|
ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ “–јЌ—ѕќ–“” ” –јѓЌ» Ќ ј ј « N 258 в≥д 27.04.2001 «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни 17 травн¤ 2001 р. за N 422/5613 ѕро затвердженн¤ ≤нструкц≥њ з орган≥зац≥њ в≥дбудовних роб≥т при л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в транспортних под≥й на зал≥зниц¤х ”крањни Ќа виконанн¤ ѕрограми п≥двищенн¤ безпеки руху на зал≥зниц¤х у 1997-2001 роках, затвердженоњ постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 22 кв≥тн¤ 1997 року N 367, та в≥дпов≥дно до ст. 5 —татуту зал≥зниць ”крањни, затвердженого постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 6 кв≥тн¤ 1998 року N 457, з метою п≥двищенн¤ безпеки руху, ¤к≥сноњ та оперативноњ п≥дготовки й проведенн¤ в≥дбудовних роб≥т з в≥дновленн¤ перерви в рус≥ поњзд≥в унасл≥док транспортних под≥й, ≥нших надзвичайних ситуац≥й на зал≥зниц¤х Ќ ј ј « ” ё: 1. «атвердити ≤нструкц≥ю з орган≥зац≥њ в≥дбудовних роб≥т при л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в транспортних под≥й на зал≥зниц¤х ”крањни (дал≥ - ≤нструкц≥¤), що додаЇтьс¤. 2. ƒержавн≥й адм≥н≥страц≥њ зал≥зничного транспорту ”крањни ( ≥рпа √.ћ.): 2.1. «абезпечити поданн¤ зазначеноњ ≤нструкц≥њ на державну реЇстрац≥ю до ћ≥н≥стерства юстиц≥њ ”крањни. 2.2. ѕ≥сл¤ державноњ реЇстрац≥њ вз¤ти ≤нструкц≥ю до кер≥вництва й орган≥зувати њњ вивченн¤ з прац≥вниками зал≥зничного транспорту. 2.3. ƒовести цю ≤нструкц≥ю до в≥дома ћ≥н≥стерства ”крањни з питань надзвичайних ситуац≥й та у справах захисту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в „орнобильськоњ катастрофи, ≥нших центральних орган≥в виконавчоњ влади, п≥дприЇмств та орган≥зац≥й, д≥¤льн≥сть ¤ких пов'¤зана з л≥кв≥дац≥Їю насл≥дк≥в авар≥йних ситуац≥й, ≥нших зац≥кавлених орган≥в. 3. « уведенн¤м у д≥ю даноњ ≤нструкц≥њ вважати такою, що не застосовуЇтьс¤ на територ≥њ ”крањни, "»нструкцию по организации восстановительных работ при ликвидации последствий крушений, аварий и сходов подвижного состава на железных дорогах ———–" N ÷–Ѕ-4635, затверджену ћ≥н≥стром шл¤х≥в сполученн¤ —–—– онаревим ћ.—. 6 жовтн¤ 1988 року. 4. онтроль за виконанн¤м цього наказу покласти на заступника ћ≥н≥стра ћомота ќ.≤. ћ≥н≥стр Ћ.ћ. остюченко «атверджено Ќаказ ћ≥н≥стерства транспорту ”крањни 27.04.2001 N 258 «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни 17 травн¤ 2001 р. за N 422/5613 ≤нструкц≥¤ з орган≥зац≥њ в≥дбудовних роб≥т при л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в транспортних под≥й на зал≥зниц¤х ”крањни 1. «агальн≥ положенн¤ 1.1. ÷¤ ≤нструкц≥¤ Ї обов'¤зковою дл¤ вс≥х об'Їднань, п≥дприЇмств ≥ структурних п≥дрозд≥л≥в ƒержавноњ адм≥н≥страц≥њ зал≥зничного транспорту ”крањни (дал≥ - ”крзал≥зниц¤), що беруть участь у л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в транспортних под≥й на зал≥зниц¤х ”крањни. 1.2. ƒ≥¤ ц≥Їњ ≤нструкц≥њ поширюЇтьс¤ на вс≥ транспортн≥ под≥њ, що сталис¤ на зал≥зниц¤х ”крањни. якщо под≥¤ сталас¤ на зал≥зничному транспорт≥ ≥ноземних держав, то допомога в л≥кв≥дац≥њ њњ насл≥дк≥в надаЇтьс¤ авар≥йно-в≥дновними формуванн¤ми ”крзал≥зниц≥ в≥дпов≥дно до постанови аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 21 серпн¤ 1997 року N 912 "ѕро ѕор¤док перетинанн¤ державного кордону ”крањни авар≥йно-р¤тувальними та авар≥йно-в≥дновними формуванн¤ми дл¤ локал≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ надзвичайних ситуац≥й, зумовлених стих≥йним лихом, авар≥¤ми ≥ катастрофами". 1.3. “ерм≥ни, що вживаютьс¤ у ц≥й ≤нструкц≥њ, мають таке значенн¤: транспортн≥ под≥њ - зал≥зничн≥ под≥њ та ≥нциденти, що виникли п≥д час руху рухомого складу зал≥зничного транспорту та призвели до загибел≥ або травмуванн¤ людей, пошкодженн¤ техн≥чних засоб≥в, вантажу, об'Їкт≥в зал≥зничного транспорту, дезорган≥зац≥њ руху поњзд≥в. “ранспортн≥ под≥њ, що загрожують безпец≥ руху поњзд≥в у залежност≥ в≥д насл≥дк≥в под≥л¤ютьс¤ на зал≥зничн≥ под≥њ з т¤жкими насл≥дками, зал≥зничн≥ под≥њ, серйозн≥ ≥нциденти та ≥нциденти; сх≥д з рейок рухомого складу зал≥зничного транспорту - под≥¤, що призвела до втрати взаЇмод≥њ хоча б одного колеса рухомого складу зал≥зничного транспорту з рейкою в результат≥ зм≥щенн¤ колеса в≥д свого нормального положенн¤ щодо головки рейки; з≥ткненн¤ поњзда або рухомого складу зал≥зничного транспорту - зустр≥чне, попутне чи бокове з≥ткненн¤ поњзда або рухомого складу зал≥зничного транспорту при порушенн≥ умов нормальноњ експлуатац≥њ з ≥ншим, що рухаЇтьс¤, зупиненим або залишеним на зал≥зничн≥й кол≥њ поњздом, рухомим складом зал≥зничного транспорту чи механ≥чним самох≥дним засобом незалежно в≥д ступен¤ отриманих при цьому пошкоджень рухомого складу; потерп≥лий у транспортн≥й под≥њ - особа, що загинула або травмована в транспортн≥й под≥њ. 1.4. ƒана ≤нструкц≥¤, розроблена у в≥дпов≥дност≥ до ѕравил техн≥чноњ експлуатац≥њ зал≥зниць ”крањни, затверджених наказом ћ≥н≥стерства транспорту ”крањни в≥д 20 грудн¤ 1996 року N 411 та зареЇстрованих ћ≥н≥стерством юстиц≥њ ”крањни 25 лютого 1997 року за N 50/1854, ≤нструкц≥њ ≥з сигнал≥зац≥њ на зал≥зниц¤х ”крањни, затвердженоњ наказом ћ≥н≥стерства транспорту ”крањни в≥д 8 липн¤ 1995 року N 259, ≤нструкц≥њ з руху поњзд≥в ≥ маневровоњ роботи, затвердженоњ наказом ћ≥н≥стерства транспорту ”крањни в≥д 8 липн¤ 1995 року N 260, ѕравил безпеки та пор¤дку л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥йних ситуац≥й з небезпечними вантажами при перевезенн≥ њх зал≥зничним транспортом, затверджених наказом ћ≥н≥стерства транспорту ”крањни в≥д 16 жовтн¤ 2000 року N 567 та зареЇстрованих ћ≥н≥стерством юстиц≥њ ”крањни 23 листопада 2000 року за N 857/5078, визначаЇ д≥њ кер≥вного складу апарату управл≥нь, дирекц≥й зал≥зничних перевезень, кер≥вник≥в структурних п≥дрозд≥л≥в, прац≥вник≥в в≥дбудовних поњзд≥в та авар≥йно-польових команд (дал≥ - јѕ ), локомотивних бригад у раз≥ сходу рухомого складу. 1.5. ¬≥дпов≥дальн≥сть за пост≥йну готовн≥сть, а також за утриманн¤ техн≥чних засоб≥в в≥дбудовних поњзд≥в у справному стан≥ покладаЇтьс¤ на кер≥вник≥в дирекц≥й зал≥зничних перевезень, у склад≥ ¤ких перебуваЇ в≥дбудовний поњзд. 