|
ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ’ќ–ќЌ» «ƒќ–ќ¬'я ” –јѓЌ» Ќ ј ј « N 223 в≥д 08.06.2001 ѕро удосконаленн¤ п≥дготовки медичних та науково-педагог≥чних кадр≥в у вищих медичних (фармацевтичному) навчальних закладах та закладах п≥сл¤дипломноњ осв≥ти 6 кв≥тн¤ 2001 року на баз≥ ¬≥нницького медичного ун≥верситету проведено нараду ректор≥в вищих навчальних заклад≥в, на ¤к≥й в≥дзначено, що ћ≥н≥стерство охорони здоров'¤ ”крањни, вищ≥ медичн≥ (фармацевтичний) навчальн≥ заклади та заклади п≥сл¤дипломноњ осв≥ти провод¤ть необх≥дну роботу з питань покращанн¤ п≥дготовки кадр≥в на до- та п≥сл¤дипломному р≥вн¤х. ѕоточного навчального року п≥дготовка л≥карських, фармацевтичних та молодших медичних кадр≥в зд≥йснюЇтьс¤ в 15 вищих медичних (фармацевтичному) навчальних закладах та 3 закладах п≥сл¤дипломноњ осв≥ти. Ќа сьогодн≥ контингент студент≥в у них складаЇ 49,5 тис. чол., в т.ч. 27,9 тис. (56,4%) студент≥в навчаЇтьс¤ за державним замовленн¤м. ¬сього на I курс в 2000 роц≥ зараховано 9587 студент≥в, з них за осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йним р≥внем спец≥ал≥ста - 8672 чол. (90,4%). ѕерев≥рка роботи приймальних ком≥с≥й св≥дчить, що прийом документ≥в, вступн≥ ≥спити ≥ зарахуванн¤ студент≥в проведен≥ в≥дпов≥дно до ≥снуючоњ нормативноњ бази з цих питань. «абезпечують проведенн¤ на сучасному р≥вн≥ навчально-виховноњ та науковоњ роботи висококвал≥ф≥кован≥ кадри, серед ¤ких 1460 доктор≥в та 5975 кандидат≥в наук, що становить в≥дпов≥дно 14,2% та 58,2% в≥д њх загальноњ к≥лькост≥ (10275 чол.). « метою пол≥пшенн¤ ¤кост≥ п≥дготовки спец≥ал≥ст≥в завершуЇтьс¤ робота щодо апробац≥њ тестових екзамен≥в л≥ценз≥йних ≥спит≥в. Ќа завершальному етап≥ знаходитьс¤ розробка державних стандарт≥в вищоњ медичноњ осв≥ти. “риваЇ робота щодо удосконаленн¤ п≥сл¤дипломноњ осв≥ти, розробки принципово нового положенн¤ про п≥дготовку л≥кар≥в-спец≥ал≥ст≥в в резидентур≥, а також впровадженн¤ л≥ценз≥йного ≥спиту - рок-3. ћинулого року у навчальних закладах не було заборгованост≥ ≥з виплати зароб≥тноњ плати та стипенд≥й, оплати комунальних платеж≥в та енергонос≥њв. «а рахунок спец≥ального фонду зд≥йснювалис¤ видатки на господарське утриманн¤ заклад≥в, придбанн¤ обладнанн¤, кап≥тальний ремонт та ≥нш≥ видатки, що не передбачен≥ видатками загального фонду. –азом з тим в робот≥ вищих медичних навчальних заклад≥в ≥снують недол≥ки, упущенн¤ та невир≥шен≥ питанн¤. –езультати проведених л≥ценз≥йних ≥спит≥в не використовуютьс¤ в повному обс¤з≥ ¤к зас≥б вдосконаленн¤ навчального процесу, п≥дручники ≥ навчальн≥ пос≥бники потребують пол≥пшенн¤ њх ¤кост≥, впровадженн¤ державноњ мови в навчальний процес зд≥йснюЇтьс¤ пов≥льно, особливо у вищих медичних навчальних закладах п≥вденного рег≥ону. ѕ≥д час проведенн¤ атестац≥њ л≥кар≥в мають м≥сце факти проходженн¤ ними передатестац≥йних цикл≥в без первинноњ спец≥ал≥зац≥њ або на¤вност≥ квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ з в≥дпов≥дноњ спец≥альност≥. ≈фективн≥сть п≥дготовки науково-педагог≥чних кадр≥в через асп≥рантуру в де¤ких навчальних закладах залишаЇтьс¤ недостатньою. ѕродовжуЇтьс¤ практика встановленн¤ демп≥нгових ц≥н вартост≥ навчанн¤ ≥ноземних громад¤н, ¤к≥ не враховують вс≥х витрат на њх навчанн¤ та послуг, ¤к≥ надаютьс¤ навчальним закладом. ќкрем≥ навчальн≥ заклади приймають на навчанн¤ ≥ноземних громад¤н з ≥нших навчальних заклад≥в без належноњ перев≥рки документ≥в про попереднЇ навчанн¤ у в≥дпов≥дних навчальних закладах та в ÷ентр≥ м≥жнародних програм ћќ« ”крањни. Ќеобх≥дно зазначити, що минулого року у вищих медичних навчальних закладах виробничий травматизм зр≥с у 2,5 разу. «меншено темпи кап≥тального буд≥вництва, а також орган≥зац≥њ власного обл≥ку споживанн¤ паливно-енергетичних ресурс≥в, встановленн¤ л≥чильник≥в обл≥ку тепла, холодноњ та гар¤чоњ води, газу та електроенерг≥њ. –ев≥з≥¤ми, проведеними √оловною контрольно-рев≥з≥йною службою ”крањни в 2000 роц≥, ви¤влено, що внасл≥док порушенн¤ законодавства, нормативно-правових акт≥в, недол≥к≥в у веденн≥ бухгалтерського обл≥ку допущено незаконних та не за ц≥льовим призначенн¤м зд≥йснених видатк≥в по 16 навчальних закладах на загальну суму 642,1 тис.грн., кр≥м того, ≥нш≥ порушенн¤ ф≥нансовоњ дисципл≥ни становили близько 6 млн. гривень. Ќайб≥льш поширеними ф≥нансовими порушенн¤ми Ї: - приписки обс¤г≥в ≥ завищенн¤ вартост≥ виконаних роб≥т та наданих послуг; - проведенн¤ оплати за комунальн≥ та ≥нш≥ послуги, спожит≥ орендар¤ми, за рахунок ф≥нансових ресурс≥в навчальних заклад≥в; - порушенн¤ законодавства з оплати прац≥; - недотриманн¤ кошт≥в за навчанн¤ ≥ноземних та в≥тчизн¤них студент≥в-контрактник≥в. ћ≥н≥стерством охорони здоров'¤ ”крањни вжито заход≥в щодо забезпеченн¤ в≥дшкодуванн¤ та поновленн¤ незаконних видатк≥в ≥ нестач у сум≥ 582,2 тис.грн., що становить 91% ви¤влених. ”сунено ≥нш≥ ф≥нансов≥ порушенн¤ на 5,8 млн.гривень. Ќаказами по навчальних закладах прит¤гнуто до дисципл≥нарноњ в≥дпов≥дальност≥ 30 посадових ос≥б. ќрганами державноњ контрольно-рев≥з≥йноњ служби на 32 посадов≥ особи накладено адм≥н≥стративн≥ ст¤гненн¤ на загальну суму 4,4 тис.грн. ѕро результати рев≥з≥њ 5-ти навчальних заклад≥в по≥нформовано правоохоронн≥ органи. Ќа виконанн¤ р≥шенн¤ наради ректор≥в вищих медичних (фармацевтичного) навчальних заклад≥в ≥ заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти та з метою його реал≥зац≥њ Ќ ј ј « ” ё: 1. –екторам вищих медичних (фармацевтичного) навчальних заклад≥в та заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти: 1.1. ѕровести орган≥зац≥йну роботу щодо забезпеченн¤ ¤к≥сного прийому студент≥в на I курс в 2001 роц≥ з ус≥х спец≥альностей в межах л≥цензованих обс¤г≥в п≥дготовки. 1.2. ”провадити з 2001/2002 навчального року л≥ценз≥йн≥ ≥нтегрован≥ ≥спити осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤ спец≥ал≥ста дл¤ випускник≥в за напр¤мом "ћедицина" ¤к обов'¤зковий компонент державноњ атестац≥њ. 1.3. Ѕрати до уваги результати л≥ценз≥йних ≥спит≥в дл¤ вдосконаленн¤ навчального процесу. 1.4. ѕроанал≥зувати д≥¤льн≥сть кафедр щодо п≥дготовки науково-педагог≥чних кадр≥в та вжити заход≥в щодо п≥двищенн¤ њњ ефективност≥. 1.5. «абезпечити повноту та своЇчасн≥сть розрахунк≥в за спожит≥ енергонос≥њ та надан≥ комунальн≥ послуги. 