TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



         ѕ–ќ‘≈—≤…Ќј ј—ќ÷≤ј÷≤я –≈™—“–ј“ќ–≤¬ ≤ ƒ≈ѕќ«»“ј–≤ѓ¬

                             Ћ » — “

 N 01-03/95 в≥д 13.03.2001


          ѕро перех≥д на спрощену систему оподаткуванн¤


     Ќа ¬аш запит про  можлив≥сть  переходу  на  спрощену  систему
оподаткуванн¤  особи,  ¤ка  зд≥йснюЇ д≥¤льн≥сть з веденн¤ реЇстр≥в
власник≥в  ≥менних  ц≥нних   папер≥в   (надал≥   -   –еЇстратори),
в≥дпов≥даЇмо наступне.

     « запиту випливаЇ наступне.
     ¬≥дпов≥дно до ”казу ѕрезидента ”крањни "ѕро спрощену  систему
оподаткуванн¤,    обл≥ку    та    зв≥тност≥    суб'Їкт≥в    малого
п≥дприЇмництва" в≥д 03.07.98 р.  N 727/98   (надал≥  -
”каз)  –еЇстратору  –айонною  державною  податковою адм≥н≥страц≥Їю
було видане св≥доцтво про право сплати Їдиного податку.
     „ерез певний  час  ќбласна  державна  податкова адм≥н≥страц≥¤
оспорила   правомочн≥сть   д≥й   –айонноњ   державноњ   податковоњ
адм≥н≥страц≥њ  в  видач≥  –еЇстратору  св≥доцтва  про право сплати
Їдиного податку, мотивуючи це наступним.
     ¬≥дпов≥дно до    ласиф≥катора  вид≥в  економ≥чноњ  д≥¤льност≥
(надал≥ -   ¬≈ƒ),  затвердженого  наказом  ƒержавного  ком≥тету  з
стандартизац≥њ, метролог≥њ  та сертиф≥кац≥њ в≥д 22.10.96 р. N 441,  
–еЇстратору присвоЇний код виду д≥¤льност≥, ¤кий
м≥ститьс¤ в секц≥њ "J" "‘≥нансова д≥¤льн≥сть".
     ¬иход¤чи з вищезазначеного,  ќбласна податкова  адм≥н≥страц≥¤
вважаЇ,  що –еЇстратор п≥дпадаЇ п≥д пон¤тт¤ "ф≥нансово-кредитн≥ та
небанк≥вськ≥ ф≥нансов≥ установи" ≥ в≥дпов≥дно  на  –еЇстратора  не
розповсюджуЇтьс¤ д≥¤ зазначеного ”казу.
     ѕроанал≥зувавши вказану ситуац≥ю  у  в≥дпов≥дност≥  з  чинним
законодавством ”крањни, вважаЇмо за необх≥дне зазначити наступне.
     «г≥дно з п. 7 ”казу  д≥¤ цього ”казу не поширюЇтьс¤
на    дов≥рч≥   товариства,   страхов≥   компан≥њ,   банки,   ≥нш≥
ф≥нансово-кредитн≥ та небанк≥вськ≥ ф≥нансов≥ установи.
     ¬≥дпов≥дно до  наказу  ƒержавного  ком≥тету з стандартизац≥њ,
метролог≥њ та сертиф≥кац≥њ в≥д 22.10.96 р.  N 441 
 ¬≈ƒ  призначений дл¤ використанн¤ органами державного управл≥нн¤,
ф≥нансовими органами та органами статистики та забезпечуЇ:
     - проведенн¤  статистичних  обстежень  економ≥чноњ д≥¤льност≥
п≥дприЇмств,  установ,   орган≥зац≥й   та   анал≥зу   статистичноњ
≥нформац≥њ на макрор≥вн≥;
     - реЇстрац≥ю та обл≥к  п≥дприЇмств  ≥  орган≥зац≥й  по  видах
економ≥чноњ  д≥¤льност≥ в ™диному державному реЇстр≥ п≥дприЇмств ≥
орган≥зац≥й;
     - застосуванн¤  Їдиноњ статистичноњ терм≥нолог≥њ та визначень
стосовно статистичних одиниць, прийн¤тих в ™вропейському —оюз≥;
     - можлив≥сть    сп≥вв≥дношенн¤    нац≥ональноњ   статистичноњ
≥нформац≥њ з м≥жнародною.
     “аким чином,   ¬≈ƒ    призначений  лише  дл¤
забезпеченн¤ вищеперел≥чених ц≥лей.
     ѕриймаючи до уваги те, що в≥дпов≥дно до ч.2 ст.19  онституц≥њ
”крањни  в≥д 28.06.96 р.  органи державноњ влади  та
органи  м≥сцевого  самовр¤дуванн¤,  њх  посадов≥ особи зобов'¤зан≥
д≥¤ти лише на п≥дстав≥,  в  межах  повноважень  та  у  спос≥б,  що
передбачен≥   онституц≥Їю  та законами ”крањни,  та те,  що жодним
