”становить в качестве домашней!



                             ”   ј «
                        ѕ–≈«»ƒ≈Ќ“ј ” –јѓЌ»

              ѕро ќсновн≥ напр¤ми земельноњ реформи
                   в ”крањн≥ на 2001-2005 роки


     « метою  визначенн¤  основних  засад  реформуванн¤  земельних
в≥дносин  на  основ≥  рац≥онального  та  ефективного  використанн¤
земл≥,  гарантуванн¤ громад¤нам,  юридичним особам, територ≥альним
громадам с≥л,  селищ та м≥ст права власност≥ на землю,  формуванн¤
ефективного  механ≥зму регулюванн¤ земельних в≥дносин ≥ державного
управл≥нн¤ земельними ресурсами  п о с т а н о в л ¤ ю:

     1. —хвалити ќсновн≥ напр¤ми земельноњ реформи  в  ”крањн≥  на
2001-2005 роки (дал≥ - ќсновн≥ напр¤ми), що додаютьс¤.

     2.  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни:

     затвердити у   трим≥с¤чний   строк   заходи  щодо  реал≥зац≥њ
ќсновних напр¤м≥в;

     передбачати при п≥дготовц≥ проекту ƒержавного бюджету ”крањни
на 2002 та наступн≥ роки кошти,  необх≥дн≥ дл¤ реал≥зац≥њ ќсновних
напр¤м≥в.

     3. –ад≥  м≥н≥стр≥в  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,   обласним,
 ињвськ≥й,    —евастопольськ≥й    м≥ським,    районним   державним
адм≥н≥страц≥¤м:

     розробити, виход¤чи з ќсновних напр¤м≥в,  ≥ подати на розгл¤д
в≥дпов≥дних  орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ рег≥ональн≥ програми
земельноњ реформи на 2001-2005 роки;

     передбачати при  п≥дготовц≥  проект≥в  районних  та  обласних
бюджет≥в кошти, необх≥дн≥ дл¤ реал≥зац≥њ зазначених програм.


 ѕрезидент ”крањни                                         Ћ. ”„ћј

 м.  ињв, 30 травн¤ 2001 року
          N 372/2001


                                             —’¬јЋ≈Ќќ
                                    ”казом ѕрезидента ”крањни
                                в≥д 30 травн¤ 2001 року N 372/2001

                         ќ—Ќќ¬Ќ≤ Ќјѕ–яћ»
          земельноњ реформи в ”крањн≥ на 2001-2005 роки


        1. —тан реформуванн¤ земельних в≥дносин в ”крањн≥
                        у 1991-2000 роках

     ”крањна  маЇ   потужний  потенц≥ал  земельних  ресурс≥в.   ≤з
60,3 млн.  гектар≥в земель майже 70 в≥дсотк≥в (41,8 млн. гектар≥в)
становл¤ть с≥льськогосподарськ≥, 17 в≥дсотк≥в (10,4 млн. гектар≥в)
-    л≥сов≥    уг≥дд¤.   ћайже   4   в≥дсотки   територ≥њ   крањни
(2,3 млн. гектар≥в) забудовано.

     « 1991  року  виконано  значний  обс¤г  роб≥т  з реформуванн¤
земельних в≥дносин,  внасл≥док чого зм≥ни у цих в≥дносинах  набули
необоротного   характеру.   ѕроте   к≥нцевоњ   мети  -  економ≥чно
ефективного та еколог≥чно безпечного використанн¤ земель ”крањни -
ще не дос¤гнуто.

     ” результат≥  перерозпод≥лу  земельних  ресурс≥в  у державн≥й
власност≥ залишилос¤ 49,7 в≥дсотка земель.

     «д≥йснено паюванн¤ 26,4 млн.  гектар≥в  земель,  переданих  у
колективну власн≥сть 11419 п≥дприЇмствам. ѕраво на земельну частку
(пай) набули 6,5 млн.  громад¤н.  —ередн≥й розм≥р земельноњ частки
(паю)   становить   4,1  гектара.  –озпочалос¤  масове  в≥дведенн¤
власникам земельних часток (пањв) земельних д≥л¤нок  у  натур≥  та
видача  державних  акт≥в  на  право  приватноњ власност≥ на землю.
—творено  резервний  фонд  земель  загальною  площею  3070,3  тис.
гектар≥в.

     ¬ласниками   земельних  часток  (пањв)  передано   в   оренду
22,4 млн.  гектар≥в земель,  орендна плата  за  ¤к≥  у  2000  роц≥
перевищила 1,6 млрд. гривень.

     ѕриватизували своњ   земельн≥  д≥л¤нки  на  площ≥  3256  тис.
гектар≥в 11  млн.  громад¤н,  37,6  тис.  фермерських  господарств
використовують майже 2 млн.  гектар≥в с≥льськогосподарських уг≥дь.
—тр≥мкого  розвитку  набуло  використанн¤   земель   дл¤   веденн¤
особистих п≥дсобних господарств, сад≥вництва ≥ городництва.

     «апроваджуютьс¤ економ≥чн≥  механ≥зми  регулюванн¤  земельних
в≥дносин.  ѕроведено грошову оц≥нку  с≥льськогосподарських  уг≥дь,
загальна величина ¤коњ дор≥внюЇ 306,8 млрд.  гривень.  ѕроводитьс¤
також грошова оц≥нка земель нес≥льськогосподарського призначенн¤.

     «апроваджено плату за землю.

