”становить в качестве домашней!



               ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»

                             Ћ » — “

 N 1/9-97 в≥д 07.03.2001

                                       ћ≥н≥стерству осв≥ти
                                       јвтономноњ –еспубл≥ки  рим,
                                       управл≥нн¤м осв≥ти ≥ науки
                                       обласних,  ињвськоњ ≥
                                       —евастопольськоњ м≥ських
                                       державних адм≥н≥страц≥й


          ѕро пор¤док проведенн¤ навчальних екскурс≥й та
            навчальноњ практики учн≥в загальноосв≥тн≥х
                       навчальних заклад≥в


     Ќавчальн≥ екскурс≥њ     та     навчальна    практика    учн≥в
запроваджуютьс¤ з метою  реал≥зац≥њ  завдань  загальноњ  середньоњ
осв≥ти щодо посиленн¤ практичноњ спр¤мованост≥ навчально-виховного
процесу, профес≥йно-ор≥Їнтац≥йноњ  роботи  з учн¤ми, п≥дготовки њх
до активноњ трудовоњ д≥¤льност≥, залученн¤  до  сусп≥льно корисноњ
прац≥.
     Ќавчальн≥ екскурс≥њ  провод¤тьс¤  дл¤ учн≥в 1-3(4)-х клас≥в з
27-28 по 31 травн¤ прот¤гом 4 дн≥в тривал≥стю не б≥льш ¤к 3 години
на  день,  навчальна  практика  проводитьс¤ дл¤ учн≥в 5-8-х ≥ 10-х
клас≥в з 31 травн¤ по 12 червн¤ прот¤гом 10 дн≥в:  у 5-6-х  класах
по 3 години на день,  7-8-х класах - по 4 години, 10-х класах - по
5 годин на день.
     «м≥ст та  форми орган≥зац≥њ навчальних екскурс≥й ≥ навчальноњ
практики визначаЇ адм≥н≥страц≥¤ навчального  закладу  залежно  в≥д
м≥сцевих  умов,  специф≥ки та проф≥лю навчальних заклад≥в,  потреб
виробництва та ≥нших чинник≥в.
     ÷≥ години  можна  використовувати  дл¤  реал≥зац≥њ практичноњ
частини навчальних програм предмет≥в  навчального  плану,  зокрема
проведенн¤ навчальних екскурс≥й,  у т.ч. комплексних, практикум≥в
з ф≥зики,  х≥м≥њ,  ≥нформатики,  практичних зан¤ть на м≥сцевост≥ з
геометр≥њ   та  географ≥њ;  зан¤ть  у  виробничих  майстерн¤х,  на
навчально-досл≥дних д≥л¤нках.
     ѕ≥д час  навчально-виробничоњ практики учн≥ можуть залучатись
до р≥зних  вид≥в  сусп≥льно  корисноњ  прац≥:  самообслуговуванн¤,
посильноњ   участ≥  у  благоустроњ  навчального  закладу,  ремонт≥
шк≥льного  майна,   мебл≥в   ≥   обладнанн¤,   реставрац≥њ   книг;
виготовленн¤ наочних пос≥бник≥в, охорони природи, пам'¤ток ≥стор≥њ
та культури тощо.
     ѕри орган≥зац≥њ   навчальноњ   практики   враховуЇтьс¤  зм≥ст
навчальних  програм,  проф≥льн≥сть  навчанн¤.  ”  загальноосв≥тн≥х
навчальних   закладах   з   профес≥йним   навчанн¤м,   м≥жшк≥льних
навчально-виробничих   комб≥натах   години    навчально-виробничоњ
практики   (повн≥стю   або   частково)  можна  використовувати  на
практичн≥ роботи з оволод≥нн¤ профес≥Їю (спец≥альн≥стю).
     ‘орми орган≥зац≥њ  навчальноњ  практики  можуть  бути р≥зними
залежно в≥д њњ зм≥сту, пост≥йного чи тимчасового характеру роботи,
матер≥альноњ оснащеност≥,  в≥ку ≥ п≥дготовки учн≥в, кл≥матичних та
≥нших  особливостей.  ќкрем≥  види  практичних  зан¤ть  (навчальн≥
екскурс≥њ)   спостереженн¤   за   природою,  практичн≥  роботи  на
