|
” ј « ѕ–≈«»ƒ≈Ќ“ј ” –јѓЌ» ѕро онцепц≥ю переходу «бройних —ил ”крањни до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби на пер≥од до 2015 року 1. —хвалити онцепц≥ю переходу «бройних —ил ”крањни до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби на пер≥од до 2015 року (додаЇтьс¤). 2. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни подати до 25 грудн¤ 2001 року на розгл¤д проект ƒержавноњ програми переходу «бройних —ил ”крањни до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби. ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј м. ињв, 7 кв≥тн¤ 2001 року N 239/2001 —’¬јЋ≈Ќќ ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 7 кв≥тн¤ 2001 року N 239/2001 ќЌ÷≈ѕ÷≤я переходу «бройних —ил ”крањни до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби на пер≥од до 2015 року 1. ÷¤ онцепц≥¤ визначаЇ основн≥ напр¤ми переходу «бройних —ил ”крањни (дал≥ - «бройн≥ —или) до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби на пер≥од до 2015 року. 2. ѕерех≥д «бройних —ил до комплектуванн¤ солдатами ≥ матросами, сержантами ≥ старшинами - в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби зумовлено необх≥дн≥стю п≥дтриманн¤ бойовоњ готовност≥ в≥йськ (сил) на належному р≥вн≥ за рахунок забезпеченн¤ в≥йськових частин ≥ п≥дрозд≥л≥в поповненн¤м, спроможним прот¤гом тривалого часу ¤к≥сно виконувати поставлен≥ завданн¤. «д≥йсненн¤ цього заходу надасть змогу утримувати «бройн≥ —или, структура ≥ чисельн≥сть ¤ких в≥дпов≥датиме економ≥чним можливост¤м держави та завданн¤м щодо њњ оборони, вдосконалити механ≥зм п≥дготовки ≥ накопиченн¤ людських моб≥л≥зац≥йних ресурс≥в, п≥двищити бойову готовн≥сть «бройних —ил та вимоги до њх особового складу, л≥кв≥дувати ≥снуючу в сусп≥льств≥ напружен≥сть, що виникаЇ у зв'¤зку з неоднаковим ставленн¤м р≥зних верств населенн¤ до виконанн¤ загального в≥йськового обов'¤зку. ѕерех≥д «бройних —ил на профес≥йну основу та створенн¤ в≥дпов≥дних умов дл¤ њх функц≥онуванн¤, за ¤ких забезпечуватиметьс¤ соц≥ально-правовий захист в≥йськовослужбовц≥в, член≥в њх с≥мей та пенс≥онер≥в «бройних —ил, зробить в≥йськову службу б≥льш привабливою дл¤ молод≥. ѕередумови переходу «бройних —ил до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби 3. ѕрот¤гом останн≥х рок≥в у держав≥ в≥дбуваЇтьс¤ зниженн¤ показник≥в щодо стану здоров'¤, морально-д≥лових ¤костей юнак≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають призову на строкову в≥йськову службу, зменшуЇтьс¤ к≥льк≥сть ос≥б, що призиваютьс¤ на таку службу, та простежуЇтьс¤ тенденц≥¤ до зв≥льненн¤ з в≥йськовоњ служби за власним бажанн¤м в≥йськовослужбовц≥в контрактноњ служби, внасл≥док чого пог≥ршуЇтьс¤ характеристика особового складу «бройних —ил за в≥ком та р≥внем осв≥ти. 4. Ќедосконал≥сть системи матер≥ального та морального заохоченн¤ в≥йськовослужбовц≥в знижуЇ престиж служби у «бройних —илах. ¬ихованн¤ ≥ морально-психолог≥чна п≥дготовка молод≥ до в≥йськовоњ служби та особового складу «бройних —ил знаход¤тьс¤ на низькому р≥вн≥. ѕотребуЇ вдосконаленн¤ система профес≥йного ≥ психолог≥чного добору громад¤н до в≥йськовоњ служби. ¬≥дродженн¤ нац≥ональних традиц≥й, ритуал≥в, св¤т, символ≥ки та запровадженн¤ њх у повс¤кденне житт¤ «бройних —ил потребуЇ вдосконаленн¤ нормативно-правовоњ бази та д≥¤льност≥ сусп≥льних ≥нститут≥в ≥ структур «бройних —ил, ¤к≥ провод¤ть виховну роботу з молоддю. 