     ќднак позитивн≥ дос¤гненн¤ у зд≥йсненн≥ земельноњ реформи  ще
не    привели    до    радикального    ≥   ефективного   оновленн¤
с≥льськогосподарського  виробництва,   пожвавленн¤   ≥нвестиц≥йних
процес≥в   в   ≥нших  галуз¤х  виробництва,  п≥двищенн¤  добробуту
населенн¤.  ÷е  зумовлюЇ  необх≥дн≥сть  комплексного  п≥дходу   до
розв'¤занн¤  проблеми  реформуванн¤ земельних в≥дносин на ринкових
засадах,  у т≥сному поЇднанн≥ з економ≥чними реформами у держав≥ в
ц≥лому.

     ƒо цього  часу не створено системи законодавчих акт≥в,  ¤к≥ б
належним чином забезпечували проведенн¤ земельноњ реформи.

     Ќе сформовано механ≥зм≥в в≥льного об≥гу земельних д≥л¤нок  та
не розв'¤зано проблеми ≥потечного кредитуванн¤.

     «аходи земельноњ   реформи  не  мають  належного  ф≥нансового
забезпеченн¤.

     ™ перепони на шл¤ху еволюц≥йного  розвитку  землеволод≥нн¤  ≥
землекористуванн¤,   зокрема   у   формуванн≥  на  баз≥  особистих
п≥дсобних ≥ др≥бних сел¤нських (фермерських) господарств  сучасних
конкурентоспроможних,   високорентабельних   с≥льськогосподарських
п≥дприЇмств.

     ¬ир≥шенн¤ питань регулюванн¤ земельних в≥дносин у  м≥стах  та
≥нших    населених    пунктах,    зокрема    органами    м≥сцевого
самовр¤дуванн¤,    зд≥йснюЇтьс¤    без    належного     врахуванн¤
соц≥ально-економ≥чного  значенн¤ земель дл¤ створенн¤ спри¤тливого
життЇвого середовища.  ѕитома землеЇмн≥сть забудови у 1,5 - 3 рази
поступаЇтьс¤ в≥дпов≥дним показникам у розвинутих крањнах.

     Ќе проведено  розмежуванн¤  земель  державноњ  та комунальноњ
власност≥ та розпод≥лу  повноважень  орган≥в  державноњ  влади  та
орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ щодо управл≥нн¤ ними.

     ѕрактично припинено  зд≥йсненн¤  заход≥в щодо охорони земель,
картографуванн¤ земельних уг≥дь,  грунтових обстежень,  визначенн¤
територ≥й техногенного забрудненн¤ земель.

     Ќовостворен≥ с≥льськогосподарськ≥ п≥дприЇмства не забезпечено
належними планово-картограф≥чними матер≥алами та  ≥нформац≥Їю  про
стан грунт≥в.

     “ехнолог≥њ веденн¤    державного    земельного   кадастру   Ї
застар≥лими.  ћон≥торинг земель не  маЇ  системного  характеру  та
сучасного техн≥чного забезпеченн¤.

     ѕов≥льно проводитьс¤        грошова       оц≥нка       земель
нес≥льськогосподарського призначенн¤ за межами населених пункт≥в.

     “ому в  сучасних  умовах  необх≥дним  Ї  визначенн¤  основних
напр¤м≥в   дальшого   реформуванн¤   земельних  в≥дносин  з  метою
забезпеченн¤   ефективного   використанн¤   потужного   потенц≥алу
земельних ресурс≥в ”крањни.

       2. ћета та принципи реформуванн¤ земельних в≥дносин.
       ≈тапи реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в земельноњ реформи
                   в ”крањн≥ на 2001-2005 роки

     ћетою земельноњ  реформи  в  2001-2005  роках  Ї забезпеченн¤
ефективного  використанн¤   та   п≥двищенн¤   ц≥нност≥   земельних
ресурс≥в,  створенн¤  оптимальних  умов  дл¤  суттЇвого зб≥льшенн¤
соц≥ального,  ≥нвестиц≥йного  ≥  виробничого  потенц≥ал≥в   земл≥,
перетворенн¤ њњ у самост≥йний фактор економ≥чного зростанн¤.

     ‘ормуванн¤ земельних  в≥дносин  у  найближч≥  п'¤ть рок≥в маЇ
базуватис¤ на принципах:

     непорушност≥ права приватноњ власност≥ на землю;

     включенн¤ земл≥ у ринковий об≥г;

     соц≥альноњ справедливост≥   у   перерозпод≥л≥   земель,    що
перебувають у державн≥й та комунальн≥й власност≥;

     поЇднанн¤ високоњ  економ≥чноњ  ефективност≥  та  еколог≥чноњ
безпеки використанн¤ земель;

     узгодженост≥ темп≥в   ≥   основних   напр¤м≥в    реформуванн¤
земельних в≥дносин та в≥дносин в аграрному сектор≥ економ≥ки.

     –еал≥зац≥¤ ќсновних  напр¤м≥в  земельноњ реформи в ”крањн≥ на
2001-2005   роки   (дал≥   -   ќсновн≥   напр¤ми)   ¤к   комплексу
взаЇмопов'¤заних     правових,     орган≥зац≥йних,     ф≥нансових,
науково-техн≥чних та ≥нших  заход≥в  маЇ  забезпечити  прискоренн¤
завершенн¤ в крањн≥ земельноњ реформи, а також створити ефективний
механ≥зм регулюванн¤ земельних в≥дносин та  державного  управл≥нн¤
земельними ресурсами.

