TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



             ƒ≈–∆ј¬Ќј ѕќƒј“ ќ¬ј јƒћ≤Ќ≤—“–ј÷≤я ” –јѓЌ»

                             Ћ » — “

 N 903/7/25-0017 в≥д 24.01.2001




                                                        (¬ит¤г)

     «а результатами розгл¤ду 6324  оскаржених  р≥шень  (постанов,
розпор¤джень) скасовано 1496, або 23,7 в≥дсотка в≥д розгл¤нутих, у
тому числ≥ 1067 р≥шень про застосуванн¤ ф≥нансових  санкц≥й  (21,6
в≥дсотка) на суму 687409 тис. грн.
     «окрема, р≥шенн¤м  голови  ƒѕј  у  ѕолтавськ≥й  област≥   в≥д
21.08.2000  р.  N  23  за розгл¤дом скарги приватного п≥дприЇмства
скасовано р≥шенн¤ заступника  начальника   ременчуцькоњ  ќƒѕ≤  в≥д
13.07.2000   р.   про  застосуванн¤  ф≥нсанкц≥й  за  донарахованою
перев≥ркою сумою податку з власник≥в транспортних засоб≥в та ≥нших
самох≥дних машин ≥ механ≥зм≥в.  –≥шенн¤ прийн¤то за розгл¤дом акта
камеральноњ  перев≥рки  в≥д  12.07.2000  р.  N  35-в,   складеного
державним    податковим       рев≥зором-≥нспектором        в≥дд≥лу
документальних перев≥рок ф≥зичних ос≥б,  без зазначенн¤ пункт≥в  ≥
статей законодавчого акта,  що були порушен≥ п≥дприЇмством,  та на
¤ку дату застосовувалис¤ ставки оподаткуванн¤.  јкт  перев≥рки  не
був п≥дписаний кер≥вником ≥ бухгалтером п≥дприЇмства ≥ не складено
акта про њх в≥дмову в≥д п≥дписанн¤ акта перев≥рки.  ¬≥дпов≥дно  до
п.6.5 –екомендац≥й   про   пор¤док   обл≥ку   платник≥в   податк≥в
нарахуванн¤ податку з  власник≥в  транспортних  засоб≥в  та  ≥нших
самох≥дних  машин  ≥  механ≥зм≥в  (доведено листом ƒѕј ”крањни в≥д
18.07.97 р. N 17-0317-110/10-5685  податков≥ органи
у раз≥ ви¤вленн¤ п≥д час камеральних перев≥рок розрахунк≥в податку
факт≥в  неправильного   застосуванн¤   ставок   оподаткуванн¤   чи
нев≥дпов≥дност≥   даних   про   об'Їм   або   потужн≥сть   двигуна
транспортного   засобу   внос¤ть   до    розрахунк≥в    в≥дпов≥дн≥
виправленн¤,    ¤к≥    повинн≥    бути    затверджен≥   кер≥вником
держподат≥нспекц≥њ ≥ пов≥домлен≥ платнику податку.  «  аналог≥чних
п≥дстав облдержподатадм≥н≥страц≥Їю скасовано р≥шенн¤  ременчуцькоњ
ќƒѕ≤  в≥д   13.07.2000   р.   про   застосуванн¤   ф≥нсанкц≥й   до
п≥дприЇмства.   «а   допущен≥   порушенн¤   головного   державного
податкового рев≥зора-≥нспектора в≥дд≥лу  документальних  перев≥рок
ф≥зичних   ос≥б   ≥   державного  податкового  рев≥зора-≥нспектора
зазначеного   в≥дд≥лу    попереджено    про    неповну    службову
в≥дпов≥дн≥сть.
     јнал≥з матер≥ал≥в перев≥рок показав,  що у б≥льшост≥ випадк≥в
перев≥р¤юч≥ не виконували вимог наказу ƒѕј ”крањни  в≥д  1  червн¤
1998 року  N  266    "ѕро  затвердженн¤   ѕор¤дку
оформленн¤  ≥  реал≥зац≥њ документальних перев≥рок щодо дотриманн¤
податкового ≥ валютного законодавства  суб'Їктами  п≥дприЇмницькоњ
д≥¤льност≥  -  юридичними  особами".  ќкрем≥  матер≥али  перев≥рок
поверхово розгл¤далис¤ начальниками ƒѕ≤ або  њх  заступниками,  що
призводило   до  прийн¤тт¤  р≥шень,  ¤к≥  не  в≥дпов≥дали  вимогам
≤нструкц≥њ  про  пор¤док  застосуванн¤  та  ст¤гненн¤   ф≥нансових
санкц≥й  органами державноњ податковоњ служби (затверджено наказом
√ƒѕ≤ ”крањни в≥д 20.04.95 р.  N 28  ≥ зареЇстровано  в
ћ≥н'юст≥  ”крањни  06.05.95 р.  N 127/663) у частин≥ обгрунтуванн¤
р≥шень конкретними нормами законодавчих акт≥в.
