ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ј√–ј–Ќќѓ ѕќЋ≤“» » ” –јѓЌ»
” –јѓЌ—№ ј ј јƒ≈ћ≤я ј√–ј–Ќ»’ Ќј”
Ќј÷≤ќЌјЋ№Ќ»… ј√–ј–Ќ»… ”Ќ≤¬≈–—»“≈“
Ќ ј ј «
N 114/36/165 в≥д 26.04.2001
ѕро становленн¤ ≥ розвиток мереж≥ с≥льськогосподарських
дорадчих служб в ”крањн≥
« метою п≥двищенн¤ р≥вн¤ економ≥чноњ стаб≥льност≥ в с≥льськ≥й
м≥сцевост≥ через наданн¤ практичноњ допомоги с≥льськогосподарським
товаровиробникам у зростанн≥ прибутковост≥ њх господарськоњ
д≥¤льност≥ ≥ с≥льському населенню у зростанн≥ його доход≥в та на
виконанн¤ «акону ”крањни "ѕро стимулюванн¤ розвитку с≥льського
господарства на пер≥од 2001-2004 роки" в≥д 18 с≥чн¤ 2001 року
N 2238-III Ќ ј ј « ” ™ ћ ќ:
1. «атвердити онцепц≥ю становленн¤ ≥ розвитку мереж≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб в ”крањн≥ (надал≥ -
онцепц≥¤), схвалену п≥дком≥с≥Їю з питань механ≥зм≥в реал≥зац≥њ
аграрноњ пол≥тики, пр≥оритетних напр¤мк≥в залученн¤ ≥нвестиц≥й та
м≥жнародного сп≥вроб≥тництва ом≥с≥њ з питань аграрноњ пол≥тики
при ѕрезидентов≥ ”крањни (протокол зас≥данн¤ в≥д 3.10.2000
N 6/2000 та м≥жнародною конференц≥Їю з питань розробки стаб≥льноњ
с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби в ”крањн≥, юридичноњ форми
та ф≥нансуванн¤, ¤ка в≥дбулас¤ в м. иЇв≥ 9-10 жовтн¤ 2000 року,
що додаЇтьс¤.
2. ƒепартаменту реформуванн¤ с≥льського господарства
ћ≥нагропол≥тики ”крањни ( ухарук ё.я.), ¬≥дд≥ленню рег≥ональних
центр≥в наукового забезпеченн¤ јѕ¬ ”јјЌ (√аврилюк ћ.ћ.) та
Ќац≥ональному аграрному ун≥верситету ( ропивко ћ.‘.) в
трьохм≥с¤чний терм≥н розробити рекомендац≥њ щодо створенн¤ ÷ентру
с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби та рег≥ональних
с≥льськогосподарських дорадчих служб.
3. —хвалити д≥¤льн≥сть ≥снуючих та створюваних за допомогою
проект≥в м≥жнародноњ техн≥чноњ допомоги с≥льськогосподарських
дорадчих служб зг≥дно з перел≥ком (додаток 1).
4. ћ≥н≥стерству агропромислового комплексу јвтономноњ
–еспубл≥ки рим, головним управл≥нн¤м с≥льського господарства ≥
продовольства облдержадм≥н≥страц≥й, рег≥ональним центрам наукового
забезпеченн¤ агропромислового виробництва ”крањнськоњ академ≥њ
аграрних наук та вищим аграрним закладам осв≥ти:
спри¤ти реал≥зац≥њ положень онцепц≥њ;
надавати допомогу в кадровому забезпеченн≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб;
спри¤ти становленню та п≥дтримц≥ д≥¤льност≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб;
залучати м≥жнародну техн≥чну допомогу до розвитку дорадчоњ
д≥¤льност≥.
5. «атвердити склад робочоњ групи з п≥дготовки проекту «акону
”крањни "ѕро Ќац≥ональну с≥льськогосподарську дорадчу службу"
(додаток 2).
6. ер≥внику робочоњ групи орган≥зувати розробку та подати у
встановленому пор¤дку до 1 грудн¤ 2001 року на розгл¤д ¬ерховноњ
–ади ”крањни проект «акону ”крањни "ѕро Ќац≥ональну
с≥льськогосподарську дорадчу службу".
7. онтроль за виконанн¤м наказу покласти на заступника
ћ≥н≥стра аграрноњ пол≥тики ”крањни –.ћ.Ўм≥дта, першого
¬≥це-президента ”крањнськоњ академ≥њ аграрних наук ¬.ѕ.—итника ≥
проректора Ќац≥онального аграрного ун≥верситету ћ.‘. ропивка.
