TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



       ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ≈ ќЋќ√≤ѓ “ј ѕ–»–ќƒЌ»’ –≈—”–—≤¬ ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 90 в≥д 11.03.2001                  «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
                                      юстиц≥њ ”крањни
                                      27 березн¤ 2001 р.
                                      за N 278/5469


        ѕро затвердженн¤ ¬имог до зв≥ту про анал≥з безпеки
         провадженн¤ д≥¤льност≥ з переробки уранових руд


     ¬≥дпов≥дно до «акону  ”крањни  "ѕро  дозв≥льну  д≥¤льн≥сть  у
сфер≥ використанн¤  ¤дерноњ  енерг≥њ"   та на виконанн¤
постанови  аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  в≥д  06.12.2000   N   1782
"ѕро  затвердженн¤  ѕор¤дку л≥цензуванн¤ окремих
вид≥в д≥¤льност≥   у   сфер≥   використанн¤    ¤дерноњ    енерг≥њ"
Ќ ј   ј « ” ё:

     1. «атвердити ¬имоги до зв≥ту про анал≥з безпеки  провадженн¤
д≥¤льност≥ з переробки уранових руд, що додаютьс¤.
     2. Ќачальнику  ”правл≥нн¤  регулюванн¤  безпеки   рад≥ац≥йних
технолог≥й та пристроњв ƒепартаменту ¤дерного регулюванн¤ √олубЇву
¬.—. у п'¤тиденний терм≥н п≥сл¤ п≥дписанн¤ наказу забезпечити його
поданн¤ на державну реЇстрац≥ю до ћ≥н≥стерства юстиц≥њ ”крањни.
     3. ƒиректору ƒержавного науково-техн≥чного центру ¤дерноњ  та
рад≥ац≥йноњ безпеки  ¬асильченку  ¬.ћ.  у  м≥с¤чний  терм≥н  п≥сл¤
реЇстрац≥њ наказу забезпечити тиражуванн¤ цього нормативного акта.
     4. Ќачальнику   ”правл≥нн¤  регулюванн¤  безпеки  рад≥ац≥йних
технолог≥й та пристроњв ƒепартаменту ¤дерного регулюванн¤ √олубЇву
¬.—.  у  дес¤тиденний  терм≥н  п≥сл¤ реЇстрац≥њ наказу забезпечити
розсилку цього нормативного акта в≥дпов≥дно до реЇстру розсилки.
     5.  онтроль за виконанн¤м цього наказу покласти на «аступника
ћ≥н≥стра - Ќачальника ƒепартаменту ¤дерного регулюванн¤  —мишл¤Їва
ќ.™.

 ћ≥н≥стр                                                 ≤.ќ.«аЇць

                                                «атверджено
                                      Ќаказ ћ≥некоресурс≥в ”крањни
                                      11.03.2001  N 90

                                      «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
                                      юстиц≥њ ”крањни
                                      27 березн¤ 2001 р.
                                      за N 278/5469

                ¬имоги до зв≥ту про анал≥з безпеки
         провадженн¤ д≥¤льност≥ з переробки уранових руд

