”становить в качестве домашней!




               ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 459 в≥д 14.06.2001


     ѕро запровадженн¤ 12-бальноњ шкали оц≥нюванн¤ навчальних
     дос¤гнень учн≥в (слухач≥в) з  профес≥йноњ  п≥дготовки  у
             профес≥йно-техн≥чних навчальних закладах


     Ќа виконанн¤ «акону ”крањни "ѕро осв≥ту",  «акону
”крањни "ѕро  профес≥йно-техн≥чну  осв≥ту",  р≥шенн¤
колег≥њ ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни  в≥д  12.04.2001  року
дл¤    гуман≥зац≥њ   профес≥йно-техн≥чноњ   осв≥ти   та   введенн¤
особист≥сно ор≥Їнтованого п≥дходу до профес≥йноњ п≥дготовки  учн≥в
(слухач≥в)   у  систем≥  профес≥йно-техн≥чноњ  осв≥ти,  п≥двищенн¤
¤кост≥ ≥ об'Їктивност≥ оц≥нюванн¤ њхн≥х профес≥йних знань,  ум≥нь,
навичок,     розвитку     духовност≥,     культури,    техн≥чного,
технолог≥чного,  еколог≥чного мисленн¤,  формуванн¤  здатност≥  до
продуктивноњ сп≥впрац≥ в колектив≥ Ќ ј   ј « ” ё:

     1. «атвердити “ипов≥ критер≥њ оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень
учн≥в   (слухач≥в)   з   профес≥йноњ    п≥дготовки    у    систем≥
профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти (додаютьс¤).
     2. ћ≥н≥стерству   осв≥ти    јвтономноњ    –еспубл≥ки     рим,
управл≥нн¤м осв≥ти ≥ науки обласних,  ињвськоњ та —евастопольськоњ
м≥ських державних адм≥н≥страц≥й запровадити  прот¤гом  I  п≥вр≥чч¤
2001/2002  навчального  року 12-бальну шкалу оц≥нюванн¤ навчальних
дос¤гнень учн≥в (слухач≥в)  з  профес≥йноњ  п≥дготовки  у  систем≥
профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти.
     3. ƒиректорам обласних (м≥ських) навчально-методичних центр≥в
профес≥йно-техн≥чноњ   осв≥ти  розробити  та  зд≥йснити  заходи  з
наданн¤  методичноњ   допомоги   профес≥йно-техн≥чним   навчальним
закладам   рег≥ону   щодо  введенн¤  12-бальноњ  шкали  оц≥нюванн¤
навчальних дос¤гнень учн≥в (слухач≥в) з профес≥йноњ п≥дготовки.
     4. ƒиректорам    профес≥йно-техн≥чних   навчальних   заклад≥в
в≥дпов≥дно    до    ѕоложенн¤    про    методичну     роботу     в
профес≥йно-техн≥чному   навчальному  заклад≥  (наказ  ћ≥н≥стерства
осв≥ти ≥ науки ”крањни в≥д 12.12.2000 року N 582 ≥
“ипових критер≥њв оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень учн≥в (слухач≥в)
з профес≥йноњ п≥дготовки у систем≥ профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти, за
погодженн¤м  з  обласним  (м≥ським)  навчально-методичним  центром
профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти  запровадити  в  навчально-виробничому
процес≥  критер≥њ оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень учн≥в (слухач≥в)
з  кожноњ  навчальноњ   дисципл≥ни   профес≥йноњ   п≥дготовки   до
01.11.2001 року.
     5. Ќауково-методичному  центру  профес≥йно-техн≥чноњ   осв≥ти
ћ≥н≥стерства  осв≥ти  ≥  науки  ”крањни  (—удаков  ™.  ћ.) разом з
≤нститутом педагог≥ки ≥ психолог≥њ профес≥йноњ осв≥ти јѕЌ  ”крањни
(«¤зюн ≤.  ј., за згодою) забезпечити в≥дпов≥дне науково-методичне
супроводженн¤  введенн¤  12-бальноњ  шкали  оц≥нюванн¤  навчальних
дос¤гнень  учн≥в  (слухач≥в)  з  профес≥йноњ  п≥дготовки у систем≥
профес≥йно-техн≥чноњ   осв≥ти   з   визначенн¤м   та   врахуванн¤м
особливостей пр≥оритетних напр¤м≥в п≥дготовки роб≥тничих кадр≥в.
     6. ÷ентральному ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ  осв≥ти
јѕЌ ”крањни (ќл≥йник ¬.  ¬., за згодою) разом з Ќауково-методичним
центром профес≥йно-техн≥чноњ  осв≥ти  (—удаков  ™.  ћ.)  розробити
зм≥ст   курсового   навчанн¤   та   зд≥йснити  курсове  п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ      педагог≥чних      прац≥вник≥в      з      питань
орган≥зац≥йно-методичного забезпеченн¤ переходу на 12-бальну шкалу
оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень  учн≥в  (слухач≥в)  з  профес≥йноњ
п≥дготовки   в   систем≥  профес≥йно-техн≥чноњ  осв≥ти  дл¤  таких
категор≥й прац≥вник≥в:  заступник≥в начальник≥в управл≥нь осв≥ти ≥
науки облдержадм≥н≥страц≥й,  ¤к≥ зд≥йснюють рег≥ональне управл≥нн¤
профес≥йно-техн≥чною  осв≥тою;  кер≥вник≥в,   њх   заступник≥в   ≥
методист≥в   обласних   (м≥ських)   навчально-методичних   центр≥в
профес≥йно-техн≥чноњ   осв≥ти;   директор≥в   профес≥йно-техн≥чних
навчальних   заклад≥в,   њх  заступник≥в  з  навчально-виробничоњ,
навчально-методичноњ  роботи   (навчальноњ   роботи);   методист≥в
профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в; резерву кер≥вних кадр≥в.
     7. ƒепартаменту    розвитку    профес≥йно-техн≥чноњ    осв≥ти
(“омашенко ¬. ¬.), Ќауково-методичному центру профес≥йно-техн≥чноњ
осв≥ти (—удаков ™.  ћ.),  юридичному в≥дд≥лу  (—вириденко  ј.  ћ.)
внести пропозиц≥њ щодо зм≥н ≥ доповнень в чинн≥ нормативно-правов≥
акти  а   галуз≥   профес≥йно-техн≥чноњ   осв≥ти   дл¤   створенн¤
нормативно-правовоњ  бази переходу профес≥йно-техн≥чних навчальних
заклад≥в на 12-бальну шкалу оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень  учн≥в
(слухач≥в) з профес≥йноњ п≥дготовки.
     8. ƒепартаменту економ≥ки та соц≥ального розвитку ( ул≥ков ѕ.
ћ.) ≥ департаменту розвитку профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти (“омашенко
¬.  ¬.) передбачити ф≥нансуванн¤ заход≥в,  пов'¤заних ≥з введенн¤м
12-бальноњ  шкали оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень учн≥в (слухач≥в)
з профес≥йноњ п≥дготовки у систем≥ профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти.
     9. ќпубл≥кувати   цей  наказ  ≥  “ипов≥  критер≥њ  оц≥нюванн¤
навчальних дос¤гнень учн≥в (слухач≥в) з профес≥йноњ  п≥дготовки  у
систем≥  профес≥йно-техн≥чноњ  осв≥ти  в  ≤нформац≥йному  зб≥рнику
ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни,  газет≥ "ќсв≥та  ”крањни"  та
журнал≥ "ѕрофес≥йно-техн≥чна осв≥та".
     10.  онтроль за  виконанн¤м  наказу  покласти  на  заступника
ћ≥н≥стра ќгнев'юка ¬.ќ.