ћ≥н≥стр аграрноњ пол≥тики ”крањни ≤. ириленко
ѕрезидент ”крањнськоњ
академ≥њ аграрних наук ћ.«убець
–ектор Ќац≥онального
аграрного ун≥верситету ƒ.ћельничук
«атверджено
сп≥льним наказом ћ≥нагропол≥тики
”крањни, ”јјЌ та Ќј”
в≥д 25 кв≥тн¤ 2001 року
N 114/36/165
онцепц≥¤ становленн¤ ≥ розвитку мереж≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб в ”крањн≥
¬ступ
ƒорадча д≥¤льн≥сть в аграрн≥й сфер≥, ¤к один ≥з ≥нструмент≥в
державноњ аграрноњ пол≥тики, покликана спри¤ти розвитку ринковоњ
економ≥ки в с≥льськ≥й м≥сцевост≥, п≥двищенню р≥вн¤ доход≥в та
покращанню добробуту с≥льського населенн¤ специф≥чними засобами:
шл¤хом п≥двищенн¤ р≥вн¤ знань с≥льських товаровиробник≥в ≥
с≥льського населенн¤ та спри¤нн¤ у прийн¤тт≥ ними обгрунтованих
економ≥чних р≥шень.
—в≥товий досв≥д переконуЇ: д≥¤льн≥сть с≥льськогосподарських
дорадчих служб Ї одним ≥з ключових чинник≥в п≥двищенн¤
ефективност≥ ≥ прибутковост≥ с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в та стаб≥льност≥ розвитку с≥льських громад.
ƒорадча служба спри¤Ї стаб≥льност≥ аграрного б≥знесу, комплексному
саморозвитку громад через процес п≥знанн¤, засоби ≥ндив≥дуального
консультуванн¤, навчанн¤, забезпеченн¤ ≥нформац≥Їю, демонстрац≥йн≥
покази.
ћета онцепц≥њ
√оловною метою ц≥Їњ онцепц≥њ Ї формуванн¤ п≥дгрунт¤ дл¤
ефективноњ розбудови мереж≥ с≥льськогосподарських дорадчих служб,
¤к≥ охопл¤ть своЇю д≥¤льн≥стю вс≥ с≥льськогосподарськ≥ зони
”крањни.
Ќеобх≥дн≥сть розробки онцепц≥њ
¬ результат≥ реал≥зац≥њ положень ”казу ѕрезидента ”крањни в≥д
3 грудн¤ 1999 року "ѕро нев≥дкладн≥ заходи щодо прискоренн¤
реформуванн¤ аграрного сектора економ≥ки" практично
вс≥ колективн≥ с≥льськогосподарськ≥ п≥дприЇмства реформувалис¤ в
нов≥ орган≥зац≥йно-правов≥ форми господарюванн¤ на засадах
приватноњ власност≥ на землю та майно. олективна власн≥сть на
землю фактично припинила своЇ ≥снуванн¤ ≥ сел¤ни отримали реальну
можлив≥сть реал≥зувати в≥дпов≥дно до онституц≥њ ”крањни
своЇ право на приватну власн≥сть.
÷ей процес супроводжувавс¤ певними особливост¤ми:
по-перше, б≥льше н≥ж на 25 в≥дсотк≥в зб≥льшилась к≥льк≥сть
суб'Їкт≥в господарюванн¤, ¤к≥ самост≥йн≥ у своњй д≥¤льност≥ та
прийн¤тт≥ управл≥нських р≥шень;
по-друге, у 30 в≥дсотках господарств зм≥на
орган≥зац≥йно-правовоњ форми господарюванн¤ призвела до зам≥ни
кер≥вник≥в, ¤к≥ часто не мають достатнього управл≥нського досв≥ду
роботи в ринкових умовах;
по-третЇ, питома вага квал≥ф≥кованих спец≥ал≥ст≥в с≥льського
господарства у новостворених п≥дприЇмствах складаЇ лише 9% в≥д
загальноњ к≥лькост≥ прац≥вник≥в;
по-четверте, в умовах обмеженост≥ матер≥ально-техн≥чних,
ф≥нансових ≥ ≥нших ресурс≥в та недостатньоњ розвиненост≥ аграрноњ
ринковоњ ≥нфраструктури фермери, власники особистих п≥дсобних
господарств потребують п≥двищенн¤ р≥вн¤ знань насамперед з
агроб≥знесменеджменту, ≥нформац≥йного забезпеченн¤ з технолог≥чних
питань та маркетингу с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ;
по-п'¤те, становленн¤ реального власника - господар¤ на земл≥
та засоб≥в виробництва спонукало до нового п≥дходу до
в≥дпов≥дальност≥ за к≥нцев≥ результати господарськоњ д≥¤льност≥.
