”становить в качестве домашней!



              ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ’ќ–ќЌ» «ƒќ–ќ¬'я ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 223 в≥д 08.06.2001


             ѕро удосконаленн¤ п≥дготовки медичних та
           науково-педагог≥чних кадр≥в у вищих медичних
             (фармацевтичному) навчальних закладах та
                  закладах п≥сл¤дипломноњ осв≥ти


     6 кв≥тн¤ 2001 року на баз≥ ¬≥нницького медичного ун≥верситету
проведено нараду  ректор≥в  вищих  навчальних  заклад≥в,  на  ¤к≥й
в≥дзначено, що ћ≥н≥стерство охорони здоров'¤ ”крањни, вищ≥ медичн≥
(фармацевтичний)  навчальн≥  заклади  та  заклади   п≥сл¤дипломноњ
осв≥ти  провод¤ть  необх≥дну роботу з питань покращанн¤ п≥дготовки
кадр≥в на до- та п≥сл¤дипломному р≥вн¤х.
     ѕоточного навчального     року     п≥дготовка     л≥карських,
фармацевтичних та молодших медичних кадр≥в зд≥йснюЇтьс¤ в 15 вищих
медичних  (фармацевтичному)  навчальних  закладах  та  3  закладах
п≥сл¤дипломноњ осв≥ти.  Ќа сьогодн≥  контингент  студент≥в  у  них
складаЇ  49,5  тис.  чол.,  в  т.ч.  27,9  тис.  (56,4%) студент≥в
навчаЇтьс¤ за державним замовленн¤м.  ¬сього на I курс в 2000 роц≥
зараховано  9587  студент≥в,  з  них  за  осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йним
р≥внем спец≥ал≥ста - 8672 чол. (90,4%).
     ѕерев≥рка роботи  приймальних  ком≥с≥й  св≥дчить,  що  прийом
документ≥в,  вступн≥  ≥спити  ≥  зарахуванн¤  студент≥в  проведен≥
в≥дпов≥дно до ≥снуючоњ нормативноњ бази з цих питань. «абезпечують
проведенн¤ на  сучасному  р≥вн≥  навчально-виховноњ  та   науковоњ
роботи висококвал≥ф≥кован≥ кадри, серед ¤ких 1460 доктор≥в та 5975
кандидат≥в наук,  що становить в≥дпов≥дно 14,2%  та 58,2%  в≥д  њх
загальноњ к≥лькост≥ (10275 чол.).
     « метою    пол≥пшенн¤    ¤кост≥    п≥дготовки    спец≥ал≥ст≥в
завершуЇтьс¤  робота щодо апробац≥њ тестових екзамен≥в л≥ценз≥йних
≥спит≥в.  Ќа завершальному етап≥  знаходитьс¤  розробка  державних
стандарт≥в вищоњ медичноњ осв≥ти.
     “риваЇ робота  щодо  удосконаленн¤   п≥сл¤дипломноњ   осв≥ти,
розробки    принципово    нового    положенн¤    про    п≥дготовку
л≥кар≥в-спец≥ал≥ст≥в в   резидентур≥,   а    також    впровадженн¤
л≥ценз≥йного ≥спиту -  рок-3.
     ћинулого року у навчальних закладах не було заборгованост≥ ≥з
виплати зароб≥тноњ плати та стипенд≥й, оплати комунальних платеж≥в
та  енергонос≥њв.  «а  рахунок  спец≥ального  фонду  зд≥йснювалис¤
видатки на господарське утриманн¤ заклад≥в,  придбанн¤ обладнанн¤,
кап≥тальний ремонт та ≥нш≥ видатки,  що не  передбачен≥  видатками
загального фонду.