 ћ≥н≥стр                                              ¬.√.  ремень

                                               ƒодаток
                                       до наказу ћ≥н≥стерства
                                       осв≥ти ≥ науки ”крањни
                                       в≥д 14 червн¤ 2001 р. N 459

      “ипов≥ критер≥њ оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень учн≥в
      (слухач≥в)   з   профес≥йноњ   п≥дготовки  у  систем≥
                   профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти

     “ипов≥ критер≥њ   оц≥нюванн¤   навчальних   дос¤гнень   учн≥в
(слухач≥в) з профес≥йноњ п≥дготовки у систем≥ профес≥йно-техн≥чноњ
осв≥ти грунтуютьс¤  на  вимогах  «акону   ”крањни   "ѕро  осв≥ту",  
«акону  ”крањни  "ѕро  профес≥йно-техн≥чну  осв≥ту",  
чинних   нормативно-правових   акт≥в   в   галуз≥
профес≥йно-техн≥чноњ   осв≥ти   та  квал≥ф≥кац≥йних  характеристик
профес≥й прац≥вник≥в,  а також на «агальних  критер≥¤х  оц≥нюванн¤
навчальних дос¤гнень учн≥в  у  систем≥ загальноњ середньоњ осв≥ти.
     ѕрофес≥йна п≥дготовка у систем≥ профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти -
це   формуванн¤  в  учн≥в  (слухач≥в)  прагненн¤  ≥  здатност≥  до
рац≥ональноњ, продуктивноњ творчоњ д≥¤льност≥ з обраноњ профес≥њ в
процес≥   здобутт¤  ними  профес≥йних  знань,  ум≥нь,  навичок  та
розвитку  духовност≥,  культури,  техн≥чного,   технолог≥чного   ≥
еколог≥чного мисленн¤ на в≥дпов≥дному ступен≥ профес≥йно-техн≥чноњ
осв≥ти.      ѕрофес≥йна      п≥дготовка      учн≥в      (слухач≥в)
профес≥йно-техн≥чних    навчальних    заклад≥в    складаЇтьс¤    з
профес≥йно-теоретичноњ ≥ профес≥йно-практичноњ п≥дготовки.
     ѕрофес≥йно-теоретична п≥дготовка     передбачаЇ    оволод≥нн¤
знанн¤ми з  двох  напр¤м≥в:  загальнотехн≥чного  та  спец≥ального.
ќб'Їктами  оц≥нюванн¤  навчальних  дос¤гнень  учн≥в  (слухач≥в)  з
профес≥йно-теоретичноњ     п≥дготовки     Ї      загальнотехн≥чн≥,
технолог≥чн≥,   спец≥альн≥  знанн¤,  здобут≥  в  процес≥  вивченн¤
в≥дпов≥дних   навчальних   дисципл≥н,   та   ум≥нн¤   ≥    навички
застосовувати   ц≥   знанн¤   при  виконанн≥  ¤к  типових,  так  ≥
нестандартних завдань в межах навчальних програм.
     ѕрофес≥йно-практична п≥дготовка  пол¤гаЇ  в оволод≥нн≥ учн¤ми
(слухачами) ум≥нн¤ми ≥ навичками застосовувати здобут≥  профес≥йн≥
теоретичн≥   знанн¤  (загальнотехн≥чн≥,  техн≥чн≥,  спец≥альн≥)  у
продуктивн≥й д≥¤льност≥ за обраною профес≥Їю. ѕрофес≥йно-практична
п≥дготовка   учн≥в   (слухач≥в)   охоплюЇ:  виробниче  навчанн¤  у
навчально-виробничих майстерн¤х,  лаборатор≥¤х,  на  д≥льниц¤х  та
пол≥гонах   профес≥йно-техн≥чного  навчального  закладу,  де  учн≥
посл≥довно набувають первинних ум≥нь ≥  навичок  виконанн¤  роб≥т;
виробниче  навчанн¤  безпосередньо  на п≥дприЇмствах,  буд≥вельних
об'Їктах, пол¤х, фермах дл¤ закр≥пленн¤ здобутих профес≥йних ум≥нь
≥   навичок   та   оволод≥нн¤   сучасною   техн≥кою,  механ≥змами,
≥нструментами,   технолог≥Їю,   опануванн¤    прогресивних    форм
орган≥зац≥њ   прац≥,   здобутт¤   необх≥дних   практичних  навичок
самост≥йного та ¤к≥сного виконанн¤  роб≥т;  виробничу  практику  з
метою вдосконаленн¤ набутих знань,  практичних ум≥нь ≥ навичок дл¤
дос¤гненн¤  встановленого   р≥вн¤   квал≥ф≥кац≥њ   з   в≥дпов≥дних
профес≥й,    спец≥альностей    та    спец≥ал≥зац≥й,   забезпеченн¤
соц≥альноњ,  психолог≥чноњ  ≥  профес≥йноњ  адаптац≥њ  в  трудових
колективах.
     ќб'Їктами оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень учн≥в (слухач≥в)  з
профес≥йно-практичноњ  п≥дготовки  Ї  ум≥нн¤ застосовувати здобут≥
профес≥йн≥  знанн¤   дл¤   виконанн¤   навчально-виробничого   або
контрольного  завданн¤.  ќсновними функц≥¤ми оц≥нюванн¤ навчальних
дос¤гнень   учн≥в   (слухач≥в)    Ї:    контролююча,    навчальна,
д≥агностико-коригуюча, стимулюючо-позитивна, виховна.
