TopList

На Главную
Установить в качестве домашней!



             ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

 N 4588/7/16-1217-26 від 09.04.2001


                  Про податок на додану вартість


     Державна податкова адміністрація України розглянула лист щодо
податку на додану вартість і повідомляє наступне.
     Діючим законодавством   встановлено  окремий  порядок  оплати
вартості житлово-комунальних послуг.  Перша частина складається  з
тарифу  на  оплату  таких послуг,  який сплачується населенням,  а
друга частина - з  дотації  з  бюджету  на  покриття  збитків  від
продажу  послуг  по  тарифу.  Оплата  вартості комунальних послуг,
наданих населенню за тарифом,  може  здійснюватися  в  два  етапи:
оплата  безпосередньо  населенням  та  оплата за рахунок бюджетних
субсидій, наданих в межах тарифу.
     Оскільки пунктом  4.1 статті 4 Закону України від 03.04.97 за
N 168/97-ВР  "Про  податок  на  додану  вартість"
визначено,  що  база  оподаткування  операцій  з  продажу  товарів
(робіт,  послуг) визначається виходячи з їх  договірної  вартості,
визначеної  за  вільними  або  регульованими цінами (тарифами),  а
житлово-комунальні послуги  на  даний  час  підлягають  державному
регулюванню  та  реалізуються за встановленими тарифами,  то базою
оподаткування таких послуг є встановлений тариф.
     Враховуючи те,  що частка плати за житлово-комунальні послуги
у сукупному доході громадянина визначається  виходячи  із  розміру
тарифу, затвердженого з урахуванням податку на додану вартість, то
і розмір субсидії,  отриманої у  вигляді  вищезазначеної  різниці,
містить в собі податок на додану вартість.  Таким чином,  ці кошти
(субсидії)  разом  з  коштами,  сплаченими  безпосередньо   кожним
одержувачем субсидії,  включаються до об'єкта оподаткування, базою
якого є тариф.
     У разі  відшкодування  з  місцевого  бюджету  частини тарифу,
встановленого органами виконавчої влади, що не сплачено населенням
у зв'язку  з  отриманням  будь-яких категорій пільг та субсидій по
оплаті житлово-комунальних  послуг,  то  такі   відшкодування   як
складові частини   регульованого  тарифу  включаються  до  об'єкта
оподаткування, базою якого є тариф.
     Крім бюджетних  субсидій  і  дотацій  для пільгових категорій
населення житлово-комунальні підприємства  з  бюджету  дотації  на
покриття   від'ємної   різниці,  яка  склалася  між  витратами  на
виготовлення (придбання) комунальних  послуг  і  доходами  від  їх
продажу населенню за встановленими тарифами. Така бюджетна дотація
підпадає під дію підпункту  3.2.7  статті  3  Закону  України  від
03.04.97  за  N  168/97-ВР "Про податок на додану
вартість"  і  не  є  об'єктом  оподаткування  податком  на  додану
вартість.
     А тому,  бюджетні кошти, що надійшли в зв'язку з компенсацією
вартості  житлово-комунальних  послуг понад встановлений місцевими
органами  виконавчої  влади  тариф,  не  підпадають   під   об'єкт
оподаткування   податком   на   додану   вартість.   При  цьому  у
відповідності до норм підпунктів  7.4.1,  7.4.2,  7.4.3  статті  7
Закону  платник податку,  який здійснює операції з продажу товарів
(робіт,  послуг), що звільнені від оподаткування або не є об'єктом
оподаткування згідно зі статтями 3 та 5 цього Закону, повинен суми
податку,  сплачені (нараховані) у  зв'язку  з  придбанням  товарів
(робіт,  послуг),  вартість  яких  відноситься  до  складу валових
витрат виробництва (обігу) та  основних  фондів  і  нематеріальних
активів, що підлягають амортизації, відносити відповідно до складу
валових витрат  виробництва  (обігу)  та  на  збільшення  вартості
основних  фондів і нематеріальних активів і до податкового кредиту
не включаються.
     У разі коли товари (роботи,  послуги),  що виготовлені та/або
придбані, частково використовуються в оподатковуваних операціях, а
частково  ні,  до  суми  податкового кредиту включається та частка
сплаченого  (нарахованого)  податку  при   їх   виготовленні   або
придбанні,   яка  відповідає  частці  використання  таких  товарів
(робіт, послуг) в оподатковуваних операціях звітного періоду.
     А тому,    право   податкового   кредиту   житлово-комунальні
господарства по придбаних товарах (роботах, послугах) мають лише в
частині,   яка  відповідає  частці  використання  таких  придбаних
товарів (робіт,  послуг) в оподатковуваних операціях, тобто частці
пропорційно затвердженого тарифу.

 Заступник Голови ДПА України                           Г.Оперенко

 "Налоговый, банковский, таможенный Консультант", N 20, 07.05.2001
 



Hosted by uCoz