ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ј√–ј–Ќќѓ ѕќЋ≤“» » ” –јѓЌ»
Ќ ј ј «
N 131 в≥д 18.05.2001
ѕро ѕрограму " адри јѕ -2004"
–озгл¤нувши стан кадрового забезпеченн¤ аграрного сектора
економ≥ки держави в умовах поглибленн¤ процес≥в реформуванн¤
с≥льського господарства на основ≥ приватноњ власност≥ на землю ≥
майно, основн≥ напр¤ми удосконаленн¤ системи п≥дготовки фах≥вц≥в
новоњ генерац≥њ у вищих навчальних закладах ≥ закладах
п≥сл¤дипломноњ осв≥ти та з метою формуванн¤ ¤к≥сно нового
кадрового потенц≥алу в јѕ Ќ ј ј « ” ё:
1. «атвердити ѕрограму " адри јѕ - 2004" (додаЇтьс¤).
2. ер≥вникам державних департамент≥в, департамент≥в та ≥нших
структурних п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства. ћ≥н≥стерству
агропромислового комплексу јвтономноњ –еспубл≥ки рим, головним
управл≥нн¤м с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вникам вищих аграрних заклад≥в та
заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти забезпечити безумовне виконанн¤ у
встановлен≥ строки заход≥в, визначених ѕрограмою.
3. ƒержавним департаментам продовольства, рибного
господарства ≥ ветеринарноњ медицини, ћ≥н≥стерству
агропромислового комплексу јвтономноњ –еспубл≥ки рим, головним
управл≥нн¤м с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й розгл¤нути на зас≥данн¤х колег≥й питанн¤
роботи з кадрами та визначитись ≥з додатковими заходами,
спр¤мованими на пол≥пшенн¤ забезпеченн¤ агропромислового
виробництва галузей та рег≥он≥в висококвал≥ф≥кованими фах≥вц¤ми,
створенн¤ умов дл¤ зм≥цненн¤ кадрового потенц≥алу, њх п≥дготовки
та систематичного п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ.
4. ƒепартаменту кадровоњ пол≥тики, аграрноњ осв≥ти та науки
(ћельник) спр¤мувати орган≥заторську роботу на реал≥зац≥ю ѕрограми
" адри јѕ -2004".
5. онтроль за виконанн¤м наказу покласти на ѕершого
заступника ћ≥н≥стра Ћузана ё.я.
ћ≥н≥стр ≤. ириленко
ѕрограма " адри јѕ -2004"
«агальн≥ положенн¤
–еал≥зац≥¤ стратег≥чних напр¤мк≥в аграрноњ пол≥тики,
спр¤мованих на забезпеченн¤ продовольчоњ безпеки крањни,
нарощуванн¤ обс¤г≥в виробництва конкурентоспроможноњ продукц≥њ,
глибоке реформуванн¤ с≥льського господарства на засадах приватноњ
власност≥ на землю та майно, створенн¤ умов дл¤ в≥льного вибору
вид≥в виробничоњ д≥¤льност≥, посиленн¤ державного впливу на
оздоровленн¤ економ≥чного стану с≥льгоспп≥дприЇмств, актив≥зац≥ю
≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ та проведенн¤ активноњ соц≥альноњ
пол≥тики на сел≥, значною м≥рою залежить в≥д кадрового потенц≥алу
галуз≥, р≥вн¤ п≥дготовки фах≥вц≥в, зайн¤тих на вс≥х д≥л¤нках
агропромислового виробництва.
ризова ситуац≥¤, ¤ка охопила вс≥ галуз≥ агропромислового
комплексу, потребуЇ докор≥нних зм≥н в систем≥ управл≥нн¤ та
орган≥зац≥њ веденн¤ виробництва, забезпеченн¤ опосередкованого
державного управл≥нн¤ економ≥кою, удосконаленн¤ ринкових
механ≥зм≥в ц≥нового регулюванн¤, в≥дновленн¤ та розвитку
ресурсного потенц≥алу, продовженн¤ земельноњ реформи з
першочерговим вир≥шенн¤м питань прав власност≥ на землю.
¬ основу розробки зазначеноњ програми покладен≥ положенн¤
ѕрограми д≥¤льност≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни "–еформи заради
добробуту", розробленоњ в≥дпов≥дно до положень
посланн¤ ѕрезидента ”крањни до ¬ерховноњ –ади ”крањни 22 лютого
2000 року "”крањна: поступ у XXI стол≥тт¤. —тратег≥¤ економ≥чного
та соц≥ального розвитку на 2000 - 2004 роки",
складовою частиною ¤коњ Ї збереженн¤ ≥ поступове нарощуванн¤
кадрового потенц≥алу. ”каз ѕрезидента ”крањни "ѕро нев≥дкладн≥
заходи щодо прискоренн¤ реформуванн¤ аграрного сектора економ≥ки",
а також онцепц≥¤ кадрового забезпеченн¤
агропромислового комплексу до 2010 року, схвалена р≥шенн¤м колег≥њ
ћ≥н≥стерства агропромислового комплексу ”крањни, наказ в≥д 29
грудн¤ 1999 року N 381.
ѕрограма передбачаЇ заходи, спр¤мован≥ на задоволенн¤ потреб
аграрного сектора у висококвал≥ф≥кованих фах≥вц¤х, створенн¤ умов
с≥льськ≥й молод≥ дл¤ здобутт¤ вищоњ та профес≥йно-техн≥чноњ
осв≥ти, п≥дготовку резерву кадр≥в та роботу з державними
службовц¤ми, забезпеченн¤ ступеневого ≥ безперервного навчанн¤,
упор¤дкуванн¤ мереж≥ аграрних заклад≥в осв≥ти, зм≥цненн¤ њх
навчально-матер≥альноњ та науковоњ бази, ≥нтеграц≥ю у св≥тову
осв≥т¤нську систему.
1. ’арактеристика кадрового потенц≥алу агропромислового
виробництва
¬ систем≥ агропромислового комплексу за станом на 1 с≥чн¤
2000 року було зайн¤то 344,5 тис. фах≥вц≥в, в тому числ≥ на
виробництв≥ - 330,4 тис. кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в. Ѕезпосередньо
в с≥льському господарств≥ на цих посадах працюЇ 311,6 тис. чол. ≥
за останн≥ п'¤ть рок≥в њх к≥льк≥сть зменшилась майже на 17
в≥дсотк≥в. —еред 75 тис. кер≥вник≥в с≥льськогосподарських
п≥дприЇмств ≥ головних спец≥ал≥ст≥в т≥льки 63 в≥дсотки мають повну
вищу осв≥ту, а питома вага працюючих фах≥вц≥в пенс≥йного в≥ку
с¤гнула за 7 в≥дсотк≥в, тод≥ ¤к в 1995 роц≥ вона знаходилась в
межах 5 в≥дсотк≥в.