     Ќезважаючи на те,  що «аконом ”крањни "ѕро податок на  додану
варт≥сть"   передбачено,  що  штрафн≥  санкц≥њ   за
результатами д≥¤льност≥ за пер≥од з 01.10.97 р.  по 31.12.97 р. не
застосовуютьс¤,    першим    заступником    начальника    ƒѕ≤    у
м.≤вано-‘ранк≥вську   при   розгл¤д≥   акта  перев≥рки  приватного
п≥дприЇмц¤ в≥д 19.10.99 р.  не враховано  вимог  зазначеноњ  норми
закону  ≥  р≥шенн¤м  в≥д  19.10.99  р.  N 2175/17-1-25 застосовано
ф≥нсанкц≥њ по донарахованих за четвертий  квартал  1997  року  435
грн. ѕƒ¬, що призвело до скасуванн¤ облƒѕј оскарженого зазначеного
р≥шенн¤ в частин≥ неправом≥рно застосованоњ ф≥нансовоњ санкц≥њ.  «
аналог≥чних  причин ƒѕј у м.—евастопол≥ частково скасовано р≥шенн¤
про  застосуванн¤  ф≥нсанкц≥й,   прийн¤те   виконуючим   обов'¤зки
начальника ƒѕ≤ в √агар≥нському район≥ м.—евастопол¤ в≥д 15.09.2000
р.  N 13694/17-347,  до  суб'Їкта  п≥дприЇмницькоњ  д≥¤льност≥  по
донарахованих  перев≥ркою сумах ѕƒ¬ за четвертий квартал 1997 року
на суму 305 грн.  та р≥шенн¤ про застосуванн¤ ф≥нансових  санкц≥й,
прийн¤те   заступником   начальника  ƒѕ≤  в  Ќах≥мовському  район≥
м.—евастопол¤ в≥д 09.10.2000 р.  N 17-02/239/311/1046, до суб'Їкта
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ на суму 932,6 грн.
     «а матер≥алами  перев≥рки  колективного с≥льгоспп≥дприЇмства,
зд≥йсненоњ ƒѕ≤ у  расногвард≥йському район≥ ј–  рим (акт перев≥рки
в≥д 27.04.2000 р.), прийн¤то р≥шенн¤ про застосуванн¤ ф≥нсанкц≥њ у
двократному розм≥р≥ донарахованоњ суми ѕƒ¬ на суму 68634  грн.  та
ст¤гненн¤   нарахованоњ  22692  грн.  пен≥.  ѕри  розгл¤д≥  скарги
платника з'¤совано,  що факт порушенн¤  податкового  законодавства
мав м≥сце, але повторне порушенн¤ законодавства з ѕƒ¬ в≥дсутнЇ.
     Ќе¤к≥сн≥ перев≥рки та  невиконанн¤  спец≥ал≥стами  ƒѕ≤  вимог
нормативних  акт≥в щодо оформленн¤ матер≥ал≥в перев≥рок призвод¤ть
до зб≥льшенн¤ к≥лькост≥  скарг  платник≥в  податк≥в  ≥  додатковоњ
втрати   робочого   часу  на  зд≥йсненн¤  переперев≥рок.  «окрема,
внасл≥док не¤к≥сно складеного акта  перев≥рки  ¬ј“  ћенською  ћƒѕ≤
„ерн≥г≥вськоњ област≥ р≥шенн¤м в≥д 03.03.2000 р.  N 11 застосовано
до  товариства  ф≥нсанкц≥њ  на  загальну  суму  42063  грн.  ≥  за
результатами  двох  перепров≥рок  п≥д  час  розгл¤ду скарги облƒѕј
р≥шенн¤м в≥д 21.04.2000 р. скасовано зазначене р≥шенн¤ ƒѕ≤.
     ¬ актах  оперативних перев≥рок в≥д 07.04.2000 р.,  15.04.2000
р.  та 16.04.2000 р.  кафе-бару, ¤кий належить п≥дприЇмцю, неч≥тко
викладено   зм≥ст   порушень   без  обгрунтуванн¤  порушених  норм
законодавчих та нормативних акт≥в, не зазначено початок перев≥рки,
допущено р¤д ≥нших порушень в оформленн≥ матер≥ал≥в перев≥рок.  «а
дорученн¤м начальника ƒѕ≤ в  ”жгородському  район≥  12.05.2000  р.
зд≥йснено  додаткову  тематичну  позапланову  перев≥рку  кафе-бару
п≥дприЇмц¤  з  питань  дотриманн¤   пор¤дку   застосуванн¤   ≈  ј,
товарно-касовоњ книги  та на¤вност≥ л≥ценз≥й ≥ лише п≥сл¤ чотирьох
перев≥рок 16.06.2000 р.  прийн¤то р≥шенн¤ (N 320,  321,  322, 323)
про застосуванн¤ ф≥нсанкц≥й до п≥дприЇмц¤.
