|
√лава 12. — ЋјƒјЌЌя, –ќ«√Ћяƒ, «ј“¬≈–ƒ∆≈ЌЌя, ¬» ќЌјЌЌя “ј «¬≤“Ќ≤—“№ ћ≤—÷≈¬»’ Ѕёƒ∆≈“≤¬ —татт¤ 75. ѕор¤док складанн¤ проект≥в м≥сцевих бюджет≥в 1. ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни доводить –ад≥ м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевим державним адм≥н≥страц≥¤м та виконавчим органам в≥дпов≥дних рад особливост≥ складанн¤ розрахунк≥в до проект≥в бюджет≥в на наступний бюджетний пер≥од. 2. –ада м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ та виконавч≥ органи в≥дпов≥дних рад зобов'¤зан≥ надавати необх≥дну ≥нформац≥ю: ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в ”крањни - дл¤ проведенн¤ розрахунк≥в обс¤г≥в м≥жбюджетних трансферт≥в та ≥нших показник≥в; ¬ерховн≥й –ад≥ ”крањни - дл¤ перев≥рки достов≥рност≥ цих розрахунк≥в. 3. «г≥дно з типовою формою бюджетних запит≥в, визначеною ћ≥н≥стерством ф≥нанс≥в ”крањни, ≥ в≥дпов≥дно до статт≥ 34 цього одексу та з урахуванн¤м особливостей складанн¤ проект≥в м≥сцевих бюджет≥в м≥сцев≥ ф≥нансов≥ органи розробл¤ють ≥ довод¤ть до головних розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в ≥нструкц≥њ з п≥дготовки бюджетних запит≥в. 4. √оловн≥ розпор¤дники бюджетних кошт≥в орган≥зують розробленн¤ бюджетних запит≥в дл¤ поданн¤ м≥сцевим ф≥нансовим органам в терм≥ни та пор¤дку, встановлен≥ цими органами. √оловн≥ розпор¤дники бюджетних кошт≥в несуть в≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасн≥сть, достов≥рн≥сть та зм≥ст поданих м≥сцевим ф≥нансовим органам бюджетних запит≥в, ¤к≥ мають м≥стити всю ≥нформац≥ю, необх≥дну дл¤ анал≥зу показник≥в проекту м≥сцевого бюджету, зг≥дно з вимогами м≥сцевих ф≥нансових орган≥в. 5. ћ≥сцев≥ ф≥нансов≥ органи на будь-¤кому етап≥ складанн¤ ≥ розгл¤ду проект≥в м≥сцевих бюджет≥в провод¤ть анал≥з бюджетного запиту, поданого головним розпор¤дником бюджетних кошт≥в, з точки зору його в≥дпов≥дност≥ мет≥, пр≥оритетност≥, а також д≥Ївост≥ та ефективност≥ використанн¤ бюджетних кошт≥в. Ќа основ≥ результат≥в анал≥зу кер≥вник м≥сцевого ф≥нансового органу приймаЇ р≥шенн¤ про включенн¤ бюджетного запиту до пропозиц≥њ проекту м≥сцевого бюджету перед поданн¤м його на розгл¤д в≥дпов≥дно –ад≥ м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевим державним адм≥н≥страц≥¤м та виконавчим органам в≥дпов≥дних рад. 6. ¬иконавч≥ органи с≥льських, селищних, м≥ських (м≥ст районного значенн¤) рад, районн≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ в м≥стах иЇв≥ та —евастопол≥ подають в≥дпов≥дно районним чи м≥ським ф≥нансовим органам пропозиц≥њ щодо показник≥в проект≥в в≥дпов≥дних бюджет≥в, визначених з урахуванн¤м вимог частин третьоњ - п'¤тоњ ц≥Їњ статт≥. 7. ѕ≥сл¤ схваленн¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в ”крањни доводить –ад≥ м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевим державним адм≥н≥страц≥¤м та виконавчим органам в≥дпов≥дних рад розрахунки прогнозних обс¤г≥в м≥жбюджетних трансферт≥в, методику њх визначенн¤ та ≥нш≥ показники, необх≥дн≥ дл¤ складанн¤ проект≥в м≥сцевих бюджет≥в, а також пропозиц≥њ щодо форми проекту р≥шенн¤ про м≥сцевий бюджет (типова форма р≥шенн¤). 