5. Ќедостатн¤ увага до питань соц≥альноњ адаптац≥њ ос≥б, зв≥льнених з в≥йськовоњ служби в запас, пог≥ршенн¤ соц≥ального захисту в≥йськовослужбовц≥в та член≥в њх с≥мей, невпевнен≥сть у майбутньому п≥сл¤ зак≥нченн¤ в≥йськовоњ служби призводить до апат≥њ, зниженн¤ активност≥ в освоЇнн≥ в≥йськових спец≥альностей, зневажанн¤ моральних норм та посиленн¤ серед багатьох в≥йськовослужбовц≥в контрактноњ служби прагненн¤ достроково зв≥льнитис¤ з≥ служби в запас ≥ не поновлювати контракт на наступний строк. 6. ”насл≥док незадов≥льного матер≥ального та ф≥нансового забезпеченн¤ «бройних —ил також значно пог≥ршивс¤ стан п≥дготовки та накопиченн¤ в≥йськовонавчених людських ресурс≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають призову на в≥йськову службу п≥д час моб≥л≥зац≥њ. ≤снуючий пор¤док п≥дготовки та утриманн¤ в≥йськовозобов'¤заних у резерв≥ не в≥дпов≥даЇ потребам «бройних —ил. ќсновн≥ завданн¤ переходу «бройних —ил до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби 7. ќсновними завданн¤ми переходу «бройних —ил до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби Ї: 1) дальше запровадженн¤ довгострокових програм м≥жнародного в≥йськового сп≥вроб≥тництва дл¤ запозиченн¤ позитивного досв≥ду, що ≥снуЇ у св≥т≥ стосовно комплектуванн¤ збройних сил в≥йськовослужбовц¤ми, ¤к≥ проход¤ть в≥йськову службу за контрактом; 2) розробленн¤ з урахуванн¤м св≥тового досв≥ду, економ≥чних, внутр≥шньопол≥тичних та нац≥онально-культурних реал≥й розвитку сусп≥льства та введенн¤ в д≥ю нормативно-правових акт≥в, що регламентуватимуть проходженн¤ в≥йськовоњ служби за контрактом; 3) забезпеченн¤ п≥дготовки в≥йськовослужбовц≥в «бройних —ил, ¤к≥ проходитимуть в≥йськову службу за контрактом, розробленн¤ квал≥ф≥кац≥йних вимог щодо проходженн¤ ними в≥йськовоњ служби; 4) уточненн¤ на перех≥дний пер≥од разом з командуванн¤м ≥нших в≥йськових формувань перел≥ку в≥йськово-обл≥кових спец≥альностей, за ¤кими проходитимуть службу за контрактом, визначенн¤ в≥йськових посад, ¤к≥ можуть займати ж≥нки; 5) установленн¤ осв≥тн≥х критер≥њв, зг≥дно з ¤кими зд≥йснюватиметьс¤ доб≥р кандидат≥в, њх прийн¤тт¤ на в≥йськову службу за контрактом та розпод≥л за в≥йськово-обл≥ковими спец≥альност¤ми; 6) перегл¤д нормативно-правових акт≥в, що регламентують пор¤док проведенн¤ в≥йськово-л≥карськоњ експертизи та медичного огл¤ду у «бройних —илах; 7) розробленн¤ методики оц≥нки р≥вн¤ розумового та ф≥зичного розвитку кандидат≥в дл¤ зарахуванн¤ на в≥йськову службу, в тому числ≥ й за контрактом, а також визначенн¤ њх придатност≥ виконувати в майбутньому т≥ чи ≥нш≥ обов'¤зки за призначенн¤м; 8) дальше оснащенн¤ «бройних —ил модерн≥зованими та новими зразками озброЇнн¤ ≥ в≥йськовоњ техн≥ки з урахуванн¤м зм≥н у в≥йськово-техн≥чн≥й пол≥тиц≥ держави; 9) розробленн¤ системи заход≥в щодо п≥двищенн¤ ≥нтелектуального потенц≥алу особового складу «бройних —ил; 10) удосконаленн¤ системи в≥йськово-патр≥отичного вихованн¤ особового складу «бройних —ил на основ≥ украњнських нац≥онально-≥сторичних традиц≥й; 11) реорган≥зац≥¤ та оптим≥зац≥¤ системи навчальних центр≥в «бройних —ил, розширенн¤ њх можливост≥ щодо п≥дготовки сержантського складу, спец≥ал≥ст≥в, п≥дготовки та переп≥дготовки в≥йськовозобов'¤заних, ¤к≥ перебувають у запас≥; 12) удосконаленн¤ пор¤дку п≥дготовки та накопиченн¤ в≥йськовонавчених людських ресурс≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають призову на в≥йськову службу в раз≥ моб≥л≥зац≥њ; 13) удосконаленн¤ системи соц≥ального захисту в≥йськовослужбовц≥в ≥ член≥в њх с≥мей та створенн¤ дл¤ них необх≥дних ф≥нансових, матер≥ально-побутових умов та системи пенс≥йного забезпеченн¤; 14) розробленн¤ системи добору, п≥дготовки та залученн¤ в≥йськовослужбовц≥в контрактноњ служби до участ≥ у миротворчих операц≥¤х; 15) удосконаленн¤ допризовноњ п≥дготовки, в≥йськово-патр≥отичного вихованн¤ молод≥ та п≥дготовки громад¤н ”крањни з в≥йськово-техн≥чних спец≥альностей у навчальних орган≥зац≥¤х “овариства спри¤нн¤ оборон≥ ”крањни, перегл¤д системи матер≥ально-техн≥чного та ф≥нансового забезпеченн¤ цих вид≥в п≥дготовки; 16) уточненн¤ завдань та повноважень м≥сцевих орган≥в в≥йськового управл≥нн¤ (в≥йськових ком≥сар≥ат≥в); 17) п≥дготовка разом ≥з за≥нтересованими м≥н≥стерствами, ≥ншими центральними органами виконавчоњ влади проект≥в нормативно-правових акт≥в, що регламентуватимуть створенн¤ та утриманн¤ профес≥йних «бройних —ил, зокрема: пропозиц≥й щодо внесенн¤ зм≥н до «акону ”крањни "ѕро загальний в≥йськовий обов'¤зок ≥ в≥йськову службу"; проекту закону про в≥йськовий обов'¤зок ≥ в≥йськову службу ос≥б, ¤к≥ проход¤ть службу за контрактом; проекту ”казу ѕрезидента ”крањни про затвердженн¤ ƒержавноњ програми переходу «бройних —ил ”крањни до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби; проекту ѕоложенн¤ про пор¤док проходженн¤ в≥йськовоњ служби в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби; проект≥в нормативних документ≥в з питань проведенн¤ профес≥йно-психолог≥чного добору кандидат≥в дл¤ зарахуванн¤ на службу за контрактом, ¤к≥ визначатимуть вимоги щодо њх психоф≥з≥олог≥чних ¤костей, стану здоров'¤, р≥вн¤ розумового та ф≥зичного розвитку; проект≥в нормативно-правових акт≥в стосовно накопиченн¤ резерву в≥йськовонавчених людських ресурс≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають призову на в≥йськову службу в раз≥ моб≥л≥зац≥њ, њх утриманн¤ та використанн¤. ≈тапи переходу «бройних —ил до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби 8. ѕерех≥д «бройних —ил до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби зд≥йснюватиметьс¤ у три етапи, в межах ¤ких розв'¤зуватиметьс¤ р¤д першочергових проблем. Ќа першому етап≥ (2001-2005 роки) створюютьс¤ необх≥дн≥ передумови дл¤ розробленн¤ нормативно-правовоњ бази з цього питанн¤, опрацьовуЇтьс¤ новий механ≥зм п≥дготовки в≥йськовонавчених людських ресурс≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають призову на в≥йськову службу в раз≥ моб≥л≥зац≥њ, вдосконалюЇтьс¤ система переведенн¤ «бройних —ил на воЇнний стан, завершуЇтьс¤ оптим≥зац≥¤ орган≥зац≥йно-штатних структур орган≥в в≥йськового