|
” ј « ѕ–≈«»ƒ≈Ќ“ј ” –јѓЌ» ѕро додатков≥ заходи щодо розвитку фондового ринку ”крањни « метою прискоренн¤ економ≥чних реформ, п≥двищенн¤ рол≥ фондового ринку в процес≥ залученн¤ ≥нвестиц≥й в економ≥ку ”крањни, вдосконаленн¤ правових, економ≥чних та орган≥зац≥йних засад державного регулюванн¤ фондового ринку ”крањни п о с т а н о в л ¤ ю: 1. —хвалити ќсновн≥ напр¤ми розвитку фондового ринку ”крањни на 2001 - 2005 роки (додаютьс¤). 2. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, –ад≥ м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласним, ињвськ≥й та —евастопольськ≥й м≥ським державним адм≥н≥страц≥¤м разом з ƒержавною ком≥с≥Їю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку: розробити та затвердити до 1 липн¤ 2001 року заходи щодо реал≥зац≥њ ќсновних напр¤м≥в розвитку фондового ринку ”крањни на 2001 - 2005 роки; передбачати, починаючи з 2002 року, п≥д час формуванн¤ проект≥в ƒержавного бюджету ”крањни та м≥сцевих бюджет≥в видатки на реал≥зац≥ю зазначених заход≥в. 3. ѕокласти на ƒержавну ком≥с≥ю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку методолог≥чне забезпеченн¤ запровадженн¤ та розвитку загальноприйн¤тих принцип≥в корпоративного управл≥нн¤. 4. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни: 1) опрацювати в м≥с¤чний строк питанн¤ щодо можливих шл¤х≥в утворенн¤ Їдиного депозитар≥ю, ¤кий зд≥йснюватиме д≥¤льн≥сть з ц≥нними паперами, кр≥м державних ц≥нних папер≥в, обслуговуванн¤ об≥гу ¤ких, у тому числ≥ депозитарну д≥¤льн≥сть щодо них, зд≥йснюЇ Ќац≥ональний банк ”крањни; 2) розробити та внести до 1 липн¤ 2001 року в установленому пор¤дку на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни законопроекти про: - внесенн¤ зм≥н та доповнень до «акону ”крањни "ѕро державне регулюванн¤ ринку ц≥нних папер≥в в ”крањн≥" стосовно поступового переходу до функц≥онуванн¤ одн≥Їњ саморегул≥вноњ орган≥зац≥њ з кожного виду профес≥йноњ д≥¤льност≥ на ринку ц≥нних папер≥в; - внесенн¤ зм≥н та доповнень до «акону ”крањни "ѕро л≥цензуванн¤ певних вид≥в господарськоњ д≥¤льност≥" стосовно виключенн¤ ≥з сфери регулюванн¤ цього «акону правов≥дносин, пов'¤заних з л≥цензуванн¤м профес≥йноњ д≥¤льност≥ на ринку ц≥нних папер≥в; - внесенн¤ зм≥н та доповнень до «акону ”крањни "ѕро державний захист прац≥вник≥в суду ≥ правоохоронних орган≥в" стосовно поширенн¤ д≥њ цього «акону на в≥дпов≥дних прац≥вник≥в ƒержавноњ ком≥с≥њ з ц≥нних папер≥в та фондового ринку; - установленн¤ вимоги укладанн¤ угод куп≥вл≥-продажу ц≥нних папер≥в в≥дкритих акц≥онерних товариств, що мають стратег≥чне значенн¤ дл¤ економ≥ки та безпеки держави, виключно на орган≥зованих ринках (кр≥м угод, що укладаютьс¤ в процес≥ приватизац≥њ, угод щодо ц≥нних папер≥в, сумарна варт≥сть ¤ких, виход¤чи з ном≥нальноњ, становить менше 150 неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н, а також у раз≥ успадкуванн¤ ц≥нних папер≥в, даруванн¤, внесенн¤ њх ¤к майнового внеску до статутних фонд≥в господарських товариств). 