м≥сцевост≥,  сусп≥льно корисна прац¤ тощо) можуть проводитись  п≥д
час навчального року.
     ” загальноосв≥тн≥х навчальних закладах с≥льськоњ  м≥сцевост≥,
що  мають навчально-досл≥дн≥ д≥л¤нки та п≥дсобн≥ господарства,  за
виробничоњ  потреби  дозвол¤Їтьс¤  за  погодженн¤м  з  в≥дпов≥дним
органом  управл≥нн¤  осв≥тою перенесенн¤ навчальноњ практики учн≥в
на л≥тн≥й пер≥од.
     √раф≥к проведенн¤  навчальноњ  практики  затверджуЇ  директор
загальноосв≥тнього  навчального   закладу.   ƒл¤   њњ   проведенн¤
залучаютьс¤ педагог≥чн≥ прац≥вники в межах њх р≥чноњ тариф≥кац≥њ з
урахуванн¤м  зм≥сту  навчальних  програм  та  характеру  практики.
«ан¤тт¤  обл≥куютьс¤  у  класних  журналах.  Ќавчальна прац¤ учн≥в
оц≥нюЇтьс¤  за   загальними   критер≥¤ми   оц≥нюванн¤   навчальних
дос¤гнень ≥ враховуЇтьс¤ при виведенн≥ п≥дсумкових р≥чних оц≥нок.
     Ќеобх≥дною умовою   орган≥зац≥њ   навчальноњ    практики    Ї
дотриманн¤ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чних вимог та техн≥ки безпеки.
     Ќижче навод¤тьс¤ рекомендац≥њ щодо приблизного розпод≥лу часу
та  можливих  вид≥в  навчальноњ  практики учн≥в.   онкретний зм≥ст
навчальноњ  практики  визначаЇтьс¤   в   навчальному   заклад≥   з
урахуванн¤м  особливостей  ≥  умов його роботи,  зм≥сту навчальних
програм тощо.
------------------------------------------------------------------
 лас|Ќавчальн≥ предмети, тематика екскурс≥й та         |ќр≥Їнтовна
    |практичних зан¤ть, зм≥ст навчальноњ практики      |к≥льк≥сть
    |                                                  |годин
----+--------------------------------------------------+----------
1   |ѕозакласне читанн¤, математика                    |
    |≈кскурс≥¤ до б≥бл≥отеки (шк≥льноњ чи дит¤чоњ)     |    3
    |Ќавколишн≥й св≥т, природознавство/довк≥лл¤        |
    |≈кскурс≥¤: "—постереженн¤ за весн¤ними ¤вищами    |
    |природи. ѕравила повед≥нки в природ≥"             |    3
    |“рудове навчанн¤                                  |
    |—усп≥льне корисна прац¤                           |    3
    |‘≥зкультура                                       |
    |–озучуванн¤ традиц≥йних рухливих ≥гор, активний   |
    |в≥дпочинок учн≥в                                  |    3
----+--------------------------------------------------+----------
2   |ѕозакласне читанн¤, математика                    |
    |≈кскурс≥¤ до б≥бл≥отеки (шк≥льноњ чи дит¤чоњ)     |    3
    |Ќавколишн≥й св≥т, природознавство/довк≥лл¤        |
    |≈кскурс≥¤ "ѕрирода навколо нас"                   |    3
    |“рудове навчанн¤                                  |
    |—усп≥льно корисна прац¤                           |    3
    |ќЅ∆                                               |
    |≈кскурс≥¤ по м≥сту (селищу), п≥шох≥дн≥ переходи з |
    |повторенн¤м правил дорожнього руху                |    3
----+--------------------------------------------------+----------
3   |„итанн¤ ≥ розвиток мовленн¤, природознавство      |
    |≈кскурс≥¤ "—постереженн¤ за природою ≥ працею     |
    |людей своЇњ м≥сцевост≥"                           |    3
    |“рудове навчанн¤                                  |
