ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ј ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»
Ќ ј ј «
N 553 в≥д 24.07.2001 «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
юстиц≥њ ”крањни
8 серпн¤ 2001 р.
за N 678/5869
ѕро затвердженн¤ ѕор¤дку державноњ атестац≥њ
загальноосв≥тн≥х, дошк≥льних та позашк≥льних
навчальних заклад≥в
Ќа виконанн¤ «акон≥в ”крањни "ѕро загальну середню осв≥ту",
"ѕро дошк≥льну осв≥ту", "ѕро позашк≥льну
осв≥ту" з метою державного контролю за д≥¤льн≥стю
навчальних заклад≥в Ќ ј ј « ” ё:
1. «атвердити ѕор¤док державноњ атестац≥њ загальноосв≥тн≥х,
дошк≥льних, позашк≥льних навчальних заклад≥в (додаЇтьс¤).
2. ƒепартаменту розвитку загальноњ середньоњ, дошк≥льноњ та
позашк≥льноњ осв≥ти (–оманенко ¬.ѕ.), ƒержавн≥й ≥нспекц≥њ
навчальних заклад≥в (Ѕурлаков ќ.ћ.) до 01.09.2001 розробити
ор≥Їнтовн≥ критер≥њ оц≥нки д≥¤льност≥ загальноосв≥тн≥х навчальних
заклад≥в.
3. ”важати таким, що втратило чинн≥сть, “ипове положенн¤ про
атестац≥ю середн≥х загальноосв≥тн≥х, позашк≥льних, дошк≥льних
заклад≥в осв≥ти ≥ заклад≥в осв≥ти дл¤ громад¤н, ¤к≥ потребують
соц≥альноњ допомоги та реаб≥л≥тац≥њ, затверджене наказом
ћ≥н≥стерства осв≥ти ”крањни в≥д 05.03.96 N 66 та
зареЇстроване ћ≥н≥стерством юстиц≥њ ”крањни в≥д 26.03.96
N 139/1164.
4. ƒаний наказ та ѕор¤док опубл≥кувати в "≤нформац≥йному
зб≥рнику ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни" та газет≥ "ќсв≥та
”крањни".
5. онтроль за виконанн¤м цього наказу покласти на заступника
ћ≥н≥стра ќгнев'юка ¬.ќ.
ћ≥н≥стр ¬.√. ремень
«ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
наказом ћ≥н≥стерства осв≥ти
≥ науки ”крањни
в≥д 24 липн¤ 2001 р. N 553
«ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
юстиц≥њ ”крањни
8 серпн¤ 2001 р.
за N 678/5869
ѕор¤док
державноњ атестац≥њ загальноосв≥тн≥х, дошк≥льних та
позашк≥льних навчальних заклад≥в
1. ÷ей ѕор¤док визначаЇ основн≥ завданн¤ ≥ принципи
проведенн¤ атестац≥њ загальноосв≥тн≥х, дошк≥льних та позашк≥льних
навчальних заклад≥в (дал≥ - навчальн≥ заклади) зг≥дно з вимогами
«акон≥в ”крањни "ѕро загальну середню осв≥ту", "ѕро
позашк≥льну осв≥ту", "ѕро дошк≥льну осв≥ту",
в≥дпов≥дних положень про ц≥ заклади та ≥нших
нормативно-правових акт≥в.
2. јтестац≥¤ Ї основною формою державного контролю за
д≥¤льн≥стю навчальних заклад≥в незалежно в≥д њх п≥дпор¤дкуванн¤,
типу та форм власност≥ ≥ проводитьс¤ з метою забезпеченн¤
реал≥зац≥њ Їдиноњ державноњ пол≥тики у сфер≥ дошк≥льноњ, загальноњ
середньоњ та позашк≥льноњ осв≥ти.
3. јтестац≥¤ навчальних заклад≥в проводитьс¤ не р≥дше одного
разу на дес¤ть рок≥в.