¬раховуючи процеси реформуванн¤ с≥льськогосподарських
п≥дприЇмств, необх≥дн≥сть нарощенн¤ обс¤г≥в виробництва,
середньор≥чну плинн≥сть фах≥вц≥в, зам≥щенн¤ вакантних посад,
практик≥в та ос≥б пенс≥йного в≥ку, розрахункова потреба у
п≥дготовц≥ спец≥ал≥ст≥в р≥зних р≥вн≥в складаЇ б≥л¤ 50 тис. чол. в
р≥к.
јграрними навчальними закладами I-IV р≥вн≥в акредитац≥њ
щор≥чно ≥з денноњ ≥ заочноњ форм навчанн¤ випускаЇтьс¤ 43 тис.
спец≥ал≥ст≥в, в тому числ≥ 33,6 тис. чол. за державним
замовленн¤м. «азначен≥ обс¤ги п≥дготовки не можуть повною м≥рою
забезпечити ротац≥ю кадр≥в. ¬ той же час, п≥дготовка фах≥вц≥в за
окремими напр¤мами перевищуЇ њх реальну потребу, вимагають зм≥н у
зм≥ст≥ њх навчанн¤ реформи, що провод¤тьс¤ в јѕ .
2. –еал≥зац≥¤ —тратег≥њ реформуванн¤ державноњ
служби в ”крањн≥ та удосконаленн¤ роботи з
кадрами центрального апарату м≥н≥стерства
2.1. ѕроводити щор≥чне функц≥ональне обстеженн¤ структурних
п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства ≥ за його результатами вносити зм≥ни до
його орган≥зац≥йноњ структури.
¬иконавц≥: ”правл≥нн¤ реформуванн¤
управл≥нн¤ јѕ та соц≥ально-трудових
в≥дносин, ƒепартамент кадровоњ
пол≥тики, аграрноњ осв≥ти та
науки, кер≥вники структурних
п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства.
—трок виконанн¤: щор≥чно, I кв.
2.2. Ќа основ≥ новоњ редакц≥њ “ипового положенн¤ про кадрову
службу орган≥в виконавчоњ влади розробити ѕоложенн¤
про кадрову службу ћ≥н≥стерства аграрноњ пол≥тики, в ¤кому
передбачити посиленн¤ њњ рол≥, зм≥цненн¤ й удосконаленн¤
д≥¤льност≥.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, ”правл≥нн¤
реформуванн¤ управл≥нн¤ јѕ та
соц≥ально-трудових в≥дносин.
—трок виконанн¤: II п≥вр≥чч¤ 2001 року
2.3. «апровадити Їдиний пор¤док проведенн¤ в≥дкритого
конкурсу та стажуванн¤ з≥ складанн¤м ≥спиту при прийн¤тт≥ на
державну службу в м≥н≥стерств≥ на основ≥
квал≥ф≥кац≥йно-профес≥йних характеристик посад державних
службовц≥в, перейти на проведенн¤ атестац≥њ державних службовц≥в
один раз в три роки, њх ротац≥њ на окремих посадах та щор≥чну
оц≥нку виконанн¤ ними своњх обов'¤зк≥в ≥ завдань.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
структурних п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства.
—трок виконанн¤: II п≥вр≥чч¤ 2001 року
2.4. «апровадити належне функц≥онуванн¤ та розвиток Їдиноњ
державноњ комп'ютерноњ мереж≥ " адри", передбачивши використанн¤ в
н≥й в≥дпов≥дних засоб≥в мон≥торингу ефективност≥ кадрового
потенц≥алу м≥н≥стерства.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
структурних п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
2.5. ќрган≥зувати у вищих навчальних закладах в≥дб≥р
талановитоњ молод≥, ¤ка ц≥кавитьс¤ питанн¤ми державного
управл≥нн¤, та њњ поглиблену п≥дготовку, стажуванн¤, в тому числ≥
≥ за кордоном, з метою подальшого включенн¤ њх до в≥дпов≥дного
кадрового резерву на кер≥вн≥ посади агропромислового виробництва.
¬иконавц≥: ер≥вники вищих навчальних заклад≥в,
ћ≥нагропром јвтономноњ –еспубл≥ки рим,
головн≥ управл≥нн¤ с≥льського господарства
≥ продовольства облдержадм≥н≥страц≥й
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
3. ¬изначенн¤ потреби ≥ обс¤г≥в ц≥льовоњ п≥дготовки
фах≥вц≥в дл¤ галузей јѕ
ƒос¤гненн¤ прогнозних показник≥в розвитку агропромислового
виробництва можливе за умови зд≥йсненн¤ комплексу орган≥зац≥йних
та економ≥чних заход≥в, спр¤мованих на пол≥пшенн¤ ¤к≥сного складу
кадрового потенц≥алу аграрного сектора, визначеному ”казом
ѕрезидента ”крањни в≥д 19 березн¤ 1999 р. N 262 "ѕро
державну п≥дтримку п≥дготовки фах≥вц≥в дл¤ с≥льськоњ м≥сцевост≥"
та постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 29 червн¤ 1999 р.
N 1159 "ѕро п≥дготовку фах≥вц≥в дл¤ роботи в
с≥льськ≥й м≥сцевост≥".
3.1. Ќа пер≥од 2000-2004 роки визначенн¤ потреби в п≥дготовц≥
кадр≥в дл¤ п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й агропромислового
комплексу проводити у пор¤дку, затвердженому постановою аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 29 червн¤ 1999 року N 1159
"ѕро п≥дготовку фах≥вц≥в дл¤ роботи в с≥льськ≥й м≥сцевост≥".
ѕри цьому:
- суб'Їкти господарськоњ д≥¤льност≥ ус≥х форм власност≥ разом
з органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤ визначають необх≥дн≥сть
кадрових перем≥щень та фактичну ≥ прогнозну потребу в п≥дготовц≥
кадр≥в за в≥дпов≥дними осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними р≥вн¤ми ≥
спец≥альност¤ми, включаючи розвиток соц≥альноњ сфери на сел≥.
ќдночасно враховуютьс¤ можливост≥ працевлаштуванн¤ випускник≥в
вищих навчальних заклад≥в поточних рок≥в, ¤к≥ навчалис¤ за
державним замовленн¤м та њх направленн¤ми. “ака потреба
направл¤Їтьс¤ райдержадм≥н≥страц≥¤м.
¬раховуючи структурн≥ зм≥ни у виробнич≥й ≥ соц≥альн≥й сферах,
необх≥дн≥сть зам≥щенн¤ вакантних посад ≥ плинн≥сть кадр≥в,
перспективи розвитку галузей виробництва, районн≥ державн≥
адм≥н≥страц≥њ узагальнюють потребу в п≥дготовц≥ кадр≥в на плановий
та наступн≥ роки ≥ направл¤ють њњ органам управл≥нн¤ јѕ
јвтономноњ –еспубл≥ки рим та облдержадм≥н≥страц≥й.