      ер≥вники ≥  спец≥ал≥сти  окремих   ƒѕј   не   повною   м≥рою
виконували вимоги чинного законодавства щодо провадженн¤ справ про
адм≥нправопорушенн¤,  не прид≥л¤ли належноњ  уваги  оформленню  та
розгл¤ду матер≥ал≥в перев≥рок платник≥в,  внасл≥док чого допускали
неправом≥рне накладенн¤ штраф≥в на посадових  ос≥б  п≥дприЇмств  ≥
громад¤н.  ” протоколах,  складених на окремих ос≥б, не викладавс¤
зм≥ст  порушенн¤,  в≥дсутн≥  посиланн¤  на  закон,  що  передбачаЇ
адм≥н≥стративну  в≥дпов≥дальн≥сть за конкретне правопорушенн¤,  не
зазначалос¤ про в≥дмову порушника в≥д п≥дписанн¤ протоколу. ” 2000
роц≥   за   результатами  розгл¤ду  992  оскаржених  постанов  про
накладенн¤ адм≥н≥стративних ст¤гнень скасовано ≥ зменшено  розм≥ри
штрафу  за  361  постановою (36,4 в≥дсотка в≥д загальноњ к≥лькост≥
постанов, що розгл¤нут≥) на суму 44,4 тис. грн.
     ƒѕј у   «апор≥зьк≥й   област≥  скасовано  оскаржену  головним
бухгалтером   азенного  п≥дприЇмства  постанову  по   справ≥   про
адм≥нправопорушенн¤   в≥д  23.08.2000  р.  (сер≥¤  ј–  N  200251),
винесену  заступником  начальника   ƒѕ≤   у   «аводському   район≥
м.«апор≥жж¤    за    розгл¤дом   протоколу   про   адм≥н≥стративне
правопорушенн¤, складеного  без  дотриманн¤  вимог  ст.256  одексу
”крањни про адм≥нправопорушенн¤   (протоколу  не  було
п≥дписано   правопорушником   ≥  не  вчинено  запису  про  в≥дмову
правопорушника в≥д п≥дписанн¤ протоколу).
     Ќезважаючи на те,  що ƒѕј ”крањни  наказом  в≥д  29.11.99  р.
N 662 "ѕро стан  роботи  податкових  орган≥в  з  розгл¤ду апел¤ц≥й
платник≥в  податк≥в"  зобов'¤зала  кер≥вник≥в  податкових  орган≥в
запровадити  обов'¤зковий  попередн≥й розгл¤д матер≥ал≥в перев≥рок
кер≥вниками структурних п≥дрозд≥л≥в  ≥  р≥шенн¤  про  застосуванн¤
ф≥нсанкц≥й  приймати  за  на¤вност≥  њх висновк≥в,  а постанови по
справах  про  адм≥нправопорушенн¤  виносити  п≥сл¤  њх   в≥зуванн¤
юристом,   кер≥вники   ≥  спец≥ал≥сти  окремих  ƒѕ≤  не  виконують
зазначених вимог.  ѕерев≥рки ƒѕј  показали,  що  значна  к≥льк≥сть
скасованих ƒѕ≤ постанов по справах про адм≥нправопорушенн¤ не були
зав≥зован≥  прац≥вниками  юрслужби.  «окрема,  скасован≥   ƒѕј   у
„ерн≥г≥вськ≥й област≥ постанови по справах про адм≥нправопорушенн¤
в≥д 26.07.2000 р.  (сер≥¤ –Ќ N 604685) про накладенн¤  адм≥нштрафу
на  директора  ѕѕ,  в≥д  12.04.2000  р.  (сер≥¤  –Ќ  N 613187) про
накладенн¤  адм≥нштрафу  на  директора  “ќ¬  юристами   в≥дпов≥дно
Ќ≥жинськоњ  ќƒѕ≤  та ѕрилуцькоњ ќƒѕ≤ не в≥зувалис¤.  ѕри перев≥рц≥
ƒѕ≤   у   Ћен≥нському   район≥   м.—евастопол¤   встановлено,   що
заступниками  начальника  ƒѕ≤  виносилис¤ постанови по справах про
адм≥нправопорушенн¤ без в≥з прац≥вник≥в юридичноњ служби.
     –≥шенн¤м ƒѕј  ”крањни  в≥д  05.05.2000  р.  N 2350/6/25-0315,
прийн¤тим за розгл¤дом скарги директора “ќ¬,  скасовано  постанову
по  справ≥  про  адм≥нправопорушенн¤  в≥д 13.03.2000 р.  (сер≥¤ ј¬
N 129688),   винесену   начальником   ƒѕ≤   у   ∆овтневому  район≥
м.ћар≥упол¤ ƒонецькоњ област≥ на  порушенн¤  вимог  ст.38   одексу
”крањни про  адм≥нправопорушенн¤    ≥  постанови  (з
перевищенн¤м    двом≥с¤чного    терм≥ну    в≥д    дн¤     вчиненн¤
правопорушенн¤).
     ƒе¤к≥ кер≥вники ƒѕ≤ поверхово розгл¤дали матер≥али по справах
про  адм≥нправопорушенн¤  ≥  при винесенн≥ постанов не враховували
на¤вност≥ об'Їктивних ≥ документально обгрунтованих  обставин,  на
п≥дстав≥   ¤ких   в≥дпов≥дно   до   ст.247    одексу  ”крањни  про
адм≥нправопорушенн¤ провадженн¤ у справах про  адм≥нправопорушенн¤
не  може бути розпочато,  а розпочате п≥дл¤гаЇ закриттю.  «окрема,
ƒѕј ”крањни скасовано постанову по справ≥ про  адм≥нправопорушенн¤
в≥д   09.03.2000   р.,   винесену  заступником  начальника  ƒѕ≤  у
—кадовському  район≥  ’ерсонськоњ  област≥,  про  прит¤гненн¤   до
адм≥нв≥дпов≥дальност≥  у  вигл¤д≥  штрафу  приватного п≥дприЇмц¤ у
сум≥ 51 грн.,  ≥ закрито справу у зв'¤зку з тим, що адм≥нст¤гненн¤
накладено  на  особу,  ¤ка не вчин¤ла правопорушенн¤ (при розгл¤д≥
скарги встановлено,  що правопорушенн¤ при зд≥йсненн≥  розрахунк≥в
з≥   споживачами   в   к≥оску   приватного   п≥дприЇмц¤  допустила
реал≥затор, ¤ка зг≥дно з угодою перебувала у трудових в≥дносинах з
приватним п≥дприЇмцем).
