ПРОФЕСІЙНА АСОЦІАЦІЯ РЕЄСТРАТОРІВ І ДЕПОЗИТАРІЇВ
Л И С Т
N 01-03/131 від 09.04.2001
Про місце та термін зберігання документів системи реєстру
На Ваш запит про визначення місця та терміну зберігання
документів системи реєстру акціонерного товариства (далі - АТ),
визнаного банкрутом, відповідаємо наступне.
Положенням про порядок ведення реєстрів власників іменних
цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних
паперів та фондового ринку (далі - ДКЦПФР) від 26.05.98 р. N 60
(далі - Положення), прямо не визначений порядок
передачі реєстру та документів системи реєстру у випадку
ліквідації АТ. Порядком скасування реєстрації випусків акцій та
анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженим
рішенням ДКЦПФР від 30.12.98 р. N 222 (далі -
Порядок), ці питання також не врегульовані.
Проте згідно з ч. 4, 5, 6, 7 п. 3.2.2 Положення
документи, які були підставою для внесення змін до
особових рахунків зареєстрованих осіб та емітента, повинні
зберігатись у реєстратора протягом терміну існування відповідного
рахунка у системі реєстру та протягом трьох років з моменту його
закриття. Інші документи щодо системи реєстру мають зберігатись
реєстратором протягом трьох років з моменту їх надходження.
Крім того, п. 8.18 Положення встановлює, що
реєстроутримувач, який здійснював ведення реєстру відповідно до
договору про ведення реєстру, несе відповідальність за збереження
протягом трьох років від дати передачі реєстру первинних
документів, на підставі яких він здійснював зміни в системі
реєстру.
Звертаємо увагу на те, що вказана норма міститься в розділі 8
Положення "Порядок передачі реєстру", який
регламентує дії реєстратора та емітента при передачі реєстру
тільки у випадках припинення дії договору на ведення реєстру,
анулювання дозволу реєстратора чи ліквідації реєстратора.
Враховуючи те, що згідно з ч. 8 п. 3.2.2 Положення
у випадку ліквідації емітента, визначення особи,
до якої передається система реєстру, термін передачі та знищення
документів системи реєстру встановлюється ліквідаційною комісією,
вважаємо, що вимоги частин 4 - 7 п. 3.2.2 та п. 8.18 Положення не
повинні застосовуватись у випадку ліквідації АТ.
На нашу думку, у вказаному випадку реєстратор зобов'язаний
передати всі документи системи реєстру ліквідаційній комісії АТ,
яка з моменту прийняття зазначених документів в межах своєї
компетенції приймає рішення про їх зберігання чи знищення.
До того ж вважаємо, що з моменту передачі документів системи
реєстру до ліквідаційної комісії (підписання акта
прийому-передачі) реєстратор звільняється від встановленого ч. 4 -
7 п. 3.2.2 Положення обов'язку по зберіганню
документів системи реєстру та забезпеченню пред'явлення їх
будь-яким особам.
Президент ПАРД О.Кий
|