    |–обота на пришк≥льн≥й д≥л¤нц≥, догл¤д за          |
    |к≥мнатними, городн≥ми рослинами                   |    3
    |—усп≥льно корисна прац¤                           |    3
    |ќЅ∆                                               |
    |ѕрактичн≥ зан¤тт¤ та ≥гри з ѕравил дорожнього руху|
    |на спец≥ально розм≥ченому майданчику або на вулиц≥|    3
----+--------------------------------------------------+----------
4   |ѕриродознавство                                   |
    |≈кскурс≥¤ "—постереженн¤ за рослинами, тваринами, |
    |погодними умовами свого краю, орган≥зац≥¤         |
    |посильноњ допомоги дорослим з питань охорони      |
    |природи своЇњ м≥сцевост≥"                         |    3
    |≈кскурс≥¤ до краЇзнавчого музею (на виставку)     |    3
    |“рудове навчанн¤                                  |
    |–обота на пришк≥льн≥й д≥л¤нц≥                     |    3
    |ќЅ∆                                               |
    |≤гри й змаганн¤ з ѕравил безпечноњ повед≥нки учн≥в|
    |на вулиц¤х ≥ дорогах                              |    3
----+--------------------------------------------------+----------
5   |ћови та л≥тератури                                |
    |≈кскурс≥њ у св≥т казки                            |   3-4
    |≈кскурс≥њ л≥тературними стежками, до л≥тературного|
    |музею                                             |    4
    |≤стор≥¤                                           |
    |–анок "ћи д≥ти твоњ, ”крањно"                     |    3
    |≈кскурс≥¤ "ћо¤ ”крањно, ти р≥дна¤ мати"           |    4
    |ѕриродознавство, р≥дний край, мистецтво           |
    |”мови ≥снуванн¤ рослин ≥ тварин нашого краю       |   2-3
    |¬ода в природ≥, њњ види ≥ значенн¤                |   2-3
    |≈кскурс≥¤ до краЇзнавчого музею                   |    3
    |ѕрирода р≥дного краю (творча робота - живопис)    |    3
    |‘≥зична культура, трудове навчанн¤, ќЅ∆           |
    |«маганн¤ м≥ж класами з р≥зних вид≥в спорту        |   3-6
    |—усп≥льно корисна прац¤                           |    3
    |≈кскурс≥¤ на п≥дприЇмство                         |    3
    |ƒень безпеки                                      |    3
    |ћузика                                            |
    |¬ивченн¤ ≥ в≥дтворенн¤ елемент≥в обр¤дових св¤т   |
    |(п≥сень, хоровод≥в, вертеп≥в тощо) з урахуванн¤м  |
    |рег≥ональних особливостей, м≥сцевих традиц≥й      |    4
----+--------------------------------------------------+----------
6   |ћови, л≥тература, мистецтво                       |
    | онкурс "«навець р≥дноњ мови"                     |    2
    |—истематизац≥¤ матер≥ал≥в з л≥тератури р≥дного    |
    |краю                                              |    3
    |Ѕ≥бл≥отечна година                                |    1
    |’удожнЇ читанн¤ (конкурс)                         |    2
    |¬≥дв≥данн¤ музичних театр≥в, ф≥лармон≥й,          |
    |концертних зал≥в (з в≥дображенн¤м своњх вражень у |
    |р≥зних формах)                                    |    4
    |ƒекоративно-ужиткове мистецтво:                   |
