”становить в качестве домашней!



              √лава 2. Ѕёƒ∆≈“Ќј —»—“≈ћј ” –јѓЌ»
                          “ј ѓѓ ѕ–»Ќ÷»ѕ»

     —татт¤ 5. —труктура бюджетноњ системи ”крањни

     1. Ѕюджетна  система ”крањни складаЇтьс¤ з державного бюджету
та м≥сцевих бюджет≥в.

     2. Ѕюджетами  м≥сцевого  самовр¤дуванн¤  визнаютьс¤   бюджети
територ≥альних громад с≥л, селищ, м≥ст та њх об'Їднань.

     3. ћ≥сцевими    бюджетами    визнаютьс¤   бюджет   јвтономноњ
–еспубл≥ки  рим,  обласн≥,  районн≥  бюджети,  бюджети  район≥в  у
м≥стах та бюджети м≥сцевого самовр¤дуванн¤.

     —татт¤ 6. «ведений бюджет

     1. «ведений  бюджет  Ї  сукупн≥стю  показник≥в  бюджет≥в,  що
використовуютьс¤  дл¤  анал≥зу  ≥  прогнозуванн¤  економ≥чного   ≥
соц≥ального розвитку держави.

     2. «ведений   бюджет  ”крањни  включаЇ  показники  ƒержавного
бюджету ”крањни,  зведеного бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки  рим  та
зведених бюджет≥в областей та м≥ст  иЇва ≥ —евастопол¤.

     3. «ведений   бюджет   јвтономноњ   –еспубл≥ки   рим  включаЇ
показники бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, зведених бюджет≥в њњ
район≥в та бюджет≥в м≥ст республ≥канського значенн¤.

     4. «ведений   бюджет   област≥  включаЇ  показники  обласного
бюджету,  зведених бюджет≥в  район≥в  ≥  бюджет≥в  м≥ст  обласного
значенн¤ ц≥Їњ област≥.

     5. «ведений   бюджет   району   включаЇ   показники  районних
бюджет≥в,  бюджет≥в м≥ст районного значенн¤, селищних та с≥льських
бюджет≥в цього району.

     6. «ведений бюджет м≥ста з районним под≥лом включаЇ показники
м≥ського бюджету та бюджет≥в район≥в, що вход¤ть до його складу. ”
раз≥, коли м≥сту або району у м≥ст≥ адм≥н≥стративно п≥дпор¤дкован≥
≥нш≥ м≥ста,  селища чи села,  зведений бюджет м≥ста або  району  в
м≥ст≥ включаЇ показники бюджет≥в цих м≥ст, селищ та с≥л.

     —татт¤ 7. ѕринципи бюджетноњ системи ”крањни

     1. Ѕюджетна система ”крањни грунтуЇтьс¤ на таких принципах:

     1) принцип  Їдност≥  бюджетноњ  системи  ”крањни  -   Їдн≥сть
бюджетноњ  системи  ”крањни  забезпечуЇтьс¤ Їдиною правовою базою,
Їдиною грошовою системою,  Їдиним регулюванн¤м бюджетних в≥дносин,
Їдиною бюджетною класиф≥кац≥Їю, Їдн≥стю пор¤дку виконанн¤ бюджет≥в
та веденн¤ бухгалтерського обл≥ку ≥ зв≥тност≥;

     2) принцип   збалансованост≥  -  повноваженн¤  на  зд≥йсненн¤
витрат бюджету повинн≥ в≥дпов≥дати обс¤гу надходжень до бюджету на
в≥дпов≥дний бюджетний пер≥од;

     3) принцип   самост≥йност≥  -  ƒержавний  бюджет  ”крањни  та
м≥сцев≥ бюджети Ї самост≥йними. ƒержава коштами державного бюджету
не  несе  в≥дпов≥дальност≥  за бюджетн≥ зобов'¤занн¤ орган≥в влади
јвтономноњ –еспубл≥ки  рим та  орган≥в  м≥сцевого  самовр¤дуванн¤.
ќргани  влади  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим  та  органи  м≥сцевого
самовр¤дуванн¤   коштами   в≥дпов≥дних    бюджет≥в    не    несуть
в≥дпов≥дальност≥ за бюджетн≥ зобов'¤занн¤ одне одного,  а також за
бюджетн≥    зобов'¤занн¤    держави.    —амост≥йн≥сть     бюджет≥в
забезпечуЇтьс¤  закр≥пленн¤м  за  ними в≥дпов≥дних джерел доход≥в,
правом  в≥дпов≥дних  орган≥в  державноњ   влади,   орган≥в   влади
јвтономноњ  –еспубл≥ки  рим та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ на
визначенн¤   напр¤м≥в   використанн¤    кошт≥в    в≥дпов≥дно    до
законодавства ”крањни, правом ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки
 рим та в≥дпов≥дних рад самост≥йно ≥  незалежно  одне  в≥д  одного
розгл¤дати та затверджувати в≥дпов≥дн≥ бюджети;

