”становить в качестве домашней!



              ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ’ќ–ќЌ» «ƒќ–ќ¬'я ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 135 в≥д 05.04.2001


        ѕро недол≥ки у розсл≥дуванн≥ спалах≥в ≥нфекц≥йних
              ≥ паразитарних хвороб та њх л≥кв≥дац≥њ


     «г≥дно ≥нформац≥й  облм≥ськсанеп≥дстанц≥й  до  ћќ«  ”крањни у
2000 роц≥ зареЇстровано 59  спалах≥в  та  групових  ≥нфекц≥йних  ≥
паразитарних   захворювань,  що  виникли  на  22  адм≥н≥стративних
територ≥¤х, п≥д час ¤ких постраждало 1182 особи, переважна частина
-    д≥ти.   Ќайб≥льшу   к≥льк≥сть   спалах≥в   зареЇстровано:   у
ƒн≥пропетровськ≥й - 6,  ƒонецьк≥й - 5,  ињвськ≥й,  ≥ровоградськ≥й,
ќдеськ≥й   -   по   4,   ¬≥нницьк≥й,   ¬олинськ≥й,  ћиколањвськ≥й,
Ћуганськ≥й,  ѕолтавськ≥й област¤х,  м.   иЇв≥ ,  ј–  рим -  по  3,
∆итомирськ≥й,   Ћьв≥вськ≥й,   –≥вненськ≥й,   —умськ≥й   -   по  2,
«акарпатськ≥й,  «апор≥зьк≥й,   ≤вано-‘ранк≥вськ≥й,   „ерн≥вецьк≥й,
’арк≥вськ≥й, „ерн≥г≥вськ≥й - по 1.
     —еред зареЇстрованих було 4 спалахи дифтер≥њ,  6 -  черевного
тифу,  3  -  в≥русного  гепатиту  ј,  2  -  гострих  респ≥раторних
захворювань,  40 - дизентер≥њ,  сальмонельоз≥в та  ≥нших  кишкових
захворювань,  4  випадки групових захворювань у природних вогнищах
кл≥щового енцефал≥ту, де захвор≥ла 31 особа.
     ѕричиною виникненн¤ спалах≥в були груб≥ порушенн¤ сан≥тарного
та протиеп≥дем≥чного режим≥в на  об'Їктах  п≥двищеного  еп≥дризику
(л≥карн¤х,  дит¤чих  виховних  та  навчальних  закладах тощо),  не
достатн≥й контроль ¤кост≥ питноњ води  з  джерел  централ≥зованого
водопостачанн¤,  ¤к≥стю проведенн¤ проф≥лактичних щеплень д≥т¤м та
декретованим контингентам.
     јнал≥з розсл≥дуванн¤  причин  спалах≥в  св≥дчить  про те,  що
частина лаборатор≥й,  особливо л≥кувально-проф≥лактичних заклад≥в,
не    забезпечена    ≥муноб≥олог≥чними    препаратами,   поживними
середовищами,  лабораторним  склом,  необх≥дними  дл¤   проведенн¤
д≥агностичних   досл≥джень   у  повному  обс¤з≥.  ¬насл≥док  цього
затримуЇтьс¤  видача  результат≥в  лабораторних   досл≥джень,   що
негативно впливаЇ на оперативн≥сть та ц≥леспр¤мован≥сть проведенн¤
протиеп≥дем≥чних заход≥в.
     ” р¤д≥  л≥кувально-проф≥лактичних  заклад≥в  до цього часу не
визначен≥ схеми в≥дбору  та  доставки  матер≥алу  в≥д  хворих  дл¤
лабораторних  досл≥джень.  –озсл≥дуванн¤м  групового  захворюванн¤
д≥тей на сальмонельоз у пологовому будинку  иЇво-—в¤тошинськоњ ÷–Ћ
 ињвськоњ  област≥  встановлено,  що  в журнал≥ обстеженн¤ д≥тей в
обсервац≥йному в≥дд≥ленн≥ записи не в≥дпов≥дали д≥йсност≥.  ≤з  18
д≥тей,  що  були  записан≥  в  журнал≥  матер≥ал до лаборатор≥њ не
над≥йшов в≥д 8.