    |"¬ майстерн≥ митц¤"                               |   2-3
    |≤стор≥¤                                           |
    |≈кскурс≥¤ "јрхеолог≥чн≥ пам'¤тки р≥дного краю"    |    4
    |Ѕ≥олог≥¤, географ≥¤                               |
    |ќс≥нн≥ ¤вища в житт≥ рослин                       |
    |ѕристосован≥сть рослин до середовища ≥снуванн¤,   |
    |практична робота: "ќзнайомленн¤ з компонентами    |    3
    |природи своЇњ м≥сцевост≥"                         |(вересень)
    |«имов≥ ¤вища в житт≥ рослин                       |3 (с≥чень)
    |¬есн¤н≥ ¤вища в житт≥ рослин. ѕристосован≥сть     |
    |рослин до середовища житт¤                        |
    |‘енолог≥чн≥ спостереженн¤ за ранньокв≥тучими      |    3
    |рослинами                                         |(травень)
    |—кладанн¤ гербар≥ю з бур'¤нових ≥ кормових рослин.|
    |–озп≥знанн¤ найпоширен≥ших бур'¤н≥в, кормових ≥   |
    |л≥карських рослин                                 |    3
    |ѕрактичн≥ роботи: "ќком≥рне зн≥манн¤ з планшетом  |
    |невеликоњ територ≥њ"; "—постереженн¤ за погодою ≥ |
    |опрацюванн¤ з≥браних матер≥ал≥в"                  |    6
    |‘≥зична культура, трудове навчанн¤, ќЅ∆           |
    |«маганн¤ м≥ж класами з р≥зних вид≥в спорту        |   4-6
    |—усп≥льно корисна прац¤                           |   2-4
    |≈кскурс≥¤ на п≥дприЇмство                         |    3
    |ƒень безпеки                                      |    3
----+--------------------------------------------------+----------
7   |ћови, л≥тература, ≥стор≥¤, мистецтво              |
    |«б≥р та систематизац≥¤ матер≥ал≥в з ≥стор≥њ та    |
    |культури р≥дного краю                             |    4
    |≈кскурс≥¤ л≥тературними стежками                  |   3-4
    |«б≥р народних п≥сень                              |    3
    |≈кскурс≥¤ "ѕам'¤тки середньов≥чноњ культури"      |    4
    |Ѕ≥олог≥¤, географ≥¤                               |
    |≈кскурс≥¤ на пр≥сну водойму. ќзнайомленн¤ з       |
    |р≥зноман≥тн≥стю та процесами життЇд≥¤льност≥      |
    |тварин-г≥дроб≥онт≥в                               |    4
    |≈кскурс≥¤ в л≥с. ќзнайомленн¤ з р≥зноман≥тн≥стю   |
    |комах, з голосами птах≥в, вивченн¤ сл≥д≥в ссавц≥в |
    |¬ивченн¤ взаЇмозв'¤зк≥в компонент≥в природи у     |
    |м≥сцевому ѕ“                                      |   3-4
    |≈кскурс≥¤ на луки або в степ. ќзнайомленн¤ з      |
    |р≥зноман≥тн≥стю комах та хребетних тварин         |    4
    |≈кскурс≥¤ до агроценозу. ќзнайомленн¤ з комахами -|
    |шк≥дниками с≥льського господарства                |    4
    |¬ивченн¤ впливу людськоњ д≥¤льност≥ на природу    |
    |√еограф≥чний веч≥р або  ¬                         |
    |"ћатерики планети"                                |    4
    |‘≥зична культура, трудове навчанн¤, ќЅ∆           |
    |«маганн¤ м≥ж класами з р≥зних вид≥в спорту        |   4-6
    |≈кскурс≥¤ на виробництво                          |    4
    |—усп≥льно корисна прац¤                           |    4
    |ƒень безпеки                                      |    4