чинним  нормативним  актом  не  передбачено,  що  при   визначенн≥
органами  податковоњ служби кола суб'Їкт≥в,  ¤к≥ можуть переходити
на спрощену  систему  оподаткуванн¤,  сл≥д  використовувати   ¬≈ƒ,  
вважаЇмо  д≥њ  ќбласноњ  державноњ  податковоњ
адм≥н≥страц≥њ такими, що не в≥дпов≥дають чинному законодавству.
     Ќа жаль,  чинним  законодавством ”крањни не визначене пон¤тт¤
"≥нш≥ ф≥нансово-кредитн≥ та небанк≥вськ≥  ф≥нансов≥  установи",  а
також не встановлено ознак п≥дприЇмств,  установ, орган≥зац≥й, ¤к≥
в≥днос¤тьс¤ до таких.
     ќф≥ц≥йних роз'¤снень  з  даного  питанн¤  жодним компетентним
органом державноњ влади також не видавалось.
     ¬иход¤чи з вищезазначеного,  вважаЇмо,  що при визначенн≥, чи
п≥дпадаЇ  суб'Їкт  п≥д   пон¤тт¤   "≥нш≥   ф≥нансово-кредитн≥   та
небанк≥вськ≥  ф≥нансов≥  установи",  сл≥д  виходити  з визначеного
чинним законодавством зм≥сту д≥¤льност≥ такого суб'Їкта.
     «г≥дно з   п.   4  ст.  9  «акону  ”крањни  "ѕро  Ќац≥ональну
депозитарну  систему  та  особливост≥  електронного  об≥гу  ц≥нних
папер≥в в ”крањн≥"  в≥д 10.12.97 р.  веденн¤ реЇстр≥в
власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в передбачаЇ  обл≥к  та  збер≥ганн¤
прот¤гом  певних  строк≥в  ≥нформац≥њ про власник≥в ≥менних ц≥нних
папер≥в та  про  операц≥њ,  внасл≥док  ¤ких  виникаЇ  необх≥дн≥сть
внесенн¤ зм≥н до реЇстру власник≥в ≥менних ц≥нних папер≥в.
      р≥м того,  ст.  4 «акону ”крањни "ѕро  державне  регулюванн¤
ринку ц≥нних  папер≥в  в  ”крањн≥"   в≥д 30.10.96 р.
визначаЇ,  що д≥¤льн≥сть  з  веденн¤  реЇстр≥в  власник≥в  ≥менних
ц≥нних папер≥в - це зб≥р, ф≥ксац≥¤, обробка, збер≥ганн¤ та наданн¤
даних,  що складають систему  реЇстр≥в  власник≥в  ≥менних  ц≥нних
папер≥в, щодо ≥менних ц≥нних папер≥в, њх ем≥тент≥в та власник≥в.
     ѕриймаючи до уваги вищевказане та те,  що ф≥нансов≥  операц≥њ
не  Ї  предметом  д≥¤льност≥ –еЇстратор≥в,  тобто вказан≥ особи не
акумулюють та не зд≥йснюють  розпод≥л  чи  перерозпод≥л  будь-¤ких
ф≥нансових  ресурс≥в,  вважаЇмо,  що –еЇстратори не п≥дпадають п≥д
визначенн¤  "≥нш≥  ф≥нансово-кредитн≥  та  небанк≥вськ≥  ф≥нансов≥
установи"  ≥  в≥дпов≥дно  мають  право перейти на спрощену систему
оподаткуванн¤.
     «г≥дно ст.  14  «акону   р≥шенн¤ орган≥в державноњ
податковоњ служби можуть бути оскаржен≥  у  встановленому  законом
пор¤дку.
     “аким чином,   –еЇстратор   матиме  право  оскаржити  р≥шенн¤
ќбласноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ,  ¤кщо таке р≥шенн¤ не в≥дпов≥даЇ
вимогам  чинного  законодавства  та  порушуЇ його законн≥ права та
≥нтереси.
      р≥м того,  звертаЇмо  ¬ашу увагу на те,  що,  на думку ѕј–ƒ,
 ¬≈ƒ  з секц≥њ "J" "‘≥нансова д≥¤льн≥сть" не може
бути  присвоЇний  –еЇстратору,  оск≥льки  у  вказан≥й  секц≥њ   не
передбачена д≥¤льн≥сть з веденн¤ реЇстр≥в власник≥в ≥менних ц≥нних
папер≥в.
     “акож пов≥домл¤Їмо, що ѕј–ƒ звернулась до ƒержавного ком≥тету
статистики ”крањни дл¤ врегулюванн¤ питань присвоЇнн¤ –еЇстраторам
 ¬≈ƒ, ¤кий в≥дпов≥даЇ зм≥сту њх д≥¤льност≥.

 ѕрезидент ѕј–ƒ                                              ќ. ий
 



Hosted by uCoz