TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



              ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ј√–ј–Ќќѓ ѕќЋ≤“» » ” –јѓЌ»
                ” –јѓЌ—№ ј ј јƒ≈ћ≤я ј√–ј–Ќ»’ Ќј” 
                Ќј÷≤ќЌјЋ№Ќ»… ј√–ј–Ќ»… ”Ќ≤¬≈–—»“≈“

                            Ќ ј   ј «

 N 114/36/165 в≥д 26.04.2001


     ѕро становленн¤ ≥ розвиток мереж≥ с≥льськогосподарських
                     дорадчих служб в ”крањн≥


     « метою п≥двищенн¤ р≥вн¤ економ≥чноњ стаб≥льност≥ в с≥льськ≥й
м≥сцевост≥ через наданн¤ практичноњ допомоги с≥льськогосподарським
товаровиробникам   у   зростанн≥  прибутковост≥  њх  господарськоњ
д≥¤льност≥ ≥ с≥льському населенню у зростанн≥ його доход≥в  та  на
виконанн¤  «акону  ”крањни  "ѕро  стимулюванн¤ розвитку с≥льського
господарства на пер≥од 2001-2004 роки"  в≥д  18  с≥чн¤  2001  року
N 2238-III  Ќ ј   ј « ” ™ ћ ќ:

     1. «атвердити    онцепц≥ю   становленн¤   ≥  розвитку  мереж≥
с≥льськогосподарських  дорадчих  служб   в   ”крањн≥   (надал≥   -
 онцепц≥¤),  схвалену  п≥дком≥с≥Їю  з питань механ≥зм≥в реал≥зац≥њ
аграрноњ пол≥тики,  пр≥оритетних напр¤мк≥в залученн¤ ≥нвестиц≥й та
м≥жнародного  сп≥вроб≥тництва   ом≥с≥њ  з питань аграрноњ пол≥тики
при ѕрезидентов≥  ”крањни  (протокол   зас≥данн¤   в≥д   3.10.2000
N 6/2000 та м≥жнародною конференц≥Їю з питань розробки стаб≥льноњ
с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби в ”крањн≥,  юридичноњ  форми
та ф≥нансуванн¤,  ¤ка в≥дбулас¤ в м.   иЇв≥ 9-10 жовтн¤ 2000 року,
що додаЇтьс¤.
     2. ƒепартаменту    реформуванн¤    с≥льського    господарства
ћ≥нагропол≥тики ”крањни ( ухарук  ё.я.),  ¬≥дд≥ленню  рег≥ональних
центр≥в   наукового  забезпеченн¤  јѕ¬  ”јјЌ  (√аврилюк  ћ.ћ.)  та
Ќац≥ональному   аграрному   ун≥верситету   ( ропивко    ћ.‘.)    в
трьохм≥с¤чний  терм≥н розробити рекомендац≥њ щодо створенн¤ ÷ентру
с≥льськогосподарськоњ    дорадчоњ    служби    та     рег≥ональних
с≥льськогосподарських дорадчих служб.
     3. —хвалити д≥¤льн≥сть ≥снуючих та створюваних  за  допомогою
проект≥в   м≥жнародноњ  техн≥чноњ  допомоги  с≥льськогосподарських
дорадчих служб зг≥дно з перел≥ком (додаток 1).
     4. ћ≥н≥стерству    агропромислового    комплексу   јвтономноњ
–еспубл≥ки  рим,  головним управл≥нн¤м с≥льського  господарства  ≥
продовольства облдержадм≥н≥страц≥й, рег≥ональним центрам наукового
забезпеченн¤  агропромислового  виробництва  ”крањнськоњ  академ≥њ
аграрних наук та вищим аграрним закладам осв≥ти:
     спри¤ти реал≥зац≥њ положень  онцепц≥њ;
     надавати допомогу        в       кадровому       забезпеченн≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб;
     спри¤ти становленню       та       п≥дтримц≥       д≥¤льност≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб;
     залучати м≥жнародну  техн≥чну  допомогу  до розвитку дорадчоњ
д≥¤льност≥.
     5. «атвердити склад робочоњ групи з п≥дготовки проекту «акону
”крањни  "ѕро  Ќац≥ональну  с≥льськогосподарську  дорадчу  службу"
(додаток 2).
     6.  ер≥внику робочоњ групи орган≥зувати розробку та подати  у
встановленому  пор¤дку  до 1 грудн¤ 2001 року на розгл¤д ¬ерховноњ
–ади   ”крањни   проект   «акону    ”крањни    "ѕро    Ќац≥ональну
с≥льськогосподарську дорадчу службу".
     7.  онтроль  за  виконанн¤м  наказу  покласти  на  заступника
ћ≥н≥стра    аграрноњ    пол≥тики   ”крањни   –.ћ.Ўм≥дта,   першого
¬≥це-президента ”крањнськоњ академ≥њ аграрних наук  ¬.ѕ.—итника  ≥
проректора Ќац≥онального аграрного ун≥верситету ћ.‘. ропивка.

