ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 3636/7/23-3117 від 21.03.2001
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, м.м.Києві та Севастополі
Про підготовку впровадження нормативно-правових актів,
затверджених наказом ДПА України від 01.12.2000 N 614
Державна податкова адміністрація України повідомляє, що у
зв'язку зі значними обсягами підготовчої роботи, яку необхідно
провести для організованого впровадження нормативно-правових
актів, затверджених наказом Державної податкової адміністрації
України від 1 грудня 2000 року N 614, до цього наказу
буде внесено деякі зміни та доповнення. Зокрема, передбачається
перенесення терміну набрання чинності зазначеним наказом на 80
днів від дня офіційного оприлюднення (яке відбулося 20 лютого 2001
року в газеті "Урядовий кур'єр").
Для упередження неврегульованих ситуацій, що можуть виникнути
при впровадженні нових норм стосовно реєстрації та використання
книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, а також
стосовно реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів
розрахункових операцій за товари (послуги), необхідно здійснити
такі заходи.
1. Надіслати до всіх суб'єктів підприємницької діяльності, що
займаються сервісним обслуговуванням реєстраторів розрахункових
операцій, запити стосовно наявності у них договорів з виробниками
(постачальниками) РРО на право здійснювати технічне обслуговування
та ремонт продукції цих виробників (постачальників), а також щодо
термінів дії таких договорів. За результатами наданої центрами
сервісного обслуговування інформації скласти реєстри ЦСО, де
відобразити такі дані:
назва ЦСО (прізвище, ім'я, по батькові приватного
підприємця), ідентифікаційний код за ЄДРПОУ (номер за ДРФО),
юридична та фактична адреси (включаючи поштовий індекс, район та
область розташування);
договори з постачальниками (виробниками) у розрізі
модифікацій РРО, включених до Державного реєстру електронних
контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, термін дії по
кожному договору;
всі відокремлені підрозділи ЦСО (назва, адреса, включаючи
поштовий індекс, район та область розташування).
2. Скласти списки реєстраторів розрахункових операцій (ЕККА),
що були зареєстровані в органах державної податкової служби на
протязі 1993-1996 років, для першочергового виявлення серед них
касових апаратів, термін служби яких вичерпаний. Відомості про
термін служби кожного конкретного зразка ЕККА повинні бути в
експлуатаційній документації, дата виготовлення має позначатися на
корпусі. У разі відсутності експлуатаційної документації слід
рекомендувати суб'єкту підприємницької діяльності звернутися до
виробника (постачальника) з метою отримання дублікатів
експлуатаційних документів або довідки про дату виготовлення та
термін служби ЕККА.
Орієнтовним показником дати виготовлення касового апарата
може бути дата виконання першого фіскального звіту або дата
первинної реєстрації ЕККА, залежно від того, яка з цих подій
сталася раніше. Крім того, як встановлено у Порядку доопрацювання
електронних контрольно-касових апаратів, затвердженому рішенням
Державної комісії з питань впровадження електронних систем і
засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при
Кабінеті Міністрів України від 30.11.99 N 11 та
зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 07.03.2000 за
N 133/4354, за відсутності в експлуатаційній документації
відомостей про термін служби він становить 7 років з моменту
введення в експлуатацію, але не більше 9 років від дати випуску.
3. Скласти списки РРО, що не включені до Державного реєстру
електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем. При
цьому слід враховувати, що включення тієї чи іншої модифікації
ЕККА до Держреєстру стосується не тільки самої модифікації, а
також виробника (постачальника). Так, касовий апарат тієї самої
модифікації, що включена до Держреєстру, але виготовлений чи
ввезений іншим підприємством, ніж зазначене у Держреєстрі,
вважається таким, що не є включеним до реєстру.
