TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



                  ‘ќЌƒ ƒ≈–∆ј¬Ќќ√ќ ћј…Ќј ” –јѓЌ»

 N 9 в≥д 05.04.2001


                                            —хвалено
                                    на зас≥данн≥ ”р¤дового
                                    ком≥тету економ≥чного розвитку
                                    ѕротокол N 9 в≥д 05.04.2001


                             онцепц≥¤
            корпоративно-див≥дендноњ пол≥тики держави


                      I. «агальн≥ положенн¤

     ÷¤  онцепц≥¤  розроблена  на  виконанн¤  дорученн¤ ѕрезидента
”крањни в≥д 20.12.2000 N 1-14/1605  щодо  корпоративно-див≥дендноњ
пол≥тики  держави  ≥ враховуЇ диференц≥йований п≥дх≥д до напр¤мк≥в
використанн¤ прибутку ≥ визначенн¤ розм≥ру див≥денд≥в,  виход¤чи з
ф≥нансових  можливостей  та  ≥нвестиц≥йних  потреб  п≥дприЇмств  ≥
необх≥дност≥  поповненн¤  доходноњ  частини   ƒержавного   бюджету
”крањни,  питанн¤ додатковоњ ем≥с≥њ,  котируванн¤ акц≥й на б≥ржах,
використанн¤ акц≥й та обл≥гац≥й дл¤ зб≥льшенн¤ фонд≥в  акц≥онерних
товариств з корпоративними правами держави.
     ћетою розробки  ц≥Їњ   онцепц≥њ  Ї  впровадженн¤   механ≥зм≥в
плануванн¤    ф≥нансових    результат≥в   д≥¤льност≥   акц≥онерних
товариств,  встановленн¤ ч≥ткоњ  та  прозороњ  системи  визначенн¤
частини прибутку, що спр¤мовуЇтьс¤ на виплату див≥денд≥в.
     «астосуванн¤ системи   плануванн¤   ф≥нансового    результату
дозволить:
     - п≥двищити    прогнозован≥сть   неподаткових   (див≥дендних)
доход≥в ƒержавного бюджету ”крањни;
     - забезпечити контроль за  використанн¤м  кошт≥в  акц≥онерних
товариств,  ¤к≥  безпосередньо  не впливають на зб≥льшенн¤ випуску
продукц≥њ та розвиток виробництва (непродуктивн≥ витрати), а також
за витратами, визначеними ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 16.11.2000
N 1242/2000  "ѕро  додатков≥  заходи  щодо  посиленн¤
боротьби    з    корупц≥Їю,    ≥ншими    протиправними   д≥¤ми   в
соц≥ально-економ≥чн≥й сфер≥ та забезпеченн¤ економного  витрачанн¤
державних кошт≥в".
     ƒиференц≥йований п≥дх≥д  до  визначенн¤ частини прибутку,  що
спр¤мовуЇтьс¤  на  виплату   див≥денд≥в,   дозволить   забезпечити
≥нвестиц≥йн≥  потреби шл¤хом ре≥нвестуванн¤ прибутку господарських
товариств,  ¤к≥  беруть  участь  у  реал≥зац≥њ  ”р¤дових   програм
п≥дтримки галузей або рег≥он≥в.
     ѕоложенн¤  онцепц≥њ розповсюджуютьс¤ на:
     1. јкц≥онерн≥  товариства,  що пройшли стад≥ю корпоратизац≥њ,
але по ¤ких ще не прийн¤те р≥шенн¤ про приватизац≥ю;
     2. јкц≥онерн≥    товариства,    що   знаход¤тьс¤   у   стад≥њ
приватизац≥њ та де держава маЇ вир≥шальний вплив на  р≥шенн¤,  ¤к≥
в≥днос¤тьс¤ до компетенц≥њ вищого органу акц≥онерного товариства;
     3. јкц≥онерн≥ товариства,  що вход¤ть до  складу  ’олдингових
компан≥й,  ƒержавних  акц≥онерних компан≥й,  ƒержавних холдингових
компан≥й, Ћ≥зингових компан≥й за умови:
     - частка,   що   належить   ’олдингов≥й  компан≥њ,  ƒержавн≥й
акц≥онерн≥й компан≥њ,  ƒержавн≥й холдингов≥й компан≥њ,  Ћ≥зингов≥й
компан≥њ  у  статутному  фонд≥  акц≥онерного товариства,  дозвол¤Ї
зд≥йснювати вир≥шальний  вплив  на  р≥шенн¤,  ¤к≥  в≥днос¤тьс¤  до
компетенц≥њ вищого органу акц≥онерного товариства;
     - частка,  що належить держав≥ у статутному фонд≥ ’олдинговоњ
компан≥њ,  ƒержавноњ  акц≥онерноњ компан≥њ,  ƒержавноњ холдинговоњ
компан≥њ,  Ћ≥зинговоњ  компан≥њ,  дозвол¤Ї   держав≥   зд≥йснювати
вир≥шальний  вплив  на р≥шенн¤,  ¤к≥ в≥днос¤тьс¤ до компетенц≥њ њх
вищого органу.