8. ” тижневий терм≥н п≥сл¤ ухваленн¤ закону про ƒержавний бюджет ”крањни в другому читанн≥ аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни доводить –ад≥ м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевим державним адм≥н≥страц≥¤м та виконавчим органам в≥дпов≥дних рад положенн¤ та показники м≥жбюджетних в≥дносин (обс¤ги м≥жбюджетних трансферт≥в дл¤ в≥дпов≥дних бюджет≥в ≥ текстов≥ статт≥, що визначають особливост≥ м≥жбюджетних в≥дносин на наступний бюджетний пер≥од), ¤к≥ були проголосован≥ ¬ерховною –адою ”крањни при прийн¤тт≥ проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни в другому читанн≥. 9. Ќа п≥дстав≥ ≥нформац≥њ, отриманоњ в≥дпов≥дно до частин п'¤тоњ - восьмоњ ц≥Їњ статт≥, –ада м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ та виконавч≥ органи в≥дпов≥дних рад готують проекти р≥шень про в≥дпов≥дн≥ м≥сцев≥ бюджети. —татт¤ 76. ѕроект р≥шенн¤ про м≥сцевий бюджет та матер≥али, що до нього додаютьс¤ 1. ѕроект р≥шенн¤ про м≥сцевий бюджет перед його розгл¤дом на сес≥њ ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, в≥дпов≥дноњ ради схвалюЇтьс¤ –адою м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевою державною адм≥н≥страц≥Їю чи виконавчим органом в≥дпов≥дноњ ради. –азом з ним необх≥дно подавати: 1) по¤снювальну записку до проекту р≥шенн¤, ¤ка повинна м≥стити: а) ≥нформац≥ю про соц≥ально-економ≥чний стан в≥дпов≥дноњ адм≥н≥стративно-територ≥альноњ одиниц≥ ≥ прогноз њњ розвитку на наступний бюджетний пер≥од, ¤к≥ покладено в основу проекту м≥сцевого бюджету; б) оц≥нку надходжень доход≥в з урахуванн¤м втрат доход≥в у результат≥ наданих в≥дпов≥дною радою податкових п≥льг; в) по¤сненн¤ до основних положень проекту р≥шенн¤ про м≥сцевий бюджет, включаючи анал≥з пропонованих обс¤г≥в видатк≥в щодо функц≥й та програм. ќбгрунтуванн¤ включають бюджетн≥ показники за попередн≥й, поточний, наступний бюджетн≥ пер≥оди в розр≥з≥ класиф≥кац≥њ видатк≥в бюджету; г) обгрунтуванн¤ особливостей м≥жбюджетних взаЇмов≥дносин (дл¤ районних, м≥ських з районним под≥лом, м≥ських, що об'Їднують бюджети села, селища, м≥ста районного значенн¤) та наданн¤ субвенц≥й на виконанн¤ ≥нвестиц≥йних проект≥в (дл¤ бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки рим, бюджет≥в м≥ст иЇва та —евастопол¤, обласних бюджет≥в); і) ≥нформац≥ю щодо погашенн¤ боргу јвтономноњ –еспубл≥ки рим та м≥сцевого самовр¤дуванн¤, обс¤г≥в та умов запозичень; 2) прогноз показник≥в в≥дпов≥дного бюджету за основними видами доход≥в, видатк≥в та ф≥нансуванн¤ на наступн≥ три бюджетн≥ пер≥оди; 3) проект показник≥в зведеного бюджету району, м≥ста з районним под≥лом, м≥ста, що об'ЇднуЇ бюджети села, селища, м≥ста районного значенн¤; 4) показники видатк≥в, необх≥дн≥ на наступн≥ бюджетн≥ пер≥оди дл¤ завершенн¤ проект≥в, що врахован≥ в бюджет≥, за умови, ¤кщо реал≥зац≥¤ проекту триваЇ б≥льше одного бюджетного пер≥оду; 5) перел≥к ≥нвестиц≥йних програм на наступний бюджетний пер≥од та на наступн≥ три