”становить в качестве домашней!



                             ”   ј «
                        ѕ–≈«»ƒ≈Ќ“ј ” –јѓЌ»

              ѕро р≥шенн¤ –ади нац≥ональноњ безпеки
             ≥ оборони ”крањни в≥д 25 с≥чн¤ 2001 року
             "ѕро заходи щодо дет≥н≥зац≥њ економ≥ки"


     ¬≥дпов≥дно до статт≥ 107  онституц≥њ ”крањни 
п о с т а н о в л ¤ ю:

     ”вести в  д≥ю  р≥шенн¤  –ади  нац≥ональноњ  безпеки ≥ оборони
”крањни в≥д 25  с≥чн¤  2001  року  "ѕро  заходи  щодо  дет≥н≥зац≥њ
економ≥ки".

     Ќа виконанн¤  р≥шенн¤  –ади  нац≥ональноњ  безпеки  ≥ оборони
”крањни:

     1. «атвердити  ќсновн≥  засади  дет≥н≥зац≥њ  грошового  об≥гу
(додаютьс¤).

     2.  аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  разом  з Ќац≥ональним банком
”крањни:

     а) у двом≥с¤чний строк:

     доопрацювати проект ƒержавноњ програми дет≥н≥зац≥њ  економ≥ки
з   урахуванн¤м   ќсновних   засад  дет≥н≥зац≥њ  грошового  об≥гу,
передбачивши  в  н≥й  заходи   щодо   обмеженн¤   позабанк≥вського
грошового об≥гу та розвитку нац≥ональноњ плат≥жноњ системи;

     подати пропозиц≥њ   щодо  вдосконаленн¤  пор¤дку  розгл¤ду  ≥
затвердженн¤  основних   засад   грошово-кредитноњ   пол≥тики   на
в≥дпов≥дний  пер≥од,  ¤ка маЇ узгоджуватис¤ з ѕрограмою д≥¤льност≥
 аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни та ƒержавним бюджетом ”крањни;

     ужити заход≥в щодо державноњ п≥дтримки широкого запровадженн¤
електронних платеж≥в;

     розробити заходи   щодо  суттЇвого  зб≥льшенн¤  питомоњ  ваги
безгот≥вкових розрахунк≥в населенн¤ за комунальн≥  та  торговельн≥
послуги,  енергонос≥њ  та  вивчити  питанн¤  щодо  введенн¤  п≥сл¤
запровадженн¤ цих заход≥в максимально допустимоњ  меж≥  зд≥йсненн¤
ф≥зичними особами розрахунк≥в гот≥вкою;

     внести пропозиц≥њ   щодо   посиленн¤  валютного  контролю  за
експортно-≥мпортними операц≥¤ми суб'Їкт≥в господарюванн¤;

     ужити заход≥в щодо зростанн¤ ефективност≥ державного контролю
за  об≥гом п≥дакцизних товар≥в,  зокрема шл¤хом п≥двищенн¤ ступен¤
захищеност≥ акцизних марок з використанн¤м в≥тчизн¤них промислових
потужностей;

     подати пропозиц≥њ  щодо  впровадженн¤  економ≥чних механ≥зм≥в
заохоченн¤ довгострокових кредит≥в  та  банк≥вських  ≥нвестиц≥й  у
виробничу сферу;

     б) у м≥с¤чний строк:

     подати пропозиц≥њ  щодо  внесенн¤ зм≥н до «акону ”крањни "ѕро
патентуванн¤ де¤ких  вид≥в  п≥дприЇмницькоњ  д≥¤льност≥"  з  метою
запоб≥ганн¤   використанню   спец≥альних   торгових  патент≥в  дл¤
ухиленн¤ в≥д оподаткуванн¤;

     увести обмеженн¤ на залученн¤ кредит≥в  з  офшорних  зон  п≥д
в≥дсотки,   що   перевищують   розм≥р  в≥дсотк≥в  на  внутр≥шньому
кредитному ринку, та розробити економ≥чн≥, в тому числ≥ податков≥,
важел≥ впливу на п≥дприЇмства, ¤к≥ залучають так≥ кредити;

