TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



              ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ј√–ј–Ќќѓ ѕќЋ≤“» » ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 131 в≥д 18.05.2001


                  ѕро ѕрограму " адри јѕ -2004"


     –озгл¤нувши стан  кадрового  забезпеченн¤  аграрного  сектора
економ≥ки  держави  в  умовах  поглибленн¤  процес≥в  реформуванн¤
с≥льського господарства на основ≥  приватноњ власност≥  на землю ≥
майно,  основн≥  напр¤ми удосконаленн¤ системи п≥дготовки фах≥вц≥в
новоњ  генерац≥њ  у   вищих   навчальних   закладах   ≥   закладах
п≥сл¤дипломноњ   осв≥ти   та  з  метою  формуванн¤  ¤к≥сно  нового
кадрового потенц≥алу в јѕ  Ќ ј   ј « ” ё:

     1. «атвердити ѕрограму " адри јѕ  - 2004" (додаЇтьс¤).
     2.  ер≥вникам державних департамент≥в, департамент≥в та ≥нших
структурних      п≥дрозд≥л≥в      м≥н≥стерства.       ћ≥н≥стерству
агропромислового  комплексу  јвтономноњ –еспубл≥ки  рим,  головним
управл≥нн¤м    с≥льського     господарства     ≥     продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й,   кер≥вникам   вищих  аграрних  заклад≥в  та
заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти забезпечити безумовне  виконанн¤  у
встановлен≥ строки заход≥в, визначених ѕрограмою.
     3. ƒержавним     департаментам     продовольства,     рибного
господарства     ≥     ветеринарноњ     медицини,     ћ≥н≥стерству
агропромислового комплексу јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,  головним
управл≥нн¤м     с≥льського     господарства     ≥    продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й  розгл¤нути  на  зас≥данн¤х  колег≥й  питанн¤
роботи   з   кадрами   та  визначитись  ≥з  додатковими  заходами,
спр¤мованими   на   пол≥пшенн¤    забезпеченн¤    агропромислового
виробництва  галузей  та рег≥он≥в висококвал≥ф≥кованими фах≥вц¤ми,
створенн¤ умов дл¤ зм≥цненн¤ кадрового потенц≥алу,  њх  п≥дготовки
та систематичного п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ.
     4. ƒепартаменту кадровоњ пол≥тики,  аграрноњ осв≥ти та  науки
(ћельник) спр¤мувати орган≥заторську роботу на реал≥зац≥ю ѕрограми
" адри јѕ -2004".
     5.  онтроль   за   виконанн¤м   наказу  покласти  на  ѕершого
заступника ћ≥н≥стра Ћузана ё.я.

 ћ≥н≥стр                                               ≤. ириленко

                    ѕрограма " адри јѕ -2004"

                        «агальн≥ положенн¤

     –еал≥зац≥¤ стратег≥чних    напр¤мк≥в    аграрноњ    пол≥тики,
спр¤мованих   на   забезпеченн¤   продовольчоњ   безпеки   крањни,
нарощуванн¤ обс¤г≥в  виробництва  конкурентоспроможноњ  продукц≥њ,
глибоке  реформуванн¤ с≥льського господарства на засадах приватноњ
власност≥  на землю та майно,  створенн¤ умов дл¤ в≥льного  вибору
вид≥в   виробничоњ  д≥¤льност≥,  посиленн¤  державного  впливу  на
оздоровленн¤ економ≥чного стану  с≥льгоспп≥дприЇмств,  актив≥зац≥ю
≥нвестиц≥йноњ   д≥¤льност≥   та   проведенн¤  активноњ  соц≥альноњ
пол≥тики на сел≥,  значною м≥рою залежить в≥д кадрового потенц≥алу
галуз≥,  р≥вн¤  п≥дготовки  фах≥вц≥в,  зайн¤тих  на  вс≥х д≥л¤нках
агропромислового виробництва.
      ризова ситуац≥¤,  ¤ка  охопила вс≥  галуз≥  агропромислового
комплексу,  потребуЇ  докор≥нних  зм≥н  в  систем≥  управл≥нн¤  та
орган≥зац≥њ  веденн¤  виробництва,  забезпеченн¤  опосередкованого
державного   управл≥нн¤   економ≥кою,    удосконаленн¤    ринкових
механ≥зм≥в   ц≥нового   регулюванн¤,   в≥дновленн¤   та   розвитку
ресурсного   потенц≥алу,   продовженн¤   земельноњ    реформи    з
першочерговим вир≥шенн¤м питань прав власност≥ на землю.
     ¬ основу розробки  зазначеноњ  програми  покладен≥  положенн¤
ѕрограми  д≥¤льност≥   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни "–еформи заради
добробуту",  розробленоњ  в≥дпов≥дно  до  положень
посланн¤  ѕрезидента  ”крањни  до ¬ерховноњ –ади ”крањни 22 лютого
2000 року "”крањна:  поступ у XXI стол≥тт¤. —тратег≥¤ економ≥чного
та соц≥ального  розвитку  на  2000  -  2004  роки",
складовою частиною  ¤коњ  Ї  збереженн¤  ≥  поступове  нарощуванн¤
кадрового  потенц≥алу.  ”каз  ѕрезидента  ”крањни "ѕро нев≥дкладн≥
заходи щодо прискоренн¤ реформуванн¤ аграрного сектора економ≥ки",   
а   також    онцепц≥¤   кадрового   забезпеченн¤
агропромислового комплексу до 2010 року, схвалена р≥шенн¤м колег≥њ
ћ≥н≥стерства  агропромислового  комплексу  ”крањни,  наказ  в≥д 29
грудн¤ 1999 року N 381.
     ѕрограма передбачаЇ заходи,  спр¤мован≥ на задоволенн¤ потреб
аграрного сектора у висококвал≥ф≥кованих фах≥вц¤х,  створенн¤ умов
с≥льськ≥й  молод≥  дл¤  здобутт¤  вищоњ  та   профес≥йно-техн≥чноњ
осв≥ти,   п≥дготовку   резерву   кадр≥в  та  роботу  з  державними
службовц¤ми,  забезпеченн¤ ступеневого ≥  безперервного  навчанн¤,
упор¤дкуванн¤   мереж≥  аграрних  заклад≥в  осв≥ти,  зм≥цненн¤  њх
навчально-матер≥альноњ та  науковоњ  бази,  ≥нтеграц≥ю  у  св≥тову
осв≥т¤нську систему.

     1. ’арактеристика кадрового потенц≥алу агропромислового
                           виробництва

     ¬ систем≥ агропромислового комплексу за  станом  на  1  с≥чн¤
2000  року  було  зайн¤то  344,5  тис.  фах≥вц≥в,  в тому числ≥ на
виробництв≥ - 330,4 тис.  кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в. Ѕезпосередньо
в с≥льському господарств≥ на цих посадах працюЇ 311,6 тис.  чол. ≥
за останн≥  п'¤ть  рок≥в  њх  к≥льк≥сть  зменшилась  майже  на  17
в≥дсотк≥в.   —еред   75   тис.   кер≥вник≥в  с≥льськогосподарських
п≥дприЇмств ≥ головних спец≥ал≥ст≥в т≥льки 63 в≥дсотки мають повну
вищу  осв≥ту,  а  питома  вага  працюючих фах≥вц≥в пенс≥йного в≥ку
с¤гнула за 7 в≥дсотк≥в,  тод≥ ¤к в 1995 роц≥  вона  знаходилась  в
межах 5 в≥дсотк≥в.
     ¬раховуючи процеси     реформуванн¤     с≥льськогосподарських
п≥дприЇмств,    необх≥дн≥сть    нарощенн¤   обс¤г≥в   виробництва,
середньор≥чну  плинн≥сть  фах≥вц≥в,  зам≥щенн¤  вакантних   посад,
практик≥в   та   ос≥б  пенс≥йного  в≥ку,  розрахункова  потреба  у
п≥дготовц≥ спец≥ал≥ст≥в р≥зних р≥вн≥в складаЇ б≥л¤ 50 тис.  чол. в
р≥к.
     јграрними навчальними  закладами  I-IV   р≥вн≥в   акредитац≥њ
щор≥чно  ≥з  денноњ  ≥  заочноњ форм навчанн¤ випускаЇтьс¤ 43 тис.
спец≥ал≥ст≥в,  в  тому  числ≥  33,6   тис.   чол.   за   державним
замовленн¤м.  «азначен≥  обс¤ги  п≥дготовки не можуть повною м≥рою
забезпечити ротац≥ю кадр≥в.  ¬ той же час,  п≥дготовка фах≥вц≥в за
окремими напр¤мами перевищуЇ њх реальну потребу,  вимагають зм≥н у
зм≥ст≥ њх навчанн¤ реформи, що провод¤тьс¤ в јѕ .