 ћ≥н≥стр аграрноњ пол≥тики ”крањни                     ≤. ириленко

 ѕрезидент ”крањнськоњ
 академ≥њ аграрних наук                                   ћ.«убець

 –ектор Ќац≥онального
 аграрного ун≥верситету                                ƒ.ћельничук

                                            «атверджено
                                  сп≥льним наказом ћ≥нагропол≥тики
                                  ”крањни, ”јјЌ та Ќј”
                                  в≥д 25 кв≥тн¤ 2001 року
                                  N 114/36/165

              онцепц≥¤ становленн¤ ≥ розвитку мереж≥
          с≥льськогосподарських дорадчих служб в ”крањн≥

                              ¬ступ

     ƒорадча д≥¤льн≥сть в аграрн≥й сфер≥,  ¤к один ≥з ≥нструмент≥в
державноњ  аграрноњ пол≥тики,  покликана спри¤ти розвитку ринковоњ
економ≥ки в с≥льськ≥й  м≥сцевост≥,  п≥двищенню  р≥вн¤  доход≥в  та
покращанню  добробуту  с≥льського населенн¤ специф≥чними засобами:
шл¤хом  п≥двищенн¤  р≥вн¤  знань  с≥льських   товаровиробник≥в   ≥
с≥льського  населенн¤  та  спри¤нн¤ у прийн¤тт≥ ними обгрунтованих
економ≥чних р≥шень.
     —в≥товий досв≥д  переконуЇ:  д≥¤льн≥сть с≥льськогосподарських
дорадчих  служб  Ї   одним   ≥з   ключових   чинник≥в   п≥двищенн¤
ефективност≥       ≥      прибутковост≥      с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в  та  стаб≥льност≥  розвитку   с≥льських   громад.
ƒорадча служба спри¤Ї стаб≥льност≥ аграрного б≥знесу, комплексному
саморозвитку громад через процес п≥знанн¤,  засоби ≥ндив≥дуального
консультуванн¤, навчанн¤, забезпеченн¤ ≥нформац≥Їю, демонстрац≥йн≥
покази.

     ћета  онцепц≥њ

     √оловною метою  ц≥Їњ   онцепц≥њ  Ї  формуванн¤  п≥дгрунт¤ дл¤
ефективноњ розбудови мереж≥ с≥льськогосподарських дорадчих  служб,
¤к≥   охопл¤ть  своЇю  д≥¤льн≥стю  вс≥  с≥льськогосподарськ≥  зони
”крањни.

     Ќеобх≥дн≥сть розробки  онцепц≥њ

     ¬ результат≥ реал≥зац≥њ положень ”казу ѕрезидента ”крањни в≥д
3 грудн¤  1999  року  "ѕро  нев≥дкладн≥  заходи  щодо  прискоренн¤
реформуванн¤  аграрного  сектора  економ≥ки" практично
вс≥ колективн≥ с≥льськогосподарськ≥ п≥дприЇмства  реформувалис¤  в
нов≥   орган≥зац≥йно-правов≥   форми   господарюванн¤  на  засадах
приватноњ власност≥ на землю та  майно.   олективна  власн≥сть  на
землю  фактично припинила своЇ ≥снуванн¤ ≥ сел¤ни отримали реальну
можлив≥сть реал≥зувати   в≥дпов≥дно   до     онституц≥њ    ”крањни
своЇ право на приватну власн≥сть.
     ÷ей процес супроводжувавс¤ певними особливост¤ми:
     по-перше, б≥льше н≥ж на 25  в≥дсотк≥в  зб≥льшилась  к≥льк≥сть
суб'Їкт≥в  господарюванн¤,  ¤к≥  самост≥йн≥  у своњй д≥¤льност≥ та
прийн¤тт≥ управл≥нських р≥шень;
     по-друге, у      30      в≥дсотках      господарств     зм≥на
орган≥зац≥йно-правовоњ форми  господарюванн¤  призвела  до  зам≥ни
кер≥вник≥в,  ¤к≥ часто не мають достатнього управл≥нського досв≥ду
роботи в ринкових умовах;
     по-третЇ, питома  вага квал≥ф≥кованих спец≥ал≥ст≥в с≥льського
господарства у новостворених п≥дприЇмствах  складаЇ  лише  9%  в≥д
загальноњ к≥лькост≥ прац≥вник≥в;
     по-четверте, в  умовах   обмеженост≥   матер≥ально-техн≥чних,
ф≥нансових  ≥ ≥нших ресурс≥в та недостатньоњ розвиненост≥ аграрноњ
ринковоњ  ≥нфраструктури  фермери,  власники  особистих  п≥дсобних
господарств   потребують   п≥двищенн¤  р≥вн¤  знань  насамперед  з
агроб≥знесменеджменту, ≥нформац≥йного забезпеченн¤ з технолог≥чних
питань та маркетингу с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ;
     по-п'¤те, становленн¤ реального власника - господар¤ на земл≥
та   засоб≥в   виробництва   спонукало   до   нового   п≥дходу  до
в≥дпов≥дальност≥ за к≥нцев≥ результати господарськоњ д≥¤льност≥.
     ѕор¤д з цим,  зм≥ни, що в≥дбуваютьс¤ в рамках д≥ючоњ аграрноњ
та  адм≥н≥стративноњ  реформ,   вимагають   адекватних   державних
п≥дход≥в  до забезпеченн¤ умов дл¤ становленн¤ приватного власника
на сел≥  через  створенн¤  мереж≥  с≥льськогосподарських  дорадчих
служб.  ¬они  надавали  б  на  перших  порах  безоплатно конкретн≥
практичн≥ поради,  забезпечували б нов≥тньою ≥нформац≥Їю ≥  ¤к≥сно
зм≥нювали     б     р≥вень    знань    та    практичних    навичок
с≥льськогосподарських  товаровиробник≥в  та  с≥льського  населенн¤
в≥дпов≥дно  до  њх  потреб,  це спри¤тиме п≥двищенню прибутковост≥
виробничоњ д≥¤льност≥ та  зростанню  реальних  доход≥в  с≥льського
населенн¤. ћодель с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби

                       1. ќсновн≥ завданн¤

     - наданн¤     практичноњ    допомоги    с≥льськогосподарським
товаровиробникам  та  с≥льському  населенню  в  освоЇнн≥   метод≥в
прибуткового господарюванн¤ в умовах ринковоњ економ≥ки;
     - п≥двищенн¤    р≥вн¤    знань    ≥    практичних     навичок
с≥льськогосподарських  товаровиробник≥в  та  с≥льського  населенн¤
шл¤хом  активного  навчанн¤,  демонстрац≥йних   показ≥в,   наданн¤
≥нтегрованоњ ≥нформац≥њ тощо;
     - наданн¤       ≥ндив≥дуальних        порад        конкретним
с≥льськогосподарським товаровиробникам та сел¤нським господарствам
з   питань   маркетингу,   менеджменту,   застосуванн¤    сучасних
технолог≥й;
     - ор≥Їнтац≥¤  аграрноњ   науки   на   проведенн¤   прикладних
досл≥джень     в≥дпов≥дно    до    потреб    с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤;
     - спри¤нн¤  органам  виконавчоњ  влади  та  органам м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ у реал≥зац≥њ державноњ аграрноњ пол≥тики.

                      2. ѕринципи д≥¤льност≥

     - максимальна спр¤мован≥сть на  запити  с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤;
     - забезпеченн¤ ефективноњ взаЇмод≥њ вс≥х орган≥зац≥й, установ
та п≥дприЇмств, що впливають на розвиток аграрного сектора;
     - залученн¤  до  дорадчоњ  д≥¤льност≥  пров≥дних  прац≥вник≥в
наукових установ та навчальних заклад≥в;
     - повна незалежн≥сть та конф≥денц≥йн≥сть ≥нформац≥њ в  робот≥
з користувачами послуг;
     - гнучк≥сть  та  ор≥Їнтац≥¤   на   перспективу   в   дорадч≥й
д≥¤льност≥ та орган≥зац≥њ роботи;
     - часткова самоокупн≥сть.

                         3. ћетоди роботи

     ¬заЇмод≥¤ з   користувачами   с≥льськогосподарських  дорадчих
послуг виключно на засадах консультуванн¤,  навчанн¤,  переконанн¤
на  добров≥льн≥й основ≥ без застосуванн¤ будь-¤ких д≥й примусового
характеру (¤к то:  адм≥н≥стративний вплив,  розпод≥л  матер≥альних
ресурс≥в, ф≥нанс≥в, ≥нспектуванн¤, контроль тощо).

                          4. ƒ≥¤льн≥сть

     ƒорадч≥ послуги,  що будуть надавати дорадч≥ служби в процес≥
своЇњ д≥¤льност≥,  розд≥л¤ютьс¤ на сусп≥льно-корисн≥ та комерц≥йн≥
послуги.
     —усп≥льно-корисн≥ -   це   т≥   послуги,   реал≥зац≥¤    ¤ких
безпосередньо  не  впливаЇ на прибутков≥сть с≥льськогосподарського
виробництва,  але створюЇ умови дл¤ того,  щоб ус≥ сфери с≥льськоњ
економ≥ки   працювали  усп≥шно  та  прибуткове  ≥  р≥вень  доход≥в
с≥льського  населенн¤  зростав.  ÷е  та  база,  на  ¤к≥й  с≥льська
економ≥ка  може  будувати  п≥дгрунт¤ виходу з того стану,  в ¤кому
вона зараз знаходитьс¤.
      омерц≥йн≥ послуги  - це послуги,  що забезпечують додатковий
прибуток виробнику ≥ ¤к≥ вони оплачують самост≥йно.
     ѕринцип частковоњ  самоокупност≥  може бути реал≥зований саме
за рахунок одержанн¤ плати за надан≥ комерц≥йн≥ послуги.

