”становить в качестве домашней!



               ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»

                             Ћ » — “

 N 1/9-263 в≥д 19.07.2001

                                     √оловам рад ректор≥в вищих
                                     навчальних заклад≥в III - IV
                                     р≥вн≥в акредитац≥њ, головам
                                     обласних рад директор≥в вищих
                                     навчальних заклад≥в I - II
                                     р≥вн≥в акредитац≥њ




     ¬≥дпов≥дно до наказу ћ≥носв≥ти ≥ науки ”крањни в≥д 01.11.2000
р. N   516     "ѕро  заходи  щодо  п≥дготовки  та
св¤ткуванн¤ 10-њ р≥чниц≥ незалежност≥ ”крањни" ћ≥н≥стерство осв≥ти
≥  науки  ”крањни  надсилаЇ  методичн≥  рекомендац≥њ до проведенн¤
першоњ лекц≥њ у новому 2001/2002  навчальному  роц≥  "ћо¤  ”крањна
дес¤тир≥чч¤ ¤к в≥льна, ¤ з нею пов'¤зую долю свою".
     ѕросимо довести      ц≥      рекомендац≥њ      до      в≥дома
професорсько-викладацького складу ваших навчальних заклад≥в.

 ћ≥н≥стр                                               ¬.√. ремень

                                              ƒодаток
                                    до листа ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥
                                    науки ”крањни
                                    в≥д 19 липн¤ 2001 р. N 1/9-263

     ћетодичн≥ рекомендац≥њ до проведенн¤ у вищих навчальних
     закладах  ”крањни  першоњ  лекц≥њ  в  новому  2001/2002
     навчальному роц≥ "ћо¤  ”крањна  дес¤тир≥чч¤  ¤к в≥льна,
                   ¤ з нею пов'¤зую долю свою"

