”становить в качестве домашней!



                             ”   ј «
                        ѕ–≈«»ƒ≈Ќ“ј ” –јѓЌ»

           ѕро  онцепц≥ю переходу «бройних —ил ”крањни
              до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми
            контрактноњ служби на пер≥од до 2015 року


     1. —хвалити   онцепц≥ю  переходу  «бройних  —ил  ”крањни   до
комплектуванн¤  в≥йськовослужбовц¤ми  контрактноњ служби на пер≥од
до 2015 року (додаЇтьс¤).

     2.  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни подати до 25 грудн¤  2001  року
на розгл¤д проект ƒержавноњ програми переходу «бройних —ил ”крањни
до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби.


 ѕрезидент ”крањни                                         Ћ. ”„ћј

 м.  ињв, 7 кв≥тн¤ 2001 року
          N 239/2001


                                              —’¬јЋ≈Ќќ
                                     ”казом ѕрезидента ”крањни
                                 в≥д 7 кв≥тн¤ 2001 року N 239/2001

                             ќЌ÷≈ѕ÷≤я
         переходу «бройних —ил ”крањни до комплектуванн¤
             в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби
                      на пер≥од до 2015 року

     1. ÷¤  онцепц≥¤ визначаЇ основн≥  напр¤ми  переходу  «бройних
—ил    ”крањни   (дал≥   -   «бройн≥   —или)   до   комплектуванн¤
в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби на пер≥од до 2015 року.

     2. ѕерех≥д  «бройних  —ил  до  комплектуванн¤   солдатами   ≥
матросами,   сержантами   ≥   старшинами   -  в≥йськовослужбовц¤ми
контрактноњ  служби  зумовлено  необх≥дн≥стю  п≥дтриманн¤  бойовоњ
готовност≥ в≥йськ (сил) на належному р≥вн≥ за рахунок забезпеченн¤
в≥йськових частин ≥ п≥дрозд≥л≥в поповненн¤м,  спроможним  прот¤гом
тривалого  часу ¤к≥сно виконувати поставлен≥ завданн¤.  «д≥йсненн¤
цього заходу надасть змогу утримувати «бройн≥  —или,  структура  ≥
чисельн≥сть  ¤ких в≥дпов≥датиме економ≥чним можливост¤м держави та
завданн¤м щодо њњ  оборони,  вдосконалити  механ≥зм  п≥дготовки  ≥
накопиченн¤  людських  моб≥л≥зац≥йних  ресурс≥в,  п≥двищити бойову
готовн≥сть  «бройних  —ил  та  вимоги  до  њх  особового   складу,
л≥кв≥дувати  ≥снуючу  в  сусп≥льств≥  напружен≥сть,  що  виникаЇ у
зв'¤зку  з  неоднаковим  ставленн¤м  р≥зних  верств  населенн¤  до
виконанн¤ загального в≥йськового обов'¤зку.

     ѕерех≥д «бройних   —ил  на  профес≥йну  основу  та  створенн¤
в≥дпов≥дних    умов    дл¤    њх    функц≥онуванн¤,    за     ¤ких
забезпечуватиметьс¤ соц≥ально-правовий захист в≥йськовослужбовц≥в,
член≥в њх с≥мей та пенс≥онер≥в  «бройних  —ил,  зробить  в≥йськову
службу б≥льш привабливою дл¤ молод≥.

        ѕередумови переходу «бройних —ил до комплектуванн¤
             в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби

     3. ѕрот¤гом останн≥х рок≥в у  держав≥  в≥дбуваЇтьс¤  зниженн¤
показник≥в  щодо стану здоров'¤,  морально-д≥лових ¤костей юнак≥в,
¤к≥ п≥дл¤гають призову на строкову в≥йськову  службу,  зменшуЇтьс¤
к≥льк≥сть ос≥б,  що призиваютьс¤ на таку службу,  та простежуЇтьс¤
тенденц≥¤ до зв≥льненн¤ з в≥йськовоњ служби  за  власним  бажанн¤м
в≥йськовослужбовц≥в    контрактноњ    служби,    внасл≥док    чого
пог≥ршуЇтьс¤ характеристика особового складу «бройних —ил за в≥ком
та р≥внем осв≥ти.

