ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ≈ ќЌќћ≤ » ” –јѓЌ»
Ќ ј ј «
N 12 в≥д 18.01.2001
м. ињв
vd20010118 vn12
ѕро затвердженн¤ –екомендац≥й щодо орган≥зац≥њ роботи
ф≥рмового магазину
« метою розвитку ф≥рмовоњ торг≥вл≥ украњнських
товаровиробник≥в, спри¤нн¤ зб≥льшенню виробництва в≥тчизн¤них
споживчих товар≥в та њх реал≥зац≥њ на внутр≥шньому ринку,
стимулюванн¤ п≥дприЇмств промисловост≥ до випуску
конкурентоспроможноњ продукц≥њ, покращенн¤ торговельного
обслуговуванн¤ населенн¤ Ќ ј ј « ” ё:
1. «атвердити –екомендац≥њ щодо орган≥зац≥њ роботи ф≥рмового
магазину, що додаютьс¤.
2. ер≥вников≥ департаменту пол≥тики внутр≥шньоњ торг≥вл≥ ≥
побутових послуг –од≥онову ё.‘.:
2.1. довести цей наказ до в≥дома –еспубл≥канського ком≥тету
з торг≥вл≥ та захисту прав споживач≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим,
управл≥нь економ≥ки, управл≥нь з питань торг≥вл≥ та побутового
обслуговуванн¤ населенн¤ обласних (м≥ських) державних
адм≥н≥страц≥й.
2.2. разом з в≥дпов≥дними структурами центральних орган≥в
виконавчоњ влади, –адою м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим,
обласними (м≥ськими) державними адм≥н≥страц≥¤ми вз¤ти участь у
розробц≥ та реал≥зац≥њ сп≥льних заход≥в щодо подальшого розвитку
ф≥рмовоњ торг≥вл≥, зб≥льшенн¤ виробництва та продажу на
внутр≥шньому ринку споживчих товар≥в в≥тчизн¤них товаровиробник≥в.
3. онтроль за виконанн¤м цього наказу покласти на заступника
ћ≥н≥стра √ончарука ј.≤.
ћ≥н≥стр ¬.–оговий
«атверджено
Ќаказ ћ≥н≥стерства
економ≥ки ”крањни
N 12 в≥д 18.01.2001
–екомендац≥њ щодо орган≥зац≥њ роботи
ф≥рмового магазину
¬ступ
¬ останн≥ роки п≥дприЇмства-виробники споживчих товар≥в
активно розвивають мережу ф≥рмових магазин≥в. ¬ ”крањн≥ д≥Ї майже
7 тис¤ч торговельних п≥дприЇмств цього типу, ¤к≥ реал≥зують власну
продукц≥ю промислових п≥дприЇмств та њх господарських об'Їднань.
«ац≥кавлен≥сть п≥дприЇмств-виробник≥в у розгортанн≥ мереж≥
ф≥рмових магазин≥в визначаЇтьс¤ можлив≥стю проводити ефективну
асортиментну пол≥тику, маючи пост≥йний зворотний зв'¤зок з≥
споживачами, активно рекламувати свою продукц≥ю у рег≥он≥, мати
гарантований збут певних обс¤г≥в товар≥в.
ѕокупц≥ також надають перевагу ф≥рмовим магазинам, тому що
одержують б≥льш високий р≥вень обслуговуванн¤ н≥ж у звичайн≥й
роздр≥бн≥й мереж≥ завд¤ки гарантован≥й ¤кост≥ товар≥в, б≥льш
низьким роздр≥бним ц≥нам, на¤вност≥ додатковоњ ≥нформац≥њ щодо
споживчих властивостей товар≥в.
« метою стимулюванн¤ розвитку ф≥рмовоњ торговельноњ мереж≥
аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни надав ф≥рмовим магазинам суттЇв≥ п≥льги,
установивши дл¤ них найнижчу ставку орендноњ плати (додаток N 2 до
ћетодики розрахунку ≥ пор¤дку використанн¤ плати за оренду
державного майна, затвердженоњ постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни в≥д 4 жовтн¤ 1995 р. N 786.
«агальн≥ положенн¤
–екомендац≥њ щодо орган≥зац≥њ роботи ф≥рмового магазину
нос¤ть рекомендац≥йний характер. ќкрем≥ терм≥ни, тлумаченн¤ ¤ких
законодавчо не визначено, уживаютьс¤ в цих –екомендац≥¤х у такому
значенн≥:
ф≥рмова торг≥вл¤ - господарська д≥¤льн≥сть у сфер≥ роздр≥бноњ
торг≥вл≥ товарами народного споживанн¤ виробництва в≥тчизн¤них
промислових п≥дприЇмств та њх господарських об'Їднань (дал≥
п≥дприЇмства-виробники);
ф≥рмовий магазин - п≥дприЇмство роздр≥бноњ торг≥вл≥, ¤ке
зд≥йснюЇ ф≥рмову торг≥влю.