ѕозачергова атестац≥¤ дошк≥льних та загальноосв≥тн≥х
навчальних заклад≥в ус≥х форм власност≥ може зд≥йснюватись, ¤к
вин¤ток, лише за р≥шенн¤м ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни за
поданн¤м органу громадського самовр¤дуванн¤ навчального закладу
або в≥дпов≥дного органу управл≥нн¤ осв≥тою.
ѕозачергова атестац≥¤ державних позашк≥льних навчальних
заклад≥в проводитьс¤, ¤к вин¤ток, лише за р≥шенн¤м спец≥ально
уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади в галуз≥
осв≥ти або ≥нших центральних орган≥в виконавчоњ влади, у сфер≥
управл≥нн¤ ¤ких перебувають позашк≥льн≥ навчальн≥ заклади.
ѕозачергова атестац≥¤ комунальних позашк≥льних навчальних
заклад≥в проводитьс¤, ¤к вин¤ток, лише за р≥шенн¤м –ади м≥н≥стр≥в
јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласних, ињвськоњ та
—евастопольськоњ м≥ських, районних державних адм≥н≥страц≥й та
п≥дпор¤дкованих њм орган≥в управл≥нн¤, у сфер≥ ¤ких перебувають
позашк≥льн≥ навчальн≥ заклади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤.
ѕозачергова атестац≥¤ приватних позашк≥льних навчальних
заклад≥в проводитьс¤, ¤к вин¤ток, лише за р≥шенн¤м власника
(засновника) або спец≥ально уповноваженого центрального органу
виконавчоњ влади в галуз≥ осв≥ти, ≥нших центральних орган≥в
виконавчоњ влади, у сфер≥ управл≥нн¤ ¤ких перебувають позашк≥льн≥
навчальн≥ заклади, –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим,
обласноњ, ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських, районних
державних адм≥н≥страц≥й та п≥дпор¤дкованих њм орган≥в управл≥нн¤,
у сфер≥ ¤ких перебувають позашк≥льн≥ навчальн≥ заклади, орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤.
4. ќсновними завданн¤ми атестац≥њ Ї оц≥нка:
реального стану орган≥зац≥њ та зд≥йсненн¤ навчально-виховного
процесу, позаурочноњ виховноњ, корекц≥йно-в≥дновноњ,
реаб≥л≥тац≥йноњ та л≥кувальноњ роботи з урахуванн¤м за¤вленого
статусу та специф≥ки навчального закладу;
в≥дпов≥дност≥ навчально-виховних дос¤гнень учн≥в (вихованц≥в)
вимогам навчальних програм, забезпеченн¤ њх вихованн¤ та розвитку,
п≥дготовки до продовженн¤ навчанн¤ або наступноњ трудовоњ
д≥¤льност≥;
умов роботи навчального закладу; матер≥ально-техн≥чноњ,
науково-методичноњ, навчально-виробничоњ, культурно-спортивноњ,
корекц≥йно-в≥дновноњ, л≥кувально-оздоровчоњ бази;
сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чних норм; можливостей зд≥йсненн¤ загальноњ
середньоњ осв≥ти, дошк≥льноњ та позашк≥льноњ осв≥ти; реал≥зац≥њ
навчально-виховних програм закладу ≥ перспектив його розвитку;
забезпеченн¤ навчанн¤ та використанн¤ украњнськоњ мови,
задоволенн¤ осв≥тн≥х потреб у вивченн≥ рос≥йськоњ та ≥нших мов
нац≥ональних меншин ”крањни;
¤к≥сного складу та профес≥йноњ майстерност≥ кер≥вних ≥
педагог≥чних прац≥вник≥в;
ефективност≥ управл≥нн¤ навчальним закладом.
5. ќсновними принципами атестац≥њ навчальних заклад≥в Ї
планов≥сть, об'Їктивн≥сть, науков≥сть, компетентн≥сть, гласн≥сть,
коректн≥сть.