     4. Ќедосконал≥сть   системи   матер≥ального   та   морального
заохоченн¤ в≥йськовослужбовц≥в знижуЇ престиж  служби  у  «бройних
—илах.

     ¬ихованн¤ ≥   морально-психолог≥чна   п≥дготовка   молод≥  до
в≥йськовоњ служби та особового складу «бройних —ил знаход¤тьс¤  на
низькому  р≥вн≥.  ѕотребуЇ  вдосконаленн¤  система  профес≥йного ≥
психолог≥чного добору громад¤н до в≥йськовоњ служби.

     ¬≥дродженн¤ нац≥ональних традиц≥й,  ритуал≥в, св¤т, символ≥ки
та  запровадженн¤  њх  у  повс¤кденне  житт¤ «бройних —ил потребуЇ
вдосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази  та  д≥¤льност≥  сусп≥льних
≥нститут≥в ≥ структур «бройних —ил, ¤к≥ провод¤ть виховну роботу з
молоддю.

     5. Ќедостатн¤ увага  до  питань  соц≥альноњ  адаптац≥њ  ос≥б,
зв≥льнених  з  в≥йськовоњ  служби в запас,  пог≥ршенн¤ соц≥ального
захисту в≥йськовослужбовц≥в та член≥в њх  с≥мей,  невпевнен≥сть  у
майбутньому  п≥сл¤  зак≥нченн¤  в≥йськовоњ  служби  призводить  до
апат≥њ,  зниженн¤ активност≥ в освоЇнн≥ в≥йськових спец≥альностей,
зневажанн¤    моральних   норм   та   посиленн¤   серед   багатьох
в≥йськовослужбовц≥в  контрактноњ   служби   прагненн¤   достроково
зв≥льнитис¤  з≥  служби  в  запас  ≥  не  поновлювати  контракт на
наступний строк.

     6. ”насл≥док  незадов≥льного  матер≥ального  та   ф≥нансового
забезпеченн¤  «бройних —ил також значно пог≥ршивс¤ стан п≥дготовки
та накопиченн¤ в≥йськовонавчених людських ресурс≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають
призову на в≥йськову службу п≥д час моб≥л≥зац≥њ.  ≤снуючий пор¤док
п≥дготовки  та  утриманн¤  в≥йськовозобов'¤заних  у   резерв≥   не
в≥дпов≥даЇ потребам «бройних —ил.

     ќсновн≥ завданн¤ переходу «бройних —ил до комплектуванн¤
             в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби

     7. ќсновними   завданн¤ми   переходу    «бройних    —ил    до
комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби Ї:

     1) дальше  запровадженн¤  довгострокових програм м≥жнародного
в≥йськового сп≥вроб≥тництва дл¤ запозиченн¤  позитивного  досв≥ду,
що   ≥снуЇ   у   св≥т≥   стосовно   комплектуванн¤   збройних  сил
в≥йськовослужбовц¤ми,   ¤к≥   проход¤ть   в≥йськову   службу    за
контрактом;

     2) розробленн¤ з урахуванн¤м св≥тового досв≥ду,  економ≥чних,
внутр≥шньопол≥тичних  та  нац≥онально-культурних  реал≥й  розвитку
сусп≥льства  та  введенн¤  в  д≥ю  нормативно-правових  акт≥в,  що
регламентуватимуть проходженн¤ в≥йськовоњ служби за контрактом;

     3) забезпеченн¤ п≥дготовки в≥йськовослужбовц≥в «бройних  —ил,
¤к≥  проходитимуть  в≥йськову  службу  за контрактом,  розробленн¤
квал≥ф≥кац≥йних вимог щодо проходженн¤ ними в≥йськовоњ служби;