бюджетн≥ пер≥оди; 6) ≥нформац≥ю про х≥д виконанн¤ в≥дпов≥дного бюджету у поточному бюджетному пер≥од≥; 7) по¤сненн¤ головних розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в до проекту в≥дпов≥дного бюджету (подаютьс¤ до бюджетноњ ком≥с≥њ в≥дпов≥дноњ ради); 8) ≥нш≥ матер≥али, обс¤г ≥ форму ¤ких визначаЇ –ада м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцева державна адм≥н≥страц≥¤ чи виконавчий орган в≥дпов≥дноњ ради. 2. –≥шенн¤м про м≥сцевий бюджет визначаютьс¤: 1) загальна сума доход≥в ≥ видатк≥в (з розпод≥лом на загальний та спец≥альний фонди), а також з розпод≥лом видатк≥в на поточн≥ ≥ кап≥тальн≥; 2) граничний обс¤г р≥чного деф≥циту (проф≥циту) м≥сцевого бюджету в наступному бюджетному пер≥од≥ ≥ боргу јвтономноњ –еспубл≥ки рим чи м≥сцевого самовр¤дуванн¤ на к≥нець наступного бюджетного пер≥оду; повноваженн¤ щодо наданн¤ гарант≥й јвтономноњ –еспубл≥ки рим та м≥сцевого самовр¤дуванн¤, а також розм≥ри цих гарант≥й з урахуванн¤м положень статт≥ 17 цього одексу; 3) бюджетн≥ призначенн¤ головним розпор¤дникам кошт≥в за бюджетною класиф≥кац≥Їю; 4) доходи бюджету за бюджетною класиф≥кац≥Їю; 5) бюджетн≥ призначенн¤ м≥жбюджетних трансферт≥в; 6) додатков≥ положенн¤, що регламентують процес виконанн¤ бюджету. 3. ѕерел≥к захищених статей м≥сцевого бюджету визначаЇтьс¤ в≥дпов≥дно до статт≥ 55 цього одексу. —татт¤ 77. «атвердженн¤ м≥сцевих бюджет≥в 1. ¬≥дпов≥дно до частин восьмоњ та дев'¤тоњ статт≥ 75 цього одексу ¬ерховна –ада јвтономноњ –еспубл≥ки рим та в≥дпов≥дн≥ ради при затвердженн≥ м≥сцевих бюджет≥в повинн≥ врахувати обс¤ги м≥жбюджетних трансферт≥в та ≥нш≥ положенн¤, необх≥дн≥ дл¤ формуванн¤ м≥сцевих бюджет≥в, що були затверджен≥ ¬ерховною –адою ”крањни при прийн¤тт≥ проекту закону про ƒержавний бюджет ”крањни у другому читанн≥. 2. Ѕюджет јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласн≥ ≥ районн≥ бюджети, м≥ськ≥ (м≥ст иЇва та —евастопол¤, м≥ст республ≥канського јвтономноњ –еспубл≥ки рим та м≥ст обласного значенн¤) бюджети на наступний бюджетний пер≥од затверджуютьс¤ р≥шенн¤м ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, в≥дпов≥дноњ обласноњ, районноњ чи м≥ськоњ ради не п≥зн≥ше н≥ж у двотижневий терм≥н п≥сл¤ оф≥ц≥йного опубл≥куванн¤ закону про ƒержавний бюджет ”крањни. 3. ћ≥ськ≥ (м≥ст районного значенн¤) бюджети, районн≥ у м≥стах (¤кщо так≥ створено), селищн≥ та с≥льськ≥ бюджети на наступний бюджетний пер≥од затверджуютьс¤ в≥дпов≥дно р≥шенн¤ми м≥ськоњ, районноњ в м≥ст≥, селищноњ або с≥льськоњ ради не п≥зн≥ше н≥ж у двотижневий терм≥н п≥сл¤ затвердженн¤ районного чи м≥ського (м≥ст иЇва ≥ —евастопол¤, м≥ста республ≥канського јвтономноњ –еспубл≥ки рим чи м≥ста обласного значенн¤) бюджету. —татт¤ 78. ¬иконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в 1. –ада м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ, виконавч≥ органи в≥дпов≥дних рад або м≥ськ≥, селищн≥ чи с≥льськ≥ голови (в раз≥, ¤кщо в≥дпов≥дн≥ виконавч≥ органи не створен≥) забезпечують виконанн¤ в≥дпов≥дних м≥сцевих бюджет≥в. ћ≥сцев≥ ф≥нансов≥ органи зд≥йснюють загальну орган≥зац≥ю та управл≥нн¤ виконанн¤м в≥дпов≥дного м≥сцевого бюджету, координують д≥¤льн≥сть учасник≥в бюджетного процесу з питань виконанн¤ бюджету. 