|
” ј « ѕ–≈«»ƒ≈Ќ“ј ” –јѓЌ» ѕро ќсновн≥ напр¤ми земельноњ реформи в ”крањн≥ на 2001-2005 роки « метою визначенн¤ основних засад реформуванн¤ земельних в≥дносин на основ≥ рац≥онального та ефективного використанн¤ земл≥, гарантуванн¤ громад¤нам, юридичним особам, територ≥альним громадам с≥л, селищ та м≥ст права власност≥ на землю, формуванн¤ ефективного механ≥зму регулюванн¤ земельних в≥дносин ≥ державного управл≥нн¤ земельними ресурсами п о с т а н о в л ¤ ю: 1. —хвалити ќсновн≥ напр¤ми земельноњ реформи в ”крањн≥ на 2001-2005 роки (дал≥ - ќсновн≥ напр¤ми), що додаютьс¤. 2. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни: затвердити у трим≥с¤чний строк заходи щодо реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в; передбачати при п≥дготовц≥ проекту ƒержавного бюджету ”крањни на 2002 та наступн≥ роки кошти, необх≥дн≥ дл¤ реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в. 3. –ад≥ м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласним, ињвськ≥й, —евастопольськ≥й м≥ським, районним державним адм≥н≥страц≥¤м: розробити, виход¤чи з ќсновних напр¤м≥в, ≥ подати на розгл¤д в≥дпов≥дних орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ рег≥ональн≥ програми земельноњ реформи на 2001-2005 роки; передбачати при п≥дготовц≥ проект≥в районних та обласних бюджет≥в кошти, необх≥дн≥ дл¤ реал≥зац≥њ зазначених програм. ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј м. ињв, 30 травн¤ 2001 року N 372/2001 —’¬јЋ≈Ќќ ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 30 травн¤ 2001 року N 372/2001 ќ—Ќќ¬Ќ≤ Ќјѕ–яћ» земельноњ реформи в ”крањн≥ на 2001-2005 роки 1. —тан реформуванн¤ земельних в≥дносин в ”крањн≥ у 1991-2000 роках ”крањна маЇ потужний потенц≥ал земельних ресурс≥в. ≤з 60,3 млн. гектар≥в земель майже 70 в≥дсотк≥в (41,8 млн. гектар≥в) становл¤ть с≥льськогосподарськ≥, 17 в≥дсотк≥в (10,4 млн. гектар≥в) - л≥сов≥ уг≥дд¤. ћайже 4 в≥дсотки територ≥њ крањни (2,3 млн. гектар≥в) забудовано. « 1991 року виконано значний обс¤г роб≥т з реформуванн¤ земельних в≥дносин, внасл≥док чого зм≥ни у цих в≥дносинах набули необоротного характеру. ѕроте к≥нцевоњ мети - економ≥чно ефективного та еколог≥чно безпечного використанн¤ земель ”крањни - ще не дос¤гнуто. ” результат≥ перерозпод≥лу земельних ресурс≥в у державн≥й власност≥ залишилос¤ 49,7 в≥дсотка земель. «д≥йснено паюванн¤ 26,4 млн. гектар≥в земель, переданих у колективну власн≥сть 11419 п≥дприЇмствам. ѕраво на земельну частку (пай) набули 6,5 млн. громад¤н. —ередн≥й розм≥р земельноњ частки (паю) становить 4,1 гектара. –озпочалос¤ масове в≥дведенн¤ власникам земельних часток (пањв) земельних д≥л¤нок у натур≥ та видача державних акт≥в на право приватноњ власност≥ на землю. —творено резервний фонд земель загальною площею 3070,3 тис. гектар≥в. ¬ласниками земельних часток (пањв) передано в оренду 22,4 млн. гектар≥в земель, орендна плата за ¤к≥ у 2000 роц≥ перевищила 1,6 млрд. гривень. ѕриватизували своњ земельн≥ д≥л¤нки на площ≥ 3256 тис. гектар≥в 11 млн. громад¤н, 37,6 тис. фермерських господарств використовують майже 2 млн. гектар≥в с≥льськогосподарських уг≥дь. —тр≥мкого розвитку набуло використанн¤ земель дл¤ веденн¤ особистих п≥дсобних господарств, сад≥вництва ≥ городництва. «апроваджуютьс¤ економ≥чн≥ механ≥зми регулюванн¤ земельних в≥дносин. ѕроведено грошову оц≥нку с≥льськогосподарських уг≥дь, загальна величина ¤коњ дор≥внюЇ 306,8 млрд. гривень. ѕроводитьс¤ також грошова оц≥нка земель нес≥льськогосподарського призначенн¤. «апроваджено плату за землю. ќднак позитивн≥ дос¤гненн¤ у зд≥йсненн≥ земельноњ реформи ще не привели до радикального ≥ ефективного оновленн¤ с≥льськогосподарського