     4) уточненн¤ на перех≥дний пер≥од разом з командуванн¤м ≥нших
в≥йськових  формувань перел≥ку в≥йськово-обл≥кових спец≥альностей,
за ¤кими проходитимуть службу за контрактом, визначенн¤ в≥йськових
посад, ¤к≥ можуть займати ж≥нки;

     5) установленн¤    осв≥тн≥х   критер≥њв,   зг≥дно   з   ¤кими
зд≥йснюватиметьс¤ доб≥р  кандидат≥в,  њх  прийн¤тт¤  на  в≥йськову
службу   за   контрактом   та   розпод≥л  за  в≥йськово-обл≥ковими
спец≥альност¤ми;

     6) перегл¤д  нормативно-правових  акт≥в,   що   регламентують
пор¤док  проведенн¤  в≥йськово-л≥карськоњ  експертизи та медичного
огл¤ду у «бройних —илах;

     7) розробленн¤ методики оц≥нки р≥вн¤ розумового та  ф≥зичного
розвитку  кандидат≥в  дл¤ зарахуванн¤ на в≥йськову службу,  в тому
числ≥  й  за  контрактом,  а  також  визначенн¤   њх   придатност≥
виконувати в майбутньому т≥ чи ≥нш≥ обов'¤зки за призначенн¤м;

     8) дальше  оснащенн¤  «бройних  —ил модерн≥зованими та новими
зразками озброЇнн¤ ≥  в≥йськовоњ  техн≥ки  з  урахуванн¤м  зм≥н  у
в≥йськово-техн≥чн≥й пол≥тиц≥ держави;

     9) розробленн¤     системи     заход≥в     щодо    п≥двищенн¤
≥нтелектуального потенц≥алу особового складу «бройних —ил;

     10) удосконаленн¤ системи  в≥йськово-патр≥отичного  вихованн¤
особового    складу    «бройних    —ил   на   основ≥   украњнських
нац≥онально-≥сторичних традиц≥й;

     11) реорган≥зац≥¤ та оптим≥зац≥¤ системи  навчальних  центр≥в
«бройних   —ил,   розширенн¤   њх   можливост≥   щодо   п≥дготовки
сержантського складу,  спец≥ал≥ст≥в,  п≥дготовки та переп≥дготовки
в≥йськовозобов'¤заних, ¤к≥ перебувають у запас≥;

     12) удосконаленн¤    пор¤дку    п≥дготовки   та   накопиченн¤
в≥йськовонавчених людських ресурс≥в,  ¤к≥  п≥дл¤гають  призову  на
в≥йськову службу в раз≥ моб≥л≥зац≥њ;

     13) удосконаленн¤       системи      соц≥ального      захисту
в≥йськовослужбовц≥в  ≥  член≥в  њх  с≥мей  та  створенн¤  дл¤  них
необх≥дних   ф≥нансових,  матер≥ально-побутових  умов  та  системи
пенс≥йного забезпеченн¤;

     14) розробленн¤  системи  добору,  п≥дготовки  та   залученн¤
в≥йськовослужбовц≥в  контрактноњ  служби  до  участ≥ у миротворчих
операц≥¤х;

     15) удосконаленн¤           допризовноњ           п≥дготовки,
в≥йськово-патр≥отичного  вихованн¤  молод≥  та п≥дготовки громад¤н
”крањни  з   в≥йськово-техн≥чних   спец≥альностей   у   навчальних
орган≥зац≥¤х “овариства спри¤нн¤ оборон≥ ”крањни, перегл¤д системи
матер≥ально-техн≥чного  та  ф≥нансового  забезпеченн¤  цих   вид≥в
п≥дготовки;

     16) уточненн¤   завдань   та   повноважень  м≥сцевих  орган≥в
в≥йськового управл≥нн¤ (в≥йськових ком≥сар≥ат≥в);

     17) п≥дготовка  разом  ≥з  за≥нтересованими   м≥н≥стерствами,
≥ншими    центральними    органами   виконавчоњ   влади   проект≥в
нормативно-правових  акт≥в,  що  регламентуватимуть  створенн¤  та
утриманн¤ профес≥йних «бройних —ил, зокрема:

     пропозиц≥й щодо   внесенн¤   зм≥н   до  «акону  ”крањни  "ѕро
загальний в≥йськовий обов'¤зок ≥ в≥йськову службу";

     проекту закону про в≥йськовий обов'¤зок  ≥  в≥йськову  службу
ос≥б, ¤к≥ проход¤ть службу за контрактом;

     проекту ”казу  ѕрезидента  ”крањни про затвердженн¤ ƒержавноњ
програми  переходу  «бройних   —ил   ”крањни   до   комплектуванн¤
в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби;

     проекту ѕоложенн¤  про  пор¤док проходженн¤ в≥йськовоњ служби
в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби;

     проект≥в нормативних   документ≥в   з    питань    проведенн¤
профес≥йно-психолог≥чного  добору  кандидат≥в  дл¤  зарахуванн¤ на
службу  за  контрактом,   ¤к≥   визначатимуть   вимоги   щодо   њх
психоф≥з≥олог≥чних  ¤костей,  стану здоров'¤,  р≥вн¤ розумового та
ф≥зичного розвитку;

     проект≥в нормативно-правових   акт≥в   стосовно   накопиченн¤
резерву   в≥йськовонавчених   людських  ресурс≥в,  ¤к≥  п≥дл¤гають
призову на в≥йськову службу в раз≥ моб≥л≥зац≥њ,  њх  утриманн¤  та
використанн¤.

          ≈тапи переходу «бройних —ил до комплектуванн¤
             в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби

     8. ѕерех≥д      «бройних      —ил      до      комплектуванн¤
в≥йськовослужбовц¤ми  контрактноњ  служби  зд≥йснюватиметьс¤ у три
етапи, в межах ¤ких розв'¤зуватиметьс¤ р¤д першочергових проблем.

     Ќа першому  етап≥  (2001-2005  роки)  створюютьс¤   необх≥дн≥
передумови   дл¤  розробленн¤  нормативно-правовоњ  бази  з  цього
питанн¤,     опрацьовуЇтьс¤     новий     механ≥зм      п≥дготовки
в≥йськовонавчених  людських  ресурс≥в,  ¤к≥  п≥дл¤гають призову на
в≥йськову  службу  в  раз≥  моб≥л≥зац≥њ,  вдосконалюЇтьс¤  система
переведенн¤ «бройних —ил на воЇнний стан, завершуЇтьс¤ оптим≥зац≥¤
орган≥зац≥йно-штатних  структур  орган≥в  в≥йськового  управл≥нн¤,
об'Їднань,  з'Їднань,  в≥йськових  частин,  в≥йськових  навчальних
заклад≥в,   установ    та    орган≥зац≥й.    ќсновним    принципом
комплектуванн¤   «бройних   —ил  у  перех≥дний  пер≥од  вважаЇтьс¤
зм≥шаний принцип.

     Ѕ≥льш≥сть посад молодших командир≥в ≥  посад,  що  визначають
бойову   здатн≥сть   об'Їднань,   з'Їднань,   в≥йськових   частин,
в≥йськових   навчальних   заклад≥в,   установ   та    орган≥зац≥й,
укомплектовуЇтьс¤  в≥йськовослужбовц¤ми  контрактноњ  служби.  ƒл¤
цього у «бройних  —илах  до  к≥нц¤  2005 року маЇ  бути  приблизно
50 тис. в≥йськовослужбовц≥в  контрактноњ  служби,  що  становитиме
30 в≥дсотк≥в њх загальноњ чисельност≥.  ÷е  дасть  змогу  повн≥стю
перейти   на   службу   за  контрактом  у  в≥йськових  частинах  ≥
п≥дрозд≥лах,  ¤к≥   готуватимутьс¤   до   участ≥   в   м≥жнародних
миротворчих  операц≥¤х,  ≥  частково  -  сил  швидкого  реагуванн¤
«бройних —ил.

