ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ≈ ќЌќћ≤ » ” –јѓЌ»
ƒ»–≈ “»¬Ќ»… Ќј ј«
N 3-ƒ в≥д 01.03.2001
ѕро в≥дносини з ƒержавною ≥нспекц≥Їю з контролю
за ц≥нами, д≥¤льн≥сть ¤коњ спр¤мовуЇтьс¤ ≥
координуЇтьс¤ через ћ≥н≥стра економ≥ки ”крањни
¬≥дпов≥дно до ”каз≥в ѕрезидента ”крањни в≥д 15 грудн¤ 1999
року N 1572/99 "ѕро систему центральних орган≥в
виконавчоњ влади", в≥д 23 жовтн¤ 2000 року N 1159/2000
"ѕро ћ≥н≥стерство економ≥ки ”крањни", постанов
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 22 лютого 2000 р. N 386
"ѕро затвердженн¤ “ипового положенн¤ про ур¤довий
орган державного управл≥нн¤", в≥д 13 грудн¤ 2000 р. N 1819
"ѕитанн¤ ƒержавноњ ≥нспекц≥њ з контролю за ц≥нами"
≥ з метою встановленн¤ основних засад взаЇмов≥дносин м≥ж ћ≥н≥стром
економ≥ки та ƒержавною ≥нспекц≥Їю з контролю за ц≥нами.
Ќ ј ј « ” ё:
1. ”становити, що цей директивний наказ визначаЇ стратег≥чн≥
ц≥л≥ та основн≥ завданн¤ ƒержц≥н≥нспекц≥њ, що випливають ≥з
ѕосланн¤ ѕрезидента ”крањни до ¬ерховноњ –ади ”крањни "”крањна:
поступ у XXI стол≥тт¤. —тратег≥¤ економ≥чного та соц≥ального
розвитку на 2000-2004 роки", програмних документ≥в
та р≥шень аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, що прийн¤т≥ на його
виконанн¤ ≥ реал≥зац≥¤ ¤ких спр¤мовуЇтьс¤ ≥ координуЇтьс¤
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни через ћ≥н≥стра економ≥ки, а також
питанн¤ забезпеченн¤ д≥¤льност≥ ƒержц≥н≥нспекц≥њ ¤к ур¤дового
органу державного управл≥нн¤ у склад≥ ћ≥н≥стерства економ≥ки.
2. ”становити, що стратег≥чними ц≥л¤ми д≥¤льност≥
ƒержц≥н≥нспекц≥њ, в≥дпов≥дно до чинного законодавства, Ї
забезпеченн¤ реал≥зац≥њ державноњ ц≥новоњ пол≥тики шл¤хом
орган≥зац≥њ та зд≥йсненн¤ контрольно-нагл¤дових функц≥й з питань
додержанн¤ центральними та м≥сцевими органами виконавчоњ влади,
–адою м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, п≥дприЇмствами,
установами та орган≥зац≥¤ми вимог щодо формуванн¤, установленн¤ та
застосуванн¤ ц≥н ≥ тариф≥в.
3. ”становити, що ƒержц≥н≥нспекц≥¤ самост≥йно виконуЇ
функц≥њ, ¤к≥ передбачен≥ законодавством ”крањни з д≥¤льност≥
орган≥в виконавчоњ влади - юридичних ос≥б, а також специф≥чн≥
контрольно-нагл¤дов≥ функц≥њ з реал≥зац≥њ ц≥новоњ пол≥тики держави
в межах завдань, визначених аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, та прав,
наданих дл¤ њх виконанн¤.
