TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



             ƒ≈–∆ј¬Ќј ѕќƒј“ ќ¬ј јƒћ≤Ќ≤—“–ј÷≤я ” –јѓЌ»

                             Ћ » — “

 N 5237/7/15-0117 в≥д 20.04.2001


          ўодо посиленн¤ контрольно-перев≥рочноњ роботи


     ƒержавна податкова адм≥н≥страц≥¤ ”крањни з  метою  покращанн¤
адм≥н≥струванн¤ податку на прибуток та Їдиного податку з суб'Їкт≥в
п≥дприЇмницькоњ  д≥¤льност≥,  ¤к≥  перейшли  на  спрощену  систему
оподаткуванн¤,   обл≥ку   ≥  зв≥тност≥,  надсилаЇ  дл¤  зд≥йсненн¤
камеральноњ перев≥рки окрем≥ проблемн≥ питанн¤,  щодо ¤ких можлив≥
помилки   при   заповненн≥   платниками   податк≥в   декларац≥й  ≥
розрахунк≥в, що призводить до втрат бюджетних надходжень, а саме:

        1. Ќаданн¤ п≥льг ≥нвесторам буд≥вництва житла дл¤
              в≥йськовослужбовц≥в та член≥в њх с≥мей

     1.1. ѕри перев≥рц≥ платник≥в податку на прибуток - ≥нвестор≥в
буд≥вництва житла дл¤ в≥йськовослужбовц≥в та член≥в њх с≥мей  сл≥д
врахувати,   що   за   рахунок   такого  ≥нвестуванн¤  дос¤гаЇтьс¤
соц≥альний ефект,  а  враховуючи,  що  на  суму  таких  ≥нвестиц≥й
надаЇтьс¤  п≥льга  з  податку  на  прибуток,  то таке ≥нвестуванн¤
прир≥внюЇтьс¤ до ≥нвестиц≥йноњ  д≥¤льност≥,  ¤ка  зд≥йснюЇтьс¤  за
рахунок кошт≥в бюджету.
     “аким чином,  варт≥сть  матер≥альних  актив≥в,  переданих   у
вигл¤д≥  ≥нвестиц≥й,  не  включаЇтьс¤  до  складу  валового доходу
платника   податку   -    ≥нвестора    буд≥вництва    житла    дл¤
в≥йськовослужбовц≥в та член≥в њх с≥мей.
      р≥м того,  будь  ¤к≥  витрати,  пов'¤зан≥   з≥   зд≥йсненн¤м
≥нвестуванн¤  буд≥вництва  житла дл¤ в≥йськовослужбовц≥в та член≥в
њх с≥мей,  не в≥днос¤тьс¤ до валових  витрат  такого  ≥нвестора  -
платника   податку  на  прибуток  оск≥льки  таке  ≥нвестуванн¤  не
пов'¤зане з господарською д≥¤льн≥стю ≥нвестора.
     ѕри цьому  в≥дпов≥дно  до  вимог  п.1.4  наказу  ћ≥н≥стерства
ф≥нанс≥в  ”крањни  в≥д  11.06.98  р.  N  124    "ѕро
затвердженн¤  ѕор¤дку  веденн¤ обл≥ку приросту (убутку) балансовоњ
вартост≥   покупних   товар≥в   (кр≥м   актив≥в,   що   п≥дл¤гають
амортизац≥њ,  ц≥нних папер≥в та дериватив≥в), матер≥ал≥в, сировини
(палива),  комплектуючих вироб≥в та нап≥вфабрикат≥в на складах,  у
незавершеному  виробництв≥  ≥  залишках  готовоњ продукц≥њ (у тому
числ≥ малоц≥нних предмет≥в на складах)" ¤кщо матер≥альн≥ активи  у