1.6. Ќа основ≥ ц≥Їњ ≤нструкц≥њ зал≥зниц≥, дирекц≥њ зал≥зничних перевезень розробл¤ють ≥ затверджують ≥нструкц≥њ, ≥нш≥ нормативн≥ документи з урахуванн¤м особливостей орган≥зац≥йноњ роботи з в≥дновленн¤ руху залежно в≥д м≥сцевих умов ≥ техн≥чноњ оснащеност≥ в≥дбудовних поњзд≥в, њх взаЇмод≥ю з формуванн¤ми ћ≥н≥стерства ”крањни з питань надзвичайних ситуац≥й та у справах захисту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в „орнобильськоњ катастрофи (дал≥ - ћЌ—), ≥ншими п≥дрозд≥лами, ¤к≥ беруть участь у в≥дбудовних роботах. 2. ѕов≥домленн¤ про транспортн≥ под≥њ на зал≥зниц¤х 2.1. —хема спов≥щенн¤ про транспортн≥ под≥њ на зал≥зниц¤х ”крањни наведена в додатку. 2.2. ” раз≥ виникненн¤ транспортноњ под≥њ, що призвела до сходу та/або з≥ткненн¤ рухомого складу на перегон≥ або самов≥льного пад≥нн¤ тиску в гальмов≥й маг≥страл≥ локомотивна бригада зобов'¤зана: 2.2.1. «агальмувати поњзд ≥ п≥сл¤ його зупинки терм≥ново спов≥стити про це рад≥озв'¤зком машин≥стам парних ≥ непарних поњзд≥в, що пр¤мують перегоном, черговим по станц≥¤х, що обмежують перег≥н, поњзному диспетчеру й одержати в≥д них в≥дпов≥дь. ќтримати в≥дпов≥д≥ машин≥ст≥в тих поњзд≥в, що пр¤мують сл≥дом, та першого зустр≥чного поњзда, що рухаЇтьс¤ сус≥дньою кол≥Їю. ќдночасно пом≥чник машин≥ста огороджуЇ м≥сце сходу рухомого складу так, ¤к передбачено ≤нструкц≥Їю ≥з сигнал≥зац≥њ на зал≥зниц¤х ”крањни. ”с≥ машин≥сти поњзд≥в, що перебувають у зон≥ д≥њ р≥д≥озв'¤зку на даному перегон≥, почувши пов≥домленн¤ про транспортну под≥ю, що починаЇтьс¤ словами: "”вага! ”вага! —лухайте вс≥!", уважно його вислуховують ≥ вживають заход≥в до негайноњ зупинки поњзда б≥л¤ м≥сц¤ перешкоди чи прох≥дного св≥тлофора. „ергов≥ по станц≥¤х, що обмежують перег≥н, ≥ машин≥сти поњзд≥в повинн≥ в≥дпов≥сти машин≥сту, ¤кий передав пов≥домленн¤, ≥ терм≥ново допов≥сти про те, що трапилос¤, поњзному диспетчеру. ѕоњзний диспетчер негайно викликаЇ машин≥ста поњзда, що пр¤муЇ сл≥дом, ≥ поњзда, що рухаЇтьс¤ сус≥дньою кол≥Їю, ≥ додатково спов≥щаЇ про необх≥дн≥сть зупинки поњзда через сх≥д рухомого складу й закритт¤ перегону дл¤ руху поњзд≥в. 2.2.2. якщо п≥сл¤ пов≥домленн¤ по рад≥озв'¤зку на сус≥дн≥й кол≥њ з'¤витьс¤ зустр≥чний поњзд, то сл≥д викликати його машин≥ста по рад≥озв'¤зку повторно й спов≥стити про небезпеку, одночасно подати сигнали короткочасним мигт≥нн¤м прожектора до одержанн¤ аналог≥чного сигналу у в≥дпов≥дь. ћашин≥ст зустр≥чного поњзда, сприйн¤вши сигнали прожектора, що подаютьс¤ поњздом, або ≥нформац≥ю по рад≥озв'¤зку, застосовуЇ екстрене гальмуванн¤, подаЇ у в≥дпов≥дь сигнал прожектором, подальш≥ своњ д≥њ погоджуЇ з машин≥стом поњзда, що зупинивс¤. 2.2.3. якщо Ї потерп≥л≥, то сл≥д надати нев≥дкладну медичну допомогу. 2.2.4. –озкрити пакет ≥з перев≥зними документами й упевнитис¤ в на¤вност≥ в склад≥ поњзда вагон≥в ≥з небезпечними вантажами ≥ таких, що супроводжуютьс¤ пров≥дниками, при њх на¤вност≥ пов≥домити про це черговому по станц≥њ ≥ поњзному диспетчеру. ” цьому випадку прац≥вники, що беруть участь у в≥дбудовних роботах, повинн≥ д≥¤ти у в≥дпов≥дност≥ до ѕравил безпеки та пор¤дку л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥йних ситуац≥й з небезпечними вантажами при перевезенн≥ њх зал≥зничним транспортом. 2.2.5. «а в≥дсутност≥ небезпечних вантаж≥в ≥ виникненн≥ пожеж≥ вжити заход≥в до виклику пожежних п≥дрозд≥л≥в, розосередженн¤ рухомого складу та гас≥нн¤ пожеж≥ на¤вними засобами. 2.2.6. ¬изначити характер сходу, умови м≥сцевост≥, проф≥ль кол≥њ, закр≥пити вагони, що залишилис¤ на рейках, в≥д виходу ручними гальмами ≥ гальмовими башмаками. 2.2.7. ¬изначити характер пошкодженн¤ кол≥њ, контактноњ мереж≥, ≥нших споруд та пристроњв, к≥льк≥сть ≥ тип рухомого складу, що з≥йшов ≥ пошкодивс¤, його розташуванн¤, вид вантажу, що розваливс¤, ≥ на¤вн≥сть габариту на сус≥дн≥й кол≥њ. 2.2.8. ѕро характер под≥њ ≥ вжит≥ заходи повторно й докладно допов≥сти по рад≥озв'¤зку, телефону або через ≥нш≥ можлив≥ засоби поњзному диспетчеру або черговим по станц≥¤х, що обмежують перег≥н, ≥ одержати вказ≥вки щодо подальших д≥й. 2.3. „ерговий по станц≥њ, одержавши пов≥домленн¤ про випадок сходу рухомого складу на перегон≥ або станц≥њ, повинен, при потреб≥, затримати готов≥ до в≥дправленн¤ поњзди, уточнити дан≥ про насл≥дки, зробити запис у журнал≥ руху поњзд≥в, негайно допов≥сти про це поњзному диспетчеру, ужити заход≥в до виклику найближчоњ јѕ , начальника станц≥њ, майстра з поточного утриманн¤ кол≥њ, електромехан≥к≥в сигнал≥зац≥њ, централ≥зац≥њ, блокуванн¤ (дал≥ - —÷Ѕ) ≥ зв'¤зку, а ¤кщо Ї потерп≥л≥, - швидкоњ медичноњ допомоги. 2.4. Ќачальник найближчоњ станц≥њ, що обмежуЇ перег≥н, або його заступник, одержавши пов≥домленн¤ про сх≥д, зобов'¤заний: 2.4.1. Ќегайно прибути на м≥сце сходу рухомого складу, уточнити дан≥ про на¤вн≥сть потерп≥лих, небезпечних вантаж≥в у рухомому склад≥, що з≥йшов ≥ пошкодивс¤, визначити за перев≥зними документами найменуванн¤ небезпечних вантаж≥в ≥ негайно допов≥сти про це поњзному диспетчеру. 2.4.2. якщо в рухомому склад≥, що з≥йшов, Ї небезпечн≥ вантаж≥, то негайно пов≥домити м≥сцев≥ органи влади, рег≥ональн≥ органи ћЌ— дл¤ залученн¤ спец≥ал≥зованих формувань, призначених дл¤ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в транспортних под≥й ≥з небезпечними вантажами в≥дпов≥дно до ѕравил безпеки та пор¤дку л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥йних ситуац≥й з небезпечними вантажами при перевезенн≥ њх зал≥зничним транспортом ≥ сп≥льно з ними орган≥зувати евакуац≥ю людей, що проживають ≥ перебувають у зон≥ под≥њ. ” необх≥дних випадках дл¤ л≥кв≥дац≥њ под≥њ можуть залучатис¤ в≥дпов≥дн≥ спец≥ал≥сти або авар≥йно-р¤тувальн≥ формуванн¤ розташованих поблизу п≥дприЇмств. ≈вакуац≥¤ людей, огородженн¤ небезпечного або зараженого м≥сц¤ встановлюютьс¤ начальником дирекц≥њ зал≥зничних перевезень. 