     4) принцип  повноти - до складу бюджет≥в п≥дл¤гають включенню
вс≥ надходженн¤ до бюджет≥в та витрати бюджет≥в,  що  зд≥йснюютьс¤
в≥дпов≥дно  до  нормативно-правових акт≥в орган≥в державноњ влади,
орган≥в  влади  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,  орган≥в   м≥сцевого
самовр¤дуванн¤;

     5) принцип    обгрунтованост≥    -   бюджет   формуЇтьс¤   на
реал≥стичних макропоказниках економ≥чного ≥  соц≥ального  розвитку
держави та розрахунках надходжень до бюджету ≥ витрат бюджету,  що
зд≥йснюютьс¤ в≥дпов≥дно до затверджених методик та правил;

     6) принцип ефективност≥ - при складанн≥ та виконанн≥ бюджет≥в
ус≥   учасники   бюджетного   процесу  мають  прагнути  дос¤гненн¤
запланованих ц≥лей при  залученн≥  м≥н≥мального  обс¤гу  бюджетних
кошт≥в  та  дос¤гненн¤  максимального  результату при використанн≥
визначеного бюджетом обс¤гу кошт≥в;

     7) принцип  субсид≥арност≥  -  розпод≥л  вид≥в  видатк≥в  м≥ж
державним  бюджетом та м≥сцевими бюджетами,  а також м≥ж м≥сцевими
бюджетами повинен грунтуватис¤ на максимально можливому наближенн≥
наданн¤ сусп≥льних послуг до њх безпосереднього споживача;

     8) принцип ц≥льового використанн¤ бюджетних кошт≥в - бюджетн≥
кошти  використовуютьс¤  т≥льки  на  ц≥л≥,  визначен≥   бюджетними
призначенн¤ми;

     9) принцип   справедливост≥   ≥  неупередженост≥  -  бюджетна
система   ”крањни   будуЇтьс¤   на   засадах    справедливого    ≥
неупередженого  розпод≥лу  сусп≥льного багатства м≥ж громад¤нами ≥
територ≥альними громадами;

     10) принцип публ≥чност≥  та  прозорост≥  -  ƒержавний  бюджет
”крањни  та  м≥сцев≥ бюджети затверджуютьс¤,  а р≥шенн¤ щодо зв≥ту
про њх виконанн¤ приймаютьс¤ в≥дпов≥дно ¬ерховною  –адою  ”крањни,
¬ерховною –адою јвтономноњ –еспубл≥ки  рим та в≥дпов≥дними радами;

     11) принцип  в≥дпов≥дальност≥  учасник≥в бюджетного процесу -
кожен учасник бюджетного процесу несе в≥дпов≥дальн≥сть за своњ д≥њ
або безд≥¤льн≥сть на кожн≥й стад≥њ бюджетного процесу.

     —татт¤ 8. Ѕюджетна класиф≥кац≥¤

     1. Ѕюджетна    класиф≥кац≥¤    ”крањни   застосовуЇтьс¤   дл¤
зд≥йсненн¤ контролю за  ф≥нансовою  д≥¤льн≥стю  орган≥в  державноњ
влади, орган≥в влади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤,  ≥нших розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в,  проведенн¤
необх≥дного  анал≥зу  в  розр≥з≥ доход≥в,  а також орган≥зац≥йних,
функц≥ональних та  економ≥чних  категор≥й  видатк≥в,  забезпеченн¤
загальнодержавноњ    ≥    м≥жнародноњ    пор≥вн¤нност≥   бюджетних
показник≥в.

