TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



                  ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ≈ ќЌќћ≤ » ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 12 в≥д 18.01.2001
     м. ињв

 vd20010118 vn12


      ѕро затвердженн¤ –екомендац≥й щодо орган≥зац≥њ роботи
                        ф≥рмового магазину


     « метою    розвитку     ф≥рмовоњ     торг≥вл≥     украњнських
товаровиробник≥в,   спри¤нн¤  зб≥льшенню  виробництва  в≥тчизн¤них
споживчих  товар≥в  та  њх  реал≥зац≥њ  на   внутр≥шньому   ринку,
стимулюванн¤      п≥дприЇмств     промисловост≥     до     випуску
конкурентоспроможноњ    продукц≥њ,    покращенн¤     торговельного
обслуговуванн¤ населенн¤  Ќ ј   ј « ” ё:

     1. «атвердити  –екомендац≥њ щодо орган≥зац≥њ роботи ф≥рмового
магазину, що додаютьс¤.
     2.  ер≥вников≥  департаменту  пол≥тики внутр≥шньоњ торг≥вл≥ ≥
побутових послуг –од≥онову ё.‘.:

     2.1. довести цей   наказ до в≥дома –еспубл≥канського ком≥тету
з торг≥вл≥ та захисту прав споживач≥в јвтономноњ –еспубл≥ки   рим,
управл≥нь  економ≥ки,  управл≥нь  з  питань торг≥вл≥ та побутового
обслуговуванн¤    населенн¤    обласних    (м≥ських)     державних
адм≥н≥страц≥й.
     2.2. разом з  в≥дпов≥дними  структурами  центральних  орган≥в
виконавчоњ  влади,  –адою  м≥н≥стр≥в  јвтономноњ  –еспубл≥ки  рим,
обласними (м≥ськими) державними  адм≥н≥страц≥¤ми  вз¤ти  участь  у
розробц≥  та  реал≥зац≥њ сп≥льних заход≥в щодо подальшого розвитку
ф≥рмовоњ  торг≥вл≥,   зб≥льшенн¤   виробництва   та   продажу   на
внутр≥шньому ринку споживчих товар≥в в≥тчизн¤них товаровиробник≥в.

     3.  онтроль за виконанн¤м цього наказу покласти на заступника
ћ≥н≥стра √ончарука ј.≤.

 ћ≥н≥стр                                                 ¬.–оговий

                                               «атверджено
                                               Ќаказ ћ≥н≥стерства
                                               економ≥ки ”крањни
                                               N 12 в≥д 18.01.2001


               –екомендац≥њ щодо орган≥зац≥њ роботи
                        ф≥рмового магазину


     ¬ступ

     ¬ останн≥  роки  п≥дприЇмства-виробники   споживчих   товар≥в
активно розвивають мережу ф≥рмових магазин≥в.  ¬ ”крањн≥ д≥Ї майже
7 тис¤ч торговельних п≥дприЇмств цього типу, ¤к≥ реал≥зують власну
продукц≥ю промислових п≥дприЇмств та њх господарських об'Їднань.
     «ац≥кавлен≥сть п≥дприЇмств-виробник≥в  у  розгортанн≥  мереж≥
ф≥рмових  магазин≥в  визначаЇтьс¤  можлив≥стю  проводити ефективну
асортиментну  пол≥тику,  маючи  пост≥йний  зворотний  зв'¤зок   з≥
споживачами,  активно  рекламувати свою продукц≥ю у рег≥он≥,  мати
гарантований збут певних обс¤г≥в товар≥в.
     ѕокупц≥ також  надають  перевагу ф≥рмовим магазинам,  тому що
одержують б≥льш високий  р≥вень  обслуговуванн¤  н≥ж  у  звичайн≥й
роздр≥бн≥й  мереж≥  завд¤ки  гарантован≥й  ¤кост≥  товар≥в,  б≥льш
низьким роздр≥бним ц≥нам,  на¤вност≥  додатковоњ  ≥нформац≥њ  щодо
споживчих властивостей товар≥в.
     « метою стимулюванн¤ розвитку  ф≥рмовоњ  торговельноњ  мереж≥
 аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни надав ф≥рмовим магазинам суттЇв≥ п≥льги,
установивши дл¤ них найнижчу ставку орендноњ плати (додаток N 2 до
ћетодики   розрахунку  ≥  пор¤дку  використанн¤  плати  за  оренду
державного  майна,  затвердженоњ  постановою   аб≥нету   ћ≥н≥стр≥в
”крањни в≥д 4 жовтн¤ 1995 р. N 786.