зв≥тному   пер≥од≥   використан≥   на  ц≥л≥,  що  не  пов'¤зан≥  з
п≥дготовкою,   орган≥зац≥Їю,   веденн¤м   виробництва,    продажем
продукц≥й (роб≥т,  послуг), то њх балансова варт≥сть вираховуЇтьс¤
≥з  суми,  в≥дображеноњ  у  граф≥  "залишок  на  початок  пер≥оду"
в≥дпов≥дноњ в≥домост≥, складеноњ за додатками 1 ≥ 2.
     ≤нформац≥ю стосовно перев≥рок  ≥нвестор≥в  буд≥вництва  житла
дл¤  в≥йськовослужбовц≥в  та  член≥в  њх с≥мей ≥з зазначеного вище
питанн¤ над≥слати за формою, наведеною в додатку 1*.
     1.2. “акож  звертаЇмо  увагу,  що  в≥дпов≥дно до п.10 та п.11
постанови   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  в≥д  27.04.98  р.  N  568
(з≥  зм≥нами  ≥  доповненн¤ми)  "ѕро  методолог≥ю
визначенн¤  ц≥н  ≥  процедури  зменшенн¤  податкових   зобов'¤зань
платник≥в   податку  на  прибуток  п≥дприЇмств  на  суму  вартост≥
матер≥альних актив≥в, що ≥нвестуютьс¤ ними у буд≥вництво житла дл¤
в≥йськовослужбовц≥в  та  член≥в  њх с≥мей,  ≥ пор¤док використанн¤
кошт≥в,  що  спр¤мовуютьс¤  на  буд≥вництво   такого   житла,   та
зд≥йсненн¤ бюджетного контролю за њх ц≥льовим використаним" у раз≥
продовженн¤  виконанн¤  ≥нвестиц≥йних   угод   (договор≥в)   новим
≥нвестором  замовник  вносить  необх≥дн≥  корективи до в≥дпов≥дних
реЇстр≥в  з  пов≥домленн¤м  про  це  органу  ƒержавноњ  податковоњ
адм≥н≥страц≥њ  за м≥сцем реЇстрац≥њ п≥дприЇмства.  ѕри цьому обс¤г
≥нвестиц≥й,  визначений  у  реЇстрах,  корегуванню  не   п≥дл¤гаЇ.
–еЇстри  ≥  програми,  зазначен≥ у п.10,  надсилаютьс¤ замовниками
державним податковим адм≥н≥страц≥¤м в јвтономн≥й –еспубл≥ц≥   рим,
област¤х,  м. иЇв≥ та —евастопол≥, ¤к≥ визначають загальну суму по
рег≥онах ≥ подають дл¤ узагальненн¤ дан≥ до  ƒержавноњ  податковоњ
адм≥н≥страц≥њ та √оловного управл≥нн¤ ƒержавного казначейства.
     “обто ƒержавна податкова адм≥н≥страц≥¤ ”крањни  не  розгл¤даЇ
питанн¤   внесенн¤   того   чи   ≥ншого  п≥дприЇмства  до  реЇстру
≥нвестиц≥йних угод та не погоджуЇ реЇстри  ≥нвестиц≥йних  угод,  а
узагальнюЇ   ≥нформац≥ю   п≥сл¤   отриманн¤  даних  в≥д  державних
податкових орган≥в на м≥сц¤х.
     ¬≥дпов≥дн≥сть отриманих  реЇстр≥в  ≥нвестиц≥йних угод вимогам
чинного   законодавства   перев≥р¤Їтьс¤   державними   податковими
органами на м≥сц¤х.

               2. —пец≥альн≥ правила оподаткуванн¤,
                   пов'¤зан≥ з офшорними зонами