     –еал≥зац≥¤ ќсновних напр¤м≥в зд≥йснюватиметьс¤ поетапно:

     перший етап   (2001-2002   роки)   -   зд≥йсненн¤   правових,
орган≥зац≥йних,  технолог≥чних та  ≥нформац≥йно-осв≥тн≥х  заход≥в,
спр¤мованих на поглибленн¤ ¤к≥сних зм≥н у земельних в≥дносинах без
суттЇвих  ф≥нансових  витрат,   ≥   формуванн¤   законодавчоњ   та
економ≥чноњ бази дл¤ другого етапу;

     другий етап   (2003-2005  роки)  -  зд≥йсненн¤  заход≥в  щодо
оптим≥зац≥њ  землекористуванн¤  та  посиленн¤  охорони   земельних
ресурс≥в,  виконанн¤  ¤ких вимагатиме в≥дпов≥дних кап≥таловкладень
та матер≥альних витрат.

              3. ќсновн≥ напр¤ми державноњ пол≥тики
              у сфер≥ регулюванн¤ земельних в≥дносин

     ќсновними напр¤мами  державноњ  пол≥тики  у сфер≥ регулюванн¤
земельних в≥дносин Ї:

     1) забезпеченн¤  дальшого  розвитку  в≥дносин  власност≥   на
землю;

     2) удосконаленн¤  земельних в≥дносин у с≥льськогосподарському
виробництв≥;

     3) дальше реформуванн¤ земельних в≥дносин у м≥стах  та  ≥нших
населених пунктах;

     4) розвиток ринку земель;

     5) розвиток  кредитуванн¤  п≥д  заставу  земл≥,  в тому числ≥
≥потечного кредитуванн¤;

     6) удосконаленн¤ пор¤дку справл¤нн¤ плати за землю;

     7) удосконаленн¤   мон≥торингу   земель,   пор¤дку    веденн¤
державного земельного кадастру та оц≥нки земель;

     8) землевпор¤дне забезпеченн¤ проведенн¤ земельноњ реформи;

     9) п≥двищенн¤  ефективност≥  державного управл≥нн¤ земельними
ресурсами;

     10) пол≥пшенн¤  орган≥зац≥њ  контролю  за  використанн¤м   та
охороною земель;

     11) удосконаленн¤   нормативно-правовоњ   ≥  методичноњ  бази
розвитку земельних в≥дносин.

             «абезпеченн¤ дальшого розвитку в≥дносин
                        власност≥ на землю

     ƒержавна пол≥тика  щодо  розвитку в≥дносин власност≥ на землю
пол¤гатиме,  насамперед,  у  забезпеченн≥  реал≥зац≥њ  в≥дпов≥дних
положень  онституц≥њ ”крањни  та передбачатиме:

     розмежуванн¤ земель   державноњ   ≥   комунальноњ  власност≥,
визначенн¤  механ≥зм≥в  управл≥нн¤  ними  та   пор¤дку   придбанн¤
земельних  д≥л¤нок  дл¤  державних  потреб ≥ потреб територ≥альних
громад с≥л, селищ ≥ м≥ст;

     приватизац≥ю громад¤нами   ≥   юридичними   особами   ”крањни
земельних д≥л¤нок р≥зного функц≥онального призначенн¤, за вин¤тком
тих,  ¤к≥ в≥дпов≥дно до закону не можуть передаватис¤  у  приватну
власн≥сть;

     задоволенн¤ потреб  громад¤н у земельних д≥л¤нках дл¤ веденн¤
особистого  п≥дсобного  господарства,  сел¤нського  (фермерського)
господарства,   с≥нокос≥нн¤  ≥  випасанн¤  худоби,  сад≥вництва  ≥
городництва, ≥ндив≥дуального житлового буд≥вництва;

     задоволенн¤ потреб  прац≥вник≥в  соц≥альноњ  сфери   села   в
земельних д≥л¤нках;

     забезпеченн¤ ефективного  використанн¤ земельних д≥л¤нок,  що
перебувають у державн≥й та комунальн≥й власност≥,  шл¤хом передач≥
цих д≥л¤нок у довгострокову оренду громад¤нам та юридичним особам,
¤к правило, на конкурентних засадах (аукц≥онах ≥ конкурсах);

     наданн¤ у пост≥йне користуванн¤ земельних д≥л¤нок  ≥з  земель
державноњ  власност≥  лише  державним,  а  ≥з  земель  комунальноњ
власност≥  -  лише   комунальним   п≥дприЇмствам,   установам   та
орган≥зац≥¤м;

     установленн¤ на  м≥сцевост≥  меж  земельних д≥л¤нок ус≥х форм
власност≥,  посв≥дченн¤  права  приватноњ   власност≥   на   землю
в≥дпов≥дними  державними  актами,  державну  реЇстрац≥ю  земельних
д≥л¤нок ≥ прав на них;

     наданн¤ дозвол≥в на зм≥ни  характеру  використанн¤  земельних
д≥л¤нок  ус≥х  форм  власност≥,  в  тому  числ≥ тих,  ¤к≥ надан≥ у
пост≥йне  користуванн¤  або  передан≥  в  оренду,  в≥дпов≥дно   до
затвердженого  в  установленому  пор¤дку  зонуванн¤  земель  та  з
додержанн¤м вимог землевпор¤дноњ ≥ м≥стобуд≥вноњ документац≥њ;

     визначенн¤ принцип≥в та  запровадженн¤  пор¤дку  встановленн¤
обмежень ≥ обт¤жень права власност≥ на землю та права користуванн¤
землею.

