TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



                    ј”ƒ»“ќ–—№ ј ѕјЋј“ј ” –јѓЌ»

                             Ћ » — “

 N 2-6 в≥д 12.01.2001

                                   «аступнику √олови Ќац≥онального
                                   банку ”крањни
                                    ротюку ¬.Ћ.


            ўодо п≥дтвердженн¤ аудиторського висновку
                    аудитора ≥ноземноњ держави


                 Ўановний ¬олодимире Ћеон≥довичу!

     ¬аш лист в≥д 15.12.2000 року N 43-345/5325-8303 розгл¤нуто на
зас≥данн≥ јудиторськоњ палати ”крањни 26 грудн¤ 2000 року.
     ѕов≥домл¤Їмо, що  зг≥дно  з  «аконом ”крањни "ѕро аудиторську
д≥¤льн≥сть"  аудиторський висновок  аудитора  ≥ноземноњ
держави  при  оф≥ц≥йному  його  поданн≥ установ≥,  орган≥зац≥њ або
господарюючому суб'Їкту ”крањни п≥дл¤гаЇ  п≥дтвердженню  аудитором
”крањни, ¤кщо ≥нше не встановлено м≥жнародним договором.
     ” преамбул≥ до «акону ”крањни  "ѕро  аудиторську  д≥¤льн≥сть"
в≥д 22.04.93 р.  N 3125-XII  ≥з зм≥нами та доповненн¤ми
(дал≥ - "«акон") зазначено,  що  "«акон  визначаЇ  правов≥  засади
зд≥йсненн¤  аудиторськоњ  д≥¤льност≥  в  ”крањн≥".  ѕоложенн¤  д≥њ
«акону  д≥ють  на  територ≥њ  ”крањни   ≥   поширюютьс¤   на   ус≥
господарююч≥  суб'Їкти  незалежно  в≥д  форм  власност≥  та  вид≥в
д≥¤льност≥, органи державноњ виконавчоњ влади (ст. 1 «акону).
     ќбов'¤зков≥сть проведенн¤   аудиту   дл¤  комерц≥йних  банк≥в
передбачена пунктом  1  статт≥  10  «акону      дл¤
"п≥дтвердженн¤   достов≥рност≥   та   повноти  р≥чного  балансу  ≥
зв≥тност≥   комерц≥йних   банк≥в...,   зв≥тн≥сть   ¤ких   оф≥ц≥йно
оприлюднюЇтьс¤...", а також статтею 34 «акону ”крањни "ѕро банки ≥
банк≥вську д≥¤льн≥сть" в≥д 20.03.91 р.  N 872-XII   ≥з
зм≥нами  та доповненн¤ми - "д≥¤льн≥сть комерц≥йних банк≥в п≥дл¤гаЇ
перев≥рц≥ аудиторськими орган≥зац≥¤ми,  уповноваженими  в≥дпов≥дно
до законодавства на зд≥йсненн¤ таких перев≥рок".
     ќбов'¤зкове проведенн¤ аудиту комерц≥йних  банк≥в  аудиторами
≥ноземних держав не передбачене вищевказаними законами.
     ¬ той же час,  р¤д комерц≥йних банк≥в зац≥кавлен≥ в отриманн≥
позитивних аудиторських зв≥т≥в в≥д аудитор≥в ≥ноземних держав, дл¤
п≥дтвердженн¤ балансу,  зв≥ту  про  прибутки  ≥  збитки  та  ≥ншоњ
зв≥тност≥ в≥дпов≥дно до вимог м≥жнародних стандарт≥в аудиту.
     —таттею 4 «акону   визначено,  що  "аудит  -  це
перев≥рка  публ≥чноњ бухгалтерськоњ зв≥тност≥,  обл≥ку,  первинних
документ≥в  та  ≥ншоњ  ≥нформац≥њ   щодо   ф≥нансово-господарськоњ
д≥¤льност≥    суб'Їкт≥в    господарюванн¤   з   метою   визначенн¤
достов≥рност≥ њх зв≥тност≥,  обл≥ку,  його повноти ≥ в≥дпов≥дност≥
чинному законодавству та встановленим нормативам".
     ќск≥льки аудитори ≥ноземних держав зд≥йснюють свою д≥¤льн≥сть
у в≥дпов≥дност≥ до законодавства ≥ноземних держав,  то аудит, ¤кий
проводить аудитор ≥ноземноњ держави не може розгл¤датис¤ ¤к аудит,
передбачений «аконом    ”крањни   "ѕро   аудиторську  д≥¤льн≥сть".
     ¬≥дпов≥дно до пункту 6 Ќормативу N 1 Ќац≥ональних  норматив≥в
аудиту, затверджених р≥шенн¤м јудиторськоњ  палати  ”крањни  N  73