     2001/2002 навчальний  р≥к  (1  вересн¤)  у  вищих  навчальних
закладах  осв≥ти  ”крањни  розпочинаЇтьс¤  лекц≥Їю  "ћо¤   ”крањна
дес¤тир≥чч¤ ¤к в≥льна, ¤ з нею пов'¤зую долю свою", ¤ка присв¤чена
10-й р≥чниц≥ незалежност≥ ”крањни.
     ѕроголошенн¤ 24  серпн¤  1991 року незалежност≥ нашоњ держави
в≥дкрило нову стор≥нку ≥стор≥њ њњ народу,  дало змогу  реал≥зувати
основн≥ постулати украњнськоњ нац≥ональноњ ≥дењ:  в≥льний розвиток
украњнського народу ≥ гарантуванн¤  розвитку  кожного  громад¤нина
”крањни  незалежно  в≥д його етн≥чноњ приналежност≥,  забезпеченн¤
прав ≥ свобод людини,  створенн¤ в крањн≥  Їдиного  демократичного
простору.
     ” ƒекларац≥њ  про державний суверен≥тет ”крањни  в≥д
16  липн¤  1990  року  ≥  «верненн≥  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни  "ƒо
парламент≥в ≥  народ≥в  св≥ту"    5  грудн¤ 1991 року
наголошувалос¤ на тому,  що до  с≥м'њ  цив≥л≥зованих  крањн  бажаЇ
ув≥йти нова демократична, правова держава.
     ƒержавно-правовим аспектам  становленн¤ незалежност≥ ”крањни,
њњ нац≥онального розвитку треба присв¤тити першу лекц≥ю.
     ѕ≥д час њњ проведенн¤ потр≥бно поглибити знанн¤ студент≥в про
≥сторичний розвиток ”крањни ¤к  держави,  наголосити  на  проблем≥
нац≥онального  державного  буд≥вництва  в крањн≥.  ѕровести анал≥з
етнонац≥ональноњ  сфери,  державотворчих  процес≥в  у  минулому  ≥
сьогодн≥.   ќбговорити   проблеми   нац≥онального   в≥дродженн¤  у
контекст≥  ≥сторичного  досв≥ду.  —туденти  мають  задуматись  над
Ўевченковим "’то ми?  „ињ сини?  яких батьк≥в?".  ѕ≥дкреслити,  що
знанн¤  свого  родоводу,  ≥сторичних та культурних надбань предк≥в
необх≥дне не лише дл¤ формуванн¤ нац≥ональноњ самосв≥домост≥,  а й
дл¤  використанн¤  кращих  традиц≥й  в  етнонац≥ональн≥й  практиц≥
сьогоденн¤.
     ѕотр≥бно також наголосити,  що людина  -  це  частка  Їдиного
ц≥лого,  ¤ким  Ї народ,  тому в основу лекц≥њ мають бути покладен≥
в≥домост≥ про  ≥сторико-культурн≥  традиц≥њ  украњнського  народу,
особливост≥  його  трудовоњ  д≥¤льност≥  й побуту,  матер≥альну та
духовну культуру,  ≥сторичний досв≥д.  ¬исв≥тлити сучасний  спос≥б
орган≥зац≥њ життЇд≥¤льност≥ сусп≥льства,  спос≥б житт¤ ≥ вихованн¤
в с≥м'њ,  подати в≥домост≥ про  р≥дний  край.  ќкреслити  м≥сце  ≥
вказати  роль  молод≥ в економ≥чному ≥ духовному розвитку держави.
ѕ≥дкреслити,  що любов до р≥дного краю,  повага до батьк≥в, знанн¤
свого родоводу Ї джерелом, що живить патр≥отизм молодоњ людини, њњ
любов до Ѕатьк≥вщини.
     ќзнайомити студент≥в   з  ≥стор≥Їю  украњнськоњ  нац≥ональноњ
символ≥ки.
     ¬икладач повинен     п≥дкреслити,    що    важливим    етапом
державотворенн¤ Ї прийн¤тт¤ п'¤тою сес≥Їю ¬ерховноњ  –ади  ”крањни
28 червн¤ 1996 року  онституц≥њ  - ќсновного  «акону
”крањни.  ”   онституц≥њ (статт¤ 20) визначено та описано державн≥
символи ”крањни.  ƒоц≥льно дати коротку  характеристику  державноњ
символ≥ки,   розгл¤нути   ƒекларац≥ю   про  державний  суверен≥тет
”крањни,  ƒекларац≥ю  прав   нац≥ональностей   ”крањни,  
јкт  проголошенн¤ незалежност≥ ”крањни,
«акон "ѕро громад¤нство ”крањни",  а  також  окрем≥
статт≥   онституц≥њ  ”крањни.  Ќеобх≥дно звернути увагу на те,  що
незалежн≥сть - заслуга не т≥льки певних пол≥тичних сил та рух≥в, а
й  усього  украњнського  народу,  зд≥йсненн¤  мр≥й  багатьох  його
покол≥нь.  ≥сторичний  зм≥ст  лекц≥њ  маЇ  бути  ¤комога   т≥сн≥ше
пов'¤заний   з  реал≥¤ми  сьогоденн¤,  процесами  та  ¤вищами,  що