               5. —татус та орган≥зац≥йна структура

     ќрган≥зац≥йна структура  охоплюЇ  три  р≥вн≥:   нац≥ональний,
рег≥ональний  (јвтономна  –еспубл≥ка   рим,  област≥) та м≥сцевий.
ћ≥сцевий р≥вень нац≥ональноњ системи дорадництва Ї базовим  ≥  вс≥
≥нш≥ вищ≥ р≥вн≥ мають забезпечити ефективну д≥¤льн≥сть ц≥Їњ ланки,
п≥дпор¤дковуватись њњ ≥нтересам.
     Ќа нац≥ональному    та    рег≥ональному    р≥вн¤х   структура
с≥льськогосподарських дорадчих служб матиме статус юридичних ос≥б,
¤к≥  в  свою  чергу створюють ф≥л≥њ та представництва на м≥сцевому
р≥вн≥.
     ‘ункц≥њ координац≥њ     та    методолог≥чного    забезпеченн¤
д≥¤льност≥ с≥льськогосподарських дорадчих  служб  покладаЇтьс¤  на
ћ≥н≥стерство аграрноњ пол≥тики.
     ќрган≥зац≥йна структура,  що   маЇ   забезпечити   реал≥зац≥ю
завдань   дорадництва  по  формуванню  нового  сел¤нина  з  новими
знанн¤ми та ринковим  типом  мисленн¤,  актив≥зувати  його  творчу
≥н≥ц≥ативу  та  спр¤мувати њњ на забезпеченн¤ прибуткового веденн¤
господарюванн¤, повинна мати нац≥ональний статус.

                 6. ”правл≥нн¤ та розпод≥л функц≥й

     ƒл¤ координац≥њ роботи з  наданн¤  дорадчих  послуг  на  вс≥х
р≥вн¤х,  узгодженн¤  ≥нтерес≥в  та залученн¤ до цього процесу вс≥х
за≥нтересованих стор≥н на нац≥ональному  та  рег≥ональному  р≥вн¤х
створюЇтьс¤ Ќагл¤дова рада.
     ќсновними функц≥¤ми Ќагл¤довоњ ради Ї:
     - схваленн¤   стратег≥чних  напр¤м≥в  та  сфер  д≥¤льност≥  з
наданн¤ дорадчих послуг;
     - розгл¤д  та  погодженн¤  програм  д≥й с≥льськогосподарських
дорадчих служб та метод≥в њх роботи;
     - розгл¤д   та   погодженн¤   пропозиц≥й   про   ф≥нансуванн¤
д≥¤льност≥ с≥льськогосподарських дорадчих служб;
     - погодженн¤      кандидатури     на     посаду     кер≥вника
с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби;
     - узгодженн¤ ≥нтерес≥в користувач≥в послуг,  науки, осв≥ти та
держави;
     - п≥дготовка  пропозиц≥й  дл¤  центральних орган≥в виконавчоњ
влади з питань удосконаленн¤ дорадництва;
     - заслуховуванн¤  зв≥т≥в про д≥¤льн≥сть с≥льськогосподарських
дорадчих служб.
     ƒо складу   Ќагл¤довоњ   ради  нац≥онального  р≥вн¤  вход¤ть:
представники        с≥льськогосподарських        товаровиробник≥в,
¬сеукрањнського союзу с≥льськогосподарських п≥дприЇмств, јсоц≥ац≥њ
фермер≥в та землевласник≥в ”крањни,  Ќац≥ональноњ  асоц≥ац≥њ  б≥рж
”крањни,   Ќац≥ональноњ   асоц≥ац≥њ   кредитних   сп≥лок  ”крањни,
јсоц≥ац≥њ обслуговуючих кооператив≥в,  заклад≥в аграрноњ науки  та
осв≥ти,   ћ≥нагропол≥тики,   ћ≥нф≥ну,   ћ≥неконом≥ки,   донорських
орган≥зац≥й, депутати ¬ерховноњ –ади ”крањни.
     ¬≥дпов≥дн≥ нагл¤дов≥  ради  будуть  в   с≥льськогосподарських
дорадчих службах јвтономноњ –еспубл≥ки  рим та областей.
     ‘ункц≥њ м≥ж  р≥зними  р≥вн¤ми  мереж≥   с≥льськогосподарських
дорадчих служб доц≥льно розд≥лити наступним чином.
     ћ≥сцевий р≥вень:
     - вивченн¤    проблем    ≥    запит≥в   с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в та с≥льського населенн¤;
     - орган≥зац≥¤   навчанн¤,   сем≥нар≥в   ≥   демонстрац≥й  дл¤
с≥льськогосподарських  товаровиробник≥в  та  особистих   п≥дсобних
господарств;
     - наданн¤ сусп≥льно-корисних послуг;
     - наданн¤ комерц≥йних послуг.
     –ег≥ональний р≥вень:
     - методична,  ≥нформац≥йна  та практична п≥дтримка д≥¤льност≥
м≥сцевих с≥льськогосподарських дорадчих служб;
     - навчанн¤    радник≥в    (прац≥вники   с≥льськогосподарськоњ
дорадчоњ служби);
     - наданн¤  методичноњ  та  ≥нформац≥йноњ  п≥дтримки  радникам
м≥сцевого р≥вн¤ у навчанн≥ с≥льськогосподарських  товаровиробник≥в
та с≥льського населенн¤;
     - наданн¤ сусп≥льно-корисних та комерц≥йних послуг  (разом  з
радниками м≥сцевого р≥вн¤);
     - взаЇмод≥¤  з  органами  м≥сцевого   самовр¤дуванн¤,   –адою
ћ≥н≥стр≥в   јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,  обласними  ≥  районними
державними  адм≥н≥страц≥¤ми,  головними  управл≥нн¤ми   с≥льського
господарства  ≥  продовольства  обласних  державних адм≥н≥страц≥й,
управл≥нн¤ми (в≥дд≥лами) с≥льського господарства  ≥  продовольства
районних державних адм≥н≥страц≥й,  науково-досл≥дними ≥нститутами,
≥ншими  структурами   ”јјЌ,   аграрними   ун≥верситетами,   ≥ншими
закладами  аграрноњ  осв≥ти  та  в≥тчизн¤ними ≥ транснац≥ональними
компан≥¤ми, що працюють в агропромисловому виробництв≥;
     - вивченн¤   та   впровадженн¤   прогресивних  технолог≥й  та
≥нновац≥й;
     - взаЇмод≥¤ з Ќагл¤довою радою рег≥онального р≥вн¤.
     ÷ентр с≥льськогосподарськоњ дорадчоњ служби:
     - методичне,   правове  та  кадрове  забезпеченн¤  д≥¤льност≥
с≥льськогосподарських дорадчих служб нижчого р≥вн¤;
     - розробка  стратег≥њ  розвитку  мереж≥ с≥льськогосподарських
дорадчих служб та орган≥зац≥¤ њњ виконанн¤;
     - взаЇмод≥¤  з ћ≥нагропол≥тики ”крањни та ≥ншими установами ≥
орган≥зац≥¤ми на нац≥ональному р≥вн≥;
     - взаЇмод≥¤ з ”јјЌ та вищими аграрними закладами осв≥ти;
     - орган≥зац≥¤   розробки    ≥нформац≥йних    технолог≥й    та
комун≥кац≥йна п≥дтримка;
     - координуванн¤  д≥ловою  ефективн≥стю  с≥льськогосподарських
дорадчих служб нижчого р≥вн¤;
     - взаЇмод≥¤ з Ќагл¤довою радою нац≥онального р≥вн¤.