          2. –еал≥зац≥¤ —тратег≥њ реформуванн¤ державноњ
          служби в  ”крањн≥ та  удосконаленн¤  роботи  з
            кадрами центрального апарату м≥н≥стерства

     2.1. ѕроводити щор≥чне функц≥ональне  обстеженн¤  структурних
п≥дрозд≥л≥в  м≥н≥стерства  ≥ за його результатами вносити зм≥ни до
його орган≥зац≥йноњ структури.

                                ¬иконавц≥: ”правл≥нн¤ реформуванн¤
                              управл≥нн¤ јѕ  та соц≥ально-трудових
                                    в≥дносин, ƒепартамент кадровоњ
                                      пол≥тики, аграрноњ осв≥ти та
                                      науки, кер≥вники структурних
                                         п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства.
                                   —трок виконанн¤: щор≥чно, I кв.

     2.2. Ќа основ≥ новоњ редакц≥њ “ипового положенн¤ про  кадрову
службу орган≥в виконавчоњ влади   розробити  ѕоложенн¤
про   кадрову  службу  ћ≥н≥стерства  аграрноњ  пол≥тики,  в  ¤кому
передбачити  посиленн¤  њњ   рол≥,   зм≥цненн¤   й   удосконаленн¤
д≥¤льност≥.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                              аграрноњ осв≥ти та науки, ”правл≥нн¤
                                    реформуванн¤ управл≥нн¤ јѕ  та
                                      соц≥ально-трудових в≥дносин.
                            —трок виконанн¤: II п≥вр≥чч¤ 2001 року

     2.3. «апровадити   Їдиний   пор¤док   проведенн¤   в≥дкритого
конкурсу та стажуванн¤  з≥  складанн¤м  ≥спиту  при  прийн¤тт≥  на
державну       службу      в      м≥н≥стерств≥      на      основ≥
квал≥ф≥кац≥йно-профес≥йних    характеристик    посад     державних
службовц≥в,  перейти  на проведенн¤ атестац≥њ державних службовц≥в
один раз в три роки,  њх ротац≥њ на  окремих  посадах  та  щор≥чну
оц≥нку виконанн¤ ними своњх обов'¤зк≥в ≥ завдань.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                               аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
                             структурних п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства.
                            —трок виконанн¤: II п≥вр≥чч¤ 2001 року

     2.4. «апровадити належне функц≥онуванн¤  та  розвиток  Їдиноњ
державноњ комп'ютерноњ мереж≥ " адри", передбачивши використанн¤ в
н≥й  в≥дпов≥дних  засоб≥в   мон≥торингу   ефективност≥   кадрового
потенц≥алу м≥н≥стерства.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                               аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
                              структурних п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     2.5. ќрган≥зувати  у   вищих   навчальних   закладах   в≥дб≥р
талановитоњ    молод≥,   ¤ка   ц≥кавитьс¤   питанн¤ми   державного
управл≥нн¤,  та њњ поглиблену п≥дготовку, стажуванн¤, в тому числ≥
≥  за  кордоном,  з  метою подальшого включенн¤ њх до в≥дпов≥дного
кадрового резерву на кер≥вн≥ посади агропромислового виробництва.

                   ¬иконавц≥:  ер≥вники вищих навчальних заклад≥в,
                           ћ≥нагропром јвтономноњ –еспубл≥ки  рим,
                        головн≥ управл≥нн¤ с≥льського господарства
                              ≥ продовольства облдержадм≥н≥страц≥й
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

       3. ¬изначенн¤ потреби ≥ обс¤г≥в ц≥льовоњ п≥дготовки
                     фах≥вц≥в дл¤ галузей јѕ 

     ƒос¤гненн¤ прогнозних  показник≥в  розвитку  агропромислового
виробництва можливе за умови зд≥йсненн¤  комплексу  орган≥зац≥йних
та економ≥чних заход≥в,  спр¤мованих на пол≥пшенн¤ ¤к≥сного складу
кадрового  потенц≥алу  аграрного   сектора,   визначеному   ”казом
ѕрезидента ”крањни  в≥д  19 березн¤ 1999 р.  N 262  "ѕро
державну п≥дтримку п≥дготовки фах≥вц≥в дл¤  с≥льськоњ  м≥сцевост≥"
та постановою   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  в≥д 29 червн¤ 1999 р.
N 1159   "ѕро  п≥дготовку  фах≥вц≥в  дл¤  роботи  в
с≥льськ≥й м≥сцевост≥".
     3.1. Ќа пер≥од 2000-2004 роки визначенн¤ потреби в п≥дготовц≥
кадр≥в дл¤ п≥дприЇмств,  установ  ≥  орган≥зац≥й  агропромислового
комплексу  проводити у пор¤дку,  затвердженому постановою  аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни  в≥д  29  червн¤  1999 року N 1159 
"ѕро п≥дготовку фах≥вц≥в дл¤ роботи в с≥льськ≥й м≥сцевост≥".
     ѕри цьому:
     - суб'Їкти господарськоњ д≥¤льност≥ ус≥х форм власност≥ разом
з  органами  м≥сцевого  самовр¤дуванн¤   визначають   необх≥дн≥сть
кадрових  перем≥щень  та фактичну ≥ прогнозну потребу в п≥дготовц≥
кадр≥в  за  в≥дпов≥дними   осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними   р≥вн¤ми   ≥
спец≥альност¤ми,  включаючи  розвиток  соц≥альноњ  сфери  на сел≥.
ќдночасно  враховуютьс¤  можливост≥  працевлаштуванн¤  випускник≥в
вищих   навчальних  заклад≥в  поточних  рок≥в,  ¤к≥  навчалис¤  за
державним  замовленн¤м   та   њх   направленн¤ми.   “ака   потреба
направл¤Їтьс¤ райдержадм≥н≥страц≥¤м.
     ¬раховуючи структурн≥ зм≥ни у виробнич≥й ≥ соц≥альн≥й сферах,
необх≥дн≥сть   зам≥щенн¤   вакантних  посад  ≥  плинн≥сть  кадр≥в,
перспективи  розвитку  галузей   виробництва,   районн≥   державн≥
адм≥н≥страц≥њ узагальнюють потребу в п≥дготовц≥ кадр≥в на плановий
та  наступн≥  роки  ≥  направл¤ють  њњ  органам   управл≥нн¤   јѕ 
јвтономноњ –еспубл≥ки  рим та облдержадм≥н≥страц≥й.