     внести пропозиц≥њ   щодо   запровадженн¤  державного  реЇстру
ф≥зичних ос≥б - засновник≥в суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ  д≥¤льност≥,
¤к≥   Ї   боржниками   перед  банками  ≥  державним  бюджетом,  та
встановленн¤ заборони щодо участ≥ таких ос≥б  у  заснуванн≥  нових
суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥;

     розгл¤нути стан   виконанн¤  ”каз≥в  ѕрезидента  ”крањни  в≥д
7 серпн¤ 1999 року N 969  "ѕро ќсновн≥ напр¤ми  пол≥тики
щодо  грошових доход≥в населенн¤ ”крањни" ≥ в≥д 14 липн¤ 2000 року
N 891  "ѕро заходи щодо зм≥цненн¤ банк≥вськоњ  системи
”крањни  та п≥двищенн¤ њњ рол≥ у процесах економ≥чних перетворень"
та  вир≥шити  питанн¤  щодо  в≥дпов≥дальност≥   ос≥б,   винних   у
неналежн≥й реал≥зац≥њ передбачених цими ”казами вимог;

     подати пропозиц≥њ  щодо  вдосконаленн¤  механ≥зму  поверненн¤
(в≥дшкодуванн¤) податку на додану варт≥сть;

     в) у трим≥с¤чний строк:

     подати пропозиц≥њ щодо зменшенн¤ нарахувань  на  фонд  оплати
прац≥  та  перегл¤ду  шкали  ставок прибуткового податку з доход≥в
ф≥зичних ос≥б,  зв≥льненн¤ в≥д оподаткуванн¤ частини  доход≥в,  що
спр¤мовуЇтьс¤  ф≥зичними  та юридичними особами на персон≥ф≥кован≥
рахунки  громад¤н  ¤к  за  добров≥льним,  так  ≥  за  обов'¤зковим
державним пенс≥йним страхуванн¤м;

     створити в  ƒержавн≥й податков≥й адм≥н≥страц≥њ банк даних про
сумн≥вн≥ ф≥нансов≥ операц≥њ;

     узагальнити досв≥д акц≥онерного комерц≥йного  банку  "јркада"
щодо   залученн¤   кошт≥в   ≥нвестор≥в   ≥  населенн¤  на  житлове
буд≥вництво в м. иЇв≥ та вир≥шити питанн¤  щодо  поширенн¤  такого
досв≥ду в ≥нших рег≥онах ”крањни;

     г) у першому п≥вр≥чч≥ 2001 року:

     розробити пропозиц≥њ щодо внесенн¤ зм≥н до законодавчих акт≥в
з питань обмеженн¤ к≥лькост≥ рахунк≥в юридичних ос≥б у банк≥вських
установах;

     забезпечити дальше    вдосконаленн¤   системи   контролю   за
вивезенн¤м за  меж≥  ”крањни  та  ввезенн¤м  в  ”крањну  ф≥зичними
особами  -  резидентами  та  нерезидентами  валютних  ц≥нностей  ≥
плат≥жних карток;

     д) прот¤гом 2001 року:

     вир≥шити питанн¤ щодо утворенн¤ в≥дпов≥дно  до  законодавства
”крањнського державного банку реконструкц≥њ та розвитку;

     подати в  установленому  пор¤дку  на  розгл¤д  ¬ерховноњ –ади
”крањни проекти закон≥в про  грошовий  об≥г,  про  запоб≥ганн¤  та
протид≥ю  легал≥зац≥њ ("в≥дмиванню") доход≥в,  отриманих злочинним
шл¤хом, про систему державноњ реЇстрац≥њ суб'Їкт≥в господарюванн¤,
про   впор¤дкуванн¤   зд≥йсненн¤   зовн≥шньоеконом≥чних   операц≥й
резидентами ”крањни з нерезидентами,  ¤к≥ знаход¤тьс¤  в  офшорних
зонах;

     запровадити систему  безгот≥вковоњ  виплати  зароб≥тноњ плати
державним службовц¤м;

     визначити типов≥ форми касовоњ  книги,  прибуткового  ордера,
накладноњ  на в≥дпуск товарно-матер≥альних ц≥нностей ¤к документ≥в
суворого обл≥ку та зв≥тност≥.