2.4.3. «а в≥дсутност≥ в состав≥ поњзда, що з≥йшов або пошкодивс¤, вагон≥в ≥з небезпечними вантажами: негайно вжити заход≥в щодо в≥дправленн¤ до м≥сц¤ сходу рухомого складу јѕ з≥ станц≥њ њњ дислокац≥њ й техн≥ки найближчих територ≥альних орган≥зац≥й, ¤ку можна використати при в≥дбудовних роботах, особисто зд≥йснювати кер≥вництво роботою јѕ до прибутт¤ в≥дбудовного поњзда або до зак≥нченн¤ роб≥т, ¤кщо в≥дбудовний поњзд не викликавс¤. ” раз≥ пожеж≥ - викликати п≥дрозд≥ли пожежноњ охорони, а за на¤вност≥ потерп≥лих - прац≥вник≥в м≥сцевих медичних установ; за вказ≥вкою поњзного диспетчера орган≥зувати прибиранн¤ головноњ та хвостовоњ частин поњзда й особисто збер≥гати перев≥зн≥ документи на рухомий склад, що з≥йшов ≥ пошкодивс¤; не п≥зн≥ше 50 хвилин п≥сл¤ пов≥домленн¤ про под≥ю разом ≥з причетними фах≥вц¤ми в≥дпов≥дних служб зал≥зниц≥ визначити обс¤ги руйнуванн¤ кол≥њ, контактноњ мереж≥, ≥нших споруд та пристроњв, рухомого складу ≥ допов≥сти з м≥сц¤ под≥њ начальнику дирекц≥њ зал≥зничних перевезень або його заступнику, а також поњзному диспетчеру. 2.5. ѕоњзний диспетчер, одержавши пов≥домленн¤ про те, що трапилос¤, в≥д машин≥ста, чергового по станц≥њ або ≥ншоњ посадовоњ особи, зобов'¤заний: 2.5.1. Ќегайно допов≥сти про под≥ю черговому по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старшому диспетчеру оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥, а на електриф≥кован≥й д≥л¤нц≥ й енергодиспетчеру дистанц≥њ енергопостачанн¤, спов≥стити чергових по станц≥¤х, що обмежують перег≥н, ≥ машин≥ст≥в поњзд≥в, що перебувають на перегон≥, припинити в≥дправленн¤ поњзд≥в на закритий перег≥н. 2.5.2. ¬имагати й одержувати в≥д чергового по станц≥њ в≥домост≥ про характер сходу, на¤вн≥сть небезпечних вантаж≥в у поњзд≥, њх найменуванн¤ й клас, допов≥дати про це черговому по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старшому диспетчеру оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥. 2.5.3. ѕри неодержанн≥ в≥домостей про склад поњзда прот¤гом 20 хвилин, а також у раз≥ втрати перев≥зних документ≥в дати вказ≥вку прац≥вникам одн≥Їњ ≥з станц≥й, що обмежують д≥льницю, де трапивс¤ випадок сходу, на визначенн¤ на¤вност≥ й м≥сц¤ розташуванн¤ у поњзд≥ вагон≥в ≥з небезпечними вантажами за телеграмою - натурним листом на цей поњзд у в≥дпов≥дност≥ з перел≥ком ≥ видами вантаж≥в у натурному лист≥. ќдержан≥ в≥домост≥ про на¤вн≥сть ≥ розташуванн¤ таких вагон≥в у поњзд≥ спов≥стити черговим по станц≥¤х, що обмежують перег≥н, черговому по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старшому диспетчеру оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥. 2.6. ћайстер ≥з поточного утриманн¤ кол≥њ (бригадир кол≥њ), електромехан≥к —÷Ѕ ≥ електромехан≥к зв'¤зку, одержавши пов≥домленн¤ про сх≥д рухомого складу, закритт¤ руху або ≥ншу надзвичайну ситуац≥ю, зобов'¤зан≥ негайно прибути на станц≥ю, допов≥сти поњзному диспетчеру та диспетчеру дистанц≥њ про ¤вку, з'¤сувати обставини, що склалис¤, план д≥й ≥ негайно в≥дправитис¤ на м≥сце под≥њ. ≈лектромехан≥к зв'¤зку, прибувши на м≥сце под≥њ, орган≥зовуЇ за допомогою на¤вних засоб≥в зв'¤зок ≥з черговими по станц≥¤х або поњзним диспетчером. ћайстер ≥з поточного утриманн¤ кол≥њ (бригадир кол≥њ), прибувши на м≥сце под≥њ, уточнюЇ обс¤ги руйнуванн¤ кол≥њ, земл¤ного полотна, штучних споруд ≥ негайно допов≥даЇ через поњзного диспетчера кер≥вникам дистанц≥њ кол≥њ. 2.7. „ерговий по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старший диспетчер оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥, одержавши пов≥домленн¤ про випадок сходу рухомого складу: 2.7.1. Ќегайно даЇ наказ поњзному диспетчеру, старш≥й по зм≥н≥ телефон≥стц≥ телефонноњ станц≥њ за м≥сцем дислокац≥њ в≥дбудовних поњзд≥в ≥ старш≥й телефон≥стц≥ телефонноњ станц≥њ дирекц≥њ зал≥зничних перевезень про в≥дправленн¤ в≥дбудовних (а при необх≥дност≥ - ≥ пожежних) поњзд≥в, додатковоњ робочоњ сили, авар≥йно-в≥дбудовних дрезин району контактноњ мереж≥ (на електриф≥кованих д≥л¤нках) ≥ про опов≥щенн¤ причетних прац≥вник≥в, ≥нформуЇ начальник≥в в≥дбудовних поњзд≥в про характер сходу рухомого складу. 2.7.2. ƒопов≥даЇ про те, що трапилос¤, начальнику дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, головному рев≥зору з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту д≥льниц≥ зал≥зниц≥, старшому диспетчеру оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥, а в раз≥ пошкодженн¤ вагон≥в ≥з небезпечними вантажами, загибел≥ ≥ травмуванн¤ людей, пошкодженн¤ локомотив≥в та вагон≥в, значного пошкодженн¤ й завалу кол≥њ з можливою перервою у рус≥ поњзд≥в на д≥л¤нц≥ прот¤гом одн≥Їњ години й б≥льше - спов≥щаЇ в≥дпов≥дн≥ органи прокуратури, —лужби безпеки ”крањни, м≥сцев≥ органи виконавчоњ влади та органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤, управл≥нн¤ з надзвичайних ситуац≥й та цив≥льного захисту населенн¤ област≥, л≥н≥йну сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чну станц≥ю, начальника спец≥ального сектора дирекц≥њ зал≥зничних перевезень або спец≥альноњ служби зал≥зниц≥, чергового пом≥чника в≥йськового коменданта зал≥зничноњ д≥л¤нки ≥ станц≥њ. якщо сх≥д або пошкодженн¤ вагон≥в в≥дбулис¤ з небезпечними вантажами, то допов≥даЇ про њх найменуванн¤ ≥ клас. „ерговий по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старший диспетчер оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥, а також поњзн≥ диспетчери несуть персональну в≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасне виведенн¤ з перегону головноњ та хвостовоњ частин поњзда, у ¤кому ставс¤ сх≥д рухомого складу, а також за просуванн¤ в≥дбудовних формувань, що беруть участь у в≥дбудовних роботах, до м≥сц¤ под≥њ. 2.8. ¬иклик в≥дбудовних поњзд≥в та авар≥йно-польових команд дозвол¤Їтьс¤: 2.8.1. ” межах дирекц≥њ зал≥зничних перевезень - черговому по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень. ѕ≥д час перерви руху в≥дбудовн≥ поњзди до м≥сц¤ под≥њ повинн≥ в≥дправл¤тис¤ з двох бок≥в. 2.8.2. ” межах зал≥зниц≥ - старшому диспетчеру оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ з наступною допов≥ддю головному рев≥зору з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту зал≥зниц≥ та його заступнику з в≥дбудовних засоб≥в. 2.8.3. ” межах к≥лькох зал≥зниць - головному диспетчеру оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу √оловного управл≥нн¤ перевезень ”крзал≥зниц≥ з наступною допов≥ддю головному рев≥зору з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту ”крзал≥зниц≥. 