     2. « метою дос¤гненн¤ ц≥л≥сност≥ бюджетних категор≥й  доход≥в
≥ видатк≥в та дл¤ забезпеченн¤ взаЇмозв'¤зку  м≥ж  функц≥ональними
призначенн¤ми ≥  економ≥чним  характером  видатк≥в бюджету ћ≥н≥стр
ф≥нанс≥в ”крањни затверджуЇ бюджетну класиф≥кац≥ю,  а також  зм≥ни
до  нењ  та  ≥нформуЇ про це в обов'¤зковому пор¤дку ¬ерховну –аду
”крањни.

     3. Ѕюджетна класиф≥кац≥¤ маЇ так≥ складов≥ частини:

     1) класиф≥кац≥¤ доход≥в бюджету;

     2) класиф≥кац≥¤  видатк≥в  (в  тому  числ≥  кредитуванн¤   за
вирахуванн¤м погашенн¤) бюджету;

     3) класиф≥кац≥¤ ф≥нансуванн¤ бюджету;

     4) класиф≥кац≥¤ боргу.

     —татт¤ 9.  ласиф≥кац≥¤ доход≥в бюджету

     1. ƒоходи бюджету класиф≥куютьс¤ за такими розд≥лами:

     1) податков≥ надходженн¤;

     2) неподатков≥ надходженн¤;

     3) доходи в≥д операц≥й з кап≥талом;

     4) трансферти.

     2. ѕодатковими     надходженн¤ми    визнаютьс¤    передбачен≥
податковими законами ”крањни загальнодержавн≥ ≥  м≥сцев≥  податки,
збори та ≥нш≥ обов'¤зков≥ платеж≥.

     3. Ќеподатковими надходженн¤ми визнаютьс¤:

     1) доходи в≥д власност≥ та п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥;

     2) адм≥н≥стративн≥    збори    та    платеж≥,    доходи   в≥д
некомерц≥йного та поб≥чного продажу;

     3) надходженн¤ в≥д штраф≥в та ф≥нансових санкц≥й;

     4) ≥нш≥ неподатков≥ надходженн¤.

     4. “рансферти  -  це  кошти,  одержан≥  в≥д   ≥нших   орган≥в
державноњ влади, орган≥в влади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ≥нших держав або м≥жнародних орган≥зац≥й
на безоплатн≥й та безповоротн≥й основ≥.

     —татт¤ 10.  ласиф≥кац≥¤ видатк≥в бюджету

     1. ¬идатки бюджету класиф≥куютьс¤ за:

     1) функц≥¤ми,    з    виконанн¤м   ¤ких   пов'¤зан≥   видатки
(функц≥ональна класиф≥кац≥¤ видатк≥в);

     2) економ≥чною характеристикою операц≥й,  при проведенн≥ ¤ких
зд≥йснюютьс¤ ц≥ видатки (економ≥чна класиф≥кац≥¤ видатк≥в);

     3) ознакою  головного  розпор¤дника бюджетних кошт≥в (в≥домча
класиф≥кац≥¤ видатк≥в);

     4) за    бюджетними    програмами   (програмна   класиф≥кац≥¤
видатк≥в).

     2. ‘ункц≥ональна   класиф≥кац≥¤   видатк≥в   маЇ  так≥  р≥вн≥
детал≥зац≥њ:

     1) розд≥ли,  в  ¤ких   визначаютьс¤   видатки   бюджет≥в   на
зд≥йсненн¤   в≥дпов≥дно   загальних  функц≥й  держави,  јвтономноњ
–еспубл≥ки  рим чи м≥сцевого самовр¤дуванн¤;

     2) п≥дрозд≥ли   та  групи,  в  ¤ких  конкретизуютьс¤  напр¤ми
спр¤муванн¤ бюджетних  кошт≥в  на  зд≥йсненн¤  в≥дпов≥дно  функц≥й
держави, јвтономноњ –еспубл≥ки  рим чи м≥сцевого самовр¤дуванн¤.

     3. «а економ≥чною класиф≥кац≥Їю видатки  бюджету  под≥л¤ютьс¤
на   поточн≥   видатки,  кап≥тальн≥  видатки  та  кредитуванн¤  за
вирахуванн¤м погашенн¤, склад ¤ких визначаЇтьс¤ ћ≥н≥стром ф≥нанс≥в
”крањни.