виробництва, пожвавленн¤ ≥нвестиц≥йних процес≥в в ≥нших галуз¤х виробництва, п≥двищенн¤ добробуту населенн¤. ÷е зумовлюЇ необх≥дн≥сть комплексного п≥дходу до розв'¤занн¤ проблеми реформуванн¤ земельних в≥дносин на ринкових засадах, у т≥сному поЇднанн≥ з економ≥чними реформами у держав≥ в ц≥лому. ƒо цього часу не створено системи законодавчих акт≥в, ¤к≥ б належним чином забезпечували проведенн¤ земельноњ реформи. Ќе сформовано механ≥зм≥в в≥льного об≥гу земельних д≥л¤нок та не розв'¤зано проблеми ≥потечного кредитуванн¤. «аходи земельноњ реформи не мають належного ф≥нансового забезпеченн¤. ™ перепони на шл¤ху еволюц≥йного розвитку землеволод≥нн¤ ≥ землекористуванн¤, зокрема у формуванн≥ на баз≥ особистих п≥дсобних ≥ др≥бних сел¤нських (фермерських) господарств сучасних конкурентоспроможних, високорентабельних с≥льськогосподарських п≥дприЇмств. ¬ир≥шенн¤ питань регулюванн¤ земельних в≥дносин у м≥стах та ≥нших населених пунктах, зокрема органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤, зд≥йснюЇтьс¤ без належного врахуванн¤ соц≥ально-економ≥чного значенн¤ земель дл¤ створенн¤ спри¤тливого життЇвого середовища. ѕитома землеЇмн≥сть забудови у 1,5 - 3 рази поступаЇтьс¤ в≥дпов≥дним показникам у розвинутих крањнах. Ќе проведено розмежуванн¤ земель державноњ та комунальноњ власност≥ та розпод≥лу повноважень орган≥в державноњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ щодо управл≥нн¤ ними. ѕрактично припинено зд≥йсненн¤ заход≥в щодо охорони земель, картографуванн¤ земельних уг≥дь, грунтових обстежень, визначенн¤ територ≥й техногенного забрудненн¤ земель. Ќовостворен≥ с≥льськогосподарськ≥ п≥дприЇмства не забезпечено належними планово-картограф≥чними матер≥алами та ≥нформац≥Їю про стан грунт≥в. “ехнолог≥њ веденн¤ державного земельного кадастру Ї застар≥лими. ћон≥торинг земель не маЇ системного характеру та сучасного техн≥чного забезпеченн¤. ѕов≥льно проводитьс¤ грошова оц≥нка земель нес≥льськогосподарського призначенн¤ за межами населених пункт≥в. “ому в сучасних умовах необх≥дним Ї визначенн¤ основних напр¤м≥в дальшого реформуванн¤ земельних в≥дносин з метою забезпеченн¤ ефективного використанн¤ потужного потенц≥алу земельних ресурс≥в ”крањни. 2. ћета та принципи реформуванн¤ земельних в≥дносин. ≈тапи реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в земельноњ реформи в ”крањн≥ на 2001-2005 роки ћетою земельноњ реформи в 2001-2005 роках Ї забезпеченн¤ ефективного використанн¤ та п≥двищенн¤ ц≥нност≥ земельних ресурс≥в, створенн¤ оптимальних умов дл¤ суттЇвого зб≥льшенн¤ соц≥ального, ≥нвестиц≥йного ≥ виробничого потенц≥ал≥в земл≥, перетворенн¤ њњ у самост≥йний фактор економ≥чного зростанн¤. ‘ормуванн¤ земельних в≥дносин у найближч≥ п'¤ть рок≥в маЇ базуватис¤ на принципах: непорушност≥ права приватноњ власност≥ на землю; включенн¤ земл≥ у ринковий об≥г; соц≥альноњ справедливост≥ у перерозпод≥л≥ земель, що перебувають у державн≥й та комунальн≥й власност≥; поЇднанн¤ високоњ економ≥чноњ ефективност≥ та еколог≥чноњ безпеки використанн¤ земель; узгодженост≥ темп≥в ≥ основних напр¤м≥в реформуванн¤ земельних в≥дносин та в≥дносин в аграрному сектор≥ економ≥ки. –еал≥зац≥¤ ќсновних напр¤м≥в земельноњ реформи в ”крањн≥ на 2001-2005 роки (дал≥ - ќсновн≥ напр¤ми) ¤к комплексу взаЇмопов'¤заних правових, орган≥зац≥йних, ф≥нансових, науково-техн≥чних та ≥нших заход≥в маЇ забезпечити прискоренн¤ завершенн¤ в крањн≥ земельноњ реформи, а також створити ефективний механ≥зм регулюванн¤ земельних в≥дносин та державного управл≥нн¤ земельними ресурсами. –еал≥зац≥¤ ќсновних напр¤м≥в зд≥йснюватиметьс¤ поетапно: перший етап (2001-2002 роки) - зд≥йсненн¤ правових, орган≥зац≥йних, технолог≥чних та ≥нформац≥йно-осв≥тн≥х заход≥в, спр¤мованих на поглибленн¤ ¤к≥сних зм≥н у земельних в≥дносинах без суттЇвих ф≥нансових витрат, ≥ формуванн¤ законодавчоњ та економ≥чноњ бази дл¤ другого етапу; другий етап (2003-2005 роки) - зд≥йсненн¤ заход≥в щодо оптим≥зац≥њ землекористуванн¤ та посиленн¤ охорони земельних ресурс≥в, виконанн¤ ¤ких вимагатиме в≥дпов≥дних кап≥таловкладень та матер≥альних витрат. 