  у  видатках  ƒержавного
бюджету ”крањни та пр≥оритетних напр¤м≥в њх використанн¤;

     6) взаЇмов≥дносин  ƒержавного  бюджету  ”крањни  з  м≥сцевими
бюджетами в наступному бюджетному пер≥од≥;

     7) зм≥н до законодавства,  прийн¤тт¤ ¤ких  Ї  необх≥дним  дл¤
реал≥зац≥њ бюджетноњ пол≥тики держави;

     8) перел≥ку  головних розпор¤дник≥в кошт≥в ƒержавного бюджету
”крањни;

     9) захищених статей видатк≥в бюджету;

     10) обгрунтуванн¤ необх≥дност≥ под≥лу бюджету на загальний та
спец≥альний фонди.

     4. ѕроект  ќсновних  напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний
бюджетний  пер≥од  грунтуЇтьс¤   на   прогнозних   макропоказниках
економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни на наступний бюджетний
пер≥од ≥з  зазначенн¤м  показник≥в  обс¤гу  валового  внутр≥шнього
продукту,  ≥ндекс≥в  споживчих  та  гуртових  ц≥н,  прогнозованого
оф≥ц≥йного обм≥нного курсу гривн≥ у середньому за р≥к та на к≥нець
року, прогнозованого р≥вн¤ безроб≥тт¤.

     5. Ќац≥ональний  банк  ”крањни  до 1 кв≥тн¤ року,  що передуЇ
плановому,  подаЇ до ¬ерховноњ –ади ”крањни та  аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в
”крањни:

     1) проект   основних   засад  грошово-кредитноњ  пол≥тики  на
наступний бюджетний пер≥од;

     2) проект кошторису доход≥в та видатк≥в  Ќац≥онального  банку
”крањни на наступний бюджетний пер≥од.

     6. «а   результатами  парламентських  слухань  ¬ерховна  –ада
”крањни приймаЇ постанову  про  схваленн¤  або  вз¤тт¤  до  в≥дома
ќсновних   напр¤м≥в  бюджетноњ  пол≥тики  на  наступний  бюджетний
пер≥од. «азначена постанова може м≥стити пропозиц≥њ ¬ерховноњ –ади
”крањни   до  проекту  ќсновних  напр¤м≥в  бюджетноњ  пол≥тики  на
наступний бюджетний пер≥од виключно з питань,  визначених частиною
третьою  ц≥Їњ  статт≥,  в тому числ≥ в≥дпов≥дн≥ дорученн¤  аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     —татт¤ 34. ≤нструкц≥њ з п≥дготовки бюджетних запит≥в

     1. ƒл¤  п≥дготовки  пропозиц≥й  проекту  ƒержавного   бюджету
”крањни  ћ≥н≥стерство  ф≥нанс≥в  ”крањни  розробл¤Ї  ≥ доводить до
головних розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в ≥нструкц≥њ щодо п≥дготовки
бюджетних запит≥в.

     2. ≤нструкц≥њ   щодо   п≥дготовки  бюджетних  запит≥в  можуть
запроваджувати орган≥зац≥йн≥,  ф≥нансов≥ та ≥нш≥  обмеженн¤,  ¤ких
зобов'¤зан≥  дотримуватис¤  ус≥  розпор¤дники  бюджетних  кошт≥в у
процес≥ п≥дготовки бюджетних запит≥в.

     —татт¤ 35. –озробленн¤ бюджетного запиту

     1. √оловн≥   розпор¤дники   бюджетних   кошт≥в    орган≥зують
розробленн¤  бюджетних  запит≥в  дл¤ поданн¤ ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в
”крањни в терм≥ни та пор¤дку,  встановлен≥ ћ≥н≥стерством  ф≥нанс≥в
”крањни.

     2. √оловн≥     розпор¤дники     бюджетних    кошт≥в    несуть
в≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасн≥сть,  достов≥рн≥сть та зм≥ст  поданих
ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в ”крањни бюджетних запит≥в, ¤к≥ мають м≥стити
всю  ≥нформац≥ю,  необх≥дну   дл¤   анал≥зу   показник≥в   проекту
ƒержавного бюджету   ”крањни,   зг≥дно   з  вимогами  ћ≥н≥стерства
ф≥нанс≥в ”крањни.