     ѕри визначенн≥  навчальних  дос¤гнень  учн≥в   (слухач≥в)   з
профес≥йно-теоретичноњ   п≥дготовки   анал≥зу  п≥дл¤гають:  р≥вень
самост≥йност≥   учн¤   (слухача)   при   зд≥йсненн≥   п≥знавальноњ
д≥¤льност≥,   в≥дпов≥д¤х   та   виконанн≥   практичних  завдань  з
допомогою,  з частковою  допомогою,  з  консультативною  допомогою
викладача,  самост≥йно;  р≥вень в≥дтворенн¤ навчального матер≥алу:
р≥вень розп≥знанн¤,  р≥вень запам'¤товуванн¤,  без розум≥нн¤ або з
розум≥нн¤м,  в  неповному  обс¤з≥  (елементи,  фрагменти,  основн≥
положенн¤,  основний  навчальний  матер≥ал),  в  повному   обс¤з≥,
правильно  або  з  помилками та неточност¤ми тощо;  характеристики
¤кост≥ знань:  глибок≥,  узагальнен≥,  системн≥, м≥цн≥, осмислен≥,
гнучк≥,   д≥йов≥;   характеристики   в≥дпов≥д≥  учн¤:  ц≥л≥сн≥сть,
повнота,   лог≥чн≥сть,   обгрунтован≥сть,   правильн≥сть;   р≥вень
застосуванн¤  знань,  ум≥нь ≥ навичок дл¤ виконанн¤ практичних або
контрольних завдань:  усв≥домлено або неусв≥домлено,  в  неповному
обс¤з≥, повному обс¤з≥, за типовим алгоритмом (посл≥довн≥сть д≥й),
за самост≥йно розробленим алгоритмом, правильно або з помилками та
неточност¤ми;   р≥вень  волод≥нн¤  розумовими  операц≥¤ми:  вм≥нн¤
анал≥зувати,    систематизувати,    пор≥внювати,    узагальнювати,
класиф≥кувати,  встановлювати причинно-насл≥дков≥ зв'¤зки,  робити
висновки  тощо;   р≥вень   застосуванн¤   дов≥дковоњ,   техн≥чноњ,
конструкторсько-технолог≥чноњ     документац≥њ     в    навчальн≥й
д≥¤льност≥;  характер  помилок   та   здатн≥сть   њх   виправл¤ти;
самост≥йн≥сть оц≥нних суджень.
     ѕри визначенн≥  навчальних  дос¤гнень  учн≥в   (слухач≥в)   з
профес≥йно-практичноњ   п≥дготовки   анал≥зу   п≥дл¤гають:  р≥вень
профес≥йних знань,  необх≥дних дл¤ виконанн¤ даноњ роботи;  р≥вень
волод≥нн¤  прийомами та технолог≥чними операц≥¤ми,  необх≥дний дл¤
виконанн¤ даноњ роботи;  р≥вень  самост≥йност≥  учн¤  (слухача)  у
процес≥  орган≥зац≥њ роботи та виконанн¤ навчально-виробничого або
контрольного завданн¤:  з допомогою,  з консультативною  допомогою
майстра  виробничого  навчанн¤  (наставника  виробничоњ  практики,
≥нструктора), самост≥йно; характер виконанн¤ навчально-виробничого
або  контрольного  завданн¤  (за  типовим або самост≥йно складеним
алгоритмом;  в типов≥й, в ускладнен≥й або нестандартн≥й ситуац≥њ);
обс¤г   ≥   правильн≥сть   виконанн¤   навчально-виробничого   або
контрольного  завданн¤;  ум≥нн¤   користуватис¤   р≥зними   видами
техн≥чноњ   та   конструкторсько-технолог≥чноњ   документац≥њ   та
розробл¤ти њњ  види;  ум≥нн¤  застосовувати  прийоми  самоконтролю
виробничих д≥й та методи контролю за ¤к≥стю роботи;  в≥дпов≥дн≥сть
результату роботи вимогам квал≥ф≥кац≥йноњ характеристики з обраноњ
профес≥њ в≥дпов≥дного ступен¤ профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти на даний
пер≥од навчанн¤;  р≥вень виконанн¤  д≥ючих  ¤к≥сних  ≥  к≥льк≥сних
показник≥в    (норми   вироб≥тку,   норми   часу   тощо);   ум≥нн¤
дотримуватись норматив≥в витрат матер≥ал≥в  та  ≥нших  ресурс≥в  в
процес≥   виконанн¤  роботи;  характер  помилок  та  здатн≥сть  њх
виправити;  р≥вень опануванн¤  основами  профес≥йноњ  культури  та
здатност≥ до продуктивноњ ≥ творчоњ сп≥впрац≥ в колектив≥;  ум≥нн¤
орган≥зувати робоче м≥сце; р≥вень дотриманн¤ правил безпеки прац≥.
     ÷≥ ор≥Їнтири  покладен≥ в основу виокремленн¤ чотирьох р≥вн≥в
навчальних дос¤гнень учн≥в  (слухач≥в):  початкового,  середнього,
достатнього, високого.
     ƒан≥ типов≥   критер≥њ  оц≥нюванн¤  навчальних  дос¤гнень  за
12-бальною шкалою можуть бути використан≥ при контрол≥  (поточний,
пром≥жний,  вих≥дний)  знань,  ум≥нь,  навичок  та квал≥ф≥кац≥йноњ
атестац≥њ   учн≥в   (слухач≥в)   профес≥йно-техн≥чних   навчальних
заклад≥в     в≥дпов≥дно     до     законодавства    ”крањни    про
профес≥йно-техн≥чну осв≥ту.