3. ќсновн≥ напр¤ми державноњ пол≥тики у сфер≥ регулюванн¤ земельних в≥дносин ќсновними напр¤мами державноњ пол≥тики у сфер≥ регулюванн¤ земельних в≥дносин Ї: 1) забезпеченн¤ дальшого розвитку в≥дносин власност≥ на землю; 2) удосконаленн¤ земельних в≥дносин у с≥льськогосподарському виробництв≥; 3) дальше реформуванн¤ земельних в≥дносин у м≥стах та ≥нших населених пунктах; 4) розвиток ринку земель; 5) розвиток кредитуванн¤ п≥д заставу земл≥, в тому числ≥ ≥потечного кредитуванн¤; 6) удосконаленн¤ пор¤дку справл¤нн¤ плати за землю; 7) удосконаленн¤ мон≥торингу земель, пор¤дку веденн¤ державного земельного кадастру та оц≥нки земель; 8) землевпор¤дне забезпеченн¤ проведенн¤ земельноњ реформи; 9) п≥двищенн¤ ефективност≥ державного управл≥нн¤ земельними ресурсами; 10) пол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ контролю за використанн¤м та охороною земель; 11) удосконаленн¤ нормативно-правовоњ ≥ методичноњ бази розвитку земельних в≥дносин. «абезпеченн¤ дальшого розвитку в≥дносин власност≥ на землю ƒержавна пол≥тика щодо розвитку в≥дносин власност≥ на землю пол¤гатиме, насамперед, у забезпеченн≥ реал≥зац≥њ в≥дпов≥дних положень онституц≥њ ”крањни та передбачатиме: розмежуванн¤ земель державноњ ≥ комунальноњ власност≥, визначенн¤ механ≥зм≥в управл≥нн¤ ними та пор¤дку придбанн¤ земельних д≥л¤нок дл¤ державних потреб ≥ потреб територ≥альних громад с≥л, селищ ≥ м≥ст; приватизац≥ю громад¤нами ≥ юридичними особами ”крањни земельних д≥л¤нок р≥зного функц≥онального призначенн¤, за вин¤тком тих, ¤к≥ в≥дпов≥дно до закону не можуть передаватис¤ у приватну власн≥сть; задоволенн¤ потреб громад¤н у земельних д≥л¤нках дл¤ веденн¤ особистого п≥дсобного господарства, сел¤нського (фермерського) господарства, с≥нокос≥нн¤ ≥ випасанн¤ худоби, сад≥вництва ≥ городництва, ≥ндив≥дуального житлового буд≥вництва; задоволенн¤ потреб прац≥вник≥в соц≥альноњ сфери села в земельних д≥л¤нках; забезпеченн¤ ефективного використанн¤ земельних д≥л¤нок, що перебувають у державн≥й та комунальн≥й власност≥, шл¤хом передач≥ цих д≥л¤нок у довгострокову оренду громад¤нам та юридичним особам, ¤к правило, на конкурентних засадах (аукц≥онах ≥ конкурсах); наданн¤ у пост≥йне користуванн¤ земельних д≥л¤нок ≥з земель державноњ власност≥ лише державним, а ≥з земель комунальноњ власност≥ - лише комунальним п≥дприЇмствам, установам та орган≥зац≥¤м; установленн¤ на м≥сцевост≥ меж земельних д≥л¤нок ус≥х форм власност≥, посв≥дченн¤ права приватноњ власност≥ на землю в≥дпов≥дними державними актами, державну реЇстрац≥ю земельних д≥л¤нок ≥ прав на них; наданн¤ дозвол≥в на зм≥ни характеру використанн¤ земельних д≥л¤нок ус≥х форм власност≥, в тому числ≥ тих, ¤к≥ надан≥ у пост≥йне користуванн¤ або передан≥ в оренду, в≥дпов≥дно до затвердженого в установленому пор¤дку зонуванн¤ земель та з додержанн¤м вимог землевпор¤дноњ ≥ м≥стобуд≥вноњ документац≥њ; визначенн¤ принцип≥в та запровадженн¤ пор¤дку встановленн¤ обмежень ≥ обт¤жень права власност≥ на землю та права користуванн¤ землею. «абезпеченн¤ реал≥зац≥њ громад¤нами, юридичними особами, територ≥альними громадами с≥л, селищ, м≥ст ≥ державою права власност≥ на землю зд≥йснюватиметьс¤ шл¤хом: створенн¤ р≥вних можливостей дл¤ юридичних та ф≥зичних