     Ќа оперативн≥сть  та ¤к≥сть лабораторних досл≥джень негативно
впливаЇ неправильне             заповненн¤              персоналом
л≥кувально-проф≥лактичних  заклад≥в  супров≥дноњ  документац≥њ  на
матер≥ал в≥д хворих.  ƒо цього часу в направленн¤х на  досл≥дженн¤
в≥д   хворих,   ¤ким   д≥агноз  не  встановлений  або  поставлений
попередн≥й д≥агноз √ ≤,  в граф≥ "мета досл≥дженн¤" вказуЇтьс¤ "на
дизгрупу"  чи "тифопаратифозна група".  ÷е призводить до того,  що
матер≥ал досл≥джуЇтьс¤ т≥льки на шигели та  сальмонели,  а  пос≥ви
дл¤  ви¤вленн¤  ≥нших збудник≥в та з'¤суванн¤ њх ет≥олог≥чноњ рол≥
лаборатор≥Їю не проводитьс¤.
     ‘ах≥вц≥ оперативних    п≥дрозд≥л≥в     санеп≥дстанц≥й     при
розсл≥дуванн≥   спалах≥в   недостатньо  використовують  можливост≥
лабораторноњ  д≥агностики  ≥  контролю.   ѕ≥зно   залучаютьс¤   до
розсл≥дуванн¤    л≥кар≥-бактер≥ологи    обласних   санеп≥дстанц≥й.
Ќасл≥дком такоњ ситуац≥њ Ї  те,  що  у  трьох  випадках  ет≥олог≥¤
групових   захворювань   на   гостр≥   кишков≥  ≥нфекц≥њ  не  була
встановлена -  ињвська, ∆итомирська, ¬≥нницька област≥.
     Ћише у  16  з  40 спалах≥в гострих кишкових ≥нфекц≥й культури
м≥кроорган≥зм≥в, ет≥олог≥чних чинник≥в захворювань були направлен≥
до  ÷ентральноњ  санеп≥дстанц≥њ  ћќ«  ”крањни дл¤ п≥дтвердженн¤ та
подальшого вивченн¤.  ∆одноњ культури не над≥йшло  в≥д   ињвськоњ,
ќдеськоњ, Ћуганськоњ, ѕолтавськоњ облсанеп≥дстанц≥й.
     јнал≥з стану питного водопостачанн¤ св≥дчить, що в јвтономн≥й
–еспубл≥ц≥   рим  та б≥льшост≥ областей Ї джерела централ≥зованого
господарсько-питного   водопостачанн¤,   ¤к≥    не    в≥дпов≥дають
сан≥тарним   нормам  через  в≥дсутн≥сть  зон  сан≥тарноњ  охорони,
необх≥дного комплексу очисних споруд та знезаражуючих установок.
     ¬казан≥ причини,  а також порушенн¤ технолог≥њ очистки питноњ
води, в≥дсутн≥сть реагент≥в, знезаражуючих речовин, авар≥йний стан
водогон≥в та водопров≥дних мереж призвод¤ть до того,  що населенню
подаЇтьс¤ не¤к≥сна питна вода.
     ўор≥чно в  поверхнев≥  водойми  ”крањни  скидаЇтьс¤ понад 3,5
млрд.м.куб. ст≥чних вод,  з ¤ких близько 60%  без очищенн¤,  або з
очищенн¤м,  що не в≥дпов≥даЇ сан≥тарним нормам.  ÷е призводить  до
бактер≥ального   та   в≥русного   забрудненн¤  поверхневих  джерел
централ≥зованого господарсько-питного водопостачанн¤ населенн¤.