                       ¬иконавц≥: кер≥вники п≥дприЇмств, установ ≥
                                 орган≥зац≥й јѕ , органи м≥сцевого
                             самовр¤дуванн¤, органи управл≥нн¤ јѕ 
                                              райдержадм≥н≥страц≥й
                              —трок виконанн¤: щор≥чно до 1 лютого

     - за  пропозиц≥¤ми райдержадм≥н≥страц≥й органи управл≥нн¤ јѕ 
јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,  в≥дпов≥дн≥  структурн≥   п≥дрозд≥ли
облдержадм≥н≥страц≥й  формують замовленн¤ на п≥дготовку кадр≥в дл¤
рег≥ону за осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними р≥вн¤ми в розр≥з≥ напр¤м≥в та
спец≥альностей  ≥  своњ пропозиц≥њ щодо встановленн¤ план≥в набору
за державним замовленн¤м  ≥  квоти  прийому  с≥льськоњ  молод≥  до
конкретних навчальних заклад≥в направл¤ють ћ≥нагропол≥тики ”крањни

                                   ¬иконавц≥: ћ≥нагропром ј–  рим,
                                     головн≥ управл≥нн¤ с≥льського
                                      господарства ≥ продовольства
                                              облдержадм≥н≥страц≥й
                             —трок виконанн¤: щор≥чно до 1 березн¤

     ћ≥н≥стерство аграрноњ  пол≥тики узагальнюЇ дан≥ про потребу в
п≥дготовц≥  фах≥вц≥в  дл¤  агропромислового  комплексу  в  ц≥лому,
формуЇ  проект  державного  замовленн¤  на  п≥дготовку  кадр≥в  та
бюджетний запит на ц≥ ц≥л≥ ≥ направл¤Ї њх в≥дпов≥дно  ћ≥неконом≥ки
та  ћ≥нф≥ну.  ќдночасно  в  межах державного замовленн¤ встановлюЇ
квоту прийому с≥льськоњ молод≥ на плановий р≥к за  спец≥альност¤ми
в≥дпов≥дних  осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних  р≥вн≥в  по вищих навчальних
закладах ≥ доводить њњ до замовник≥в ≥ виконавц≥в.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                                          аграрноњ осв≥ти та науки
                             —трок виконанн¤: щор≥чно до 15 травн¤

     3.2. «  метою  рац≥онального  розм≥щенн¤  обс¤г≥в  державного
замовленн¤  на п≥дготовку фах≥вц≥в за напр¤мами та спец≥альност¤ми
в аграрних  закладах  осв≥ти  зд≥йснювати  його  перерозпод≥л  м≥ж
спец≥альност¤ми   ≥  спец≥ал≥зац≥¤ми  з  урахуванн¤м  рег≥ональноњ
потреби та працевлаштуванн¤ молодих випускник≥в.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                               аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
                                         вищих навчальних заклад≥в
                             —трок виконанн¤: щор≥чно до 1 вересн¤

     3.3. «апроваджувати   нов≥  форми  сп≥впрац≥  аграрних  вищих
заклад≥в  осв≥ти,  агропромислових   п≥дприЇмств,   приватних   та
фермерських  господарств,  установ ≥ орган≥зац≥й јѕ  ≥з с≥льськими
середн≥ми школами шл¤хом  створенн¤  в  них  с≥льськогосподарських
л≥цењв,  г≥мназ≥й,  ≥нших  тип≥в  навчальних  заклад≥в,  посиленн¤
профор≥Їнтац≥йноњ роботи,  широкого залученн¤ с≥льськоњ молод≥  до
навчанн¤  й  отриманн¤  вищоњ  осв≥ти,  ефективного њњ в≥дбору дл¤
п≥дготовки майбутн≥х спец≥ал≥ст≥в - аграрник≥в.

                                 ¬иконавц≥: кадров≥ служби орган≥в
                       управл≥нн¤ јѕ  ј–  рим, обласних ≥ районних
                                державних адм≥н≥страц≥й, кер≥вники
                                         вищих навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     3.4. ѕередбачати  в  правилах  прийому  до  вищих  навчальних
заклад≥в  розширенн¤  можливостей  зарахуванн¤ с≥льськоњ молод≥ ≥з
числа випускник≥в навчальних заклад≥в нижчого  р≥вн¤  акредитац≥њ,
переможц≥в  предметних  ол≥мп≥ад ≥ конкурс≥в,  виробничник≥в,  ¤к≥
працюють    за    спор≥дненими    спец≥альност¤ми    в     галуз¤х
агропромислового  виробництва,  та  њњ  направленн¤  на навчанн¤ в
пор¤дку,  визначеному постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 29
червн¤ 1999 року N 1159  "ѕро п≥дготовку фах≥вц≥в дл¤
роботи в с≥льськ≥й м≥сцевост≥"

                ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики, аграрноњ
                    осв≥ти та науки, кер≥вники навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     3.5. ѕерейти  на  скорочений  терм≥н  п≥дготовки  фах≥вц≥в  у
закладах  осв≥ти  вищого  р≥вн¤  акредитац≥њ  ≥з числа випускник≥в
заклад≥в  осв≥ти  нижчого  р≥вн¤   акредитац≥њ   за   спор≥дненими
спец≥альност¤ми ≥ профес≥¤ми.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
           аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники навчальних заклад≥в
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     3.6. ќпрацювати  та  внести  ћ≥носв≥ти  та  науки  пропозиц≥њ
стосовно механ≥зму поверненн¤ кошт≥в за навчанн¤ у випадках,  коли
випускник,  ¤кий навчавс¤ за рахунок кошт≥в державного бюджету, не
в≥дпрацював 3 роки  за  направленн¤м,  ¤к  це  передбачено  ”казом
ѕрезидента ”крањни в≥д 23 с≥чн¤ 1996 року N  77    "ѕро
заходи   щодо  реформуванн¤  системи  п≥дготовки  спец≥ал≥ст≥в  та
працевлаштуванн¤  випускник≥в  вищих  навчальних   заклад≥в"   (≥з
зм≥нами  внесеними  ”казом  ѕрезидента  ”крањни в≥д 16 травн¤ 1996
року N 342  та статтею 197   одексу  закон≥в  про  працю
”крањни.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                              аграрноњ осв≥ти та науки, об'Їднанн¤
                "”крс≥льгоспосв≥та", кер≥вники навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

            4. ќсновн≥ напр¤мки п≥дготовки фах≥вц≥в та
                  структуризац≥¤ спец≥альностей