ос≥б у набутт≥ права власност≥ на земельн≥ д≥л¤нки та права користуванн¤ землею, в тому числ≥ дл¤ зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥; створенн¤ можливост≥ дл¤ кожного власника земельноњ д≥л¤нки на св≥й розсуд розпор¤джатис¤ своЇю власн≥стю в≥дпов≥дно до закону; вилученн¤ дл¤ державних потреб ≥ потреб територ≥альних громад с≥л, селищ та м≥ст земельних д≥л¤нок, що перебувають у власност≥ громад¤н ≥ юридичних ос≥б, лише на п≥дстав≥ та в пор¤дку, встановлених законом, з мотив≥в сусп≥льноњ необх≥дност≥ та за умови попереднього ≥ повного в≥дшкодуванн¤ њх вартост≥; наданн¤ орендар¤м земельних д≥л¤нок, що перебувають у державн≥й та комунальн≥й власност≥, права викупу цих орендованих земельних д≥л¤нок. ”досконаленн¤ земельних в≥дносин у с≥льськогосподарському виробництв≥ « метою створенн¤ механ≥зм≥в економ≥чного стимулюванн¤ рац≥онального ≥ ефективного використанн¤ земель у с≥льськогосподарському виробництв≥ передбачаЇтьс¤: складанн¤ план≥в земель кожного новоствореного с≥льськогосподарського п≥дприЇмства з метою забезпеченн¤ умов дл¤ оперативного ≥ перспективного плануванн¤ с≥льськогосподарського виробництва, зд≥йсненн¤ кап≥таловкладень у землю, уточненн¤ економ≥чноњ бази справл¤нн¤ плати за землю; завершити перерозпод≥л земель запасу ≥ резервного фонду, повн≥стю забезпечивши потреби громад¤н, у тому числ≥ прац≥вник≥в соц≥альноњ сфери села, в земельних д≥л¤нках дл¤ веденн¤ особистого п≥дсобного господарства, сел¤нського (фермерського) господарства, сад≥вництва ≥ городництва, с≥нокос≥нн¤ та випасанн¤ худоби; створити умови дл¤ розширенн¤ територ≥альноњ бази особистих п≥дсобних господарств шл¤хом приЇднанн¤ до них земельних д≥л¤нок у розм≥р≥ земельноњ частки (паю); вир≥шити питанн¤ щодо передач≥ земельних д≥л¤нок державних с≥льськогосподарських п≥дприЇмств у раз≥ њх приватизац≥њ у власн≥сть член≥в трудових колектив≥в цих п≥дприЇмств; зд≥йснити роботи щодо в≥дведенн¤ власникам земельних часток (пањв) земельних д≥л¤нок у натур≥ та видати њм у встановленому пор¤дку державн≥ акти на право приватноњ власност≥ на землю; розвивати ринок земель с≥льськогосподарського призначенн¤ ¤к необх≥дний зас≥б рац≥онал≥зац≥њ використанн¤ земель; завершити передачу у власн≥сть громад¤нам ≥ юридичним особам земельних д≥л¤нок з резервного фонду та ≥з земель запасу; ужити заход≥в щодо проведенн¤ орган≥зац≥њ територ≥њ новостворених с≥льськогосподарських п≥дприЇмств; запровадити систему економ≥чного стимулюванн¤ рац≥онального використанн¤ та охорони земель; в≥дновити проведенн¤ необх≥дного обс¤гу роб≥т щодо грунтових обстежень с≥льськогосподарських уг≥дь з метою ви¤вленн¤ њх забрудненн¤ шк≥дливими речовинами. «аходи, спр¤мован≥ на рац≥онал≥зац≥ю використанн¤ земель з метою виробництва с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ, повинн≥ зд≥йснюватис¤ разом ≥з виконанн¤м заход≥в щодо охорони земель. ƒальше реформуванн¤ земельних в≥дносин у м≥стах та ≥нших населених пунктах √оловними завданн¤ми щодо дальшого реформуванн¤ земельних в≥дносин у м≥стах та ≥нших населених пунктах Ї: забезпеченн¤ безперешкодноњ реал≥зац≥њ громад¤нами, юридичними особами та державою права власност≥ на землю; створенн¤ умов дл¤ р≥вноправноњ участ≥ територ≥альних громад с≥л, селищ та м≥ст у ринку земель; забезпеченн¤ захисту ≥нтерес≥в територ≥альних громад населених пункт≥в щодо соц≥ального, економ≥чного та територ≥ального розвитку населених пункт≥в, збереженн¤ њх ландшафтних та ≥сторико-арх≥тектурних особливостей. « ц≥Їю метою передбачаЇтьс¤ розробленн¤ ≥ зд≥йсненн¤ заход≥в щодо: формуванн¤ резервних територ≥й дл¤ розвитку населених пункт≥в; створенн¤ спри¤тливих умов дл¤ залученн¤ в≥тчизн¤них та ≥ноземних ≥нвестор≥в у сферу торговельного, готельного, транспортного та ≥ншого кап≥тального буд≥вництва, зовн≥шнього облаштуванн¤ територ≥й, у рекреац≥йну д≥¤льн≥сть, реконструкц≥ю неефективних виробництв шл¤хом наданн¤ земельних д≥л¤нок ≥з земель державноњ та комунальноњ власност≥ у довгострокову оренду з правом продовженн¤ строк≥в користуванн¤ земельною д≥л¤нкою або з правом њњ викупу; стимулюванн¤ розвитку ринку земель м≥ст та ≥нших населених пункт≥в шл¤хом наданн¤ ≥нвесторам широкого вибору можливостей придбанн¤ земельних д≥л¤нок ≥з земель державноњ та комунальноњ власност≥ дл¤ зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥; максимально можливого п≥двищенн¤ ц≥нност≥ земельних д≥л¤нок та створенн¤ належних умов дл¤ ≥нвестуванн¤ кап≥тального буд≥вництва, розвитку ≥нженерноњ ≥нфраструктури населених пункт≥в, упор¤дкуванн¤ њх територ≥й; урахуванн¤ ≥нтерес≥в територ≥альних громад населених пункт≥в, розташованих у прим≥ськ≥й зон≥, при прийн¤тт≥ р≥шень щодо зм≥ни меж м≥ст; запровадженн¤ практики викупу земельних д≥л¤нок, що перебувають у приватн≥й власност≥, дл¤ потреб територ≥ального розвитку м≥ст та ≥нших населених пункт≥в; установленн¤ п≥двищених ставок земельного податку за використанн¤ наднормативних площ земельних д≥л¤нок. –егулюванн¤ забудови, п≥двищенн¤ ц≥нност≥ земл≥ зд≥йснюватиметьс¤ переважно економ≥чними методами, насамперед шл¤хом диференц≥ац≥њ земельного податку, п≥льгового кредитуванн¤ тощо. ” процес≥ реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в зд≥йснюватиметьс¤: земельно-кадастрова ≥нвентаризац≥¤ територ≥й населених пункт≥в, формуванн¤ њх рац≥ональних меж; розмежуванн¤ земель державноњ ≥ комунальноњ власност≥; визначенн¤ меж прибудинкових територ≥й у зонах житловоњ забудови. –озвиток ринку земель –озвиток ринку земель на засадах поЇднанн¤ сусп≥льних та приватних ≥нтерес≥в, законност≥ та прозорост≥ проведенн¤ земельноњ реформи на сучасному етап≥ вимагаЇ: стимулюванн¤ приватизац≥њ земельних д≥л¤нок нес≥льськогосподарського призначенн¤, насамперед у населених пунктах; в≥дведенн¤ в натур≥ земельних д≥л¤нок ус≥м бажаючим власникам земельних часток (пањв) та видач≥ њм державних акт≥в на право приватноњ власност≥ на землю; актив≥зац≥њ д≥¤льност≥ щодо проведенн¤ грошовоњ оц≥нки земельних д≥л¤нок, а також необх≥дних кадастрових зйомок та вишукувань з метою визначенн¤ та встановленн¤ на м≥сцевост≥ меж земельних д≥л¤нок; створенн¤ умов дл¤ р≥вноправноњ участ≥ територ≥альних громад с≥л, селищ ≥ м≥ст у ринку земель через в≥дпов≥дн≥ органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤; запровадженн¤ Їдиноњ системи державноњ реЇстрац≥њ земельних д≥л¤нок, об'Їкт≥в нерухомого майна та прав на них; функц≥онального в≥докремленн¤ ринку земель с≥льськогосподарського призначенн¤ в≥д ринку земель ≥ншого призначенн¤; передач≥ в≥дпов≥дним органам державноњ влади функц≥й з оформленн¤ правовстановлюючих документ≥в на земельн≥ д≥л¤нки, державноњ реЇстрац≥њ земельних д≥л¤нок; запровадженн¤ Їдиних стандарт≥в, техн≥чних форм та процедур переходу ≥ посв≥дченн¤ права власност≥ на землю та права користуванн¤ землею; проведенн¤ систематичноњ роботи з ≥нформуванн¤ населенн¤ через засоби масовоњ ≥нформац≥њ про сутн≥сть, обс¤ги та ≥нш≥ характеристики ринку земл≥, права та обов'¤зки громад¤н ≥ юридичних ос≥б у ц≥й сфер≥, процедури захисту прав на землю. « метою запоб≥ганн¤ можлив≥й спекул¤ц≥њ земельними д≥л¤нками вживатимутьс¤ заходи дл¤ регулюванн¤ попиту на землю, насамперед у населених пунктах, шл¤хом: належного територ≥ального плануванн¤ ≥ функц≥онального зонуванн¤ за напр¤мами дозволеного використанн¤ земельних д≥л¤нок, що