5. –екомендувати ¬ерховному —уду ”крањни, ¬ищому арб≥тражному суду ”крањни систематично узагальнювати судову практику у справах про порушенн¤ законодавства ”крањни про ц≥нн≥ папери. ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј м. ињв, 26 березн¤ 2001 року N 198/2001 —’¬јЋ≈Ќќ ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 26 березн¤ 2001 року N 198/2001 ќ—Ќќ¬Ќ≤ Ќјѕ–яћ» розвитку фондового ринку ”крањни на 2001 - 2005 роки √оловними тенденц≥¤ми на м≥жнародних фондових ринках, що визначатимуть дальший розвиток фондового ринку ”крањни, Ї: - глобал≥зац≥¤ св≥тового ринку кап≥талу, створенн¤ глобальних торговельних та розрахунково-кл≥рингових систем дл¤ обслуговуванн¤ м≥жнародних ринк≥в кап≥талу; - технолог≥зац≥¤ ринк≥в кап≥талу через зростаюче використанн¤ нов≥тн≥х ≥нформац≥йних ≥ ф≥нансових технолог≥й; - ун≥версал≥зац≥¤ д≥¤льност≥ ф≥нансових ≥нститут≥в, ¤к≥ спроможн≥ надавати своњм кл≥Їнтам повний спектр ф≥нансових послуг, включаючи послуги на ринках ц≥нних папер≥в; - ≥нституц≥онал≥зац≥¤ або зростанн¤ рол≥ ≥нституц≥йних ≥нвестор≥в (≥нститут≥в сп≥льного ≥нвестуванн¤, недержавних пенс≥йних фонд≥в, страхових компан≥й) у зд≥йсненн≥ ф≥нансових ≥нвестиц≥й; - ≥нтернац≥онал≥зац≥¤ та рег≥онал≥зац≥¤ регулюванн¤ фондових ринк≥в; - дерегул¤ц≥¤ ф≥нансових ринк≥в ¤к зас≥б протид≥њ њх перем≥щенню в оффшорн≥ зони. ÷≥л≥ та завданн¤ фондового ринку ”крањни √оловною метою функц≥онуванн¤ та розвитку фондового ринку в ”крањн≥ повинно стати залученн¤ ≥нвестиц≥йних ресурс≥в дл¤ спр¤муванн¤ њх на в≥дновленн¤ та забезпеченн¤ дальшого зростанн¤ виробництва. Ћ≥кв≥дний, над≥йний та прозорий фондовий ринок маЇ забезпечити реал≥зац≥ю нац≥ональних ≥нтерес≥в ”крањни, спри¤ти зм≥цненню економ≥чного суверен≥тету шл¤хом: - спри¤нн¤ надходженню ≥нвестиц≥й у реальний сектор економ≥ки; - створенн¤ ефективноњ системи захисту прав ≥ ≥нтерес≥в ≥нвестор≥в, ¤к в≥тчизн¤них, так ≥ ≥ноземних; - створенн¤ спри¤тливих умов дл¤ розвитку ≥нститут≥в сп≥льного ≥нвестуванн¤, в тому числ≥ недержавних пенс≥йних фонд≥в; - розбудови сучасноњ над≥йноњ системи виконанн¤ угод з ц≥нними паперами та обл≥ку права власност≥ на ц≥нн≥ папери; - розбудови ефективноњ системи орган≥зованоњ торг≥вл≥, ¤ка маЇ визначати ринкову варт≥сть ц≥нних папер≥в в≥тчизн¤них ем≥тент≥в; - концентрац≥њ ≥ централ≥зац≥њ торг≥вл≥ корпоративними ц≥нними паперами украњнських ем≥тент≥в на орган≥зованому ринку на засадах конструктивноњ конкуренц≥њ та ≥нновац≥й; - створенн¤ умов дл¤ п≥двищенн¤ конкурентоспроможност≥ фондового ринку ”крањни з дальшою цив≥л≥зованою його ≥нтеграц≥Їю в м≥жнародн≥ ринки кап≥талу; - гармон≥зац≥њ пол≥тики держави на фондовому ринку з грошово-кредитною, валютною ≥ бюджетно-податковою пол≥тикою з метою розвитку фондового ринку ”крањни. ѕосиленн¤ конкурентоспроможност≥ фондового ринку ”крањни потребуЇ: проведенн¤ спри¤тливоњ державноњ пол≥тики щодо оподаткуванн¤ на фондовому ринку; перетворенн¤ торговц≥в