¬иконавц≥: кер≥вники п≥дприЇмств, установ ≥
орган≥зац≥й јѕ , органи м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, органи управл≥нн¤ јѕ
райдержадм≥н≥страц≥й
—трок виконанн¤: щор≥чно до 1 лютого
- за пропозиц≥¤ми райдержадм≥н≥страц≥й органи управл≥нн¤ јѕ
јвтономноњ –еспубл≥ки рим, в≥дпов≥дн≥ структурн≥ п≥дрозд≥ли
облдержадм≥н≥страц≥й формують замовленн¤ на п≥дготовку кадр≥в дл¤
рег≥ону за осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними р≥вн¤ми в розр≥з≥ напр¤м≥в та
спец≥альностей ≥ своњ пропозиц≥њ щодо встановленн¤ план≥в набору
за державним замовленн¤м ≥ квоти прийому с≥льськоњ молод≥ до
конкретних навчальних заклад≥в направл¤ють ћ≥нагропол≥тики ”крањни
¬иконавц≥: ћ≥нагропром ј– рим,
головн≥ управл≥нн¤ с≥льського
господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й
—трок виконанн¤: щор≥чно до 1 березн¤
ћ≥н≥стерство аграрноњ пол≥тики узагальнюЇ дан≥ про потребу в
п≥дготовц≥ фах≥вц≥в дл¤ агропромислового комплексу в ц≥лому,
формуЇ проект державного замовленн¤ на п≥дготовку кадр≥в та
бюджетний запит на ц≥ ц≥л≥ ≥ направл¤Ї њх в≥дпов≥дно ћ≥неконом≥ки
та ћ≥нф≥ну. ќдночасно в межах державного замовленн¤ встановлюЇ
квоту прийому с≥льськоњ молод≥ на плановий р≥к за спец≥альност¤ми
в≥дпов≥дних осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних р≥вн≥в по вищих навчальних
закладах ≥ доводить њњ до замовник≥в ≥ виконавц≥в.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки
—трок виконанн¤: щор≥чно до 15 травн¤
3.2. « метою рац≥онального розм≥щенн¤ обс¤г≥в державного
замовленн¤ на п≥дготовку фах≥вц≥в за напр¤мами та спец≥альност¤ми
в аграрних закладах осв≥ти зд≥йснювати його перерозпод≥л м≥ж
спец≥альност¤ми ≥ спец≥ал≥зац≥¤ми з урахуванн¤м рег≥ональноњ
потреби та працевлаштуванн¤ молодих випускник≥в.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: щор≥чно до 1 вересн¤
3.3. «апроваджувати нов≥ форми сп≥впрац≥ аграрних вищих
заклад≥в осв≥ти, агропромислових п≥дприЇмств, приватних та
фермерських господарств, установ ≥ орган≥зац≥й јѕ ≥з с≥льськими
середн≥ми школами шл¤хом створенн¤ в них с≥льськогосподарських
л≥цењв, г≥мназ≥й, ≥нших тип≥в навчальних заклад≥в, посиленн¤
профор≥Їнтац≥йноњ роботи, широкого залученн¤ с≥льськоњ молод≥ до
навчанн¤ й отриманн¤ вищоњ осв≥ти, ефективного њњ в≥дбору дл¤
п≥дготовки майбутн≥х спец≥ал≥ст≥в - аграрник≥в.
¬иконавц≥: кадров≥ служби орган≥в
управл≥нн¤ јѕ ј– рим, обласних ≥ районних
державних адм≥н≥страц≥й, кер≥вники
вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
3.4. ѕередбачати в правилах прийому до вищих навчальних
заклад≥в розширенн¤ можливостей зарахуванн¤ с≥льськоњ молод≥ ≥з
числа випускник≥в навчальних заклад≥в нижчого р≥вн¤ акредитац≥њ,
переможц≥в предметних ол≥мп≥ад ≥ конкурс≥в, виробничник≥в, ¤к≥
працюють за спор≥дненими спец≥альност¤ми в галуз¤х
агропромислового виробництва, та њњ направленн¤ на навчанн¤ в
пор¤дку, визначеному постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 29
червн¤ 1999 року N 1159 "ѕро п≥дготовку фах≥вц≥в дл¤
роботи в с≥льськ≥й м≥сцевост≥"
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики, аграрноњ
осв≥ти та науки, кер≥вники навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
3.5. ѕерейти на скорочений терм≥н п≥дготовки фах≥вц≥в у
закладах осв≥ти вищого р≥вн¤ акредитац≥њ ≥з числа випускник≥в
заклад≥в осв≥ти нижчого р≥вн¤ акредитац≥њ за спор≥дненими
спец≥альност¤ми ≥ профес≥¤ми.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
3.6. ќпрацювати та внести ћ≥носв≥ти та науки пропозиц≥њ
стосовно механ≥зму поверненн¤ кошт≥в за навчанн¤ у випадках, коли
випускник, ¤кий навчавс¤ за рахунок кошт≥в державного бюджету, не
в≥дпрацював 3 роки за направленн¤м, ¤к це передбачено ”казом
ѕрезидента ”крањни в≥д 23 с≥чн¤ 1996 року N 77 "ѕро
заходи щодо реформуванн¤ системи п≥дготовки спец≥ал≥ст≥в та
працевлаштуванн¤ випускник≥в вищих навчальних заклад≥в" (≥з
зм≥нами внесеними ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 16 травн¤ 1996
року N 342 та статтею 197 одексу закон≥в про працю
”крањни.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, об'Їднанн¤
"”крс≥льгоспосв≥та", кер≥вники навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
4. ќсновн≥ напр¤мки п≥дготовки фах≥вц≥в та
структуризац≥¤ спец≥альностей
≤снуюч≥ п≥дходи до п≥дготовки фах≥вц≥в дл¤ агропромислового
виробництва ще не в повн≥й м≥р≥ враховують вимоги сучасних
економ≥чних в≥дносин. «апровадженн¤ нових форм господарюванн¤,
розвиток ринкових в≥дносин, технолог≥чна перебудова виробництва та
переробки с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ вимагаЇ докор≥нних зм≥н
в процес≥ п≥дготовки фах≥вц≥в, спр¤мованих на дос¤гненн¤ високого
р≥вн¤ профес≥онал≥зму, формуванн¤ орган≥заторських зд≥бностей та
комун≥кативних ¤костей спец≥ал≥ста шл¤хом трансформац≥њ
академ≥чного навчанн¤ у продуктивну практичну п≥дготовку.
ƒ≥юча система аграрноњ осв≥ти, до складу ¤коњ вход¤ть 127
навчальних заклад≥в, в тому числ≥ 11 агроун≥верситет≥в, 6
академ≥й, 3 ≥нститути, 20 коледж≥в та 87 техн≥кум≥в з в≥дпов≥дною
матер≥ально-техн≥чною та науковою базами, здатна забезпечити
випереджаючий розвиток аграрноњ осв≥ти в сучасних умовах.