в≥д   18.12.98   р.  (дал≥  -  "ЌЌј")  аудитор
"п≥дтверджуЇ ф≥нансову зв≥тн≥сть,  що готуЇтьс¤ зг≥дно з одним  ≥з
наступних правил або дек≥лькома правилами:
     а) чинноњ   в  ”крањн≥  ≥нструкц≥њ  ≥з  складанн¤  ф≥нансовоњ
зв≥тност≥;
     б) м≥жнародними обл≥ковими стандартами (ћќ—);
     в) ≥ншими  ≥снуючими  затвердженими  загальними  вимогами  до
ф≥нансовоњ зв≥тност≥,  ¤ка маЇ бути представлена њњ користувачам ≥
розц≥нюватиметьс¤ ¤к ф≥нансова зв≥тн≥сть". ѕри цьому п≥дтвердженн¤
або  не  п≥дтвердженн¤  ф≥нансовоњ  зв≥тност≥  оформлюЇтьс¤ зг≥дно
Ќормативу N  26  ЌЌј  аудиторським висновком,  ¤кий
розроблений у в≥дпов≥дност≥ до статей 7 та 21 «акону.
”  раз≥  проведенн¤ тематичних аудиторських перев≥рок,  включаючи:
перев≥рку ф≥нансовоњ зв≥тност≥,  п≥дготовленоњ у  в≥дпов≥дност≥  з
≥ншими  прийн¤тими  принципами  бухгалтерського обл≥ку;  перев≥рку
де¤ких  рахунк≥в,  елемент≥в  рахунк≥в  або  розд≥л≥в   ф≥нансовоњ
зв≥тност≥;  перев≥рку  ф≥нансових зв≥т≥в,  складених за дов≥льними
правилами;  формою,  п≥дтвердженн¤  результат≥в  такоњ   перев≥рки
оформлюЇтьс¤  зг≥дно  Ќормативу  N  28  ЌЌј аудиторським висновком
спец≥ального призначенн¤.
     як було зазначено  у  ¬ашому  лист≥,  на  сьогодн≥шн≥й  день,
д≥йсно,  не визначена форма та пор¤док оформленн¤ документа,  ¤ким
п≥дтверджуЇтьс¤ висновок аудитора ≥ноземноњ держави.
     –озроблен≥ јудиторською палатою ”крањни Ќац≥ональн≥ нормативи
аудиту не передбачають окремих вимог  до  п≥дтвердженн¤  аудитором
”крањни  аудиторського висновку аудитора ≥ноземноњ держави,  окр≥м
встановлених Ќормативом N 28 "јудиторський  висновок  спец≥ального
призначенн¤".
     «агальнов≥домо, що   принцип   "чотирьох    очей"    п≥двищуЇ
ефективн≥сть   контролю.   Ќац≥ональний   банк   ”крањни  в  межах
покладених на нього функц≥й банк≥вського  нагл¤ду  додатково  може
використовувати  аудиторськ≥  висновки аудитор≥в ≥ноземних держав,
що може п≥двищити ефективн≥сть банк≥вського нагл¤ду.
     –азом з   тим  сл≥д  визначити,  що  п≥дтвердженн¤  аудитором
”крањни  аудиторського  висновку  аудитора  ≥ноземноњ  держави  не
зв≥льн¤Ї  комерц≥йний  банк  в≥д  проведенн¤  аудиту  -  перев≥рки
публ≥чноњ бухгалтерськоњ зв≥тност≥,  обл≥ку,  первинних документ≥в
та   ≥ншоњ   ≥нформац≥њ  щодо  ф≥нансово-господарськоњ  д≥¤льност≥
суб'Їкт≥в  господарюванн¤  з  метою  визначенн¤  достов≥рност≥  њх
зв≥тност≥,   обл≥ку,   його   повноти   ≥   в≥дпов≥дност≥  чинному
законодавству ”крањни та встановленим нормативам.
     “аким чином,   п≥дтвердженн¤   аудитором   ”крањни   висновку
аудитора ≥ноземноњ  держави  повинно  в  повн≥й  м≥р≥  в≥дпов≥дати
вимогам «акону ”крањни "ѕро аудиторську д≥¤льн≥сть",
Ќац≥ональних норматив≥в   аудиту     та   одексу
профес≥йноњ етики  аудитор≥в  ”крањни    стосовно
пор¤дку проведенн¤ аудиту та мати форму аудиторського висновку.

 « повагою,
 √олова —постережноњ ради
 јудиторськоњ палати ”крањни                         —.ќ.—тол¤рова

 Ќадруковано: "¬≥сник законодавства ”крањни", N 18 - 19, 27 кв≥тн¤
              - 10 травн¤ 2001 р.
 



Hosted by uCoz