ц≥нними паперами у повнофункц≥ональн≥, ф≥нансово ст≥йк≥ ≥нститути, що надаватимуть широкий перел≥к ф≥нансових послуг; спрощенн¤ процедури ввезенн¤ та вивезенн¤ кап≥талу при зд≥йсненн≥ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ на фондовому ринку; запровадженн¤ м≥жнародних стандарт≥в розкритт¤ ≥нформац≥њ: м≥жнародних стандарт≥в бухгалтерського обл≥ку ом≥тету з м≥жнародних стандарт≥в бухгалтерського обл≥ку (IASC) та м≥жнародних стандарт≥в розкритт¤ ≥нформац≥њ ћ≥жнародноњ орган≥зац≥њ ком≥с≥й з ц≥нних папер≥в (IOSCO); створенн¤ незалежних ≥нформац≥йних та рейтингових агенц≥й, що зд≥йснюють розкритт¤ ≥нформац≥њ про фондовий ринок; налагодженн¤ т≥сного сп≥вроб≥тництва в рамках IOSCO та ≥нших м≥жнародних орган≥зац≥й дл¤ створенн¤ позитивного ≥м≥джу украњнського фондового ринку. ѕодаткове стимулюванн¤ розвитку фондового ринку ”крањни потребуЇ: зв≥льненн¤ в≥д обкладенн¤ податком на прибуток п≥дприЇмств та податком на додану варт≥сть некомерц≥йних (неприбуткових) орган≥зац≥й фондового ринку; включенн¤ до складу ем≥с≥йного доходу ем≥тента сум перевищенн¤ виручки в≥д повторного розм≥щенн¤ ц≥нних папер≥в над ц≥ною викупу таких ц≥нних папер≥в; скасуванн¤ плати (державного мита) за реЇстрац≥ю ≥нформац≥њ про новий випуск ц≥нних папер≥в в частин≥, що в≥дпов≥даЇ сум≥ ран≥ше зареЇстрованоњ ем≥с≥њ, та реЇстрац≥ю ≥нформац≥њ про випуск ц≥нних папер≥в, розм≥щенн¤ ¤ких зд≥йснюЇтьс¤ на орган≥зац≥йно оформленому ринку; в≥дмови в≥д оподаткуванн¤ курсових р≥зниць, що виникають при перерахуванн≥ у нац≥ональну валюту ≥нвестиц≥й на фондовому ринку, ¤к≥ надход¤ть в ≥ноземн≥й валют≥; скасуванн¤ оподаткуванн¤ майна та кошт≥в, що надход¤ть п≥дприЇмству - платнику податк≥в в≥д ≥нвестор≥в на виконанн¤ ≥нвестиц≥йних зобов'¤зань за договорами куп≥вл≥-продажу державних пакет≥в акц≥й п≥д час приватизац≥њ такого п≥дприЇмства; застосуванн¤ податковоњ застави щодо забезпеченн¤ податкового боргу профес≥йного учасника фондового ринку в розм≥р≥, що не перевищуЇ подв≥йноњ суми такого боргу. ”досконаленн¤ системи регулюванн¤ ринку ц≥нних папер≥в в ”крањн≥ потребуЇ: визначенн¤ пр≥оритет≥в державноњ пол≥тики на фондовому ринку та розробленн¤ заход≥в щодо його дальшого розвитку; забезпеченн¤ Їдиного п≥дходу до регулюванн¤ д≥¤льност≥ на фондовому ринку ¤к банк≥вських, так ≥ небанк≥вських ф≥нансових установ; розширенн¤ повноважень ƒержавноњ ком≥с≥њ з ц≥нних папер≥в та фондового ринку щодо регулюванн¤ д≥¤льност≥ небанк≥вських ф≥нансових установ; оптим≥зац≥њ державного регулюванн¤ фондового ринку та розвитку саморегулюванн¤, посиленн¤ контролю за дотриманн¤м учасниками фондового ринку регул¤тивних вимог; поступовоњ передач≥ саморегул≥вним орган≥зац≥¤м (—–ќ) профес≥йних учасник≥в фондового ринку частини повноважень щодо передл≥ценз≥йноњ роботи, проведенн¤ мон≥торингу д≥¤льност≥ своњх член≥в, п≥дготовки, переп≥дготовки та попередньоњ сертиф≥кац≥њ фах≥вц≥в; п≥двищенн¤ вимог до л≥цензуванн¤ профес≥йних учасник≥в