     «абезпеченн¤ реал≥зац≥њ  громад¤нами,   юридичними   особами,
територ≥альними  громадами  с≥л,  селищ,  м≥ст  ≥  державою  права
власност≥ на землю зд≥йснюватиметьс¤ шл¤хом:

     створенн¤ р≥вних можливостей дл¤ юридичних та ф≥зичних ос≥б у
набутт≥  права власност≥ на земельн≥ д≥л¤нки та права користуванн¤
землею, в тому числ≥ дл¤ зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥;

     створенн¤ можливост≥ дл¤ кожного власника  земельноњ  д≥л¤нки
на  св≥й  розсуд  розпор¤джатис¤  своЇю  власн≥стю  в≥дпов≥дно  до
закону;

     вилученн¤ дл¤ державних потреб ≥ потреб територ≥альних громад
с≥л,  селищ та м≥ст земельних д≥л¤нок,  що перебувають у власност≥
громад¤н  ≥  юридичних  ос≥б,  лише  на  п≥дстав≥  та  в  пор¤дку,
встановлених  законом,  з  мотив≥в  сусп≥льноњ  необх≥дност≥ та за
умови попереднього ≥ повного в≥дшкодуванн¤ њх вартост≥;

     наданн¤ орендар¤м  земельних  д≥л¤нок,   що   перебувають   у
державн≥й  та комунальн≥й власност≥,  права викупу цих орендованих
земельних д≥л¤нок.

                 ”досконаленн¤ земельних в≥дносин
               у с≥льськогосподарському виробництв≥

     « метою   створенн¤   механ≥зм≥в   економ≥чного  стимулюванн¤
рац≥онального    ≥    ефективного    використанн¤     земель     у
с≥льськогосподарському виробництв≥ передбачаЇтьс¤:

     складанн¤ план≥в      земель      кожного      новоствореного
с≥льськогосподарського п≥дприЇмства з метою забезпеченн¤ умов  дл¤
оперативного  ≥  перспективного  плануванн¤ с≥льськогосподарського
виробництва,  зд≥йсненн¤  кап≥таловкладень  у   землю,   уточненн¤
економ≥чноњ бази справл¤нн¤ плати за землю;

     завершити перерозпод≥л  земель  запасу  ≥  резервного  фонду,
повн≥стю забезпечивши потреби громад¤н,  у тому числ≥  прац≥вник≥в
соц≥альноњ сфери села, в земельних д≥л¤нках дл¤ веденн¤ особистого
п≥дсобного господарства,  сел¤нського (фермерського) господарства,
сад≥вництва ≥ городництва, с≥нокос≥нн¤ та випасанн¤ худоби;

     створити умови  дл¤  розширенн¤ територ≥альноњ бази особистих
п≥дсобних господарств шл¤хом приЇднанн¤ до них земельних д≥л¤нок у
розм≥р≥ земельноњ частки (паю);

     вир≥шити питанн¤  щодо  передач≥  земельних д≥л¤нок державних
с≥льськогосподарських  п≥дприЇмств  у  раз≥  њх   приватизац≥њ   у
власн≥сть член≥в трудових колектив≥в цих п≥дприЇмств;

     зд≥йснити роботи  щодо  в≥дведенн¤ власникам земельних часток
(пањв) земельних д≥л¤нок у натур≥ та  видати  њм  у  встановленому
пор¤дку державн≥ акти на право приватноњ власност≥ на землю;

     розвивати ринок  земель с≥льськогосподарського призначенн¤ ¤к
необх≥дний зас≥б рац≥онал≥зац≥њ використанн¤ земель;

     завершити передачу у власн≥сть громад¤нам ≥ юридичним  особам
земельних д≥л¤нок з резервного фонду та ≥з земель запасу;

     ужити заход≥в    щодо    проведенн¤   орган≥зац≥њ   територ≥њ
новостворених с≥льськогосподарських п≥дприЇмств;

     запровадити систему економ≥чного  стимулюванн¤  рац≥онального
використанн¤ та охорони земель;

     в≥дновити проведенн¤  необх≥дного обс¤гу роб≥т щодо грунтових
обстежень  с≥льськогосподарських  уг≥дь  з  метою   ви¤вленн¤   њх
забрудненн¤ шк≥дливими речовинами.

     «аходи, спр¤мован≥  на  рац≥онал≥зац≥ю  використанн¤ земель з
метою   виробництва   с≥льськогосподарськоњ   продукц≥њ,   повинн≥
зд≥йснюватис¤ разом ≥з виконанн¤м заход≥в щодо охорони земель.

              ƒальше реформуванн¤ земельних в≥дносин
               у м≥стах та ≥нших населених пунктах

     √оловними завданн¤ми  щодо  дальшого  реформуванн¤  земельних
в≥дносин у м≥стах та ≥нших населених пунктах Ї:

     забезпеченн¤ безперешкодноњ      реал≥зац≥њ      громад¤нами,
юридичними особами та державою права власност≥ на землю;

     створенн¤ умов дл¤ р≥вноправноњ участ≥ територ≥альних  громад
с≥л, селищ та м≥ст у ринку земель;

     забезпеченн¤ захисту    ≥нтерес≥в    територ≥альних    громад
населених    пункт≥в    щодо    соц≥ального,    економ≥чного    та
територ≥ального   розвитку   населених   пункт≥в,   збереженн¤  њх
ландшафтних та ≥сторико-арх≥тектурних особливостей.