     –азом з тим  в  робот≥  вищих  медичних  навчальних  заклад≥в
≥снують  недол≥ки,  упущенн¤  та  невир≥шен≥  питанн¤.  –езультати
проведених  л≥ценз≥йних  ≥спит≥в  не  використовуютьс¤  в  повному
обс¤з≥  ¤к  зас≥б вдосконаленн¤ навчального процесу,  п≥дручники ≥
навчальн≥ пос≥бники потребують пол≥пшенн¤ њх ¤кост≥,  впровадженн¤
державноњ мови в навчальний процес зд≥йснюЇтьс¤ пов≥льно, особливо
у вищих медичних навчальних закладах п≥вденного рег≥ону.  ѕ≥д  час
проведенн¤ атестац≥њ  л≥кар≥в  мають  м≥сце факти проходженн¤ ними
передатестац≥йних цикл≥в без первинноњ спец≥ал≥зац≥њ або на¤вност≥
квал≥ф≥кац≥йноњ    категор≥њ    з    в≥дпов≥дноњ    спец≥альност≥.
≈фективн≥сть п≥дготовки    науково-педагог≥чних    кадр≥в    через
асп≥рантуру в де¤ких навчальних закладах залишаЇтьс¤ недостатньою.
ѕродовжуЇтьс¤  практика  встановленн¤  демп≥нгових  ц≥н   вартост≥
навчанн¤  ≥ноземних громад¤н,  ¤к≥ не враховують вс≥х витрат на њх
навчанн¤ та послуг,  ¤к≥  надаютьс¤  навчальним  закладом.  ќкрем≥
навчальн≥ заклади приймають на навчанн¤ ≥ноземних громад¤н з ≥нших
навчальних  заклад≥в  без  належноњ   перев≥рки   документ≥в   про
попереднЇ  навчанн¤  у в≥дпов≥дних навчальних закладах та в ÷ентр≥
м≥жнародних програм ћќ« ”крањни.
     Ќеобх≥дно зазначити,   що  минулого  року  у  вищих  медичних
навчальних  закладах  виробничий  травматизм  зр≥с  у  2,5   разу.
«меншено  темпи  кап≥тального  буд≥вництва,  а  також  орган≥зац≥њ
власного обл≥ку    споживанн¤    паливно-енергетичних    ресурс≥в,
встановленн¤  л≥чильник≥в обл≥ку тепла,  холодноњ та гар¤чоњ води,
газу та електроенерг≥њ.
     –ев≥з≥¤ми, проведеними √оловною контрольно-рев≥з≥йною службою
”крањни  в   2000   роц≥,   ви¤влено,   що   внасл≥док   порушенн¤
законодавства,  нормативно-правових  акт≥в,  недол≥к≥в  у  веденн≥
бухгалтерського обл≥ку  допущено  незаконних  та  не  за  ц≥льовим
призначенн¤м  зд≥йснених  видатк≥в  по  16  навчальних закладах на
загальну суму 642,1 тис.грн., кр≥м того, ≥нш≥ порушенн¤ ф≥нансовоњ
дисципл≥ни становили близько 6 млн. гривень.
     Ќайб≥льш поширеними ф≥нансовими порушенн¤ми Ї:
     - приписки  обс¤г≥в  ≥  завищенн¤ вартост≥ виконаних роб≥т та
наданих послуг;
     - проведенн¤  оплати  за комунальн≥ та ≥нш≥ послуги,  спожит≥
орендар¤ми, за рахунок ф≥нансових ресурс≥в навчальних заклад≥в;
     - порушенн¤ законодавства з оплати прац≥;
     - недотриманн¤ кошт≥в за навчанн¤  ≥ноземних  та  в≥тчизн¤них
студент≥в-контрактник≥в.
     ћ≥н≥стерством охорони здоров'¤  ”крањни  вжито  заход≥в  щодо
забезпеченн¤  в≥дшкодуванн¤  та  поновленн¤  незаконних видатк≥в ≥
нестач у сум≥ 582,2 тис.грн.,  що становить 91% ви¤влених. ”сунено
≥нш≥ ф≥нансов≥ порушенн¤ на 5,8 млн.гривень.