                        «агальн≥ положенн¤

     1. ” цьому документ≥ встановлюютьс¤ вимоги до форми та зм≥сту
зв≥ту  про  анал≥з  безпеки  провадженн¤  д≥¤льност≥  з  переробки
уранових руд (дал≥ - «в≥т),  ¤кий складаЇтьс¤ суб'Їктом д≥¤льност≥
у сфер≥ використанн¤ ¤дерноњ енерг≥њ (дал≥ - за¤вник) та подаЇтьс¤
до  органу  державного  регулюванн¤ ¤дерноњ та рад≥ац≥йноњ безпеки
”крањни  дл¤  обгрунтуванн¤  рад≥ац≥йноњ  безпеки   д≥¤льност≥   з
переробки  уранових руд в≥дпов≥дно до постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни в≥д  06.12.2000  N  1782  "ѕро затвердженн¤
ѕор¤дку л≥цензуванн¤ окремих вид≥в д≥¤льност≥ у сфер≥ використанн¤
¤дерноњ енерг≥њ".
     2. «в≥т  надаЇтьс¤  за¤вником  разом  ≥з  за¤вою на отриманн¤
л≥ценз≥њ  у  склад≥  документ≥в,  що  п≥дтверджують   спроможн≥сть
за¤вника  дотримуватись  умов ≥ правил провадженн¤ за¤вленого виду
д≥¤льност≥.
     3. ћета  «в≥ту  -  обгрунтуванн¤  рад≥ац≥йноњ   безпеки   при
провадженн≥  д≥¤льност≥  з  переробки  уранових руд.  «в≥т м≥стить
в≥домост≥,  необх≥дн≥ дл¤ обгрунтуванн¤  достатност≥  передбачених
заход≥в дл¤ забезпеченн¤ необх≥дного р≥вн¤ безпеки,  у тому числ≥:
неперевищенн¤ л≥м≥т≥в дозових навантажень персоналу та населенн¤ ≥
допустимого  надходженн¤  рад≥онукл≥д≥в  у довк≥лл¤,  установлених
нормами  та   правилами   рад≥ац≥йноњ   безпеки   дл¤   нормальноњ
експлуатац≥њ та авар≥йних умов.
     4. ”  раз≥  недостатност≥  наданоњ  в  «в≥т≥  ≥нформац≥њ  дл¤
обгрунтуванн¤  безпеки  за¤вленоњ  д≥¤льност≥   орган   державного
регулюванн¤  ¤дерноњ  та  рад≥ац≥йноњ  безпеки  ”крањни  маЇ право
робити запити до за¤вника щодо наданн¤ додатковоњ ≥нформац≥њ.

                      ѕерел≥к розд≥л≥в «в≥ту

     5. «в≥т маЇ складатис¤ з таких розд≥л≥в:
     загальн≥ в≥домост≥;
     опис п≥дприЇмства та характеристика м≥сц¤  його  розташуванн¤
≥з зазначенн¤м технолог≥чних особливостей;
     орган≥зац≥йно-техн≥чн≥ заходи  ≥з  забезпеченн¤   рад≥ац≥йноњ
безпеки;
     рад≥ац≥йний мон≥торинг довк≥лл¤.
     6. «в≥т надаЇтьс¤ в описов≥й форм≥.  «а¤вник може передбачити
в структур≥ «в≥ту додатков≥ розд≥ли.  ƒе¤к≥ матер≥али можуть  бути
викладен≥ у вигл¤д≥ таблиць, креслень, схем тощо ¤к додатки.

                   «м≥ст окремих розд≥л≥в «в≥ту

     7. ”   розд≥л≥   "«агальн≥   в≥домост≥"   надаЇтьс¤  загальна
характеристика  п≥дприЇмства  з  переробки  уранових   руд,   опис
за¤вленоњ д≥¤льност≥.
     8. ” розд≥л≥ "ќпис п≥дприЇмства та характеристика м≥сц¤  його
розташуванн¤ ≥з зазначенн¤м технолог≥чних особливостей" подаютьс¤:
     перел≥к д≥ючих та законсервованих  об'Їкт≥в  п≥дприЇмства  та
опис  основних  технолог≥чних  процес≥в,  ¤к≥  використовуютьс¤  у
виробничих  процесах,  ≥з  зазначенн¤м  њх  особливостей,  зокрема
рад≥ац≥йно небезпечних чинник≥в;
     загальний опис майданчика та його територ≥альне розташуванн¤;
     характеристики майданчика   -   географ≥чн≥,  метеоролог≥чн≥,
геолог≥чн≥,  г≥дрогеолог≥чн≥,  ≥нженерно-геолог≥чн≥, сейсмолог≥чн≥
та    ≥нш≥,    що   можуть   використовуватис¤   при   розрахунках
розповсюдженн¤ рад≥онукл≥д≥в у нормальних та авар≥йних умовах;
     в≥домост≥ про    в≥днесенн¤    земель,   що   прил¤гають   до
сан≥тарно-захисноњ зони п≥дприЇмства,  до категор≥й в≥дпов≥дно  до
њх ц≥льового призначенн¤;
     висновки ƒержавноњ  експертизи  з  ¤дерноњ   та   рад≥ац≥йноњ
безпеки  проекту  п≥дприЇмства,  ƒержавноњ  еколог≥чноњ експертизи
проекту п≥дприЇмства та ƒержавноњ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чноњ експертизи
проекту п≥дприЇмства1.
__________________
1 ” раз≥ введенн¤ в експлуатац≥ю нового п≥дприЇмства.