2.9. Ќачальник дирекц≥њ зал≥зничних перевезень або його перший заступник, одержавши допов≥дь чергового по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, або пов≥домленн¤ старшого диспетчера оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ про сх≥д ≥ пошкодженн¤ рухомого складу, орган≥зовують виклик спец≥ал≥ст≥в, замовл¤ють необх≥дну к≥льк≥сть спецод¤гу та засоб≥в ≥ндив≥дуального захисту. ¬≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасне забезпеченн¤ засобами ≥ндив≥дуального захисту вс≥х учасник≥в в≥дбудовних роб≥т несе начальник штабу цив≥льноњ оборони дирекц≥њ зал≥зничних перевезень. ѕор¤док виклику, доставки спец≥ал≥ст≥в, спецод¤гу та захисних засоб≥в установлюЇтьс¤ ≥нструкц≥Їю, затвердженою начальником дирекц≥њ зал≥зничних перевезень. 2.10. —тарший зм≥ни телефонноњ станц≥њ, одержавши наказ в≥д чергового по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старшого диспетчера оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ про в≥дправленн¤ в≥дбудовних поњзд≥в, спов≥щаЇ про под≥ю у пор¤дку, установленому начальником дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, прац≥вник≥в в≥дбудовних поњзд≥в, начальник≥в в≥дд≥л≥в дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, начальник≥в локомотивного й вагонного депо, дистанц≥њ кол≥њ, дистанц≥њ сигнал≥зац≥њ та зв'¤зку, механ≥зованоњ дистанц≥њ вантажно-розвантажувальних роб≥т, дистанц≥њ електропостачанн¤, а там, де њх немаЇ, - начальник≥в район≥в електропостачанн¤, начальника або диспетчера центрального пункту пожежного зв'¤зку загону воЇн≥зованоњ охорони, головного л≥кар¤ л≥карн≥ або його заступника, в≥йськового коменданта зал≥зничноњ д≥льниц≥, чергового л≥н≥йного в≥дд≥лу м≥л≥ц≥њ. 2.11. Ќачальник або диспетчер центрального пункту пожежного зв'¤зку загону воЇн≥зованоњ охорони зал≥зниц≥, одержавши реЇстрований наказ в≥д чергового по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старшого диспетчера оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥, висилаЇ нар¤д стр≥льц≥в дл¤ охорони вантажу. 2.12. —тарший диспетчер оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥: допов≥даЇ про под≥ю начальнику зал≥зниц≥ та ≥нформуЇ про нењ радника начальника зал≥зниц≥ з режиму, головного рев≥зора з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту зал≥зниц≥, заступника головного рев≥зора з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту зал≥зниц≥, ¤кий в≥даЇ в≥дбудовними засобами, заступник≥в начальника зал≥зниц≥, начальника оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥, а в раз≥ зал≥зничноњ под≥њ з т¤жкими насл≥дками чи зал≥зничноњ под≥њ, кр≥м того, ≥ чергових в≥дпов≥дних орган≥в прокуратури, —лужби безпеки ”крањни, чергового по управл≥нню транспортноњ м≥л≥ц≥њ, чергового по управл≥нню в≥йськових сполучень на зал≥зниц≥, оперативного чергового по управл≥нню (в≥дд≥лу) з питань надзвичайних ситуац≥й та цив≥льного захисту населенн¤ (при сход≥ й з≥ткненн≥ вагон≥в з небезпечними вантажами); в≥ддаЇ наказ черговому ≥нженеру ≥з забезпеченн¤ зв'¤зку служби сигнал≥зац≥њ та зв'¤зку на опов≥щенн¤ командного складу; зд≥йснюЇ контроль та несе персональну в≥дпов≥дальн≥сть за забезпеченн¤ просуванн¤ до м≥сц¤ под≥њ в≥дбудовних та пожежних поњзд≥в, що викликан≥ з ≥нших дирекц≥й зал≥зничних перевезень чи зал≥зниць. 2.13. „ерговий ≥нженер ≥з забезпеченн¤ зв'¤зку, одержавши наказ в≥д старшого диспетчера оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥, негайно опов≥щаЇ про под≥ю начальник≥в служб перевезень, комерц≥йноњ роботи, пасажирськоњ, сигнал≥зац≥њ та зв'¤зку, електропостачанн¤, локомотивного, вагонного господарства, кол≥њ, спец≥альноњ, л≥карськоњ, роб≥тничого постачанн¤, матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤, воЇн≥зованоњ пожежноњ охорони (за в≥дсутност≥ - њхн≥х заступник≥в). 2.14. ер≥вники структурних п≥дрозд≥л≥в зал≥зниц≥ або њхн≥ заступники, одержавши наказ про в≥дправленн¤ в≥дбудовного поњзда ≥ додатковоњ робочоњ сили, особисто вињжджають на м≥сце под≥њ з додатковою робочою силою в к≥лькост≥, затверджен≥й начальником дирекц≥њ зал≥зничних перевезень. Ќачальник структурного п≥дрозд≥лу несе персональну в≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасний вињзд роб≥тник≥в до м≥сц¤ роб≥т. 2.15. „ерговий в≥дбудовного поњзда, одержавши ≥ зареЇструвавши в журнал≥ наказ чергового по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старшого диспетчера оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ про в≥дправленн¤ в≥дбудовного поњзда: 2.15.1. Ќегайно допов≥даЇ про под≥ю начальнику в≥дбудовного поњзда, викликаЇ прац≥вник≥в в≥дбудовного поњзда, що не мають квартирних телефон≥в, у пор¤дку, установленому начальником дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, уточнюЇ у чергового по депо, з ¤кого боку буде подано локомотив до в≥дбудовного поњзда. 2.15.2. √отуЇ до в≥дправленн¤ в≥дбудовний поњзд, узгодивши його в≥дправленн¤ з м≥сц¤ сто¤нки з начальником поњзда. 