” ј «
ѕ–≈«»ƒ≈Ќ“ј ” –јѓЌ»
ѕро додатков≥ заходи щодо забезпеченн¤
розвитку осв≥ти в ”крањн≥
« метою створенн¤ умов дл¤ дальшого розвитку осв≥ти,
пол≥пшенн¤ соц≥ального захисту педагог≥чних ≥ науково-педагог≥чних
прац≥вник≥в, оновленн¤ навчально-матер≥альноњ бази навчальних
заклад≥в та ≥нформатизац≥њ галуз≥ осв≥ти постановл¤ю:
1. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни:
1) затвердити:
у двом≥с¤чний строк ц≥льову державну програму "¬читель",
спр¤мовану на пол≥пшенн¤ умов профес≥йноњ д≥¤льност≥ педагог≥чних
прац≥вник≥в, зокрема утвердженн¤ њх високого статусу в
сусп≥льств≥, вир≥шенн¤ фахових, кадрових, соц≥альних питань;
у трим≥с¤чний строк програму розвитку позашк≥льних навчальних
заклад≥в, у ¤к≥й передбачити заходи щодо забезпеченн¤ доступност≥
позашк≥льноњ осв≥ти, в першу чергу дл¤ учн≥вськоњ молод≥, наданн¤
орган≥зац≥йноњ ≥ ф≥нансовоњ п≥дтримки д≥¤льност≥ державних та
комунальних позашк≥льних навчальних заклад≥в, збереженн¤ та
розвитку њх мереж≥, недопущенн¤ перепроф≥люванн¤, реорган≥зац≥њ та
л≥кв≥дац≥њ заклад≥в еколого-натурал≥стичного проф≥лю;
до 1 лютого 2002 року ц≥льову комплексну програму наукових
досл≥джень у галуз≥ осв≥ти щодо розробленн¤, виробництва та
впровадженн¤ у навчальний процес сучасних засоб≥в та технолог≥й
навчанн¤ з метою першочергового забезпеченн¤ загальноосв≥тн≥х,
позашк≥льних, профес≥йно-техн≥чних та вищих навчальних заклад≥в
новими зразками техн≥ки, обладнанн¤ та навчально-наочними
пос≥бниками, модерн≥зац≥њ та зм≥цненн¤ матер≥ально-техн≥чноњ бази
цих заклад≥в;
2) передбачити п≥д час доопрацюванн¤ проекту ƒержавного
бюджету ”крањни на 2002 р≥к та формуванн¤ проект≥в ƒержавного
бюджету ”крањни на наступн≥ роки видатки на реал≥зац≥ю програм,
зазначених у пункт≥ 1 ц≥Їњ статт≥;
3) розробити прот¤гом 2002-2003 рок≥в нову ефективну модель
ф≥нансуванн¤ системи осв≥ти, адекватну вимогам ринковоњ економ≥ки,
п≥дготувати та внести в установленому пор¤дку в≥дпов≥дний
законопроект щодо њњ впровадженн¤;
4) передбачати п≥д час визначенн¤ програми завдань
Ќац≥ональноњ програми ≥нформатизац≥њ на 2002 та наступн≥ роки
пр≥оритетн≥сть ≥нформатизац≥њ галуз≥ осв≥ти, зокрема щодо:
забезпеченн¤ навчальних заклад≥в телекомун≥кац≥йними засобами
виходу до м≥жнародноњ ≥нформац≥йноњ мереж≥ Internet, базовими та
спец≥ал≥зованими програмними продуктами;