     9. ” розд≥л≥ "ќрган≥зац≥йно-техн≥чн≥ заходи  ≥з  забезпеченн¤
рад≥ац≥йноњ   безпеки"   обгрунтовуЇтьс¤,  що  рад≥ац≥йна  безпека
п≥дприЇмства та рад≥ац≥йний  захист  персоналу  орган≥зовуЇтьс¤  у
в≥дпов≥дност≥ до вимог чинних нормативних документ≥в з наведенн¤м:
     карти рад≥ац≥йного забрудненн¤ п≥дприЇмства  та  довк≥лл¤  ≥з
зазначенн¤м характеристик джерел забрудненн¤, а також класиф≥кац≥њ
п≥дрозд≥л≥в,  робочих зон та вид≥в роб≥т  за  рад≥отоксичн≥стю  та
активн≥стю рад≥онукл≥д≥в на робочому м≥сц≥;
     структури системи   управл≥нн¤   рад≥ац≥йного   захисту    на
п≥дприЇмств≥   та   перел≥к  посадових  ос≥б,  на  ¤ких  покладена
в≥дпов≥дальн≥сть за стан рад≥ац≥йноњ безпеки на п≥дприЇмств≥;
     системи техн≥чних  засоб≥в  ≥ндив≥дуального  та  колективного
рад≥ац≥йного захисту;
     в≥домостей про регламент рад≥ац≥йного контролю (дал≥ - – ) на
п≥дприЇмств≥,  зокрема про затвердженн¤, узгодженн¤, терм≥н д≥њ та
дату останнього перегл¤ду регламенту;
     перел≥ку методик –  ≥з в≥домост¤ми про њх атестац≥ю;
     в≥домостей про   п≥дрозд≥л   чи  лаборатор≥ю,  що  зд≥йснюють
≥ндив≥дуальний  дозиметричний  контроль  персоналу,  прилади,  ¤к≥
використовуютьс¤  дл¤  веденн¤  контролю,  та  дату  њх  останньоњ
пов≥рки.   оп≥¤ св≥доцтва про акредитац≥ю п≥дрозд≥лу (лаборатор≥њ)
додаЇтьс¤ до зв≥ту.
     10. –озд≥л  "ќрган≥зац≥йно-техн≥чн≥  заходи  ≥з  забезпеченн¤
рад≥ац≥йноњ безпеки" маЇ м≥стити п≥дрозд≥л "–ад≥ац≥йний контроль",
де наводитьс¤ ≥нформац≥¤ щодо стану рад≥ац≥йного захисту персоналу
п≥дприЇмства  -  рад≥ац≥йно  небезпечн≥ чинники,  вим≥рюванн¤ ¤ких
визначаютьс¤ регламентами рад≥ац≥йного контролю,  њх допустим≥  та
контрольн≥ р≥вн≥:
     концентрац≥¤ рад≥оактивних  речовин   (радону   (торону)   та
доч≥рн≥х  продукт≥в  його  розпаду,  урану,  тор≥ю та продукт≥в њх
розпаду) у пов≥тр≥ (атмосферному,  рудничному, виробничих та ≥нших
прим≥щень);
     забрудненн¤ a-,  B-,  Y-рад≥онукл≥дами  шк≥ри,  спецод¤гу  та
робочих поверхонь (обладнанн¤, транспортних засоб≥в тощо);
     установлен≥ на п≥дприЇмств≥ та узгоджен≥  зг≥дно  з  вимогами
Ќ–Ѕ”-97  контрольн≥ р≥вн≥ опром≥ненн¤ персоналу.
     ЌадаЇтьс¤ оц≥нка  дозових  навантажень   дл¤   персоналу   за
нормальних умов експлуатац≥њ та в раз≥ авар≥й.
     ќбгрунтовуЇтьс¤, що ≥ндив≥дуальн≥ дози опром≥ненн¤  персоналу
¤к  за  нормальноњ  експлуатац≥њ,  так  ≥ при проектних авар≥¤х не
будуть   перевищувати   установлен≥   л≥м≥ти   доз   та   величини
≥ндив≥дуальних  доз та/або к≥льк≥сть ос≥б,  ¤к≥ опром≥нюютьс¤,  та
≥мов≥рн≥сть опром≥ненн¤ наст≥льки низьк≥,  наск≥льки це може  бути
дос¤гнуто з урахуванн¤м економ≥чних ≥ соц≥альних чинник≥в.