     «агальн≥ положенн¤

     –екомендац≥њ щодо  орган≥зац≥њ  роботи   ф≥рмового   магазину
нос¤ть рекомендац≥йний характер.  ќкрем≥ терм≥ни,  тлумаченн¤ ¤ких
законодавчо не визначено,  уживаютьс¤ в цих –екомендац≥¤х у такому
значенн≥:
     ф≥рмова торг≥вл¤ - господарська д≥¤льн≥сть у сфер≥ роздр≥бноњ
торг≥вл≥  товарами  народного  споживанн¤  виробництва в≥тчизн¤них
промислових  п≥дприЇмств  та  њх  господарських  об'Їднань   (дал≥
п≥дприЇмства-виробники);
     ф≥рмовий магазин  -  п≥дприЇмство  роздр≥бноњ  торг≥вл≥,  ¤ке
зд≥йснюЇ ф≥рмову торг≥влю.
     ‘≥рмовий магазин Ї складовою частиною роздр≥бноњ торговельноњ
мереж≥ ≥ зд≥йснюЇ свою д≥¤льн≥сть в умовах  конкуренц≥њ  з  ≥ншими
суб'Їктами господарюванн¤.
     ‘≥рмовий магазин  повинен бути п≥дприЇмством високого класу з
арх≥тектурно-художнього,   рекламного    оформленн¤,    техн≥чного
оснащенн¤,   технолог≥њ   орган≥зац≥њ   торг≥вл≥,  р≥вн¤  культури
обслуговуванн¤ споживач≥в.
     ‘≥рмовий магазин  облаштовуЇтьс¤  ¤к  у  власних  прим≥щенн¤х
промислового п≥дприЇмства (об'Їднанн¤),  так ≥ в орендованих.  ¬≥н
може бути власн≥стю п≥дприЇмства-виробника або працювати на умовах
договору м≥ж п≥дприЇмством-виробником та п≥дприЇмством торг≥вл≥.
     ѕрим≥щенн¤ ф≥рмового магазину,  ¤к правило,  розташовуЇтьс¤ у
зручних  дл¤  населенн¤  м≥сц¤х  -  на   центральних   чи   жвавих
маг≥страл¤х м≥ста.
     “орговельна площа  ф≥рмового  магазину  повинна   в≥дпов≥дати
розм≥ру  магазину в≥дпов≥дноњ спец≥ал≥зац≥њ зг≥дно з номенклатурою
тип≥в магазин≥в.
     —тилевий образ  ф≥рмового  магазину  (зовн≥шнЇ  та  внутр≥шнЇ
оформленн¤  прим≥щень,  торгова  марка,  кол≥р,  шрифт,  зовн≥шн¤,
внутр≥шн¤   та   друкована   реклами,   упаковка,  елементи  од¤гу
сп≥вроб≥тник≥в,  д≥лова документац≥¤ тощо) повинен створюватис¤  з
використанн¤м   стилеутворюючих  компонент≥в  образу  в≥дпов≥дного
п≥дприЇмства-виробника.    ƒл¤    мереж≥    ф≥рмових     магазин≥в
п≥дприЇмства-виробника   рекомендуЇтьс¤   використовувати   типове
рекламно-≥нформац≥йне оформленн¤.
     “оварний асортимент    ф≥рмового   магазину   складаЇтьс¤   з
виробничого асортименту п≥дприЇмства-виробника  та  з  асортименту
супутн≥х  товар≥в.  –екомендований  обс¤г супутн≥х товар≥в - до 25
в≥дсотк≥в в≥д  загальноњ  к≥лькост≥  товарних  позиц≥й  та  до  20
в≥дсотк≥в загального обс¤гу товарообороту.
     ‘≥рмовий магазин  повинен  використовувати   сучасн≥   методи
торгово-технолог≥чного процесу, зокрема самообслуговуванн¤, продаж
товар≥в за зразками,  за  каталогами  (дл¤  техн≥чно  складних  та
великогабаритних товар≥в),  торг≥влю через автомати.  ѕовинно бути
обов'¤зковим наданн¤ споживачам додаткових платних та  безоплатних
послуг.
     ѕерсонал магазину  повинен  бути  об≥знаний   з   технолог≥Їю
виробництва  товар≥в в≥дпов≥дним п≥дприЇмством,  знати особливост≥
та переваги товар≥в у  пор≥вн¤нн≥  з  товарами  ≥нших  виробник≥в.
ѕрац≥вники магазину  зобов'¤зан≥ завчасно вивчати асортимент нових
товар≥в,  ¤к≥  готуютьс¤  до  масового  випуску.  ѕри   можливост≥