ƒл¤ задоволенн¤ потреб агропромислового виробництва
п≥дготовка фах≥вц≥в ведетьс¤ у в≥дпов≥дност≥ з перел≥ком напр¤м≥в
≥ спец≥альностей за в≥дпов≥дними осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними
р≥вн¤ми.
” вищих аграрних закладах осв≥ти п≥дготовка фах≥вц≥в
зд≥йснюЇтьс¤ за 34 спец≥альност¤ми та 69 спец≥ал≥зац≥¤ми у
закладах осв≥ти 3-4 ≥ в≥дпов≥дно 39 ≥ 58-у закладах осв≥ти 1-2
р≥вн≥в акредитац≥њ.
«а останн≥ роки в агроун≥верситетах, академ≥¤х ≥
с≥льгосп≥нститутах в≥дкрито 13, а в техн≥кумах ≥ коледжах - 10
нових спец≥альностей, що зумовило в≥дпов≥дн≥ структурн≥ зм≥ни в
самих навчальних закладах, орган≥зац≥њ нових факультет≥в ≥
в≥дд≥лень, реструктуризац≥¤ спец≥альностей тощо. «апровадженн¤
ступеневоњ системи осв≥ти, орган≥зац≥¤
навчально-науково-виробничих комплекс≥в стало передумовою
створенн¤ навчальних заклад≥в нового покол≥нн¤, б≥льш широкоњ
≥нтеграц≥њ з науковими установами та виробництвом.
« метою подальшого розвитку аграрноњ осв≥ти, удосконаленн¤
мереж≥ та системи п≥дготовки фах≥вц≥в дл¤ агропромислового
виробництва зд≥йснити так≥ заходи:
4.1. ¬раховуючи реформуванн¤ аграрного сектора економ≥ки,
створенн¤ господарських формувань нового типу, у встановленому
пор¤дку внести зм≥ни до д≥ючого ѕерел≥ку спец≥ал≥зац≥й
спец≥альностей, за ¤кими зд≥йснюЇтьс¤ п≥дготовка фах≥вц≥в у вищих
навчальних закладах за в≥дпов≥дними осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними
р≥вн¤ми, та п≥дготувати складов≥ державного стандарту на њх
п≥дготовку.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики, аграрноњ
осв≥ти та науки сп≥льно з ћ≥носв≥ти та науки,
ћ≥нагропромом ј– рим, головн≥ управл≥нн¤
с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й Ќауково- та Ќавчально-
методичний центри
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
4.2. ѕ≥дготувати навчальн≥ плани ≥ програми з ≥нтегрованоњ
спец≥альност≥ "јгро≥нженер" та дл¤ п≥дготовки фах≥вц≥в з≥
спец≥ал≥зац≥Їю дл¤ роботи в обслуговуючих кооперативах, що
створюютьс¤ в агропромисловому комплекс≥.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний
центри, робоч≥ групи з розробки навчально-
методичноњ документац≥њ
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
4.3. «абезпечити перегл¤д типових ≥ робочих навчальних
програм спец≥альних предмет≥в по вс≥х спец≥альност¤х, що готуютьс¤
в аграрних вищих закладах осв≥ти, виход¤чи з вимог розвитку
приватного сектора економ≥ки, розвитку малого ≥ середнього
п≥дприЇмництва, оволод≥нн¤ майбутн≥ми фах≥вц¤ми сучасними
технолог≥¤ми виробництва ≥ переробки с≥льськогосподарськоњ
продукц≥њ.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, Ќауково- та Ќавчально-
методичний центри, кер≥вники вищих навчальних
заклад≥в
—трок виконанн¤: щор≥чно
4.4. –озробити та запровадити новий пор¤док формуванн¤
обс¤г≥в п≥дготовки фах≥вц≥в за державним замовленн¤м у вищих
навчальних закладах ≥ скороченим терм≥ном навчанн¤ ≥з числа
випускник≥в заклад≥в осв≥ти нижчого р≥вн¤ акредитац≥њ.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники вищих
навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
4.5. ¬проваджувати сучасн≥ принципи орган≥зац≥њ навчального
процесу, нов≥ технолог≥њ навчанн¤, удосконалювати зм≥ст ≥
структуру, форми ≥ методи п≥дготовки фах≥вц≥в, ≥нтегруватись у
м≥жнародн≥ осв≥тн≥ системи.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики
аграрноњ осв≥ти та науки, Ќауково-та Ќавчально-
методичний центри, кер≥вники вищих аграрних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
5. «м≥цненн¤ навчально-матер≥альноњ бази та кадрового
потенц≥алу вищих аграрних заклад≥в осв≥ти
¬ галуз≥ аграрноњ осв≥ти дл¤ п≥дготовки висококвал≥ф≥кованих
спец≥ал≥ст≥в створена в≥дпов≥дна навчально-матер≥альна база,
варт≥ст≥, ¤коњ складаЇ 1,4 млрд. гривень. —ьогодн≥ на одного
студента припадаЇ близько 10 кв. м аудиторного фонду, обладнано
б≥льше 12 тис. каб≥нет≥в, навчальних клас≥в, навчальних та
наукових лаборатор≥й.
ѕ≥дготовку фах≥вц≥в дл¤ агропромислового комплексу зд≥йснюють
11,5 тис¤ч≥ педагог≥чних та науково-педагог≥чних прац≥вник≥в, в
тому числ≥ 472 доктори наук та професор≥в, 2,9 тис¤ч≥ кандидат≥в
наук та наукових сп≥вроб≥тник≥в.
ќрган≥зац≥¤ п≥дготовки фах≥вц≥в в сучасних умовах неможлива
без оновленн¤ та зм≥цненн¤ навчально-матер≥альноњ бази,
запровадженн¤ нов≥тн≥х ≥нформац≥йних технолог≥й, входженн¤
заклад≥в осв≥ти в Їдину св≥тову ≥нформац≥йну систему, освоЇнн¤
новоњ техн≥ки та технолог≥й, зм≥цненн¤ потенц≥алу педагог≥чних ≥
науково-педагог≥чних кадр≥в.
