|
” ј « ѕ–≈«»ƒ≈Ќ“ј ” –јѓЌ» ѕро р≥шенн¤ –ади нац≥ональноњ безпеки ≥ оборони ”крањни в≥д 25 с≥чн¤ 2001 року "ѕро заходи щодо дет≥н≥зац≥њ економ≥ки" ¬≥дпов≥дно до статт≥ 107 онституц≥њ ”крањни п о с т а н о в л ¤ ю: ”вести в д≥ю р≥шенн¤ –ади нац≥ональноњ безпеки ≥ оборони ”крањни в≥д 25 с≥чн¤ 2001 року "ѕро заходи щодо дет≥н≥зац≥њ економ≥ки". Ќа виконанн¤ р≥шенн¤ –ади нац≥ональноњ безпеки ≥ оборони ”крањни: 1. «атвердити ќсновн≥ засади дет≥н≥зац≥њ грошового об≥гу (додаютьс¤). 2. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни разом з Ќац≥ональним банком ”крањни: а) у двом≥с¤чний строк: доопрацювати проект ƒержавноњ програми дет≥н≥зац≥њ економ≥ки з урахуванн¤м ќсновних засад дет≥н≥зац≥њ грошового об≥гу, передбачивши в н≥й заходи щодо обмеженн¤ позабанк≥вського грошового об≥гу та розвитку нац≥ональноњ плат≥жноњ системи; подати пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤ пор¤дку розгл¤ду ≥ затвердженн¤ основних засад грошово-кредитноњ пол≥тики на в≥дпов≥дний пер≥од, ¤ка маЇ узгоджуватис¤ з ѕрограмою д≥¤льност≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни та ƒержавним бюджетом ”крањни; ужити заход≥в щодо державноњ п≥дтримки широкого запровадженн¤ електронних платеж≥в; розробити заходи щодо суттЇвого зб≥льшенн¤ питомоњ ваги безгот≥вкових розрахунк≥в населенн¤ за комунальн≥ та торговельн≥ послуги, енергонос≥њ та вивчити питанн¤ щодо введенн¤ п≥сл¤ запровадженн¤ цих заход≥в максимально допустимоњ меж≥ зд≥йсненн¤ ф≥зичними особами розрахунк≥в гот≥вкою; внести пропозиц≥њ щодо посиленн¤ валютного контролю за експортно-≥мпортними операц≥¤ми суб'Їкт≥в господарюванн¤; ужити заход≥в щодо зростанн¤ ефективност≥ державного контролю за об≥гом п≥дакцизних товар≥в, зокрема шл¤хом п≥двищенн¤ ступен¤ захищеност≥ акцизних марок з використанн¤м в≥тчизн¤них промислових потужностей; подати пропозиц≥њ щодо впровадженн¤ економ≥чних механ≥зм≥в заохоченн¤ довгострокових кредит≥в та банк≥вських ≥нвестиц≥й у виробничу сферу; б) у м≥с¤чний строк: подати пропозиц≥њ щодо внесенн¤ зм≥н до «акону ”крањни "ѕро патентуванн¤ де¤ких вид≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥" з метою запоб≥ганн¤ використанню спец≥альних торгових патент≥в дл¤ ухиленн¤ в≥д оподаткуванн¤; увести обмеженн¤ на залученн¤ кредит≥в з офшорних зон п≥д в≥дсотки, що перевищують розм≥р в≥дсотк≥в на внутр≥шньому кредитному ринку, та розробити економ≥чн≥, в тому числ≥ податков≥, важел≥ впливу на п≥дприЇмства, ¤к≥ залучають так≥ кредити; внести пропозиц≥њ щодо запровадженн¤ державного реЇстру ф≥зичних ос≥б - засновник≥в суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤к≥ Ї боржниками перед банками ≥ державним бюджетом, та встановленн¤ заборони щодо участ≥ таких ос≥б у заснуванн≥ нових суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥; розгл¤нути стан виконанн¤ ”каз≥в ѕрезидента ”крањни в≥д 7 серпн¤ 1999 року N 969 "ѕро ќсновн≥ напр¤ми пол≥тики щодо грошових доход≥в населенн¤ ”крањни" ≥ в≥д 14 липн¤ 2000 року N 891 "ѕро заходи щодо зм≥цненн¤ банк≥вськоњ системи ”крањни та п≥двищенн¤ њњ рол≥ у процесах економ≥чних перетворень" та вир≥шити питанн¤ щодо в≥дпов≥дальност≥ ос≥б, винних у неналежн≥й реал≥зац≥њ передбачених цими ”казами вимог; подати пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤ механ≥зму поверненн¤ (в≥дшкодуванн¤) податку на додану варт≥сть; в) у трим≥с¤чний строк: подати пропозиц≥њ щодо зменшенн¤ нарахувань на фонд оплати прац≥ та перегл¤ду шкали ставок прибуткового податку з доход≥в ф≥зичних ос≥б, зв≥льненн¤ в≥д оподаткуванн¤ частини доход≥в, що спр¤мовуЇтьс¤ ф≥зичними та юридичними особами на персон≥ф≥кован≥ рахунки громад¤н ¤к за добров≥льним, так ≥ за обов'¤зковим державним пенс≥йним страхуванн¤м; створити в ƒержавн≥й податков≥й адм≥н≥страц≥њ банк даних про сумн≥вн≥ ф≥нансов≥ операц≥њ; узагальнити досв≥д акц≥онерного комерц≥йного банку "јркада" щодо залученн¤ кошт≥в ≥нвестор≥в ≥ населенн¤ на житлове буд≥вництво в м. иЇв≥ та вир≥шити питанн¤ щодо поширенн¤ такого досв≥ду в ≥нших рег≥онах ”крањни; г) у першому п≥вр≥чч≥ 2001 року: розробити пропозиц≥њ щодо внесенн¤ зм≥н до законодавчих акт≥в з питань обмеженн¤ к≥лькост≥ рахунк≥в юридичних ос≥б у банк≥вських установах; забезпечити дальше вдосконаленн¤ системи контролю за вивезенн¤м за меж≥ ”крањни та ввезенн¤м в ”крањну ф≥зичними особами - резидентами та нерезидентами валютних ц≥нностей ≥ плат≥жних карток; д) прот¤гом 2001 року: вир≥шити питанн¤ щодо утворенн¤ в≥дпов≥дно до законодавства ”крањнського державного банку реконструкц≥њ та розвитку; подати в установленому пор¤дку на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни проекти закон≥в про грошовий об≥г, про запоб≥ганн¤ та протид≥ю легал≥зац≥њ ("в≥дмиванню") доход≥в, отриманих злочинним шл¤хом, про систему державноњ реЇстрац≥њ суб'Їкт≥в господарюванн¤, про впор¤дкуванн¤ зд≥йсненн¤ зовн≥шньоеконом≥чних операц≥й резидентами ”крањни з нерезидентами, ¤к≥ знаход¤тьс¤ в офшорних зонах; запровадити систему безгот≥вковоњ виплати зароб≥тноњ плати державним службовц¤м; визначити типов≥ форми касовоњ книги, прибуткового ордера, накладноњ на в≥дпуск товарно-матер≥альних ц≥нностей ¤к документ≥в суворого обл≥ку та зв≥тност≥. 3. ћ≥н≥стерству внутр≥шн≥х справ ”крањни, —лужб≥ безпеки ”крањни разом з ћ≥н≥стерством економ≥ки ”крањни, ћ≥н≥стерством ф≥нанс≥в ”крањни розробити у двом≥с¤чний строк програму заход≥в протид≥њ створенню ф≥ктивних п≥дприЇмств. 4. ”творити ћ≥жв≥домчу ком≥с≥ю з питань ф≥нансовоњ безпеки при –ад≥ нац≥ональноњ безпеки ≥ оборони ”крањни. —екретарев≥ –ади нац≥ональноњ безпеки ≥ оборони ”крањни подати в м≥с¤чний строк проект положенн¤ про зазначену ћ≥жв≥домчу ком≥с≥ю та пропозиц≥њ щодо њњ складу. 5. онтроль за виконанн¤м цього ”казу покласти на —екретар¤ –ади нац≥ональноњ безпеки ≥ оборони ”крањни. ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј м. ињв, 20 березн¤ 2001 року N 183/2001 «ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 20 березн¤ 2001 року N 183/2001 ќ—Ќќ¬Ќ≤ «ј—јƒ» дет≥н≥зац≥њ грошового об≥гу ѕроблема т≥ньового грошового об≥гу т≥сно пов'¤зана з недосконал≥стю грошовоњ системи. ѓњ розв'¤занн¤ вимагаЇ системного п≥дходу. —проби обмежити об≥г грошей поза банками за допомогою лише адм≥н≥стративного тиску на суб'Їкт≥в господарюванн¤ св≥дчать про необх≥дн≥сть переходу до новоњ стратег≥њ дет≥н≥зац≥њ грошового об≥гу. ÷¤ стратег≥¤ пол¤гаЇ у створенн≥ спри¤тливих умов дл¤ об≥гу грошей на основ≥ максимального врахуванн¤ ≥нтерес≥в власник≥в кошт≥в. як основн≥ засади дет≥н≥зац≥њ грошового об≥гу визначаютьс¤: 