     11. –озд≥л  "–ад≥ац≥йний  мон≥торинг  довк≥лл¤"  маЇ  м≥стити
≥нформац≥ю  щодо впливу п≥дприЇмства на рад≥ац≥йний стан довк≥лл¤,
а саме:
     в≥домост≥ про  регламент  проведенн¤ рад≥ац≥йного мон≥торингу
(дал≥ - –ћ) довк≥лл¤, зокрема про затвердженн¤, узгодженн¤, терм≥н
д≥њ та дату останнього перегл¤ду регламенту;
     пор¤док реЇстрац≥њ, обл≥ку ≥ збер≥ганн¤ результат≥в –ћ;
     перел≥к методик –ћ ≥з в≥домост¤ми про њх атестац≥ю;
     в≥домост≥ про п≥дрозд≥л  чи  лаборатор≥ю,  що  провод¤ть  –ћ,
прилади,  ¤к≥ використовуютьс¤ дл¤ проведенн¤ мон≥торингу, та дату
њх останньоњ пов≥рки.   оп≥¤ св≥доцтва про акредитац≥ю  п≥дрозд≥лу
(лаборатор≥њ),  засв≥дчена  кер≥вником п≥дприЇмства,  додаЇтьс¤ до
«в≥ту;
     установлен≥ допустим≥   та   контрольн≥   викиди   та   скиди
п≥дприЇмства;
     значенн¤ рад≥ац≥йно  небезпечних  фактор≥в,  вим≥рюванн¤ ¤ких
визначаютьс¤ регламентом –ћ:
     вм≥ст у   пов≥тр≥   приповерхневого   шару  атмосфери  радону
(торону);
     вм≥ст у пов≥тр≥ аерозол≥в,  що м≥ст¤ть уран, тор≥й ≥ продукти
њх розпаду;
     поверхневе забрудненн¤ грунт≥в a-, B- Y-випром≥нювачами;
     об'Їмне забрудненн¤ грунт≥в a-, B-, Y-випром≥нювачами;
     вм≥ст урану,  тор≥ю  ≥  продукт≥в њх розпаду у вод≥ в≥дкритих
водоймищ та донних в≥дкладенн¤х;
     вм≥ст урану,  тор≥ю  ≥  продукт≥в  њх  розпаду  в першому в≥д
поверхн≥ водоносному горизонт≥;
     вм≥ст урану, тор≥ю ≥ продукт≥в њх розпаду в питн≥й вод≥;
     вм≥ст урану, тор≥ю ≥ продукт≥в њх розпаду в рослинах;
     вм≥ст урану,   тор≥ю  ≥  продукт≥в  њх  розпаду  в  продукц≥њ
с≥льського господарства.
     ” висновках розд≥лу обгрунтовуЇтьс¤, що:
     передексплуатац≥йний мон≥торинг  забезпечуЇ  достатн≥сть   та
повноту  спостережень за рад≥ац≥йним станом пов≥тр¤,  п≥дземних та
поверхневих вод,  грунт≥в,  рослинност≥,  м≥сцевоњ  фауни,  джерел
харчуванн¤  в  межах сан≥тарно-захисноњ зони та зони спостереженн¤
дл¤ оц≥нки масштаб≥в та р≥вн≥в впливу п≥дприЇмства на довк≥лл¤  та
прогнозу зм≥н стану довк≥лл¤;
     мон≥торинг п≥д   час   експлуатац≥њ   забезпечуЇ    своЇчасну
≥нформац≥ю  про  зм≥ни  передбачених  проектом значень рад≥ац≥йних
параметр≥в,  що характеризують рад≥ац≥йний  стан  п≥дприЇмства  та
його вплив на довк≥лл¤;
     п≥сл¤експлуатац≥йний мон≥торинг     забезпечуЇ      своЇчасне
ви¤вленн¤  виходу  рад≥онукл≥д≥в  за  меж≥  захисних  бар'Їр≥в дл¤
своЇчасного вжитт¤ запоб≥жних заход≥в  з  метою  дотриманн¤  вимог
Ќорм рад≥ац≥йноњ безпеки ”крањни Ќ–Ѕ”-97.

 Ќачальник ”правл≥нн¤ регулюванн¤
 безпеки рад≥ац≥йних технолог≥й
 та пристроњв                                          ¬.—.√олубЇв
 



Hosted by uCoz