TopList

На Главную
Установить в качестве домашней!



             ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 4152/7/16-1217-26 від 30.03.2001




     ДПА України  розглянула  лист  щодо  нарахування  та  виплати
дотацій  населенню  за  здані  на переробні підприємства молоко та
м'ясо у живій вазі і повідомляє таке.
     Відповідно  до  п.11.21  ст.11 Закону України від 03.04.97 р.
N 168/97-ВР "Про  податок  на  додану  вартість"  до
01.01.2004  р.  сума  ПДВ,  що  повинна  сплачуватися  до  бюджету
переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними
молоко  та  молочну продукцію,  м'ясо та м'ясопродукти,  у повному
обсязі    спрямовується    виключно    для     виплати     дотацій
сільгосптоваровиробникам  за продані ними переробним підприємствам
молоко і м'ясо  в  живій  вазі.  Порядок  нарахування,  виплати  і
використання  зазначених  коштів  затверджений  постановою КМУ від
12.05.99 р.  N 805  "Про Порядок нарахування, виплат і
використання    коштів,    спрямованих    для    виплати   дотацій
сільсьгосптоваровиробникам    за    продані    ними     переробним
підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі" (до затвердження цього
Порядку діяв Порядок,  затверджений постановою КМУ від 16.02.98 р.
N  145    "Про  затвердження  Порядку нарахування та
виплати дотацій сільгосптоваровиробникам за продані ними молоко та
м'ясо  у живій вазі",  який у частині виплати дотацій населенню не
відрізнявся від діючого).
     Механізм нарахування    та    виплати   дотацій   переробними
підприємствами за реалізовані таким підприємствам молоко та  м'ясо
в живій вазі,  встановлений зазначеним Порядком,  розповсюджується
на сільгосптоваровиробників усіх форм власності і  господарювання,
включаючи     особисті     підсобні     господарства    (далі    -
сільгосптоваровиробники),   за   реалізовані    ними    переробним
підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі.  Зазначений Порядок не
поширюється на операції з продажу молока  і  м'яса  в  живій  вазі
посередниками з переробки імпортованої сировини чи закупленої не в
живій вазі або переробки сировини на давальницьких умовах.
     Пунктом 3  цього  Порядку  передбачено,  що для
визначення сум дотацій сільгосптоваровиробникам за молоко і  м'ясо
в  живій вазі переробні підприємства щомісяця складають попередній
розрахунок надходження  і  використання  ПДВ,  який  погоджують  з
відповідними      управліннями     АПК     районних     (обласних)
держадміністрацій,  відповідними  підрозділами  в   АР   Крим,   а
підприємства  системи  Укоопспілки  -  із  споживчими товариствами
(спілками споживчих товариств).
     Відповідно до  п.4  цього  ж  Порядку   під час
приймання  закуплених  молока  та   м'яса   в   живій   вазі   від
сільгосппідприємств (господарств) переробні підприємства виписують
квитанції за формами  ПК-1  і  ПК-3,  а  від  особистих  підсобних
господарств  населення  - за формами ПК-2 і ПК-3а,  у яких окремим
рядком     зазначаються     суми     дотацій,     що      належать
сільгосптоваровиробнику,  виходячи із загального обсягу закупленої
продукції та  розміру  дотацій  згідно  з  попереднім  розрахунком
переробних підприємств.
     Згідно з п.5 вказаного Порядку  перерахування сум
дотацій  сільгосптоваровиробникам  проводиться  з окремого рахунку
переробного підприємства,  а виплата дотацій  особистим  підсобним
господарствам населення здійснюється готівкою безпосередньо з каси
переробного підприємства або згідно з договорами  доручення  через
сільгосппідприємства, інші організації чи сільські (селищні) ради.
     Закон України  "Про податок на додану вартість" 
та вказаний Порядок нарахування,  виплат  і  використання  коштів,
спрямованих   для   виплати  дотацій  сільгосптоваровиробникам  за
продані ними переробним підприємствам  молоко  та  м'ясо  в  живій
вазі,  не  передбачають  обов'язковості  реєстрації
населення,  яке не здійснює підприємницької діяльності, платниками
ПДВ.
     Виходячи з  викладеного,  відмова  у  нарахуванні  та виплаті
дотацій за здані переробним підприємствам молоко та м'ясо у  живій
вазі  населенням,  яке  не зареєстроване як платник ПДВ,  за умови
дотримання  норм  Закону  України "Про податок на додану вартість"
та Порядку не має законодавчих підстав.

 Заступник Голови                                       Г.Оперенко

 "Бухгалтерія", N 23, 04.06.2001 р.
 



Hosted by uCoz