TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



           √ќЋќ¬Ќ≈ ”ѕ–ј¬Ћ≤ЌЌя ƒ≈–∆ј¬Ќќѓ —Ћ”∆Ѕ» ” –јѓЌ»

 N 16 в≥д 02.03.2001


                                             «атверджено
                                        Ќаказом √оловдержслужби
                                        в≥д 2 березн¤ 2001 р. N 16


     ћетодичн≥ рекомендац≥њ щодо застосуванн¤ ѕоложенн¤ про
            проведенн¤ атестац≥њ державних службовц≥в


                         «агальна частина

     ћетодичн≥ рекомендац≥њ  розроблен≥ з метою наданн¤ допомоги в
орган≥зац≥њ проведенн¤ атестац≥њ державних  службовц≥в  державними
органами,  установами,  орган≥зац≥¤ми  (дал≥  -  державн≥ органи),
кер≥вн≥ прац≥вники та  спец≥ал≥сти  ¤ких  в≥днесен≥  до  категор≥й
посад державних службовц≥в.
     ѕоложенн¤ про   проведенн¤   атестац≥њ  державних  службовц≥в
затверджене постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни  в≥д  28  грудн¤
2000 р.  за  N  1922    в≥дпов≥дно  до  —тратег≥њ
реформуванн¤ системи державноњ служби в ”крањн≥  (”каз  ѕрезидента
”крањни в≥д  14 кв≥тн¤ 2000 р.  за N 599  та «аход≥в з
њњ реал≥зац≥њ (”каз ѕрезидента ”крањни в≥д 26 липн¤ 2000 р.  за  N
925.
     ѕередбачено,  що  атестац≥¤  державних службовц≥в проводитьс¤
пер≥одично  один  раз  на  три роки. ѕерша атестац≥¤ в≥дпов≥дно до
цього ѕоложенн¤  проводитьс¤ у 2001 роц≥.  ƒержавн≥
службовц≥,   ¤к≥  не  п≥дл¤гають  атестац≥њ  у  цьому  роц≥  мають
проходити атестац≥ю в наступний атестац≥йний пер≥од,  тобто  через
два роки на трет≥й.
     ѕ≥д час атестац≥њ перев≥р¤Їтьс¤ чи в≥дпов≥даЇ займан≥й посад≥
д≥лова  квал≥ф≥кац≥¤,  р≥вень  знань  ≥  навичок,  ≥нших сусп≥льно
значущих ¤костей державного службовц¤.  јтестац≥¤ повинна  спри¤ти
пол≥пшенню  ¤к≥сного  складу державних службовц≥в,  њх ефективному
використанню,   росту   профес≥йноњ   компетентност≥,   п≥двищенню
квал≥ф≥кац≥њ,    посиленню    орган≥зованост≥,   в≥дпов≥дальност≥,
дисципл≥нованост≥.  јтестац≥¤   маЇ   зд≥йснюватис¤   на   засадах
законност≥,      об'Їктивност≥,     гласност≥,     колег≥альност≥,
неупередженост≥.  јтестац≥њ  п≥дл¤гають  державн≥  службовц≥  ус≥х
р≥вн≥в, у тому числ≥ й т≥, що займають посади державних службовц≥в
I та II категор≥й.
     ƒержавн≥ службовц≥  I  та  II  категор≥й  переважно  займають
посади кер≥вник≥в та заступник≥в кер≥вник≥в державних  орган≥в,  у
тому   числ≥   центральних   орган≥в  виконавчоњ  влади,  обласних
виконавчоњ влади, обласних державних адм≥н≥страц≥й, ≥нших орган≥в,
призначенн¤    на   ¤к≥   зд≥йснюЇтьс¤   в   особливому   пор¤дку,
встановленому законами  ”крањни.  ”  зв'¤зку  з  цим   ѕоложенн¤м
передбачено,  що особливост≥ проведенн¤ атестац≥њ
таких державних службовц≥в,  визначаютьс¤ органами, що призначають
њх на посади.
     јтестац≥њ п≥дл¤гають  також  т≥   державн≥   службовц≥,   ¤к≥
внасл≥док  орган≥зац≥йних  зм≥н  (утворенн¤  нового органу на баз≥
л≥кв≥дованого,  реорган≥зац≥њ органу:  злитт¤, приЇднанн¤, под≥лу,
вид≥ленн¤,  перетворенн¤) об≥ймають посади менше н≥ж один р≥к, при
умов≥,  що њх посадов≥ обов'¤зки суттЇво не зм≥нилис¤.
     ќсоби, ¤к≥  займають  посади  державних  службовц≥в на пер≥од
в≥дпустки по ваг≥тност≥,  пологах,  догл¤ду за дитиною,  ≥ на  час
проведенн¤  атестац≥њ  в≥дпрацювали  на посад≥ б≥льше року,  також
проход¤ть атестац≥ю  у  пор¤дку,  встановленому   цим  ѕоложенн¤м.
     ƒержавн≥ службовц≥,  ¤к≥  працюють  на  посадах  менше   року
(прийн¤т≥   на  державну  службу,  зайн¤ли  б≥льш  високу  посаду,
перейшли  до  ≥ншого  державного  органу  менше  н≥ж  р≥к   тому),
атестац≥њ не п≥дл¤гають.
     ќсоби, ¤к≥ зг≥дно з чинним законодавством  призначаютьс¤  або
обираютьс¤   на  посаду  на  певний  терм≥н  (визначений  «аконом,
ѕоложенн¤м про орган),  а також ваг≥тн≥ ж≥нки проход¤ть  атестац≥ю
за власним бажанн¤м.
     ѕоложенн¤   передбачаЇ,  що  у  пер≥од   м≥ж
атестац≥¤ми  та  п≥д  час  п≥дбитт¤ п≥дсумк≥в роботи органу за р≥к
проводитьс¤  щор≥чна  оц≥нка  виконанн¤   державними   службовц¤ми
покладених на них завдань та обов'¤зк≥в.  “ому щор≥чна оц≥нка буде
запроваджуватис¤ з  наступного  (2002)  року.  «агальн≥  методичн≥
рекомендац≥њ  щодо  проведенн¤  зазначених  щор≥чних оц≥нок будуть
розроблен≥ √оловдержслужбою. Ќа основ≥ цих методичних рекомендац≥й
кер≥вники  державних орган≥в визначать пор¤док проведенн¤ щор≥чноњ
оц≥нки з урахуванн¤м особливостей кожного державного органу.