фондового ринку; розробленн¤ програми оперативних д≥й щодо регулюванн¤ фондового ринку в раз≥ ф≥нансовоњ кризи; спр¤муванн¤ зусиль ƒержавноњ ком≥с≥њ з ц≥нних папер≥в та фондового ринку переважно на регулюванн¤ в≥дкритого об≥гу ц≥нних папер≥в; створенн¤ системи контролю за торг≥влею ц≥нними паперами за участю аф≥л≥йованих ос≥б; забезпеченн¤ правового захисту прац≥вник≥в ƒержавноњ ком≥с≥њ з ц≥нних папер≥в та фондового ринку, ¤к≥ зд≥йснюють правозастосовч≥ функц≥њ; розробленн¤ та запровадженн¤ ефективноњ системи обм≥ну ≥нформац≥Їю м≥ж державними органами, що зд≥йснюють регулюванн¤ ≥ контроль на фондовому ринку; створенн¤ Їдиноњ бази даних про акц≥онерн≥ товариства. –озвиток корпоративного управл≥нн¤ потребуЇ: удосконаленн¤ системи розкритт¤ ≥нформац≥њ про варт≥сть ц≥нних папер≥в та об'Їкти ≥нвестуванн¤ через ≥нструменти фондового ринку; вжитт¤ заход≥в щодо розкритт¤ ≥нформац≥њ про ≥нвестор≥в, ¤к≥ придбавають велик≥ ≥ контрольн≥ пакети акц≥й, у першу чергу тих п≥дприЇмств, що мають стратег≥чне значенн¤ дл¤ економ≥ки та безпеки держави, монопол≥ст≥в, банк≥в та страхових компан≥й; створенн¤ умов дл¤ переведенн¤ боргу та зобов'¤зань п≥дприЇмств у ц≥нн≥ папери; запровадженн¤ нових ф≥нансових ≥нструмент≥в дл¤ пол≥пшенн¤ умов ≥нвестуванн¤; встановленн¤ ефективних механ≥зм≥в захисту ≥нвестор≥в, у тому числ≥ запровадженн¤ норми колективного позову; розробленн¤ нормативно-правових акт≥в щодо врегулюванн¤ процедури отриманн¤ ≥нвесторами доход≥в в≥д волод≥нн¤ корпоративними правами. –озвиток ≥нститут≥в сп≥льного ≥нвестуванн¤ потребуЇ: приведенн¤ украњнського законодавства про ≥нститути сп≥льного ≥нвестуванн¤ у в≥дпов≥дн≥сть ≥з законодавством крањн ™вропейського —оюзу; визначенн¤ д≥¤льност≥ з управл≥нн¤ активами ≥нститут≥в сп≥льного ≥нвестуванн¤ ≥ недержавних пенс≥йних фонд≥в ¤к виключноњ; проведенн¤ мон≥торингу трансформац≥њ (л≥кв≥дац≥њ, реорган≥зац≥њ, перетворенн¤) ≥нвестиц≥йних фонд≥в та взаЇмних фонд≥в ≥нвестиц≥йних компан≥й, оперативне реагуванн¤ на проблеми, ¤к≥ виникатимуть п≥д час такоњ трансформац≥њ; зд≥йсненн¤ заход≥в щодо формуванн¤ у населенн¤ позитивного сприйн¤тт¤ д≥¤льност≥ нових ≥нститут≥в сп≥льного ≥нвестуванн¤. –озбудова ≥нфраструктури фондового ринку потребуЇ: розвитку профес≥йноњ д≥¤льност≥ з управл≥нн¤ ц≥нними паперами, кастод≥альноњ, з ≥нвестиц≥йного консультуванн¤; зосередженн¤ торг≥вл≥ акц≥¤ми та обл≥гац≥¤ми п≥дприЇмств та угод з великими пакетами ц≥нних папер≥в на орган≥зац≥йно оформленому ринку; орган≥зац≥њ обм≥ну ≥нформац≥Їю м≥ж орган≥зац≥йно оформленими ринками; запровадженн¤ електронного документооб≥гу при укладанн≥ та виконанн≥ угод з ц≥нними паперами, прийн¤тт¤ Їдиних стандарт≥в та сертиф≥кац≥њ систем електронного цифрового п≥дпису та шифруванн¤ даних; зд≥йсненн¤ заход≥в щодо запоб≥ганн¤ ман≥пулюванню ринком, нечесн≥й торгов≥й практиц≥ ≥ порушенню етики профес≥йноњ д≥¤льност≥ на фондовому ринку. –озвиток Ќац≥ональноњ депозитарноњ системи потребуЇ: зд≥йсненн¤ заход≥в дл¤ утворенн¤ Їдиного депозитар≥ю ц≥нних папер≥в (кр≥м державних ц≥нних папер≥в); запровадженн¤ стандарт≥в д≥¤льност≥ пр¤мих учасник≥в Ќац≥ональноњ депозитарноњ системи щодо обл≥ку прав власност≥ на ц≥нн≥ папери, ¤к≥ базуютьс¤ на сучасних ф≥нансових та ≥нформац≥йних технолог≥¤х; запровадженн¤ механ≥зму зд≥йсненн¤ угод ≥з ц≥нними паперами за принципом "поставка проти оплати", в тому числ≥, з використанн¤м гарантованих розрахунк≥в; запровадженн¤ механ≥зму зд≥йсненн¤ угод з ц≥нними паперами м≥ж ≥нвесторами-нерезидентами за принципом "поставка за умови надходженн¤ кошт≥в в≥д покупц¤"; спрощенн¤ процедури знерухомленн¤ ц≥нних папер≥в, випущених у документарн≥й форм≥; забезпеченн¤ пр≥оритетного розвитку бездокументарноњ форми випуску ц≥нних папер≥в; обов'¤зковоњ технолог≥чноњ консол≥дац≥њ реЇстратор≥в власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в, що ведуть реЇстри ем≥тент≥в, ц≥нн≥ папери ¤ких знаход¤тьс¤ в л≥стингу орган≥затор≥в торг≥вл≥, з центральним депозитар≥Їм ц≥нних папер≥в на основ≥ електронного документооб≥гу та електронного цифрового п≥дпису; введенн¤ заборони засновникам реЇстратора власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в на волод≥нн¤ пакетом акц≥й ем≥тента, реЇстр акц≥онер≥в ¤кого веде цей реЇстратор; створенн¤ системи гарант≥й посв≥дченн¤ п≥дпису на основ≥ двосторонн≥х та багатосторонн≥х угод м≥ж профес≥йними учасниками Ќац≥ональноњ депозитарноњ системи; запровадженн¤ обов'¤зкового страхуванн¤ пр¤мими учасниками Ќац≥ональноњ депозитарноњ системи ризик≥в за основною њх д≥¤льн≥стю; розробленн¤ програми приЇднанн¤ до ™вропейськоњ асоц≥ац≥њ центральних депозитар≥њв (ECSDA); охопленн¤ електронним документооб≥гом пр¤мих учасник≥в Ќац≥ональноњ депозитарноњ системи та орган≥затор≥в торг≥вл≥ ц≥нними паперами. –озвиток законодавства ”крањни про ц≥нн≥ папери потребуЇ: прийн¤тт¤ «акон≥в ”крањни "ѕро ≥нститути сп≥льного ≥нвестуванн¤ (корпоративн≥ та пайов≥ ≥нвестиц≥йн≥ фонди)", "ѕро ц≥нн≥ папери та фондовий ринок" (нова редакц≥¤), "ѕро акц≥онерн≥ товариства", "ѕро недержавн≥ пенс≥йн≥ фонди", "ѕро електронний документооб≥г та електронний п≥дпис". ѕ≥дготовка фах≥вц≥в з питань фондового ринку та корпоративного управл≥нн¤ потребуЇ: створенн¤ комплексноњ, пост≥йно функц≥онуючоњ системи п≥дготовки фах≥вц≥в з питань фондового ринку та корпоративного управл≥нн¤ ≥з застосуванн¤м сучасних навчально-методичних технолог≥й та використанн¤м м≥жнародного досв≥ду в ц≥й сфер≥; забезпеченн¤ ƒержавною ком≥с≥Їю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку координац≥њ д≥¤льност≥ м≥н≥стерств та ≥нших центральних орган≥в виконавчоњ влади, наукових установ та навчальних заклад≥в, об'Їднань профес≥йних учасник≥в ринку, науковц≥в у сфер≥ п≥дготовки фах≥вц≥в з питань фондового ринку та корпоративного управл≥нн¤; встановленн¤ квал≥ф≥кац≥йних вимог до фах≥вц≥в профес≥йних учасник≥в фондового ринку. √лава јдм≥н≥страц≥њ ѕрезидента ”крањни ¬.Ћ»“¬»Ќ |