1.6. ¬жити заход≥в щодо завершенн¤ в поточному роц≥ встановленн¤ л≥чильник≥в обл≥ку тепла, холодноњ та гар¤чоњ води, газу та електроенерг≥њ, а також забезпеченн¤ ф≥нансуванн¤ об'Їкт≥в незавершеного буд≥вництва. 1.7. ѕ≥двищити орган≥зац≥йну роботу щодо попередженн¤ виробничого травматизму та виконавську дисципл≥ну з питань охорони здоров'¤. 1.8. ѕосилити контроль за обс¤гами роб≥т ≥ варт≥стю виконаних роб≥т та наданих послуг. 1.9. ”пор¤дкувати оплату за комунальн≥ послуги, спожит≥ орендар¤ми за рахунок ф≥нансових ресурс≥в навчальних заклад≥в. 2. Ќачальнику √оловного управл≥нн¤ осв≥ти, науки та ≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤ ¬ороненку ё.¬., директору ÷ентрального методичного каб≥нету з вищоњ медичноњ осв≥ти ¬≥тенку ≤.—., директору ÷ентру тестуванн¤ Ѕулах ≤.™.: 2.1. «авершити розробку державних стандарт≥в вищоњ медичноњ осв≥ти та розпочати њх запровадженн¤ з 2001/2002 навчального року. 2.2. ѕродовжити роботу з п≥дготовки та апробац≥њ тестового екзамену л≥ценз≥йного ≥спиту на присвоЇнн¤ квал≥ф≥кац≥њ л≥кар¤ певноњ спец≥альност≥ ( рок-3). 3. Ќачальнику √оловного управл≥нн¤ осв≥ти, науки та ≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤ ¬ороненку ё.¬. до 1 липн¤ 2001 року внести зм≥ни до системи рейтинговоњ оц≥нки вищих навчальних заклад≥в з урахуванн¤м пропозиц≥й вищих медичних навчальних заклад≥в. 4. Ќачальнику √оловного управл≥нн¤ медичних кадр≥в та державноњ служби ћельнику ё.¬. та начальнику √оловного управл≥нн¤ осв≥ти, науки та ≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤ ¬ороненку ё.¬. прот¤гом року розробити механ≥зм забезпеченн¤ роботою випускник≥в вищих медичних (фармацевтичного) навчальних заклад≥в та медичних факультет≥в ун≥верситет≥в, ¤к≥ навчалис¤ на умовах контракту, з урахуванн¤м потреб рег≥он≥в та заклад≥в охорони здоров'¤ у фах≥вц¤х р≥зних спец≥альностей. 5. Ќачальнику √оловного управл≥нн¤ економ≥ки ¬овк ћ.√., начальнику √оловного управл≥нн¤ осв≥ти, науки та ≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤ ¬ороненку ё.¬. розробити до 1 серпн¤ 2001 року диференц≥йовану систему оплати за навчанн¤ в ≥нтернатур≥ випускниками вищих медичних (фармацевтичного) навчальних заклад≥в та медичних факультет≥в, ¤к≥ навчалис¤ на умовах контракту дл¤ випускник≥в вищих медичних (фармацевтичного) навчальних заклад≥в та медичних факультет≥в ун≥верситет≥в, ¤к≥ навчалис¤ на умовах контракту, систему диференц≥йованоњ ними оплати за навчанн¤ в ≥нтернатур≥ з урахуванн¤м потреб держави в спец≥ал≥стах та витрат на п≥дготовку л≥кар≥в (пров≥зор≥в)-≥нтерн≥в. 6. Ќачальнику √оловного управл≥нн¤ осв≥ти, науки та ≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤ ¬ороненку ё.¬. та начальнику √оловного управл≥нн¤ медичних кадр≥в та державноњ служби ћельнику ё.¬. зд≥йснити орган≥зац≥йн≥ заходи щодо поступового впровадженн¤ резидентури зам≥сть ≥нтернатури дл¤ випускник≥в вищих медичних навчальних заклад≥в та медичних факультет≥в ун≥верситет≥в з конкурсним вступом на окрем≥ спец≥альност≥ та розпод≥лом на роботу по зак≥нченню навчанн¤ в резидентур≥. 