2.16. Ќачальник дистанц≥њ сигнал≥зац≥њ та зв'¤зку забезпечуЇ вињзд бригади електромехан≥к≥в, ¤к≥, прибувши на м≥сце роб≥т, негайно орган≥зовують за допомогою техн≥чних засоб≥в над≥йний зв'¤зок з дирекц≥Їю зал≥зничних перевезень, управл≥нн¤м зал≥зниц≥, а також розгортають пункт оперативно-технолог≥чного рад≥озв'¤зку. 2.17. √оловний л≥кар зал≥зничноњ л≥карн≥ за м≥сцем дислокац≥њ в≥дбудовного поњзда забезпечуЇ в≥дправленн¤ медпрац≥вник≥в установленим пор¤дком. 3. ¬≥дправленн¤ ≥ просуванн¤ в≥дбудовних, пожежних поњзд≥в ≥ в≥дбудовних автолетючок 3.1. „ерговий по станц≥њ, локомотивний диспетчер дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ й черговий по локомотивному депо, одержавши наказ про в≥дправленн¤ в≥дбудовного поњзда, зобов'¤зан≥ забезпечити видачу локомотива не п≥зн≥ше ¤к через 15 хвилин. ѕри в≥дправленн≥ одночасно й пожежного поњзда п≥д нього видаЇтьс¤ окремий локомотив. «а в≥дсутност≥ локомотива на контрольному пост≥ п≥д в≥дбудовний ≥ пожежний поњзди видаютьс¤ локомотиви з-п≥д будь-¤кого поњзда, що перебуваЇ на станц≥њ. 3.2. ¬≥дправленн¤ в≥дбудовного поњзда з≥ станц≥њ дислокац≥њ повинно бути забезпечене не п≥зн≥ше 50 хвилин п≥сл¤ одержанн¤ наказу в робочий час ≥ через 60 хвилин в ≥нший час доби. ƒо цього часу кер≥вники в≥дбудовного поњзда забезпечують готовн≥сть поњзда до в≥дправленн¤, а состав поњзда огл¤даЇтьс¤ прац≥вниками пункту техн≥чного обслуговуванн¤ вагон≥в. „ерговий по станц≥њ одночасно ≥з затребуванн¤м локомотива готуЇ й бригаду складач≥в поњзд≥в. ѕри виклику пожежного поњзда, дислокованого в пункт≥ сто¤нки в≥дбудовного поњзда, в≥н в≥дправл¤Їтьс¤ самост≥йно. Ќачальник в≥дбудовного поњзда або його заступник перед в≥дправленн¤м пов≥домл¤Ї чергового по станц≥њ про ступ≥нь негабаритност≥ в≥дбудовного поњзда ≥ максимальну швидк≥сть його сл≥дуванн¤. 3.3. Ќа електриф≥кованих д≥л¤нках з пункт≥в пост≥йноњ сто¤нки в≥дбудовний поњзд, ¤к правило, в≥дправл¤Їтьс¤ тепловозом. ѕри в≥дправленн≥ в≥дбудовного поњзда електровозом черговий по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старший диспетчер оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ зобов'¤зан≥ п≥дготувати до прибутт¤ в≥дбудовного поњзда на к≥нцеву станц≥ю, перед м≥сцем пригоди, тепловоз ≥ зам≥нити ним електровоз. 3.4. ¬≥дбудовний поњзд на закритий перег≥н в≥дправл¤Їтьс¤ начальником станц≥њ або його заступником за схемою, за¤вленою начальником в≥дбудовного поњзда (краном уперед, локомотивом уперед, вагоном уперед ≥ т. ≥н.), ≥ в супровод≥ начальника станц≥њ чи в≥льного в≥д зм≥ни чергового по станц≥њ. ѕри цьому начальник станц≥њ робить запис у журнал≥ руху поњзд≥в про на¤вн≥сть чи в≥дсутн≥сть у склад≥ поњзда, що зупинивс¤ на перегон≥, небезпечних вантаж≥в. якщо в поњзд≥, що зупинивс¤, Ї пошкоджен≥ вагони з небезпечними вантажами, то в≥дбудовний поњзд в≥дправл¤Їтьс¤ на закритий перег≥н ≥з врученн¤м начальнику поњзда наказу поњзного диспетчера ≥з зазначенн¤м заход≥в безпеки, наданих в≥дпов≥дними спец≥ал≥стами п≥сл¤ проведеного огл¤ду м≥сц¤ под≥њ, та видачею письмового дозволу на виконанн¤ в≥дбудовних роб≥т. 3.5. ” вс≥х випадках в≥дправленн¤ в≥дбудовного поњзда до м≥сц¤ роб≥т за на¤вност≥ пошкоджених вагон≥в ≥ таких, що з≥йшли з рейок ≥з легкозаймистими вантажами, черговий по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старший диспетчер оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ орган≥зовують в≥дправленн¤ пожежного поњзда ≥ спов≥щають територ≥альн≥ пожежн≥ частини. ¬≥дбудовн≥ роботи в цьому випадку повинн≥ проводитис¤ з особливою обережн≥стю ≥ п≥д нагл¤дом прац≥вник≥в пожежноњ охорони зал≥зниц≥, чињ вказ≥вки обов'¤зков≥ дл¤ вс≥х учасник≥в в≥дбудови. 3.6. якщо вантажоп≥д≥ймальний кран в≥дбудовного поњзда маЇ обмеженн¤ швидкост≥, то в≥н в≥дправл¤Їтьс¤ окремим локомотивом сл≥дом за в≥дбудовним поњздом у супровод≥ представника крановоњ бригади. ” вин¤ткових випадках, на вимогу начальника в≥дбудовного поњзда, зазначен≥ крани можуть бути в≥дправлен≥ у склад≥ в≥дбудовного поњзда. 3.7. ¬≥дбудовний поњзд або окремо один вантажоп≥д≥ймальний кран, т¤гова техн≥ка на л≥кв≥дац≥ю насл≥дк≥в транспортних под≥й на сус≥дню зал≥зницю в≥дправл¤Їтьс¤ за тим самим регламентом п≥сл¤ одержанн¤ за¤вки в≥д зал≥зниц≥, на ¤к≥й трапилас¤ под≥¤. ќплата за використанн¤ в≥дбудовних засоб≥в у таких випадках проводитьс¤ за рахунок зал≥зниц≥, що њх затребувала. 3.8. ¬≥дправленн¤ в≥дбудовного поњзда на п≥д'њзн≥ кол≥њ, що примикають до зал≥зниц≥, дл¤ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в сходу рухомого складу виконуЇтьс¤ за дозволом головного рев≥зора з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту зал≥зниц≥ або його заступника та за вказ≥вкою начальника дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, ¤к правило, у робочий час п≥сл¤ одержанн¤ начальником станц≥њ чи його заступником письмовоњ за¤вки власника п≥д'њзних кол≥й ≥ в раз≥ придатност≥ кол≥њ дл¤ пр¤муванн¤ крановоњ техн≥ки, п≥дтверджен≥й дов≥дкою майстра з поточного утриманн¤ кол≥њ станц≥њ примиканн¤, виданою на ≥м'¤ начальника дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, ¤ка вручаЇтьс¤ начальнику в≥дбудовного поњзда. 3.9. „ерговий по станц≥њ, з ¤коњ в≥дправл¤Їтьс¤ в≥дбудовний поњзд, передаЇ поњзному диспетчеру ≥нформац≥ю про ступ≥нь негабаритност≥ в≥дбудовного поњзда та максимальну швидк≥сть його сл≥дуванн¤, забезпечуЇ видачу попередженн¤ машин≥сту локомотива, виданого п≥д в≥дбудовний поњзд. ѕоњзний диспетчер у кожному раз≥ передач≥ реЇстрованого наказу про в≥дправленн¤ в≥дбудовного поњзда на станц≥њ й д≥льниц≥, зобов'¤заний указати ступ≥нь негабаритност≥ в≥дбудовного поњзда й забезпечити умови його безпечного пропуску на д≥льниц≥, керуючись вимогами д≥ючих ≥нструкц≥й та правил. „ергов≥ по станц≥¤х, отримавши наказ поњзного диспетчера, зд≥йснюють пропуск в≥дбудовного поњзда з негабаритною техн≥кою зг≥дно з вимогами техн≥чно-розпор¤дчого акта станц≥њ. ѕри пр¤муванн≥ в≥дбудовного поњзда к≥лькома д≥льниц¤ми, що належать до р≥зних дирекц≥й зал≥зничних перевезень, поњзний диспетчер д≥льниц≥ наказом спов≥щаЇ поњзних диспетчер≥в сус≥дн≥х д≥льниць ≥ дирекц≥й зал≥зничних перевезень про негабаритн≥сть та швидк≥сть сл≥дуванн¤ поњзда. 3.10. ¬≥дбудовн≥ засоби енергопостачанн¤ зал≥зниц≥ викликаютьс¤ лише за наказом чергового по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, старшого диспетчера оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ через енергодиспетчера. „ас готовност≥ й в≥дправленн¤ встановлюЇтьс¤ в≥д одержанн¤ наказу не б≥льше н≥ж 30 хвилин. 3.11. ѕоњзний диспетчер, на д≥л¤нц≥ ¤кого трапивс¤ сх≥д рухомого складу, зобов'¤заний: 3.11.1. —воЇчасно п≥дготувати найближч≥ станц≥њ й д≥л¤нку дл¤ безперешкодного просуванн¤ в≥дбудовного поњзда ≥, при потреб≥, забезпечити п≥дведенн¤ до м≥сц¤ в≥дбудовних роб≥т необх≥дноњ к≥лькост≥ тепловоз≥в ≥з складачами. 