     ¬ир≥шуЇтьс¤ питанн¤   щодо   зменшенн¤   строк≥в    строковоњ
в≥йськовоњ   служби   до   12   м≥с¤ц≥в   та  п≥дготовки  молодших
спец≥ал≥ст≥в у навчальних п≥дрозд≥лах та  навчальних  частинах  до
3-4  м≥с¤ц≥в,  що  забезпечить у перех≥дний пер≥од мати в≥дпов≥дну
укомплектован≥сть «бройних  —ил  ≥  готувати  необх≥дну  к≥льк≥сть
в≥йськовонавчених  людських  ресурс≥в,  ¤к≥  п≥дл¤гають призову на
в≥йськову службу в раз≥ моб≥л≥зац≥њ.

     –еформуютьс¤ м≥сцев≥ органи в≥йськового управл≥нн¤ (в≥йськов≥
ком≥сар≥ати).

     Ќа другому  етап≥  (2006-2010  роки)  за  рахунок поступового
оснащенн¤ «бройних —ил сучасними модерн≥зованими ≥ новими зразками
озброЇнн¤,  в≥йськовоњ  техн≥ки  та  майна п≥двищуЇтьс¤ њх бойовий
потенц≥ал,  а  також   зменшуЇтьс¤   чисельн≥сть   на   25   тис¤ч
в≥йськовослужбовц≥в   ≥   10  тис¤ч  прац≥вник≥в,  внасл≥док  чого
укомплектован≥сть «бройних  —ил  в≥йськовослужбовц¤ми  контрактноњ
служби доводитьс¤ до 50 в≥дсотк≥в загальноњ чисельност≥,  а посади
молодших     спец≥ал≥ст≥в     повн≥стю     зам≥щуютьс¤      такими
в≥йськовослужбовц¤ми.

     « ц≥Їю метою вир≥шуютьс¤ так≥ питанн¤:

     готуЇтьс¤ низка    проект≥в   законодавчих   акт≥в   стосовно
матер≥ального  та  ≥нших  вид≥в   заохоченн¤   в≥йськовослужбовц≥в
контрактноњ служби;

     реформуютьс¤ навчальн≥   в≥йськов≥   частини   та   в≥йськов≥
навчальн≥  заклади,  на  баз≥  ¤ких  проводитьс¤   п≥дготовка   та
переп≥дготовка в≥йськовослужбовц≥в контрактноњ служби;

     укомплектовуютьс¤ в≥йськовослужбовц¤ми   контрактноњ   служби
в≥йськов≥ з'Їднанн¤ та  частини,  що  належать  до  передових  сил
оборони,   а  також  ус≥  штатн≥  посади,  ¤к≥  визначають  бойову
здатн≥сть з'Їднань ≥ частин;

     зд≥йснюютьс¤ ≥нш≥   заходи   щодо   буд≥вництва   профес≥йних
«бройних —ил.

     Ќа третьому  етап≥  (2011-2015 роки) завершуЇтьс¤ переведенн¤
«бройних    —ил    на    100-в≥дсоткове     њх     укомплектуванн¤
в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ  служби  з  одночасним зменшенн¤м
чисельност≥  в≥йськ  (сил)  на  30  тис¤ч   в≥йськовослужбовц≥в  ≥
10 тис¤ч прац≥вник≥в.

     ” 2015   роц≥  передбачаЇтьс¤  довести  загальну  чисельн≥сть
«бройних —ил до 300 тис¤ч ос≥б,  240 тис¤ч  з  ¤ких  становитимуть
в≥йськовослужбовц≥ ≥ 60 тис¤ч - прац≥вники.

     9. –еал≥зац≥¤   онцепц≥њ зд≥йснюватиметьс¤ шл¤хом розробленн¤
та запровадженн¤ ƒержавноњ програми переходу «бройних —ил  ”крањни
до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби.


 √лава јдм≥н≥страц≥њ
 ѕрезидента ”крањни                                       ¬.Ћ»“¬»Ќ
 



Hosted by uCoz