6. јтестац≥¤ навчальних заклад≥в державноњ форми власност≥
зд≥йснюЇтьс¤ ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки, ≥ншими центральними
органами виконавчоњ влади, що мають у своЇму п≥дпор¤дкуванн≥
в≥дпов≥дн≥ навчальн≥ заклади.
7. јтестац≥¤ навчальних заклад≥в комунальноњ та приватноњ
форм власност≥ зд≥йснюЇтьс¤ ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки
јвтономноњ –еспубл≥ки рим, управл≥нн¤м осв≥ти ≥ науки обласних,
ињвськоњ ≥ —евастопольськоњ м≥ських державних адм≥н≥страц≥й.
8. јтестац≥¤ навчальних заклад≥в зд≥йснюЇтьс¤ шл¤хом
проведенн¤ атестац≥йноњ експертизи. јтестац≥йну експертизу
навчальних заклад≥в державноњ форми власност≥ проводить ƒержавна
≥нспекц≥¤ навчальних заклад≥в ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни.
9. ќрган≥зац≥йне забезпеченн¤ ≥ контроль за проведенн¤м
атестац≥йноњ експертизи навчальних заклад≥в комунальноњ ≥
приватноњ форм власност≥ зд≥йснюють рег≥ональн≥ експертн≥ ради, що
створюютьс¤ при ћ≥н≥стерств≥ осв≥ти ≥ науки јвтономноњ –еспубл≥ки
рим, управл≥нн¤х осв≥ти ≥ науки обласних, ињвськоњ ≥
—евастопольськоњ м≥ських державних адм≥н≥страц≥й.
10. –ег≥ональн≥ експертн≥ ради з урахуванн¤м пропозиц≥й
в≥дд≥л≥в осв≥ти райдержадм≥н≥страц≥й та м≥ськвиконком≥в складають
план проведенн¤ атестац≥йноњ експертизи, ¤кий затверджуЇтьс¤
ћ≥н≥стерством осв≥ти јвтономноњ –еспубл≥ки рим, управл≥нн¤ми
осв≥ти ≥ науки обласних, ињвськоњ ≥ —евастопольськоњ м≥ських
державних адм≥н≥страц≥й ≥ доводитьс¤ до в≥дома кер≥вника
навчального закладу не п≥зн≥ше н≥ж за р≥к до початку проведенн¤
атестац≥њ.
11. ƒл¤ проведенн¤ атестац≥йноњ експертизи конкретного
навчального закладу в≥дпов≥дним органом управл≥нн¤ осв≥тою
створюЇтьс¤ експертна ком≥с≥¤ з числа пров≥дних фах≥вц≥в
управл≥нн¤ (в≥дд≥лу) навчальних заклад≥в ≥ установ осв≥ти,
п≥дприЇмств, орган≥зац≥й, ¤к≥ мають в≥дпов≥дну спец≥альну осв≥ту,
високу профес≥йну квал≥ф≥кац≥ю, практичний досв≥д роботи,
волод≥ють необх≥дними знанн¤ми та навичками. —клад експертних
ком≥с≥й не повинен перевищувати 15 чолов≥к.
12. ƒо складу експертноњ ком≥с≥њ у раз≥ потреби можуть
входити представники ≥нших орган≥в державного управл≥нн¤,
рег≥ональноњ експертноњ ради, ƒержавноњ ≥нспекц≥њ навчальних
заклад≥в ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки.
” склад≥ експертноњ ком≥с≥њ не можуть перебувати прац≥вники
навчального закладу, що атестуЇтьс¤, або особи, ¤к≥ мають пр¤ме
в≥дношенн¤ до д≥¤льност≥ цього навчального закладу.