     4. ¬≥домча  класиф≥кац≥¤  видатк≥в  бюджету  визначаЇ перел≥к
головних розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в.  Ќа  њњ  основ≥  ƒержавне
казначейство  ”крањни  та  м≥сцев≥  ф≥нансов≥ органи ведуть реЇстр
ус≥х розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в.

     5. ѕрограмна класиф≥кац≥¤ видатк≥в бюджету застосовуЇтьс¤ при
формуванн≥ бюджету за програмно-ц≥льовим методом.

     —татт¤ 11.  ласиф≥кац≥¤ ф≥нансуванн¤ бюджету

     1.  ласиф≥кац≥¤   ф≥нансуванн¤   бюджету   визначаЇ   джерела
отриманн¤ ф≥нансових ресурс≥в,  необх≥дних дл¤  покритт¤  деф≥циту
бюджету, ≥ напр¤ми витрачанн¤ ф≥нансових ресурс≥в, що утворилис¤ в
результат≥ перевищенн¤ доход≥в бюджету над його видатками (до ц≥Їњ
категор≥њ належать платеж≥ з погашенн¤ основноњ суми боргу).

     2.  ласиф≥кац≥¤  ф≥нансуванн¤  бюджету зд≥йснюЇтьс¤ за такими
ознаками:

     1) ф≥нансуванн¤  за  типом   кредитора   -   за   категор≥¤ми
кредитор≥в або власник≥в боргових зобов'¤зань;

     2) ф≥нансуванн¤   за   типом   боргового  зобов'¤занн¤  -  за
засобами,  що  використовуютьс¤  дл¤  ф≥нансуванн¤  деф≥циту   або
проф≥циту.

     —татт¤ 12.  ласиф≥кац≥¤ боргу

     1.  ласиф≥кац≥¤ боргу систематизуЇ ≥нформац≥ю про вс≥ боргов≥
зобов'¤занн¤  держави,  јвтономноњ  –еспубл≥ки    рим,   м≥сцевого
самовр¤дуванн¤.

     2. Ѕорг   класиф≥куЇтьс¤  за  типом  кредитора  та  за  типом
боргового зобов'¤занн¤.

     —татт¤ 13. —кладов≥ частини бюджету

     1. Ѕюджет  може  складатис¤  ≥з  загального  та  спец≥ального
фонд≥в.

     2. «агальний фонд бюджету включаЇ:

     1) вс≥  доходи  бюджету,  кр≥м   тих,   що   призначен≥   дл¤
зарахуванн¤ до спец≥ального фонду;

     2) вс≥  видатки  бюджету  за рахунок надходжень до загального
фонду бюджету;

     3) ф≥нансуванн¤ загального фонду бюджету.

     3. —пец≥альний фонд бюджету включаЇ:

     1) бюджетн≥  призначенн¤  на  видатки  за  рахунок  конкретно
визначених джерел надходжень;

     2) гранти  або  дарунки  (у  варт≥сному обрахунку),  одержан≥
розпор¤дниками бюджетних кошт≥в на конкретну мету;

     3) р≥зницю  м≥ж  доходами  ≥  видатками  спец≥ального   фонду
бюджету.

     4. –озпод≥л   бюджету   на  загальний  та  спец≥альний  фонди
визначаЇтьс¤  законом  про  ƒержавний  бюджет   ”крањни.   ƒжерела
формуванн¤   спец≥ального  фонду  визначаютьс¤  виключно  законами
”крањни.

     5. ѕ≥дставою  дл¤  р≥шенн¤  в≥дпов≥дноњ  ради  про  створенн¤
спец≥ального  фонду  у склад≥ м≥сцевого бюджету може бути виключно
закон про ƒержавний бюджет ”крањни.

     6. ѕередача  кошт≥в  м≥ж  загальним  та  спец≥альним  фондами
бюджету  дозвол¤Їтьс¤  т≥льки  в межах бюджетних призначень шл¤хом
внесенн¤ зм≥н до закону про ƒержавний бюджет  ”крањни  чи  р≥шенн¤
в≥дпов≥дноњ ради.

     7. ѕлатеж≥ за рахунок спец≥ального фонду зд≥йснюютьс¤ в межах
кошт≥в, що над≥йшли до цього фонду на в≥дпов≥дну мету.

     8. —творенн¤ позабюджетних фонд≥в органами  державноњ  влади,
органами  влади  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,  органами м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ та ≥ншими бюджетними установами не допускаЇтьс¤.



    



Hosted by uCoz