     ≤снуюч≥ п≥дходи до п≥дготовки фах≥вц≥в  дл¤  агропромислового
виробництва  ще  не  в  повн≥й  м≥р≥  враховують  вимоги  сучасних
економ≥чних в≥дносин.  «апровадженн¤  нових  форм  господарюванн¤,
розвиток ринкових в≥дносин, технолог≥чна перебудова виробництва та
переробки с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ вимагаЇ докор≥нних  зм≥н
в процес≥ п≥дготовки фах≥вц≥в,  спр¤мованих на дос¤гненн¤ високого
р≥вн¤ профес≥онал≥зму,  формуванн¤ орган≥заторських зд≥бностей  та
комун≥кативних    ¤костей    спец≥ал≥ста    шл¤хом   трансформац≥њ
академ≥чного навчанн¤ у продуктивну практичну п≥дготовку.
     ƒ≥юча система  аграрноњ  осв≥ти,  до  складу ¤коњ вход¤ть 127
навчальних  заклад≥в,  в  тому  числ≥  11   агроун≥верситет≥в,   6
академ≥й,  3 ≥нститути, 20 коледж≥в та 87 техн≥кум≥в з в≥дпов≥дною
матер≥ально-техн≥чною та  науковою  базами,   здатна   забезпечити
випереджаючий розвиток аграрноњ осв≥ти в сучасних умовах.
     ƒл¤ задоволенн¤    потреб    агропромислового     виробництва
п≥дготовка  фах≥вц≥в ведетьс¤ у в≥дпов≥дност≥ з перел≥ком напр¤м≥в
≥   спец≥альностей   за   в≥дпов≥дними   осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними
р≥вн¤ми.
     ” вищих  аграрних   закладах   осв≥ти   п≥дготовка   фах≥вц≥в
зд≥йснюЇтьс¤   за  34  спец≥альност¤ми  та  69  спец≥ал≥зац≥¤ми  у
закладах осв≥ти 3-4 ≥ в≥дпов≥дно 39 ≥  58-у  закладах  осв≥ти  1-2
р≥вн≥в акредитац≥њ.
     «а останн≥   роки   в    агроун≥верситетах,    академ≥¤х    ≥
с≥льгосп≥нститутах  в≥дкрито  13,  а  в техн≥кумах ≥ коледжах - 10
нових спец≥альностей,  що зумовило в≥дпов≥дн≥ структурн≥  зм≥ни  в
самих   навчальних   закладах,  орган≥зац≥њ  нових  факультет≥в  ≥
в≥дд≥лень,  реструктуризац≥¤  спец≥альностей  тощо.  «апровадженн¤
ступеневоњ           системи          осв≥ти,          орган≥зац≥¤
навчально-науково-виробничих    комплекс≥в    стало    передумовою
створенн¤  навчальних  заклад≥в  нового  покол≥нн¤,  б≥льш широкоњ
≥нтеграц≥њ з науковими установами та виробництвом.
     « метою  подальшого  розвитку аграрноњ осв≥ти,  удосконаленн¤
мереж≥  та  системи  п≥дготовки  фах≥вц≥в   дл¤   агропромислового
виробництва зд≥йснити так≥ заходи:
     4.1. ¬раховуючи  реформуванн¤  аграрного  сектора  економ≥ки,
створенн¤  господарських  формувань  нового типу,  у встановленому
пор¤дку   внести   зм≥ни   до   д≥ючого   ѕерел≥ку   спец≥ал≥зац≥й
спец≥альностей, за  ¤кими зд≥йснюЇтьс¤ п≥дготовка фах≥вц≥в у вищих
навчальних  закладах  за  в≥дпов≥дними   осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними
р≥вн¤ми,  та  п≥дготувати  складов≥  державного  стандарту  на  њх
п≥дготовку.

                ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики, аграрноњ
                     осв≥ти та науки сп≥льно з ћ≥носв≥ти та науки,
                         ћ≥нагропромом ј–  рим, головн≥ управл≥нн¤
                           с≥льського господарства ≥ продовольства
                       облдержадм≥н≥страц≥й Ќауково- та Ќавчально-
                                                 методичний центри
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     4.2. ѕ≥дготувати навчальн≥ плани ≥  програми  з  ≥нтегрованоњ
спец≥альност≥   "јгро≥нженер"   та   дл¤  п≥дготовки  фах≥вц≥в  з≥
спец≥ал≥зац≥Їю  дл¤  роботи  в  обслуговуючих   кооперативах,   що
створюютьс¤ в агропромисловому комплекс≥.

                       ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний
                        центри, робоч≥ групи з розробки навчально-
                                           методичноњ документац≥њ
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     4.3. «абезпечити  перегл¤д  типових  ≥   робочих   навчальних
програм спец≥альних предмет≥в по вс≥х спец≥альност¤х, що готуютьс¤
в аграрних  вищих  закладах  осв≥ти,  виход¤чи  з  вимог  розвитку
приватного   сектора   економ≥ки,  розвитку  малого  ≥  середнього
п≥дприЇмництва,   оволод≥нн¤   майбутн≥ми   фах≥вц¤ми    сучасними
технолог≥¤ми   виробництва   ≥   переробки   с≥льськогосподарськоњ
продукц≥њ.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                  аграрноњ осв≥ти та науки, Ќауково- та Ќавчально-
                     методичний центри, кер≥вники вищих навчальних
                                                          заклад≥в
                                          —трок виконанн¤: щор≥чно

     4.4. –озробити  та  запровадити  новий   пор¤док   формуванн¤
обс¤г≥в  п≥дготовки  фах≥вц≥в  за  державним  замовленн¤м  у вищих
навчальних  закладах  ≥  скороченим  терм≥ном  навчанн¤  ≥з  числа
випускник≥в заклад≥в осв≥ти нижчого р≥вн¤ акредитац≥њ.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                         аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники вищих
                                               навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     4.5. ¬проваджувати сучасн≥ принципи  орган≥зац≥њ  навчального
процесу,   нов≥   технолог≥њ   навчанн¤,  удосконалювати  зм≥ст  ≥
структуру,  форми ≥ методи п≥дготовки  фах≥вц≥в,  ≥нтегруватись  у
м≥жнародн≥ осв≥тн≥ системи.

                          ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики
                   аграрноњ осв≥ти та науки, Ќауково-та Ќавчально-
              методичний центри, кер≥вники вищих аграрних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

      5. «м≥цненн¤ навчально-матер≥альноњ бази та кадрового
            потенц≥алу вищих аграрних заклад≥в осв≥ти

     ¬ галуз≥  аграрноњ осв≥ти дл¤ п≥дготовки висококвал≥ф≥кованих
спец≥ал≥ст≥в  створена  в≥дпов≥дна   навчально-матер≥альна   база,
варт≥ст≥,  ¤коњ  складаЇ  1,4  млрд.  гривень.  —ьогодн≥ на одного
студента припадаЇ близько 10 кв.  м аудиторного  фонду,  обладнано
б≥льше   12  тис.  каб≥нет≥в,  навчальних  клас≥в,  навчальних  та
наукових лаборатор≥й.
     ѕ≥дготовку фах≥вц≥в дл¤ агропромислового комплексу зд≥йснюють
11,5 тис¤ч≥ педагог≥чних та  науково-педагог≥чних  прац≥вник≥в,  в
тому  числ≥ 472 доктори наук та професор≥в,  2,9 тис¤ч≥ кандидат≥в
наук та наукових сп≥вроб≥тник≥в.
     ќрган≥зац≥¤ п≥дготовки  фах≥вц≥в  в сучасних умовах неможлива
без   оновленн¤   та   зм≥цненн¤   навчально-матер≥альноњ    бази,
запровадженн¤   нов≥тн≥х   ≥нформац≥йних   технолог≥й,   входженн¤
заклад≥в осв≥ти в Їдину  св≥тову  ≥нформац≥йну  систему,  освоЇнн¤
новоњ  техн≥ки та технолог≥й,  зм≥цненн¤ потенц≥алу педагог≥чних ≥
науково-педагог≥чних кадр≥в.
     « ц≥Їю метою передбачаЇтьс¤:
     5.1. ѕродовжити  роботу  по  упор¤дкуванню  мереж≥   заклад≥в
осв≥ти,  об'Їднанню  њх  м≥ж  собою,  передач≥ навчальних заклад≥в
нижчого р≥вн¤ акредитац≥њ до складу агроун≥верситет≥в та  академ≥й
¤к структурних п≥дрозд≥л≥в чи з правом юридичноњ особи ≥ створенню
рег≥ональних аграрних осв≥тн≥х центр≥в.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                 аграрноњ осв≥ти та науки, –ада ћ≥н≥стр≥в ј–  рим,
                                   облдержадм≥н≥страц≥њ, кер≥вники
                                         вищих навчальних заклад≥в
                                   —трок виконанн¤: 2001-2002 роки

     5.2. «д≥йснити передачу з балансу аграрних заклад≥в осв≥ти та
њх  навчально-досл≥дних  господарств  на  баланс  м≥сцевих орган≥в
самовр¤дуванн¤ об'Їкт≥в соц≥альноњ сфери, що не використовуютьс¤ у
навчальному   процес≥,  ≥  на  ц≥й  основ≥  скоротити  видатки  на
утриманн¤ вуз≥в та навантаженн¤ на ƒержавний бюджет.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                    аграрноњ осв≥ти та науки, ƒепартамент розвитку
                   соц≥альноњ ≥нфраструктури с≥льськоњ м≥сцевост≥,
                   об'Їднанн¤ "”крс≥льгоспосв≥та", кер≥вники вищих
                                               навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     5.3. ѕри   п≥дготовц≥   бюджетних  запит≥в  на  плановий  р≥к
передбачати в них в≥дновленн¤ ф≥нансуванн¤  з  ƒержавного  бюджету
видатк≥в  на  кап≥тальне  буд≥вництво ≥ ремонт об'Їкт≥в в аграрних
закладах осв≥ти,  придбанн¤ техн≥ки,  обладнанн¤ та  прилад≥в  дл¤
орган≥зац≥њ навчального процесу, виданн¤ навчальноњ л≥тератури.