13. ќсновою орган≥зац≥њ д≥¤льност≥ експертноњ ком≥с≥њ Ї
робоча програма атестац≥йноњ експертизи, що складаЇтьс¤ дл¤
конкретного навчального закладу ≥ затверджуЇтьс¤ начальником
в≥дпов≥дного органу управл≥нн¤ осв≥тою. –обоча програма доводитьс¤
до в≥дома кер≥вника навчального закладу за м≥с¤ць до початку
проведенн¤ атестац≥йноњ експертизи.
14. Ќе п≥зн≥ш ¤к за 2 м≥с¤ц≥ до проведенн¤ атестац≥њ
навчальний заклад подаЇ експертн≥й ком≥с≥њ матер≥али самоанал≥зу
осв≥тньоњ д≥¤льност≥, що м≥ст¤ть основн≥ в≥домост≥ про заклад:
стан матер≥ально-техн≥чного, кадрового ≥ навчально-методичного
забезпеченн¤, про орган≥зац≥ю та зд≥йсненн¤ навчально-виховного
процесу, коп≥њ навчальних план≥в та авторських програм тощо.
15. “ерм≥н роботи експертноњ атестац≥йноњ ком≥с≥њ у
навчальному заклад≥ не повинен бути б≥льшим, н≥ж 15 календарних
дн≥в.
16. ≈кспертна атестац≥йна ком≥с≥¤ у терм≥н до 20 дн≥в п≥сл¤
завершенн¤ роботи складаЇ акт атестац≥йноњ експертизи навчального
закладу, в ¤кому м≥ст¤тьс¤ висновки з основних напр¤м≥в його
д≥¤льност≥ та пропозиц≥њ щодо визнанн¤ закладу осв≥ти: атестованим
з в≥дзнакою, атестованим, атестованим умовно або неатестованим.
јкт атестац≥йноњ експертизи подаЇтьс¤ рег≥ональн≥й експертн≥й
рад≥ ≥ кер≥внику навчального закладу.
17. –ег≥ональна експертна рада у двом≥с¤чний терм≥н розгл¤даЇ
матер≥али атестац≥йноњ експертизи ≥ готуЇ вмотивований висновок
щодо атестац≥њ навчального закладу. Ќа основ≥ цього висновку орган
управл≥нн¤ осв≥тою, на ¤кий покладено проведенн¤ атестац≥њ,
приймаЇ р≥шенн¤ про атестац≥ю навчального закладу. ¬казане р≥шенн¤
доводитьс¤ до в≥дома кер≥вника навчального закладу та в≥дпов≥дного
органу управл≥нн¤ осв≥тою у м≥с¤чний терм≥н з дн¤ надходженн¤
висновку в≥д рег≥ональноњ експертноњ ради.
18. ” випадку незгоди кер≥вника навчального закладу з
висновками атестац≥йноњ ком≥с≥њ прот¤гом 10 дн≥в з моменту
отриманн¤ акта експертизи кер≥вник навчального закладу може подати
апел¤ц≥ю до рег≥ональноњ експертноњ ради. якщо апел¤ц≥¤ визнаЇтьс¤
правом≥рною, то рег≥ональна експертна рада призначаЇ експертну
ком≥с≥ю у новому склад≥ та в погоджений ≥з навчальним закладом
терм≥н проводить повторну експертизу. ¬исновки ц≥Їњ експертизи Ї
остаточними.
19. «алежно в≥д р≥вн¤ осв≥тньоњ д≥¤льност≥ ≥ результативност≥
навчально-виховного процесу навчальний заклад визнаЇтьс¤
атестованим з в≥дзнакою, атестованим, атестованим умовно або
неатестованим.
20. јтестованому закладу видаЇтьс¤ св≥доцтво встановленого
зразка.
21. јтестованому навчальному закладу, що зд≥йснюЇ п≥дготовку
за р≥внем повноњ або базовоњ загальноњ середньоњ осв≥ти,
п≥дтверджуЇтьс¤ право видач≥ документа про осв≥ту державного
зразка.