ѕор¤д з цим, зм≥ни, що в≥дбуваютьс¤ в рамках д≥ючоњ аграрноњ
та адм≥н≥стративноњ реформ, вимагають адекватних державних
п≥дход≥в до забезпеченн¤ умов дл¤ становленн¤ приватного власника
на сел≥ через створенн¤ мереж≥ с≥льськогосподарських дорадчих
служб. ¬они надавали б на перших порах безоплатно конкретн≥
практичн≥ поради, забезпечували б нов≥тньою ≥нформац≥Їю ≥ ¤к≥сно
зм≥нювали б р≥вень знань та практичних навичок
с≥льськогосподарських товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤
в≥дпов≥дно до њх потреб, це спри¤тиме п≥двищенню прибутковост≥
виробничоњ д≥¤льност≥ та зростанню реальних доход≥в с≥льського
населенн¤. ћодель с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби
1. ќсновн≥ завданн¤
- наданн¤ практичноњ допомоги с≥льськогосподарським
товаровиробникам та с≥льському населенню в освоЇнн≥ метод≥в
прибуткового господарюванн¤ в умовах ринковоњ економ≥ки;
- п≥двищенн¤ р≥вн¤ знань ≥ практичних навичок
с≥льськогосподарських товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤
шл¤хом активного навчанн¤, демонстрац≥йних показ≥в, наданн¤
≥нтегрованоњ ≥нформац≥њ тощо;
- наданн¤ ≥ндив≥дуальних порад конкретним
с≥льськогосподарським товаровиробникам та сел¤нським господарствам
з питань маркетингу, менеджменту, застосуванн¤ сучасних
технолог≥й;
- ор≥Їнтац≥¤ аграрноњ науки на проведенн¤ прикладних
досл≥джень в≥дпов≥дно до потреб с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤;
- спри¤нн¤ органам виконавчоњ влади та органам м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ у реал≥зац≥њ державноњ аграрноњ пол≥тики.
2. ѕринципи д≥¤льност≥
- максимальна спр¤мован≥сть на запити с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤;
- забезпеченн¤ ефективноњ взаЇмод≥њ вс≥х орган≥зац≥й, установ
та п≥дприЇмств, що впливають на розвиток аграрного сектора;
- залученн¤ до дорадчоњ д≥¤льност≥ пров≥дних прац≥вник≥в
наукових установ та навчальних заклад≥в;
- повна незалежн≥сть та конф≥денц≥йн≥сть ≥нформац≥њ в робот≥
з користувачами послуг;
- гнучк≥сть та ор≥Їнтац≥¤ на перспективу в дорадч≥й
д≥¤льност≥ та орган≥зац≥њ роботи;
- часткова самоокупн≥сть.
3. ћетоди роботи
¬заЇмод≥¤ з користувачами с≥льськогосподарських дорадчих
послуг виключно на засадах консультуванн¤, навчанн¤, переконанн¤
на добров≥льн≥й основ≥ без застосуванн¤ будь-¤ких д≥й примусового
характеру (¤к то: адм≥н≥стративний вплив, розпод≥л матер≥альних
ресурс≥в, ф≥нанс≥в, ≥нспектуванн¤, контроль тощо).
4. ƒ≥¤льн≥сть
ƒорадч≥ послуги, що будуть надавати дорадч≥ служби в процес≥
своЇњ д≥¤льност≥, розд≥л¤ютьс¤ на сусп≥льно-корисн≥ та комерц≥йн≥
послуги.
—усп≥льно-корисн≥ - це т≥ послуги, реал≥зац≥¤ ¤ких
безпосередньо не впливаЇ на прибутков≥сть с≥льськогосподарського
виробництва, але створюЇ умови дл¤ того, щоб ус≥ сфери с≥льськоњ
економ≥ки працювали усп≥шно та прибуткове ≥ р≥вень доход≥в
с≥льського населенн¤ зростав. ÷е та база, на ¤к≥й с≥льська
економ≥ка може будувати п≥дгрунт¤ виходу з того стану, в ¤кому
вона зараз знаходитьс¤.
омерц≥йн≥ послуги - це послуги, що забезпечують додатковий
прибуток виробнику ≥ ¤к≥ вони оплачують самост≥йно.
ѕринцип частковоњ самоокупност≥ може бути реал≥зований саме
за рахунок одержанн¤ плати за надан≥ комерц≥йн≥ послуги.
5. —татус та орган≥зац≥йна структура
ќрган≥зац≥йна структура охоплюЇ три р≥вн≥: нац≥ональний,
рег≥ональний (јвтономна –еспубл≥ка рим, област≥) та м≥сцевий.
