ƒ≈–∆ј¬Ќј ѕќƒј“ ќ¬ј јƒћ≤Ќ≤—“–ј÷≤я ” –јѓЌ»
Ћ » — “
N 224/2/17-0510 в≥д 05.07.2001
ƒержавна податкова адм≥н≥страц≥¤ ”крањни розгл¤нула лист
стосовно визначенн¤ пон¤тт¤ суб'Їкта малого п≥дприЇмництва дл¤
ф≥зичноњ особи зг≥дно ≥з «аконом ”крањни в≥д 19.10.2000 р, N 2063
"ѕро державну п≥дтримку малого п≥дприЇмництва" ≥ його
вплив при застосуванн≥ ф≥зичною особою спрощеноњ системи
оподаткуванн¤, обл≥ку та зв≥тност≥ зг≥дно з ”казом ѕрезидента
”крањни в≥д 03.07.98 р. N 727 "ѕро спрощену систему
оподаткуванн¤, обл≥ку та зв≥тност≥ суб'Їкт≥в малого
п≥дприЇмництва" (в редакц≥њ ”казу ѕрезидента ”крањни в≥д
28.06.99 р. N 746 ≥ пов≥домл¤Ї, що було надане
роз'¤сненн¤ такого зм≥сту.
«акон ”крањни "ѕро державну п≥дтримку малого п≥дприЇмництва"
визначаЇ правов≥ засади державноњ п≥дтримки суб'Їкт≥в
малого п≥дприЇмництва незалежно в≥д форми власност≥ з метою
¤кнайшвидшого виходу ≥з економ≥чноњ кризи та створенн¤ умов дл¤
б≥льш широкого впровадженн¤ ринкових реформ в ”крањн≥.
÷им «аконом визначено пон¤тт¤ суб'Їкт≥в малого
п≥дприЇмництва, сферу д≥њ «акону, мету державноњ п≥дтримки малого
п≥дприЇмництва, органи, що зд≥йснюють таку п≥дтримку, програму ≥
основн≥ напр¤ми державноњ п≥дтримки малого п≥дприЇмництва.
«г≥дно з≥ статтею 1 «акону ”крањни "ѕро державну п≥дтримку
малого п≥дприЇмництва" до суб'Їкт≥в малого
п≥дприЇмництва в≥днесен≥ ф≥зичн≥ особи, ¤к≥ зареЇстрован≥ у
встановленому чинним законодавством пор¤дку ¤к суб'Їкти
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ ≥ ¤к≥ зд≥йснюють п≥дприЇмницьку
д≥¤льн≥сть, не заборонену чинним законодавством, включаючи галузь
с≥льського господарства.
ƒержавна п≥дтримка малого п≥дприЇмництва, основн≥ напр¤ми
¤коњ визначено у статт≥ 5 «акону, до перел≥ку ¤ких
входить ≥ запровадженн¤ спрощеноњ системи оподаткуванн¤,
бухгалтерського обл≥ку та зв≥тност≥ в пор¤дку, встановленому
законодавством ”крањни, поширюЇтьс¤ на суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ
д≥¤льност≥, в тому числ≥ ≥ ф≥зичних ос≥б, ¤к≥ зд≥йснюють
п≥дприЇмницьку д≥¤льн≥сть.
ўо стосуЇтьс¤ ≥снуючого пор¤дку оподаткуванн¤ доход≥в,
одержуваних ф≥зичною особою п≥д зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ
д≥¤льност≥, то на сьогодн≥ ≥снуЇ к≥лька способ≥в оподаткуванн¤,
кожний з ¤ких регулюЇтьс¤ в≥дпов≥дними законодавчими актами ≥ маЇ
своњ вимоги, обмеженн¤ та переваги, тому кожен суб'Їкт
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ - ф≥зична особа самост≥йно, за своњм
бажанн¤м, обираЇ той, ¤кий найб≥льш рац≥онально в≥дпов≥даЇ
≥ндив≥дуальним критер≥¤м (особливост¤м) зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ
д≥¤льност≥.
«астосуванн¤ спрощеноњ системи оподаткуванн¤, обл≥ку та
зв≥тност≥ на сьогодн≥ регулюЇтьс¤ ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д
03.07.98 р. N 727 "ѕро спрощену систему оподаткуванн¤,
обл≥ку та зв≥тност≥ суб'Їкт≥в малого п≥дприЇмництва" (в редакц≥њ
”казу ѕрезидента ”крањни в≥д 28.09.99 р. N 746.
ќтже, ¤кщо ф≥зична особа - суб'Їкт п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥
обираЇ самост≥йно спос≥б оподаткуванн¤ доход≥в, одержуваних в≥д
зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, за Їдиним податком, то така
особа повинна додержуватис¤ вимог статт≥ 1 ”казу, зокрема,
прот¤гом календарного року у трудових в≥дносинах з нею, включаючи
член≥в њњ с≥м'њ, перебуваЇ не б≥льше 10 ос≥б та обс¤г виручки в≥д
реал≥зац≥њ продукц≥њ (товар≥в, роб≥т, послуг) за календарний р≥к
не перевищуЇ 500 тис. грн.
√олова ћ.јзаров
|