     « боку  спец≥ал≥ст≥в  державноњ  санеп≥дслужби   зд≥йснюЇтьс¤
недостатн≥й  контроль  за  орган≥зац≥Їю  харчуванн¤  в  оздоровчих
закладах.   ¬насл≥док   не   проводитьс¤    необх≥дний    комплекс
проф≥лактичних    заход≥в    щодо    недопущенн¤   виникненн¤   та
розповсюдженн¤  харчових  отруЇнь,   групових   гострих   кишкових
≥нфекц≥й.   Ќе   проводитьс¤  анал≥з  ≥  погодженн¤  перспективних
двотижневих меню харчуванн¤ з  урахуванн¤м  квал≥ф≥кац≥њ  кухар≥в,
на¤вност≥  холодильного та технолог≥чного обладнанн¤.  ћають м≥сце
випадки реал≥зац≥њ заборонених страв, а також продукт≥в, що швидко
псуютьс¤ - ќдеська,  Ћуганська,  ƒонецька област≥. Ќе на належному
р≥вн≥ проводитьс¤ г≥г≥Їн≥чна п≥дготовка персоналу дит¤чих заклад≥в
з   питань  проф≥лактики  харчових  отруЇнь  та  гострих  кишкових
захворювань.  Ќедостатньо використовуютьс¤  надан≥  законодавством
права   щодо   прит¤гненн¤   до  адм≥нв≥дпов≥дальност≥  порушник≥в
сан≥тарного законодавства.
     ” школ≥  N  112  м.   иЇва  мав  м≥сце  спалах дифтер≥њ серед
школ¤р≥в внасл≥док грубих порушень  проф≥лактичних  щеплень  д≥тей
дошк≥льного  та шк≥льного в≥ку.  ѕри зд≥йсненн≥ планового контролю
щеплень д≥тей н≥ л≥кар≥ пед≥атри, н≥ еп≥дем≥ологи не запропонували
провести  корекц≥ю  щеплень.  ≈п≥добстеженн¤  вогнища  проводилось
пом≥чником л≥кар¤-еп≥дем≥олога в неповному обс¤з≥ (лише  в  одному
учбовому  каб≥нет≥,  не  перев≥рено ≥ не вказано статус щепленост≥
ус≥х  д≥тей;  не  проведено  серолог≥чне  обстеженн¤  школ¤р≥в   з
порушенн¤м  календар¤  щеплень  дл¤  ви¤сненн¤  р≥вн¤  ≥мун≥тету ≥
подальшоњ ≥мун≥зац≥њ д≥тей проти дифтер≥њ тощо).
     —палахи в≥русного    гепатиту    ј    були    у   ¬≥нницьк≥й,
≤вано-‘ранк≥вськ≥й та Ћьв≥вськ≥й област¤х,  п≥д час ¤ких захвор≥ло
понад 130 ос≥б.  ћають м≥сце недол≥ки в орган≥зац≥њ  ≥  проведенн≥
заход≥в  по зниженню захворюваност≥ в≥русним гепатитом ј.  ѕ≥д час
спалаху в с.  ќп≥льсько  —окальського  району  Ћьв≥вськоњ  област≥
протиеп≥дем≥чн≥   заходи  проводились  не  в  повному  обс¤з≥,  ≥з
зап≥зненн¤м, њх ефективн≥сть була низька.
     —анеп≥дслужба област≥ не  зд≥йснювала  належний  контроль  за
першочерговими заходами по попередженню захворюваност≥, зокрема не
прид≥л¤лос¤  належноњ  уваги   держсанеп≥днагл¤ду   за   об'Їктами
водопостачанн¤.
     ƒо цього часу  окрем≥  санеп≥дстанц≥њ  не  своЇчасно  подають
≥нформац≥ю  про виникненн¤ спалах≥в до √оловного санеп≥дуправл≥нн¤
та ÷ентральноњ санеп≥дстанц≥њ ћќ«.
     ” школ≥-≥нтернат≥    с.    ¬арвар≥в     арл≥вського   району,
ѕолтавськоњ  област≥  спалах  дизентер≥њ  виник  18.12.2000  року.
ƒонесенн¤  по  ньому  отримано  лише 29.12.2000 року,  коли спалах
зак≥нчивс¤ 23.12.2000 року.
     ” донесенн≥  ¬≥нницькоњ  облсанеп≥дстанц≥њ вказувалось,  що у
середн≥й   школ≥   с.  ирнас≥вка   “ульчинського    району    було
зареЇстровано 11 хворих школ¤р≥в, у повторних донесенн¤х к≥льк≥сть
хворих не вказано,  в той же час у прес≥ було пов≥домленн¤ про  33
хворих. ѕостраждалим   встановлено   заключний   д≥агноз   гастрит
внасл≥док вживанн¤ недобро¤к≥сного йогурту.  «аключне донесенн¤  в
ћ≥н≥стерство  охорони  здоров'¤ ”крањни не над≥йшло,  у попередн≥х
донесенн¤х  не  вказано  причини  незадов≥льноњ  ¤кост≥   молочноњ
продукц≥њ та про вжит≥ заходи до винуватц≥в.