               ќрган≥зац≥¤ та проведенн¤ атестац≥њ

     ѕроведенню атестац≥њ    маЇ    передувати    п≥дготовча    та
орган≥зац≥йна робота.
      адров≥ служби  готують  пропозиц≥њ  щодо складу атестац≥йних
ком≥с≥й,  терм≥н≥в та граф≥к≥в  проведенн¤  атестац≥њ;  визначають
к≥льк≥сть та складають списки державних службовц≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають
атестац≥њ;  роз'¤снюють  ц≥л≥  ≥  пор¤док  проведенн¤   атестац≥њ;
провод¤ть   п≥дготовку   необх≥дних   дл¤   атестац≥њ  документ≥в:
атестац≥йний лист попередньоњ  атестац≥њ  та  бланк  атестац≥йного
листа  черговоњ  атестац≥њ за зразком,  що затверджений постановою
 аб≥нету ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  в≥д  28  грудн¤  2000  р.  за N 1922.  
ўор≥чн≥ оц≥нки  виконанн¤  державним  службовцем
покладених  на  нього  завдань  та обов'¤зк≥в за пер≥од,  що минув
п≥сл¤ попередньоњ атестац≥њ,  будуть  подаватис¤  до  атестац≥йних
ком≥с≥й   при   проведенн≥   наступних   атестац≥й,   тобто  п≥сл¤
запровадженн¤ таких оц≥нок.
     ƒержавн≥ службовц≥-кер≥вники    атестуютьс¤,    ¤к   правило,
ком≥с≥¤ми тих орган≥в,  кер≥вники ¤ких призначають њх на посади та
зв≥льн¤ють з посад. –азом з тим можуть бути прийн¤т≥ ≥нш≥ р≥шенн¤.
Ќаприклад,  заступник≥в гол≥в районних державних адм≥н≥страц≥й  за
р≥шенн¤м  гол≥в  обласних,   ињвськоњ  та —евастопольськоњ м≥ських
державних  адм≥н≥страц≥й  можуть  атестувати   ком≥с≥њ,   створен≥
в≥дпов≥дними  обласними,   ињвською  та  —евастопольською м≥ськими
державними адм≥н≥страц≥¤ми.
     ” м≥сцевих  державних  адм≥н≥страц≥¤х,  за р≥шенн¤м њх гол≥в,
створюютьс¤ ком≥с≥њ дл¤ проведенн¤ атестац≥њ державних  службовц≥в
апарату  адм≥н≥страц≥њ  та  кер≥вник≥в њњ структурних п≥дрозд≥л≥в.
ƒл¤ проведенн¤ атестац≥њ ≥нших прац≥вник≥в структурних п≥дрозд≥л≥в
м≥сцевих    державних   адм≥н≥страц≥й   њх   кер≥вники   утворюють
атестац≥йн≥ ком≥с≥њ  безпосередньо  у  цих  п≥дрозд≥лах  (¤кщо  не
прийн¤те ≥нше р≥шенн¤ головою державноњ адм≥н≥страц≥њ).
     ƒо складу    ком≥с≥й    доц≥льно    включати   квал≥ф≥кованих
прац≥вник≥в державних орган≥в  з  досв≥дом  роботи  у  в≥дпов≥дних
сферах.   «алежно   в≥д   к≥лькост≥   державних   службовц≥в,  ¤к≥
п≥дл¤гають  атестац≥њ, на¤вност≥ територ≥альних та п≥дпор¤дкованих
орган≥в,  специф≥ки державного органу утворюютьс¤ одна чи дек≥лька
атестац≥йних  ком≥с≥й,  непарною чисельн≥стю (¤к правило, в≥д 5 до
11 чолов≥к).
     ” граф≥ках проведенн¤ атестац≥њ,  ¤к  правило,  зазначаЇтьс¤:
назва п≥дрозд≥лу,  де працюЇ державний службовець,  його пр≥звище,
≥м'¤, по батьков≥, посада, дата ≥ час проведенн¤ атестац≥њ.
      ≥льк≥сний та   персональний   склад   атестац≥йних  ком≥с≥й,
терм≥ни,  м≥сце  проведенн¤  атестац≥њ,   граф≥к   њњ   проведенн¤
затверджуютьс¤   наказом   (розпор¤дженн¤м)  кер≥вника  державного
органу.  ÷им  наказом також можуть надаватис¤ в≥дпов≥дн≥ дорученн¤
≥   встановлюватис¤   дати   поданн¤   необх≥дних   документ≥в  до
атестац≥йних ком≥с≥й.
     «а  р≥шенн¤м кер≥вника державного органу до роботи в ком≥с≥¤х
можуть   залучатис¤   незалежн≥   експерти   (науков≥  прац≥вники,
психологи,  профес≥ологи,  представники системи навчанн¤ державних
орган≥в   та   ≥нш≥   спец≥ал≥сти).   ќц≥нка   експертами  ¤костей
державного  службовц¤  не  може бути дом≥нуючою, а враховуЇтьс¤ ¤к
один ≥з аргумент≥в, що характеризуЇ державного службовц¤.
      ер≥вники структурних п≥дрозд≥л≥в апарату  державних  орган≥в
готують  службову  характеристику на кожного державного службовц¤,
що п≥дл¤гаЇ атестац≥њ, ≥ провод¤ть з ним сп≥вбес≥ду. Ќа кер≥вник≥в
структурних    п≥дрозд≥л≥в   характеристики   готують   заступники
кер≥вника державного органу.
     ƒоц≥льно, щоб службова характеристика м≥стила:
     - загальн≥ в≥домост≥ (пр≥звище,  ≥м'¤,  по батьков≥,  посада,
стаж роботи на посад≥);
     - профес≥йн≥ знанн¤, р≥вень волод≥нн¤ державною мовою, досв≥д
роботи за фахом;
     - анал≥з виконанн¤ державним службовцем посадових обов'¤зк≥в,
дотриманн¤ правил повед≥нки державного службовц¤;
     - д≥лов≥ ¤кост≥ (профес≥йна компетентн≥сть, в≥дпов≥дальн≥сть,
≥н≥ц≥ативн≥сть,  самост≥йн≥сть в робот≥, оперативн≥сть у прийн¤тт≥
р≥шень   ≥   здатн≥сть  до  контролю  за  њх  реал≥зац≥Їю,  вм≥нн¤
акумулювати  необх≥дну  ≥нформац≥ю   та   вид≥л¤ти   найголовн≥ше,
працювати з нормативно-правовими актами, ≥ншими документами);
     - особист≥ ¤кост≥ (працездатн≥сть,  комун≥кабельн≥сть, вм≥нн¤
керувати   п≥длеглими,   вм≥нн¤  встановлювати  взаЇмов≥дносини  з
колегами,  творчий  п≥дх≥д до справи, принципов≥сть, посл≥довн≥сть
в робот≥, самокритичн≥сть);
     - результативн≥сть роботи;
     - п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ  (види  профес≥йного навчанн¤,  що
проходив державний службовець або  причини,  з  ¤ких  навчанн¤  не
проводилос¤, використанн¤ одержаних знань у робот≥,  здатн≥сть  до
самоосв≥ти, ставленн¤ до профес≥йного навчанн¤ п≥длеглих тощо);
