TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



                  ‘ќЌƒ ƒ≈–∆ј¬Ќќ√ќ ћј…Ќј ” –јѓЌ»

                          ќ Ќ ÷ ≈ ѕ ÷ ≤ я

 N 781 в≥д 04.05.2001


                                          «атверджено
                            наказом ‘онду державного майна ”крањни
                            в≥д 4 травн¤ 2001 р. N 781

                             онцепц≥¤
            корпоративно-див≥дендноњ пол≥тики держави


                                                    (¬ит¤г)

                      I. «агальн≥ положенн¤

     ÷¤  онцепц≥¤  розроблена  на  виконанн¤  дорученн¤ ѕрезидента
”крањни в≥д 20.12.2000 N 1-14/1605  щодо  корпоративно-див≥дендноњ
пол≥тики  держави  ≥  враховуЇ диференц≥йований п≥дх≥д до напр¤м≥в
використанн¤ прибутку ≥ визначенн¤ розм≥ру див≥денд≥в  виход¤чи  з
ф≥нансових  можливостей  та  ≥нвестиц≥йних  потреб  п≥дприЇмств  ≥
необх≥дност≥  поповненн¤  дох≥дноњ  частини   ƒержавного   бюджету
”крањни,  питанн¤ додатковоњ ем≥с≥њ,  котируванн¤ акц≥й на б≥ржах,
використанн¤ акц≥й та обл≥гац≥й дл¤ зб≥льшенн¤ фонд≥в  акц≥онерних
товариств з корпоративними правами держави.
     ћетою розробленн¤ ц≥Їњ  онцепц≥њ  Ї  впровадженн¤  механ≥зм≥в
плануванн¤    ф≥нансових    результат≥в   д≥¤льност≥   акц≥онерних
товариств,  встановленн¤ ч≥ткоњ  та  прозороњ  системи  визначенн¤
частини прибутку, що спр¤мовуЇтьс¤ на виплату див≥денд≥в.
     «астосуванн¤ системи плануванн¤ ф≥нансового результату  дасть
змогу:
     п≥двищити прогнозован≥сть неподаткових (див≥дендних)  доход≥в
ƒержавного бюджету ”крањни;
     забезпечити контроль  за  використанн¤м  кошт≥в   акц≥онерних
товариств,  ¤к≥  безпосередньо  не впливають на зб≥льшенн¤ випуску
продукц≥њ та розвиток виробництва (непродуктивн≥ витрати), а також
за витратами, визначеними ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 16.11.2000
N 1242/2000  "ѕро  додатков≥  заходи  щодо  посиленн¤
боротьби    з    корупц≥Їю,    ≥ншими    протиправними   д≥¤ми   в
соц≥ально-економ≥чн≥й сфер≥ та забезпеченн¤  економного витрачанн¤
державних кошт≥в".
     ƒиференц≥йований п≥дх≥д до визначенн¤  частини  прибутку,  що
спр¤мовуЇтьс¤  на  виплату  див≥денд≥в,  дасть  змогу  забезпечити
≥нвестиц≥йн≥ потреби шл¤хом ре≥нвестуванн¤ прибутку  господарських
товариств,   ¤к≥  беруть  участь  у  реал≥зац≥њ  ур¤дових  програм
п≥дтримки галузей або рег≥он≥в.
     ѕоложенн¤  онцепц≥њ поширюютьс¤:
     на акц≥онерн≥ товариства,  що пройшли стад≥ю  корпоратизац≥њ,
але по ¤ких ще не прийн¤то р≥шенн¤ про приватизац≥ю;
     акц≥онерн≥ товариства,  що знаход¤тьс¤ у стад≥њ  приватизац≥њ
та де держава маЇ вир≥шальний вплив на р≥шенн¤, ¤к≥ в≥днос¤тьс¤ до
компетенц≥њ вищого органу акц≥онерного товариства;
     акц≥онерн≥ товариства,   що  вход¤ть  до  складу  холдингових
компан≥й,  державних акц≥онерних компан≥й,  державних  холдингових
компан≥й, л≥зингових компан≥й за умови:
     - частка,  що  належить   холдингов≥й   компан≥њ,   державн≥й
акц≥онерн≥й компан≥њ,  державн≥й холдингов≥й компан≥њ,  л≥зингов≥й
компан≥њ у статутному фонд≥  акц≥онерного  товариства,  даЇ  змогу
зд≥йснювати  вир≥шальний  вплив  на  р≥шенн¤,  ¤к≥  в≥днос¤тьс¤ до
компетенц≥њ вищого органу акц≥онерного товариства;
     - частка,  що належить держав≥ в статутному фонд≥ холдинговоњ
компан≥њ,  державноњ акц≥онерноњ компан≥њ,  державноњ  холдинговоњ
компан≥њ,  л≥зинговоњ  компан≥њ,  даЇ  змогу  держав≥  зд≥йснювати
вир≥шальний вплив на р≥шенн¤,  ¤к≥ в≥днос¤тьс¤ до  компетенц≥њ  њх
вищого органу.