3.11.2. «абезпечити оперативне, без затримок, просуванн¤ в≥дбудовних поњзд≥в, ≥нформуючи поњзним рад≥озв'¤зком начальник≥в в≥дбудовних поњзд≥в про одержан≥ додатков≥ в≥домост≥ й характер сходу, к≥льк≥сть вагон≥в, що з≥йшли, ступ≥нь њх пошкодженн¤, на¤вн≥сть вагон≥в з небезпечними вантажами дл¤ визначенн¤ д≥й ≥ п≥дготовки особового складу поњзд≥в до роботи. «упинка в≥дбудовних поњзд≥в на шл¤ху пр¤муванн¤ допускаЇтьс¤ лише дл¤ посадки прац≥вник≥в, що вирушають на в≥дбудовн≥ роботи, зам≥ни локомотива й видач≥ машин≥сту документ≥в на зайн¤тт¤ перегону. Ўвидк≥сть руху в≥дбудовних поњзд≥в на д≥л¤нц≥ повинна в≥дпов≥дати встановлен≥й ≥з дотриманн¤м д≥ючих обмежень за станом кол≥њ та рухомого складу в≥дбудовного поњзда. 3.11.3. ¬ивести з перегону до прибутт¤ в≥дбудовного поњзда головну й хвостову частини поњзда, у ¤кому ставс¤ сх≥д рухомого складу, ≥ забезпечити на станц≥¤х, що обмежують перег≥н, в≥льн≥сть кол≥й дл¤ необх≥дних маневр≥в в≥дбудовних поњзд≥в, що прибувають. 3.12. ѕр¤муванн¤ в≥дбудовних поњзд≥в до м≥сц¤ под≥њ забезпечуЇтьс¤ переважно перед ус≥ма поњздами. ¬≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасне в≥дправленн¤, безперешкодний пропуск в≥дбудовних поњзд≥в до м≥сц¤ роботи й назад несуть: у межах дирекц≥њ зал≥зничних перевезень - черговий по дирекц≥њ зал≥зничних перевезень; на зал≥зниц≥ - старший диспетчер оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥. 3.13. «воротне пр¤муванн¤ в≥дбудовних ≥ пожежних поњзд≥в до м≥сц¤ пост≥йноњ дислокац≥њ забезпечуЇтьс¤ безпосередньо п≥сл¤ пропуску пасажирських поњзд≥в. ƒо постановки в≥дбудовних ≥ пожежних поњзд≥в на м≥сце пост≥йноњ дислокац≥њ заборон¤Їтьс¤ залишати њх без локомотива. 3.14. «аборон¤Їтьс¤ причепленн¤ до в≥дбудовного поњзда рухомого складу, що направл¤Їтьс¤ п≥сл¤ сходу з рейок та з≥ткнень до пункт≥в його ремонту. ѕричепленн¤ такого рухомого складу допускаЇтьс¤ лише дл¤ виведенн¤ його з перегону на станц≥ю, що обмежуЇ цей перег≥н. 4. ќрган≥зац≥¤ роб≥т з л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в транспортних под≥й на зал≥зниц¤х 4.1. ƒл¤ оперативного кер≥вництва роботами з метою ¤кнайшвидшоњ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в транспортних под≥й, що призвели до сход≥в та з≥ткнень рухомого складу, ≥нших надзвичайних ситуац≥й, дл¤ орган≥зац≥њ в≥дновленн¤ перерваного руху поњзд≥в, зм≥ни схеми формуванн¤ в≥дбудовного поњзда перед в≥дправленн¤м, забезпеченн¤ вивезенн¤ пасажир≥в, постачанн¤ матер≥алами, механ≥змами, обладнанн¤м та харчуванн¤м, вид≥ленн¤ й доставки додатковоњ к≥лькост≥ прац≥вник≥в, а в раз≥ сходу рухомого складу з небезпечними вантажами - дл¤ визначенн¤ найменуванн¤ вантажу, ступен¤ його небезпечност≥, виклику спец≥ал≥ст≥в, доставки спецод¤гу та засоб≥в ≥ндив≥дуального захисту до м≥сц¤ пригоди, розв'¤занн¤ з в≥дправниками вантаж≥в ≥нших питань за характеристикою небезпечних вантаж≥в - створюютьс¤ та негайно залучаютьс¤ до роботи оперативн≥ штаби в дирекц≥¤х зал≥зничних перевезень п≥д кер≥вництвом першого заступника начальника дирекц≥њ зал≥зничних перевезень за участю прац≥вник≥в галузевих в≥дд≥л≥в, а в ”правл≥нн≥ зал≥зниц≥ - п≥д кер≥вництвом першого заступника начальника зал≥зниц≥ за участю кер≥вник≥в в≥дпов≥дних служб ≥ в≥дд≥л≥в. —клад оперативних штаб≥в у дирекц≥њ зал≥зничних перевезень визначаЇ начальник дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, а на зал≥зниц≥ - начальник зал≥зниц≥. «азначен≥ оперативн≥ штаби повинн≥ мати точну ≥нформац≥ю про розташуванн¤ поњзда, що з≥йшов або з≥ткнувс¤ з ≥ншим рухомим складом, ≥ х≥д веденн¤ в≥дбудовних роб≥т з використанн¤м ус≥х на¤вних вид≥в зв'¤зку. 4.2. «аборон¤Їтьс¤ починати роботи з л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в сход≥в та з≥ткнень рухомого складу з небезпечними вантажами до прибутт¤ в≥дпов≥дноњ авар≥йноњ служби та одержанн¤ ≥нструктажу на веденн¤ в≥дбудовних роб≥т. ” цьому раз≥ в≥дбудовн≥ роботи повинн≥ проводитис¤ лише п≥д кер≥вництвом начальника дирекц≥њ зал≥зничних перевезень через начальник≥в в≥дбудовних поњзд≥в. 4.3. јѕ , прибувши на м≥сце роб≥т, уживаЇ необх≥дних заход≥в до зв≥льненн¤ перегону в≥д рухомого складу, що з≥йшов, а ¤кщо зв≥льнити перег≥н неможливо, то вона виконуЇ п≥дготовч≥ заходи дл¤ сп≥льноњ роботи з в≥дбудовним поњздом. 4.4. ¬≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасне огородженн¤ м≥сц¤ виконанн¤ роб≥т при л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в сходу рухомого складу покладаЇтьс¤ на начальника дистанц≥њ кол≥њ. 4.5. ¬≥дбудовн≥ роботи виконуютьс¤ в найкоротший терм≥н. ¬≥дпов≥дальн≥сть за орган≥зац≥ю всього комплексу в≥дбудовних роб≥т при максимальному збереженн≥ рухомого складу ≥ ¤комога швидше в≥дкритт¤ руху покладаЇтьс¤ на начальника дирекц≥њ зал≥зничних перевезень. Ќачальник в≥дбудовного поњзда в≥дпов≥даЇ за суворе виконанн¤ оперативного плану в≥дбудови в частин≥ п≥дн¤тт¤ рухомого складу, що з≥йшов з рейок. ѕрибиранн¤ або перекиданн¤ рухомого складу з додатковими його пошкодженн¤ми виконуЇтьс¤ лише п≥сл¤ одержанн¤ наказу начальника зал≥зниц≥ з наступною передачею у √оловне управл≥нн¤ безпеки руху та еколог≥њ ”крзал≥зниц≥ номер≥в рухомого складу, що одержав додатков≥ пошкодженн¤. 4.6. Ќачальник дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, прибувши на м≥сце роб≥т, зобов'¤заний: 4.6.1. –азом з начальником в≥дбудовного поњзда й кер≥вниками структурних п≥дрозд≥л≥в розгл¤нути й затвердити оперативний план в≥дбудовних роб≥т. ѕлан повинен передбачати моб≥л≥зац≥ю необх≥дноњ техн≥ки та обладнанн¤ дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, територ≥альних орган≥зац≥й, п≥дприЇмств ≥ формувань ћЌ— ≥з залученн¤м робочоњ сили дл¤ забезпеченн¤ ¤кнайшвидшоњ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в сходу рухомого складу, а також орган≥зац≥ю й створенн¤, при потреб≥, умов дл¤ наданн¤ першоњ медичноњ допомоги потерп≥лим. ѕерел≥к орган≥зац≥й, механ≥зми ¤ких можна використовувати на в≥дбудовних роботах, а також пор¤док њх доставки до м≥сц¤ роб≥т визначаютьс¤ заздалег≥дь начальником дирекц≥њ зал≥зничних перевезень. 