р≥м цього, ƒержц≥н≥нспекц≥њ передаютьс¤ дл¤ самост≥йного
виконанн¤, у межах компетенц≥њ, функц≥њ, визначен≥ ѕоложенн¤м про
ћ≥н≥стерство економ≥ки ”крањни, затвердженим ”казом ѕрезидента
”крањни в≥д 23 жовтн¤ 2000 року N 1159/2000:
проведенн¤ мон≥торингу ц≥н (тариф≥в) на соц≥ально значим≥
товари (послуги) споживчого ринку та прийн¤тт¤ р≥шень щодо
запровадженн¤ тимчасового державного регулюванн¤ ц≥н (тариф≥в) у
рег≥онах;
зд≥йсненн¤ контролю за додержанн¤м пор¤дку формуванн¤,
установленн¤ ≥ застосуванн¤ ц≥н (тариф≥в);
п≥дготовка пропозиц≥й щодо скасуванн¤ ц≥н (тариф≥в),
затверджених з порушенн¤м установленого пор¤дку;
та права:
зд≥йснювати, у межах своњх повноважень, перев≥рки в
центральних та м≥сцевих органах виконавчоњ влади й органах
м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ¤к≥ над≥лен≥ повноваженн¤ми у сфер≥
ц≥ноутворенн¤, а також суб'Їкт≥в п≥дприЇмництва щодо додержанн¤
ними пор¤дку формуванн¤, установленн¤ та застосуванн¤ ц≥н
(тариф≥в);
застосовувати в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни до
суб'Їкт≥в п≥дприЇмництва економ≥чн≥ (ф≥нансов≥) санкц≥њ;
розгл¤дати в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни справи про
адм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤, пов'¤зан≥ з недодержанн¤м
установленого пор¤дку формуванн¤, установленн¤ та застосуванн¤ ц≥н
≥ тариф≥в, а також про невиконанн¤ вимог орган≥в державного
контролю за ц≥нами та њх посадових ос≥б.
4. ”становити, що до функц≥й, ¤к≥ ƒержц≥н≥нспекц≥¤ зд≥йснюЇ
шл¤хом унесенн¤ пропозиц≥й ћ≥н≥стров≥, належать:
прийн¤тт¤ участ≥ у формуванн≥ та реал≥зац≥њ антимонопольноњ
пол≥тики;
прийн¤тт¤ участ≥ у формуванн≥ та реал≥зац≥њ державноњ
пол≥тики у сфер≥ ц≥ноутворенн¤;
удосконаленн¤ пор¤дку ц≥нового регулюванн¤ в окремих галуз¤х;
розробка та державне замовленн¤ ц≥льових програм та
фундаментальних наукових досл≥джень комплексного характеру з
питань ц≥ноутворенн¤;
унесенн¤ пропозиц≥й щодо зм≥н пор¤дку формуванн¤,
установленн¤ та застосуванн¤ ц≥н ≥ тариф≥в;
п≥дготовка ≥ поданн¤ пропозиц≥й до проекту ƒержавного
бюджету;
5. ”становити, що ћ≥н≥стр стосовно ƒержц≥н≥нспекц≥њ визначаЇ
стратег≥ю њњ д≥¤льност≥, в≥дпов≥дно до ѕрограми д≥¤льност≥
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, зокрема:
у межах своЇњ компетенц≥њ даЇ обов'¤зков≥ до виконанн¤
дорученн¤, в≥дпов≥дно та в межах закон≥в ”крањни, акт≥в ѕрезидента
”крањни та аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, а також доручень ѕрезидента
”крањни та аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни;
подаЇ на розгл¤д аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни пропозиц≥њ, що
стосуютьс¤ д≥¤льност≥ ƒержц≥н≥нспекц≥њ;
щороку розгл¤даЇ зв≥т начальника ƒержц≥н≥нспекц≥њ про
результати д≥¤льност≥ ≥нспекц≥њ;
уносить на розгл¤д аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни поданн¤ щодо
призначенн¤ на посади та зв≥льненн¤ з посад начальника,
заступник≥в начальника ƒержц≥н≥нспекц≥њ;
погоджуЇ пропозиц≥њ ƒержц≥н≥нспекц≥њ щодо обс¤г≥в його
ф≥нансуванн¤ з державного бюджету.
