ѕ–ќ‘≈—≤…Ќј ј—ќ÷≤ј÷≤я –≈™—“–ј“ќ–≤¬ ≤ ƒ≈ѕќ«»“ј–≤ѓ¬
Ћ » — “
N 01-03/95 в≥д 13.03.2001
ѕро перех≥д на спрощену систему оподаткуванн¤
Ќа ¬аш запит про можлив≥сть переходу на спрощену систему
оподаткуванн¤ особи, ¤ка зд≥йснюЇ д≥¤льн≥сть з веденн¤ реЇстр≥в
власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в (надал≥ - –еЇстратори),
в≥дпов≥даЇмо наступне.
« запиту випливаЇ наступне.
¬≥дпов≥дно до ”казу ѕрезидента ”крањни "ѕро спрощену систему
оподаткуванн¤, обл≥ку та зв≥тност≥ суб'Їкт≥в малого
п≥дприЇмництва" в≥д 03.07.98 р. N 727/98 (надал≥ -
”каз) –еЇстратору –айонною державною податковою адм≥н≥страц≥Їю
було видане св≥доцтво про право сплати Їдиного податку.
„ерез певний час ќбласна державна податкова адм≥н≥страц≥¤
оспорила правомочн≥сть д≥й –айонноњ державноњ податковоњ
адм≥н≥страц≥њ в видач≥ –еЇстратору св≥доцтва про право сплати
Їдиного податку, мотивуючи це наступним.
¬≥дпов≥дно до ласиф≥катора вид≥в економ≥чноњ д≥¤льност≥
(надал≥ - ¬≈ƒ), затвердженого наказом ƒержавного ком≥тету з
стандартизац≥њ, метролог≥њ та сертиф≥кац≥њ в≥д 22.10.96 р. N 441,
–еЇстратору присвоЇний код виду д≥¤льност≥, ¤кий
м≥ститьс¤ в секц≥њ "J" "‘≥нансова д≥¤льн≥сть".
¬иход¤чи з вищезазначеного, ќбласна податкова адм≥н≥страц≥¤
вважаЇ, що –еЇстратор п≥дпадаЇ п≥д пон¤тт¤ "ф≥нансово-кредитн≥ та
небанк≥вськ≥ ф≥нансов≥ установи" ≥ в≥дпов≥дно на –еЇстратора не
розповсюджуЇтьс¤ д≥¤ зазначеного ”казу.
ѕроанал≥зувавши вказану ситуац≥ю у в≥дпов≥дност≥ з чинним
законодавством ”крањни, вважаЇмо за необх≥дне зазначити наступне.
«г≥дно з п. 7 ”казу д≥¤ цього ”казу не поширюЇтьс¤
на дов≥рч≥ товариства, страхов≥ компан≥њ, банки, ≥нш≥
ф≥нансово-кредитн≥ та небанк≥вськ≥ ф≥нансов≥ установи.
¬≥дпов≥дно до наказу ƒержавного ком≥тету з стандартизац≥њ,
метролог≥њ та сертиф≥кац≥њ в≥д 22.10.96 р. N 441
¬≈ƒ призначений дл¤ використанн¤ органами державного управл≥нн¤,
ф≥нансовими органами та органами статистики та забезпечуЇ:
- проведенн¤ статистичних обстежень економ≥чноњ д≥¤льност≥
п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й та анал≥зу статистичноњ
≥нформац≥њ на макрор≥вн≥;
- реЇстрац≥ю та обл≥к п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й по видах
економ≥чноњ д≥¤льност≥ в ™диному державному реЇстр≥ п≥дприЇмств ≥
орган≥зац≥й;
- застосуванн¤ Їдиноњ статистичноњ терм≥нолог≥њ та визначень
стосовно статистичних одиниць, прийн¤тих в ™вропейському —оюз≥;
- можлив≥сть сп≥вв≥дношенн¤ нац≥ональноњ статистичноњ
≥нформац≥њ з м≥жнародною.
“аким чином, ¬≈ƒ призначений лише дл¤
забезпеченн¤ вищеперел≥чених ц≥лей.