Крім того, необхідно мати на увазі, що деякі підприємства
виготовляли та реалізовували ЕККА певних модифікацій ще до
формування Держреєстру. Стосовно таких касових апаратів слід
провести порівняння дати первинної реалізації ЕККА з датою
включення відповідної модифікації до Держреєстру: якщо касовий
апарат реалізований підприємством до дати включення до реєстру, то
такий зразок ЕККА відноситься до групи касових апаратів, що не
включені до Державного реєстру.
Згідно з Положенням про порядок і терміни виведення з
експлуатації електронних контрольно-касових апаратів, які не
відповідають Технічним вимогам до ЕККА, затвердженим рішенням
Державної комісії з питань впровадження електронних систем і
засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від
21.05.97 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції
України 24.07.97 за N 269/2073, такі ЕККА можуть використовуватися
при розрахунках у сфері торгівлі, громадського харчування та
послуг тільки до 1 січня 2002 року. У разі вичерпання терміну
служби такого ЕККА до 01.01.2002 примусове зняття з реєстрації
повинно проводитися за ознакою "вичерпання терміну служби".
4. Разом з ЦСО скласти плани переопломбування реєстраторів
розрахункових операцій, що знаходяться в експлуатації.
Перереєстрація цих РРО проводитися не буде. Звернути увагу на те,
що згідно з Порядком реєстрації, опломбування та застосування
реєстраторів розрахункових операцій опломбування
можуть здійснювати тільки центри сервісного обслуговування, при
цьому термін "центр сервісного обслуговування" вживається у тому
значенні, яке встановлено у статті 2 Закону України "Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг". Таким чином,
пломбу на певну модифікацію ЕККА має право поставити лише той ЦСО,
який має договір з виробником (постачальником) цієї модифікації
ЕККА на право здійснювати технічне обслуговування та ремонт.
Що стосується касових апаратів, не включених до Держреєстру,
то їх можуть опломбовувати будь-які ЦСО за вибором суб'єкта
підприємницької діяльності, при цьому у довідці про опломбування
не повинно бути підтвердження відповідності конструкції та
програмного забезпечення еталонному зразку (слід викреслити
відповідні рядки у довідці).
5. Від дня набрання чинності наказом ДПА України від
01.12.2000 N 614 реєстрацію РРО слід проводити
відповідно до нового порядку реєстрації. Порядкова нумерація РРО у
Книзі реєстраторів розрахункових операцій повинна продовжувати
нумерацію по попередніх формах обліку зареєстрованих ЕККА, які
велися в державних податкових інспекціях. Книга облікових форм та
Книга реєстраторів розрахункових операцій може запроваджуватися у
вигляді окремих розділів, тобто можна прошнуровувати та
скріплювати печаткою кожний розділ окремо.
Необхідно також завчасно підготувати необхідну кількість
бланків документів, що будуть видаватися суб'єктам підприємницької
діяльності при здійсненні реєстрації книг обліку розрахункових
операцій, розрахункових книжок, РРО. У місцях, передбачених для
інформування платників податків, слід розмістити витяги з порядку
реєстрації книг ОРО, розрахункових книжок, порядку реєстрації РРО
та, при необхідності, пояснення до них. Доцільно також додатково
роз'яснювати ці питання через засоби масової інформації.
Звертаємо увагу на те, що відповідно до пункту 8 наказу ДПА
України від 01.12.2000 N 614 вимоги до форми і змісту
фіскальних касових чеків не поширюються на розрахункові документи,
що друкуються РРО, які включені до Держреєстру до моменту набрання
чинності наказом N 614. РРО, які знаходяться зараз в експлуатації,
повинні друкувати касові чеки такого змісту, який визначений
Технічними вимогами до електронних контрольно-касових апаратів,
схваленими протокольним рішенням Державної міжвідомчої експертної
комісії з електронних контрольно-касових апаратів від 6 липня 1995
року N 2.
Про всі проблемні питання, що виникають у зв'язку з
впровадженням нових нормативно-правових актів, слід терміново
повідомляти ДПА України засобами електронної пошти.
Заступник Голови І.В.Кальніченко
|