     Ќаказами по навчальних закладах прит¤гнуто до  дисципл≥нарноњ
в≥дпов≥дальност≥ 30 посадових ос≥б.
     ќрганами державноњ   контрольно-рев≥з≥йноњ   служби   на   32
посадов≥  особи  накладено  адм≥н≥стративн≥  ст¤гненн¤ на загальну
суму 4,4 тис.грн.  ѕро результати рев≥з≥њ 5-ти навчальних заклад≥в
по≥нформовано правоохоронн≥ органи.
     Ќа виконанн¤   р≥шенн¤   наради   ректор≥в   вищих   медичних
(фармацевтичного)  навчальних  заклад≥в  ≥ заклад≥в п≥сл¤дипломноњ
осв≥ти та з метою його реал≥зац≥њ Ќ ј   ј « ” ё:

     1. –екторам  вищих  медичних   (фармацевтичного)   навчальних
заклад≥в та заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти:
     1.1. ѕровести орган≥зац≥йну роботу щодо забезпеченн¤ ¤к≥сного
прийому  студент≥в  на  I курс в 2001 роц≥ з ус≥х спец≥альностей в
межах л≥цензованих обс¤г≥в п≥дготовки.
     1.2. ”провадити   з  2001/2002  навчального  року  л≥ценз≥йн≥
≥нтегрован≥ ≥спити осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤ спец≥ал≥ста дл¤
випускник≥в  за  напр¤мом  "ћедицина"  ¤к  обов'¤зковий  компонент
державноњ атестац≥њ.
     1.3. Ѕрати   до  уваги  результати  л≥ценз≥йних  ≥спит≥в  дл¤
вдосконаленн¤ навчального процесу.
     1.4. ѕроанал≥зувати   д≥¤льн≥сть   кафедр   щодо   п≥дготовки
науково-педагог≥чних кадр≥в та вжити заход≥в  щодо  п≥двищенн¤  њњ
ефективност≥.
     1.5. «абезпечити  повноту  та  своЇчасн≥сть  розрахунк≥в   за
спожит≥ енергонос≥њ та надан≥ комунальн≥ послуги.
     1.6. ¬жити  заход≥в  щодо   завершенн¤   в   поточному   роц≥
встановленн¤  л≥чильник≥в обл≥ку тепла,  холодноњ та гар¤чоњ води,
газу та електроенерг≥њ, а також забезпеченн¤ ф≥нансуванн¤ об'Їкт≥в
незавершеного буд≥вництва.
     1.7. ѕ≥двищити   орган≥зац≥йну   роботу   щодо   попередженн¤
виробничого травматизму та виконавську дисципл≥ну з питань охорони
здоров'¤.
     1.8. ѕосилити контроль за обс¤гами роб≥т ≥ варт≥стю виконаних
роб≥т та наданих послуг.
     1.9. ”пор¤дкувати   оплату  за  комунальн≥  послуги,  спожит≥
орендар¤ми за рахунок ф≥нансових ресурс≥в навчальних заклад≥в.
     2. Ќачальнику   √оловного   управл≥нн¤   осв≥ти,   науки   та
≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤ ¬ороненку  ё.¬.,  директору
÷ентрального методичного   каб≥нету   з   вищоњ   медичноњ  осв≥ти
¬≥тенку ≤.—., директору ÷ентру тестуванн¤ Ѕулах ≤.™.:
     2.1. «авершити  розробку  державних стандарт≥в вищоњ медичноњ
осв≥ти та розпочати њх запровадженн¤ з 2001/2002 навчального року.
     2.2. ѕродовжити  роботу  з  п≥дготовки та апробац≥њ тестового
екзамену л≥ценз≥йного ≥спиту  на  присвоЇнн¤  квал≥ф≥кац≥њ  л≥кар¤
певноњ спец≥альност≥ ( рок-3).