1. ѕ≥двищенн¤ ефективност≥ державного управл≥нн¤ грошово-кредитною сферою, що зд≥йснюЇтьс¤ шл¤хом: узгодженн¤ параметр≥в грошово-кредитноњ пол≥тики з ѕрограмою д≥¤льност≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни та ƒержавним бюджетом ”крањни; усуненн¤ деф≥циту плат≥жних засоб≥в, забезпеченн¤ п≥двищенн¤ р≥вн¤ монетизац≥њ економ≥ки з урахуванн¤м потреб њњ розвитку; забезпеченн¤ ефективного контролю за ф≥нансовими та товарними потоками; запровадженн¤ механ≥зм≥в стимулюванн¤ розпод≥лу ф≥нансових ресурс≥в на користь виробничоњ сфери, зокрема шл¤хом концентрац≥њ банк≥вського ≥ промислового кап≥тал≥в на пр≥оритетних напр¤мах економ≥чного розвитку; запровадженн¤ стратег≥чного плануванн¤ розвитку ф≥нансових ринк≥в ”крањни; п≥двищенн¤ ефективност≥ державного нагл¤ду та контролю за виконанн¤м дов≥рчими товариствами, ≥нвестиц≥йними фондами та компан≥¤ми, страховими орган≥зац≥¤ми зобов'¤зань перед громад¤нами ”крањни. 2. ѕерех≥д до новоњ податковоњ пол≥тики регулюючого характеру ≥з зменшенн¤м штрафних санкц≥й, ¤кий передбачаЇ: реорган≥зац≥ю податковоњ системи з метою зменшенн¤ к≥лькост≥ податк≥в, збор≥в (обов'¤зкових платеж≥в), п≥двищенн¤ прозорост≥ бази оподаткуванн¤, перегл¤д системи штрафних санкц≥й; поетапне зниженн¤ нарахувань на фонд оплати прац≥; запровадженн¤ спец≥ального режиму оподаткуванн¤ доход≥в, що легал≥зуютьс¤ ф≥зичними особами; запровадженн¤ системи податкових п≥льг щодо доход≥в, одержаних в≥д довгострокових укладень та ≥нвестуванн¤. 3. ƒержавна п≥дтримка розвитку банк≥вськоњ системи, що пол¤гаЇ в: завершенн≥ розмежуванн¤ компетенц≥њ та узгодженн¤ регул¤торних функц≥й м≥ж Ќац≥ональним банком ”крањни, аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ћ≥н≥стерством ф≥нанс≥в ”крањни ≥ ƒержавною ком≥с≥Їю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку ”крањни; п≥двищенн≥ вимог до ≥снуючих та створюваних банк≥в з метою зростанн¤ р≥вн¤ кап≥тал≥зац≥њ ≥ запровадженн¤ ефективних механ≥зм≥в захисту кап≥тал≥в банк≥в в≥д знец≥ненн¤ та в≥дшкодуванн¤ вкладникам втрат; розвитку системи ≥потечного кредитуванн¤; захист≥ прав банк≥в-кредитор≥в щодо в≥дшкодуванн¤ њм борг≥в та реал≥зац≥њ застави; стимулюванн≥ д≥¤льност≥ банк≥вських установ, ¤к≥ кредитують в≥тчизн¤них експортер≥в; уведенн≥ пор¤дку, за ¤ким нерезидентам, що ввоз¤ть кап≥тали на територ≥ю крањни через банки, сто в≥дсотк≥в статутного фонду ¤ких належать резидентам ”крањни, надаютьс¤ в≥дпов≥дн≥ п≥льги; уведенн≥ обмежень на розм≥р плати за кредити, ¤к≥ залучаютьс¤ резидентами в≥д нерезидент≥в ”крањни; посиленн≥ нагл¤ду за д≥¤льн≥стю комерц≥йних банк≥в з метою зниженн¤ ризику банк≥вських операц≥й, п≥двищенн¤ ефективност≥ управл≥нн¤ державними пакетами акц≥й приватизованих п≥дприЇмств, недопущенн¤ незаконноњ конвертац≥њ та легал≥зац≥њ кошт≥в, набутих злочинним шл¤хом; обмеженн≥ к≥лькост≥ банк≥вських рахунк≥в, ¤к≥ дозвол¤Їтьс¤ в≥дкривати юридичним особам у р≥зних банк≥вських установах, та встановленн≥ в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤ вимог закону. 4. «апровадженн¤ безгот≥вкових форм розрахунк≥в юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б, що маЇ зд≥йснюватис¤ шл¤хом: завершенн¤ п≥лотного проекту та запровадженн¤ Ќац≥ональноњ системи масових електронних платеж≥в; поетапного впровадженн¤ виплати зароб≥тноњ плати у безгот≥вков≥й форм≥; переведенн¤ розрахунк≥в за комунальн≥ послуги, електроенерг≥ю тощо на безгот≥вкову форму; розвитку системи плат≥жних та кредитних карток. 