ћ≥сцевий р≥вень нац≥ональноњ системи дорадництва Ї базовим ≥ вс≥
≥нш≥ вищ≥ р≥вн≥ мають забезпечити ефективну д≥¤льн≥сть ц≥Їњ ланки,
п≥дпор¤дковуватись њњ ≥нтересам.
Ќа нац≥ональному та рег≥ональному р≥вн¤х структура
с≥льськогосподарських дорадчих служб матиме статус юридичних ос≥б,
¤к≥ в свою чергу створюють ф≥л≥њ та представництва на м≥сцевому
р≥вн≥.
‘ункц≥њ координац≥њ та методолог≥чного забезпеченн¤
д≥¤льност≥ с≥льськогосподарських дорадчих служб покладаЇтьс¤ на
ћ≥н≥стерство аграрноњ пол≥тики.
ќрган≥зац≥йна структура, що маЇ забезпечити реал≥зац≥ю
завдань дорадництва по формуванню нового сел¤нина з новими
знанн¤ми та ринковим типом мисленн¤, актив≥зувати його творчу
≥н≥ц≥ативу та спр¤мувати њњ на забезпеченн¤ прибуткового веденн¤
господарюванн¤, повинна мати нац≥ональний статус.
6. ”правл≥нн¤ та розпод≥л функц≥й
ƒл¤ координац≥њ роботи з наданн¤ дорадчих послуг на вс≥х
р≥вн¤х, узгодженн¤ ≥нтерес≥в та залученн¤ до цього процесу вс≥х
за≥нтересованих стор≥н на нац≥ональному та рег≥ональному р≥вн¤х
створюЇтьс¤ Ќагл¤дова рада.
ќсновними функц≥¤ми Ќагл¤довоњ ради Ї:
- схваленн¤ стратег≥чних напр¤м≥в та сфер д≥¤льност≥ з
наданн¤ дорадчих послуг;
- розгл¤д та погодженн¤ програм д≥й с≥льськогосподарських
дорадчих служб та метод≥в њх роботи;
- розгл¤д та погодженн¤ пропозиц≥й про ф≥нансуванн¤
д≥¤льност≥ с≥льськогосподарських дорадчих служб;
- погодженн¤ кандидатури на посаду кер≥вника
с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби;
- узгодженн¤ ≥нтерес≥в користувач≥в послуг, науки, осв≥ти та
держави;
- п≥дготовка пропозиц≥й дл¤ центральних орган≥в виконавчоњ
влади з питань удосконаленн¤ дорадництва;
- заслуховуванн¤ зв≥т≥в про д≥¤льн≥сть с≥льськогосподарських
дорадчих служб.
ƒо складу Ќагл¤довоњ ради нац≥онального р≥вн¤ вход¤ть:
представники с≥льськогосподарських товаровиробник≥в,
¬сеукрањнського союзу с≥льськогосподарських п≥дприЇмств, јсоц≥ац≥њ
фермер≥в та землевласник≥в ”крањни, Ќац≥ональноњ асоц≥ац≥њ б≥рж
”крањни, Ќац≥ональноњ асоц≥ац≥њ кредитних сп≥лок ”крањни,
јсоц≥ац≥њ обслуговуючих кооператив≥в, заклад≥в аграрноњ науки та
осв≥ти, ћ≥нагропол≥тики, ћ≥нф≥ну, ћ≥неконом≥ки, донорських
орган≥зац≥й, депутати ¬ерховноњ –ади ”крањни.
¬≥дпов≥дн≥ нагл¤дов≥ ради будуть в с≥льськогосподарських
дорадчих службах јвтономноњ –еспубл≥ки рим та областей.
‘ункц≥њ м≥ж р≥зними р≥вн¤ми мереж≥ с≥льськогосподарських
дорадчих служб доц≥льно розд≥лити наступним чином.
ћ≥сцевий р≥вень:
- вивченн¤ проблем ≥ запит≥в с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤;
- орган≥зац≥¤ навчанн¤, сем≥нар≥в ≥ демонстрац≥й дл¤
с≥льськогосподарських товаровиробник≥в та особистих п≥дсобних
господарств;
- наданн¤ сусп≥льно-корисних послуг;
- наданн¤ комерц≥йних послуг.