« ц≥Їю метою передбачаЇтьс¤:
5.1. ѕродовжити роботу по упор¤дкуванню мереж≥ заклад≥в
осв≥ти, об'Їднанню њх м≥ж собою, передач≥ навчальних заклад≥в
нижчого р≥вн¤ акредитац≥њ до складу агроун≥верситет≥в та академ≥й
¤к структурних п≥дрозд≥л≥в чи з правом юридичноњ особи ≥ створенню
рег≥ональних аграрних осв≥тн≥х центр≥в.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, –ада ћ≥н≥стр≥в ј– рим,
облдержадм≥н≥страц≥њ, кер≥вники
вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001-2002 роки
5.2. «д≥йснити передачу з балансу аграрних заклад≥в осв≥ти та
њх навчально-досл≥дних господарств на баланс м≥сцевих орган≥в
самовр¤дуванн¤ об'Їкт≥в соц≥альноњ сфери, що не використовуютьс¤ у
навчальному процес≥, ≥ на ц≥й основ≥ скоротити видатки на
утриманн¤ вуз≥в та навантаженн¤ на ƒержавний бюджет.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, ƒепартамент розвитку
соц≥альноњ ≥нфраструктури с≥льськоњ м≥сцевост≥,
об'Їднанн¤ "”крс≥льгоспосв≥та", кер≥вники вищих
навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
5.3. ѕри п≥дготовц≥ бюджетних запит≥в на плановий р≥к
передбачати в них в≥дновленн¤ ф≥нансуванн¤ з ƒержавного бюджету
видатк≥в на кап≥тальне буд≥вництво ≥ ремонт об'Їкт≥в в аграрних
закладах осв≥ти, придбанн¤ техн≥ки, обладнанн¤ та прилад≥в дл¤
орган≥зац≥њ навчального процесу, виданн¤ навчальноњ л≥тератури.
¬иконавц≥: ƒепартамент ф≥нансово-кредитноњ
та податковоњ пол≥тики. ƒепартамент кадровоњ
пол≥тики, аграрноњ осв≥ти та науки, об'Їднанн¤
"”крс≥льгоспосв≥та"
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
5.4. –озширити практику залученн¤ ≥ спр¤муванн¤ позабюджетних
кошт≥в заклад≥в осв≥ти на оновленн¤ навчально-матер≥альноњ бази,
переобладнанн¤ навчальних аудитор≥й ≥ лаборатор≥й, придбанн¤
сучасних техн≥чних засоб≥в навчанн¤, переоснащенн¤ нов≥тн≥ми
машинами ≥ механ≥змами.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, об'Їднанн¤ "”крс≥льгоспосв≥та",
кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
5.5. «апровадити механ≥зм наданн¤ молодим громад¤нам
п≥льгових довгострокових кредит≥в дл¤ здобутт¤ осв≥ти у вищих
аграрних закладах осв≥ти ¤к з ƒержавного бюджету ”крањни, так ≥ з
м≥сцевих бюджет≥в, спр¤мувавши њх першочергово д≥т¤м-сиротам,
д≥т¤м, позбавленим батьк≥вського п≥клуванн¤, ≥нвал≥дам 1 та 2
групи, студентам ≥з с≥льських малозабезпечених ≥ багатод≥тних
с≥мей, а також переможц¤м учн≥вських ол≥мп≥ад.
¬иконавц≥: ƒепартамент ф≥нансово-кредитноњ
та податковоњ пол≥тики. ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, об'Їднанн¤ "”крс≥льгоспосв≥та",
кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
5.6. « метою забезпеченн¤ навчальною л≥тературою аграрних
заклад≥в осв≥ти при формуванн≥ кошторису видатк≥в на п≥дготовку
фах≥вц≥в за кошти юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б передбачати в них
витрати на виданн¤ ≥ придбанн¤ п≥дручник≥в та навчальних
пос≥бник≥в у розм≥р≥ не менше 5 в≥дсотк≥в в≥д загальних витрат та
спр¤мувати њх на ц≥ ц≥л≥ через спец≥альн≥ рахунки Ќауково- та
Ќавчально-методичного центр≥в.
¬иконавц≥: ер≥вники вищих навчальних заклад≥в,
об'Їднанн¤ "”крс≥льгоспосв≥та", Ќауково- та Ќавчально-
методичний центри
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
5.7. «апровадити тендерний в≥дб≥р видавництв ≥ типограф≥й, а
також ширше використовувати власну видавничу базу Ќауково- та
Ќавчально-методичного центр≥в, вищих навчальних заклад≥в ≥ на ц≥й
основ≥ зменшувати витрати на виданн¤ навчальноњ л≥тератури та
методичноњ документац≥њ.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
5.8. «д≥йснити поступовий перех≥д на написанн¤ п≥дручник≥в,
навчальних пос≥бник≥в, конспект≥в лекц≥й в електронному вигл¤д≥ з
наданн¤м грифу ћ≥н≥стерства аграрноњ пол≥тики, гарантуванн¤м
захисту авторських прав та можлив≥стю њх використанн¤ через
≥снуюч≥ комп'ютерн≥ мереж≥.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: починаючи з 2002 року
5.9. —творити в≥дпов≥дн≥ п≥дрозд≥ли в Ќауково- та
Ќавчально-методичному центрах ≥ орган≥зувати в них виготовленн¤
дидактичних матер≥ал≥в (схем, д≥апозитив≥в, мул¤ж≥в, моделей тощо)
дл¤ забезпеченн¤ ними п≥дв≥домчих навчальних заклад≥в.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри
—трок виконанн¤: 2001-2004 роки
5.10. « метою залученн¤ на¤вного виробничого потенц≥алу
розвивати д≥лове сп≥вроб≥тництво з п≥дприЇмствами, установами,
орган≥зац≥¤ми агропромислового комплексу, приватними та
фермерськими господарствами, ≥ншими господарськими структурами дл¤
зм≥цненн¤ бази практичноњ п≥дготовки фах≥вц≥в.
¬иконавц≥: ћ≥нагропром ј– рим, головн≥ управл≥нн¤
с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники вищих
навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
5.11. –озробити положенн¤ про систему п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
та стажуванн¤ викладач≥в у вищих навчальних закладах, наукових
установах ≥ на виробництв≥, а також пров≥дних установах за
кордоном.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри
—троки виконанн¤: 2001 р≥к
5.12. «абезпечити систематичне п≥двищенн¤ профес≥йного р≥вн¤
педагог≥чних та науково-педагог≥чних кадр≥в у в≥дпов≥дност≥ з
вимогами «акону ”крањни "ѕро осв≥ту".
¬иконавц≥: кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—троки виконанн¤: починаючи з 2001 року
5.13. –озробити типов≥ перел≥ки обладнанн¤ навчальних
лаборатор≥й з дисципл≥н практичноњ та профес≥йноњ п≥дготовки з
тим, щоб забезпечити об'Їктивну видачу л≥ценз≥й на в≥дкритт¤
спец≥альностей та проведенн¤ акредитац≥њ п≥дготовки фах≥вц≥в
в≥дпов≥дного квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри
—троки виконанн¤: 2001-2004 роки
5.14. «д≥йснювати практичн≥ заходи щодо п≥двищенн¤
ефективност≥ д≥¤льност≥ асп≥рантури та докторантури, створивши
умови дл¤ проведенн¤ наукових досл≥джень та здобутт¤ наукових
ступен≥в.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники вищих
навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
5.15. ѕродовжити практику залученн¤ до викладацькоњ
д≥¤льност≥ пров≥дних фах≥вц≥в науково-досл≥дних установ,
п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й агропромислового виробництва,
науково-педагог≥чних кадр≥в пров≥дних заклад≥в осв≥ти заруб≥жних
крањн.