      II. —истема плануванн¤ (прогнозуванн¤) розм≥ру чистого
       прибутку (прибутку до розпод≥лу) та контролю за його
                           дос¤гненн¤м

     ¬≥дпов≥дно до п.4 ст.20 «акону ”крањни  "ѕро  п≥дприЇмства  в
”крањн≥"   та повноважень,  що належать до компетенц≥њ
загальних збор≥в акц≥онер≥в,  запроваджуЇтьс¤  механ≥зм  складанн¤
щор≥чних   ф≥нансових  план≥в  акц≥онерних  товариств.  ƒл¤  цього
необх≥дно:
     1. «обов'¤зати правл≥нн¤ розробити та подати на  затвердженн¤
до  органу  господарського  товариства,  ¤кий  маЇ повноваженн¤ на
затвердженн¤ план≥в товариства, ф≥нансовий план на поточний р≥к (з
поквартальною   його   детал≥зац≥Їю)   у  пор¤дку  та  за  формою,
визначеною ‘ондом державного майна ”крањни.

     2. ¬становити так≥ вимоги до ф≥нансового плану:
     2.1. ‘≥нансовий  план повинен забезпечувати отриманн¤ чистого
прибутку.
     2.2. –озм≥р  чистого  прибутку  не  може бути меншим фактично
дос¤гнутого  показника  минулого  року  та  повинен  забезпечувати
значенн¤   показника  рентабельност≥  власного  кап≥талу  (Rвл.к),
затвердженого  р≥шенн¤м  ‘онду   державного   майна   ”крањни   за
погодженн¤м   з   аб≥нетом  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  дл¤  господарських
товариств в≥дпов≥дноњ галуз≥ або рег≥ону,
     де:
    Rвл.к = „истий_прибуток —ередньор≥чний_розм≥р_вл. кап≥талу

     3. «обов'¤зати в≥дпов≥дального представника держави в органах
управл≥нн¤  або  органи,  ¤ким  передано повноваженн¤ з управл≥нн¤
державними корпоративними  правами,  або  ≥нш≥  органи  виконавчоњ
влади,  ¤к≥  мають д≥юч≥ контракти з головами правл≥нь акц≥онерних
товариств,  контролювати виконанн¤ ф≥нансового плану.  Ќевиконанн¤
ф≥нансового  плану  прот¤гом  двох квартал≥в посп≥ль без особливих
причин (≥стотне скороченн¤ ринк≥в збуту,  на що не  може  вплинути
кер≥вництво  акц≥онерного  товариства,  форс-мажорн≥  обставини) Ї
п≥дставою   дл¤   роз≥рванн¤   контракту   з   головою   правл≥нн¤
акц≥онерного товариства.
     4. «обов'¤зати правл≥нн¤ товариства в≥дпов≥дно до визначеного
ф≥нансовим  планом розм≥ру чистого прибутку та запланованоњ частки
прибутку, що направл¤Їтьс¤ на виплату див≥денд≥в:
     - утворити  фонд  виплати  див≥денд≥в,  тобто закумулювати на
спец≥альному  рахунку  в  банк≥вськ≥й  установ≥   грошов≥   кошти,
необх≥дн≥  дл¤  виплати  див≥денд≥в,  ¤кщо  ≥нший  пор¤док виплати
див≥денд≥в не затверджений вищим органом акц≥онерного товариства;
     - перерахувати  див≥денди  до  ƒержавного  бюджету  ”крањни у
«ќ-денний терм≥н п≥сл¤ проведенн¤ загальних збор≥в.