     3. ћ≥н≥стерству  внутр≥шн≥х  справ  ”крањни,  —лужб≥  безпеки
”крањни  разом  з  ћ≥н≥стерством економ≥ки ”крањни,  ћ≥н≥стерством
ф≥нанс≥в ”крањни розробити у двом≥с¤чний  строк  програму  заход≥в
протид≥њ створенню ф≥ктивних п≥дприЇмств.

     4. ”творити  ћ≥жв≥домчу  ком≥с≥ю  з питань ф≥нансовоњ безпеки
при –ад≥ нац≥ональноњ безпеки ≥ оборони ”крањни.

     —екретарев≥ –ади  нац≥ональноњ  безпеки  ≥  оборони   ”крањни
подати  в м≥с¤чний строк проект положенн¤ про зазначену ћ≥жв≥домчу
ком≥с≥ю та пропозиц≥њ щодо њњ складу.

     5.  онтроль за виконанн¤м цього ”казу покласти  на  —екретар¤
–ади нац≥ональноњ безпеки ≥ оборони ”крањни.


 ѕрезидент ”крањни                                         Ћ. ”„ћј

 м.  ињв, 20 березн¤ 2001 року
          N 183/2001


                                                «ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
                                         ”казом ѕрезидента ”крањни
                                          в≥д 20 березн¤ 2001 року
                                                 N 183/2001

                          ќ—Ќќ¬Ќ≤ «ј—јƒ»
                   дет≥н≥зац≥њ грошового об≥гу

     ѕроблема т≥ньового  грошового   об≥гу   т≥сно   пов'¤зана   з
недосконал≥стю грошовоњ системи. ѓњ розв'¤занн¤ вимагаЇ системного
п≥дходу.

     —проби обмежити об≥г грошей поза банками  за  допомогою  лише
адм≥н≥стративного  тиску  на суб'Їкт≥в господарюванн¤ св≥дчать про
необх≥дн≥сть переходу до  новоњ  стратег≥њ  дет≥н≥зац≥њ  грошового
об≥гу. ÷¤ стратег≥¤ пол¤гаЇ у створенн≥ спри¤тливих умов дл¤ об≥гу
грошей на  основ≥  максимального  врахуванн¤  ≥нтерес≥в  власник≥в
кошт≥в.

     як основн≥ засади дет≥н≥зац≥њ грошового об≥гу визначаютьс¤:

     1. ѕ≥двищенн¤      ефективност≥     державного     управл≥нн¤
грошово-кредитною сферою, що зд≥йснюЇтьс¤ шл¤хом:

     узгодженн¤ параметр≥в грошово-кредитноњ пол≥тики з  ѕрограмою
д≥¤льност≥    аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  та  ƒержавним  бюджетом
”крањни;

     усуненн¤ деф≥циту плат≥жних засоб≥в,  забезпеченн¤ п≥двищенн¤
р≥вн¤ монетизац≥њ економ≥ки з урахуванн¤м потреб њњ розвитку;

     забезпеченн¤ ефективного контролю за ф≥нансовими та товарними
потоками;

     запровадженн¤ механ≥зм≥в  стимулюванн¤  розпод≥лу  ф≥нансових
ресурс≥в на користь виробничоњ сфери,  зокрема шл¤хом концентрац≥њ
банк≥вського ≥ промислового  кап≥тал≥в  на  пр≥оритетних  напр¤мах
економ≥чного розвитку;

     запровадженн¤ стратег≥чного  плануванн¤  розвитку  ф≥нансових
ринк≥в ”крањни;

     п≥двищенн¤ ефективност≥ державного  нагл¤ду  та  контролю  за
виконанн¤м   дов≥рчими  товариствами,  ≥нвестиц≥йними  фондами  та
компан≥¤ми, страховими орган≥зац≥¤ми зобов'¤зань перед громад¤нами
”крањни.