                        ¬иконавц≥: ƒепартамент ф≥нансово-кредитноњ
                      та податковоњ пол≥тики. ƒепартамент кадровоњ
                    пол≥тики, аграрноњ осв≥ти та науки, об'Їднанн¤
                                               "”крс≥льгоспосв≥та"
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     5.4. –озширити практику залученн¤ ≥ спр¤муванн¤ позабюджетних
кошт≥в заклад≥в осв≥ти на оновленн¤  навчально-матер≥альноњ  бази,
переобладнанн¤   навчальних  аудитор≥й  ≥  лаборатор≥й,  придбанн¤
сучасних  техн≥чних  засоб≥в  навчанн¤,  переоснащенн¤   нов≥тн≥ми
машинами ≥ механ≥змами.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
         аграрноњ осв≥ти та науки, об'Їднанн¤ "”крс≥льгоспосв≥та",
                               кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     5.5. «апровадити   механ≥зм   наданн¤   молодим    громад¤нам
п≥льгових  довгострокових  кредит≥в  дл¤  здобутт¤  осв≥ти у вищих
аграрних закладах осв≥ти ¤к з ƒержавного бюджету ”крањни,  так ≥ з
м≥сцевих  бюджет≥в,  спр¤мувавши  њх  першочергово  д≥т¤м-сиротам,
д≥т¤м,  позбавленим батьк≥вського п≥клуванн¤,  ≥нвал≥дам  1  та  2
групи,  студентам  ≥з  с≥льських  малозабезпечених  ≥ багатод≥тних
с≥мей, а також переможц¤м учн≥вських ол≥мп≥ад.

                        ¬иконавц≥: ƒепартамент ф≥нансово-кредитноњ
            та податковоњ пол≥тики. ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
         аграрноњ осв≥ти та науки, об'Їднанн¤ "”крс≥льгоспосв≥та",
                               кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     5.6. « метою  забезпеченн¤  навчальною  л≥тературою  аграрних
заклад≥в  осв≥ти  при  формуванн≥ кошторису видатк≥в на п≥дготовку
фах≥вц≥в за кошти юридичних ≥  ф≥зичних  ос≥б  передбачати  в  них
витрати   на   виданн¤   ≥  придбанн¤  п≥дручник≥в  та  навчальних
пос≥бник≥в у розм≥р≥ не менше 5 в≥дсотк≥в в≥д загальних витрат  та
спр¤мувати њх  на  ц≥  ц≥л≥  через  спец≥альн≥ рахунки Ќауково- та
Ќавчально-методичного центр≥в.

                   ¬иконавц≥:  ер≥вники вищих навчальних заклад≥в,
            об'Їднанн¤ "”крс≥льгоспосв≥та", Ќауково- та Ќавчально-
                                                 методичний центри
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     5.7. «апровадити тендерний в≥дб≥р видавництв ≥ типограф≥й,  а
також ширше використовувати  власну  видавничу  базу  Ќауково-  та
Ќавчально-методичного центр≥в,  вищих навчальних заклад≥в ≥ на ц≥й
основ≥ зменшувати витрати  на  виданн¤  навчальноњ  л≥тератури  та
методичноњ документац≥њ.

               ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
                               кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     5.8. «д≥йснити  поступовий  перех≥д на написанн¤ п≥дручник≥в,
навчальних пос≥бник≥в,  конспект≥в лекц≥й в електронному вигл¤д≥ з
наданн¤м   грифу  ћ≥н≥стерства  аграрноњ  пол≥тики,  гарантуванн¤м
захисту  авторських  прав  та  можлив≥стю  њх  використанн¤  через
≥снуюч≥ комп'ютерн≥ мереж≥.

               ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
                               кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2002 року

     5.9. —творити    в≥дпов≥дн≥    п≥дрозд≥ли   в   Ќауково-   та
Ќавчально-методичному центрах ≥ орган≥зувати  в  них  виготовленн¤
дидактичних матер≥ал≥в (схем, д≥апозитив≥в, мул¤ж≥в, моделей тощо)
дл¤ забезпеченн¤ ними п≥дв≥домчих навчальних заклад≥в.

                ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри
                                   —трок виконанн¤: 2001-2004 роки

     5.10. «   метою  залученн¤  на¤вного  виробничого  потенц≥алу
розвивати д≥лове  сп≥вроб≥тництво  з  п≥дприЇмствами,  установами,
орган≥зац≥¤ми    агропромислового    комплексу,    приватними   та
фермерськими господарствами, ≥ншими господарськими структурами дл¤
зм≥цненн¤ бази практичноњ п≥дготовки фах≥вц≥в.

                ¬иконавц≥: ћ≥нагропром ј–  рим, головн≥ управл≥нн¤
                           с≥льського господарства ≥ продовольства
                             облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники вищих
                                               навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     5.11. –озробити положенн¤ про систему п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
та стажуванн¤ викладач≥в у  вищих  навчальних  закладах,  наукових
установах  ≥  на  виробництв≥,  а  також  пров≥дних  установах  за
кордоном.

                ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри
                                        —троки виконанн¤: 2001 р≥к

     5.12. «абезпечити  систематичне п≥двищенн¤ профес≥йного р≥вн¤
педагог≥чних та  науково-педагог≥чних  кадр≥в  у  в≥дпов≥дност≥  з
вимогами «акону ”крањни "ѕро осв≥ту".

                    ¬иконавц≥: кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                           —троки виконанн¤: починаючи з 2001 року

     5.13. –озробити   типов≥   перел≥ки   обладнанн¤   навчальних
лаборатор≥й  з  дисципл≥н  практичноњ  та профес≥йноњ п≥дготовки з
тим,  щоб забезпечити  об'Їктивну  видачу  л≥ценз≥й  на  в≥дкритт¤
спец≥альностей   та  проведенн¤  акредитац≥њ  п≥дготовки  фах≥вц≥в
в≥дпов≥дного квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤.

                ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри
                                  —троки виконанн¤: 2001-2004 роки

     5.14. «д≥йснювати    практичн≥    заходи    щодо   п≥двищенн¤
ефективност≥ д≥¤льност≥  асп≥рантури  та  докторантури,  створивши
умови  дл¤  проведенн¤  наукових  досл≥джень  та здобутт¤ наукових
ступен≥в.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                         аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники вищих
                                               навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     5.15. ѕродовжити    практику    залученн¤   до   викладацькоњ
д≥¤льност≥   пров≥дних   фах≥вц≥в    науково-досл≥дних    установ,
п≥дприЇмств    ≥    орган≥зац≥й    агропромислового   виробництва,
науково-педагог≥чних кадр≥в пров≥дних заклад≥в  осв≥ти  заруб≥жних
крањн.