     ¬≥дпов≥дно до п.18.3 ст.18 «акону ”крањни "ѕро  оподаткуванн¤
прибутку  п≥дприЇмств"    (дал≥  -  «акон)  у  раз≥
укладенн¤ договор≥в,  ¤к≥ передбачають зд≥йсненн¤  оплати  товар≥в
(роб≥т, послуг) на користь нерезидент≥в, що розташован≥ в офшорних
зонах,  чи при зд≥йсненн≥ розрахунк≥в через таких нерезидент≥в або
через њх банк≥вськ≥ рахунки,  незалежно в≥д того,  чи зд≥йснюЇтьс¤
така оплата (в грошов≥й або ≥нш≥й форм≥) безпосередньо  або  через
≥нших  резидент≥в  або нерезидент≥в,  витрати платник≥в податку на
оплату вартост≥  таких  товар≥в  (роб≥т,  послуг)  включаютьс¤  до
складу  њх  валових  витрат у сум≥,  що становить 85 в≥дсотк≥в в≥д
оплаченоњ вартост≥ цих товар≥в (роб≥т, послуг).
     ќтже, дл¤  зазначених вище операц≥й д≥ють спец≥альн≥ правила,
встановлен≥ ст.18  «акону,   ¤кими   передбачен≥
особливост≥  обл≥ку  валових витрат за операц≥¤ми з нерезидентами,
що розташован≥ в офшорних зонах.
     “аким чином,   при   придбанн≥   товар≥в  (роб≥т,  послуг)  у
нерезидент≥в,  що розташован≥ в  офшорних  зонах,  починаючи  з  1
березн¤ 2000 року валов≥ витрати покупц¤-резидента зб≥льшуютьс¤ на
суму,  що становить 85  в≥дсотк≥в  вартост≥  цих  товар≥в  (роб≥т,
послуг),  у  той  податковий  пер≥од,  прот¤гом  ¤кого в≥дбувалась
оплата таких товар≥в (роб≥т,  послуг). ÷≥ витрати в≥дображаютьс¤ в
декларац≥њ про  прибуток  п≥дприЇмства  у р¤дках 2 або
7,  або 10  додатка  ∆  ≥  п≥дл¤гають  коригуванню  в≥дпов≥дно  до
положень п.5.9 ст.5 «акону.
     ¬≥дпов≥дно до п.4.9 ѕор¤дку складанн¤ декларац≥њ про прибуток
п≥дприЇмства,    затвердженого    наказом   ƒержавноњ   податковоњ
адм≥н≥страц≥њ ”крањни в≥д 08.07.97 р.  N  214    (з≥
зм≥нами та доповненн¤ми) та зареЇстрованого в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ
”крањни 14.08.97  р.  N  313/2117,  з  метою  оподаткуванн¤  обл≥к
приросту   (убутку)  товарних  запас≥в,  матер≥альних  ресурс≥в  ≥
малоц≥нних предмет≥в (дал≥ -  запаси)  ведетьс¤  т≥льки  щодо  тих
товарно-матер≥альних   ц≥нностей,   витрати   на   придбанн¤  ¤ких
в≥дпов≥дно до «акону включаютьс¤ до складу валових витрат.
     “аким чином,  варт≥сть запас≥в,  придбаних у нерезидент≥в, що
розташован≥ в офшорних зонах, враховуЇтьс¤ при розрахунку приросту
(убутку) балансовоњ вартост≥ запас≥в т≥льки п≥сл¤ включенн¤ витрат
на њх придбанн¤ до валових витрат,  тобто  п≥сл¤  оплати  вартост≥
таких товар≥в.
      р≥м того,  з метою оподаткуванн¤  при  розрахунку  перв≥сноњ
вартост≥ (соб≥вартост≥) запас≥в сл≥д враховувати, що така складова
соб≥вартост≥ запас≥в,  придбаних у нерезидент≥в,  що розташован≥ в
офшорних   зонах,  ¤к  ц≥на  придбаних  товар≥в,  обл≥ковуЇтьс¤  в
податковому обл≥ку у сум≥, що становить 85 в≥дсотк≥в ц≥ни товар≥в.
     –езультати перев≥рки цього питанн¤ сл≥д в≥добразити в таблиц≥
"ќперац≥њ з офшорними зонами" (додаток 2*).