     —татт¤ 36. јнал≥з бюджетних запит≥в ≥ розробка пропозиц≥й
                проекту ƒержавного бюджету ”крањни

     1. ћ≥н≥стерство  ф≥нанс≥в   ”крањни   на   будь-¤кому   етап≥
складанн¤  ≥ розгл¤ду проекту ƒержавного бюджету ”крањни проводить
анал≥з  бюджетного   запиту,   поданого   головним   розпор¤дником
бюджетних   кошт≥в,   з   точки   зору  його  в≥дпов≥дност≥  мет≥,
пр≥оритетност≥,  а  також  ефективност≥   використанн¤   бюджетних
кошт≥в.  Ќа  основ≥  результат≥в  анал≥зу ћ≥н≥стр ф≥нанс≥в ”крањни
приймаЇ р≥шенн¤ про  включенн¤  бюджетного  запиту  до  пропозиц≥њ
проекту  ƒержавного бюджету ”крањни перед поданн¤м його на розгл¤д
 аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     2. Ќа  основ≥  анал≥зу  бюджетних   запит≥в,   що   подаютьс¤
в≥дпов≥дно  до  статт≥  35  цього   одексу,  ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в
”крањни готуЇ проект закону про ƒержавний бюджет ”крањни.

     3. ћ≥н≥стерство  ф≥нанс≥в   ”крањни   в   пер≥од   п≥дготовки
пропозиц≥й  проекту ƒержавного бюджету ”крањни розгл¤даЇ та вживаЇ
заход≥в щодо  усуненн¤  розб≥жностей  з  головними  розпор¤дниками
бюджетних   кошт≥в.   ”   раз≥,   коли  узгодженн¤  не  дос¤гнуто,
ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни додаЇ св≥й висновок  з  неузгоджених
питань до зазначених пропозиц≥й,  ¤к≥ подаютьс¤  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни.

     —татт¤ 37. —хваленн¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни проекту
                закону про ƒержавний бюджет ”крањни

     1. ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в  ”крањни  подаЇ  проект  закону  про
ƒержавний  бюджет ”крањни  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни дл¤ розгл¤ду,
а також вносить пропозиц≥њ щодо терм≥н≥в ≥ пор¤дку розгл¤ду  цього
проекту в  аб≥нет≥ ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     2.  аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни приймаЇ постанову щодо схваленн¤
проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни та подаЇ його разом  з
в≥дпов≥дними матер≥алами   ¬ерховн≥й   –ад≥   ”крањни  не  п≥зн≥ше
15 вересн¤ року, що передуЇ плановому.

     —татт¤ 38. ѕроект закону про ƒержавний бюджет ”крањни та
                матер≥али, що до нього додаютьс¤

     1. –азом  з  проектом  закону  про  ƒержавний бюджет ”крањни,
схваленим  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, подаютьс¤:

     1) по¤снювальна  записка  до  проекту  закону  про  ƒержавний
бюджет ”крањни, ¤ка повинна м≥стити:

     а) ≥нформац≥ю  про  економ≥чне  становище  держави та основн≥
прогнозн≥  макропоказники  економ≥чного  ≥  соц≥ального   розвитку
”крањни на наступний бюджетний пер≥од,  покладен≥ в основу проекту
ƒержавного бюджету ”крањни;

     б) оц≥нку надходжень доход≥в  та  ≥нших  кошт≥в  (позик),  що
пропонуютьс¤   дл¤   забезпеченн¤   ф≥нансовими  ресурсами  витрат
бюджету;

     в) по¤сненн¤ до основних положень проекту ƒержавного  бюджету
”крањни та проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни,  включаючи
анал≥з  пропонованих  обс¤г≥в  видатк≥в  на   виконанн¤   функц≥й,
програм. ќбгрунтуванн¤ включають бюджетн≥ показники за попередн≥й,
поточний,  наступний  бюджетн≥  пер≥оди  в  розр≥з≥   класиф≥кац≥њ
видатк≥в бюджету;

     г) ≥нформац≥ю   щодо  врахуванн¤  пропозиц≥й  ¬ерховноњ  –ади
”крањни до  ќсновних  напр¤м≥в  бюджетноњ  пол≥тики  на  наступний
бюджетний пер≥од,  ¤кщо вони були прийн¤т≥ ¬ерховною –адою ”крањни
в≥дпов≥дно до частини шостоњ статт≥ 33 цього  одексу;

     і) обгрунтуванн¤ особливостей м≥жбюджетних взаЇмов≥дносин;