     2. ѕерех≥д до новоњ податковоњ пол≥тики регулюючого характеру
≥з зменшенн¤м штрафних санкц≥й, ¤кий передбачаЇ:

     реорган≥зац≥ю податковоњ системи з метою зменшенн¤  к≥лькост≥
податк≥в,  збор≥в  (обов'¤зкових платеж≥в),  п≥двищенн¤ прозорост≥
бази оподаткуванн¤,  перегл¤д системи штрафних  санкц≥й;

     поетапне зниженн¤ нарахувань на фонд оплати прац≥;

     запровадженн¤ спец≥ального  режиму оподаткуванн¤ доход≥в,  що
легал≥зуютьс¤ ф≥зичними особами;

     запровадженн¤ системи    податкових   п≥льг   щодо   доход≥в,
одержаних в≥д довгострокових укладень та ≥нвестуванн¤.

     3. ƒержавна  п≥дтримка  розвитку  банк≥вськоњ   системи,   що
пол¤гаЇ в:

     завершенн≥ розмежуванн¤     компетенц≥њ     та     узгодженн¤
регул¤торних функц≥й м≥ж Ќац≥ональним  банком  ”крањни,   аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,  ћ≥н≥стерством  ф≥нанс≥в  ”крањни  ≥ ƒержавною
ком≥с≥Їю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку ”крањни;

     п≥двищенн≥ вимог до ≥снуючих та створюваних  банк≥в  з  метою
зростанн¤   р≥вн¤   кап≥тал≥зац≥њ   ≥   запровадженн¤   ефективних
механ≥зм≥в   захисту   кап≥тал≥в   банк≥в   в≥д   знец≥ненн¤    та
в≥дшкодуванн¤ вкладникам втрат;

     розвитку системи ≥потечного кредитуванн¤;

     захист≥ прав  банк≥в-кредитор≥в  щодо в≥дшкодуванн¤ њм борг≥в
та реал≥зац≥њ застави;

     стимулюванн≥ д≥¤льност≥ банк≥вських установ,  ¤к≥  кредитують
в≥тчизн¤них експортер≥в;

     уведенн≥ пор¤дку,  за ¤ким нерезидентам,  що ввоз¤ть кап≥тали
на територ≥ю крањни через банки,  сто в≥дсотк≥в  статутного  фонду
¤ких належать резидентам ”крањни, надаютьс¤ в≥дпов≥дн≥ п≥льги;

     уведенн≥ обмежень на розм≥р плати за кредити, ¤к≥ залучаютьс¤
резидентами в≥д нерезидент≥в ”крањни;

     посиленн≥ нагл¤ду за д≥¤льн≥стю комерц≥йних  банк≥в  з  метою
зниженн¤  ризику  банк≥вських  операц≥й,  п≥двищенн¤  ефективност≥
управл≥нн¤ державними пакетами акц≥й  приватизованих  п≥дприЇмств,
недопущенн¤ незаконноњ конвертац≥њ та легал≥зац≥њ кошт≥в,  набутих
злочинним шл¤хом;

     обмеженн≥ к≥лькост≥ банк≥вських  рахунк≥в,  ¤к≥  дозвол¤Їтьс¤
в≥дкривати  юридичним  особам  у р≥зних банк≥вських установах,  та
встановленн≥ в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤ вимог закону.

     4. «апровадженн¤ безгот≥вкових форм розрахунк≥в  юридичних  ≥
ф≥зичних ос≥б, що маЇ зд≥йснюватис¤ шл¤хом:

     завершенн¤ п≥лотного  проекту  та  запровадженн¤ Ќац≥ональноњ
системи масових електронних платеж≥в;

     поетапного впровадженн¤   виплати    зароб≥тноњ    плати    у
безгот≥вков≥й форм≥;

     переведенн¤ розрахунк≥в за комунальн≥ послуги, електроенерг≥ю
тощо на безгот≥вкову форму;

     розвитку системи плат≥жних та кредитних карток.

     5. ”досконаленн¤ системи валютного регулюванн¤, а саме:

     удосконаленн¤ пор¤дку  обм≥ну  ≥нформац≥Їю  м≥ж  Ќац≥ональним
банком  ”крањни,  комерц≥йними банками ≥ органами державноњ митноњ
служби та державноњ  податковоњ  служби  щодо  експортно-≥мпортних
операц≥й суб'Їкт≥в зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥;

     запровадженн¤ обов'¤зкового  страхуванн¤ зовн≥шньоеконом≥чних
операц≥й з метою забезпеченн¤ поверненн¤ валютноњ виручки;