розробленн¤, тиражуванн¤ та розповсюдженн¤ програмного
забезпеченн¤ навчального призначенн¤, формуванн¤ державноњ системи
сертиф≥кац≥њ програмних засоб≥в навчального призначенн¤;
п≥дготовки ≥ виданн¤ навчальноњ та дов≥дковоњ л≥тератури дл¤
вчител≥в ≥ учн≥в з питань ≥нформатики;
створенн¤ Їдиноњ ≥нформац≥йно-комп'ютерноњ системи управл≥нн¤
осв≥тою, розвитку ≥нформац≥йноњ ≥нфраструктури навчальних
заклад≥в;
приведенн¤ програмних продукт≥в (програмних засоб≥в), ¤к≥
використовуютьс¤ в ”крањн≥, у в≥дпов≥дн≥сть з вимогами закон≥в про
мови;
створенн¤ рег≥ональних центр≥в дистанц≥йного навчанн¤,
переважно дл¤ учн≥в, ¤к≥ мешкають у с≥льськ≥й м≥сцевост≥, та
ресурсних центр≥в забезпеченн¤ комп'ютеризац≥њ осв≥ти;
5) визначити перел≥к осв≥тн≥х послуг, що п≥дл¤гають
л≥цензуванню;
6) п≥дготувати та внести в установленому пор¤дку законопроект
щодо стимулюванн¤ участ≥ роботодавц≥в у п≥дготовц≥ кадр≥в,
забезпеченн≥ функц≥онуванн¤ ≥ розвитку профес≥йно-техн≥чноњ та
вищоњ осв≥ти, ф≥нансов≥й п≥дтримц≥ навчальних заклад≥в у
реал≥зац≥њ осв≥тн≥х ≥ наукових проект≥в;
7) зд≥йснити заходи щодо вир≥шенн¤ питань забезпеченн¤
регул¤рного п≥двезенн¤ учн≥в та прац≥вник≥в загальноосв≥тн≥х ≥
профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в у с≥льськ≥й м≥сцевост≥ до
м≥сц¤ навчанн¤, роботи ≥ додому;
8) розгл¤нути питанн¤ щодо механ≥зму п≥льгового
довгострокового кредитуванн¤ прац≥вник≥в осв≥ти дл¤ придбанн¤ ≥
буд≥вництва житла та внести в установленому пор¤дку в≥дпов≥дн≥
пропозиц≥њ;
9) передбачити при зд≥йсненн≥ дальших заход≥в щодо проведенн¤
пенс≥йноњ реформи в ”крањн≥ пол≥пшенн¤ пенс≥йного забезпеченн¤
педагог≥чних прац≥вник≥в залежно в≥д стажу роботи;
10) вир≥шити питанн¤ щодо включенн¤ державних
профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в с≥льськогосподарського
проф≥лю до системи кредитуванн¤ с≥льгоспвиробник≥в;
11) забезпечити умови дл¤ створенн¤ профес≥йно-техн≥чними
навчальними закладами с≥льськогосподарського проф≥лю центр≥в
навчанн¤ та переп≥дготовки фах≥вц≥в с≥льського господарства;
12) ужити заход≥в до безумовного виконанн¤ вимог закон≥в щодо
наданн¤ в користуванн¤ навчальним закладам земельних д≥л¤нок дл¤
досл≥дних ≥ навчальних ц≥лей, веденн¤ с≥льського господарства та
щодо зв≥льненн¤ заклад≥в осв≥ти в≥д земельного податку.
2. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, центральним та м≥сцевим
органам виконавчоњ влади зд≥йснити заходи щодо:
орган≥зац≥њ та матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ приведенн¤
у в≥дпов≥дн≥сть ≥з вимогами навчальних програм перел≥к≥в
навчально-наочних пос≥бник≥в, приладд¤ та обладнанн¤ навчального
призначенн¤;
спри¤нн¤ у придбанн≥ навчальними закладами навчальноњ та
науково-методичноњ л≥тератури, фахових журнал≥в ≥ газет;
забезпеченн¤ виданн¤ художньоњ л≥тератури сер≥њ "Ўк≥льна
б≥бл≥отека";
пол≥пшенн¤ ф≥нансового та матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤
д≥¤льност≥ дит¤чо-юнацьких спортивних шк≥л та училищ ф≥зичноњ
культури, регул¤рного проведенн¤ спортивних ≥гор школ¤р≥в ”крањни
на основ≥ системи багатоступеневих змагань;
проведенн¤ кап≥тальних ≥ поточних ремонт≥в буд≥вель ≥ споруд
навчальних заклад≥в, впровадженн¤ сучасних технолог≥й збереженн¤
та ощадливого використанн¤ енергетичних, теплових ≥ водних
ресурс≥в зазначених заклад≥в;
проведенн¤ ≥нвентаризац≥њ об'Їкт≥в незавершеного буд≥вництва
прим≥щень ≥ споруд навчальних заклад≥в та установ осв≥ти,
ф≥нансуванн¤ прискореного введенн¤ њх в експлуатац≥ю або
приватизац≥њ (в≥дчуженн¤) в установленому пор¤дку;
забезпеченн¤ умов дл¤ створенн¤ при державних вищих
навчальних закладах педагог≥чного проф≥лю загальноосв≥тн≥х
навчальних заклад≥в ≥нтернатного типу дл¤ п≥дготовки с≥льськоњ
молод≥ з числа випускник≥в основноњ школи до вступу у вищ≥
навчальн≥ заклади.
3. ћ≥н≥стерству осв≥ти ≥ науки ”крањни:
актив≥зувати разом ≥з јкадем≥Їю педагог≥чних наук ”крањни
проведенн¤ наукових досл≥джень з проблем позашк≥льноњ осв≥ти ≥
вихованн¤, вир≥шити питанн¤ про створенн¤ центр≥в з наукового
супроводженн¤ позашк≥льноњ осв≥ти ≥ вихованн¤, впровадженн¤ у
практику д≥¤льност≥ позашк≥льних навчальних заклад≥в нов≥тн≥х
наукових розробок ≥ осв≥тн≥х технолог≥й; п≥дготувати необх≥дн≥
навчальн≥ та навчально-методичн≥ матер≥али дл¤ прац≥вник≥в
позашк≥льних навчальних заклад≥в;
розробити разом з Ќац≥ональною академ≥Їю наук ”крањни,
галузевими академ≥¤ми наук комплексн≥ програми залученн¤
обдарованоњ учн≥вськоњ та студентськоњ молод≥ до наукових
досл≥джень, актив≥зац≥њ д≥¤льност≥ ћалоњ академ≥њ наук;
створити разом ≥з м≥сцевими органами виконавчоњ влади мережу
рег≥ональних центр≥в мон≥торингу осв≥ти;
забезпечити своЇчасне оновленн¤ зм≥сту загальноњ середньоњ,
профес≥йно-техн≥чноњ та вищоњ осв≥ти, виданн¤ необх≥дноњ
навчальноњ ≥ навчально-методичноњ л≥тератури;
розгл¤нути питанн¤ та внести в установленому пор¤дку
пропозиц≥њ щодо першочергового наданн¤ молодим громад¤нам
п≥льгових довгострокових кредит≥в на здобутт¤ осв≥ти у вищих
навчальних закладах ≥з гостродеф≥цитних спец≥альностей,
передбачивши повне або часткове њх погашенн¤ за рахунок бюджету за
умови подальшоњ роботи фах≥вц¤ в державних або комунальних
закладах ≥ установах, особливо в с≥льськ≥й м≥сцевост≥;
вир≥шити в установленому пор¤дку питанн¤ про введенн¤ до
штатних розпис≥в дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х, позашк≥льних ≥
профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в посади фах≥вц¤ з
ф≥зичного вихованн¤ ≥ орган≥зац≥њ ф≥зкультурно-масовоњ роботи;
зд≥йснити разом з ≥ншими центральними та м≥сцевими органами
виконавчоњ влади практичн≥ заходи щодо введенн¤ третього на
тиждень уроку з ф≥зичноњ культури у загальноосв≥тн≥х навчальних
закладах.
ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј
м. ињв, 9 жовтн¤ 2001 року
N 941/2001
|