      3. ќподаткуванн¤ неприбуткових установ та орган≥зац≥й

     3.1. « 1 с≥чн¤  2000  року  зг≥дно  ≥з  «аконом  ”крањни  про
бухгалтерський  обл≥к  неприбутков≥  установи  ≥ орган≥зац≥њ (кр≥м
бюджетних) зобов'¤зан≥ вести бухгалтерський  обл≥к  в≥дпов≥дно  до
вимог ѕ(—)Ѕќ.
     ¬≥дпов≥дно до ѕ(—)Ѕќ-7 "ќсновн≥ засоби"   суму
нарахованоњ  амортизац≥њ вс≥ п≥дприЇмства,  а також ≥ неприбутков≥
установи та  орган≥зац≥њ,  в≥дображають  зб≥льшенн¤м  суми  витрат
п≥дприЇмства ≥ зносу необоротних актив≥в.
     «аконом ”крањни в≥д 22.05.97 р.  N 283/97-¬–
"ѕро оподаткуванн¤   прибутку   п≥дприЇмств"    до
оподаткуванн¤ операц≥й  особливого  виду  в≥днесено  оподаткуванн¤
неприбуткових установ  ≥  орган≥зац≥й.  ѕунктом  7.11  ст.7  цього
«акону ”крањни визначено ¤к≥ установи ≥ орган≥зац≥њ в≥днос¤тьс¤ до
неприбуткових.
     ѕ≥дпунктом 8.1.4 п.8.1 ст.8  «акону  ”крањни  в≥д 22.05.97 р.
N 283/97-¬– "ѕро оподаткуванн¤ прибутку п≥дприЇмств"
(≥з  зм≥нами  та  доповненн¤ми)  вставлено,  що  не
п≥дл¤гають  амортизац≥њ  та  провад¤тьс¤  за  рахунок  в≥дпов≥дних
джерел ф≥нансуванн¤ витрати на придбанн¤,  ремонт,  реконструкц≥ю,
модерн≥зац≥ю  або ≥нш≥ пол≥пшенн¤ невиробничих фонд≥в.  ƒо валових
витрат не передбачено в≥днесенн¤ кап≥тальних витрат.
     ѕ≥д терм≥ном  "невиробнич≥  фонди"  сл≥д  розум≥ти кап≥тальн≥
активи,  ¤к≥  не  використовуютьс¤  у   господарськ≥й   д≥¤льност≥
платника податку.
     ѕор¤док бухгалтерського обл≥ку вартост≥  невиробничих  фонд≥в
установлюЇтьс¤     ћ≥н≥стерством     ф≥нанс≥в    ”крањни.    “акий
бухгалтерський обл≥к ведетьс¤ окремо в≥д податкового обл≥ку та  не
впливаЇ на податков≥ зобов'¤занн¤ платника податку.
     ќск≥льки в  будь-¤кому  випадку   неприбутков≥   установи   ≥
орган≥зац≥њ  засновуютьс¤  не  на  п≥дстав≥  «акону  ”крањни  "ѕро
п≥дприЇмства в ”крањн≥"  ≥ њхн¤ д≥¤льн≥сть не спр¤мована
на отриманн¤ прибутку, то основн≥ фонди цих установ та орган≥зац≥й
вважаютьс¤ невиробничими фондами.
     ѕри цьому  зг≥дно  ≥з пп.8.4.1 п.8.1 ст.8 «акону ”крањни "ѕро
оподаткуванн¤ прибутку  п≥дприЇмств"    до  валових
доход≥в  платника  податку  у  раз≥  продажу  невиробничих  фонд≥в
включаютьс¤  доходи,  отриман≥  (нарахован≥)  в≥д  продажу,  а  до
валових   витрат   -   сума   витрат,   пов'¤заних  ≥з  придбанн¤м
(виготовленн¤м) таких невиробничих фонд≥в (без  урахуванн¤  зносу)