4.6.2. ќрган≥зувати фотографуванн¤ елемент≥в верхньоњ будови кол≥њ, рухомого складу, що з≥йшов ≥ пошкодивс¤ в обс¤з≥, необх≥дному дл¤ проведенн¤ розсл≥дуванн¤. 4.6.3. ѕер≥одично допов≥дати про х≥д в≥дбудовних роб≥т начальнику зал≥зниц≥. 4.6.4. ” необх≥дних випадках дл¤ орган≥зац≥њ руху поњзд≥в в≥дкрити тимчасовий пост. 4.7. –оботи з л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в сходу рухомого складу виконуютьс¤ негайно, не чекаючи прибутт¤ на м≥сце прац≥вник≥в дл¤ розсл≥дуванн¤, ≥ ведутьс¤, ¤к правило, з двох бок≥в, а також з боку пол¤ з використанн¤м ус≥х на¤вних в≥дбудовних засоб≥в. Ќачальник в≥дбудовного поњзда повинен знати особливост≥ ≥ мати схеми-карти м≥сцевост≥ закр≥пленоњ д≥л¤нки дл¤ роботи т¤гачами з пол¤ у св≥тлу ≥ темну пору доби. 4.8. Ќачальник в≥дд≥лу перевезень дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, начальник служби перевезень зал≥зниц≥ зобов'¤зан≥ своЇчасно призначити в≥дпов≥дальних ос≥б з числа прац≥вник≥в в≥дд≥лу перевезень та зал≥зничних станц≥й дл¤ орган≥зац≥њ руху поњзд≥в, маневровоњ роботи на станц≥¤х, що обмежують перег≥н, ≥ тимчасових постах. 4.9. Ќачальники структурних п≥дрозд≥л≥в зал≥зниц≥, прибувши на м≥сце сходу або з≥ткненн¤, зобов'¤зан≥: 4.9.1. «а вказ≥вкою начальника в≥дбудовного поњзда вид≥лити в його розпор¤дженн¤ роб≥тник≥в на чол≥ з в≥дпов≥дальними кер≥вниками дл¤ роб≥т з л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в. ”с≥ вимоги та вказ≥вки начальника в≥дбудовного поњзда, пов'¤зан≥ з в≥дбудовними роботами, обов'¤зков≥ дл¤ виконанн¤ прац≥вниками вс≥х служб. 4.9.2. «а своњми напр¤мками д≥¤льност≥ орган≥зувати й очолити роботи з в≥дбудови пошкодженоњ кол≥њ, локомотив≥в, вагон≥в, пристроњв —÷Ѕ ≥ зв'¤зку, електропостачанн¤. ÷≥ роботи повинн≥ вестис¤, ¤к правило, паралельно з п≥дн≥манн¤м рухомого складу, що з≥йшов, за погодженн¤м з начальником в≥дбудовного поњзда. 4.9.3. ¬изначити потребу матер≥ал≥в, обладнанн¤, робочоњ сили ≥ забезпечити њх доставку до м≥сц¤ роботи. 4.9.4. ќперативно вир≥шити питанн¤, пов'¤зан≥ з в≥дправленн¤м з перегону п≥дн¤того рухомого складу, його кр≥пленн¤м, установленн¤м габаритност≥, швидкост≥ руху перегоном, огородженн¤м м≥сц¤ виконанн¤ роб≥т тощо. 4.9.5. ќрган≥зувати огл¤д рухомого складу, що з≥йшов або пошкодивс¤, пристроњв —÷Ѕ ≥ зв'¤зку, контактноњ мереж≥, ≥нших споруд та пристроњв з метою оформленн¤ в≥дпов≥дних документ≥в. 4.9.6. Ќачальник дистанц≥њ електропостачанн¤ орган≥зовуЇ в н≥чний час осв≥тленн¤ м≥сц¤ виконанн¤ роб≥т, а на електриф≥кованих д≥л¤нках терм≥ново забезпечуЇ демонтаж, ремонт та наступний монтаж контактноњ мереж≥ зг≥дно з установленим нормативним часом. 4.10. Ќачальник в≥дд≥лу комерц≥йноњ роботи дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, начальник комерц≥йноњ служби зал≥зниц≥, прибувши на м≥сце пригоди, зобов'¤заний: 4.10.1. ќгл¤нути рухомий склад дл¤ визначенн¤ правильност≥ навантаженн¤, кр≥пленн¤ вантажу та його на¤вност≥, в≥д≥брати перев≥зн≥ документи на вагони, що мають сх≥д ≥ пошкодженн¤. 4.10.2. «абезпечити доставку необх≥дноњ к≥лькост≥ робочоњ сили, механ≥зм≥в ≥ матер≥ал≥в до м≥сц¤ роботи дл¤ перевантаженн¤, вивантаженн¤ й кр≥пленн¤ вантаж≥в, рухомого складу ≥ сп≥льно з начальником загону воЇн≥зованоњ охорони забезпечити њх збереженн¤ й охорону. 4.11. Ќачальник дирекц≥њ зал≥зничних перевезень, одержавши пов≥домленн¤ про виклик додатковоњ робочоњ сили на л≥кв≥дац≥ю насл≥дк≥в сходу рухомого складу, зобов'¤заний з'¤сувати загальну к≥льк≥сть прац≥вник≥в, орган≥зувати приготуванн¤ й доставку гар¤чоњ њж≥ до м≥сц¤ роботи не п≥зн≥ше ¤к через 4 години п≥сл¤ виклику дл¤ забезпеченн¤ безкоштовного харчуванн¤ з пер≥одичн≥стю через 6 годин до зак≥нченн¤ в≥дбудовних роб≥т ≥ прибиранн¤ рухомого складу. 4.12. Ќачальники служб управл≥нн¤ зал≥зниц≥ п≥сл¤ прибутт¤ на м≥сце беруть на себе загальне кер≥вництво координац≥Їю в≥дбудовних роб≥т на своњх господарствах ≥, в необх≥дних випадках, забезпечують доставку матер≥ал≥в, механ≥зм≥в ≥ робочоњ сили з ≥нших дирекц≥й зал≥зничних перевезень та структурних п≥дрозд≥л≥в зал≥зниц≥. 4.13. «аступник головного рев≥зора з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту зал≥зниц≥, що в≥даЇ в≥дбудовними засобами, прибувши на м≥сце под≥њ, зд≥йснюЇ контроль за роботою в≥дбудовних поњзд≥в з п≥дн≥манн¤ та прибиранн¤ рухомого складу, що з≥йшов, дл¤ забезпеченн¤ в≥дновленн¤ руху поњзд≥в у найкоротший терм≥н. 4.14. ѕ≥сл¤ зак≥нченн¤ в≥дбудовних роб≥т в≥дкритт¤ перегону або кол≥й проводитьс¤ т≥льки п≥сл¤ письмового пов≥домленн¤, телефонограми або телеграми начальника дистанц≥њ кол≥њ чи уповноваженого ним прац≥вника за посадою, не нижчою за майстра з поточного утриманн¤ кол≥њ, про зак≥нченн¤ кол≥йних роб≥т або роб≥т на штучних спорудах ≥ в≥дсутност≥ перешкод дл¤ безперервного й безпечного руху поњзд≥в незалежно в≥д того, ¤ка орган≥зац≥¤ виконувала ц≥ роботи. ƒ≥¤ ≥снуючих пристроњв —÷Ѕ ≥ зв'¤зку чи електропостачанн¤ в≥дновлюЇтьс¤ п≥сл¤ одержанн¤ пов≥домленн¤ в≥дпов≥дно в≥д старшого електромехан≥ка —÷Ѕ ≥ зв'¤зку або енергодиспетчера. 4.15. ѕ≥сл¤ поверненн¤ в≥дбудовного поњзда до м≥сц¤ дислокац≥њ головний рев≥зор з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту д≥льниц≥ зал≥зниц≥ сп≥льно з начальником поњзда провод¤ть розб≥р ходу роб≥т з в≥дкритт¤ руху, оц≥нюють д≥њ прац≥вник≥в ус≥х структурних п≥дрозд≥л≥в, що брали участь у в≥дбудовних роботах, готують пропозиц≥њ начальнику дирекц≥њ зал≥зничних перевезень або начальнику зал≥зниц≥ щодо затвердженн¤ заход≥в дл¤ пол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ в≥дбудовних роб≥т. Ќачальник дирекц≥њ зал≥зничних перевезень при розбор≥ випадку сходу рухомого складу анал≥зуЇ роботу в≥дбудовних поњзд≥в, недол≥ки в орган≥зац≥њ збору основного штату ≥ додатковоњ робочоњ сили, затримки в подач≥ локомотив≥в, прибиранн≥ головноњ та хвостовоњ частини поњзда чи маневрового складу, у ¤кому ставс¤ сх≥д, просуванн≥ в≥дбудовного поњзда до м≥сц¤ роб≥т ≥ назад з ужитт¤м заход≥в до винних. 