     -  можливост≥  профес≥йного  ≥ службового просуванн¤ (за ¤ких
умов, на ¤ку посаду, коли);
     -   зауваженн¤   ≥   побажанн¤   державному  службовцю,  ¤кий
атестуЇтьс¤;
     - висновок про в≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥.
     ќзнайомлюЇтьс¤ державний      службовець     ≥з     службовою
характеристикою  п≥д  розпис  п≥д  час  сп≥вбес≥ди  з   ним   його
безпосереднього    кер≥вника.    ¬    ход≥    сп≥вбес≥ди   повинн≥
обговорюватис¤ позитивн≥ й негативн≥ результати роботи  державного
службовц¤,   його   слабк≥   м≥сц¤,  визначатис¤  шл¤хи  подоланн¤
недол≥к≥в. ѕри  цьому  державному  службовцю   маЇ   бути   надана
можлив≥сть  задавати  питанн¤,  коментувати зауваженн¤ та висновки
щодо  його  роботи.  ”  раз≥  незгоди  з≥  зм≥стом  характеристики
державний   службовець   може   подати   до  атестац≥йноњ  ком≥с≥њ
в≥дпов≥дну за¤ву, зауваженн¤ чи додатков≥ в≥домост≥.
     ѕроводити атестац≥ю пропонуЇтьс¤ у спец≥ально  п≥дготовленому
дл¤  зас≥дань  атестац≥йноњ ком≥с≥њ прим≥щенн≥.  Ќе рекомендуЇтьс¤
переносити встановлений час проведенн¤ зас≥дань.
     як правило,  атестац≥¤  проводитьс¤  в присутност≥ державного
службовц¤  та  його  безпосереднього  кер≥вника.  –азом  з  тим  у
випадку,  коли державний службовець, ¤кий атестуЇтьс¤, не з'¤вивс¤
на зас≥данн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ  без  поважних  причин,  ком≥с≥¤
може провести атестац≥ю за його в≥дсутност≥.  ƒо поважних причин у
цьому випадку можна  в≥днести:  хворобу,  в≥дпустку  за  с≥мейними
обставинами,   в≥др¤дженн¤   тощо.   ƒокументи,  що  п≥дтверджують
в≥дсутн≥сть державного службовц¤ на атестац≥њ,  мають бути  надан≥
атестац≥йн≥й ком≥с≥њ його безпосередн≥м кер≥вником.
     ѕри в≥дсутност≥  безпосереднього   кер≥вника   на   зас≥данн≥
ком≥с≥њ  може  бути  присутн≥м  його заступник або кер≥вник вищого
р≥вн¤ (наприклад, начальник управл≥нн¤ чи начальник в≥дд≥лу).
     „лени атестац≥йноњ ком≥с≥њ проход¤ть атестац≥ю в першу чергу.
ѕри цьому вони не беруть участ≥ в  голосуванн≥.  ѕрофес≥йна  етика
передбачаЇ,   що   на   пер≥од   голосуванн¤  член  ком≥с≥њ,  ¤кий
атестуЇтьс¤,  залишаЇ прим≥щенн¤.  якщо член ком≥с≥њ буде визнаний
таким, що не в≥дпов≥даЇ займан≥й посад≥, в≥н маЇ бути виведеним з≥
складу ком≥с≥њ (зам≥нений) р≥шенн¤м кер≥вника державного органу.
     јтестац≥¤, а   також   сп≥вбес≥да   перед   атестац≥Їю  мають
проходити в умовах доброзичливост≥, неупередженост≥, з виключенн¤м
про¤в≥в суб'Їктив≥зму.