–ег≥ональний р≥вень:
- методична, ≥нформац≥йна та практична п≥дтримка д≥¤льност≥
м≥сцевих с≥льськогосподарських дорадчих служб;
- навчанн¤ радник≥в (прац≥вники с≥льськогосподарськоњ
дорадчоњ служби);
- наданн¤ методичноњ та ≥нформац≥йноњ п≥дтримки радникам
м≥сцевого р≥вн¤ у навчанн≥ с≥льськогосподарських товаровиробник≥в
та с≥льського населенн¤;
- наданн¤ сусп≥льно-корисних та комерц≥йних послуг (разом з
радниками м≥сцевого р≥вн¤);
- взаЇмод≥¤ з органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤, –адою
ћ≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласними ≥ районними
державними адм≥н≥страц≥¤ми, головними управл≥нн¤ми с≥льського
господарства ≥ продовольства обласних державних адм≥н≥страц≥й,
управл≥нн¤ми (в≥дд≥лами) с≥льського господарства ≥ продовольства
районних державних адм≥н≥страц≥й, науково-досл≥дними ≥нститутами,
≥ншими структурами ”јјЌ, аграрними ун≥верситетами, ≥ншими
закладами аграрноњ осв≥ти та в≥тчизн¤ними ≥ транснац≥ональними
компан≥¤ми, що працюють в агропромисловому виробництв≥;
- вивченн¤ та впровадженн¤ прогресивних технолог≥й та
≥нновац≥й;
- взаЇмод≥¤ з Ќагл¤довою радою рег≥онального р≥вн¤.
÷ентр с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби:
- методичне, правове та кадрове забезпеченн¤ д≥¤льност≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб нижчого р≥вн¤;
- розробка стратег≥њ розвитку мереж≥ с≥льськогосподарських
дорадчих служб та орган≥зац≥¤ њњ виконанн¤;
- взаЇмод≥¤ з ћ≥нагропол≥тики ”крањни та ≥ншими установами ≥
орган≥зац≥¤ми на нац≥ональному р≥вн≥;
- взаЇмод≥¤ з ”јјЌ та вищими аграрними закладами осв≥ти;
- орган≥зац≥¤ розробки ≥нформац≥йних технолог≥й та
комун≥кац≥йна п≥дтримка;
- координуванн¤ д≥ловою ефективн≥стю с≥льськогосподарських
дорадчих служб нижчого р≥вн¤;
- взаЇмод≥¤ з Ќагл¤довою радою нац≥онального р≥вн¤.
7. ¬заЇмозв'¤зок м≥ж р≥вн¤ми та њх взаЇмод≥¤
« метою реагуванн¤ на потреби с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤ в тих чи ≥нших послугах,
знанн¤х та досл≥дженн¤х, радники м≥сцевого р≥вн¤ будуть вивчати ц≥
запити та потреби, задовольн¤ти њх, а в раз≥ неспроможност≥ њх
задовольнити - передавати рег≥ональним с≥льськогосподарським
дорадчим службам.
–ег≥ональн≥ с≥льськогосподарськ≥ дорадч≥ служби, в свою
чергу, будуть узагальнювати њх, розробл¤ти в≥дпов≥дн≥ методичн≥
матер≥али, надавати допомогу м≥сцевим радникам або безпосередньо
користувачам послуг.
¬ раз≥ потреби рег≥ональн≥ с≥льськогосподарськ≥ дорадч≥
служби подаватимуть своњ розробки та запити в ÷ентр
с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби, ¤кий на основ≥ цих
матер≥ал≥в, а також власних узагальнень та висновк≥в надаватиме
допомогу рег≥ональним с≥льськогосподарським дорадчим службам або
замовл¤тиме науков≥ досл≥дженн¤ та розробки в ”јјЌ та аграрних
ун≥верситетах, передаватиме своњ пропозиц≥њ в ћ≥н≥стерство
аграрноњ пол≥тики ”крањни.
“аким чином забезпечитьс¤ зворотн≥й зв'¤зок вивченн¤ потреб
аграрного виробництва та њх задоволенн¤ у максимально коротк≥
терм≥ни.
ќкрем≥ досл≥дженн¤ та розробки рег≥ональн≥
с≥льськогосподарськ≥ дорадч≥ служби замовл¤тимуть безпосередньо у
рег≥ональних науково-досл≥дних ≥нститутах, досл≥дних станц≥¤х та
аграрних ун≥верситетах на основ≥ винагороди за виконану роботу.
8. ‘≥нансуванн¤
‘≥нансуванн¤ с≥льськогосподарських дорадчих служб р≥зних
р≥вн≥в буде зд≥йснюватис¤ з р≥зних джерел: державн≥ кошти; плата
користувач≥в за надан≥ послуги; м≥жнародна техн≥чна допомога,
благод≥йн≥ внески, гранти тощо.
