|
√лава 6. — ЋјƒјЌЌя ѕ–ќ≈ “” ƒ≈–∆ј¬Ќќ√ќ Ѕёƒ∆≈“” ” –јѓЌ» —татт¤ 32. ќрган≥зац≥йн≥ засади складанн¤ проекту ƒержавного бюджету ”крањни 1. аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни розробл¤Ї проект закону про ƒержавний бюджет ”крањни. 2. ћ≥н≥стр ф≥нанс≥в ”крањни в≥дпов≥даЇ за складанн¤ проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни, визначаЇ основн≥ орган≥зац≥йно-методичн≥ засади бюджетного плануванн¤, ¤к≥ використовуютьс¤ дл¤ п≥дготовки бюджетних запит≥в ≥ розробленн¤ пропозиц≥й проекту ƒержавного бюджету ”крањни. 3. ћ≥н≥стр ф≥нанс≥в ”крањни на п≥дстав≥ основних макропоказник≥в економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни на наступний бюджетний пер≥од та анал≥зу виконанн¤ бюджету у поточному бюджетному пер≥од≥ визначаЇ загальний р≥вень доход≥в та видатк≥в бюджету ≥ даЇ оц≥нку обс¤гу ф≥нансуванн¤ бюджету дл¤ складанн¤ пропозиц≥й проекту ƒержавного бюджету ”крањни. —татт¤ 33. ¬изначенн¤ ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од 1. Ќе п≥зн≥ше 1 червн¤ або першого наступного за ц≥Їю датою дн¤ пленарних зас≥дань ¬ерховноњ –ади ”крањни у ¬ерховн≥й –ад≥ ”крањни в≥дбуваютьс¤ парламентськ≥ слуханн¤ з питань бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од. « допов≥ддю про ќсновн≥ напр¤ми бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од виступаЇ ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни або за його дорученн¤м ћ≥н≥стр ф≥нанс≥в ”крањни. 2. аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни подаЇ до ¬ерховноњ –ади ”крањни проект ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од не п≥зн≥ше, н≥ж за чотири робочих дн≥ до початку проведенн¤ парламентських слухань з питань бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од. 3. ѕроект ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од м≥стить пропозиц≥њ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни щодо: 1) граничного розм≥ру деф≥циту (проф≥циту) ƒержавного бюджету ”крањни у в≥дсотках до прогнозного р≥чного обс¤гу валового внутр≥шнього продукту; 2) частки прогнозного р≥чного обс¤гу валового внутр≥шнього продукту, що перерозпод≥л¤Їтьс¤ через зведений бюджет ”крањни; 3) граничного обс¤гу державного боргу та його структури; 4) питомоњ ваги обс¤гу м≥жбюджетних трансферт≥в у видатках ƒержавного бюджету ”крањни ≥ коеф≥ц≥Їнта вир≥внюванн¤ дл¤ м≥сцевих бюджет≥в; 5) питомоњ ваги кап≥тальних вкладень у видатках ƒержавного бюджету ”крањни та пр≥оритетних напр¤м≥в њх використанн¤; 6) взаЇмов≥дносин ƒержавного бюджету ”крањни з м≥сцевими бюджетами в наступному бюджетному пер≥од≥; 7) зм≥н до законодавства, прийн¤тт¤ ¤ких Ї необх≥дним дл¤ реал≥зац≥њ бюджетноњ пол≥тики держави; 8) перел≥ку головних розпор¤дник≥в кошт≥в ƒержавного бюджету ”крањни; 9) захищених статей видатк≥в бюджету; 10) обгрунтуванн¤ необх≥дност≥ под≥лу бюджету на загальний та спец≥альний фонди. 4. ѕроект ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од грунтуЇтьс¤ на прогнозних макропоказниках економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни на наступний бюджетний пер≥од ≥з зазначенн¤м показник≥в обс¤гу валового внутр≥шнього продукту, ≥ндекс≥в споживчих та гуртових ц≥н, прогнозованого оф≥ц≥йного обм≥нного курсу гривн≥ у середньому за р≥к та на к≥нець року, прогнозованого р≥вн¤ безроб≥тт¤. 