     3. Ќачальнику   √оловного   управл≥нн¤   осв≥ти,   науки   та
≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤  ¬ороненку ё.¬.  до 1 липн¤
2001  року  внести  зм≥ни  до  системи  рейтинговоњ  оц≥нки  вищих
навчальних   заклад≥в  з  урахуванн¤м  пропозиц≥й  вищих  медичних
навчальних заклад≥в.
     4. Ќачальнику   √оловного   управл≥нн¤   медичних  кадр≥в  та
державноњ служби ћельнику ё.¬.  та начальнику √оловного управл≥нн¤
осв≥ти, науки     та     ≥нформац≥йно-анал≥тичного    забезпеченн¤
¬ороненку ё.¬.  прот¤гом  року  розробити  механ≥зм   забезпеченн¤
роботою  випускник≥в  вищих  медичних (фармацевтичного) навчальних
заклад≥в та медичних факультет≥в ун≥верситет≥в,  ¤к≥ навчалис¤  на
умовах  контракту,  з  урахуванн¤м  потреб  рег≥он≥в  та  заклад≥в
охорони здоров'¤ у фах≥вц¤х р≥зних спец≥альностей.
     5. Ќачальнику   √оловного  управл≥нн¤  економ≥ки  ¬овк  ћ.√.,
начальнику √оловного     управл≥нн¤     осв≥ти,      науки      та
≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤ ¬ороненку ё.¬. розробити до
1 серпн¤ 2001 року диференц≥йовану систему оплати  за  навчанн¤  в
≥нтернатур≥    випускниками   вищих   медичних   (фармацевтичного)
навчальних заклад≥в та  медичних  факультет≥в,  ¤к≥  навчалис¤  на
умовах  контракту дл¤ випускник≥в вищих медичних (фармацевтичного)
навчальних заклад≥в та  медичних  факультет≥в  ун≥верситет≥в,  ¤к≥
навчалис¤ на   умовах  контракту,  систему  диференц≥йованоњ  ними
оплати за навчанн¤ в ≥нтернатур≥ з урахуванн¤м  потреб  держави  в
спец≥ал≥стах      та      витрат     на     п≥дготовку     л≥кар≥в
(пров≥зор≥в)-≥нтерн≥в.
     6. Ќачальнику   √оловного   управл≥нн¤   осв≥ти,   науки   та
≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤    ¬ороненку    ё.¬.     та
начальнику  √оловного  управл≥нн¤  медичних  кадр≥в  та  державноњ
служби  ћельнику  ё.¬.   зд≥йснити   орган≥зац≥йн≥   заходи   щодо
поступового   впровадженн¤  резидентури  зам≥сть  ≥нтернатури  дл¤
випускник≥в  вищих  медичних  навчальних  заклад≥в   та   медичних
факультет≥в   ун≥верситет≥в   з   конкурсним   вступом  на  окрем≥
спец≥альност≥ та розпод≥лом на роботу  по  зак≥нченню  навчанн¤  в
резидентур≥.
     7. Ќачальнику   √оловного   управл≥нн¤   осв≥ти,   науки   та
≥нформац≥йно-анал≥тичного забезпеченн¤  ¬ороненку ё.¬.,  директору
÷ентрального методичного  каб≥нету   з   вищоњ   медичноњ   осв≥ти
¬≥тенку ≤.—.:
     7.1. ƒо  1  листопада  2001  року  провести експертизу ¤кост≥
п≥дручник≥в ≥ навчальних пос≥бник≥в, виданих державною мовою, ≥ за
отриманими результатами вжити в≥дпов≥дних заход≥в.
     7.2. ќрган≥зувати ≥ провести до 31 грудн¤ 2001  року  конкурс
на кращий п≥дручник,  виданий державною мовою, дл¤ студент≥в вищих
(фармацевтичного) медичних навчальних заклад≥в.