     ”складнюЇ проведенн¤  протиеп≥дем≥чних  заход≥в  у   вогнищах
кл≥щового енцефал≥ту в≥дсутн≥сть в≥дпов≥дноњ вакцини. ” ¬олинськ≥й
област≥ використовуютьс¤ карти еп≥дем≥олог≥чного обстеженн¤ хворих
застар≥лого зразка - ф.  N 171/о, що ускладнюЇ анал≥з еп≥дситуац≥њ
з кл≥щового енцефал≥ту.
     ÷≥ та ≥нш≥ факти св≥дчать про те,  що окрем≥ головн≥ державн≥
сан≥тарн≥ л≥кар≥ не звертають  уваги  на  своЇчасн≥сть  та  ¤к≥сть
донесень,  ¤к≥  направл¤ютьс¤  до  √оловного  санеп≥дуправл≥нн¤ та
÷ентральноњ санеп≥дстанц≥њ ћќ« ”крањни.
     « метою    попередженн¤   виникненн¤   спалах≥в   ≥нфекц≥йних
захворювань,  пов'¤заних з  об'Їктами  п≥двищеного  еп≥дризику  та
своЇчасного проведенн¤  проф≥лактичних  ≥ протиеп≥дем≥чних заход≥в
Ќ ј   ј « ” ё:

     1. √оловним державним сан≥тарним л≥кар¤м ј–   рим,  областей,
м≥ст  иЇва ≥ —евастопол¤,  на водному, зал≥зничному та пов≥тр¤ному
транспорт≥:
     1.1. «абезпечити   особистий   контроль  та  в≥дпов≥дальн≥сть
фах≥вц≥в   санеп≥дустанов   за   дотриманн¤м    пор¤дку    поданн¤
позачергових   ≥нформац≥й   до   √оловного   санеп≥дуправл≥нн¤  та
÷ентральноњ санеп≥дстанц≥њ ћќ« ”крањни,  своЇчасн≥сть ≥  ¤к≥сн≥сть
проведенн¤ еп≥дрозсл≥дуванн¤,  виконанн¤ заход≥в щодо попередженн¤
ви¤вленн¤ та л≥кв≥дац≥њ еп≥дускладнень.
     1.2. ѕри   виникненн≥   еп≥дускладнень   розгл¤дати   питанн¤
сан≥тарного та еп≥дем≥чного благополучч¤ населенн¤  на  зас≥данн¤х
ком≥с≥й  з  питань  техногенно-еколог≥чноњ безпеки та надзвичайних
ситуац≥й.
     1.3. ƒо   01.05.   забезпечити   бактер≥олог≥чн≥  лаборатор≥њ
апаратурою,     обладнанн¤м,     поживними     середовищами     та
≥муноб≥олог≥чними препаратами.
     1.4. «абезпечити  своЇчасне  комплексне  обстеженн¤  об'Їкт≥в
п≥двищеного  еп≥дризику  з  в≥дбором  проб дл¤ бактер≥олог≥чних та
в≥русолог≥чних досл≥джень.
     1.5. ƒо 01.06.2001 р.  визначити перел≥к населених пункт≥в, у
¤ких склалас¤ критична ситуац≥¤ з централ≥зованим  водопостачанн¤м
населенн¤,    сп≥льно   з   держадм≥н≥страц≥¤ми   розробити   план
першочергових  заход≥в  щодо  њх  забезпеченн¤  населенн¤  ¤к≥сною
питною водою.
     1.6. «аборонити експлуатац≥ю безгосподарських водопровод≥в та
водопровод≥в,  що  подають  питну воду,  ¤ка не в≥дпов≥даЇ вимогам
держстандарту за бактер≥олог≥чними показниками,  а також об'Їкт≥в,
господарсько-побутов≥  та  промислов≥  стоки  ¤ких  скидаютьс¤ без
очищенн¤ або з очищенн¤м,  що  не  в≥дпов≥даЇ  сан≥тарним  нормам,
зокрема поверхнев≥ водойми, особливо в м≥сц¤х водокористуванн¤.