           7. ¬заЇмозв'¤зок м≥ж р≥вн¤ми та њх взаЇмод≥¤

     « метою   реагуванн¤   на    потреби    с≥льськогосподарських
товаровиробник≥в  та с≥льського населенн¤ в тих чи ≥нших послугах,
знанн¤х та досл≥дженн¤х, радники м≥сцевого р≥вн¤ будуть вивчати ц≥
запити  та  потреби,  задовольн¤ти њх,  а в раз≥ неспроможност≥ њх
задовольнити  -  передавати   рег≥ональним   с≥льськогосподарським
дорадчим службам.
     –ег≥ональн≥ с≥льськогосподарськ≥  дорадч≥  служби,   в   свою
чергу,  будуть  узагальнювати њх,  розробл¤ти в≥дпов≥дн≥ методичн≥
матер≥али,  надавати допомогу м≥сцевим радникам або  безпосередньо
користувачам послуг.
     ¬ раз≥  потреби  рег≥ональн≥   с≥льськогосподарськ≥   дорадч≥
служби    подаватимуть   своњ   розробки   та   запити   в   ÷ентр
с≥льськогосподарськоњ  дорадчоњ  служби,  ¤кий   на   основ≥   цих
матер≥ал≥в,  а  також  власних узагальнень та висновк≥в надаватиме
допомогу рег≥ональним с≥льськогосподарським дорадчим  службам  або
замовл¤тиме  науков≥  досл≥дженн¤  та  розробки в ”јјЌ та аграрних
ун≥верситетах,  передаватиме  своњ   пропозиц≥њ   в   ћ≥н≥стерство
аграрноњ пол≥тики ”крањни.
     “аким чином забезпечитьс¤ зворотн≥й зв'¤зок  вивченн¤  потреб
аграрного  виробництва  та  њх  задоволенн¤  у максимально коротк≥
терм≥ни.
     ќкрем≥ досл≥дженн¤        та       розробки       рег≥ональн≥
с≥льськогосподарськ≥ дорадч≥ служби замовл¤тимуть безпосередньо  у
рег≥ональних  науково-досл≥дних ≥нститутах,  досл≥дних станц≥¤х та
аграрних ун≥верситетах на основ≥ винагороди за виконану роботу.