     « ц≥Їю метою передбачаЇтьс¤ розробленн¤ ≥ зд≥йсненн¤  заход≥в
щодо:

     формуванн¤ резервних   територ≥й   дл¤   розвитку   населених
пункт≥в;

     створенн¤ спри¤тливих  умов  дл¤  залученн¤  в≥тчизн¤них   та
≥ноземних    ≥нвестор≥в   у   сферу   торговельного,   готельного,
транспортного  та  ≥ншого  кап≥тального  буд≥вництва,  зовн≥шнього
облаштуванн¤  територ≥й,  у рекреац≥йну д≥¤льн≥сть,  реконструкц≥ю
неефективних виробництв шл¤хом наданн¤ земельних д≥л¤нок ≥з земель
державноњ та комунальноњ власност≥ у довгострокову оренду з правом
продовженн¤ строк≥в користуванн¤ земельною д≥л¤нкою або  з  правом
њњ викупу;

     стимулюванн¤ розвитку  ринку  земель  м≥ст та ≥нших населених
пункт≥в шл¤хом  наданн¤  ≥нвесторам  широкого  вибору  можливостей
придбанн¤  земельних  д≥л¤нок  ≥з  земель державноњ та комунальноњ
власност≥ дл¤ зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥;

     максимально можливого п≥двищенн¤ ц≥нност≥  земельних  д≥л¤нок
та   створенн¤   належних   умов   дл¤  ≥нвестуванн¤  кап≥тального
буд≥вництва, розвитку ≥нженерноњ ≥нфраструктури населених пункт≥в,
упор¤дкуванн¤ њх територ≥й;

     урахуванн¤ ≥нтерес≥в територ≥альних громад населених пункт≥в,
розташованих у прим≥ськ≥й зон≥,  при прийн¤тт≥ р≥шень  щодо  зм≥ни
меж м≥ст;

     запровадженн¤ практики    викупу    земельних   д≥л¤нок,   що
перебувають у  приватн≥й  власност≥,  дл¤  потреб  територ≥ального
розвитку м≥ст та ≥нших населених пункт≥в;

     установленн¤ п≥двищених    ставок   земельного   податку   за
використанн¤ наднормативних площ земельних д≥л¤нок.

     –егулюванн¤ забудови,     п≥двищенн¤      ц≥нност≥      земл≥
зд≥йснюватиметьс¤   переважно  економ≥чними  методами,  насамперед
шл¤хом диференц≥ац≥њ земельного податку,  п≥льгового  кредитуванн¤
тощо.

     ” процес≥ реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в зд≥йснюватиметьс¤:

     земельно-кадастрова ≥нвентаризац≥¤     територ≥й    населених
пункт≥в, формуванн¤ њх рац≥ональних меж;

     розмежуванн¤ земель державноњ ≥ комунальноњ власност≥;

     визначенн¤ меж  прибудинкових  територ≥й  у  зонах   житловоњ
забудови.

                      –озвиток ринку земель

     –озвиток ринку  земель  на  засадах  поЇднанн¤  сусп≥льних та
приватних ≥нтерес≥в, законност≥ та прозорост≥ проведенн¤ земельноњ
реформи на сучасному етап≥ вимагаЇ:

     стимулюванн¤ приватизац≥њ          земельних          д≥л¤нок
нес≥льськогосподарського  призначенн¤,  насамперед   у   населених
пунктах;

     в≥дведенн¤ в натур≥ земельних д≥л¤нок ус≥м бажаючим власникам
земельних часток (пањв) та видач≥  њм  державних  акт≥в  на  право
приватноњ власност≥ на землю;

     актив≥зац≥њ д≥¤льност≥   щодо   проведенн¤   грошовоњ  оц≥нки
земельних  д≥л¤нок,  а  також  необх≥дних  кадастрових  зйомок  та
вишукувань  з  метою  визначенн¤ та встановленн¤ на м≥сцевост≥ меж
земельних д≥л¤нок;

     створенн¤ умов дл¤ р≥вноправноњ участ≥ територ≥альних  громад
с≥л, селищ ≥ м≥ст у ринку земель через в≥дпов≥дн≥ органи м≥сцевого
самовр¤дуванн¤;

     запровадженн¤ Їдиноњ системи державноњ  реЇстрац≥њ  земельних
д≥л¤нок, об'Їкт≥в нерухомого майна та прав на них;

     функц≥онального в≥докремленн¤           ринку          земель
с≥льськогосподарського  призначенн¤  в≥д   ринку   земель   ≥ншого
призначенн¤;

     передач≥ в≥дпов≥дним   органам   державноњ  влади  функц≥й  з
оформленн¤  правовстановлюючих  документ≥в  на  земельн≥  д≥л¤нки,
державноњ реЇстрац≥њ земельних д≥л¤нок;

     запровадженн¤ Їдиних  стандарт≥в,  техн≥чних форм та процедур
переходу  ≥  посв≥дченн¤  права  власност≥  на  землю   та   права
користуванн¤ землею;

     проведенн¤ систематичноњ   роботи  з  ≥нформуванн¤  населенн¤
через засоби масовоњ  ≥нформац≥њ  про  сутн≥сть,  обс¤ги  та  ≥нш≥
характеристики   ринку   земл≥,  права  та  обов'¤зки  громад¤н  ≥
юридичних ос≥б у ц≥й сфер≥, процедури захисту прав на землю.