пропонуютьс¤ на продаж; в≥дведенн¤ та узгодженого розм≥щенн¤ земельних д≥л¤нок ≥з земель запасу ≥ земель резервного фонду; диференц≥ац≥њ розм≥р≥в земельного податку, а також плати за оренду земель, що перебувають у державн≥й чи комунальн≥й власност≥; регулюванн¤ освоЇнн¤ земельних д≥л¤нок в≥дпов≥дно до економ≥чних вимог та вимог щодо збереженн¤ продуктивних уг≥дь; наданн¤ п≥льгових умов ≥нвесторам у раз≥ освоЇнн¤ ними земельних д≥л¤нок з≥ складними грунтовими та ≥нженерними умовами; спри¤нн¤ концентрац≥њ с≥льськогосподарських уг≥дь у активноњ частини с≥льського населенн¤. –озвиток кредитуванн¤ п≥д заставу земл≥, в тому числ≥ ≥потечного кредитуванн¤ « метою використанн¤ потенц≥алу застави земл≥ у процес≥ реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в забезпечуватиметьс¤: розробленн¤ механ≥зму, ¤кий гарантуватиме ≥потечному заставодержателю в раз≥ невиконанн¤ забезпеченого ≥потекою зобов'¤занн¤ одержанн¤ задоволенн¤ з вартост≥ заставленоњ земельноњ д≥л¤нки; розробленн¤ заход≥в щодо захисту прав заставодавц≥в; використанн¤ ≥потеки дл¤ забезпеченн¤ зобов'¤зань за договорами куп≥вл≥-продажу земельних д≥л¤нок; удосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази ≥потеки земл≥; проведенн¤ експеримент≥в з кредитуванн¤ п≥д заставу земл≥; п≥дготовка та переп≥дготовка спец≥ал≥ст≥в з ≥потечного кредитуванн¤. ”досконаленн¤ пор¤дку справл¤нн¤ плати за землю ” рамках реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в передбачаЇтьс¤ удосконаленн¤ пор¤дку справл¤нн¤ плати за землю, а саме: удосконаленн¤ пор¤дку визначенн¤ плати за оренду земельних д≥л¤нок, що перебувають у державн≥й ≥ комунальн≥й власност≥, а також розробленн¤ рекомендац≥й щодо визначенн¤ плати за оренду земельних д≥л¤нок, що перебувають у приватн≥й власност≥; установленн¤ залежност≥ м≥ж розм≥ром плати за землю ≥ накладенн¤м на земельну д≥л¤нку обмежень у њњ використанн≥; запровадженн¤ реЇстр≥в платник≥в земельного податку та орендноњ плати; суттЇве скороченн¤ п≥льг з≥ сплати земельного податку; диференц≥ац≥ю максимальних ставок земельного податку залежно в≥д ринковоњ оц≥нки земл≥. ”досконаленн¤ мон≥торингу земель, пор¤дку веденн¤ державного земельного кадастру та оц≥нки земель « метою своЇчасного визначенн¤ оц≥нки ≥ прогнозу стану земель в процес≥ реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в передбачаЇтьс¤ розробити та затвердити в установленому законодавством пор¤дку нормативно-правов≥ акти з питань удосконаленн¤ орган≥зац≥њ ≥ зд≥йсненн¤ мон≥торингу земель та розпочати роботи щодо фонового мон≥торингу земельних ресурс≥в. ѕ≥дл¤гають удосконаленню механ≥зми веденн¤ державного земельного кадастру з метою об'Їктивного визначенн¤ розм≥ру плати за землю, ц≥нност≥ земель, ресурсного потенц≥алу аграрного сектора економ≥ки, зд≥йсненн¤ контролю за використанн¤м та охороною земель, проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ земельних д≥л¤нок, а також забезпеченн¤ земельно-кадастровою ≥нформац≥Їю орган≥в державноњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й ≥ громад¤н. ” процес≥ реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в зд≥йснюватиметьс¤: створенн¤ нормативно-правовоњ бази, що в≥дпов≥дала б сучасним вимогам веденн¤ державного земельного кадастру; пол≥пшенн¤ Їдиного пор¤дку веденн¤ державного земельного кадастру в адм≥н≥стративно-територ≥альних одиниц¤х; запровадженн¤ в м≥стах та ≥нших населених пунктах Їдиноњ системи ≥дентиф≥кац≥њ земельних д≥л¤нок; створенн¤ автоматизованоњ системи обл≥ку платник≥в земельного податку та плати за оренду земл≥; формуванн¤ в межах державного земельного кадастру п≥дсистеми державноњ реЇстрац≥њ земельних