                   –≥шенн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ

     «а результатами   атестац≥њ   кожного   державного  службовц¤
атестац≥йна ком≥с≥¤ приймаЇ одне з  р≥шень,  а  також  вносить  на
розгл¤д  кер≥вника  державного  органу  рекомендац≥њ,  передбачен≥
пунктами 11,     12    ѕоложенн¤    про    проведенн¤   атестац≥њ.
      Ќаприклад, ком≥с≥¤ може рекомендувати:  удосконалити навички
використанн¤ комп'ютерноњ  техн≥ки  та  ≥нформац≥йних  технолог≥й,
п≥двищити  квал≥ф≥кац≥ю  з  метою  забезпеченн¤ ¤к≥сного виконанн¤
посадових обов'¤зк≥в певного  фахового  напр¤му  тощо.  ѕри  згод≥
прац≥вника здобути так≥ знанн¤ або навички ком≥с≥¤ приймаЇ р≥шенн¤
про в≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥ за певних умов (неповна службова
в≥дпов≥дн≥сть)   ≥   рекомендуЇ  кер≥вников≥  призначити  повторне
атестуванн¤ через конкретний пер≥од, але не п≥зн≥ше н≥ж через р≥к.
”   раз≥   в≥дмови   державного  службовц¤  виконувати  дан≥  йому
рекомендац≥њ  ком≥с≥¤,  ¤к  правило,  приймаЇ  р≥шенн¤  про   його
нев≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥.
     –езультати атестац≥њ   державного   службовц¤   (р≥шенн¤    ≥
рекомендац≥њ)   ф≥ксуютьс¤   у   протокол≥  зас≥данн¤  ком≥с≥њ  та
занос¤тьс¤ до атестац≥йного листа.
     ѕ≥сл¤ проведенн¤      атестац≥њ      державний     службовець
ознайомлюЇтьс¤ ≥з зм≥стом атестац≥йного  листа  п≥д  розпис.  якщо
атестац≥¤  державного  службовц¤  проводилас¤ за його в≥дсутност≥,
р≥шенн¤  ≥  рекомендац≥њ  ком≥с≥њ  до  водить  до  в≥дома   такого
прац≥вника безпосередн≥й  кер≥вник.  ”  раз≥  в≥дмови  в≥д п≥дпису
складаЇтьс¤ в≥дпов≥дний акт.