4.16. ѕоповненн¤ в≥дбудовних поњзд≥в обладнанн¤м, матер≥алами, продуктами харчуванн¤ тощо до встановлених норм, а також ремонт обладнанн¤, агрегат≥в, пристосувань в≥дбудовних поњзд≥в та авар≥йно-польових команд, що вийшли з ладу при веденн≥ в≥дбудовних роб≥т, виконуютьс¤ структурними п≥дрозд≥лами зал≥зниц≥ за за¤вкою начальника в≥дбудовного поњзда ран≥ше за ≥нш≥ роботи в добовий терм≥н п≥сл¤ прибутт¤ поњзда на м≥сце дислокац≥њ п≥д безпосередн≥м контролем головного рев≥зора з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту д≥льниц≥ зал≥зниц≥. «а несвоЇчасне виконанн¤ зазначених роб≥т кер≥вники структурних п≥дрозд≥л≥в несуть персональну в≥дпов≥дальн≥сть. «аступник начальника ƒепартаменту безпеки транспорту та техн≥чноњ пол≥тики ё.¬.√ержод ƒодаток до п. 2.1 ≤нструкц≥њ з орган≥зац≥њ в≥дбудовних роб≥т при л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в транспортних под≥й на зал≥зниц¤х ”крањни —хема спов≥щенн¤ про транспортн≥ под≥њ на зал≥зниц¤х ----------------- ----------- ------ ------------------------- |≈нергодиспетчер|---|ѕоњзний | | Ќ |--|√енеральний директор | ----------------- |диспетчер| ------ |ƒержавноњ адм≥н≥страц≥њ| -------------- |д≥льниц≥ | | |транспорту ”крањни (÷) | |ѕричетн≥ ƒ—ѕ|----------------- | ------------------------- |ѕричетн≥ “„ћ| | | -------- -------------- | ------------------------ | ----------| ÷ƒ√ѕ |-------------- -------------- ---------- |¬≥дбудовний (пожежний)| | | | -------- | |—тарша |--|„ерговий|---|поњзд у межах: | | | | -------------------- | |телефон≥стка| |по ƒЌ | |----------------------| | | | |„ерговий ≥нженер | | -------------- ---------- |дирекц≥њ | зал≥зниц≥ | | | | |≥з забезпеченн¤ | | --------------- | ------------------------------- | | | |зв'¤зку управл≥нн¤| | |ѕрац≥вники | | | | | | |зал≥зниц≥ (Ўƒ) | | |в≥дбудовних | | ---------- | | ---------------------------- | |(пожежних) | |--------------|ст. ƒ√ѕ |------------ | | ÷–Ѕ | -------- -------------- |поњзд≥в | | ------------------------ -------- | ƒ, “ | |«аступники ÷| |“„ | | | ------- | | ¬, Ў | |÷–Ѕ | |¬„ƒ | | ----------| –Ѕ |--------- | ѕ, Ћ | |÷ƒ | |ѕ„ | ------------------------ ------- | ћ, ≈ | |÷ћ | |≈„ | |ƒЌ, заступники ƒЌ | | |Ќ‘, Ќ–| |÷“ | |Ў„ | |”–Ѕ | ----------------------- |Ќќ, Ќ’| |÷¬ | |ћ„ | |Ќќ– | |–адник Ќ з режиму | | Ќ¬— | |÷”¬— | |Ќачальник≥в | |“ранспортний прокурор | |«аступник –Ѕ з | |ƒор”–ѕ| |÷Ў | |в≥дд≥л≥в ƒЌ | |„ерговий —Ѕ” | |в≥дбудовних засоб≥в | -------- |÷≈ | |Ќачальник | |„ерговий рай., м≥ськ.,| |”с≥ Ќ« транспортний | |÷”ќ | |загону ¬ќ’– | |обл. адм≥н≥страц≥њ | |прокурор | |÷ѕ | |√оловний | |–ег≥ональна чергова | |„ергов≥ —Ѕ”, | |÷Ћ | |л≥кар | |служба орган≥в ћЌ— | |управл≥нн¤ | |÷– | |л≥карн≥ | |”крањни | |транспортноњ | |—Ѕ” | |„ерговий | ------------------------ |м≥л≥ц≥њ, ÷ќ, | |ћ≥нтранс | |пом≥чник | |управл≥нн¤ в≥йськових| -------------- |в≥йськового | |сполучень | |коменданта | ----------------------- |„ерговий по | |Ћќћ, ¬–ѕ | |“ерком | |профсп≥лки | |Ќачальник | |л≥н≥йноњ —≈— | --------------- Ќачальникам служб ƒ, “, ¬, Ћ, ћ, ѕ, Ў, ≈, Ќќ, ƒор”–ѕ вињзд на л≥кв≥дац≥ю насл≥дк≥в транспортних под≥й обов'¤зковий. «аступники начальника зал≥зниц≥ вињжджають за вказ≥вкою начальника зал≥зниц≥. ер≥вники та спец≥ал≥сти ћ≥н≥стерства транспорту ”крањни та ƒержавноњ адм≥н≥страц≥њ зал≥зничного транспорту ”крањни беруть участь у службовому розсл≥дуванн≥ транспортних под≥й з т¤жкими насл≥дками. ѕо¤сненн¤ до схеми спов≥щенн¤ про транспортн≥ под≥њ ÷ - генеральний директор ”крзал≥зниц≥ ÷–Ѕ - головний рев≥зор з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту ”крзал≥зниц≥ ÷ƒ - начальник √оловного управл≥нн¤ перевезень ”крзал≥зниц≥ ÷ћ - начальник √оловного комерц≥йного управл≥нн¤ ”крзал≥зниц≥ ÷“ - начальник √оловного управл≥нн¤ локомотивного господарства ”крзал≥зниц≥ ÷¬ - начальник √оловного управл≥нн¤ вагонного господарства ”крзал≥зниц≥ ÷”¬— - начальник управл≥нн¤ медичних та оздоровчих заклад≥в ”крзал≥зниц≥ ÷Ў - начальник √оловного управл≥нн¤ автоматики, телемехан≥ки та зв'¤зку ”крзал≥зниц≥ ÷≈ - начальник √оловного управл≥нн¤ електриф≥кац≥њ та електропостачанн¤ ”крзал≥зниц≥ ÷”ќ - начальник ”правл≥нн¤ воЇн≥зованоњ охорони ”крзал≥зниц≥ ÷ѕ - начальник √оловного управл≥нн¤ кол≥йного господарства ”крзал≥зниц≥ ÷Ћ - начальник √оловного пасажирського управл≥нн¤ ”крзал≥зниц≥ ÷– - начальник —пец≥ального управл≥нн¤ ”крзал≥зниц≥ ÷ƒ√ѕ - головний диспетчер оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу оперативного управл≥нн¤ √оловного управл≥нн¤ перевезень ”крзал≥зниц≥ Ќ - начальник зал≥зниц≥ Ќ« - заступник начальника зал≥зниц≥ –Ѕ - головний рев≥зор з безпеки руху поњзд≥в ≥ автотранспорту зал≥зниц≥ ƒ - начальник служби перевезень зал≥зниц≥ “ - начальник служби локомотивного господарства зал≥зниц≥ ¬ - начальник служби вагонного господарства зал≥зниц≥ Ў - начальник служби сигнал≥зац≥њ та зв'¤зку зал≥зниц≥ ѕ - начальник служби кол≥њ зал≥зниц≥ Ћ - начальник пасажирськоњ служби зал≥зниц≥ ћ - начальник комерц≥йноњ служби зал≥зниц≥ ≈ - начальник служби електропостачанн¤ зал≥зниц≥ Ќ‘ - начальник ф≥нансово-економ≥чноњ служби зал≥зниц≥ Ќ– - начальник спец≥альноњ служби зал≥зниц≥ Ќќ - начальник служби воЇн≥зованоњ охорони зал≥зниц≥ Ќ’ - начальник служби матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ зал≥зниц≥ Ќ¬— - начальник л≥карськоњ служби зал≥зниц≥ ƒор”–ѕ - начальник управл≥нн¤ роб≥тничого постачанн¤ зал≥зниц≥ —т. ƒ√ѕ - старший диспетчер оперативно-розпор¤дчого в≥дд≥лу служби перевезень зал≥зниц≥ ƒ—ѕ - черговий по станц≥њ ƒЌ - начальник дирекц≥њ зал≥зничних перевезень “„ - начальник локомотивного депо ¬„ƒ - начальник вагонного депо ѕ„ - начальник дистанц≥њ кол≥њ ≈„ - начальник дистанц≥њ електропостачанн¤ Ў„ - начальник дистанц≥њ сигнал≥зац≥њ та зв'¤зку ћ„ - начальник механ≥зованоњ дистанц≥њ вантажно-розвантажувальних роб≥т Ќќ– - заг≥н в≥домчоњ воЇн≥зованоњ охорони Ћќћ - л≥н≥йний в≥дд≥л м≥л≥ц≥њ ¬–ѕ - в≥дд≥л роб≥тничого постачанн¤ —≈— - л≥н≥йна сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чна станц≥¤ ÷ќ - цив≥льна оборона “„ћ - машин≥ст поњзда |