        III. ¬изначенн¤ частки прибутку, що спр¤мовуЇтьс¤
                      на виплату див≥денд≥в

     1. ўор≥чно, п≥сл¤ отриманн¤ ф≥нансовоњ зв≥тност≥ за 9 м≥с¤ц≥в
поточного  року,  ‘онд  державного  майна,  на  п≥дстав≥   анал≥зу
ф≥нансових результат≥в поточного та минулого рок≥в,  з урахуванн¤м
пропозиц≥й орган≥в  виконавчоњ  влади,  ¤ким  передано  управл≥нн¤
державними   корпоративними   правами,  ф≥нансових  можливостей  ≥
≥нвестиц≥йних потреб п≥дприЇмств, необх≥дност≥ поповненн¤ доходноњ
частини  ƒержавного  бюджету  ”крањни,  ”р¤дових програм п≥дтримки
галузей або рег≥он≥в розробл¤Ї та подаЇ на погодженн¤ до   аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в   ”крањни   базов≥   нормативи   частки   прибутку,   що
спр¤мовуютьс¤ на виплату див≥денд≥в у плановому роц≥.
     «азначен≥ базов≥  нормативи  встановлюютьс¤  по  галуз¤х  або
рег≥онах.
     2. ‘онд   державного   майна,  залежно  в≥д  стану  виконанн¤
завдань,  встановлених  на  поточний  р≥к  «аконом  ”крањни   "ѕро
ƒержавний бюджет  ”крањни"  та ф≥нансовими можливост¤ми товариств,
може зд≥йснювати коригуванн¤ частки прибутку,  що спр¤мовуЇтьс¤ на
виплату  див≥денд≥в у в≥дпов≥дному роц≥,  але не б≥льше н≥ж на 10%
в≥д встановленоњ.
     3. ”  зв'¤зку  з тим,  що ф≥нансов≥ плани не були затверджен≥
загальними зборами акц≥онер≥в у 2000 роц≥,  нормативи  в≥драхувань
в≥д   чистого   прибутку   до  фонду  див≥денд≥в  за  результатами
господарськоњ  д≥¤льност≥  за  цей  р≥к   встановлюютьс¤   органом
управл≥нн¤  державними  корпоративними правами на загальних зборах
акц≥онер≥в залежно в≥д розм≥ру прибутку до оподаткуванн¤, а саме:
     - ф≥нансовий   результат   до  оподаткуванн¤  (за  ф≥нансовою
зв≥тн≥стю) становить  менше  0,5  прибутку  до  оподаткуванн¤  (за
податковою  зв≥тн≥стю)  -  50  в≥дсотк≥в чистого прибутку до фонду
див≥денд≥в;
     - ф≥нансовий   результат   до  оподаткуванн¤  (за  ф≥нансовою
зв≥тн≥стю) становить в≥д 0,5 до 0,75 прибутку до оподаткуванн¤ (за
податковою  зв≥тн≥стю)  -  35  в≥дсотк≥в чистого прибутку до фонду
див≥денд≥в;
     - ф≥нансовий   результат   до  оподаткуванн¤  (за  ф≥нансовою
зв≥тн≥стю) становить в≥д 0,75 до 1,0 прибутку до оподаткуванн¤ (за
податковою  зв≥тн≥стю)  -  20  в≥дсотк≥в чистого прибутку до фонду
див≥денд≥в.
     ÷≥ нормативи  можуть  коригуватис¤  ‘ондом  державного  майна
”крањни залежно  в≥д  наповненн¤  ƒержавного  бюджету,  зг≥дно  ≥з
«аконом ”крањни   "ѕро  ƒержавний  бюджет  ”крањни  на  2001  р≥к"
за  результатами  анал≥зу  господарськоњ  д≥¤льност≥
акц≥онерного товариства у 2000 роц≥.
     4. ¬иплата   див≥денд≥в    акц≥онерним    товариством    може
зд≥йснюватись  за р≥шенн¤м загальних збор≥в акц≥онер≥в:  грошовими
коштами, акц≥¤ми  додатковоњ  ем≥с≥њ  на  суму зб≥льшенн¤ вартост≥
власного  кап≥талу  товариства,  а  також   обл≥гац≥¤ми   власного
випуску.
     5. «агальн≥ збори  акц≥онер≥в  з  питанн¤  розпод≥лу  чистого
прибутку   за   р≥чними   результатами   д≥¤льност≥   акц≥онерного
товариства,  включаючи його доч≥рн≥ п≥дприЇмства,  мають в≥дбутис¤
до 1 травн¤ року, наступного за зв≥тним.
 



Hosted by uCoz