                       –езультати атестац≥њ

     ѕ≥сл¤ завершенн¤ атестац≥њ њњ  результати  узагальнюютьс¤  та
анал≥зуютьс¤  головою  атестац≥йноњ  ком≥с≥њ  ≥  кадровою  службою
державного  органу.  ќстаточне  р≥шенн¤  за  насл≥дками  атестац≥њ
приймаЇ  кер≥вник  державного  органу  ≥  видаЇ  в≥дпов≥дний наказ
(розпор¤дженн¤).  ¬  наказ≥  (розпор¤дженн≥)  доц≥льно   визначати
заходи  щодо пол≥пшенн¤ роботи з кадрами на в≥дпов≥дний пер≥од.  ”
додатках до  вказаного  наказу  (розпор¤дженн¤)  зазначаютьс¤  вс≥
державн≥ службовц≥,  що проходили атестац≥ю з в≥дпов≥дним р≥шенн¤м
щодо них:
     - про  визнанн¤  такими,  що в≥дпов≥дають займан≥й посад≥,  у
тому числ≥ щодо тих прац≥вник≥в,  ¤к≥ зараховуюютьс¤ до  кадрового
резерву,   кому  дозвол¤Їтьс¤  пройти  стажуванн¤  на  в≥дпов≥дн≥й
посад≥,  встановлюютьс¤  надбавки  або   зм≥нюЇтьс¤   њх   розм≥р,
присвоюютьс¤  ранги  державного  службовц¤ (з дотриманн¤м пор¤дку,
встановленого законодавством);
     - про  визнанн¤  такими,  що  в≥дпов≥дають займан≥й посад≥ за
певних умов ≥ пор¤дку њх виконанн¤;
     - про нев≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥ з визначенн¤м ос≥б, ¤к≥
перевод¤тьс¤ за њх згодою на ≥ншу посаду,  а також тих,  кого буде
зв≥льнено з посади.
     якщо державний службовець, визнаний за результатами атестац≥њ
таким,  що не в≥дпов≥даЇ займан≥й посад≥, зв≥льн¤Їтьс¤ з роботи на
п≥дстав≥,  передбачен≥й пунктом 2 статт≥ 40   одексу  закон≥в  про
працю ”крањни  у пор¤дку, визначеному цим  одексом.
     –≥шенн¤ кер≥вника,  пов'¤зан≥ з атестац≥Їю,  у тому  числ≥  з
питанн¤  зв≥льненн¤ державних службовц≥в,  визнаних такими,  що не
в≥дпов≥дають займан≥й  посад≥,  можуть  бути  оскаржен≥  державним
службовцем безпосередньо до суду.

              ≤нформуванн¤ про результати атестац≥њ

     ѕро результати     атестац≥њ     √оловдержслужб≥    надаЇтьс¤
≥нформац≥¤, але не п≥зн≥ше 30 грудн¤ 2001 року.
     ≤нформац≥¤ маЇ   складатис¤   з   цифрових  даних  за  формою
визначеною рекомендац≥¤ми та дов≥дки.  ”  дов≥дц≥  вказуЇтьс¤:  чи
мали  м≥сце  в  орган≥  при проведенн≥ атестац≥њ випадки незгоди з
в≥домост¤ми,  викладеними у службов≥й  характеристиц≥,  оскарженн¤
д≥й атестац≥йноњ ком≥с≥њ та р≥шень кер≥вника органу,  прийн¤тих за
результатами атестац≥њ,  а  також  пропозиц≥њ  щодо  удосконаленн¤
ѕоложенн¤,  про  проведенн¤  атестац≥њ державних
службовц≥в.

 Ќачальник ”правл≥нн¤,
 центральних державних орган≥в
 √оловдержслужби ”крањни                                  ≤.√апон

 "Ќалоговый, банковский, таможенный консультант", N 14-15
 (285-286), 26.03.2001.
 



Hosted by uCoz