                    ¬иконавц≥:  ер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     5.16. «апровадити     новий     механ≥зм     оплати     прац≥
науково-педагог≥чних кадр≥в  заклад≥в  осв≥ти та науково-досл≥дних
установ, ¤кий би стимулював њх роботу в техн≥кумах ≥ коледжах.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                             аграрноњ осв≥ти та науки, Ќауково- та
                            Ќавчально-методичний центри, кер≥вники
                                         вищих навчальних заклад≥в
 —трок виконанн¤: п≥сл¤ прийн¤тт¤ «акону ”крањни "ѕро вищу осв≥ту"

    6. ”досконаленн¤ зм≥сту осв≥ти та методичного забезпеченн¤
                       п≥дготовки фах≥вц≥в

     6.1. ”досконалювати     науково-    та    навчально-методичне
забезпеченн¤ учбового та виховного  процес≥в  в  закладах  осв≥ти,
забезпечувати  орган≥зац≥ю  навчального  процесу  ¤к  безперервноњ
науково-виробничоњ д≥¤льност≥ студент≥в.

               ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
                               кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     6.2. –озвивати   науково-техн≥чну   творч≥сть,   досл≥дницьку
роботу  студент≥в,  систематично  проводити  предметн≥ ол≥мп≥ади ≥
конкурси з метою залученн¤ зд≥бноњ молод≥ до науковоњ д≥¤льност≥.

                    ¬иконавц≥:  ер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     6.3. ¬раховуючи     необх≥дн≥сть     впровадженн¤    сучасних
≥нформац≥йних   технолог≥й   у   навчально-виховний   процес    та
забезпеченн¤   належних   умов   розвитку   ≥нформац≥йного   пол¤,
запровадити     в     систем≥      аграрноњ      осв≥ти      Їдину
комп'ютерно-≥нформац≥йну  мережу  (систему)  дл¤  формуванн¤ банку
даних та оперативного обм≥ну ≥нформац≥Їю з  м≥жнародними  центрами
аграрноњ осв≥ти, науково-досл≥дними установами та ф≥рмами з питань
розвитку аграрного сектора.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                   аграрноњ осв≥ти та науки, Ќац≥ональний аграрний
                  ун≥верситет, кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                  —троки виконанн¤: 2001-2004 роки

     6.4. «    метою    оволод≥нн¤   передовими   виробничими   та
≥нформац≥йними технолог≥¤ми забезпечити введенн¤ сучасного фах≥вц¤
в      мережу      ≥нформац≥йних     систем     шл¤хом     наданн¤
≥нформативно-консультативноњ допомоги    реформованим    суб'Їктам
господарюванн¤

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                  аграрноњ осв≥ти та науки. Ќауково- та Ќавчально-
            методичний центри, кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     6.5. «апочаткувати основи  ≥ндустр≥њ  виробництва  програмних
засоб≥в   навчанн¤   з   наступним   тиражуванн¤м   та  поширенн¤м
програмно-методичного  забезпеченн¤   на   основ≥    ≥нформац≥йних
технолог≥й з ус≥х основних спец≥альностей з метою створенн¤ Їдиноњ
схеми функц≥онуванн¤  лабораторно-комп'ютерних  клас≥в,  ¤к  основ
автоматизованих   систем   управл≥нн¤   технолог≥чними   процесами
агропромислового виробництва.

               ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
                               кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                   —трок виконанн¤: 2001-2004 роки

     6.6. «  метою   прискореноњ   адаптац≥њ   випускник≥в   вищих
навчальних    заклад≥в    до    вимог    виробництва   в   галуз¤х
агропромислового комплексу створити в  вищих  навчальних  закладах
≥нформац≥йно-консультац≥йн≥   центри   (пункти)   дл¤   практичноњ
допомоги молодим фах≥вц¤м в питанн¤х  орган≥зац≥њ  виробництва  та
ввести  в  практику  обов'¤зкове њх стажуванн¤ терм≥ном в≥д 1 до 3
м≥с¤ц≥в на посадах, ¤к≥ п≥дл¤гають зам≥щенню.

                ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики, аграрноњ
                осв≥ти та науки. Ќауково - та Ќавчально-методичний
                   центри, ћ≥нагропром ј–  рим, головн≥ управл≥нн¤
     с≥льського господарства ≥ продовольства облдержадм≥н≥страц≥й,
                               кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                   —трок виконанн¤: 2001-2004 роки

     6.7. ”загальнити  досв≥д роботи навчально-практичних центр≥в,
створених на баз≥ заклад≥в  осв≥ти  I-II  р≥вн≥в  акредитац≥њ,  та
п≥дготувати   пропозиц≥њ   щодо   подальшого   розвитку  мереж≥  ≥
удосконаленн¤ њх роботи.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                    аграрноњ осв≥ти та науки. Ќавчально-методичний
              центр по п≥дготовц≥ молодших спец≥ал≥ст≥в, кер≥вники
                                         вищих навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     6.8. «абезпечити перех≥д  до  п≥дготовки  спец≥ал≥ст≥в  новоњ
формац≥њ  шл¤хом поЇднанн¤ фундаментальноњ п≥дготовки з практичним
навчанн¤м,  п≥двищити р≥вень адаптац≥њ фах≥вц≥в до умов  сучасного
агропромислового виробництва.

                        ¬иконавц≥: кер≥вники вищих заклад≥в осв≥ти
                                  —троки виконанн¤: 2001-2004 роки

     6.9. «  метою  освоЇнн¤  сучасних   технолог≥й   виробництва,
прогресивних  метод≥в  господарюванн¤ п≥двищити р≥вень практичного
навчанн¤ студент≥в вищих навчальних заклад≥в п≥д  час  виробничих,
технолог≥чних   та   переддипломних   практик  у  в≥дпов≥дност≥  з
розвитком агропромислового виробництва.

                        ¬иконавц≥: кер≥вники вищих заклад≥в осв≥ти
                                        —троки виконанн¤: пост≥йно

     6.10. –озробити  та  затвердити  типове положенн¤ про пор¤док
орган≥зац≥њ та проведенн¤ практичноњ  п≥дготовки  студент≥в  вищих
аграрних навчальних заклад≥в.

               ¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
                                   кер≥вники вищих заклад≥в осв≥ти
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     6.11. ¬изначити  перел≥к  базових  господарств  ≥ п≥дприЇмств
агропромислового  комплексу   р≥зних   форм   господарюванн¤   дл¤
орган≥зац≥њ  практичного  навчанн¤  студент≥в  та розробити проект
типового положенн¤ про так≥  господарства,  передбачивши  в  ньому
залученн¤   до  ц≥Їњ  роботи  пров≥дних  фах≥вц≥в  з  виробництва,
регулюванн¤ правових  та  ф≥нансових  взаЇмов≥дносин  п≥дприЇмств,
орган≥зац≥й  ≥ установ ус≥х форм власност≥ з навчальними закладами
в питанн¤х орган≥зац≥њ практичноњ п≥дготовки майбутн≥х фах≥вц≥в.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                    аграрноњ осв≥ти та науки, ёридичне управл≥нн¤.
                          Ќавчально-методичний центр по п≥дготовц≥
                       молодших спец≥ал≥ст≥в, ћ≥нагропром ј–  рим,
                      головн≥ управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥
               продовольства облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники вищих
                                               навчальних заклад≥в
                                    —трок виконанн¤: 2001-2002 р≥к

     6.12. ѕерейти  на виконанн¤ дипломних проект≥в за конкретними
замовленн¤ми суб'Їкт≥в р≥зних форм  господарюванн¤,  залучаючи  до
кер≥вництва ними пров≥дних фах≥вц≥в з виробництва,  та забезпечити
њх захист з участю замовник≥в ≥ безпосередньо на виробництв≥.

