ƒ≈–∆ј¬Ќј ѕќƒј“ ќ¬ј јƒћ≤Ќ≤—“–ј÷≤я ” –јѓЌ»
Ћ » — “
N 1568/7/15-1317 в≥д 08.02.2001
ƒержавним податковим адм≥н≥страц≥¤м
в јвтономн≥й –еспубл≥ц≥ рим,
област¤х, мм. иЇв≥ та —евастопол≥
ѕро окрем≥ питанн¤ застосуванн¤ спрощеноњ
системи оподаткуванн¤
ƒержавна податкова адм≥н≥страц≥¤ ”крањни у зв'¤зку з запитами
обласних державних податкових адм≥н≥страц≥й стосовно застосуванн¤
«акону ”крањни в≥д 19.10.2000 за N 2063-III "ѕро
державну п≥дтримку малого п≥дприЇмництва" ≥, зокрема, в частин≥
переходу на спрощену систему оподаткуванн¤, обл≥ку та зв≥тност≥
суб'Їкт≥в малого п≥дприЇмництва роз'¤снюЇ.
¬≥дпов≥дно до статт≥ 1 вказаного «акону
суб'Їктами малого п≥дприЇмництва Ї, зокрема, юридичн≥ особи -
суб'Їкти п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ будь-¤коњ
орган≥зац≥йно-правовоњ форми та форми власност≥, в ¤ких
середньообл≥кова чисельн≥сть працюючих за зв≥тний пер≥од
(календарний р≥к) не перевищуЇ 50 ос≥б та обс¤г р≥чного валового
доходу не перевищуЇ 500000 Ївро.
ќск≥льки, вказаний «акон визначаЇ правов≥ засади
державноњ п≥дтримки суб'Їкт≥в малого п≥дприЇмництва, то статтею 1
визначено, ¤к≥ суб'Їкти п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ в≥днос¤тьс¤ до
категор≥њ суб'Їкт≥в малого п≥дприЇмництва.
ќдним ≥з основних напр¤мк≥в державноњ п≥дтримки малого
п≥дприЇмництва Ї запровадженн¤ спрощеноњ системи оподаткуванн¤,
обл≥ку та зв≥тност≥.
“ак, статтею 1 ”казу ѕрезидента ”крањни в≥д 03.07.98 за
N 727/98 "ѕро спрощену систему оподаткуванн¤, обл≥ку та
зв≥тност≥ суб'Їкт≥в малого п≥дприЇмництва" (в редакц≥њ ”казу в≥д
28.06.99) передбачено, що спрощена система оподаткуванн¤, обл≥ку
та зв≥тност≥ запроваджуЇтьс¤, зокрема, дл¤ суб'Їкт≥в малого
п≥дприЇмництва - юридичних ос≥б будь-¤коњ орган≥зац≥йно-правовоњ
форми та форми власност≥, в ¤ких за р≥к середньообл≥кова
чисельн≥сть працюючих не перевищуЇ 50 ос≥б ≥ обс¤г виручки в≥д
реал≥зац≥њ продукц≥њ (товар≥в, роб≥т, послуг) за р≥к не перевищуЇ
1 млн. гривень.
“аким чином, на спрощену систему оподаткуванн¤, обл≥ку та
зв≥тност≥ з≥ сплатою Їдиного податку можуть переходити лише т≥
суб'Їкти малого п≥дприЇмництва, ¤к≥ в≥дпов≥дають вимогам ”казу
ѕрезидента ”крањни "ѕро спрощену систему оподаткуванн¤, обл≥ку та
зв≥тност≥ суб'Їкт≥в малого п≥дприЇмництва".
„астиною другою статт≥ 2 вищевказаного «акону
передбачено, що д≥¤ «акону не поширюЇтьс¤, зокрема: на ломбарди,
суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤к≥ провад¤ть д≥¤льн≥сть у
сфер≥ грального б≥знесу, зд≥йснюють обм≥н ≥ноземноњ валюти та ¤к≥
Ї виробниками та ≥мпортерами п≥дакцизних товар≥в.
“аким чином, зг≥дно ≥з вказаною нормою «акону
суб'Їкти п≥дприЇмництва, ¤к≥ зд≥йснюють свою д≥¤льн≥сть у
вищевказаних сферах, не можуть застосовувати спрощену систему
оподаткуванн¤, обл≥ку та зв≥тност≥ з≥ сплатою Їдиного податку.
” раз≥, ¤кщо у статут≥ суб'Їкта малого п≥дприЇмництва
передбачено зазначен≥ види д≥¤льност≥, але на момент поданн¤ за¤ви
про видачу —в≥доцтва про право сплати Їдиного податку суб'Їктом
малого п≥дприЇмництва - юридичною особою, такий суб'Їкт
п≥дприЇмництва не зд≥йснюЇ зазначеноњ д≥¤льност≥ та не отримав
в≥дпов≥дноњ л≥ценз≥њ, про що в≥н письмово пов≥домл¤Ї орган
державноњ податковоњ служби, то в≥н може отримати зазначене
—в≥доцтво. ѕри цьому, органи державноњ податковоњ служби повинн≥
зд≥йснювати пост≥йний контроль щодо в≥дпов≥дност≥ д≥¤льност≥
суб'Їкта малого п≥дприЇмництва.
«азначене просимо довести до в≥дома п≥дв≥домчих державних
податкових орган≥в та суб'Їкт≥в малого п≥дприЇмництва.
«аступник √олови ƒѕј ”крањни √.ќперенко
"Ќалоговый-банковский-таможенный ќЌ—”Ћ№“јЌ“", N 7, 13.02.2001 р.
|