та њх пол≥пшенн¤м.
     “аким чином,  у неприбуткових установ та орган≥зац≥й з  метою
оподаткуванн¤  варт≥сть  основних фонд≥в не п≥дл¤гаЇ амортизац≥њ ≥
не включаЇтьс¤ до складу валових витрат.
     ¬раховуючи викладене,  сл≥д  зд≥йснити перев≥рку правильност≥
формуванн¤  об'Їкта  оподаткуванн¤  у  неприбуткових   установ   ≥
орган≥зац≥й  у  2000 роц≥ щодо доход≥в,  отриманих з джерел ≥нших,
н≥ж встановлено пп.7.11.2-7.11.7 п.7.11 ст.7 «акону  ”крањни  "ѕро
оподаткуванн¤ прибутку   п≥дприЇмств"   з  питанн¤
правильност≥  в≥дображенн¤   витрат,   пов'¤заних   з   придбанн¤м
невиробничих фонд≥в.
      р≥м того, необх≥дно перев≥рити також правильн≥сть врахуванн¤
витрат.
     ќск≥льки неприбутков≥ установи та  орган≥зац≥њ  зареЇстровано
не  на   п≥дстав≥  «акону  ”крањни "ѕро  п≥дприЇмства  в ”крањн≥", 
вони не зд≥йснюють виробничоњ д≥¤льност≥,  а отже, не
мають  права окремо формувати валов≥ витрати зг≥дно з≥ ст.5 «акону
”крањни "ѕро оподаткуванн¤ прибутку п≥дприЇмств".
     “аким чином,    ≥нш≥    доходи,    отриман≥    неприбутковими
орган≥зац≥¤ми,  в≥д  проведенн¤  д≥¤льност≥,   не   зазначеноњ   в
статутних   документах,   п≥дл¤гають   оподаткуванню  податком  на
прибуток.
     ѕри цьому  з  метою  оподаткуванн¤  у  зменшенн¤  суми  ≥нших
доход≥в приймаЇтьс¤ та частина  витрат,  пов'¤заних  з  утриманн¤м
таких орган≥зац≥й, ¤ка пр¤мо пов'¤зана з отриманн¤м таких доход≥в.
     –езультати перев≥рки  в≥добразити  в  таблиц≥   "Ќеприбутков≥
установи та орган≥зац≥њ" (додаток 3*).
     3.2. Ќеобх≥дно  звернути  увагу  на  включенн¤   до   –еЇстру
неприбуткових   установ   ≥   орган≥зац≥й  п≥дприЇмств  (л≥карень)
ветеринарноњ медицини.
     ќск≥льки чинним податковим законодавством передбачено наданн¤
податкових  п≥льг  т≥льки   установам   ≥   орган≥зац≥¤м,   а   не
п≥дприЇмствам,   то   необх≥дно   зд≥йснити   перев≥рку  статутних
документ≥в таких п≥дприЇмств  ≥  визначити  к≥льк≥сть  п≥дприЇмств
(л≥карень)   ветеринарноњ   медицини,   ¤к≥   внесен≥  до  –еЇстру
неприбуткових  установ   та   орган≥зац≥й,   а   також   к≥льк≥сть
п≥дприЇмств  (л≥карень) ветеринарноњ медицини,  що внесли зм≥ни до
установчих документ≥в та перереЇструвалис¤ в органах  ћ≥н≥стерства
статистики ”крањни ¤к установи.
     –езультати перев≥рок   необх≥дно   в≥добразити   в    таблиц≥
"”станови ветеринарноњ медицини" (додаток 4*).