                   ¬иконавц≥:  ер≥вники вищих навчальних заклад≥в,
                ћ≥нагропром ј–  рим, головн≥ управл≥нн¤ с≥льського
                господарства ≥ продовольства облдержадм≥н≥страц≥й,
                               кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     6.13. —пр¤мувати функц≥онуванн¤ системи п≥дготовки кадр≥в  на
забезпеченн¤   наступност≥   покол≥нь   хл≥бороб≥в,  збереженн¤  ≥
розвиток нац≥ональноњ культури та народних  традиц≥й  украњнського
села,  вихованн¤ власник≥в, д≥йсних господар≥в, патр≥от≥в держави,
громад¤н правового та демократичного сусп≥льства.

                    ¬иконавц≥: кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     6.14. —творювати   умови   спри¤нню   розвитку   м≥жнародного
сп≥вроб≥тництва в галуз≥  аграрноњ  осв≥ти  та  поширити  практику
орган≥зац≥њ  практичного  навчанн¤  студент≥в за кордоном в рамках
м≥жнародних угод та пр¤мих зв'¤зк≥в заклад≥в осв≥ти, брати активну
участь    в    м≥жнародних   змаганн¤х,   конкурсах,   ол≥мп≥адах,
конференц≥¤х, виставках та ≥нших осв≥т¤нських заходах.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                               аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
                                         вищих навчальних заклад≥в
                                        —троки виконанн¤: пост≥йно

     6.15. «абезпечити  д≥¤льн≥сть  вищих  навчальних  заклад≥в  в
рамках м≥жнародного сп≥вроб≥тництва за напр¤мами:
     - використанн¤  м≥жнародного  досв≥ду  дл¤  п≥двищенн¤ ¤кост≥
п≥дготовки в≥тчизн¤них спец≥ал≥ст≥в;
     - проведенн¤ м≥жнародних наукових конференц≥й,  симпоз≥ум≥в з
осв≥тньоњ проблематики;
     - м≥жнародна   кооперац≥¤   у   галуз≥   фундаментальних   та
прикладних досл≥джень;
     - удосконаленн¤  системи  впровадженн¤  нових  ≥ модерн≥зац≥њ
≥снуючих напр¤м≥в, форм ≥ метод≥в п≥дготовки фах≥вц≥в та ≥нше.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
     аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
                                        —трок виконанн¤ : пост≥йно

     6.16. «д≥йснювати   практичн≥    заходи    щодо    пол≥пшенн¤
орган≥зац≥њ  виховноњ  роботи  серед  студентськоњ  та  учн≥вськоњ
молод≥,  актив≥зувавши культурно-масову  та  спортивну  д≥¤льн≥сть
заклад≥в  осв≥ти.  «апровадити  проведенн¤  пер≥одичних тематичних
огл¤д≥в-конкурс≥в, художньоњ самод≥¤льност≥ та спортивних змагань.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                               аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
                                         вищих навчальних заклад≥в
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     7. ѕ≥сл¤дипломна осв≥та та п≥дготовка кадрового резерву

     ¬ питанн¤х    п≥дготовки,    переп≥дготовки   та   п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ фах≥вц≥в дл¤  агропромислового  виробництва  пост≥йна
увага   прид≥л¤Їтьс¤  п≥сл¤дипломному  њх  навчанню  ¤к  складовоњ
частини аграрноњ осв≥ти.
     ¬ систем≥   п≥сл¤дипломноњ   осв≥ти   ћ≥н≥стерства   аграрноњ
пол≥тики ”крањни щор≥чно проход¤ть  переп≥дготовку  та  п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ  понад  50  тис¤ч  фах≥вц≥в.  ѕроте навчальн≥ заклади
(п≥дрозд≥ли) п≥сл¤дипломноњ осв≥ти ще не повною м≥рою забезпечують
потреби   агропромислового   виробництва,   окрем≥   з  них  мають
малочисельний контингент слухач≥в,  пов≥льно удосконалюють зм≥ст ≥
форми навчанн¤ - етапах переходу до ринковоњ економ≥ки, допускають
дублюванн¤ у своњй робот≥.
     ѕодальший розвиток  п≥сл¤дипломного  навчанн¤  вимагаЇ  також
запровадженн¤ б≥льш моб≥льноњ системи переп≥дготовки ≥  п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ  виробничник≥в  та державних службовц≥в,  опрацюванн¤
системи навчанн¤ резерву кадр≥в, запровадженн¤ альтернативних форм
≥   метод≥в  навчанн¤,  розвитку  догов≥рних  в≥дносин  навчальних
заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти ≥з  замовниками  та  п≥двищенн¤  њх
взаЇмноњ в≥дпов≥дальност≥.
     « метою  реал≥зац≥њ  зазначеного   передбачаЇтьс¤   зд≥йснити
комплекс    заход≥в    з   проблем   переп≥дготовки   фах≥вц≥в   з
гостродеф≥цитних спец≥альностей, п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ працюючих
спец≥ал≥ст≥в, створенн¤ та навчанн¤ резерву кадр≥в, а саме:
     7.1. ѕродовжити  роботу  по  упор¤дкуванню  мереж≥   аграрних
навчальних заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти,  передбачаючи при цьому
створенн¤ Їдиного в рег≥он≥  ≥нституту  чи  центру  п≥сл¤дипломноњ
осв≥ти  кер≥вник≥в  ≥  спец≥ал≥ст≥в јѕ  ¤к структурного п≥дрозд≥лу
заклад≥в осв≥ти 1-4 р≥вн¤ акредитац≥њ шл¤хом  об'Їднанн¤  ≥снуючих
заклад≥в (п≥дрозд≥л≥в) п≥сл¤дипломноњ осв≥ти.

                ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики, аграрноњ
                     осв≥ти та науки, ћ≥нагропром ј–  рим, головн≥
                управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
               облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники навчальних заклад≥в
                                 —трок виконанн¤: 2001 - 2004 роки

     7.2. ѕерейти   на   формуванн¤   у   закладах   (п≥дрозд≥лах)
п≥сл¤дипломноњ   осв≥ти   щор≥чних   план≥в-граф≥к≥в    п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ  кер≥вник≥в  ≥  спец≥ал≥ст≥в за за¤вками замовник≥в в
межах доведених ћ≥нагропол≥тики кошторис≥в видатк≥в на ц≥ ц≥л≥  ≥з
кошт≥в ƒержавного бюджету ”крањни, ¤к≥ в свою чергу визначаютьс¤ ≥
розпод≥л¤ютьс¤ на конкурсних засадах.

                       ¬иконавц≥:  ер≥вники заклад≥в (п≥дрозд≥л≥в)
                                             п≥сл¤дипломноњ осв≥ти
                   —трок виконанн¤: щор≥чно, починаючи з 2001 року

     7.3. «абезпечити визначенн¤ базового зм≥сту переп≥дготовки та
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в агропромислового
виробництва,  розробку  нових   та   перегл¤д   ≥снуючих   типових
навчальних  ≥  навчально-тематичних план≥в та профес≥йних програм,
спр¤мованих на реал≥зац≥ю завдань,  визначених  ”казом  ѕрезидента
”крањни в≥д  3  грудн¤  1999  року  N  1529/99   "ѕро
нев≥дкладн≥ заходи щодо прискоренн¤ реформуванн¤ аграрного сектора
економ≥ки".

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                 аграрноњ осв≥ти та науки, ≥нститут п≥сл¤дипломноњ
                   осв≥ти кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ , кер≥вники
           навчальних заклад≥в (п≥дрозд≥л≥в/ п≥сл¤дипломноњ осв≥ти
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     7.4. «абезпечити у встановленому пор¤дку формуванн¤  проект≥в
державного  замовленн¤  на  п≥дготовку  ≥  п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
фах≥вц≥в јѕ ,  а також прац≥вник≥в орган≥в  державного  управл≥нн¤
агропромисловим  комплексом  в≥дпов≥дно  до  ѕоложенн¤  про Їдиний
пор¤док  п≥дготовки,  переп≥дготовки  та  п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ
кер≥вник≥в державних   п≥дприЇмств,    установ    ≥   орган≥зац≥й.

