|
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ Н А К А З N 118 від 26.02.2001 Про затвердження Положення про класифікацію транспортних подій на залізницях України З метою забезпечення безпечного функціонування залізничного транспорту України, покращання обліку транспортних подій та порядку їх розслідування Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Положення про класифікацію транспортних подій у поїзній і маневровій роботі на залізницях, що загрожують безпеці руху, що додається (далі - Положення). 2. Увести в дію дане Положення з 01.04.2001 р. 3. Державній адміністрації залізничного транспорту України (Кірпа Г.М.): 3.1. У термін до 01.04.2001 р. довести до відома причетних працівників головних управлінь, управлінь Державної адміністрації залізничного транспорту України (далі - Укрзалізниця) та залізниць цей наказ та встановити постійний контроль за його виконанням. 3.2. Забезпечити друкування в необхідній кількості примірників Положення для вивчення й виконання причетними посадовими особами. 3.3. З уведенням в дію цього Положення переглянути нормативні акти з безпеки руху на залізницях та привести їх у відповідність до цього наказу. 4. З уведенням в дію цього Положення вважати таким, що втратив чинність, додаток 1 до наказу Міністерства транспорту України від 12.07.99 р. N 363 (класифікація порушень безпеки руху у поїзній та маневровій роботі на залізницях України). 5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Момота О.І. Додаток до наказу Міністерства транспорту України від 26 лютого 2001 р. N 118 Положення 1. Дане Положення встановлює порядок класифікації транспортних подій та порушень, що мають місце на залізничному транспорті, при виконанні поїзної і маневрової роботи і загрожують безпеці руху. Положення спрямоване на найбільш повне виявлення причин виникнення цих подій і порушень та розробку заходів щодо їхнього запобігання. 2. У Положенні використовуються такі терміни і визначення: 2.1. Транспортні події - залізничні події та інциденти, що виникли при русі рухомого складу та призвели до: загибелі або травмування людей, пошкодження технічних засобів, вантажу, об'єктів залізничного транспорту, дезорганізації руху. 2.2. Інцидент (передумова до залізничної події) - випадок, що виник під час руху рухомого складу залізничного транспорту, який міг призвести до виникнення залізничної події. 2.3. Схід з рейок рухомого складу залізничного транспорту - подія, що призвела до втрати взаємодії хоча б одного колеса рухомого складу залізничного транспорту з рейкою в результаті зміщення колеса від свого нормального положення щодо головки рейки. 2.4. Зіткнення поїзда або рухомого складу залізничного транспорту - зустрічне, попутне чи бокове зіткнення поїзда або рухомого складу залізничного транспорту при порушенні умов нормальної експлуатації з іншим, що рухається, зупиненим або залишеним на залізничній колії поїздом, рухомим складом залізничного транспорту чи механічним самохідним засобом незалежно від ступеня отриманих при цьому пошкоджень рухомого складу. 2.5. Потерпілий у транспортній події - особа, що загинула або травмована у транспортній події. 2.6. Загиблий у транспортній події - особа, смерть якої наступила в результаті транспортної події. 2.7. Травмований у транспортній події - особа, що одержала в транспортній події тілесні ушкодження, які призвели до госпіталізації або призначення амбулаторно-клінічного лікування після надання першої медичної допомоги. 2.8. Поїзна робота - проходження поїзда від пункту формування до пункту призначення з виконанням технологічних операцій на шляху прямування. 2.9. Маневрова робота - будь-які пересування рухомого складу залізничного транспорту по станційних і інших коліях для забезпечення поїзної роботи і виробничої діяльності підприємств. 2.10. Учасник залізничного руху - особа, що бере особисту участь у процесі руху як пасажир, персонал залізничного транспорту або представник законних інтересів фізичних і юридичних осіб, суспільства і держави під час перевезення пасажирів, вантажів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом. 3. Транспортні події у поїзній і маневровій роботі, що загрожують безпеці руху, в залежності від наслідків поділяються на: залізничні події з тяжкими наслідками, залізничні події, серйозні інциденти, інциденти. 4. До залізничних подій з тяжкими наслідками відносяться: Зіткнення пасажирських або вантажних поїздів з іншими поїздами або рухомим складом, сходи рухомого складу в пасажирських або вантажних поїздах на перегонах і станціях, внаслідок яких: - одна людина або більше загинула чи шість або більше травмовано; - пошкоджено рухомий склад до ступеня вилучення його з інвентарного парку. 5. До залізничних подій відносяться: Зіткнення пасажирських або вантажних поїздів з іншими поїздами або рухомим складом, сходи рухомого складу у поїздах на перегонах і станціях, внаслідок яких: - від однієї людини до п'яти травмовано; - пошкоджено рухомий склад до ступеня капітального ремонту. 6. До серйозних інцидентів належать: 6.1. Зіткнення пасажирських або вантажних поїздів з іншими поїздами чи рухомим складом, сходи рухомого складу у поїздах на перегонах і станціях, які не належать до залізничних подій. 6.2. Приймання поїзда на зайняту колію. 6.3. Відправлення поїзда на зайнятий перегін. 6.4. Приймання і відправлення поїзда за неготовим маршрутом. 