    |≈кскурс≥њ з питань енергозбереженн¤               |   2-4
----+--------------------------------------------------+----------
8   |ћови, л≥тература, ≥стор≥¤, мистецтво              |
    |"Ўевченкознавство в р≥дн≥м крањ" (зб≥р матер≥ал≥в)|    4
    |ќформленн¤ шк≥льних навчальних каб≥нет≥в, музењв  |   4-6
    |≈кскурс≥¤ "“оњ слави козацькоњ пов≥к не забудеш"  |    4
    |Ѕ≥олог≥¤, географ≥¤, х≥м≥¤                        |
    |≈кскурс≥¤ до м≥сцевоњ л≥карн≥ (травматолог≥чний   |    4
    |пункт, пункт переливанн¤ кров≥, лаборатор≥¤)      |(листопад)
    |≈кскурс≥¤ з метою збиранн¤ колекц≥њ м≥сцевих      |
    |г≥рських пор≥д або вивченн¤ особливостей њх       |
    |видобутку у м≥сцевому кар'Їр≥                     |    4
    |ƒ≥лова гра: "ѕрогноз погоди на наступн≥ три дн≥"  |    2
    |ƒ≥лова гра: "ѕроблеми рац≥онального               |
    |природокористуванн¤ в ”крањн≥"                    |    2
    |≈кскурс≥¤ до аптеки (ознайомленн¤ з приготуванн¤м |    4
    |розчин≥в р≥зноњ концентрац≥њ, використанн¤        |(прот¤гом
    |х≥м≥чних речовин ¤к л≥кувальних засоб≥в тощо)     |року)
    |≈кскурс≥¤ на м'¤со-молочн≥ п≥дприЇмства           |
    |(ознайомленн¤ з процесами визначенн¤ кислотност≥, |
    |засолюванн¤ тощо)                                 |    4
    |‘≥зична культура, трудове навчанн¤, ќЅ∆           |
    |«маганн¤ м≥ж класами з р≥зних вид≥в спорту        |    4
    |—усп≥льно корисна прац¤                           |    4
    |≈кскурс≥¤ в ћЌ¬ , ѕ“”                             |    4
    |ƒень безпеки                                      |    4
    |≈кскурс≥¤ з питань енергозбереженн¤               |    4
----+--------------------------------------------------+----------
10  |ћови, л≥тература, ≥стор≥¤, мистецтво              |
    |‘ольклорна експедиц≥¤ (систематизац≥¤ матер≥ал≥в) |    4
    |≈кскурс≥¤ по ≥сторичних м≥сц¤х р≥дного краю       |   3-4
    |ѕрактичн≥ зан¤тт¤ з ауд≥юванн¤ (≥ноземн≥ мови)    |   3-4
    |„итацька конференц≥¤                              |    3
    |ѕриродознавство, ≥нформатика, трудове навчанн¤    |
    |¬иробнича практика з профес≥йноњ п≥дготовки       |
    |за програмою                                      |
    |≈кскурс≥¤ "—езонн≥ зм≥ни в б≥огеоценозах (л≥с,    |
    |луки, ставок тощо)"                               |   4-5
    |ѕрактичн≥ зан¤тт¤ з основ ≥нформатики             |   6-10
    | омплексна екскурс≥¤ на м≥сцеве п≥дприЇмство      |   4-5
    |ѕрактикум з ф≥зики (за навчальною програмою)      |   5-6
    |ќбладнанн¤ навчальних каб≥нет≥в, спортивних       |
    |майданчик≥в                                       |   10
    |¬≥йськово-польов≥ збори юнак≥в за програмою       |
------------------------------------------------------------------
ѕрим≥тка. ќр≥Їнтовний перел≥к вид≥в навчальноњ практики може  бути
зм≥нений,  доповнений  загальноосв≥тн≥ми  навчальними закладами та
м≥сцевими органами управл≥нн¤ осв≥тою.
------------------------------------------------------------------

 «аступник ћ≥н≥стра                                   ¬.ќ.ќгнев'юк

 "ќсв≥та ”крањни", N 12, 21.03.2001 р.
  



Hosted by uCoz