¬икористанн¤ бюджетних кошт≥в
ƒержавне ф≥нансуванн¤ на рег≥ональних р≥вн¤х буде
зд≥йснюватис¤ на основ≥ державних та рег≥ональних програм
д≥¤льност≥ с≥льськогосподарських дорадчих служб, ¤к≥ можуть бути
складовими частинами державних ≥ рег≥ональних програм
соц≥ально-економ≥чного та культурного розвитку. ¬иконанн¤ заход≥в,
передбачених рег≥ональними програмами д≥¤льност≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб, затвердженими сес≥¤ми
¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласних рад
зд≥йснюватимутьс¤ на п≥дстав≥ контракт≥в, що будуть укладатис¤ з
–адою м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласними державними
адм≥н≥страц≥¤ми. онтракти будуть перегл¤датис¤ щор≥чно.
ѕоступово, в процес≥ становленн¤ та розвитку мереж≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб р≥зних р≥вн≥в будуть
запроваджуватис¤ конкурсн≥ п≥дходи до одержанн¤ та використанн¤
кошт≥в з ƒержавного бюджету ”крањни на виконанн¤
с≥льськогосподарськими дорадчими службами певних ц≥льових програм.
—амоф≥нансуванн¤ на основ≥ наданн¤ платних послуг
ќсновний принцип ф≥нансового забезпеченн¤ д≥¤льност≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб - працювати на основ≥
частковоњ самоокупност≥, не ор≥Їнтуючись на одержанн¤ прибутку, з
поступовим запровадженн¤м механ≥зму часткового в≥дшкодуванн¤
експлуатац≥йних ≥ основних витрат.
ѕрактична реал≥зац≥¤ цього принципу буде зд≥йснюватис¤ на
основ≥ поступового розвитку та запровадженн¤ платних послуг дл¤
вс≥х користувач≥в:
с≥льськогосподарських виробник≥в та с≥льського населенн¤,
постачальник≥в с≥льськогосподарських засоб≥в виробництва,
ф≥нансових установ тощо.
ѕлатн≥сть послуг дл¤ с≥льських товаровиробник≥в та с≥льського
населенн¤ буде запроваджуватись поступово по м≥р≥ зростанн¤ попиту
на дорадч≥ послуги та спроможност≥ њх оплатити.
«алученн¤ кошт≥в проект≥в м≥жнародноњ техн≥чноњ допомоги,
благод≥йних внеск≥в, грант≥в
«араз в ”крањн≥ в напр¤м≥ розвитку дорадчоњ д≥¤льност≥ в
с≥льському господарств≥ та с≥льськ≥й м≥сцевост≥ на рег≥ональних
р≥вн¤х працюЇ р¤д проект≥в м≥жнародноњ техн≥чноњ допомоги, њх
ресурси використовуютьс¤ на етап≥ становленн¤ мереж≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб ≥ будуть активно
використовуватис¤ надал≥. ¬ перспектив≥ на нац≥ональному р≥вн≥ за
участ≥ ћ≥н≥стерства аграрноњ пол≥тики буде зд≥йснюватис¤ активна
робота, спр¤мована на залученн¤ додаткових ресурс≥в дл¤ розвитку
мереж≥ с≥льськогосподарських дорадчих служб вс≥х р≥вн≥в:
÷ентру с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби, рег≥ональних
с≥льськогосподарських дорадчих служб, а також дл¤ вир≥шенн¤
проблеми кадрового забезпеченн¤ дорадчоњ д≥¤льност≥.
ƒл¤ виконанн¤ своњх завдань с≥льськогосподарськ≥ дорадч≥
служби вс≥х р≥вн≥в будуть залучати гранти, а також благод≥йн≥
внески в≥д агротрейдер≥в, банк≥в, комерц≥йних, ≥нвестиц≥йних та
≥нших компан≥й.
ѕропозиц≥њ щодо потреби у ф≥нансуванн≥ мереж≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб з ƒержавного бюджету ”крањни
на наступн≥ роки будуть подаватис¤ ÷ентром с≥льськогосподарськоњ
дорадчоњ служби у встановленому пор¤дку ћ≥н≥стерству аграрноњ
пол≥тики ”крањни.