      II. —истема плануванн¤ (прогнозуванн¤) розм≥ру чистого
       прибутку (прибутку до розпод≥лу) та контролю за його
                           дос¤гненн¤м

     ¬≥дпов≥дно до  п.4  ст.20  «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмства в
”крањн≥"  та повноважень,  що  належать  до  компетенц≥њ
загальних  збор≥в  акц≥онер≥в,  запроваджуЇтьс¤ механ≥зм складанн¤
щор≥чних  ф≥нансових  план≥в  акц≥онерних  товариств.  ƒл¤   цього
потр≥бно:
     1. «обов'¤зати  правл≥нн¤ розробити та подати на затвердженн¤
до органу господарського  товариства,  ¤кий  маЇ  повноваженн¤  на
затвердженн¤ план≥в товариства, ф≥нансовий план на поточний р≥к (з
поквартальною  його  детал≥зац≥Їю)  у  пор¤дку   та   за   формою,
визначеною ‘ондом державного майна ”крањни.

     2. ”становити так≥ вимоги до ф≥нансового плану:
     2.1. ‘≥нансовий  план  маЇ  забезпечувати  отриманн¤  чистого
прибутку.
     2.2. –озм≥р чистого прибутку не може бути меншим в≥д фактично
дос¤гнутого  показника  минулого  року  та  повинен  забезпечувати
значенн¤  показника  рентабельност≥  власного  кап≥талу  Rвл.   к,
затвердженого   р≥шенн¤м   ‘онду   державного   майна  ”крањни  за
погодженн¤м  з   аб≥нетом  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  дл¤   господарських
товариств в≥дпов≥дноњ галуз≥ або рег≥ону,

Rвл. к = чистий прибуток/середньор≥чний розм≥р власного кап≥талу.

     3. «обов'¤зати в≥дпов≥дального представника держави в органах
управл≥нн¤ або органи,  ¤ким передано  повноваженн¤  з  управл≥нн¤
державними  корпоративними  правами,  або  ≥нш≥  органи виконавчоњ
влади,  ¤к≥ мають д≥юч≥ контракти з головами правл≥нь  акц≥онерних
товариств,  контролювати виконанн¤ ф≥нансового плану.  Ќевиконанн¤
ф≥нансового плану прот¤гом двох квартал≥в  посп≥ль  без  особливих
причин  (≥стотне  скороченн¤ ринк≥в збуту,  на що не може вплинути
кер≥вництво акц≥онерного  товариства,  форс-мажорн≥  обставини)  Ї
п≥дставою   дл¤   роз≥рванн¤   контракту   з   головою   правл≥нн¤
акц≥онерного товариства.
     4. «обов'¤зати правл≥нн¤ товариства в≥дпов≥дно до визначеного
ф≥нансовим планом розм≥ру чистого прибутку та запланованоњ  частки
прибутку, що спр¤мовуЇтьс¤ на виплату див≥денд≥в:
     створити фонд  виплати  див≥денд≥в,  тобто  закумулювати   на
спец≥альному   рахунку   в  банк≥вськ≥й  установ≥  грошов≥  кошти,
необх≥дн≥ дл¤  виплати  див≥денд≥в,  ¤кщо  ≥нший  пор¤док  виплати
див≥денд≥в не затверджений вищим органом акц≥онерного товариства;
     перерахувати див≥денди  до  ƒержавного  бюджету   ”крањни   в
30-денний терм≥н п≥сл¤ проведенн¤ загальних збор≥в.