     « метою запоб≥ганн¤ можлив≥й спекул¤ц≥њ земельними  д≥л¤нками
вживатимутьс¤ заходи дл¤ регулюванн¤ попиту на землю, насамперед у
населених пунктах, шл¤хом:

     належного територ≥ального   плануванн¤   ≥    функц≥онального
зонуванн¤ за напр¤мами дозволеного використанн¤ земельних д≥л¤нок,
що пропонуютьс¤ на продаж;

     в≥дведенн¤ та узгодженого  розм≥щенн¤  земельних  д≥л¤нок  ≥з
земель запасу ≥ земель резервного фонду;

     диференц≥ац≥њ розм≥р≥в  земельного податку,  а також плати за
оренду  земель,  що  перебувають  у   державн≥й   чи   комунальн≥й
власност≥;

     регулюванн¤ освоЇнн¤    земельних   д≥л¤нок   в≥дпов≥дно   до
економ≥чних вимог та вимог щодо збереженн¤ продуктивних уг≥дь;

     наданн¤ п≥льгових  умов  ≥нвесторам  у  раз≥  освоЇнн¤   ними
земельних д≥л¤нок з≥ складними грунтовими та ≥нженерними умовами;

     спри¤нн¤ концентрац≥њ  с≥льськогосподарських уг≥дь у активноњ
частини с≥льського населенн¤.

             –озвиток кредитуванн¤ п≥д заставу земл≥,
               в тому числ≥ ≥потечного кредитуванн¤

     « метою  використанн¤  потенц≥алу  застави  земл≥  у  процес≥
реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в забезпечуватиметьс¤:

     розробленн¤ механ≥зму,    ¤кий    гарантуватиме    ≥потечному
заставодержателю   в   раз≥   невиконанн¤  забезпеченого  ≥потекою
зобов'¤занн¤  одержанн¤   задоволенн¤   з   вартост≥   заставленоњ
земельноњ д≥л¤нки;

     розробленн¤ заход≥в щодо захисту прав заставодавц≥в;

     використанн¤ ≥потеки    дл¤   забезпеченн¤   зобов'¤зань   за
договорами куп≥вл≥-продажу земельних д≥л¤нок;

     удосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази ≥потеки земл≥;

     проведенн¤ експеримент≥в з кредитуванн¤ п≥д заставу земл≥;

     п≥дготовка та  переп≥дготовка   спец≥ал≥ст≥в   з   ≥потечного
кредитуванн¤.

         ”досконаленн¤ пор¤дку справл¤нн¤ плати за землю

     ” рамках    реал≥зац≥њ   ќсновних   напр¤м≥в   передбачаЇтьс¤
удосконаленн¤ пор¤дку справл¤нн¤ плати за землю, а саме:

     удосконаленн¤ пор¤дку визначенн¤ плати  за  оренду  земельних
д≥л¤нок,  що  перебувають  у державн≥й ≥ комунальн≥й власност≥,  а
також розробленн¤ рекомендац≥й щодо  визначенн¤  плати  за  оренду
земельних д≥л¤нок, що перебувають у приватн≥й власност≥;

     установленн¤ залежност≥   м≥ж   розм≥ром  плати  за  землю  ≥
накладенн¤м на земельну д≥л¤нку обмежень у њњ використанн≥;

     запровадженн¤ реЇстр≥в  платник≥в   земельного   податку   та
орендноњ плати;

     суттЇве скороченн¤ п≥льг з≥ сплати земельного податку;

     диференц≥ац≥ю максимальних  ставок земельного податку залежно
в≥д ринковоњ оц≥нки земл≥.

            ”досконаленн¤ мон≥торингу земель, пор¤дку
              веденн¤ державного земельного кадастру
                         та оц≥нки земель

     « метою своЇчасного визначенн¤ оц≥нки ≥ прогнозу стану земель
в процес≥ реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в передбачаЇтьс¤ розробити та
затвердити     в     установленому     законодавством      пор¤дку
нормативно-правов≥  акти  з  питань  удосконаленн¤  орган≥зац≥њ  ≥
зд≥йсненн¤ мон≥торингу земель та розпочати  роботи  щодо  фонового
мон≥торингу земельних ресурс≥в.

     ѕ≥дл¤гають удосконаленню    механ≥зми    веденн¤   державного
земельного кадастру з метою об'Їктивного визначенн¤ розм≥ру  плати
за землю, ц≥нност≥ земель, ресурсного потенц≥алу аграрного сектора
економ≥ки,  зд≥йсненн¤  контролю  за  використанн¤м  та   охороною
земель, проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ земельних д≥л¤нок, а також
забезпеченн¤ земельно-кадастровою  ≥нформац≥Їю  орган≥в  державноњ
влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤,  п≥дприЇмств,  установ,
орган≥зац≥й ≥ громад¤н.