доц≥льно  безпосередньо в виробничих умовах проводити короткочасн≥
курси   п≥двищенн¤   квал≥ф≥кац≥њ    кер≥вник≥в,    товарознавц≥в,
продавц≥в,  ≥нших  прац≥вник≥в ф≥рмового магазину,  ¤к≥ зд≥йснюють
обслуговуванн¤ споживач≥в.
     ќсобливе значенн¤   дл¤  ф≥рмового  магазину,  ¤кий  реал≥зуЇ
товари побутовоњ  техн≥ки,  маЇ  орган≥зац≥¤  њњ  гарант≥йного  та
п≥сл¤гарант≥йного обслуговуванн¤.  ѕункти з прийманн¤ замовлень на
серв≥сне  обслуговуванн¤   техн≥ки   рекомендуЇтьс¤   влаштовувати
безпосередньо в магазин≥.
     —труктура (в≥дд≥л,   майстерн¤,   пункт   тощо)    техн≥чного
обслуговуванн¤ може бути включена ¤к в штат магазину, так ≥ в штат
п≥дприЇмства-виробника.     ѕерсонал     п≥дрозд≥лу     техн≥чного
обслуговуванн¤  повинен  регул¤рно  п≥двищувати  свою квал≥ф≥кац≥ю
безпосередньо в виробничих умовах.
     —ерв≥сне обслуговуванн¤  побутовоњ техн≥ки може зд≥йснюватис¤
сторонн≥м  п≥дприЇмством,  ¤ке  спец≥ал≥зоване   на   цьому   вид≥
п≥дприЇмницькоњ  д≥¤льност≥,  але  в цьому випадку доц≥льно надати
покупцев≥ ф≥рмового магазину додатков≥ послуги та  гарант≥њ ¤кост≥
обслуговуванн¤ (наприклад, знижку з ц≥ни п≥сл¤гарант≥йного ремонту
за рахунок б≥льш низькоњ ц≥ни  на  запасн≥  частини  та  елементи,
б≥льш  коротк≥  та  точно  визначен≥  терм≥ни виконанн¤ замовленн¤
тощо).
     ‘≥рмовий магазин   ¤к   пункт   продажу  товар≥в  виробничого
п≥дприЇмства,  що безпосередньо  контактуЇ  з  покупц¤ми,  повинен
виконувати   функц≥њ   щодо   збору   ≥нформац≥њ,  необх≥дноњ  дл¤
формуванн¤ маркетинговоњ   пол≥тики   п≥дприЇмства-виробника,   та
безпосередню реал≥зац≥ю заход≥в маркетингу.
     ƒоц≥льно систематично складати плани маркетингових досл≥джень
та  маркетингових  заход≥в,  обов'¤зков≥  дл¤  виконанн¤  ф≥рмовим
магазином.  ѕлани повинн≥ розробл¤тис¤ спец≥ал≥стами-маркетологами
≥ носити конкретний характер,  ураховуючи, що прац≥вники магазин≥в
не мають достатньоњ п≥дготовки дл¤ зд≥йсненн¤ анал≥тичноњ  роботи,
зокрема:
     табличн≥ матер≥али,  ¤к≥ м≥ст¤ть цифров≥  дан≥  щодо  обс¤г≥в
постачанн¤, реал≥зац≥њ, стану залишк≥в певних найменувань товар≥в;
     ф≥ксац≥¤ пропозиц≥й та побажань  покупц≥в  щодо  асортименту,
¤кост≥, споживчих властивостей, упаковки товар≥в;
     проведенн¤ анкетних опитувань покупц≥в;
     проведенн¤ виставок-продаж≥в;
     проведенн¤ виставок-огл¤д≥в   товар≥в,   ¤к≥   готуютьс¤   до
масового виробництва;
     розповсюдженн¤ рекламних матер≥ал≥в тощо.
     Ќе рекомендуЇтьс¤    покладати    на     ф≥рмовий     магазин
постачальницько-збутов≥ функц≥њ п≥дприЇмства-виробника.
     —татут ф≥рмового магазину,  ¤кий маЇ права юридичноњ особи  ≥
д≥Ї ¤к самост≥йний суб'Їкт господарюванн¤,         затверджуЇ його
власник.
     ѕоложенн¤ про   ф≥рмовий   магазин,   ¤кий   Ї    структурним
п≥дрозд≥лом  виробничого  п≥дприЇмства,  затверджуЇ його засновник
або власник виробничого п≥дприЇмства.
     ƒержавна реЇстрац≥¤   ф≥рмових   магазин≥в    ¤к    суб'Їкт≥в
п≥дприЇмницькоњ     д≥¤льност≥    зд≥йснюЇтьс¤    в≥дпов≥дно    до
законодавства.