5. Ќац≥ональний банк ”крањни до 1 кв≥тн¤ року, що передуЇ плановому, подаЇ до ¬ерховноњ –ади ”крањни та аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни: 1) проект основних засад грошово-кредитноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од; 2) проект кошторису доход≥в та видатк≥в Ќац≥онального банку ”крањни на наступний бюджетний пер≥од. 6. «а результатами парламентських слухань ¬ерховна –ада ”крањни приймаЇ постанову про схваленн¤ або вз¤тт¤ до в≥дома ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од. «азначена постанова може м≥стити пропозиц≥њ ¬ерховноњ –ади ”крањни до проекту ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од виключно з питань, визначених частиною третьою ц≥Їњ статт≥, в тому числ≥ в≥дпов≥дн≥ дорученн¤ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни. —татт¤ 34. ≤нструкц≥њ з п≥дготовки бюджетних запит≥в 1. ƒл¤ п≥дготовки пропозиц≥й проекту ƒержавного бюджету ”крањни ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни розробл¤Ї ≥ доводить до головних розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в ≥нструкц≥њ щодо п≥дготовки бюджетних запит≥в. 2. ≤нструкц≥њ щодо п≥дготовки бюджетних запит≥в можуть запроваджувати орган≥зац≥йн≥, ф≥нансов≥ та ≥нш≥ обмеженн¤, ¤ких зобов'¤зан≥ дотримуватис¤ ус≥ розпор¤дники бюджетних кошт≥в у процес≥ п≥дготовки бюджетних запит≥в. —татт¤ 35. –озробленн¤ бюджетного запиту 1. √оловн≥ розпор¤дники бюджетних кошт≥в орган≥зують розробленн¤ бюджетних запит≥в дл¤ поданн¤ ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в ”крањни в терм≥ни та пор¤дку, встановлен≥ ћ≥н≥стерством ф≥нанс≥в ”крањни. 2. √оловн≥ розпор¤дники бюджетних кошт≥в несуть в≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасн≥сть, достов≥рн≥сть та зм≥ст поданих ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в ”крањни бюджетних запит≥в, ¤к≥ мають м≥стити всю ≥нформац≥ю, необх≥дну дл¤ анал≥зу показник≥в проекту ƒержавного бюджету ”крањни, зг≥дно з вимогами ћ≥н≥стерства ф≥нанс≥в ”крањни. —татт¤ 36. јнал≥з бюджетних запит≥в ≥ розробка пропозиц≥й проекту ƒержавного бюджету ”крањни 1. ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни на будь-¤кому етап≥ складанн¤ ≥ розгл¤ду проекту ƒержавного бюджету ”крањни проводить анал≥з бюджетного запиту, поданого головним розпор¤дником бюджетних кошт≥в, з точки зору його в≥дпов≥дност≥ мет≥, пр≥оритетност≥, а також ефективност≥ використанн¤ бюджетних кошт≥в. Ќа основ≥ результат≥в анал≥зу ћ≥н≥стр ф≥нанс≥в ”крањни приймаЇ р≥шенн¤ про включенн¤ бюджетного запиту до пропозиц≥њ проекту ƒержавного бюджету ”крањни перед поданн¤м його на розгл¤д аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни. 2. Ќа основ≥ анал≥зу бюджетних запит≥в, що подаютьс¤ в≥дпов≥дно до статт≥ 35 цього одексу, ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни готуЇ проект закону про ƒержавний бюджет ”крањни. 3. ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни в пер≥од п≥дготовки пропозиц≥й проекту ƒержавного бюджету ”крањни розгл¤даЇ та вживаЇ заход≥в щодо усуненн¤ розб≥жностей з головними розпор¤дниками бюджетних кошт≥в. ” раз≥, коли узгодженн¤ не дос¤гнуто, ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни додаЇ св≥й висновок з неузгоджених питань до зазначених пропозиц≥й, ¤к≥ подаютьс¤ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни. —татт¤ 37. —хваленн¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни 1. ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни подаЇ проект закону про ƒержавний бюджет ”крањни аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни дл¤ розгл¤ду, а також вносить пропозиц≥њ щодо терм≥н≥в ≥ пор¤дку розгл¤ду цього проекту в аб≥нет≥ ћ≥н≥стр≥в ”крањни. 2. аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни приймаЇ постанову щодо схваленн¤ проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни та подаЇ його разом з в≥дпов≥дними матер≥алами ¬ерховн≥й –ад≥ ”крањни не п≥зн≥ше 15 вересн¤ року, що передуЇ плановому. —татт¤ 38. ѕроект закону про ƒержавний бюджет ”крањни та матер≥али, що до нього додаютьс¤ 1. –азом з проектом закону про ƒержавний бюджет ”крањни, схваленим аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, подаютьс¤: 1) по¤снювальна записка до проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни, ¤ка повинна м≥стити: а) ≥нформац≥ю про економ≥чне становище держави та основн≥ прогнозн≥ макропоказники економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни на наступний бюджетний пер≥од, покладен≥ в основу проекту ƒержавного бюджету ”крањни; б) оц≥нку надходжень доход≥в та ≥нших кошт≥в (позик), що пропонуютьс¤ дл¤ забезпеченн¤ ф≥нансовими ресурсами витрат бюджету; в) по¤сненн¤ до основних положень проекту ƒержавного бюджету ”крањни та проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни, включаючи анал≥з пропонованих обс¤г≥в видатк≥в на виконанн¤ функц≥й, програм. ќбгрунтуванн¤ включають бюджетн≥ показники за попередн≥й, поточний, наступний бюджетн≥ пер≥оди в розр≥з≥ класиф≥кац≥њ видатк≥в бюджету; г) ≥нформац≥ю щодо врахуванн¤ пропозиц≥й ¬ерховноњ –ади ”крањни до ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики на наступний бюджетний пер≥од, ¤кщо вони були прийн¤т≥ ¬ерховною –адою ”крањни в≥дпов≥дно до частини шостоњ статт≥ 33 цього одексу; і) обгрунтуванн¤ особливостей м≥жбюджетних взаЇмов≥дносин; д) ≥нформац≥ю щодо обс¤г≥в державного боргу, в тому числ≥ за типом боргового зобов'¤занн¤, граф≥ка його погашенн¤, обс¤г≥в та умов запозичень; е) прогноз основних макропоказник≥в економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни, показник≥в зведеного бюджету ”крањни за основними видами доход≥в, видатк≥в та ф≥нансуванн¤ на наступн≥ три бюджетн≥ пер≥оди; 2) прогнозн≥ показники зведеного бюджету ”крањни (включаючи оц≥нку ƒержавного бюджету ”крањни та м≥сцевих бюджет≥в) в≥дпов≥дно до бюджетноњ класиф≥кац≥њ, а також зведений баланс ф≥нансових ресурс≥в ”крањни; 3) перел≥к п≥льг по податках, зборах (≥нших обов'¤зкових платежах) ≥з розрахунком втрат доход≥в бюджету в≥д њх наданн¤; 4) показники видатк≥в ƒержавного бюджету ”крањни, необх≥дних на наступн≥ бюджетн≥ пер≥оди дл¤ завершенн¤ програм, що врахован≥ в проект≥ ƒержавного бюджету ”крањни, за умови реал≥зац≥њ цих програм прот¤гом б≥льше одного бюджетного пер≥оду; 5) зведенн¤ та структуру ф≥нансових зобов'¤зань ≥з державного боргу та державних гарант≥й на поточний ≥ наступний бюджетн≥ пер≥оди до повного погашенн¤ боргових зобов'¤зань, включаючи суми на обслуговуванн¤ державного боргу; 6) перел≥к ≥нвестиц≥йних програм на наступний бюджетний пер≥од, п≥д ¤к≥ можуть надаватис¤ гарант≥њ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни; 7) допов≥дь про х≥д виконанн¤ ƒержавного бюджету ”крањни у поточному бюджетному пер≥од≥; 8) проекти кошторис≥в ус≥х державних ц≥льових фонд≥в, ¤к≥ створюютьс¤ за рахунок податк≥в ≥ збор≥в (обов'¤зкових платеж≥в) в≥дпов≥дно до закону; 9) по¤сненн¤ головних розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в до проекту ƒержавного бюджету ”крањни (подаютьс¤ до ом≥тету ¬ерховноњ –ади ”крањни з питань бюджету); 10) ≥нш≥ матер≥али, обс¤г ≥ форму ¤ких визначаЇ аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни. 2. «аконом про ƒержавний бюджет ”крањни визначаютьс¤: 1) загальна сума доход≥в ≥ загальна сума видатк≥в (з розпод≥лом на загальний та спец≥альний фонди, а також з розпод≥лом видатк≥в на поточн≥ ≥ кап≥тальн≥); 2) граничний обс¤г р≥чного деф≥циту (проф≥циту) ƒержавного бюджету ”крањни в наступному бюджетному пер≥од≥ ≥ державного боргу на к≥нець наступного бюджетного пер≥оду, повноваженн¤ щодо наданн¤ державних гарант≥й, а також обс¤гу цих гарант≥й в≥дпов≥дно до статт≥ 17 цього одексу; 3) бюджетн≥ призначенн¤ головним розпор¤дникам кошт≥в ƒержавного бюджету ”крањни за бюджетною класиф≥кац≥Їю; 4) доходи бюджету за бюджетною класиф≥кац≥Їю; 5) бюджетн≥ призначенн¤ м≥жбюджетних трансферт≥в; 6) додатков≥ положенн¤, що регламентують процес виконанн¤ бюджету. 3. ¬идатки проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни по головних розпор¤дниках бюджетних кошт≥в повинн≥ бути детал≥зован≥ за п≥дрозд≥лами функц≥ональноњ класиф≥кац≥њ (програмноњ класиф≥кац≥њ у раз≥ складанн¤ проекту бюджету за програмно-ц≥льовим методом). |