     ” процес≥ реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в зд≥йснюватиметьс¤:

     створенн¤ нормативно-правовоњ бази, що в≥дпов≥дала б сучасним
вимогам веденн¤ державного земельного кадастру;

     пол≥пшенн¤ Їдиного   пор¤дку  веденн¤  державного  земельного
кадастру в адм≥н≥стративно-територ≥альних одиниц¤х;

     запровадженн¤ в м≥стах  та  ≥нших  населених  пунктах  Їдиноњ
системи ≥дентиф≥кац≥њ земельних д≥л¤нок;

     створенн¤ автоматизованоњ системи обл≥ку платник≥в земельного
податку та плати за оренду земл≥;

     формуванн¤ в межах державного земельного кадастру  п≥дсистеми
державноњ   реЇстрац≥њ   земельних   д≥л¤нок   ≥   документ≥в,  що
посв≥дчують право власност≥ на землю та право користуванн¤ землею;

     спрощенн¤ пор¤дку одержанн¤ громад¤нами ≥ юридичними  особами
кадастровоњ  ≥нформац≥њ,  встановленн¤  механ≥зм≥в оплати послуг з
наданн¤ такоњ ≥нформац≥њ;

     розробленн¤ та апробац≥¤ системи передач≥  кадастрових  даних
на    основ≥    Їдиних   стандарт≥в,   формат≥в   обм≥ну   даними,
класиф≥катор≥в ≥ технолог≥чних процедур,  а також системи  захисту
≥нформац≥њ в≥д несанкц≥онованого доступу.

     ”досконаленн¤ системи оц≥нки земель передбачатиме:

     завершенн¤ створенн¤  нормативно-правовоњ  бази оц≥нки земель
та землеоц≥ночноњ д≥¤льност≥;

     завершенн¤ грошовоњ оц≥нки земель населених пункт≥в та земель
нес≥льськогосподарського призначенн¤ за њх межами;

     державну п≥дтримку  п≥дготовки  ≥  д≥¤льност≥  спец≥ал≥ст≥в з
експертноњ грошовоњ оц≥нки земель;

     пол≥пшенн¤ державного регулюванн¤ д≥¤льност≥ юридичних  ос≥б,
¤к≥  виконують  роботи  з  експертноњ  грошовоњ  оц≥нки  земельних
д≥л¤нок,   установленн¤    в≥дпов≥дальност≥    за    достов≥рн≥сть
результат≥в оц≥нки;

     уточненн¤ грошовоњ   оц≥нки   земель   с≥льськогосподарського
призначенн¤.

              «емлевпор¤дне забезпеченн¤ проведенн¤
                        земельноњ реформи

     ƒл¤ зд≥йсненн¤   реформуванн¤  земельних  в≥дносин  у  рамках
реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в передбачаЇтьс¤:

     удосконалити нормативно-правову базу землевпор¤дкуванн¤;

     зд≥йснити межуванн¤ земель з установленн¤м на м≥сцевост≥  меж
адм≥н≥стративно-територ≥альних  утворень,  територ≥й  з  особливим
природоохоронним,  рекреац≥йним ≥ запов≥дним  режимами,  меж  с≥л,
селищ  та м≥ст,  меж земельних д≥л¤нок,  ¤к≥ належать громад¤нам ≥
юридичним особам;

     ви¤вити земл≥  с≥льськогосподарського  призначенн¤,  ¤к≥   не
використовуютьс¤ власниками та землекористувачами, ≥ в≥дпов≥дно до
законодавства вжити заход≥в щодо њх перерозпод≥лу;

     провести консервац≥ю    малопродуктивних    та     техногенно
забруднених с≥льськогосподарських уг≥дь;

     зд≥йснити консол≥дац≥ю   земель  резервного  фонду  ≥  земель
запасу  в  межах  район≥в  з  метою  забезпеченн¤  ефективного  њх
використанн¤ шл¤хом передач≥ в оренду на конкурентних засадах;

     забезпечити проведенн¤  орган≥зац≥њ  територ≥њ  новостворених
с≥льськогосподарських п≥дприЇмств;

     скласти плани обмежень використанн¤ земель;

     забезпечити землевпор¤дне    обгрунтуванн¤    заход≥в    щодо
збереженн¤   ≥  пол≥пшенн¤  природних  ландшафт≥в,  в≥дновленн¤  ≥
п≥двищенн¤ родючост≥ грунт≥в,  рекультивац≥њ  порушених  земель  ≥
землюванн¤  малопродуктивних  уг≥дь,  захисту  земель  в≥д ероз≥њ,
п≥дтопленн¤,   зсув≥в,   заболоченн¤,   забрудненн¤   промисловими
в≥дходами  ≥  х≥м≥чними  речовинами  та  ≥нших  вид≥в  деградац≥њ,
консервац≥њ деградованих ≥ малопродуктивних земель;

     розробити плани  земельно-господарського   устрою   територ≥й
населених пункт≥в;

     забезпечити виконанн¤  землевпор¤дних  роб≥т,  необх≥дних дл¤
проведенн¤ розмежуванн¤ земель державноњ ≥ комунальноњ власност≥;

     поновити роботи   щодо   картографуванн¤   земельних   уг≥дь,
грунтових ≥ геоботан≥чних обстежень,  а також розпочати комплексне
обстеженн¤ техногенне забруднених земель;

     зд≥йснити диференц≥ац≥ю використанн¤ рад≥оактивно забруднених
с≥льськогосподарських уг≥дь;

     оптим≥зувати орган≥зац≥ю    використанн¤   земель   у   межах
адм≥н≥стративно-територ≥альних одиниць;

     виконати роботи  щодо   встановленн¤   та   закр≥пленн¤   меж
прибудинкових територ≥й.