     ћали м≥сце факти  безсп≥рного  ст¤гненн¤  кошт≥в  з  рахунк≥в
окремих  п≥дприЇмств  у  погашенн¤  недоњмки  з  порушенн¤м  вимог
чинного законодавства,  ст¤гненн¤ заборгованост≥ за  платежами  до
бюджету  з  рахунк≥в  де¤ких  п≥дприЇмств-деб≥тор≥в  без  розгл¤ду
заперечень  п≥дприЇмств  ≥  за  в≥дсутност≥   акт≥в   зв≥рки   м≥ж
недоњмником   ≥  деб≥тором  або  акт≥в  зустр≥чних  перев≥рок  про
п≥дтвердженн¤ на¤вност≥ деб≥торськоњ заборгованост≥  з  порушенн¤м
встановленого пор¤дку складанн¤ ≥нкасових доручень (розпор¤джень),
ст¤гувалис¤  суми  деб≥торськоњ  заборгованост≥   з   п≥дприЇмств,
установ ≥ орган≥зац≥й,  ¤ким вид≥л¤Їтьс¤ бюджетне ф≥нансуванн¤ без
на¤вност≥ р≥шень ф≥нансових орган≥в.  «окрема,  ƒѕј  у  Ћуганськ≥й
област≥ скасовано розпор¤дженн¤ ƒѕ≤ у м.–овеньки в≥д 11.02.2000 р.
про безсп≥рне ст¤гненн¤ з розрахункового рахунка ј“«“ деб≥торськоњ
заборгованост≥, прийн¤те  на  порушенн¤  вимог  п.8  ст.11  «акону
”крањни "ѕро державну податкову службу в ”крањн≥"   та
п.29  ≤нструкц≥њ  про  особливост≥  застосуванн¤  ƒекрету  аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 21 с≥чн¤ 1993 року N 8-93 "ѕро ст¤гненн¤  не
внесених у  строк  податк≥в ≥ неподаткових платеж≥в".
—т¤гненн¤  з  деб≥тора  сум  податковоњ  заборгованост≥  кредитора
зд≥йснювалос¤  за  в≥дсутност≥  акта  зв≥рки  чи  акта  зустр≥чноњ
перев≥рки,  що п≥дтверджувала б  на¤вн≥сть  та  суму  деб≥торськоњ
заборгованост≥.
     «а результатами  розгл¤ду  138  оскаржених  розпор¤джень  про
зупиненн¤ операц≥й п≥дприЇмств за поточними та ≥ншими рахунками  у
31  випадку  д≥њ  податкових орган≥в визнано неправом≥рними.  ћали
м≥сце факти виданн¤ ƒѕ≤ розпор¤джень  про  зупиненн¤  операц≥й  на
рахунках  в установах банк≥в платник≥в податк≥в з порушенн¤м вимог
ѕоложенн¤ про зупиненн¤ операц≥й платник≥в податк≥в на рахунках  в
установах    банк≥в,    ≥нших    ф≥нансово-кредитних    установах,
затвердженого наказом  ƒѕј ”крањни в≥д 23.04.98 р.   ≥
зареЇстрованого в ћ≥н'юст≥  ”крањни  23.09.98  р.  N  593/3033.  ”
розпор¤дженн¤х  не  зазначалис¤ зм≥ст правопорушенн¤,  час ≥ м≥сце
його вчиненн¤,  законодавч≥ акти,  зг≥дно з ¤кими органи державноњ
податковоњ служби мають право зупин¤ти операц≥њ платник≥в податк≥в
на рахунках в установах банк≥в.  ѕосадовими особами при  складанн≥
службових записок зазначалис¤ правопорушенн¤, ¤к≥ п≥д час розгл¤ду
скарг  документально   не   п≥дтверджувалис¤.   «окрема,   ƒѕј   у
„ерн≥г≥вськ≥й  област≥ скасовано розпор¤дженн¤ ѕрилуцькоњ ќƒѕ≤ в≥д
18.10.2000 р.  N 169/22 (сер≥¤ 0169)  про  зупиненн¤  операц≥й  по
рахунках приватного п≥дприЇмства,  ¤ке було прийн¤те без складанн¤
акта перев≥рки,  а також скасовано розпор¤дженн¤ ¬арвинськоњ  ћƒѕ≤
в≥д  07.11.2000  р.  N  002049  (сер≥¤  Ѕ≤),  прийн¤те за не¤к≥сно
складеною  службовою  запискою,  в  ¤к≥й  в≥дсутнЇ   обгрунтуванн¤
порушень  законодавчих акт≥в.  ƒѕј в ’арк≥вськ≥й област≥ скасовано
розпор¤дженн¤ ƒѕ≤ в  ињвському район≥ м. ’аркова в≥д 01.06.2000 р.