в≥дбуваютьс¤ у найближчому  соц≥альному  оточенн≥  студента  та  в
сусп≥льств≥  в  ц≥лому.  ≥ тут потр≥бно наголосити,  що ”крањна ¤к
держава виникла в результат≥ консол≥дац≥њ народу ”крањни.
     ќсобливо варто  п≥дкреслити,  що  незалежн≥сть ≥ суверенн≥сть
держави створили спри¤тлив≥ умови дл¤  демократичних  перетворень,
що  суттЇво  вплинули на подальший розвиток прав ≥ свобод людини ≥
громад¤нина,  забезпечили широке  м≥жнародне  визнанн¤:  п≥дписано
сер≥ю  пол≥тичних  та  економ≥чних  угод  ≥з  сус≥дн≥ми ≥ далекими
державами,  що визначаЇ наше м≥сце у св≥товому  сп≥втовариств≥  та
допомагаЇ пол≥тичному ≥ економ≥чному становленню.
     ¬ажливо зазначити,  що студенти вищих навчальних заклад≥в п≥д
час   навчанн¤   мають   усв≥домити  життЇву  потребу  профес≥йноњ
п≥дготовки,  трудовоњ активност≥,  ≥н≥ц≥ативи,  п≥дприЇмництва,  з
розум≥нн¤м  ставитис¤ до економ≥чних закон≥в ≥ проблем сусп≥льства
та шукати шл¤хи њх розв'¤занн¤.
     «м≥цнити й розвинути демократичну,  правову державу може той,
хто любить св≥й народ,  тому необх≥дно спри¤ти розкриттю духовного
≥   творчого  потенц≥алу  студентськоњ  молод≥,  спонукати  њњ  до
актив≥зац≥њ  процесу   самоп≥знанн¤   та   самостворенн¤,   що   в
майбутньому  допоможе  уникнути багатьох життЇвих помилок ≥ обрати
той вид д≥¤льност≥, ¤кий уможливить найповн≥шу самореал≥зац≥ю.
     ¬ажливим елементом  культури народу Ї державн≥сть.  —аме вона
виступаЇ  основним  руш≥Їм  етн≥чноњ   ≥   культурноњ   ≥нтеграц≥њ
населенн¤, гарантом њњ незалежност≥.
     ќсобливу увагу треба прид≥лити проблемам всеб≥чного  розвитку
культури  м≥жетн≥чного  сп≥лкуванн¤,  р≥шучого  подоланн¤  про¤в≥в
нац≥онал-н≥г≥л≥зму та нац≥онал-шов≥н≥зму,  усуненн¤ причин,  що њх
породжують.   Ќеобх≥дно  звернути  увагу  студент≥в,  що  св≥домий
громад¤нин ”крањни Ї насамперед морально ст≥йкою людиною, ¤ка веде
здоровий   спос≥б   житт¤,   Ї  скромною,  сов≥сною,  працьовитою,
милосердною,  без шк≥дливих звичок тощо. ѕ≥дкреслити, що фах≥вцев≥
з  вищою  осв≥тою  маЇ бути притаманне почутт¤ господар¤,  високий
ступ≥нь  трудовоњ  активност≥,  п≥дприЇмливост≥,   моб≥льност≥   й
адаптованост≥ до виробничих ≥ соц≥альних вимог.  ћайбутнЇ ”крањни,
а  отже,  й  кожного  громад¤нина,   ≥нтеграц≥¤   њњ   у   св≥тове
сп≥втовариство залежить в≥д кожного з нас, п≥дсумовуЇ викладач.
     ¬ажливо разом з≥  студентами  зробити  висновок,  що  патр≥от
”крањни  -  це  не  красномовний  трибун,  а той,  хто вм≥Ї бачити
труднощ≥,  нерозв'¤зан≥  проблеми,   розум≥Ї   сусп≥льно-пол≥тичну
ситуац≥ю в крањн≥, проте не пан≥куЇ, не стоњть осторонь, а готовий
долати  перешкоди.  ѕатр≥от  -  це  той,  хто   спри¤Ї   розбудов≥
демократичноњ держави.
     ѕ≥д час  п≥дготовки  та  проведенн¤   першоњ   лекц≥њ   варто
використовувати  плакати  з  символ≥кою  ”крањни,  карти ≥ художн≥
репродукц≥њ краЇвид≥в ”крањни,  тексти художн≥х  твор≥в,  техн≥чн≥
засоби   тощо.   –екомендуЇтьс¤   музичне  супроводженн¤  -  нехай
прозвучить г≥мн, музика ≥ п≥сн≥ украњнських композитор≥в. Ќа св¤то
бажано   запросити   народних   депутат≥в  ус≥х  р≥вн≥в,  а  також
кер≥вник≥в м≥ста, п≥дприЇмств, д≥¤ч≥в науки ≥ культури, батьк≥в.
     ¬иховний зах≥д   рекомендуЇтьс¤  провести  за  такою  формою:
розпов≥дь  з  елементами  лекц≥њ  чи  бес≥ди,  пов≥домленн¤  тощо.
–езультативн≥сть  заходу  залежить  в≥д  ум≥нн¤ подати ≥нформац≥ю,
зац≥кавити нею студент≥в, перевести бес≥ду на дискус≥ю.

 "ќсв≥та ”крањни", N 30, 25 липн¤ 2001 р.
  



Hosted by uCoz