     7.3. ѕровести  орган≥зац≥йно-методичну роботу з п≥дготовки до
науково-методичноњ  конференц≥њ   та   њњ   проведенн¤   на   баз≥
ƒн≥пропетровськоњ медичноњ академ≥њ.
     8. ƒиректору ÷ентру тестуванн¤ Ѕулах ≤.™.:
     8.1. Ќадавати  навчальним  закладам ≥нформац≥ю про результати
л≥ценз≥йних ≥спит≥в з  метою  спри¤нн¤  вдосконаленню  навчального
процесу.
     8.2. «а участю вищих медичних навчальних  заклад≥в  проводити
роботу  дл¤  щор≥чного  поповненн¤  та експертизи стандартизованих
тестових матер≥ал≥в.
     8.3. «абезпечити  п≥дготовку,  проведенн¤,  обробку та анал≥з
результат≥в випробувань л≥ценз≥йних ≥спит≥в.
     9. ƒиректору   ÷ентру   м≥жнародних   програм   ћќ«   ”крањни
‘исуну ё.≤.:
     9.1. «д≥йснювати  орган≥зац≥йно-методичне  забезпеченн¤ вищих
медичних  (фармацевтичного)  навчальних   заклад≥в   та   заклад≥в
п≥сл¤дипломноњ  осв≥ти  з  питань  п≥дготовки  ≥ноземних  громад¤н
зг≥дно з новими нормативними документами,  ¤к≥ визначають  пор¤док
роботи  з  ≥ноземними громад¤нами.  –озробити та внести пропозиц≥њ
щодо вдосконаленн¤ ≥снуючих нормативних документ≥в,  що  регулюють
пор¤док набору, в'њзду та навчанн¤ ≥ноземних громад¤н в ”крањн≥.
     9.2. ѕродовжити    роботу    щодо     рекламно-≥нформац≥йного
забезпеченн¤  набору  ≥ноземних  громад¤н  на навчанн¤.  —п≥льно з
вищими  медичними  (фармацевтичним)   навчальними   закладами   та
закладами  п≥сл¤дипломноњ  осв≥ти  провести виставки в крањнах,  з
¤ких можливий прињзд ≥ноземних громад¤н на навчанн¤ та стажуванн¤.
—п≥льно  з в≥дпов≥дними п≥дрозд≥лами ћ≥н≥стерства осв≥ти та науки,
ћ≥н≥стерства закордонних справ ”крањни за  участю  вищих  медичних
(фармацевтичного)  навчальних  заклад≥в та заклад≥в п≥сл¤дипломноњ
осв≥ти орган≥зувати пост≥йну роботу дл¤ набору ≥ноземних  громад¤н
на  навчанн¤  шл¤хом створенн¤ представництв,  украњнських центр≥в
культури та осв≥ти тощо.
     9.3. —п≥льно  з вищими медичними (фармацевтичним) навчальними
закладами та  закладами  п≥сл¤дипломноњ  осв≥ти впровадити систему
≥нформац≥йного забезпеченн¤ щодо  переходу  ≥ноземних  громад¤н  з
одного  закладу  осв≥ти  до  ≥ншого  через  банк  даних  ≥ноземних
громад¤н,  що навчаютьс¤ у  вищих  медичних  навчальних  закладах,
÷ентру м≥жнародних програм.
     9.4. —п≥льно  з вищими медичними (фармацевтичним) навчальними
закладами та закладами п≥сл¤дипломноњ осв≥ти п≥дготувати матер≥али
та над≥слати до ¬ќќ« дл¤ включенн¤ до  нового  виданн¤  оф≥ц≥йного
дов≥дника  медичних  навчальних  заклад≥в.  ѕровести  роботу  щодо
включенн¤ заклад≥в осв≥ти,  п≥дпор¤дкованих  ћќ«,  до  м≥жнародних
≥нформац≥йних видань.
      онтроль за виконанн¤м наказу залишаю за собою.

 ћ≥н≥стр                                            ¬.‘.ћоскаленко
 



Hosted by uCoz