                         8. ‘≥нансуванн¤

     ‘≥нансуванн¤ с≥льськогосподарських  дорадчих   служб   р≥зних
р≥вн≥в буде зд≥йснюватис¤ з р≥зних джерел:  державн≥ кошти;  плата
користувач≥в за  надан≥  послуги;  м≥жнародна  техн≥чна  допомога,
благод≥йн≥ внески, гранти тощо.
     ¬икористанн¤ бюджетних кошт≥в
     ƒержавне ф≥нансуванн¤    на    рег≥ональних    р≥вн¤х    буде
зд≥йснюватис¤  на  основ≥  державних   та   рег≥ональних   програм
д≥¤льност≥  с≥льськогосподарських дорадчих служб,  ¤к≥ можуть бути
складовими   частинами   державних    ≥    рег≥ональних    програм
соц≥ально-економ≥чного та культурного розвитку. ¬иконанн¤ заход≥в,
передбачених       рег≥ональними       програмами       д≥¤льност≥
с≥льськогосподарських   дорадчих   служб,   затвердженими  сес≥¤ми
¬ерховноњ  –ади   јвтономноњ   –еспубл≥ки    рим,   обласних   рад
зд≥йснюватимутьс¤  на п≥дстав≥ контракт≥в,  що будуть укладатис¤ з
–адою м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим,  обласними  державними
адм≥н≥страц≥¤ми.  онтракти будуть перегл¤датис¤ щор≥чно.
     ѕоступово, в   процес≥   становленн¤   та   розвитку   мереж≥
с≥льськогосподарських   дорадчих   служб   р≥зних   р≥вн≥в  будуть
запроваджуватис¤ конкурсн≥ п≥дходи до  одержанн¤  та  використанн¤
кошт≥в    з    ƒержавного    бюджету    ”крањни    на    виконанн¤
с≥льськогосподарськими дорадчими службами певних ц≥льових програм.
     —амоф≥нансуванн¤ на основ≥ наданн¤ платних послуг
     ќсновний принцип    ф≥нансового    забезпеченн¤    д≥¤льност≥
с≥льськогосподарських   дорадчих   служб  -  працювати  на  основ≥
частковоњ самоокупност≥,  не ор≥Їнтуючись на одержанн¤ прибутку, з
поступовим   запровадженн¤м   механ≥зму  часткового  в≥дшкодуванн¤
експлуатац≥йних ≥ основних витрат.
     ѕрактична реал≥зац≥¤  цього  принципу  буде  зд≥йснюватис¤ на
основ≥ поступового розвитку та запровадженн¤  платних  послуг  дл¤
вс≥х користувач≥в:
     с≥льськогосподарських виробник≥в  та  с≥льського   населенн¤,
постачальник≥в    с≥льськогосподарських    засоб≥в    виробництва,
ф≥нансових установ тощо.
     ѕлатн≥сть послуг дл¤ с≥льських товаровиробник≥в та с≥льського
населенн¤ буде запроваджуватись поступово по м≥р≥ зростанн¤ попиту
на дорадч≥ послуги та спроможност≥ њх оплатити.
     «алученн¤ кошт≥в  проект≥в  м≥жнародноњ  техн≥чноњ  допомоги,
благод≥йних внеск≥в, грант≥в
     «араз в ”крањн≥ в  напр¤м≥  розвитку  дорадчоњ  д≥¤льност≥  в
с≥льському  господарств≥  та  с≥льськ≥й м≥сцевост≥ на рег≥ональних
р≥вн¤х працюЇ р¤д  проект≥в  м≥жнародноњ  техн≥чноњ  допомоги,  њх
ресурси    використовуютьс¤    на    етап≥    становленн¤   мереж≥
с≥льськогосподарських   дорадчих   служб    ≥    будуть    активно
використовуватис¤ надал≥.  ¬ перспектив≥ на нац≥ональному р≥вн≥ за
участ≥ ћ≥н≥стерства аграрноњ пол≥тики буде  зд≥йснюватис¤  активна
робота,  спр¤мована  на залученн¤ додаткових ресурс≥в дл¤ розвитку
мереж≥ с≥льськогосподарських дорадчих служб вс≥х р≥вн≥в:
     ÷ентру с≥льськогосподарськоњ  дорадчоњ  служби,  рег≥ональних
с≥льськогосподарських  дорадчих  служб,  а  також  дл¤   вир≥шенн¤
проблеми кадрового забезпеченн¤ дорадчоњ д≥¤льност≥.
     ƒл¤ виконанн¤  своњх  завдань  с≥льськогосподарськ≥   дорадч≥
служби  вс≥х  р≥вн≥в  будуть  залучати гранти,  а також благод≥йн≥
внески в≥д агротрейдер≥в,  банк≥в,  комерц≥йних,  ≥нвестиц≥йних та
≥нших компан≥й.
     ѕропозиц≥њ щодо     потреби     у     ф≥нансуванн≥     мереж≥
с≥льськогосподарських  дорадчих служб з ƒержавного бюджету ”крањни
на наступн≥ роки будуть подаватис¤  ÷ентром  с≥льськогосподарськоњ
дорадчоњ  служби  у  встановленому  пор¤дку  ћ≥н≥стерству аграрноњ
пол≥тики ”крањни.