6.5. Проїзд заборонного сигналу, граничного стовпчика або сигнального знаку "Межа станції". 6.6. Переведення стрілки під поїздом. 6.7. Вихід рухомого складу на маршрут приймання (відправлення) поїзда, на перегін. 6.8. Відправлення поїзда з перекритими кінцевими кранами. 6.9. Поява на польовому або локомотивному світлофорі дозволяючого показання сигналу замість заборонного або поява більш дозволяючого показання сигналу. 6.10. Розвалювання вантажу під час руху з порушенням габариту навантаження. 6.11. Саморозчеплення, розрив автозчепу або гвинтової стяжки у пасажирському поїзді між вагонами. 6.12. Падіння деталей рухомого складу пасажирського поїзда на колію. 7. До інцидентів належать: 7.1. Зіткнення чи сходи рухомого складу під час виконання маневрової роботи. 7.2. Переведення стрілки під маневровим складом. 7.3. Саморозчеплення, розрив автозчепу або гвинтової стяжки у вантажному поїзді та між локомотивом і першим вагоном пасажирського поїзда. 7.4. Розріз стрілки (рухомого сердечника хрестовини). 7.5. Поява несправності локомотива, моторвагонного рухомого складу або спеціального рухомого складу, вагонів, несправності колії, пристроїв СЦБ і зв'язку, контактної мережі, електропостачання, які призвели до затримки поїзда на перегоні чи станції на 1 годину і більше понад графіковий час (за винятком заміни гостродефектних рейок). 7.6. Падіння деталей рухомого складу вантажних поїздів на колію. 7.7. Заміна колісної пари на шляху прямування пасажирського поїзда, що призвела до затримки пасажирського поїзда понад 2 години. 7.8. Злам бокової ферми кузова вантажного вагона, колісної пари або її елементів, боковини візка рухомого складу, надресорної чи хребтової балок пасажирських і вантажних вагонів або тріщини балок візків пасажирських вагонів. 7.9. Несправність колії або стрілочних переводів на головних коліях та маршрутах слідування пасажирських поїздів, що виявлені вагоном-колієвимірювачем, при яких рух поїздів забороняється. 7.10. Злам рейки і елементів стрілочних переводів. 7.11. Приймання і відправлення поїзда за неправильно приготовленим маршрутом. 7.12. Зіткнення пасажирських, вантажних поїздів або іншого рухомого складу з автотранспортними засобами або іншими самохідними машинами на залізничних переїздах з причин порушення вимог ПТЕ. 8. До порушень, що можуть призвести до транспортних подій у поїзній і маневровій роботі, належать: 8.1. Неогородження сигналами небезпечного місця для руху поїздів при виконанні робіт. 8.2. Перехід на інші засоби сигналізації і зв'язку для організації руху поїздів на 8 годин і більше через несправність технічних засобів. 8.3. Наявність у колії гостродефектних рейок (в тому числі у накладках). 8.4. Несправність букси або інші технічні несправності вагонів, локомотивів, секцій локомотивів, секцій дизель-поїздів та електросекцій чи неправильні дії причетних працівників, що призвели до відчеплення рухомого складу від поїзда на шляху його прямування. 8.5. Наїзд на сторонні предмети, деталі верхньої будови колії, рухомого складу, візки, лейтери, гальмові башмаки тощо. 8.6. Порушення технічних умов навантаження і кріплення вантажу, які не викликали вихід вантажу за встановлений габарит навантаження, але призвели до відчеплення вагона від поїзда на будь-якій станції, крім кінцевої. 8.7. Відмови в роботі електричної централізації, ключової залежності стрілок і сигналів на станціях, автоблокування на перегонах, енергопостачання на станціях і перегонах, несправності контактної мережі, зв'язку, що не усунені протягом 8 годин і більше, а пристроїв на залізничних переїздах протягом 4 годин і більше. 8.8. Виникнення на шляху прямування несправностей локомотива, що спричинили зупинку пасажирського чи вантажного поїзда на перегоні чи станції з вимогою допоміжного локомотива. 8.9. Несправність колії або стрілочних переводів на головних коліях, що виявлені вагоном-колієвимірювачем, при яких швидкість руху поїздів обмежена до 15 км/год. 8.10. Несправність колісних пар, що призвели до необхідності їх заміни. 8.11. Невірні дії причетних працівників, що привели до затримки поїзда. 8.12. Перекриття дозволяючого показання сигналу на заборонне, що викликало проїзд заборонного сигналу на станціях. 8.13. Несвоєчасне закінчення робіт у "вікно", що призвели до затримки поїздів. 8.14. Вихід рухомого складу за граничний стовпчик на станції. 9. Залізничні події з тяжкими наслідками розглядаються при першому заступнику Міністра транспорту України - генеральному директорі Укрзалізниці чи першому заступнику генерального директора Укрзалізниці. 10. Залізничні події розглядаються при заступниках генерального директора Укрзалізниці по відповідних господарствах. 11. Серйозні інциденти розглядаються при начальнику головного управління чи Управління того господарства, з вини якого стався серйозний інцидент. 12. Інциденти та порушення підлягають обліку й аналізу, окремо по господарствах Укрзалізниці, розслідуються та класифікуються у відповідних структурних підрозділах, службах залізниць з розробленням відповідних заходів. 13. Транспортні події та порушення при перевезенні небезпечних вантажів ураховуються Головним комерційним управлінням в цілому по Укрзалізниці і окремо по кожній залізниці та згідно з розподілом вантажів на класи небезпечності. Надруковано: "Транспорт України", N 5, 15 березня 2001 р. |