”становить в качестве домашней!



                  ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ‘≤ЌјЌ—≤¬ ” –јѓЌ»

                             Ћ » — “

 N 051-205/8-1093/488 в≥д 20.04.2001




     Ќа виконанн¤ дорученн¤   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  в≥д  23
березн¤   2001   року   ћ≥н≥стерство   ф≥нанс≥в  розгл¤нуло  листа
«акарпатськоњ  облдержадм≥н≥страц≥њ   та   роз'¤сненн¤   ƒержавноњ
податковоњ  адм≥н≥страц≥њ  ”крањни  стосовно  платник≥в податку на
прибуток, ¤к≥ не мають статусу юридичноњ особи, ≥ пов≥домл¤Ї.
     ¬≥дпов≥дно до пп.2.1.3 ст.2 «акону ”крањни "ѕро оподаткуванн¤
прибутку п≥дприЇмств"   платник  податку,  ¤кий  маЇ
ф≥л≥њ,  може  прийн¤ти р≥шенн¤ щодо сплати консол≥дованого податку
та  сплачувати  податок  до  бюджет≥в  територ≥альних  громад   за
м≥сцезнаходженн¤м ф≥л≥й, а також до бюджету територ≥альноњ громади
за своњм м≥сцезнаходженн¤м.
      р≥м того,  «аконом  передбачено,  що  виб≥р  пор¤дку  сплати
податку на прибуток зд≥йснюЇтьс¤ платником податку  самост≥йно  до
початку  зв≥тного року,  про що пов≥домл¤ютьс¤ податков≥ органи за
м≥сцезнаходженн¤м такого платника податку  та  його  ф≥л≥й.  «м≥на
пор¤дку сплати податку прот¤гом зв≥тного року не дозвол¤Їтьс¤.
     «г≥дно з цим пунктом в≥дпов≥дальн≥сть за своЇчасне  та  повне
внесенн¤   сум   податку  до  бюджету  територ≥альноњ  громади  за
м≥сцезнаходженн¤м ф≥л≥њ  несе  платник  податку,  у  склад≥  ¤кого
знаходитьс¤ така ф≥л≥¤.
     “аким чином,  юридичн≥й особ≥,  що маЇ в своЇму склад≥ ф≥л≥њ,
в≥дд≥ленн¤,  ≥нш≥ структурн≥ п≥дрозд≥ли без права юридичноњ особи,
залежно в≥д функц≥ональних особливостей надано право вибору режиму
оподаткуванн¤.
     —л≥д в≥дм≥тити, що в≥дпов≥дно до п.1 ст.1 «акону ”крањни "ѕро
п≥дприЇмства в  ”крањн≥"   п≥дприЇмство не маЇ у своЇму
склад≥ ≥нших юридичних ос≥б,  а в≥дпов≥дно до ст.7 цього «акону не
випливаЇ,  що  ф≥л≥али  п≥дприЇмства  мають  право створювати своњ
ф≥л≥али чи структурн≥ п≥дрозд≥ли, ¤к≥ п≥дпор¤дковуютьс¤ ф≥л≥алу.
     ¬≥дпов≥дно  до   норм   ÷ив≥льного  кодексу  ”крањни  (ст.31)
юридична   особа   може   в≥дкривати   ф≥л≥али   та
представництва, ¤к≥ д≥ють на п≥дстав≥ та в межах прав дов≥реност≥,
одержаноњ в≥д юридичноњ особи.   ер≥вник ф≥л≥алу не  маЇ  прав  та
повноважень  створювати  своњ  п≥дрозд≥ли  на  правах  ф≥л≥ал≥в та
представництв.
     ” зв'¤зку  з  цим  будь-¤к≥  в≥докремлен≥  п≥дрозд≥ли ф≥л≥алу
мають розгл¤датис¤ ¤к цехов≥ структурн≥ п≥дрозд≥ли  без  будь-¤ких
повноважень щодо прав та обов'¤зк≥в.
     “аким чином,  не в≥рне тлумаченн¤,  надане в  лист≥  ƒѕј  в≥д
30.12.2000 р.   N   17561/7/15-1117,  що  при
багатор≥внев≥й структур≥ п≥дприЇмства (за географ≥чним  принципом)
ф≥л≥али,   в≥дд≥ленн¤   та  ≥нш≥  в≥докремлен≥  п≥дрозд≥ли  можуть
п≥дпор¤дковуватись ≥ншому ф≥л≥алу юридичноњ особи.
     «в≥дси сформовано нев≥рний висновок в лист≥,  що ¤кщо ф≥л≥ал,
в  тому  числ≥  п≥дпор¤дкований  ф≥л≥алу   юридичноњ   особи,   не
в≥дпов≥даЇ  ознакам  платника  податку,  то  його  валов≥  доходи,
витрати та амортизац≥йн≥ в≥драхуванн¤ в≥дображаютьс¤ в  декларац≥њ
платника податку (ф≥л≥алу або юридичноњ особи), ¤кому такий ф≥л≥ал
п≥дпор¤дкований.
     ” лист≥   «акарпатськоњ   облдержадм≥н≥страц≥њ  розгл¤даЇтьс¤
багатор≥внева структура п≥дприЇмства  ƒ ...  Ќј ...  ¤ке  прийн¤ло
р≥шенн¤   про  консол≥довану  сплату  податку  на  прибуток.  якщо
”правл≥нн¤ маг≥стральних газопровод≥в... Ї ф≥л≥алом ƒ ... Ќј ... ≥
не  маЇ  статусу  юридичноњ  особи,  ”правл≥нн¤  не  може прийн¤ти
р≥шенн¤ щодо  консол≥дованого  обл≥ку  ≥  нарахуванн¤  податку  та
сплати  його  за  м≥сцезнаходженн¤м  «акарпатського  та ’устського
в≥дд≥лень.
     Ќа думку   ћ≥н≥стерства   ф≥нанс≥в,  орган≥зац≥йна  структура
орган≥в управл≥нн¤ ≥ господарюванн¤ суб'Їкт≥в Ќј ...  з точки зору
д≥ючого пор¤дку нарахуванн¤ податку на прибуток, Ї недосконалою.
     ¬раховуючи, що  структурн≥  п≥дрозд≥ли  компан≥њ,  ≥  зокрема
ƒ ...  ведуть  окремий  обл≥к  доход≥в  ≥ витрат,  доц≥льно було б
запропонувати Ќј ...  визначити платниками податку  ”правл≥нн¤  та
≥нш≥  п≥дприЇмства,  що  мають п≥дпор¤дкован≥ виробнич≥ структурн≥
п≥дрозд≥ли  ≥   ¤к≥   б   сплачували   податок   на   прибуток   в
консол≥дованому пор¤дку.
     ¬раховуючи,  що  в  лист≥  ƒѕј  ”крањни   в≥д  30.12.2000  р.
N 17561/7/15-1117   не враховано вимог ÷ив≥льного
кодексу ”крањни,  закон≥в ”крањни "ѕро п≥дприЇмства  в
”крањн≥"   та  "ѕро  оподаткуванн¤ прибутку п≥дприЇмств"
в частин≥ правов≥дносин  юридичноњ   особи   та   њњ
ф≥л≥ал≥в,  ћ≥н≥стерство   ф≥нанс≥в   пропонуЇ   зм≥нити   редакц≥ю
вказаного листа з врахуванн¤м наведених пропозиц≥й.

 «аступник ћ≥н≥стра                                  ¬.–егурецький

 "Ѕухгалтер≥¤", N 20/2, 17.05.2001 р.
 



Hosted by uCoz