     «аключенн¤

     —уб'Їкти господарюванн¤  при  орган≥зац≥њ   роботи   ф≥рмових
магазин≥в  повинн≥  керуватис¤  «аконами  ”крањни "ѕро захист прав
споживач≥в",  "ѕро п≥дприЇмництво",  "ѕро
п≥дприЇмства в ”крањн≥", "ѕро охорону прав на знаки дл¤
товар≥в ≥ послуг",  "ѕро забезпеченн¤  сан≥тарного  та
еп≥дем≥чного благополучч¤ населенн¤", ѕор¤дком зан¤тт¤
торговельною д≥¤льн≥стю ≥ правилами  торговельного  обслуговуванн¤
населенн¤, затвердженими постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д
8  лютого  1995  р.  N  108,   ѕравилами   продажу
продовольчих товар≥в,  затверджених наказом ћ≥н≥стерства зовн≥шн≥х
економ≥чних зв'¤зк≥в ”крањни в≥д 28.12.94 N 237   (з≥
зм≥нами   та   доповненн¤ми).   ѕравилами  продажу  непродовольчих
товар≥в,  затвердженими наказом ћ≥н≥стерства зовн≥шн≥х економ≥чних
зв'¤зк≥в  ≥  торг≥вл≥  ”крањни в≥д 27.05.96 N 294  (з≥
зм≥нами та  доповненн¤ми),  ≥ншими  нормативними  документами,  що
регламентують торговельну д≥¤льн≥сть.


  ер≥вник департаменту пол≥тики
 внутр≥шньоњ торг≥вл≥ ≥ побутових послуг                ё.–од≥онов
 



Hosted by uCoz