2. азначейське обслуговуванн¤ м≥сцевих бюджет≥в зд≥йснюЇтьс¤ територ≥альними органами ƒержавного казначейства ”крањни за функц≥¤ми, визначеними статтею 48 цього одексу. 3. ћ≥сцевий бюджет виконуЇтьс¤ за розписом, ¤кий затверджуЇтьс¤ кер≥вником м≥сцевого ф≥нансового органу. ƒо затвердженн¤ розпису кер≥вником м≥сцевого ф≥нансового органу затверджуЇтьс¤ тимчасовий розпис на в≥дпов≥дний пер≥од. ер≥вник м≥сцевого ф≥нансового органу прот¤гом бюджетного пер≥оду забезпечуЇ в≥дпов≥дн≥сть розпису м≥сцевого бюджету встановленим бюджетним призначенн¤м. 4. ћ≥сцевий ф≥нансовий орган у процес≥ виконанн¤ м≥сцевого бюджету за доходами зд≥йснюЇ прогнозуванн¤ та анал≥з доход≥в в≥дпов≥дного бюджету. 5. ѕодатки, збори (обов'¤зков≥ платеж≥) та ≥нш≥ доходи м≥сцевого бюджету зараховуютьс¤ безпосередньо на рахунок в≥дпов≥дного бюджету, в≥дкритий в територ≥альному орган≥ ƒержавного казначейства ”крањни, ≥ не можуть акумулюватис¤ на рахунках орган≥в ст¤гненн¤. ѕодатки, збори (обов'¤зков≥ платеж≥) та ≥нш≥ доходи визнаютьс¤ зарахованими в доход м≥сцевого бюджету з моменту зарахуванн¤ на рахунок в≥дпов≥дного бюджету, в≥дкритий в територ≥альному орган≥ ƒержавного казначейства ”крањни. 6. ¬иконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в за видатками зд≥йснюЇтьс¤ за процедурою, визначеною статтею 51 цього одексу; 7. –≥шенн¤ про внесенн¤ зм≥н до р≥шенн¤ про м≥сцевий бюджет ухвалюЇтьс¤ в≥дпов≥дною радою за поданн¤м оф≥ц≥йного висновку м≥сцевого ф≥нансового органу про перевиконанн¤ чи недовиконанн¤ доходноњ частини загального фонду в≥дпов≥дного бюджету. ‘акт перевиконанн¤ доходноњ частини загального фонду м≥сцевого бюджету визнаЇтьс¤ на п≥дстав≥ оф≥ц≥йних висновк≥в м≥сцевого ф≥нансового органу за п≥дсумками трьох квартал≥в при перевищенн≥ доход≥в загального фонду м≥сцевого бюджету, врахованих у розпис≥ м≥сцевого бюджету на в≥дпов≥дний пер≥од, б≥льше н≥ж на 15 в≥дсотк≥в. ‘акт недоотриманн¤ доход≥в загального фонду м≥сцевого бюджету визнаЇтьс¤ на п≥дстав≥ оф≥ц≥йних висновк≥в м≥сцевого ф≥нансового органу за п≥дсумками квартального зв≥ту при недоотриманн≥ доход≥в загального фонду м≥сцевого бюджету, врахованих у розпис≥ м≥сцевого бюджету на в≥дпов≥дний пер≥од, б≥льше н≥ж на 15 в≥дсотк≥в. 8. –≥шенн¤ про внесенн¤ зм≥н до р≥шенн¤ про м≥сцевий бюджет можуть бути також ухвален≥ в≥дпов≥дною радою у раз≥ настанн¤ ≥нших випадк≥в, передбачених цих одексом. 9. ¬еденн¤ бухгалтерського обл≥ку виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в та пор¤док закритт¤ рахунк≥в м≥сцевих бюджет≥в п≥сл¤ зак≥нченн¤ бюджетного пер≥оду зд≥йснюютьс¤ з урахуванн¤м положень статей 56 ≥ 57 цього одексу. 