22. ƒл¤ навчальних заклад≥в, ¤к≥ атестован≥ з в≥дзнакою,
можуть застосовуватись заходи щодо матер≥ального ≥ морального
стимулюванн¤ прац≥ педагог≥чних колектив≥в та њх кер≥вник≥в.
23. Ќавчальний заклад визнаЇтьс¤ атестованим умовно, ¤кщо в
його д≥¤льност≥ на¤вн≥ недол≥ки, ¤к≥ ≥стотно не впливають на
результати його роботи ≥ можуть бути л≥кв≥дован≥. ” р≥шенн≥ про
умовну атестац≥ю навчального закладу повинн≥ бути визначен≥
конкретн≥ заходи щодо удосконаленн¤ його д≥¤льност≥, виконанн¤
¤ких в установлений терм≥н Ї обов'¤зковим дл¤ збереженн¤ права
видач≥ документ≥в про осв≥ту державного зразка.
24. Ќавчальний заклад визнаЇтьс¤ неатестованим, ¤кщо
результати його осв≥тньоњ д≥¤льност≥ та/або на¤вн≥ умови
орган≥зац≥њ навчально-виховного процесу не в≥дпов≥дають
установленим державним стандартам. ƒл¤ таких навчальних заклад≥в
установлюютьс¤ причини незадов≥льноњ роботи ≥, в залежност≥ в≥д
можливост≥ њх л≥кв≥дац≥њ, в установленому пор¤дку приймаютьс¤
р≥шенн¤ щодо виправленн¤ недол≥к≥в ≥ повторноњ атестац≥њ закладу
через 1 - 2 роки або зм≥ни типу, реорган≥зац≥њ його, л≥кв≥дац≥њ
в≥дпов≥дно до чинного законодавства. ” такому випадку
неатестований навчальний заклад позбавл¤Їтьс¤ л≥ценз≥њ на
провадженн¤ осв≥тньоњ д≥¤льност≥ за даним типом чи напр¤мом.
25. ” випадку незгоди з висновком про неатестац≥ю кер≥вник
навчального закладу прот¤гом м≥с¤ц¤ з моменту отриманн¤
в≥дпов≥дного р≥шенн¤ органу управл≥нн¤ осв≥тою, на ¤кий покладено
проведенн¤ атестац≥њ, маЇ право подати апел¤ц≥ю до ћ≥н≥стерства
осв≥ти ≥ науки ”крањни.
ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни прот¤гом м≥с¤ц¤ розгл¤даЇ
матер≥али атестац≥њ ≥ приймаЇ р≥шенн¤, ¤ке доводить до в≥дома
кер≥вника навчального закладу та в≥дпов≥дного органу управл≥нн¤
осв≥тою.
26. –езультати атестац≥њ навчальних заклад≥в оприлюднюютьс¤
через засоби масовоњ ≥нформац≥њ.
27. ¬итрати на орган≥зац≥ю ≥ проведенн¤ атестац≥њ навчальних
заклад≥в зд≥йснюютьс¤ за рахунок кошт≥в в≥дпов≥дних орган≥в
виконавчоњ влади. ѕозачергова атестац≥¤ навчального закладу з
метою зм≥ни його типу ≥ п≥двищенн¤ статусу зд≥йснюЇтьс¤ за рахунок
власних надходжень навчального закладу.
28. «а особами, ¤к≥ залучаютьс¤ до роботи в експертних
ком≥с≥¤х на час проведенн¤ атестац≥њ навчальних заклад≥в,
збер≥гаЇтьс¤ зароб≥тна плата за основним м≥сцем роботи.
29. ѕрограмно-методичне забезпеченн¤ атестац≥њ та контроль за
њњ проведенн¤м зд≥йснюЇ ƒержавна ≥нспекц≥¤ навчальних заклад≥в
ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни.
Ќачальник головного управл≥нн¤
нормативного забезпеченн¤ та
взаЇмод≥њ з рег≥онами я.ѕ. орн≥Їнко
|