N  25  про  зупиненн¤  операц≥й  по  основному рахунку “ќ¬ у ф≥л≥њ
комерц≥йного банку "ѕриватбанк",  ¤ке було прийн¤то без  складанн¤
акта  перев≥рки та зазначенн¤ у розпор¤дженн≥ п≥дстав,  за ¤к≥ п.5
ст.11 «акону ”крањни "ѕро державну  податкову  службу  в  ”крањн≥"
зупиненн¤  операц≥й  платник≥в  податк≥в  в установах
банк≥в не передбачено.
     Ќевиконанн¤ спец≥ал≥стами   ƒѕ≤   вимог   законодавства    та
нормативних  акт≥в  ƒѕј  ”крањни  з  питань зд≥йсненн¤ податкового
контролю,  застосуванн¤  ф≥нансових  санкц≥й  ≥  адм≥нштраф≥в   та
розгл¤ду скарг платник≥в податк≥в призвод¤ть до звернень платник≥в
податк≥в безпосередньо до ƒѕј ”крањни.  ” значн≥й к≥лькост≥  скарг
платники  податк≥в  також  оскаржують  д≥њ  прац≥вник≥в  ƒѕ≤  щодо
зд≥йсненн¤ податкового контролю,  недотриманн¤  спец≥ал≥стами  ƒѕ≤
вимог   в≥домчих   нормативних   акт≥в   щодо  пор¤дку  проведенн¤
перев≥рок,  вилученн¤   документ≥в,   оформленн¤   та   узгодженн¤
матер≥ал≥в   перев≥рок,  що  вимагаЇ  в≥д  кер≥вник≥в  структурних
п≥дрозд≥л≥в, ¤к≥ зд≥йснюють податковий та внутр≥в≥домчий контроль,
посиленн¤ уваги щодо стану роботи податкових орган≥в ≥з зазначених
питань та вжитт¤ кер≥вниками ƒѕ≤  заход≥в  по  усуненню  недол≥к≥в
безпосередньо  до  прийн¤тт¤  р≥шень  про  застосуванн¤ ф≥нансових
санкц≥й.
     ѕерев≥рками стану  роботи  облƒѕј з розгл¤ду скарг (апел¤ц≥й)
ви¤влено р¤д недол≥к≥в в орган≥зац≥йн≥й робот≥  в≥дд≥л≥в  апел¤ц≥й
та  окрем≥ порушенн¤ ≥ недол≥ки,  ¤к≥ мали м≥сце при зд≥йсненн≥ та
реал≥зац≥њ матер≥ал≥в податкового контролю ≥ прийн¤тт≥  р≥шень  за
розгл¤дом  звернень  платник≥в  податк≥в та громад¤н.  ” р≥шенн¤х,
прийн¤тих ƒѕј  —умськоњ,  ∆итомирськоњ,   ињвськоњ,  „ерн≥вецькоњ,
«апор≥зькоњ,  ¬≥нницькоњ, ¬олинськоњ, ’ерсонськоњ областей та м≥ст
 иЇва ≥ —евастопол¤ за розгл¤дом  скарг  платник≥в  податк≥в,  при
скасуванн≥  оскаржених  р≥шень про застосуванн¤ ф≥нансових санкц≥й
або постанов про накладенн¤  штрафу,  не  завжди  зазначалос¤  про
необх≥дн≥сть  поверненн¤  платнику  сум  донарахованих  перев≥ркою
податк≥в ≥ застосованих ф≥нсанкц≥й та штраф≥в у раз≥ њх сплати,  а
при  залишенн≥  без  зм≥н  оскаржених  р≥шень  не  зазначалос¤ про
можлив≥сть оскарженн¤ р≥шенн¤ до ƒѕј ”крањни  чи  до  арб≥тражного
суду   або  суду.  ”  р≥шенн¤х  ƒѕј  ¬≥нницькоњ  та  „ерн≥г≥вськоњ
областей,  прийн¤тих за розгл¤дом скарг  платник≥в  податк≥в,  про
залишенн¤  без  зм≥н або скасуванн¤ оскаржених платниками р≥шень в
1999-2000 роках вчин¤лис¤ посиланн¤ на ст.14 «акону  ”крањни  "ѕро
державну податкову службу в ”крањн≥"    зам≥сть  ст.12
зазначеного «акону.