         9. ќч≥куван≥ результати в≥д реал≥зац≥њ  онцепц≥њ

     «авд¤ки реал≥зац≥њ вих≥дних основ   онцепц≥њ  становленн¤  та
розвитку   мереж≥   с≥льськогосподарських   дорадчих   служб  буде
забезпечено:
     - практичне  спри¤нн¤  с≥льськогосподарським товаровиробникам
та с≥льському населенню у ви¤вленн≥  ≥  формулюванн≥  њх  проблем,
анал≥з≥  вар≥ант≥в  ≥  обгрунтованому  вибор≥  р≥шенн¤ цих проблем
в≥дпов≥дно до њх ц≥лей;
     - п≥двищенн¤ мотивац≥њ с≥льськогосподарських товаровиробник≥в
та с≥льського населенн¤ у  реал≥зац≥њ  своњх  р≥шень,  ≥н≥ц≥юванн¤
зм≥н   та   ≥нновац≥й   у  методах  веденн¤  господарства,  оц≥нц≥
результат≥в   та   обм≥н≥   ≥нформац≥Їю   з   ≥ншими    с≥льськими
товаровиробниками;
     - наданн¤   ≥ндив≥дуальних   консультац≥й   дл¤    ефективноњ
орган≥зац≥њ   та   управл≥нн¤   господарством,  по  ф≥нансовому  й
≥нвестиц≥йному  анал≥зу,  маркетингу,   оптим≥зац≥њ   використанн¤
ресурс≥в;
     - практичне навчанн¤  с≥льськогосподарських  товаровиробник≥в
та  с≥льського  населенн¤  в  освоЇнн≥  принципово  нових п≥дход≥в
господарюванн¤  в  ринкових  умовах  на   основ≥   об'Їктивноњ   ≥
найнов≥шоњ   ≥нформац≥њ   з  р≥зноман≥тних  аспект≥в  виробництва,
переробки ≥ збуту с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ,  включаючи нов≥
технолог≥њ ≥ методи веденн¤ прибуткового б≥знесу;
     - ≥нтеграц≥¤  знань  ≥  ≥нформац≥њ  з  р≥зноман≥тних  джерел,
ор≥Їнтац≥¤  аграрноњ  науки  на проведенн¤ прикладних досл≥джень з
метою   в≥дпрацюванн¤   практичних    рекомендац≥й    з    проблем
с≥льськогосподарських товаровиробник≥в;
     - формуванн¤     механ≥зму     зворотнього     зв'¤зку     ≥з
с≥льськогосподарськими    товаровиробниками   з   метою   розробки
ефективних заход≥в державноњ аграрноњ пол≥тики.
     –еал≥зац≥¤ такого   механ≥зму   взаЇмод≥њ   р≥зних   чинник≥в
п≥двищить ≥нтелектуальний потенц≥ал села, призведе до ¤к≥сних зм≥н
р≥вн¤  знань  с≥льськогосподарських  товаровиробник≥в ≥ с≥льського
населенн¤, зм≥нить психолог≥ю та мотивац≥ю виробничоњ ≥ соц≥альноњ
д≥¤льност≥ у с≥льських громадах.
     «ад≥¤нн¤ цих  ключових  фактор≥в  у   перспектив≥   спри¤тиме
п≥двищенню прибутковост≥ господарськоњ д≥¤льност≥ товаровиробник≥в
та  особистих  п≥дсобних  господарств,  розвиток  диверсиф≥кованих
вид≥в  д≥¤льност≥  на  сел≥,  створенн¤  нових  робочих  м≥сць  та
зростанн¤ доход≥в с≥льського  населенн¤  ≥  в  к≥нцевому  п≥дсумку
п≥двищить р≥вень економ≥чноњ стаб≥льност≥.

 Ќачальник ƒепартаменту реформуванн¤
 с≥льського господарства                               ё.я. ухарук

                                           ƒодаток 1
                               до сп≥льного наказу ћ≥нагропол≥тики
                               ”крањни, ”јјЌ та Ќј”
                               в≥д 26 кв≥тн¤ 2001 року
                               N 114/36/165

                  ѕерел≥к ≥снуючих (створюваних)
               с≥льськогосподарських дорадчих служб
------------------------------------------------------------------------------------
|ќбласть              |ƒорадча служба                 |ѕрим≥тка                    |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|   1                 |      2                        |     3                      |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|јвтономна –еспубл≥ка | римський державний аграрний   |ƒержавне п≥дприЇмство       |
| рим                 |навчально-консультац≥йний      |                            |
|                     |центр                          |                            |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|¬≥нницька            |÷ентр навчанн¤ та п≥дтримки    |‘≥нансуЇтьс¤ американським  |
|                     |приватних                      |агентством з м≥жнародного   |
|                     |с≥льгосптоваровиробник≥в       |розвитку (USAID)            |
|                     |¬≥нницького державного         |                            |
|                     |аграрного ун≥верситету         |                            |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|ƒонецька             |"ƒонецькјгро онсалт"           |‘≥нансуЇтьс¤ ћ≥н≥стерством  |
|                     |                               |¬еликобритан≥њ з питань     |
|                     |                               |м≥жнародного розвитку       |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|«апор≥зька           |≤нформац≥йно-консультац≥йний   |√оспрозрахунковий           |
|                     |центр "јгро-“авр≥¤" “авр≥йськоњ|структурний п≥дрозд≥л       |
|                     |державноњ агротехн≥чноњ        |академ≥њ                    |
|                     |академ≥њ                       |                            |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
| ињвська             |ћакар≥вська аграрна дорадча    |‘≥нансуЇтьс¤ ћ≥н≥стерством  |
|                     |служба                         |¬еликобритан≥њ з питань     |
|                     |                               |м≥жнародного розвитку       |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|Ћуганська            |ѕроект програми “ј—≤—          |‘≥нансуЇтьс¤ ™вропейським   |
|                     |"ѕ≥дтримка по створенню трьох  |—оюзом                      |
|                     |нових центр≥в п≥дтримки        |                            |
|                     |приватних господарств в        |                            |
|                     |”крањн≥"                       |                            |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|Ћьв≥вська            |Ћьв≥вська аграрна дорадча      |Ѕлагод≥йна орган≥зац≥¤      |
|                     |служба (Ћјƒ—)                  |                            |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|ћиколањвська         |ѕроект програми “ј—≤—          |‘≥нансуЇтьс¤ ™вропейським   |
|                     |"ѕ≥дтримка по створенню трьох  |—оюзом                      |
|                     |нових центр≥в п≥дтримки        |                            |
|                     |приватних господарств в        |                            |
|                     |”крањн≥"                       |                            |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|ќдеська              |ѕроект п≥дтримки               |‘≥нансуЇтьс¤ ћ≥н≥стерством  |
|                     |с≥льськогосподарських          |¬еликобритан≥њ з питань     |
|                     |п≥дприЇмств ≥ с≥льського       |м≥жнародного розвитку       |
|                     |населенн¤                      |                            |
|---------------------+-------------------------------+----------------------------|
|„ерн≥г≥вська         |ѕроект програми “ј—≤—          |‘≥нансуЇтьс¤ ™вропейським   |
|                     |"ѕ≥дтримка по створенню трьох  |—оюзом                      |
|                     |нових центр≥в п≥дтримки        |                            |
|                     |приватних господарств в        |                            |
|                     |”крањн≥"                       |                            |
------------------------------------------------------------------------------------