9. ќч≥куван≥ результати в≥д реал≥зац≥њ онцепц≥њ
«авд¤ки реал≥зац≥њ вих≥дних основ онцепц≥њ становленн¤ та
розвитку мереж≥ с≥льськогосподарських дорадчих служб буде
забезпечено:
- практичне спри¤нн¤ с≥льськогосподарським товаровиробникам
та с≥льському населенню у ви¤вленн≥ ≥ формулюванн≥ њх проблем,
анал≥з≥ вар≥ант≥в ≥ обгрунтованому вибор≥ р≥шенн¤ цих проблем
в≥дпов≥дно до њх ц≥лей;
- п≥двищенн¤ мотивац≥њ с≥льськогосподарських товаровиробник≥в
та с≥льського населенн¤ у реал≥зац≥њ своњх р≥шень, ≥н≥ц≥юванн¤
зм≥н та ≥нновац≥й у методах веденн¤ господарства, оц≥нц≥
результат≥в та обм≥н≥ ≥нформац≥Їю з ≥ншими с≥льськими
товаровиробниками;
- наданн¤ ≥ндив≥дуальних консультац≥й дл¤ ефективноњ
орган≥зац≥њ та управл≥нн¤ господарством, по ф≥нансовому й
≥нвестиц≥йному анал≥зу, маркетингу, оптим≥зац≥њ використанн¤
ресурс≥в;
- практичне навчанн¤ с≥льськогосподарських товаровиробник≥в
та с≥льського населенн¤ в освоЇнн≥ принципово нових п≥дход≥в
господарюванн¤ в ринкових умовах на основ≥ об'Їктивноњ ≥
найнов≥шоњ ≥нформац≥њ з р≥зноман≥тних аспект≥в виробництва,
переробки ≥ збуту с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ, включаючи нов≥
технолог≥њ ≥ методи веденн¤ прибуткового б≥знесу;
- ≥нтеграц≥¤ знань ≥ ≥нформац≥њ з р≥зноман≥тних джерел,
ор≥Їнтац≥¤ аграрноњ науки на проведенн¤ прикладних досл≥джень з
метою в≥дпрацюванн¤ практичних рекомендац≥й з проблем
с≥льськогосподарських товаровиробник≥в;
- формуванн¤ механ≥зму зворотнього зв'¤зку ≥з
с≥льськогосподарськими товаровиробниками з метою розробки
ефективних заход≥в державноњ аграрноњ пол≥тики.
–еал≥зац≥¤ такого механ≥зму взаЇмод≥њ р≥зних чинник≥в
п≥двищить ≥нтелектуальний потенц≥ал села, призведе до ¤к≥сних зм≥н
р≥вн¤ знань с≥льськогосподарських товаровиробник≥в ≥ с≥льського
населенн¤, зм≥нить психолог≥ю та мотивац≥ю виробничоњ ≥ соц≥альноњ
д≥¤льност≥ у с≥льських громадах.
«ад≥¤нн¤ цих ключових фактор≥в у перспектив≥ спри¤тиме
п≥двищенню прибутковост≥ господарськоњ д≥¤льност≥ товаровиробник≥в
та особистих п≥дсобних господарств, розвиток диверсиф≥кованих
вид≥в д≥¤льност≥ на сел≥, створенн¤ нових робочих м≥сць та
зростанн¤ доход≥в с≥льського населенн¤ ≥ в к≥нцевому п≥дсумку
п≥двищить р≥вень економ≥чноњ стаб≥льност≥.
Ќачальник ƒепартаменту реформуванн¤
с≥льського господарства ё.я. ухарук
ƒодаток 1
до сп≥льного наказу ћ≥нагропол≥тики
”крањни, ”јјЌ та Ќј”
в≥д 26 кв≥тн¤ 2001 року
N 114/36/165
ѕерел≥к ≥снуючих (створюваних)
с≥льськогосподарських дорадчих служб
------------------------------------------------------------------------------------
|ќбласть |ƒорадча служба |ѕрим≥тка |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
| 1 | 2 | 3 |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|јвтономна –еспубл≥ка | римський державний аграрний |ƒержавне п≥дприЇмство |
| рим |навчально-консультац≥йний | |
| |центр | |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|¬≥нницька |÷ентр навчанн¤ та п≥дтримки |‘≥нансуЇтьс¤ американським |
| |приватних |агентством з м≥жнародного |
| |с≥льгосптоваровиробник≥в |розвитку (USAID) |
| |¬≥нницького державного | |
| |аграрного ун≥верситету | |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|ƒонецька |"ƒонецькјгро онсалт" |‘≥нансуЇтьс¤ ћ≥н≥стерством |
| | |¬еликобритан≥њ з питань |
| | |м≥жнародного розвитку |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|«апор≥зька |≤нформац≥йно-консультац≥йний |√оспрозрахунковий |
| |центр "јгро-“авр≥¤" “авр≥йськоњ|структурний п≥дрозд≥л |
| |державноњ агротехн≥чноњ |академ≥њ |