управл≥нн¤, об'Їднань, з'Їднань, в≥йськових частин, в≥йськових навчальних заклад≥в, установ та орган≥зац≥й. ќсновним принципом комплектуванн¤ «бройних —ил у перех≥дний пер≥од вважаЇтьс¤ зм≥шаний принцип. Ѕ≥льш≥сть посад молодших командир≥в ≥ посад, що визначають бойову здатн≥сть об'Їднань, з'Їднань, в≥йськових частин, в≥йськових навчальних заклад≥в, установ та орган≥зац≥й, укомплектовуЇтьс¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби. ƒл¤ цього у «бройних —илах до к≥нц¤ 2005 року маЇ бути приблизно 50 тис. в≥йськовослужбовц≥в контрактноњ служби, що становитиме 30 в≥дсотк≥в њх загальноњ чисельност≥. ÷е дасть змогу повн≥стю перейти на службу за контрактом у в≥йськових частинах ≥ п≥дрозд≥лах, ¤к≥ готуватимутьс¤ до участ≥ в м≥жнародних миротворчих операц≥¤х, ≥ частково - сил швидкого реагуванн¤ «бройних —ил. ¬ир≥шуЇтьс¤ питанн¤ щодо зменшенн¤ строк≥в строковоњ в≥йськовоњ служби до 12 м≥с¤ц≥в та п≥дготовки молодших спец≥ал≥ст≥в у навчальних п≥дрозд≥лах та навчальних частинах до 3-4 м≥с¤ц≥в, що забезпечить у перех≥дний пер≥од мати в≥дпов≥дну укомплектован≥сть «бройних —ил ≥ готувати необх≥дну к≥льк≥сть в≥йськовонавчених людських ресурс≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають призову на в≥йськову службу в раз≥ моб≥л≥зац≥њ. –еформуютьс¤ м≥сцев≥ органи в≥йськового управл≥нн¤ (в≥йськов≥ ком≥сар≥ати). Ќа другому етап≥ (2006-2010 роки) за рахунок поступового оснащенн¤ «бройних —ил сучасними модерн≥зованими ≥ новими зразками озброЇнн¤, в≥йськовоњ техн≥ки та майна п≥двищуЇтьс¤ њх бойовий потенц≥ал, а також зменшуЇтьс¤ чисельн≥сть на 25 тис¤ч в≥йськовослужбовц≥в ≥ 10 тис¤ч прац≥вник≥в, внасл≥док чого укомплектован≥сть «бройних —ил в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби доводитьс¤ до 50 в≥дсотк≥в загальноњ чисельност≥, а посади молодших спец≥ал≥ст≥в повн≥стю зам≥щуютьс¤ такими в≥йськовослужбовц¤ми. « ц≥Їю метою вир≥шуютьс¤ так≥ питанн¤: готуЇтьс¤ низка проект≥в законодавчих акт≥в стосовно матер≥ального та ≥нших вид≥в заохоченн¤ в≥йськовослужбовц≥в контрактноњ служби; реформуютьс¤ навчальн≥ в≥йськов≥ частини та в≥йськов≥ навчальн≥ заклади, на баз≥ ¤ких проводитьс¤ п≥дготовка та переп≥дготовка в≥йськовослужбовц≥в контрактноњ служби; укомплектовуютьс¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби в≥йськов≥ з'Їднанн¤ та частини, що належать до передових сил оборони, а також ус≥ штатн≥ посади, ¤к≥ визначають бойову здатн≥сть з'Їднань ≥ частин; зд≥йснюютьс¤ ≥нш≥ заходи щодо буд≥вництва профес≥йних «бройних —ил. Ќа третьому етап≥ (2011-2015 роки) завершуЇтьс¤ переведенн¤ «бройних —ил на 100-в≥дсоткове њх укомплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби з одночасним зменшенн¤м чисельност≥ в≥йськ (сил) на 30 тис¤ч в≥йськовослужбовц≥в ≥ 10 тис¤ч прац≥вник≥в. ” 2015 роц≥ передбачаЇтьс¤ довести загальну чисельн≥сть «бройних —ил до 300 тис¤ч ос≥б, 240 тис¤ч з ¤ких становитимуть в≥йськовослужбовц≥ ≥ 60 тис¤ч - прац≥вники. 9. –еал≥зац≥¤ онцепц≥њ зд≥йснюватиметьс¤ шл¤хом розробленн¤ та запровадженн¤ ƒержавноњ програми переходу «бройних —ил ”крањни до комплектуванн¤ в≥йськовослужбовц¤ми контрактноњ служби. √лава јдм≥н≥страц≥њ ѕрезидента ”крањни ¬.Ћ»“¬»Ќ |