     —карги, що  надход¤ть  в≥д  платник≥в податк≥в,  та матер≥али
перев≥рок облƒѕј св≥дчать, що прац≥вники ƒѕ≤ не дотримуютьс¤ вимог
ћетодичних   вказ≥вок   по   орган≥зац≥њ  пор¤дку  адм≥н≥струванн¤
в≥дшкодуванн¤ ѕƒ¬,  затверджених наказом ƒѕј ”крањни в≥д  01.08.98
р. N 376.  «окрема, ƒѕ≤ в Ћен≥нському район≥ м.—евастопол¤ лише на
п≥дстав≥ запис≥в перев≥р¤ючих в акт≥ перев≥рки «ј“ в≥дносно  того,
що  податков≥  накладн≥ складен≥ з порушенн¤м вимог «акону ”крањни
"ѕро податок  на  додану  варт≥сть"    (в≥дсутн≥сть
печатки, п≥дпису, не зазначено ≥дентиф≥кац≥йного номера тощо) та в
≥нших   випадках  -  п≥дприЇмства  -  постачальники  продукц≥њ  не
подавали до ƒѕ≤ зв≥тн≥сть ≥ не  сплачували  до  бюджету  податк≥в,
провела  донарахуванн¤  п≥дприЇмству сум ѕƒ¬.  «а розгл¤дом скарги
ƒѕј у  м.—евастопол≥  зобов'¤зала   ƒѕ≤   в   Ћен≥нському   район≥
м.—евастопол¤  орган≥зувати  зустр≥чн≥  перев≥рки постачальник≥в з
питань сплати до  бюджету  ѕƒ¬  по  зазначених  в  акт≥  перев≥рки
податкових  накладних  та вжити заход≥в,  передбачених ћетодичними
вказ≥вками по орган≥зац≥њ  пор¤дку  адм≥н≥струванн¤  в≥дшкодуванн¤
ѕƒ¬,  у  тому  числ≥  звернутис¤  до  арб≥тражного суду з позовною
за¤вою про визнанн¤ угод нед≥йсними.
     ћали м≥сце факти,  коли при проведенн≥ перев≥рок та прийн¤тт≥
р≥шень про застосуванн¤ ф≥нсанкц≥й не враховують, що ф≥зичн≥ особи
- суб'Їкти п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥,  ¤к≥ зд≥йснюють торг≥влю на
ринках за гот≥вку на умовах сплати ринкового збору, зг≥дно з п.2.3
ст.2 «акону ”крањни "ѕро податок на додану варт≥сть" 
не  мають  статусу  платника  ѕƒ¬  ≥  не   повинн≥   реЇструватис¤
платниками  ѕƒ¬  зг≥дно з п.9.3 ст.9 зазначеного «акону.  «окрема,
р≥шенн¤м ƒѕј ”крањни в≥д 11.05.2000 р.  N 6455/7/25-0215 скасовано
р≥шенн¤  заступника начальника —инельник≥вськоњ об'Їднаноњ ƒѕ≤ в≥д
25.02.2000 р.  N ј-16/171/1800318367 та  N  81/171/1800318367  про
ст¤гненн¤  з  п≥дприЇмц¤  донарахованого перев≥ркою (акт перев≥рки
в≥д 25 лютого 2000 року N 31/171) ѕƒ¬ в  сум≥  301  грн.  75  коп.
(виход¤чи  з загального обс¤гу продажу товар≥в 1508 грн.  77 коп.)
та за незд≥йсненн¤ реЇстрац≥њ платником  ѕƒ¬  340  грн.,  а  також
р≥шенн¤  облƒѕј  в≥д  29.03.2000 р.,  прийн¤те за розгл¤дом скарги
п≥дприЇмц¤.  ѕри нарахуванн≥ ѕƒ¬,  застосуванн≥ ƒѕ≤ ф≥нсанкц≥њ  та
розгл¤д≥   скарги   облƒѕј  не  було  враховано  факту  зд≥йсненн¤
торговельноњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмцем  на  центральному  колгоспному
ринку (м.—инельниково) на умовах сплати ринкового збору,  ≥ зг≥дно
з  чинним  законодавством   п≥дприЇмець   не   Ї   платником   ѕƒ¬
(роз'¤сненн¤ ƒѕј  ”крањни   в≥д  07.03.2000  р.  N 3287/7/16-1201.
     ќкрем≥ ƒѕ≤  при проведенн≥ оперативних перев≥рок та прийн¤тт≥
р≥шень про застосуванн¤ ф≥нсанкц≥й не враховують,  що  п≥дприЇмц≥,
¤к≥  обрали  спос≥б  оподаткуванн¤  доход≥в за ф≥ксованим розм≥ром
податку шл¤хом придбанн¤ патенту зг≥дно  з  «аконом  ”крањни  "ѕро
внесенн¤   зм≥н   до   ƒекрету   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  "ѕро
прибутковий податок з громад¤н",  зв≥льн¤ютьс¤  в≥д
веденн¤  обов'¤зкового  обл≥ку  доход≥в  ≥  витрат  та  при сплат≥
Їдиного  податку  в≥дпов≥дно  до  ”казу  ѕрезидента  ”крањни  "ѕро
спрощену  систему  оподаткуванн¤,  обл≥ку  та  зв≥тност≥ суб'Їкт≥в
малого  п≥дприЇмництва"  мають  право  не  застосовувати  п≥д  час
розрахунк≥в   ≥з   споживачами   ≈  ј.  «окрема,  р≥шенн¤м  ƒѕј  в
јвтономн≥й  –еспубл≥ц≥   рим  за   розгл¤дом   скарги   приватного
п≥дприЇмц¤ скасовано р≥шенн¤ ƒѕ≤ у м.—евастопол≥ в≥д 07.08.2000 р.