¬иконавц≥: ер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
5.16. «апровадити новий механ≥зм оплати прац≥
науково-педагог≥чних кадр≥в заклад≥в осв≥ти та науково-досл≥дних
установ, ¤кий би стимулював њх роботу в техн≥кумах ≥ коледжах.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, Ќауково- та
Ќавчально-методичний центри, кер≥вники
вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: п≥сл¤ прийн¤тт¤ «акону ”крањни "ѕро вищу осв≥ту"
6. ”досконаленн¤ зм≥сту осв≥ти та методичного забезпеченн¤
п≥дготовки фах≥вц≥в
6.1. ”досконалювати науково- та навчально-методичне
забезпеченн¤ учбового та виховного процес≥в в закладах осв≥ти,
забезпечувати орган≥зац≥ю навчального процесу ¤к безперервноњ
науково-виробничоњ д≥¤льност≥ студент≥в.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
6.2. –озвивати науково-техн≥чну творч≥сть, досл≥дницьку
роботу студент≥в, систематично проводити предметн≥ ол≥мп≥ади ≥
конкурси з метою залученн¤ зд≥бноњ молод≥ до науковоњ д≥¤льност≥.
¬иконавц≥: ер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
6.3. ¬раховуючи необх≥дн≥сть впровадженн¤ сучасних
≥нформац≥йних технолог≥й у навчально-виховний процес та
забезпеченн¤ належних умов розвитку ≥нформац≥йного пол¤,
запровадити в систем≥ аграрноњ осв≥ти Їдину
комп'ютерно-≥нформац≥йну мережу (систему) дл¤ формуванн¤ банку
даних та оперативного обм≥ну ≥нформац≥Їю з м≥жнародними центрами
аграрноњ осв≥ти, науково-досл≥дними установами та ф≥рмами з питань
розвитку аграрного сектора.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, Ќац≥ональний аграрний
ун≥верситет, кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—троки виконанн¤: 2001-2004 роки
6.4. « метою оволод≥нн¤ передовими виробничими та
≥нформац≥йними технолог≥¤ми забезпечити введенн¤ сучасного фах≥вц¤
в мережу ≥нформац≥йних систем шл¤хом наданн¤
≥нформативно-консультативноњ допомоги реформованим суб'Їктам
господарюванн¤
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки. Ќауково- та Ќавчально-
методичний центри, кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
6.5. «апочаткувати основи ≥ндустр≥њ виробництва програмних
засоб≥в навчанн¤ з наступним тиражуванн¤м та поширенн¤м
програмно-методичного забезпеченн¤ на основ≥ ≥нформац≥йних
технолог≥й з ус≥х основних спец≥альностей з метою створенн¤ Їдиноњ
схеми функц≥онуванн¤ лабораторно-комп'ютерних клас≥в, ¤к основ
автоматизованих систем управл≥нн¤ технолог≥чними процесами
агропромислового виробництва.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001-2004 роки
6.6. « метою прискореноњ адаптац≥њ випускник≥в вищих
навчальних заклад≥в до вимог виробництва в галуз¤х
агропромислового комплексу створити в вищих навчальних закладах
≥нформац≥йно-консультац≥йн≥ центри (пункти) дл¤ практичноњ
допомоги молодим фах≥вц¤м в питанн¤х орган≥зац≥њ виробництва та
ввести в практику обов'¤зкове њх стажуванн¤ терм≥ном в≥д 1 до 3
м≥с¤ц≥в на посадах, ¤к≥ п≥дл¤гають зам≥щенню.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики, аграрноњ
осв≥ти та науки. Ќауково - та Ќавчально-методичний
центри, ћ≥нагропром ј– рим, головн≥ управл≥нн¤
с≥льського господарства ≥ продовольства облдержадм≥н≥страц≥й,
кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001-2004 роки
6.7. ”загальнити досв≥д роботи навчально-практичних центр≥в,
створених на баз≥ заклад≥в осв≥ти I-II р≥вн≥в акредитац≥њ, та
п≥дготувати пропозиц≥њ щодо подальшого розвитку мереж≥ ≥
удосконаленн¤ њх роботи.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки. Ќавчально-методичний
центр по п≥дготовц≥ молодших спец≥ал≥ст≥в, кер≥вники
вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
6.8. «абезпечити перех≥д до п≥дготовки спец≥ал≥ст≥в новоњ
формац≥њ шл¤хом поЇднанн¤ фундаментальноњ п≥дготовки з практичним
навчанн¤м, п≥двищити р≥вень адаптац≥њ фах≥вц≥в до умов сучасного
агропромислового виробництва.
¬иконавц≥: кер≥вники вищих заклад≥в осв≥ти
—троки виконанн¤: 2001-2004 роки
6.9. « метою освоЇнн¤ сучасних технолог≥й виробництва,
прогресивних метод≥в господарюванн¤ п≥двищити р≥вень практичного
навчанн¤ студент≥в вищих навчальних заклад≥в п≥д час виробничих,
технолог≥чних та переддипломних практик у в≥дпов≥дност≥ з
розвитком агропромислового виробництва.
¬иконавц≥: кер≥вники вищих заклад≥в осв≥ти
—троки виконанн¤: пост≥йно
6.10. –озробити та затвердити типове положенн¤ про пор¤док
орган≥зац≥њ та проведенн¤ практичноњ п≥дготовки студент≥в вищих
аграрних навчальних заклад≥в.
¬иконавц≥: Ќауково- та Ќавчально-методичний центри,
кер≥вники вищих заклад≥в осв≥ти
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
6.11. ¬изначити перел≥к базових господарств ≥ п≥дприЇмств
агропромислового комплексу р≥зних форм господарюванн¤ дл¤
орган≥зац≥њ практичного навчанн¤ студент≥в та розробити проект
типового положенн¤ про так≥ господарства, передбачивши в ньому
залученн¤ до ц≥Їњ роботи пров≥дних фах≥вц≥в з виробництва,
регулюванн¤ правових та ф≥нансових взаЇмов≥дносин п≥дприЇмств,
орган≥зац≥й ≥ установ ус≥х форм власност≥ з навчальними закладами
в питанн¤х орган≥зац≥њ практичноњ п≥дготовки майбутн≥х фах≥вц≥в.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, ёридичне управл≥нн¤.
Ќавчально-методичний центр по п≥дготовц≥
молодших спец≥ал≥ст≥в, ћ≥нагропром ј– рим,
головн≥ управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥
продовольства облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники вищих
навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001-2002 р≥к
6.12. ѕерейти на виконанн¤ дипломних проект≥в за конкретними
замовленн¤ми суб'Їкт≥в р≥зних форм господарюванн¤, залучаючи до
кер≥вництва ними пров≥дних фах≥вц≥в з виробництва, та забезпечити
њх захист з участю замовник≥в ≥ безпосередньо на виробництв≥.