6. ”становити, що начальник ƒержц≥н≥нспекц≥њ, у межах д≥њ
цього наказу:
погоджуЇ з ћ≥н≥стром проекти нормативно-правових акт≥в,
розроблених ƒержц≥н≥нспекц≥Їю на виконанн¤ ѕрограми д≥¤льност≥
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, доручень ѕрезидента
”крањни та аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни;
подаЇ ћ≥н≥стров≥ пропозиц≥њ стосовно основних напр¤м≥в
д≥¤льност≥ ƒержц≥н≥нспекц≥њ;
щороку подаЇ ≥нформац≥ю про результати д≥¤льност≥
ƒержц≥н≥нспекц≥њ в межах, визначених цим директивним наказом;
один раз у м≥с¤ць ≥нформуЇ ћ≥н≥стра про стан виконанн¤
основних стратег≥чних ц≥лей ≥ завдань ћ≥неконом≥ки на поточний
р≥к, виконавцем (або сп≥ввиконавцем) ¤ких визначено
ƒержц≥н≥нспекц≥ю.
7. —вою д≥¤льн≥сть ƒержц≥н≥нспекц≥¤ зд≥йснюЇ на баз≥ заход≥в
щодо реал≥зац≥њ основних стратег≥чних ц≥лей та завдань, ¤к≥
розробл¤ютьс¤ на кожн≥ п≥вроку, схвалюютьс¤ р≥шенн¤м колег≥њ
ƒержц≥н≥нспекц≥њ ≥ затверджуютьс¤ начальником ƒержц≥н≥нспекц≥њ.
8. ƒорученн¤ вищих орган≥в влади, щодо ¤ких ƒержц≥н≥нспекц≥ю
визначено виконавцем (або сп≥ввиконавцем), дорученн¤, що мають
загальний характер, виконуютьс¤ ƒержц≥н≥нспекц≥Їю самост≥йно у
пор¤дку, установленому у в≥дпов≥дному дорученн≥. ƒублюванн¤
доручень або ж наданн¤ додаткових доручень у цих випадках не
зд≥йснюЇтьс¤.
9. ћ≥н≥стр надаЇ дорученн¤ ƒержц≥н≥нспекц≥њ щодо виконанн¤
доручень вищих орган≥в влади, ¤кщо вони стосуютьс¤ сфери
д≥¤льност≥ ƒержц≥н≥нспекц≥њ.
10. ”становити, що до вид≥в забезпеченн¤ д≥¤льност≥
ƒержц≥н≥нспекц≥њ, ¤к≥ зд≥йснюютьс¤ через в≥дпов≥дн≥ структурн≥
п≥дрозд≥ли ћ≥н≥стерства, в≥днос¤тьс¤:
основн≥ орган≥зац≥йно-правов≥ заходи щодо охорони державноњ
таЇмниц≥ та контроль за њњ збереженн¤м у центральному апарат≥
ƒержц≥н≥нспекц≥њ в межах повноважень, передбачених «аконом ”крањни
"ѕро державну таЇмницю";
зд≥йсненн¤ заход≥в з моб≥л≥зац≥йноњ п≥дготовки та цив≥льноњ
оборони;
ф≥нансуванн¤ та забезпеченн¤ проведенн¤ науково-досл≥дних та
досл≥дницько-конструкторських роб≥т;
наданн¤ доступу до ≥нформац≥йних ресурс≥в та програмного
забезпеченн¤, на¤вних у ћ≥н≥стерств≥;
соц≥ально-побутове та медичне забезпеченн¤ прац≥вник≥в
центрального апарату ƒержц≥н≥нспекц≥њ.
11. ”становити, що взаЇмод≥¤ м≥ж ћ≥н≥стерством та
ƒержц≥н≥нспекц≥Їю зд≥йснюЇтьс¤ ћ≥н≥стром безпосередньо або через
спец≥ально уповноважену особу, ¤ка призначаЇтьс¤ ћ≥н≥стром.
12. ѕризначити спец≥ально уповноваженою особою ≥з питань
взаЇмод≥њ з ƒержц≥н≥нспекц≥Їю першого заступника ћ≥н≥стра альника
¬.ћ.
13. ћ≥н≥стр, ¤к головний розпор¤дник кошт≥в державного
бюджету, та начальник ƒерж≥нспекц≥њ, ¤к розпор¤дник кошт≥в нижчого
р≥вн¤, з питань ф≥нансуванн¤ д≥ють в≥дпов≥дно до р≥шень аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
¬.о. ћ≥н≥стра економ≥ки ¬. альник
|