д≥л¤нок ≥ документ≥в, що посв≥дчують право власност≥ на землю та право користуванн¤ землею; спрощенн¤ пор¤дку одержанн¤ громад¤нами ≥ юридичними особами кадастровоњ ≥нформац≥њ, встановленн¤ механ≥зм≥в оплати послуг з наданн¤ такоњ ≥нформац≥њ; розробленн¤ та апробац≥¤ системи передач≥ кадастрових даних на основ≥ Їдиних стандарт≥в, формат≥в обм≥ну даними, класиф≥катор≥в ≥ технолог≥чних процедур, а також системи захисту ≥нформац≥њ в≥д несанкц≥онованого доступу. ”досконаленн¤ системи оц≥нки земель передбачатиме: завершенн¤ створенн¤ нормативно-правовоњ бази оц≥нки земель та землеоц≥ночноњ д≥¤льност≥; завершенн¤ грошовоњ оц≥нки земель населених пункт≥в та земель нес≥льськогосподарського призначенн¤ за њх межами; державну п≥дтримку п≥дготовки ≥ д≥¤льност≥ спец≥ал≥ст≥в з експертноњ грошовоњ оц≥нки земель; пол≥пшенн¤ державного регулюванн¤ д≥¤льност≥ юридичних ос≥б, ¤к≥ виконують роботи з експертноњ грошовоњ оц≥нки земельних д≥л¤нок, установленн¤ в≥дпов≥дальност≥ за достов≥рн≥сть результат≥в оц≥нки; уточненн¤ грошовоњ оц≥нки земель с≥льськогосподарського призначенн¤. «емлевпор¤дне забезпеченн¤ проведенн¤ земельноњ реформи ƒл¤ зд≥йсненн¤ реформуванн¤ земельних в≥дносин у рамках реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в передбачаЇтьс¤: удосконалити нормативно-правову базу землевпор¤дкуванн¤; зд≥йснити межуванн¤ земель з установленн¤м на м≥сцевост≥ меж адм≥н≥стративно-територ≥альних утворень, територ≥й з особливим природоохоронним, рекреац≥йним ≥ запов≥дним режимами, меж с≥л, селищ та м≥ст, меж земельних д≥л¤нок, ¤к≥ належать громад¤нам ≥ юридичним особам; ви¤вити земл≥ с≥льськогосподарського призначенн¤, ¤к≥ не використовуютьс¤ власниками та землекористувачами, ≥ в≥дпов≥дно до законодавства вжити заход≥в щодо њх перерозпод≥лу; провести консервац≥ю малопродуктивних та техногенно забруднених с≥льськогосподарських уг≥дь; зд≥йснити консол≥дац≥ю земель резервного фонду ≥ земель запасу в межах район≥в з метою забезпеченн¤ ефективного њх використанн¤ шл¤хом передач≥ в оренду на конкурентних засадах; забезпечити проведенн¤ орган≥зац≥њ територ≥њ новостворених с≥льськогосподарських п≥дприЇмств; скласти плани обмежень використанн¤ земель; забезпечити землевпор¤дне обгрунтуванн¤ заход≥в щодо збереженн¤ ≥ пол≥пшенн¤ природних ландшафт≥в, в≥дновленн¤ ≥ п≥двищенн¤ родючост≥ грунт≥в, рекультивац≥њ порушених земель ≥ землюванн¤ малопродуктивних уг≥дь, захисту земель в≥д ероз≥њ, п≥дтопленн¤, зсув≥в, заболоченн¤, забрудненн¤ промисловими в≥дходами ≥ х≥м≥чними речовинами та ≥нших вид≥в деградац≥њ, консервац≥њ деградованих ≥ малопродуктивних земель; розробити плани земельно-господарського устрою територ≥й населених пункт≥в; забезпечити виконанн¤ землевпор¤дних роб≥т, необх≥дних дл¤ проведенн¤ розмежуванн¤ земель державноњ ≥ комунальноњ власност≥; поновити роботи щодо картографуванн¤ земельних уг≥дь, грунтових ≥ геоботан≥чних обстежень, а також розпочати комплексне обстеженн¤ техногенне забруднених земель; зд≥йснити диференц≥ац≥ю використанн¤ рад≥оактивно забруднених с≥льськогосподарських уг≥дь; оптим≥зувати орган≥зац≥ю використанн¤ земель у межах адм≥н≥стративно-територ≥альних одиниць; виконати роботи щодо встановленн¤ та закр≥пленн¤ меж прибудинкових територ≥й. ѕ≥двищенн¤ ефективност≥ державного управл≥нн¤ земельними ресурсами « метою вдосконаленн¤ державного регулюванн¤ земельних в≥дносин ≥ п≥двищенн¤ ефективност≥ управл≥нн¤ земельними ресурсами передбачаЇтьс¤: 1) зм≥цнити матер≥ально-техн≥чну базу державних орган≥в земельних ресурс≥в, збер≥гши за ними так≥ основн≥ функц≥њ: нормативно-методичне забезпеченн¤ регулюванн¤ земельних в≥дносин; державний контроль за