                4. —прощена система оподаткуванн¤

     4.1. Ќеобх≥дно   перев≥рити   суб'Їкт≥в  п≥дприЇмництва,  ¤к≥
зд≥йснювали свою д≥¤льн≥сть за спрощеною  системою  оподаткуванн¤,
обл≥ку  та  зв≥тност≥ у 2000 роц≥,  а з 01.01.2001 р.  перейшли на
загальну систему оподаткуванн¤,  ≥ у ¤ких в пер≥од сплати  Їдиного
податку  була  укладена  угода  на  зд≥йсненн¤  операц≥й з продажу
товар≥в (роб≥т,  послуг) та отримано  аванс,  на  ¤кий  нараховано
Їдиний податок, а п≥сл¤ переходу на загальну систему оподаткуванн¤
зд≥йснено вказан≥ операц≥њ та отримано к≥нцеву оплату.
     «а таких  обставин  дл¤  визначенн¤  податку  на прибуток при
загальн≥й систем≥  оподаткуванн¤  суб'Їкт  п≥дприЇмництва  повинен
врахувати  в ≤ квартал≥ 2001 року у валовому доход≥ суму отриманоњ
к≥нцевоњ оплати за угодою та аванс,  отриманий у  2000  роц≥  (при
сплат≥  Їдиного  податку) а до валових витрат включаютьс¤ витрати,
¤к≥ безпосередньо пов'¤зан≥ з таким доходом  ≥  призвели  до  його
одержанн¤ та п≥дтверджен≥ документально.
     ѕри цьому  платник  податку  повинен   подавати   за¤ву   про
зменшенн¤   Їдиного  податку  на  суму  податку,  нарахованого  на
отриманий аванс у 2000 роц≥  у  зв'¤зку  ≥з  зб≥льшенн¤м  валового
доходу на суму такого авансу в с≥чн≥ 2001 року.
     –езультати перев≥рки ≥з зазначеного питанн¤ необх≥дно  надати
у вигл¤д≥ таблиц≥, передбаченоњ додатком 5.
     4.2. ” раз≥ переведенн¤ з 01.01.2001 р.  на спрощену  систему
оподаткуванн¤,  обл≥ку  та зв≥тност≥ акц≥онерних товариств вказати
к≥льк≥сть таких п≥дприЇмств та  перев≥рити  в≥дпов≥дн≥сть  вимогам
абзацу  четвертого  ст.7  ”казу  ѕрезидента  ”крањни "ѕро спрощену
систему  оподаткуванн¤,  обл≥ку  та  зв≥тност≥  суб'Їкт≥в   малого
п≥дприЇмництва"  частки у статутному фонд≥,  що належить
юридичним особам - учасникам ≥ засновникам даних суб'Їкт≥в,  що не
Ї суб'Їктами малого п≥дприЇмництва.
     ≤нформац≥ю надати у вигл¤д≥  таблиц≥,  передбаченоњ  додатком
6*.
     4.3. ”  зв'¤зку  з  тим,  що  ”казом  ѕрезидента ”крањни "ѕро
спрощену систему  оподаткуванн¤,  обл≥ку  та  зв≥тност≥  суб'Їкт≥в
малого п≥дприЇмництва"   не  передбачено  в≥дшкодуванн¤
суми  нарахованого  Їдиного  податку  на суму внесеного до бюджету
податку  на   див≥денди,   перев≥рити   таких   суб'Їкт≥в   малого
п≥дприЇмництва  -  платник≥в  Їдиного  податку (юридичних ос≥б) та
надати ≥нформац≥ю у вигл¤д≥ таблиц≥, передбаченоњ додатком 7*.
     4.4. Ќа виконанн¤ листа ƒѕј ”крањни в≥д 01.02.2001 р.  надати
≥нформац≥ю  стосовно  видач≥ на 2001 р≥к —в≥доцтв про право сплати
Їдиного податку  суб'Їктами  малого  п≥дприЇмництва  -  юридичними
особами  та  надати  ≥нформац≥ю  у  вигл¤д≥ таблиц≥,  передбаченоњ
додатком 8*.

     5. «  метою  встановленн¤  контролю  за   втратами   бюджету,
пов'¤заними  з  поверненн¤м  платникам  податк≥в  сум  податку  на
прибуток  внасл≥док  поданн¤  ними  апел¤ц≥й,  ƒержавна  податкова
адм≥н≥страц≥¤ ”крањни зобов'¤зуЇ засобами електронноњ пошти надати
√оловному управл≥нню  оподаткуванн¤  прибутку  та  в≥драхувань  до
ц≥льових фонд≥в ≥нформац≥ю стосовно поверненн¤ податку на прибуток
за насл≥дками розгл¤ду в 2000 роц≥ скарг зг≥дно  з  запропонованою
формою (додаток  9*).   р≥м  того,   просимо   в≥дзначити   типов≥
проблемн≥  питанн¤,  за  ¤кими  було  прийн¤то  р≥шенн¤ на користь
платник≥в податку.
     ≤нформац≥ю надсилати  засобами  електронноњ  пошти,   причому
таблиц≥  3-4 надсилати у вигл¤д≥ файла 1502ƒƒћћ.’’,  таблиц≥ 5-8 у
вигл¤д≥ файла 1503ƒƒћћ.’’ та таблиц≥ 1 ≥ 9  -  файла  1501ƒ÷ћћ.’’,
де: ƒƒ - день, ћћ - м≥с¤ць в≥дправки ≥нформац≥њ, ’’ - код област≥.
     “ерм≥н наданн¤ ≥нформац≥њ до 15.05.2001 р.

-------------------------------
     * ƒодатки не навод¤тьс¤.

 «аступник √олови                                       √.ќперенко

 "Ѕухгалтер≥¤", N 26/1, 25.06.2001 р.
 



Hosted by uCoz