‘≥рмовий магазин Ї складовою частиною роздр≥бноњ торговельноњ
мереж≥ ≥ зд≥йснюЇ свою д≥¤льн≥сть в умовах конкуренц≥њ з ≥ншими
суб'Їктами господарюванн¤.
‘≥рмовий магазин повинен бути п≥дприЇмством високого класу з
арх≥тектурно-художнього, рекламного оформленн¤, техн≥чного
оснащенн¤, технолог≥њ орган≥зац≥њ торг≥вл≥, р≥вн¤ культури
обслуговуванн¤ споживач≥в.
‘≥рмовий магазин облаштовуЇтьс¤ ¤к у власних прим≥щенн¤х
промислового п≥дприЇмства (об'Їднанн¤), так ≥ в орендованих. ¬≥н
може бути власн≥стю п≥дприЇмства-виробника або працювати на умовах
договору м≥ж п≥дприЇмством-виробником та п≥дприЇмством торг≥вл≥.
ѕрим≥щенн¤ ф≥рмового магазину, ¤к правило, розташовуЇтьс¤ у
зручних дл¤ населенн¤ м≥сц¤х - на центральних чи жвавих
маг≥страл¤х м≥ста.
“орговельна площа ф≥рмового магазину повинна в≥дпов≥дати
розм≥ру магазину в≥дпов≥дноњ спец≥ал≥зац≥њ зг≥дно з номенклатурою
тип≥в магазин≥в.
—тилевий образ ф≥рмового магазину (зовн≥шнЇ та внутр≥шнЇ
оформленн¤ прим≥щень, торгова марка, кол≥р, шрифт, зовн≥шн¤,
внутр≥шн¤ та друкована реклами, упаковка, елементи од¤гу
сп≥вроб≥тник≥в, д≥лова документац≥¤ тощо) повинен створюватис¤ з
використанн¤м стилеутворюючих компонент≥в образу в≥дпов≥дного
п≥дприЇмства-виробника. ƒл¤ мереж≥ ф≥рмових магазин≥в
п≥дприЇмства-виробника рекомендуЇтьс¤ використовувати типове
рекламно-≥нформац≥йне оформленн¤.
“оварний асортимент ф≥рмового магазину складаЇтьс¤ з
виробничого асортименту п≥дприЇмства-виробника та з асортименту
супутн≥х товар≥в. –екомендований обс¤г супутн≥х товар≥в - до 25
в≥дсотк≥в в≥д загальноњ к≥лькост≥ товарних позиц≥й та до 20
в≥дсотк≥в загального обс¤гу товарообороту.
‘≥рмовий магазин повинен використовувати сучасн≥ методи
торгово-технолог≥чного процесу, зокрема самообслуговуванн¤, продаж
товар≥в за зразками, за каталогами (дл¤ техн≥чно складних та
великогабаритних товар≥в), торг≥влю через автомати. ѕовинно бути
обов'¤зковим наданн¤ споживачам додаткових платних та безоплатних
послуг.
ѕерсонал магазину повинен бути об≥знаний з технолог≥Їю
виробництва товар≥в в≥дпов≥дним п≥дприЇмством, знати особливост≥
та переваги товар≥в у пор≥вн¤нн≥ з товарами ≥нших виробник≥в.
ѕрац≥вники магазину зобов'¤зан≥ завчасно вивчати асортимент нових
товар≥в, ¤к≥ готуютьс¤ до масового випуску. ѕри можливост≥
доц≥льно безпосередньо в виробничих умовах проводити короткочасн≥
курси п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ кер≥вник≥в, товарознавц≥в,
продавц≥в, ≥нших прац≥вник≥в ф≥рмового магазину, ¤к≥ зд≥йснюють
обслуговуванн¤ споживач≥в.
ќсобливе значенн¤ дл¤ ф≥рмового магазину, ¤кий реал≥зуЇ
товари побутовоњ техн≥ки, маЇ орган≥зац≥¤ њњ гарант≥йного та
п≥сл¤гарант≥йного обслуговуванн¤. ѕункти з прийманн¤ замовлень на
серв≥сне обслуговуванн¤ техн≥ки рекомендуЇтьс¤ влаштовувати
безпосередньо в магазин≥.
—труктура (в≥дд≥л, майстерн¤, пункт тощо) техн≥чного
обслуговуванн¤ може бути включена ¤к в штат магазину, так ≥ в штат
п≥дприЇмства-виробника. ѕерсонал п≥дрозд≥лу техн≥чного
обслуговуванн¤ повинен регул¤рно п≥двищувати свою квал≥ф≥кац≥ю
безпосередньо в виробничих умовах.