                 ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики аграрноњ
                     осв≥ти та науки, ћ≥нагропром ј–  рим, головн≥
                управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
                                              облдержадм≥н≥страц≥й
                                         —трок виконанн¤: пост≥йно

     7.5. ¬пор¤дкувати    систему    п≥дготовки    та   п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ фермер≥в.  «абезпечити розробку та виданн¤ навчальних
план≥в, профес≥йних програм, навчально-тематичних план≥в ≥ програм
переп≥дготовки   та   п≥двищенн¤   квал≥ф≥кац≥њ    кер≥вник≥в    ≥
спец≥ал≥ст≥в јѕ ,  методичних рекомендац≥й, навчальних пос≥бник≥в,
курс≥в     лекц≥й,     комплекс≥в      навчально-методичних      ≥
≥нформац≥йно-анал≥тичних  матер≥ал≥в  дл¤ опануванн¤ кадрами нових
п≥дход≥в у сфер≥ державного управл≥нн¤ јѕ .

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
          аграрноњ осв≥ти та науки. ≥нститут п≥сл¤дипломноњ осв≥ти
               кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ , кер≥вники навчальних
                                    заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     7.6. ¬ивчити питанн¤ та внести пропозиц≥њ щодо посиленн¤ рол≥
≤нституту  п≥сл¤дипломноњ  осв≥ти  кер≥вник≥в  ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ ,
створенн¤ њњ рег≥ональних навчальних центр≥в в  област¤х,  в  ¤ких
в≥дсутн≥  вищ≥  навчальн≥  заклади  III  - IV р≥вн≥в акредитац≥њ з
наданн¤м њм прав юридичноњ особи.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                 аграрноњ осв≥ти та науки, ≥нститут п≥сл¤дипломноњ
                     осв≥ти кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ , головн≥
                управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
                                              облдержадм≥н≥страц≥й
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     7.7. ѕерегл¤нути  та доповнити склад ос≥б з кадрового резерву
на зам≥щенн¤ посад кер≥вник≥в  державних  п≥дприЇмств,  установ  ≥
орган≥зац≥й  агропромислового  виробництва за рахунок залученн¤ до
нього  фах≥вц≥в  з  повною  вищою  осв≥тою  з  числа   заступник≥в
кер≥вник≥в,  кер≥вник≥в  структурних  п≥дрозд≥л≥в  та спец≥ал≥ст≥в
п≥дприЇмств,  установ  ≥  орган≥зац≥й  ус≥х  форм  власност≥,  ¤к≥
працюють  на  сел≥,  визначити прогнозну оц≥нку щор≥чноњ потреби у
навчанн≥ ос≥б з кадрового резерву та орган≥зувати його п≥дготовку.

                           ¬иконавц≥: ћ≥нагропром ј–  рим, головн≥
                 правл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
                   облдержадм≥н≥страц≥й, орган≥зац≥њ ≥ об'Їднанн¤,
                    що вход¤ть до сфери управл≥нн¤ ћ≥нагропол≥тики
                                   —трок виконанн¤: 2001-2004 роки

     7.8. ¬изначити  на  районному  та  обласному  р≥вн¤х   базов≥
п≥дприЇмства,  приватн≥  та  фермерськ≥  господарства,  установи ≥
орган≥зац≥њ  дл¤  проведенн¤  практичного  навчанн¤  ≥  стажуванн¤
слухач≥в  з  числа  ос≥б  з  кадрового  резерву на зам≥щенн¤ посад
кер≥вник≥в с≥льськогосподарських п≥дприЇмств  та  посад  державних
службовц≥в орган≥в управл≥нн¤ јѕ .

                           ¬иконавц≥: ћ≥нагропром ј–  рим, головн≥
                              управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥
                                продовольства облдержадм≥н≥страц≥й
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

        8. ”досконаленн¤ профес≥йноњ осв≥ти та п≥дготовка
                        роб≥тничих кадр≥в

     ¬ систем≥  јѕ   функц≥онуЇ  31  заклад  профес≥йно-техн≥чного
навчанн¤ роб≥тничих кадр≥в, де щор≥чно навчаЇтьс¤ близько 40 тис¤ч
чолов≥к. ѕроте в умовах скороченн¤ обс¤г≥в державного ф≥нансуванн¤
на п≥дготовку роб≥тничих  кадр≥в  в  даний  час  не  повною  м≥рою
використовуЇтьс¤  потенц≥ал та матер≥ально-навчальна база курсовоњ
мереж≥,  що потребуЇ удосконаленн¤ системи  п≥дготовки  роб≥тничих
кадр≥в.
     « ц≥Їю метою передбачаЇтьс¤:
     8.1. «д≥йснити  заходи  по  упор¤дкуванню  заклад≥в  курсовоњ
мереж≥,  що знаход¤тьс¤ в державн≥й власност≥,  та њх передачу  до
комунальноњ власност≥.

                          ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики
                    аграрноњ осв≥ти та науки, ћ≥нагропром ј–  рим,
        головн≥ управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
               облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники навчальних заклад≥в
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     8.2. –озробити  перел≥к  профес≥й  квал≥ф≥кованих роб≥тник≥в,
¤к≥ доц≥льно готувати в систем≥ курсовоњ мереж≥  та  безпосередньо
на   виробництв≥   дл¤   потреб   агропромислового   комплексу  ≥з
зазначенн¤м строк≥в навчанн¤ та д≥апазону розр¤д≥в.

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                 аграрноњ осв≥ти та науки. ”правл≥нн¤ реформуванн¤
                    управл≥нн¤ јѕ  ≥  соц≥ально-трудових в≥дносин,
                          Ќауково-методичний центр аграрноњ осв≥ти
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к

     8.3. ¬изначити перел≥к роб≥тничих профес≥й,  п≥дготовка  ¤ких
зд≥йснюЇтьс¤  за  п≥дтримки  з  ƒержавного бюджету,  та перейти на
формуванн¤ у закладах (п≥дрозд≥лах/ профес≥йно-техн≥чного навчанн¤
роб≥тничих  кадр≥в  щор≥чних  план≥в п≥дготовки,  переп≥дготовки ≥
п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ  кадр≥в  масових  профес≥й  за   за¤вками
замовник≥в  та  за  кошти  п≥дприЇмств  р≥зних  форм  власност≥ та
господарюванн¤, а також ф≥зичних ос≥б.

                          ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики
                    аграрноњ осв≥ти та науки, ћ≥нагропром ј–  рим,
                      головн≥ управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥
                     продовольства облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники
                      заклад≥в /п≥дрозд≥л≥в/ профес≥йно-техн≥чного
                                        навчанн¤ роб≥тничих кадр≥в
                            —трок виконанн¤: починаючи з 2001 року

     8.4. –озробити      складов≥       державних       стандарт≥в
профес≥йно-техн≥чноњ  осв≥ти  (типов≥  навчальн≥ плани та програми
навчанн¤ квал≥ф≥кованих роб≥тник≥в галузей јѕ ,  перел≥ки основних
навчально-наочних  та  техн≥чних  засоб≥в  навчанн¤ дл¤ п≥дготовки
роб≥тничих кадр≥в з конкретних профес≥й).

                         ¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
                      аграрноњ осв≥ти та науки, Ќауково-методичний
                                             центр аграрноњ осв≥ти
                                         —трок виконанн¤: 2001 р≥к
  



Hosted by uCoz