| |академ≥њ | |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
| ињвська |ћакар≥вська аграрна дорадча |‘≥нансуЇтьс¤ ћ≥н≥стерством |
| |служба |¬еликобритан≥њ з питань |
| | |м≥жнародного розвитку |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|Ћуганська |ѕроект програми “ј—≤— |‘≥нансуЇтьс¤ ™вропейським |
| |"ѕ≥дтримка по створенню трьох |—оюзом |
| |нових центр≥в п≥дтримки | |
| |приватних господарств в | |
| |”крањн≥" | |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|Ћьв≥вська |Ћьв≥вська аграрна дорадча |Ѕлагод≥йна орган≥зац≥¤ |
| |служба (Ћјƒ—) | |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|ћиколањвська |ѕроект програми “ј—≤— |‘≥нансуЇтьс¤ ™вропейським |
| |"ѕ≥дтримка по створенню трьох |—оюзом |
| |нових центр≥в п≥дтримки | |
| |приватних господарств в | |
| |”крањн≥" | |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|ќдеська |ѕроект п≥дтримки |‘≥нансуЇтьс¤ ћ≥н≥стерством |
| |с≥льськогосподарських |¬еликобритан≥њ з питань |
| |п≥дприЇмств ≥ с≥льського |м≥жнародного розвитку |
| |населенн¤ | |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|„ерн≥г≥вська |ѕроект програми “ј—≤— |‘≥нансуЇтьс¤ ™вропейським |
| |"ѕ≥дтримка по створенню трьох |—оюзом |
| |нових центр≥в п≥дтримки | |
| |приватних господарств в | |
| |”крањн≥" | |
------------------------------------------------------------------------------------
ƒодаток 2
до сп≥льного наказу ћ≥нагропол≥тики
”крањни, ”јјЌ та Ќј”
в≥д 26 кв≥тн¤ 2001 р. N 114/36/165
—клад
робочоњ групи з п≥дготовки проекту
«акону ”крањни "ѕро Ќац≥ональну
с≥льськогосподарську дорадчу службу"
Ўм≥дт –оман ћихайлович - заступник ћ≥н≥стра аграрноњ пол≥тики
”крањни, кер≥вник робочоњ групи
ухарук ёр≥й якович - начальник ƒепартаменту реформуванн¤
с≥льського господарства, заступник кер≥вника робочоњ групи
равченко ≤гор ƒмитрович - начальник управл≥нн¤
с≥льськогосподарських дорадчих служб, заступник кер≥вника робочоњ
групи
—тавнича Ћюдмила јнатол≥њвна - головний спец≥ал≥ст в≥дд≥лу
розвитку с≥льськогосподарського дорадництва, секретар робочоњ
групи
„лени робочоњ групи:
Ѕород≥на ќлена ћиколањвна - пров≥дний науковий сп≥вроб≥тник
≤нституту аграрноњ економ≥ки ”јјЌ
Ѕочковська —в≥тлана ћихайл≥вна - начальник ёридичного
управл≥нн¤
√аврилюк ћикола ћикитович - в.о. академ≥ка-секретар¤
¬≥дд≥ленн¤ рег≥ональних центр≥в наукового забезпеченн¤
агропромислового виробництва ”јјЌ
ор≥нець –оман ярославович - кер≥вник стратег≥чного напр¤мку
—екретар≥ату ом≥с≥њ з питань аграрноњ пол≥тики (за згодою)
ропивко ћихайло ‘едорович - проректор Ќац≥онального
аграрного ун≥верситету
Ћобанов ћикола ≤ванович - директор
≤нформац≥йно-консультац≥йного центру "јгро-“авр≥¤" (за згодою)
Ћо¤нич √ригор≥й —еменович - проректор, директор ≤нституту
п≥сл¤дипломноњ осв≥ти та консультативно-≥нформац≥йного
забезпеченн¤ ¬≥нницького державного аграрного ун≥верситету
ћельник —ерг≥й ≤ванович - начальник ƒепартаменту кадровоњ
пол≥тики, аграрноњ осв≥ти та науки
ћул¤р ќлександр јнтонович - спец≥ал≥ст з с≥льського
господарства м≥с≥њ јгентства —Ўј з м≥жнародного розвитку (за
згодою)
ѕаньк≥в ≤ван ярославович - директор Ћьв≥вськоњ аграрноњ
дорадчоњ служби (за згодою)
ѕ≥калов ≈дуард ёр≥йович - заступник кер≥вника ѕрограми
ћ≥н≥стерства ¬еликобритан≥њ у справах м≥жнародного розвитку "÷ентр
розвитку с≥льського господарства та правовоњ п≥дтримки" (за
згодою)
“омич ≤ван ‘едорович - голова асоц≥ац≥њ фермер≥в та
землевласник≥в ”крањни (за згодою)
ярошовець ¬асиль —тепанович - перший заступник голови
¬сеукрањнського союзу с≥льськогосподарських п≥дприЇмств (за
згодою)
|