використанн¤м та охороною земель; орган≥зац≥ю землевпор¤дних роб≥т, проведенн¤ державного мон≥торингу ≥ веденн¤ державного кадастру земель; 2) забезпечити розмежуванн¤ повноважень орган≥в державноњ влади ≥ орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ щодо управл≥нн¤ земельними ресурсами. ѕол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ контролю за використанн¤м та охороною земель « метою пол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ контролю за використанн¤м та охороною земель передбачаЇтьс¤: удосконалити пор¤док зд≥йсненн¤ контролю за використанн¤м та охороною земель, а також механ≥зми мон≥торингу земель та землекористувань з метою своЇчасного ви¤вленн¤ та оц≥нки зм≥н стану земель; запровадити економ≥чне стимулюванн¤ охорони земель, спр¤моване на п≥двищенн¤ за≥нтересованост≥ власник≥в земл≥ ≥ землекористувач≥в у захист≥ земель в≥д негативних насл≥дк≥в господарськоњ д≥¤льност≥; пол≥пшити проф≥лактичну роботу з попередженн¤ порушень земельного законодавства, ≥нформуванн¤ населенн¤ про д≥¤льн≥сть орган≥в, ¤к≥ зд≥йснюють державний контроль за використанн¤м та охороною земель; удосконалити д≥¤льн≥сть орган≥в, ¤к≥ зд≥йснюють державний контроль за використанн¤м та охороною земель, пор¤док њх взаЇмод≥њ з прокуратурою, органами внутр≥шн≥х справ та запровадити практику систематичного проведенн¤ сп≥льних комплексних перев≥рок додержанн¤ суб'Їктами земельних в≥дносин земельного законодавства; опрацювати питанн¤ створенн¤ координац≥йних орган≥в щодо зд≥йсненн¤ на м≥жв≥домч≥й основ≥ контролю за використанн¤м земель. ”досконаленн¤ нормативно-правовоњ та методичноњ бази розвитку земельних в≥дносин ¬ основу земельного законодавства ”крањни, що покликано забезпечити дальший розвиток земельних в≥дносин, повинно бути покладено норми онституц≥њ ”крањни, на основ≥ ¤ких нев≥дкладно маЇ бути прийн¤то «емельний кодекс ”крањни в нов≥й редакц≥њ. «авданн¤ми з удосконаленн¤ земельного законодавства на сучасному етап≥ Ї: 1) визначенн¤ ефективних механ≥зм≥в гарантуванн¤ ≥ захисту права власност≥ на землю; 2) забезпеченн¤ ефективного управл≥нн¤ земельними ресурсами, рац≥онального використанн¤ ≥ охорони земель; 3) забезпеченн¤ розмежуванн¤ земель державноњ та комунальноњ власност≥; 4) регулюванн¤ питань реал≥зац≥њ громад¤нами, юридичними особами, територ≥альними громадами с≥л, селищ ≥ м≥ст права власност≥ на землю; 5) створенн¤ правових засад регулюванн¤ ринку земель; 6) вир≥шенн¤ питань, пов'¤заних ≥з зд≥йсненн¤м права власност≥ на земельну частку (пай); 7) запровадженн¤ механ≥зм≥в: ефективного управл≥нн¤ землекористуванн¤м у населених пунктах та поза њх межами; зд≥йсненн¤ програм пол≥пшенн¤ ¤кост≥ та охорони земель за рахунок кошт≥в, ¤к≥ надход¤ть в≥д земельного податку; еколог≥чного стимулюванн¤ рац≥онал≥зац≥њ землекористуванн¤; контролю за використанн¤м та охороною земель на м≥жгалузев≥й основ≥; п≥дготовки до повторного освоЇнн¤ земельних д≥л¤нок ≥з незначною ≥ застар≥лою житловою та ≥ншою забудовою в населених пунктах. « метою наукового забезпеченн¤ регулюванн¤ земельних в≥дносин передбачаЇтьс¤ орган≥зац≥¤ наукових досл≥джень з питань: законом≥рностей розвитку земельних в≥дносин, визначенн¤ принцип≥в ≥ метод≥в регулюванн¤ плати за землю; плануванн¤ територ≥ального розвитку населених пункт≥в в умовах р≥зноман≥тт¤ форм власност≥ на землю; управл≥нн¤ земельними ресурсами за допомогою економ≥чних метод≥в; розвитку технолог≥й ≥ метод≥в зд≥йсненн¤ мон≥торингу земель, веденн¤ державного земельного кадастру, оц≥нки земель, охорони земель, удосконаленн¤ системи платеж≥в за землю; функц≥онуванн¤ ринку земель. √лава јдм≥н≥страц≥њ ѕрезидента ”крањни ¬.Ћ»“¬»Ќ |