     1.7. Ќе допускати введенн¤ в експлуатац≥ю об'Їкт≥в та  видачу
позитивних   заключень   на   в≥дведенн¤   земельних  д≥л¤нок  п≥д
буд≥вництво нових об'Їкт≥в без вир≥шенн¤ питань  канал≥зуванн¤  та
очищенн¤ ст≥чних вод.
     1.8. Ќе   дозвол¤ти   в≥дкритт¤   оздоровчих   заклад≥в   без
необх≥дного    р≥вн¤    сан≥тарного    забезпеченн¤.   ƒозв≥л   на
функц≥онуванн¤ оздоровчих заклад≥в видавати т≥льки при  њх  повн≥й
готовност≥,  забезпеченост≥  добро¤к≥сною  питною  водою,  гар¤чою
проточною водою харчоблок≥в,  достатньою к≥льк≥стю холодильного та
технолог≥чного обладнанн¤,  кухонного та столового посуду,  миючих
та дез≥нф≥куючих засоб≥в,  створенн≥ належних умов дл¤  дотриманн¤
правил особистоњ г≥г≥Їни в≥дпочиваючим та персоналу.
     1.9. ўор≥чно  до   травн¤   проводити   г≥г≥Їн≥чне   навчанн¤
прац≥вник≥в        оздоровчих        заклад≥в       з       питань
сан≥тарно-протиеп≥дем≥чного режиму з прийн¤тт¤м зал≥к≥в.
     1.10. ƒозв≥л  на  вињзд орган≥зованих груп д≥тей та п≥дл≥тк≥в
видавати на  п≥дстав≥  медичних  дов≥док,  а  також  п≥дтвердженн¤
санеп≥дстанц≥њ  за  м≥сцем  розташуванн¤  оздоровчого  закладу про
готовн≥сть його до роботи.
     1.11. ѕогоджувати  перспективн≥ двотижнев≥ меню з урахуванн¤м
на¤вност≥ холодильного та технолог≥чного обладнанн¤ з  кер≥вниками
оздоровчих, дит¤чих виховних та навчальних заклад≥в.
     1.12. ”   с≥чн≥-лютому    щор≥чно    перев≥р¤ти    дотриманн¤
температурного   режиму   у   дит¤чих   виховних,   навчальних  та
л≥кувально-проф≥лактичних закладах     з     метою    попередженн¤
захворювань на грип та гостр≥ респ≥раторн≥ захворюванн¤.
     1.13. ” лютому-березн≥ щор≥чно  зд≥йснювати  перев≥рки  стану
п≥дготовки   об'Їкт≥в   п≥двищеного   еп≥дризику   до   роботи   у
весн¤но-л≥тн≥й пер≥од.
     1.14. «абезпечити  своЇчасне  та ¤к≥сне еп≥добстеженн¤ вогнищ
кл≥щового енцефал≥ту з занесенн¤м даних у " арту еп≥дем≥олог≥чного
обстеженн¤   вогнища   ≥нфекц≥йного   захворюванн¤"   ф.357/о,  що
затверджена   наказом   ћќ«   ”крањни   в≥д   11.07.2000 р. N  160
"ѕро затвердженн¤ форм обл≥ковоњ та статистичноњ
документац≥њ,  що  використовуЇтьс¤  в  сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чних
закладах".
     2. ƒо  01.08.2001  року  заступникам   начальника   √оловного
санеп≥дуправл≥нн¤  ћќ«  ”крањни ћухарськ≥й Ћ.ћ.,  —итенку ћ.ј.  та
головному  л≥карю  ÷ентральноњ  санеп≥дстанц≥њ   Ќекрасов≥й   Ћ.—.
п≥дготувати   до  затвердженн¤  наказ  ћќ«  "ѕро  пор¤док  поданн¤
≥нформац≥њ щодо виникненн¤ надзвичайних ситуац≥й";
      онтроль за   виконанн¤м   наказу   покласти   на  начальника
√оловного санеп≥дуправл≥нн¤ Ѕережнова —.ѕ.

 ѕерший заступник ћ≥н≥стра                           ќ.ќ.Ѕобильова
 



Hosted by uCoz