N 1174-23-3/1195 про застосуванн¤ до п≥дприЇмц¤ ф≥нансових санкц≥й
за   проведенн¤   розрахунк≥в   ≥з   споживачами  за  гот≥вку  без
використанн¤ ≈  ј.  ѕри винесенн≥ р≥шенн¤  ƒѕ≤  не  враховано,  що
п≥дприЇмець в≥дпов≥дно до св≥доцтва Ї платником Їдиного податку.
     ¬ порушенн¤  вимог   п.20.4   ст.20   «акону   ”крањни   "ѕро
оподаткуванн¤ прибутку  п≥дприЇмств"  та п.10.2 ст.10
«акону ”крањни "ѕро податок на додану варт≥сть",  а
також  абзацу другого п.42 ≤нструкц≥њ про пор¤док веденн¤ органами
державноњ податковоњ служби оперативного обл≥ку податк≥в ≥  збор≥в
(обов'¤зкових  платеж≥в)  до  бюджет≥в  та  до  державних ц≥льових
фонд≥в за несвоЇчасну сплату донарахованих перев≥ркою сум  податку
на   прибуток   ≥   ѕƒ¬   перев≥р¤юч≥   окремих  ƒѕ≤  нараховували
безпосередньо в актах перев≥рок суми пен≥ виход¤чи з 120 в≥дсотк≥в
обл≥ковоњ  ставки ЌЅ”,  що д≥¤ла на день складанн¤ акта перев≥рки,
зам≥сть 120 в≥дсотк≥в ставки,  що д≥¤ла на момент сплати податк≥в;
безпосередньо   в  актах  перев≥рок  зазначалис¤  суми  ф≥нансових
санкц≥й.  √оловним  державним   податковим   рев≥зором-≥нспектором
в≥дд≥ленн¤  досл≥дчих  перев≥рок  в≥дд≥лу  податкових розсл≥дувань
головного в≥дд≥лу  податковоњ  м≥л≥ц≥њ  ƒѕ≤  у  м.ѕолтав≥  в  акт≥
перев≥рки   компан≥њ   в≥д   11.07.2000   р.   N  47/ƒ/26-263  без
обгрунтувань нормами законодавства неправом≥рно вчинено запис,  що
по платежах,  донарахованих за насл≥дками документальних перев≥рок
п≥дприЇмства,  пен¤ нараховуЇтьс¤ в≥д дн¤,  наступного за терм≥ном
сплати,  встановленим у р≥шенн≥ податкового органу,  прийн¤тому за
насл≥дками перев≥рки  платника,  ¤кий  зобов'¤заний  вносити  так≥
платеж≥  (перев≥ркою  було  донараховано  127207  грн.  податку на
прибуток),  зам≥сть зазначенн¤,  що  в≥дпов≥дно  до  п.20.4  ст.20
«акону   ”крањни    "ѕро   оподаткуванн¤   прибутку   п≥дприЇмств"
пен¤  обчислюЇтьс¤  виход¤чи  ≥з   120   в≥дсотк≥в
обл≥ковоњ ставки ЌЅ”,  що д≥¤ла на момент сплати,  ≥ нараховуЇтьс¤
на повну суму недоњмки (без урахуванн¤ штраф≥в) за весь њњ строк.
     ƒѕј ”крањни   ≥з  зазначених  причин  скасовано  р≥шенн¤  про
застосуванн¤ ф≥нансових санкц≥й в частин≥  нарахуванн¤  пен≥,  ¤к≥
прийн¤то  за  матер≥алами  перев≥рок  ƒѕ≤  у  м.Ћьвов≥,  приватн≥й
зовн≥шньоеконом≥чн≥й ф≥рм≥ (18059 грн.  пен≥ з ѕƒ¬ ≥ 3776  грн.  з
податку на прибуток), у м.Ќовомосковську ƒн≥пропетровськоњ област≥
- механ≥зован≥й колон≥ (15138 грн.  пен≥ з ѕƒ¬), у —тарокињвському
район≥ м. иЇва - “ќ¬ (26937 грн.  пен≥ з ѕƒ¬), у м.’мельницькому -
¬ј“ (13282 грн. пен≥ з податку на прибуток).
     Ќезважаючи на    вимоги   ƒѕј   ”крањни   щодо   необх≥дност≥
застосуванн¤ розм≥ру ф≥нсанкц≥й залежно  в≥д  вчиненого  порушенн¤
суб'Їктами  п≥дприЇмницькоњ  д≥¤льност≥ при зд≥йсненн≥ розрахунк≥в
≥з споживачами за гот≥вку,  кер≥вники окремих ƒѕ≤  без  детального
вивченн¤  обставин  та  характеру  порушень  приймали  р≥шенн¤ про
застосуванн¤  максимального  розм≥ру   ф≥нсанкц≥й.   «окрема,   за
розгл¤дом акта перев≥рки в≥д 05.08.2000 р. р≥шенн¤м начальника ƒѕ≤
у    м.’арцизьку    ƒонецькоњ    област≥    в≥д    08.08.2000   р.
N 501-23/311-24084121-349  застосовано  до п≥дприЇмц¤ ф≥нсанкц≥ю у
сум≥ 1700 грн.  за порушенн¤  встановленого  пор¤дку  застосуванн¤
≈  ј (при куп≥вл≥ одн≥Їњ пал¤ниц≥ хл≥ба варт≥стю 1 грн. 05 коп. не
видано чек,  операц≥ю покупки через ≈  ј не проведено,  в  касов≥й
скриньц≥  знаходилос¤  66  грн.,  ¤к≥  не були врахован≥ за ≈  ј).