—ерв≥сне обслуговуванн¤ побутовоњ техн≥ки може зд≥йснюватис¤
сторонн≥м п≥дприЇмством, ¤ке спец≥ал≥зоване на цьому вид≥
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, але в цьому випадку доц≥льно надати
покупцев≥ ф≥рмового магазину додатков≥ послуги та гарант≥њ ¤кост≥
обслуговуванн¤ (наприклад, знижку з ц≥ни п≥сл¤гарант≥йного ремонту
за рахунок б≥льш низькоњ ц≥ни на запасн≥ частини та елементи,
б≥льш коротк≥ та точно визначен≥ терм≥ни виконанн¤ замовленн¤
тощо).
‘≥рмовий магазин ¤к пункт продажу товар≥в виробничого
п≥дприЇмства, що безпосередньо контактуЇ з покупц¤ми, повинен
виконувати функц≥њ щодо збору ≥нформац≥њ, необх≥дноњ дл¤
формуванн¤ маркетинговоњ пол≥тики п≥дприЇмства-виробника, та
безпосередню реал≥зац≥ю заход≥в маркетингу.
ƒоц≥льно систематично складати плани маркетингових досл≥джень
та маркетингових заход≥в, обов'¤зков≥ дл¤ виконанн¤ ф≥рмовим
магазином. ѕлани повинн≥ розробл¤тис¤ спец≥ал≥стами-маркетологами
≥ носити конкретний характер, ураховуючи, що прац≥вники магазин≥в
не мають достатньоњ п≥дготовки дл¤ зд≥йсненн¤ анал≥тичноњ роботи,
зокрема:
табличн≥ матер≥али, ¤к≥ м≥ст¤ть цифров≥ дан≥ щодо обс¤г≥в
постачанн¤, реал≥зац≥њ, стану залишк≥в певних найменувань товар≥в;
ф≥ксац≥¤ пропозиц≥й та побажань покупц≥в щодо асортименту,
¤кост≥, споживчих властивостей, упаковки товар≥в;
проведенн¤ анкетних опитувань покупц≥в;
проведенн¤ виставок-продаж≥в;
проведенн¤ виставок-огл¤д≥в товар≥в, ¤к≥ готуютьс¤ до
масового виробництва;
розповсюдженн¤ рекламних матер≥ал≥в тощо.
Ќе рекомендуЇтьс¤ покладати на ф≥рмовий магазин
постачальницько-збутов≥ функц≥њ п≥дприЇмства-виробника.
—татут ф≥рмового магазину, ¤кий маЇ права юридичноњ особи ≥
д≥Ї ¤к самост≥йний суб'Їкт господарюванн¤, затверджуЇ його
власник.
ѕоложенн¤ про ф≥рмовий магазин, ¤кий Ї структурним
п≥дрозд≥лом виробничого п≥дприЇмства, затверджуЇ його засновник
або власник виробничого п≥дприЇмства.
ƒержавна реЇстрац≥¤ ф≥рмових магазин≥в ¤к суб'Їкт≥в
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до
законодавства.
«аключенн¤
—уб'Їкти господарюванн¤ при орган≥зац≥њ роботи ф≥рмових
магазин≥в повинн≥ керуватис¤ «аконами ”крањни "ѕро захист прав
споживач≥в", "ѕро п≥дприЇмництво", "ѕро
п≥дприЇмства в ”крањн≥", "ѕро охорону прав на знаки дл¤
товар≥в ≥ послуг", "ѕро забезпеченн¤ сан≥тарного та
еп≥дем≥чного благополучч¤ населенн¤", ѕор¤дком зан¤тт¤
торговельною д≥¤льн≥стю ≥ правилами торговельного обслуговуванн¤
населенн¤, затвердженими постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д
8 лютого 1995 р. N 108, ѕравилами продажу
продовольчих товар≥в, затверджених наказом ћ≥н≥стерства зовн≥шн≥х
економ≥чних зв'¤зк≥в ”крањни в≥д 28.12.94 N 237 (з≥
зм≥нами та доповненн¤ми). ѕравилами продажу непродовольчих
товар≥в, затвердженими наказом ћ≥н≥стерства зовн≥шн≥х економ≥чних
зв'¤зк≥в ≥ торг≥вл≥ ”крањни в≥д 27.05.96 N 294 (з≥
зм≥нами та доповненн¤ми), ≥ншими нормативними документами, що
регламентують торговельну д≥¤льн≥сть.
ер≥вник департаменту пол≥тики
внутр≥шньоњ торг≥вл≥ ≥ побутових послуг ё.–од≥онов
|