7. Ќачальнику √оловного управл≥нн¤ осв≥ти, науки та ≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤ ¬ороненку ё.¬., директору ÷ентрального методичного каб≥нету з вищоњ медичноњ осв≥ти ¬≥тенку ≤.—.: 7.1. ƒо 1 листопада 2001 року провести експертизу ¤кост≥ п≥дручник≥в ≥ навчальних пос≥бник≥в, виданих державною мовою, ≥ за отриманими результатами вжити в≥дпов≥дних заход≥в. 7.2. ќрган≥зувати ≥ провести до 31 грудн¤ 2001 року конкурс на кращий п≥дручник, виданий державною мовою, дл¤ студент≥в вищих (фармацевтичного) медичних навчальних заклад≥в. 7.3. ѕровести орган≥зац≥йно-методичну роботу з п≥дготовки до науково-методичноњ конференц≥њ та њњ проведенн¤ на баз≥ ƒн≥пропетровськоњ медичноњ академ≥њ. 8. ƒиректору ÷ентру тестуванн¤ Ѕулах ≤.™.: 8.1. Ќадавати навчальним закладам ≥нформац≥ю про результати л≥ценз≥йних ≥спит≥в з метою спри¤нн¤ вдосконаленню навчального процесу. 8.2. «а участю вищих медичних навчальних заклад≥в проводити роботу дл¤ щор≥чного поповненн¤ та експертизи стандартизованих тестових матер≥ал≥в. 8.3. «абезпечити п≥дготовку, проведенн¤, обробку та анал≥з результат≥в випробувань л≥ценз≥йних ≥спит≥в. 9. ƒиректору ÷ентру м≥жнародних програм ћќ« ”крањни ‘исуну ё.≤.: 9.1. «д≥йснювати орган≥зац≥йно-методичне забезпеченн¤ вищих медичних (фармацевтичного) навчальних заклад≥в та заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти з питань п≥дготовки ≥ноземних громад¤н зг≥дно з новими нормативними документами, ¤к≥ визначають пор¤док роботи з ≥ноземними громад¤нами. –озробити та внести пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤ ≥снуючих нормативних документ≥в, що регулюють пор¤док набору, в'њзду та навчанн¤ ≥ноземних громад¤н в ”крањн≥. 9.2. ѕродовжити роботу щодо рекламно-≥нформац≥йного забезпеченн¤ набору ≥ноземних громад¤н на навчанн¤. —п≥льно з вищими медичними (фармацевтичним) навчальними закладами та закладами п≥сл¤дипломноњ осв≥ти провести виставки в крањнах, з ¤ких можливий прињзд ≥ноземних громад¤н на навчанн¤ та стажуванн¤. —п≥льно з в≥дпов≥дними п≥дрозд≥лами ћ≥н≥стерства осв≥ти та науки, ћ≥н≥стерства закордонних справ ”крањни за участю вищих медичних (фармацевтичного) навчальних заклад≥в та заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти орган≥зувати пост≥йну роботу дл¤ набору ≥ноземних громад¤н на навчанн¤ шл¤хом створенн¤ представництв, украњнських центр≥в культури та осв≥ти тощо. 9.3. —п≥льно з вищими медичними (фармацевтичним) навчальними закладами та закладами п≥сл¤дипломноњ осв≥ти впровадити систему ≥нформац≥йного забезпеченн¤ щодо переходу ≥ноземних громад¤н з одного закладу осв≥ти до ≥ншого через банк даних ≥ноземних громад¤н, що навчаютьс¤ у вищих медичних навчальних закладах, ÷ентру м≥жнародних програм. 9.4. —п≥льно з вищими медичними (фармацевтичним) навчальними закладами та закладами п≥сл¤дипломноњ осв≥ти п≥дготувати матер≥али та над≥слати до ¬ќќ« дл¤ включенн¤ до нового виданн¤ оф≥ц≥йного дов≥дника медичних навчальних заклад≥в. ѕровести роботу щодо включенн¤ заклад≥в осв≥ти, п≥дпор¤дкованих ћќ«, до м≥жнародних ≥нформац≥йних видань. онтроль за виконанн¤м наказу залишаю за собою. ћ≥н≥стр ¬.‘.ћоскаленко |