                                            ƒодаток 2
                               до сп≥льного наказу ћ≥нагропол≥тики
                               ”крањни, ”јјЌ та Ќј”
                               в≥д 26 кв≥тн¤ 2001 р. N 114/36/165

                              —клад
                робочоњ групи з п≥дготовки проекту
                 «акону ”крањни "ѕро Ќац≥ональну
               с≥льськогосподарську дорадчу службу"

     Ўм≥дт –оман ћихайлович - заступник ћ≥н≥стра аграрноњ пол≥тики
”крањни, кер≥вник робочоњ групи
      ухарук ёр≥й  якович  -  начальник  ƒепартаменту реформуванн¤
с≥льського господарства, заступник кер≥вника робочоњ групи
      равченко ≤гор     ƒмитрович     -    начальник    управл≥нн¤
с≥льськогосподарських дорадчих служб,  заступник кер≥вника робочоњ
групи
     —тавнича Ћюдмила јнатол≥њвна -  головний  спец≥ал≥ст  в≥дд≥лу
розвитку   с≥льськогосподарського  дорадництва,  секретар  робочоњ
групи

                       „лени робочоњ групи:

     Ѕород≥на ќлена ћиколањвна - пров≥дний  науковий  сп≥вроб≥тник
≤нституту аграрноњ економ≥ки ”јјЌ
     Ѕочковська —в≥тлана   ћихайл≥вна   -   начальник   ёридичного
управл≥нн¤
     √аврилюк ћикола   ћикитович   -   в.о.    академ≥ка-секретар¤
¬≥дд≥ленн¤    рег≥ональних    центр≥в    наукового    забезпеченн¤
агропромислового виробництва ”јјЌ
      ор≥нець –оман  ярославович - кер≥вник стратег≥чного напр¤мку
—екретар≥ату  ом≥с≥њ з питань аграрноњ пол≥тики (за згодою)
      ропивко ћихайло    ‘едорович   -   проректор   Ќац≥онального
аграрного ун≥верситету
     Ћобанов ћикола          ≤ванович          -          директор
≤нформац≥йно-консультац≥йного центру "јгро-“авр≥¤" (за згодою)
     Ћо¤нич √ригор≥й  —еменович  -  проректор,  директор ≤нституту
п≥сл¤дипломноњ     осв≥ти     та     консультативно-≥нформац≥йного
забезпеченн¤ ¬≥нницького державного аграрного ун≥верситету
     ћельник —ерг≥й ≤ванович  -  начальник  ƒепартаменту  кадровоњ
пол≥тики, аграрноњ осв≥ти та науки
     ћул¤р ќлександр   јнтонович   -   спец≥ал≥ст   з   с≥льського
господарства  м≥с≥њ  јгентства  —Ўј  з  м≥жнародного  розвитку (за
згодою)
     ѕаньк≥в ≤ван   ярославович  -  директор  Ћьв≥вськоњ  аграрноњ
дорадчоњ служби (за згодою)
     ѕ≥калов ≈дуард   ёр≥йович   -  заступник  кер≥вника  ѕрограми
ћ≥н≥стерства ¬еликобритан≥њ у справах м≥жнародного розвитку "÷ентр
розвитку   с≥льського  господарства  та  правовоњ  п≥дтримки"  (за
згодою)
     “омич ≤ван   ‘едорович   -   голова   асоц≥ац≥њ  фермер≥в  та
землевласник≥в ”крањни (за згодою)
     ярошовець ¬асиль   —тепанович   -   перший  заступник  голови
¬сеукрањнського  союзу   с≥льськогосподарських   п≥дприЇмств   (за
згодою)
  



Hosted by uCoz