          ѕ≥двищенн¤ ефективност≥ державного управл≥нн¤
                       земельними ресурсами

     « метою  вдосконаленн¤   державного   регулюванн¤   земельних
в≥дносин ≥ п≥двищенн¤ ефективност≥ управл≥нн¤ земельними ресурсами
передбачаЇтьс¤:

     1) зм≥цнити  матер≥ально-техн≥чну  базу   державних   орган≥в
земельних ресурс≥в, збер≥гши за ними так≥ основн≥ функц≥њ:

     нормативно-методичне забезпеченн¤    регулюванн¤    земельних
в≥дносин;

     державний контроль за використанн¤м та охороною земель;

     орган≥зац≥ю землевпор¤дних   роб≥т,   проведенн¤   державного
мон≥торингу ≥ веденн¤ державного кадастру земель;

     2) забезпечити  розмежуванн¤  повноважень  орган≥в  державноњ
влади  ≥  орган≥в   м≥сцевого   самовр¤дуванн¤   щодо   управл≥нн¤
земельними ресурсами.

         ѕол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ контролю за використанн¤м
                        та охороною земель

     « метою пол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ контролю за  використанн¤м  та
охороною земель передбачаЇтьс¤:

     удосконалити пор¤док  зд≥йсненн¤ контролю за використанн¤м та
охороною  земель,  а  також  механ≥зми   мон≥торингу   земель   та
землекористувань  з  метою  своЇчасного  ви¤вленн¤  та оц≥нки зм≥н
стану земель;

     запровадити економ≥чне    стимулюванн¤    охорони     земель,
спр¤моване  на  п≥двищенн¤  за≥нтересованост≥  власник≥в  земл≥  ≥
землекористувач≥в  у  захист≥  земель  в≥д  негативних   насл≥дк≥в
господарськоњ д≥¤льност≥;

     пол≥пшити проф≥лактичну   роботу   з   попередженн¤  порушень
земельного законодавства,  ≥нформуванн¤ населенн¤  про  д≥¤льн≥сть
орган≥в,  ¤к≥  зд≥йснюють  державний  контроль за використанн¤м та
охороною земель;

     удосконалити д≥¤льн≥сть  орган≥в,  ¤к≥  зд≥йснюють  державний
контроль за використанн¤м та охороною земель, пор¤док њх взаЇмод≥њ
з прокуратурою,  органами внутр≥шн≥х справ та запровадити практику
систематичного    проведенн¤    сп≥льних   комплексних   перев≥рок
додержанн¤ суб'Їктами земельних в≥дносин земельного законодавства;

     опрацювати питанн¤  створенн¤  координац≥йних  орган≥в   щодо
зд≥йсненн¤ на м≥жв≥домч≥й основ≥ контролю за використанн¤м земель.

         ”досконаленн¤ нормативно-правовоњ та методичноњ
                 бази розвитку земельних в≥дносин

     ¬ основу  земельного  законодавства  ”крањни,  що   покликано
забезпечити  дальший  розвиток  земельних  в≥дносин,  повинно бути
покладено норми  онституц≥њ ”крањни, на основ≥ ¤ких
нев≥дкладно  маЇ  бути  прийн¤то  «емельний кодекс ”крањни в нов≥й
редакц≥њ.

     «авданн¤ми з  удосконаленн¤   земельного   законодавства   на
сучасному етап≥ Ї:

     1) визначенн¤  ефективних  механ≥зм≥в  гарантуванн¤ ≥ захисту
права власност≥ на землю;

     2) забезпеченн¤ ефективного управл≥нн¤ земельними  ресурсами,
рац≥онального використанн¤ ≥ охорони земель;

     3) забезпеченн¤  розмежуванн¤ земель державноњ та комунальноњ
власност≥;

     4) регулюванн¤  питань  реал≥зац≥њ  громад¤нами,   юридичними
особами,   територ≥альними  громадами  с≥л,  селищ  ≥  м≥ст  права
власност≥ на землю;

     5) створенн¤ правових засад регулюванн¤ ринку земель;

     6) вир≥шенн¤  питань,   пов'¤заних   ≥з   зд≥йсненн¤м   права
власност≥ на земельну частку (пай);

     7) запровадженн¤ механ≥зм≥в:

     ефективного управл≥нн¤ землекористуванн¤м у населених пунктах
та поза њх межами;

     зд≥йсненн¤ програм пол≥пшенн¤ ¤кост≥  та  охорони  земель  за
рахунок кошт≥в, ¤к≥ надход¤ть в≥д земельного податку;

     еколог≥чного стимулюванн¤ рац≥онал≥зац≥њ землекористуванн¤;

     контролю за  використанн¤м та охороною земель на м≥жгалузев≥й
основ≥;

     п≥дготовки до  повторного  освоЇнн¤  земельних   д≥л¤нок   ≥з
незначною  ≥  застар≥лою  житловою  та ≥ншою забудовою в населених
пунктах.

     « метою наукового забезпеченн¤ регулюванн¤ земельних в≥дносин
передбачаЇтьс¤ орган≥зац≥¤ наукових досл≥джень з питань:

     законом≥рностей розвитку   земельних   в≥дносин,   визначенн¤
принцип≥в ≥ метод≥в регулюванн¤ плати за землю;

     плануванн¤ територ≥ального  розвитку  населених   пункт≥в   в
умовах р≥зноман≥тт¤ форм власност≥ на землю;

     управл≥нн¤ земельними   ресурсами  за  допомогою  економ≥чних
метод≥в;

     розвитку технолог≥й ≥ метод≥в зд≥йсненн¤ мон≥торингу  земель,
веденн¤  державного  земельного кадастру,  оц≥нки земель,  охорони
земель, удосконаленн¤ системи платеж≥в за землю;

     функц≥онуванн¤ ринку земель.


 √лава јдм≥н≥страц≥њ
 ѕрезидента ”крањни                                       ¬.Ћ»“¬»Ќ
 



Hosted by uCoz