ќблƒѕј  за   розгл¤дом   клопотанн¤   п≥дприЇмц¤   з   врахуванн¤м
повноважень, передбачених  пп.4  п.6 ѕоложенн¤ про пор¤док поданн¤
та розгл¤ду скарг платник≥в податк≥в органами державноњ податковоњ
служби, ф≥нсанкц≥¤ була зменшена до 340 грн...
     ...¬ порушенн¤  вимог  ст.17  «акону  ”крањни  "ѕро  державне
регулюванн¤  виробництва ≥ торг≥вл≥ спиртом етиловим,  конь¤чним ≥
плодовим,   алкогольними   напо¤ми    та    тютюновими   виробами"
у р≥шенн≥ ƒѕ≤ в м.‘еодос≥њ ј–  рим в≥д 30.07.99 р.
N 003079/484/23-30  про  застосуванн¤  ф≥нсанкц≥й  до   приватного
п≥дприЇмц¤  зазначено  10-денний  терм≥н  сплати  санкц≥й  зам≥сть
15-денного.  јналог≥чн≥  порушенн¤  допущено  в  р≥шенн≥   ƒѕ≤   у
Ѕалаклавському   район≥    м.—евастопол¤    в≥д    10.01.2000   р.
N 66666/17-225/121/10 про застосуванн¤ ф≥нсанкц≥й  до  п≥дприЇмц¤,
р≥шенн≥ ƒѕ≤ у Ћен≥нському район≥ м.  —евастопол¤ в≥д 19.05.2000 р.
N 18/020/235/762 про застосуванн¤ ф≥нсанкц≥й до «ј“, р≥шенн≥ ƒѕ≤ у
√агар≥нському район≥ м.—евастопол¤ в≥д 30.12.99 р.  N 19868/17-325
про застосуванн¤ ф≥нсанкц≥й до п≥дприЇмц¤.
     ѕерев≥рки облƒѕј показали, що в окремих ƒѕ≤ в порушенн¤ вимог
наказу ƒѕј ”крањни в≥д 25.02.99 р. N 95 "ѕро додатков≥ заходи щодо
п≥двищенн¤  р≥вн¤  орган≥зац≥њ  д≥ловодства  в  органах  державноњ
податковоњ служби ”крањни"  використовувавс¤  бланковий  матер≥ал,
¤кий не в≥дпов≥даЇ вимогам законодавства,  ≥нших нормативних акт≥в
≥ наказ≥в ƒѕј ”крањни. ќкрем≥ акти перев≥рок складалис¤ та р≥шенн¤
про застосуванн¤ ф≥нсанкц≥й приймалис¤ не на бланках ƒѕ≤.
     ” перев≥рках,   за   матер≥алами   ¤ких   прийн¤т≥    р≥шенн¤
(постанови,  розпор¤дженн¤) за розгл¤дом скарг платник≥в скасовано
(у 2000 роц≥),  брали участь 1673 прац≥вники  податкових  орган≥в.
ѕрит¤гнуто  до  дисципл≥нарноњ  в≥дпов≥дальност≥  та депрем≥йовано
1035 (73,9 в≥дсотка),  у тому числ≥ 13 зв≥льнено  з  роботи,  6  -
понижено  в посад≥,  220 - оголошено догани,  48 - попереджено про
неповну службову в≥дпов≥дн≥сть,  103 - затримано присвоЇнн¤  рангу
або призначенн¤ на вищу посаду ≥ 644 прац≥вники депрем≥йовано.
     «вертають на  себе  увагу  факти,  коли  при  скасуванн≥  ƒѕј
”крањни  р≥шенн¤  про  застосуванн¤  ф≥нсанкц≥й  або постанови про
накладенн¤  адм≥нст¤гненн¤  б≥льше  м≥с¤ц¤  проводитьс¤   службове
розсл≥дуванн¤   ≥   за   насл≥дками  ¤кого  видаютьс¤  накази  про
депрем≥юванн¤  прац≥вник≥в,   винних   в   не¤к≥сному   проведенн≥
перев≥рки, за  в≥дпов≥дний  м≥с¤ць  на  10-50 в≥дсотк≥в,  зокрема,
наказом ƒѕ≤ у ƒарницькому район≥ м. иЇва в≥д 02.10.2000 р.  N  146
зменшено  на  10  в≥дсотк≥в  розм≥р  прем≥њ  за вересень головному
державному податковому рев≥зору-≥нспектору за  не¤к≥сну  перев≥рку
приватного   п≥дприЇмц¤,  наказом  ƒѕ≤  у  —тарокињвському  район≥
м. иЇва в≥д 24.11.2000 р.  N 249 головному державному  податковому
рев≥зору-≥нспектору    та    старшому    державному    податковому
рев≥зору-≥нспектору  за  не¤к≥сну  перев≥рку   малого   приватного
п≥дприЇмства зменшено на 50 в≥дсотк≥в розм≥р прем≥њ за листопад.

 "Ѕухгалтер≥¤", N 15, 09.04.2001 р.
 



Hosted by uCoz