¬иконавц≥: ер≥вники вищих навчальних заклад≥в,
ћ≥нагропром ј– рим, головн≥ управл≥нн¤ с≥льського
господарства ≥ продовольства облдержадм≥н≥страц≥й,
кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
6.13. —пр¤мувати функц≥онуванн¤ системи п≥дготовки кадр≥в на
забезпеченн¤ наступност≥ покол≥нь хл≥бороб≥в, збереженн¤ ≥
розвиток нац≥ональноњ культури та народних традиц≥й украњнського
села, вихованн¤ власник≥в, д≥йсних господар≥в, патр≥от≥в держави,
громад¤н правового та демократичного сусп≥льства.
¬иконавц≥: кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: пост≥йно
6.14. —творювати умови спри¤нню розвитку м≥жнародного
сп≥вроб≥тництва в галуз≥ аграрноњ осв≥ти та поширити практику
орган≥зац≥њ практичного навчанн¤ студент≥в за кордоном в рамках
м≥жнародних угод та пр¤мих зв'¤зк≥в заклад≥в осв≥ти, брати активну
участь в м≥жнародних змаганн¤х, конкурсах, ол≥мп≥адах,
конференц≥¤х, виставках та ≥нших осв≥т¤нських заходах.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
вищих навчальних заклад≥в
—троки виконанн¤: пост≥йно
6.15. «абезпечити д≥¤льн≥сть вищих навчальних заклад≥в в
рамках м≥жнародного сп≥вроб≥тництва за напр¤мами:
- використанн¤ м≥жнародного досв≥ду дл¤ п≥двищенн¤ ¤кост≥
п≥дготовки в≥тчизн¤них спец≥ал≥ст≥в;
- проведенн¤ м≥жнародних наукових конференц≥й, симпоз≥ум≥в з
осв≥тньоњ проблематики;
- м≥жнародна кооперац≥¤ у галуз≥ фундаментальних та
прикладних досл≥джень;
- удосконаленн¤ системи впровадженн¤ нових ≥ модерн≥зац≥њ
≥снуючих напр¤м≥в, форм ≥ метод≥в п≥дготовки фах≥вц≥в та ≥нше.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤ : пост≥йно
6.16. «д≥йснювати практичн≥ заходи щодо пол≥пшенн¤
орган≥зац≥њ виховноњ роботи серед студентськоњ та учн≥вськоњ
молод≥, актив≥зувавши культурно-масову та спортивну д≥¤льн≥сть
заклад≥в осв≥ти. «апровадити проведенн¤ пер≥одичних тематичних
огл¤д≥в-конкурс≥в, художньоњ самод≥¤льност≥ та спортивних змагань.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, кер≥вники
вищих навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
7. ѕ≥сл¤дипломна осв≥та та п≥дготовка кадрового резерву
¬ питанн¤х п≥дготовки, переп≥дготовки та п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ фах≥вц≥в дл¤ агропромислового виробництва пост≥йна
увага прид≥л¤Їтьс¤ п≥сл¤дипломному њх навчанню ¤к складовоњ
частини аграрноњ осв≥ти.
¬ систем≥ п≥сл¤дипломноњ осв≥ти ћ≥н≥стерства аграрноњ
пол≥тики ”крањни щор≥чно проход¤ть переп≥дготовку та п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ понад 50 тис¤ч фах≥вц≥в. ѕроте навчальн≥ заклади
(п≥дрозд≥ли) п≥сл¤дипломноњ осв≥ти ще не повною м≥рою забезпечують
потреби агропромислового виробництва, окрем≥ з них мають
малочисельний контингент слухач≥в, пов≥льно удосконалюють зм≥ст ≥
форми навчанн¤ - етапах переходу до ринковоњ економ≥ки, допускають
дублюванн¤ у своњй робот≥.
ѕодальший розвиток п≥сл¤дипломного навчанн¤ вимагаЇ також
запровадженн¤ б≥льш моб≥льноњ системи переп≥дготовки ≥ п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ виробничник≥в та державних службовц≥в, опрацюванн¤
системи навчанн¤ резерву кадр≥в, запровадженн¤ альтернативних форм
≥ метод≥в навчанн¤, розвитку догов≥рних в≥дносин навчальних
заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти ≥з замовниками та п≥двищенн¤ њх
взаЇмноњ в≥дпов≥дальност≥.
« метою реал≥зац≥њ зазначеного передбачаЇтьс¤ зд≥йснити
комплекс заход≥в з проблем переп≥дготовки фах≥вц≥в з
гостродеф≥цитних спец≥альностей, п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ працюючих
спец≥ал≥ст≥в, створенн¤ та навчанн¤ резерву кадр≥в, а саме:
7.1. ѕродовжити роботу по упор¤дкуванню мереж≥ аграрних
навчальних заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти, передбачаючи при цьому
створенн¤ Їдиного в рег≥он≥ ≥нституту чи центру п≥сл¤дипломноњ
осв≥ти кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ ¤к структурного п≥дрозд≥лу
заклад≥в осв≥ти 1-4 р≥вн¤ акредитац≥њ шл¤хом об'Їднанн¤ ≥снуючих
заклад≥в (п≥дрозд≥л≥в) п≥сл¤дипломноњ осв≥ти.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики, аграрноњ
осв≥ти та науки, ћ≥нагропром ј– рим, головн≥
управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001 - 2004 роки
7.2. ѕерейти на формуванн¤ у закладах (п≥дрозд≥лах)
п≥сл¤дипломноњ осв≥ти щор≥чних план≥в-граф≥к≥в п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в за за¤вками замовник≥в в
межах доведених ћ≥нагропол≥тики кошторис≥в видатк≥в на ц≥ ц≥л≥ ≥з
кошт≥в ƒержавного бюджету ”крањни, ¤к≥ в свою чергу визначаютьс¤ ≥
розпод≥л¤ютьс¤ на конкурсних засадах.
¬иконавц≥: ер≥вники заклад≥в (п≥дрозд≥л≥в)
п≥сл¤дипломноњ осв≥ти
—трок виконанн¤: щор≥чно, починаючи з 2001 року
7.3. «абезпечити визначенн¤ базового зм≥сту переп≥дготовки та
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в агропромислового
виробництва, розробку нових та перегл¤д ≥снуючих типових
навчальних ≥ навчально-тематичних план≥в та профес≥йних програм,
спр¤мованих на реал≥зац≥ю завдань, визначених ”казом ѕрезидента
”крањни в≥д 3 грудн¤ 1999 року N 1529/99 "ѕро
нев≥дкладн≥ заходи щодо прискоренн¤ реформуванн¤ аграрного сектора
економ≥ки".