        III. ¬изначенн¤ частки прибутку, що спр¤мовуЇтьс¤
                      на виплату див≥денд≥в

     1. ўор≥чно,  п≥сл¤ отриманн¤ ф≥нансовоњ зв≥тност≥ за  9  м≥с.
поточного  року  ‘онд державного майна ”крањни на п≥дстав≥ анал≥зу
ф≥нансових результат≥в поточного та минулого рок≥в,  з урахуванн¤м
пропозиц≥й  орган≥в  виконавчоњ  влади,  ¤ким  передано управл≥нн¤
державними  корпоративними  правами,  ф≥нансових  можливостей   та
≥нвестиц≥йних потреб п≥дприЇмств, необх≥дност≥ поповненн¤ дох≥дноњ
частини ƒержавного бюджету  ”крањни,  ур¤дових  програм  п≥дтримки
галузей  або рег≥он≥в розробл¤Ї та подаЇ на погодженн¤ до  аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в   ”крањни   базов≥   нормативи   частки   прибутку,   що
спр¤мовуютьс¤ на виплату див≥денд≥в у плановому роц≥.
     «азначен≥ базов≥  нормативи  встановлюютьс¤  по  галуз¤х  або
рег≥онах.
     2. ‘онд державного майна ”крањни залежно в≥д стану  виконанн¤
завдань,   установлених  на  поточний  р≥к  «аконом  ”крањни  "ѕро
ƒержавний бюджет ”крањни",  та  ф≥нансових  можливостей  товариств
може зд≥йснювати коригуванн¤ частки прибутку,  що спр¤мовуЇтьс¤ на
виплату див≥денд≥в у в≥дпов≥дному роц≥,  але не б≥льше н≥ж на  10%
в≥д установленоњ.
     3. ” зв'¤зку з тим,  що ф≥нансов≥ плани не  були  затверджен≥
загальними  зборами акц≥онер≥в у 2000 роц≥,  нормативи в≥драхувань
в≥д  чистого  прибутку  до  фонду   див≥денд≥в   за   результатами
господарськоњ   д≥¤льност≥   за  цей  р≥к  встановлюютьс¤  органом
управл≥нн¤ державними корпоративними правами на  загальних  зборах
акц≥онер≥в залежно в≥д розм≥ру прибутку до оподаткуванн¤, а саме:
     ф≥нансовий результат   до   оподаткуванн¤   (за    ф≥нансовою
зв≥тн≥стю)  становить  менше  0,5  прибутку  до  оподаткуванн¤ (за
податковою зв≥тн≥стю) - 50 в≥дсотк≥в  чистого  прибутку  до  фонду
див≥денд≥в;
     ф≥нансовий результат   до   оподаткуванн¤   (за    ф≥нансовою
зв≥тн≥стю) становить в≥д 0,5 до 0,75 прибутку до оподаткуванн¤ (за
податковою зв≥тн≥стю) - 35 в≥дсотк≥в  чистого  прибутку  до  фонду
див≥денд≥в;
     ф≥нансовий результат   до   оподаткуванн¤   (за    ф≥нансовою
зв≥тн≥стю) становить в≥д 0,75 до 1,0 прибутку до оподаткуванн¤ (за
податковою зв≥тн≥стю) - 20 в≥дсотк≥в  чистого  прибутку  до  фонду
див≥денд≥в.
     ÷≥ нормативи  можуть  коригуватис¤  ‘ондом  державного  майна
”крањни  залежно  в≥д наповненн¤ ƒержавного бюджету ”крањни зг≥дно
≥з  «аконом  ”крањни  "ѕро ƒержавний бюджет ”крањни на  2001  р≥к"
за  результатами  анал≥зу  господарськоњ  д≥¤льност≥
акц≥онерного товариства у 2000 р.
     4. ¬иплата    див≥денд≥в    акц≥онерним    товариством   може
зд≥йснюватис¤ за р≥шенн¤м загальних збор≥в акц≥онер≥в:
     грошовими коштами,   акц≥¤ми   додатковоњ   ем≥с≥њ   на  суму
зб≥льшенн¤  вартост≥  власного  кап≥талу   товариства,   а   також
обл≥гац≥¤ми власного випуску.
     5. «агальн≥ збори  акц≥онер≥в  з  питанн¤  розпод≥лу  чистого
прибутку   за   р≥чними   результатами   д≥¤льност≥   акц≥онерного
товариства,  включаючи його доч≥рн≥ п≥дприЇмства,  мають в≥дбутис¤
до 1 травн¤ року наступного за зв≥тним.

 "ƒержавний ≥нформац≥йний бюлетень про приватизац≥ю",
 N 6, червень, 2001 р.
 



Hosted by uCoz