     д) ≥нформац≥ю щодо обс¤г≥в державного боргу,  в тому числ≥ за
типом боргового зобов'¤занн¤,  граф≥ка його погашенн¤,  обс¤г≥в та
умов запозичень;

     е) прогноз   основних    макропоказник≥в    економ≥чного    ≥
соц≥ального розвитку ”крањни, показник≥в зведеного бюджету ”крањни
за основними видами доход≥в,  видатк≥в та ф≥нансуванн¤ на наступн≥
три бюджетн≥ пер≥оди;

     2) прогнозн≥  показники  зведеного бюджету ”крањни (включаючи
оц≥нку ƒержавного бюджету ”крањни та м≥сцевих бюджет≥в) в≥дпов≥дно
до  бюджетноњ  класиф≥кац≥њ,  а  також  зведений баланс ф≥нансових
ресурс≥в ”крањни;

     3) перел≥к п≥льг  по  податках,  зборах  (≥нших  обов'¤зкових
платежах) ≥з розрахунком втрат доход≥в бюджету в≥д њх наданн¤;

     4) показники видатк≥в ƒержавного бюджету ”крањни,  необх≥дних
на наступн≥ бюджетн≥ пер≥оди дл¤ завершенн¤ програм,  що врахован≥
в  проект≥  ƒержавного  бюджету  ”крањни,  за умови реал≥зац≥њ цих
програм прот¤гом б≥льше одного бюджетного пер≥оду;

     5) зведенн¤ та структуру ф≥нансових зобов'¤зань ≥з державного
боргу  та  державних  гарант≥й  на  поточний  ≥ наступний бюджетн≥
пер≥оди до повного погашенн¤ боргових зобов'¤зань,  включаючи суми
на обслуговуванн¤ державного боргу;

     6) перел≥к   ≥нвестиц≥йних  програм  на  наступний  бюджетний
пер≥од,  п≥д ¤к≥ можуть  надаватис¤  гарант≥њ   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в
”крањни;

     7) допов≥дь  про  х≥д  виконанн¤ ƒержавного бюджету ”крањни у
поточному бюджетному пер≥од≥;

     8) проекти кошторис≥в ус≥х  державних  ц≥льових  фонд≥в,  ¤к≥
створюютьс¤  за  рахунок податк≥в ≥ збор≥в (обов'¤зкових платеж≥в)
в≥дпов≥дно до закону;

     9) по¤сненн¤  головних  розпор¤дник≥в  бюджетних  кошт≥в   до
проекту   ƒержавного   бюджету   ”крањни  (подаютьс¤  до   ом≥тету
¬ерховноњ –ади ”крањни з питань бюджету);

     10) ≥нш≥ матер≥али,  обс¤г  ≥  форму  ¤ких  визначаЇ   аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     2. «аконом про ƒержавний бюджет ”крањни визначаютьс¤:

     1) загальна   сума   доход≥в   ≥   загальна   сума   видатк≥в
(з розпод≥лом  на  загальний  та  спец≥альний  фонди,  а  також  з
розпод≥лом видатк≥в на поточн≥ ≥ кап≥тальн≥);

     2) граничний  обс¤г  р≥чного  деф≥циту (проф≥циту) ƒержавного
бюджету ”крањни в наступному бюджетному пер≥од≥ ≥ державного боргу
на к≥нець наступного бюджетного пер≥оду, повноваженн¤ щодо наданн¤
державних гарант≥й,  а також обс¤гу  цих  гарант≥й  в≥дпов≥дно  до
статт≥ 17 цього  одексу;

     3) бюджетн≥   призначенн¤   головним   розпор¤дникам   кошт≥в
ƒержавного бюджету ”крањни за бюджетною класиф≥кац≥Їю;

     4) доходи бюджету за бюджетною класиф≥кац≥Їю;

     5) бюджетн≥ призначенн¤ м≥жбюджетних трансферт≥в;

     6) додатков≥ положенн¤,  що  регламентують  процес  виконанн¤
бюджету.

     3. ¬идатки  проекту  закону  про  ƒержавний бюджет ”крањни по
головних розпор¤дниках бюджетних кошт≥в повинн≥ бути  детал≥зован≥
за    п≥дрозд≥лами    функц≥ональноњ    класиф≥кац≥њ   (програмноњ
класиф≥кац≥њ    у    раз≥    складанн¤    проекту    бюджету    за
програмно-ц≥льовим методом).





    



Hosted by uCoz