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, ≥нститут п≥сл¤дипломноњ
осв≥ти кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ , кер≥вники
навчальних заклад≥в (п≥дрозд≥л≥в/ п≥сл¤дипломноњ осв≥ти
—трок виконанн¤: пост≥йно
7.4. «абезпечити у встановленому пор¤дку формуванн¤ проект≥в
державного замовленн¤ на п≥дготовку ≥ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
фах≥вц≥в јѕ , а також прац≥вник≥в орган≥в державного управл≥нн¤
агропромисловим комплексом в≥дпов≥дно до ѕоложенн¤ про Їдиний
пор¤док п≥дготовки, переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
кер≥вник≥в державних п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики аграрноњ
осв≥ти та науки, ћ≥нагропром ј– рим, головн≥
управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й
—трок виконанн¤: пост≥йно
7.5. ¬пор¤дкувати систему п≥дготовки та п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ фермер≥в. «абезпечити розробку та виданн¤ навчальних
план≥в, профес≥йних програм, навчально-тематичних план≥в ≥ програм
переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ кер≥вник≥в ≥
спец≥ал≥ст≥в јѕ , методичних рекомендац≥й, навчальних пос≥бник≥в,
курс≥в лекц≥й, комплекс≥в навчально-методичних ≥
≥нформац≥йно-анал≥тичних матер≥ал≥в дл¤ опануванн¤ кадрами нових
п≥дход≥в у сфер≥ державного управл≥нн¤ јѕ .
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки. ≥нститут п≥сл¤дипломноњ осв≥ти
кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ , кер≥вники навчальних
заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
7.6. ¬ивчити питанн¤ та внести пропозиц≥њ щодо посиленн¤ рол≥
≤нституту п≥сл¤дипломноњ осв≥ти кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ ,
створенн¤ њњ рег≥ональних навчальних центр≥в в област¤х, в ¤ких
в≥дсутн≥ вищ≥ навчальн≥ заклади III - IV р≥вн≥в акредитац≥њ з
наданн¤м њм прав юридичноњ особи.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, ≥нститут п≥сл¤дипломноњ
осв≥ти кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в јѕ , головн≥
управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
7.7. ѕерегл¤нути та доповнити склад ос≥б з кадрового резерву
на зам≥щенн¤ посад кер≥вник≥в державних п≥дприЇмств, установ ≥
орган≥зац≥й агропромислового виробництва за рахунок залученн¤ до
нього фах≥вц≥в з повною вищою осв≥тою з числа заступник≥в
кер≥вник≥в, кер≥вник≥в структурних п≥дрозд≥л≥в та спец≥ал≥ст≥в
п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й ус≥х форм власност≥, ¤к≥
працюють на сел≥, визначити прогнозну оц≥нку щор≥чноњ потреби у
навчанн≥ ос≥б з кадрового резерву та орган≥зувати його п≥дготовку.
¬иконавц≥: ћ≥нагропром ј– рим, головн≥
правл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й, орган≥зац≥њ ≥ об'Їднанн¤,
що вход¤ть до сфери управл≥нн¤ ћ≥нагропол≥тики
—трок виконанн¤: 2001-2004 роки
7.8. ¬изначити на районному та обласному р≥вн¤х базов≥
п≥дприЇмства, приватн≥ та фермерськ≥ господарства, установи ≥
орган≥зац≥њ дл¤ проведенн¤ практичного навчанн¤ ≥ стажуванн¤
слухач≥в з числа ос≥б з кадрового резерву на зам≥щенн¤ посад
кер≥вник≥в с≥льськогосподарських п≥дприЇмств та посад державних
службовц≥в орган≥в управл≥нн¤ јѕ .
¬иконавц≥: ћ≥нагропром ј– рим, головн≥
управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥
продовольства облдержадм≥н≥страц≥й
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
8. ”досконаленн¤ профес≥йноњ осв≥ти та п≥дготовка
роб≥тничих кадр≥в
¬ систем≥ јѕ функц≥онуЇ 31 заклад профес≥йно-техн≥чного
навчанн¤ роб≥тничих кадр≥в, де щор≥чно навчаЇтьс¤ близько 40 тис¤ч
чолов≥к. ѕроте в умовах скороченн¤ обс¤г≥в державного ф≥нансуванн¤
на п≥дготовку роб≥тничих кадр≥в в даний час не повною м≥рою
використовуЇтьс¤ потенц≥ал та матер≥ально-навчальна база курсовоњ
мереж≥, що потребуЇ удосконаленн¤ системи п≥дготовки роб≥тничих
кадр≥в.
« ц≥Їю метою передбачаЇтьс¤:
8.1. «д≥йснити заходи по упор¤дкуванню заклад≥в курсовоњ
мереж≥, що знаход¤тьс¤ в державн≥й власност≥, та њх передачу до
комунальноњ власност≥.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики
аграрноњ осв≥ти та науки, ћ≥нагропром ј– рим,
головн≥ управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥ продовольства
облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники навчальних заклад≥в
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
8.2. –озробити перел≥к профес≥й квал≥ф≥кованих роб≥тник≥в,
¤к≥ доц≥льно готувати в систем≥ курсовоњ мереж≥ та безпосередньо
на виробництв≥ дл¤ потреб агропромислового комплексу ≥з
зазначенн¤м строк≥в навчанн¤ та д≥апазону розр¤д≥в.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки. ”правл≥нн¤ реформуванн¤
управл≥нн¤ јѕ ≥ соц≥ально-трудових в≥дносин,
Ќауково-методичний центр аграрноњ осв≥ти
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
8.3. ¬изначити перел≥к роб≥тничих профес≥й, п≥дготовка ¤ких
зд≥йснюЇтьс¤ за п≥дтримки з ƒержавного бюджету, та перейти на
формуванн¤ у закладах (п≥дрозд≥лах/ профес≥йно-техн≥чного навчанн¤
роб≥тничих кадр≥в щор≥чних план≥в п≥дготовки, переп≥дготовки ≥
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ кадр≥в масових профес≥й за за¤вками
замовник≥в та за кошти п≥дприЇмств р≥зних форм власност≥ та
господарюванн¤, а також ф≥зичних ос≥б.
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики
аграрноњ осв≥ти та науки, ћ≥нагропром ј– рим,
головн≥ управл≥нн¤ с≥льського господарства ≥
продовольства облдержадм≥н≥страц≥й, кер≥вники
заклад≥в /п≥дрозд≥л≥в/ профес≥йно-техн≥чного
навчанн¤ роб≥тничих кадр≥в
—трок виконанн¤: починаючи з 2001 року
8.4. –озробити складов≥ державних стандарт≥в
профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти (типов≥ навчальн≥ плани та програми
навчанн¤ квал≥ф≥кованих роб≥тник≥в галузей јѕ , перел≥ки основних
навчально-наочних та техн≥чних засоб≥в навчанн¤ дл¤ п≥дготовки
роб≥тничих кадр≥в з конкретних профес≥й).
¬иконавц≥: ƒепартамент кадровоњ пол≥тики,
аграрноњ осв≥ти та науки, Ќауково-методичний
центр аграрноњ осв≥ти
—трок виконанн¤: 2001 р≥к
|