ѕриймаючи до уваги те, що в≥дпов≥дно до ч.2 ст.19 онституц≥њ
”крањни в≥д 28.06.96 р. органи державноњ влади та
органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤, њх посадов≥ особи зобов'¤зан≥
д≥¤ти лише на п≥дстав≥, в межах повноважень та у спос≥б, що
передбачен≥ онституц≥Їю та законами ”крањни, та те, що жодним
чинним нормативним актом не передбачено, що при визначенн≥
органами податковоњ служби кола суб'Їкт≥в, ¤к≥ можуть переходити
на спрощену систему оподаткуванн¤, сл≥д використовувати ¬≈ƒ,
вважаЇмо д≥њ ќбласноњ державноњ податковоњ
адм≥н≥страц≥њ такими, що не в≥дпов≥дають чинному законодавству.
Ќа жаль, чинним законодавством ”крањни не визначене пон¤тт¤
"≥нш≥ ф≥нансово-кредитн≥ та небанк≥вськ≥ ф≥нансов≥ установи", а
також не встановлено ознак п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й, ¤к≥
в≥днос¤тьс¤ до таких.
ќф≥ц≥йних роз'¤снень з даного питанн¤ жодним компетентним
органом державноњ влади також не видавалось.
¬иход¤чи з вищезазначеного, вважаЇмо, що при визначенн≥, чи
п≥дпадаЇ суб'Їкт п≥д пон¤тт¤ "≥нш≥ ф≥нансово-кредитн≥ та
небанк≥вськ≥ ф≥нансов≥ установи", сл≥д виходити з визначеного
чинним законодавством зм≥сту д≥¤льност≥ такого суб'Їкта.
«г≥дно з п. 4 ст. 9 «акону ”крањни "ѕро Ќац≥ональну
депозитарну систему та особливост≥ електронного об≥гу ц≥нних
папер≥в в ”крањн≥" в≥д 10.12.97 р. веденн¤ реЇстр≥в
власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в передбачаЇ обл≥к та збер≥ганн¤
прот¤гом певних строк≥в ≥нформац≥њ про власник≥в ≥менних ц≥нних
папер≥в та про операц≥њ, внасл≥док ¤ких виникаЇ необх≥дн≥сть
внесенн¤ зм≥н до реЇстру власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в.
р≥м того, ст. 4 «акону ”крањни "ѕро державне регулюванн¤
ринку ц≥нних папер≥в в ”крањн≥" в≥д 30.10.96 р.
визначаЇ, що д≥¤льн≥сть з веденн¤ реЇстр≥в власник≥в ≥менних
ц≥нних папер≥в - це зб≥р, ф≥ксац≥¤, обробка, збер≥ганн¤ та наданн¤
даних, що складають систему реЇстр≥в власник≥в ≥менних ц≥нних
папер≥в, щодо ≥менних ц≥нних папер≥в, њх ем≥тент≥в та власник≥в.
ѕриймаючи до уваги вищевказане та те, що ф≥нансов≥ операц≥њ
не Ї предметом д≥¤льност≥ –еЇстратор≥в, тобто вказан≥ особи не
акумулюють та не зд≥йснюють розпод≥л чи перерозпод≥л будь-¤ких
ф≥нансових ресурс≥в, вважаЇмо, що –еЇстратори не п≥дпадають п≥д
визначенн¤ "≥нш≥ ф≥нансово-кредитн≥ та небанк≥вськ≥ ф≥нансов≥
установи" ≥ в≥дпов≥дно мають право перейти на спрощену систему
оподаткуванн¤.
«г≥дно ст. 14 «акону р≥шенн¤ орган≥в державноњ
податковоњ служби можуть бути оскаржен≥ у встановленому законом
пор¤дку.
“аким чином, –еЇстратор матиме право оскаржити р≥шенн¤
ќбласноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ, ¤кщо таке р≥шенн¤ не в≥дпов≥даЇ
вимогам чинного законодавства та порушуЇ його законн≥ права та
≥нтереси.
р≥м того, звертаЇмо ¬ашу увагу на те, що, на думку ѕј–ƒ,
¬≈ƒ з секц≥њ "J" "‘≥нансова д≥¤льн≥сть" не може
бути присвоЇний –еЇстратору, оск≥льки у вказан≥й секц≥њ не
передбачена д≥¤льн≥сть з веденн¤ реЇстр≥в власник≥в ≥менних ц≥нних
папер≥в.
“акож пов≥домл¤Їмо, що ѕј–ƒ звернулась до ƒержавного ком≥тету
статистики ”крањни дл¤ врегулюванн¤ питань присвоЇнн¤ –еЇстраторам
¬≈ƒ, ¤кий в≥дпов≥даЇ зм≥сту њх д≥¤льност≥.
ѕрезидент ѕј–ƒ ќ. ий
|