     запровадженн¤ особливого   режиму   контролю   за   грошовими
потоками через офшорн≥ зони ≥ крањни Ѕалт≥њ;

     удосконаленн¤ д≥Ївост≥   та  ефективност≥  системи  валютного
контролю за рахунок посиленн¤ м≥жв≥домчоњ взаЇмод≥њ в  межах  ц≥Їњ
системи    шл¤хом   створенн¤   сучасних   ≥нформац≥йних   систем,
максимальноњ автоматизац≥њ  самого  процесу  контролю  та  ч≥ткого
розмежуванн¤  функц≥й  орган≥в  валютного  контролю  в≥дпов≥дно до
чинного законодавства.

     6. –озвиток ≥нфраструктури ф≥нансового ринку шл¤хом:

     налагодженн¤ ефективноњ д≥¤льност≥ Ќац≥ональноњ  депозитарноњ
системи ≥ кл≥рингових ≥нститут≥в;

     запровадженн¤ фондових дериватив≥в;

     впровадженн¤ ф≥нансових    ≥нструмент≥в,    ор≥Їнтованих   на
населенн¤,  зокрема гарантованих державою ц≥нних папер≥в,  у  тому
числ≥ ном≥нованих в ≥ноземн≥й валют≥ ≥ придатних дл¤ заощадженн¤;

     розробленн¤ ≥нвестиц≥йних  проект≥в  дл¤ реал≥зац≥њ державних
програм ≥з пр≥оритетних напр¤м≥в соц≥ально-економ≥чного розвитку;

     зд≥йсненн¤ заход≥в   щодо   реструктуризац≥њ   заборгованост≥
держави   перед   населенн¤м,  ¤ка  виникла  внасл≥док  знец≥ненн¤
заощаджень в установах ќщадного банку ≥ колишнього ”крдержстраху.

     7. ”досконаленн¤ нормативно-правовоњ бази  п≥дприЇмництва  та
реал≥зац≥њ прав власност≥, що передбачаЇ:

     удосконаленн¤ правовоњ     бази    приватизац≥њ,    посиленн¤
в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤ законодавства у процес≥ приватизац≥њ
та  за  порушенн¤  ≥нвестиц≥йних  та  ≥нших  зобов'¤зань власник≥в
приватизованих п≥дприЇмств;

     забезпеченн¤ захисту корпоративних прав  ≥нвестор≥в,  др≥бних
акц≥онер≥в (учасник≥в господарських товариств);

     удосконаленн¤ системи  реЇстрац≥њ  суб'Їкт≥в  п≥дприЇмницькоњ
д≥¤льност≥;

     розробленн¤ ≥      впровадженн¤      правових      механ≥зм≥в
реструктуризац≥њ    заборгованост≥    суб'Їкт≥в    п≥дприЇмницькоњ
д≥¤льност≥ за згодою кредитора;

     поступова зам≥на  податковоњ  застави  ст¤гненн¤м  податковоњ
заборгованост≥ виключно за р≥шенн¤м суду (арб≥тражного суду);

     удосконаленн¤ ≥снуючих механ≥зм≥в захисту прав кредитор≥в;

     удосконаленн¤ пор¤дку  передач≥ кредиторам прав на управл≥нн¤
державними пакетами акц≥й позичальник≥в.

     8. ѕ≥двищенн¤ ефективност≥ системи оплати прац≥ шл¤хом:

     удосконаленн¤ механ≥зму  визначенн¤  м≥н≥мальноњ   зароб≥тноњ
плати, основу ¤коњ складатиме прожитковий м≥н≥мум;

     впровадженн¤ нового   соц≥ального  стандарту  -  регульованоњ
державою м≥н≥мальноњ погодинноњ зароб≥тноњ плати,  ¤ка дасть змогу
забезпечити б≥льш ефективне використанн¤ робочого часу;

     забезпеченн¤ державних  гарант≥й  щодо  ≥ндексац≥њ зароб≥тноњ
плати;

     поступовоњ л≥кв≥дац≥њ виплат зароб≥тноњ плати  у  натуральн≥й
форм≥.


 √лава јдм≥н≥страц≥њ
 ѕрезидента ”крањни                                       ¬.Ћ»“¬»Ќ
 



Hosted by uCoz