10. ѕ≥сл¤ введенн¤ в д≥ю закону про ƒержавний бюджет ”крањни органам державноњ влади та њх посадовим особам заборон¤Їтьс¤ приймати р≥шенн¤, що призвод¤ть до виникненн¤ нових бюджетних зобов'¤зань м≥сцевих бюджет≥в, ¤к≥ не забезпечен≥ бюджетними асигнуванн¤ми, без визначенн¤ джерел кошт≥в, вид≥лених державою дл¤ виконанн¤ цих зобов'¤зань. —татт¤ 79. ќсобливост≥ затвердженн¤ та виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в у раз≥ несвоЇчасного њх прийн¤тт¤ 1. якщо до початку нового бюджетного пер≥оду не прийн¤то в≥дпов≥дне р≥шенн¤ про м≥сцевий бюджет, –ада м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ та виконавч≥ органи в≥дпов≥дних рад мають право зд≥йснювати витрати з в≥дпов≥дного бюджету лише на ц≥л≥, ¤к≥ визначен≥ у р≥шенн≥ про м≥сцевий бюджет на попередн≥й бюджетний пер≥од. ѕри цьому щом≥с¤чн≥ видатки не можуть перевищувати 1/12 обс¤гу видатк≥в, визначених р≥шенн¤м в≥дпов≥дноњ ради про бюджет на попередн≥й бюджетний пер≥од, кр≥м випадк≥в, передбачених частиною четвертою статт≥ 15 та частиною четвертою статт≥ 23 цього одексу. ƒо прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про м≥сцевий бюджет на поточний бюджетний пер≥од провадити кап≥тальн≥ видатки заборон¤Їтьс¤. —татт¤ 80. ѕер≥одичн≥сть, структура та терм≥ни поданн¤ зв≥тност≥ про виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в 1. ѕер≥одичн≥сть, структура та терм≥ни поданн¤ зв≥тност≥ про виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в визначаютьс¤ ƒержавним казначейством ”крањни в≥дпов≥дно до вимог, встановлених дл¤ поданн¤ зв≥тност≥ про виконанн¤ ƒержавного бюджету ”крањни в статт¤х 58-61 цього одексу. 2. “еритор≥альн≥ органи ƒержавного казначейства ”крањни складають та подають в≥дпов≥дним м≥сцевим ф≥нансовим органам баланси, зв≥ти про виконанн¤ м≥сцевих бюджет≥в та ≥нш≥ ф≥нансов≥ зв≥ти за правилами та формами, встановленими ƒержавним казначейством ”крањни за погодженн¤м з ћ≥н≥стерством ф≥нанс≥в ”крањни та –ахунковою палатою. «веден≥ показники зв≥т≥в про виконанн¤ бюджет≥в одночасно подаютьс¤ територ≥альними органами ƒержавного казначейства ”крањни в≥дпов≥дно ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, ф≥нансовим органам м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й та виконавчих орган≥в в≥дпов≥дних рад на умовах, передбачених частиною першою ц≥Їњ статт≥. 3. ќргани ст¤гненн¤ надають м≥сцевим ф≥нансовим органам в≥дпов≥дн≥ зв≥ти, передбачен≥ частиною третьою статт≥ 59 цього одексу. 4. вартальний та р≥чний зв≥ти про виконанн¤ м≥сцевого бюджету подаютьс¤ до ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, в≥дпов≥дноњ ради –адою м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевою державною адм≥н≥страц≥Їю, виконавчим органом в≥дпов≥дноњ ради чи м≥ським, селищним, с≥льським головою (у раз≥, ¤кщо в≥дпов≥дн≥ виконавч≥ органи не створен≥) у двохм≥с¤чний строк п≥сл¤ завершенн¤ в≥дпов≥дного бюджетного пер≥оду. ѕерев≥рка зв≥ту зд≥йснюЇтьс¤ –ахунковою палатою јвтономноњ –еспубл≥ки рим (щодо використанн¤ органами виконавчоњ влади кошт≥в бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки рим) чи ком≥с≥Їю з питань бюджету в≥дпов≥дноњ ради, п≥сл¤ чого в≥дпов≥дн≥ ради затверджують зв≥т про виконанн¤ бюджету або приймають ≥нше р≥шенн¤ з цього приводу. |