5. ”досконаленн¤ системи валютного регулюванн¤, а саме: удосконаленн¤ пор¤дку обм≥ну ≥нформац≥Їю м≥ж Ќац≥ональним банком ”крањни, комерц≥йними банками ≥ органами державноњ митноњ служби та державноњ податковоњ служби щодо експортно-≥мпортних операц≥й суб'Їкт≥в зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥; запровадженн¤ обов'¤зкового страхуванн¤ зовн≥шньоеконом≥чних операц≥й з метою забезпеченн¤ поверненн¤ валютноњ виручки; запровадженн¤ особливого режиму контролю за грошовими потоками через офшорн≥ зони ≥ крањни Ѕалт≥њ; удосконаленн¤ д≥Ївост≥ та ефективност≥ системи валютного контролю за рахунок посиленн¤ м≥жв≥домчоњ взаЇмод≥њ в межах ц≥Їњ системи шл¤хом створенн¤ сучасних ≥нформац≥йних систем, максимальноњ автоматизац≥њ самого процесу контролю та ч≥ткого розмежуванн¤ функц≥й орган≥в валютного контролю в≥дпов≥дно до чинного законодавства. 6. –озвиток ≥нфраструктури ф≥нансового ринку шл¤хом: налагодженн¤ ефективноњ д≥¤льност≥ Ќац≥ональноњ депозитарноњ системи ≥ кл≥рингових ≥нститут≥в; запровадженн¤ фондових дериватив≥в; впровадженн¤ ф≥нансових ≥нструмент≥в, ор≥Їнтованих на населенн¤, зокрема гарантованих державою ц≥нних папер≥в, у тому числ≥ ном≥нованих в ≥ноземн≥й валют≥ ≥ придатних дл¤ заощадженн¤; розробленн¤ ≥нвестиц≥йних проект≥в дл¤ реал≥зац≥њ державних програм ≥з пр≥оритетних напр¤м≥в соц≥ально-економ≥чного розвитку; зд≥йсненн¤ заход≥в щодо реструктуризац≥њ заборгованост≥ держави перед населенн¤м, ¤ка виникла внасл≥док знец≥ненн¤ заощаджень в установах ќщадного банку ≥ колишнього ”крдержстраху. 7. ”досконаленн¤ нормативно-правовоњ бази п≥дприЇмництва та реал≥зац≥њ прав власност≥, що передбачаЇ: удосконаленн¤ правовоњ бази приватизац≥њ, посиленн¤ в≥дпов≥дальност≥ за порушенн¤ законодавства у процес≥ приватизац≥њ та за порушенн¤ ≥нвестиц≥йних та ≥нших зобов'¤зань власник≥в приватизованих п≥дприЇмств; забезпеченн¤ захисту корпоративних прав ≥нвестор≥в, др≥бних акц≥онер≥в (учасник≥в господарських товариств); удосконаленн¤ системи реЇстрац≥њ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥; розробленн¤ ≥ впровадженн¤ правових механ≥зм≥в реструктуризац≥њ заборгованост≥ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ за згодою кредитора; поступова зам≥на податковоњ застави ст¤гненн¤м податковоњ заборгованост≥ виключно за р≥шенн¤м суду (арб≥тражного суду); удосконаленн¤ ≥снуючих механ≥зм≥в захисту прав кредитор≥в; удосконаленн¤ пор¤дку передач≥ кредиторам прав на управл≥нн¤ державними пакетами акц≥й позичальник≥в. 8. ѕ≥двищенн¤ ефективност≥ системи оплати прац≥ шл¤хом: удосконаленн¤ механ≥зму визначенн¤ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати, основу ¤коњ складатиме прожитковий м≥н≥мум; впровадженн¤ нового соц≥ального стандарту - регульованоњ державою м≥н≥мальноњ погодинноњ зароб≥тноњ плати, ¤ка дасть змогу забезпечити б≥льш ефективне використанн¤ робочого часу; забезпеченн¤ державних гарант≥й щодо ≥ндексац≥њ зароб≥тноњ плати; поступовоњ л≥кв≥дац≥њ виплат зароб≥тноњ плати у натуральн≥й форм≥. √лава јдм≥н≥страц≥њ ѕрезидента ”крањни ¬.Ћ»“¬»Ќ |