                      I р≥вень - початковий

ѕрофес≥йно-теоретична п≥дготовка  ѕрофес≥йно-практична п≥дготовка
’арактеристика    р≥вн¤:   учень  ’арактеристика р≥вн¤:      учень
(слухач) з  допомогою  викладача  (слухач)  з  допомогою   майстра
в≥дтворюЇ  на  р≥вн≥ розп≥знанн¤  виробничого навчанн¤ (наставника
окрем≥   елементи    (фрагменти)  виробничоњ             практики,
навчального     матер≥алу     та  ≥нструктора)  в≥дтворюЇ на р≥вн≥
неусв≥домлено   виконуЇ   окрем≥  розп≥знанн¤  окрем≥   компоненти
частини   (елементи,  фрагменти)  профес≥йних   знань  та  виконуЇ
практичних завдань (лабораторн≥,  окрем≥   елементи    (фрагменти)
лабораторно-практичн≥,            навчально-виробничого        або
контрольн≥,  п≥дсумков≥   роботи  контрольного    завданн¤.    ѕри
тощо). ѕри в≥дпов≥д≥ ≥ виконанн≥  виконанн≥  роботи  припускаЇтьс¤
практичних завдань припускаЇтьс¤  суттЇвих помилок  в  орган≥зац≥њ
суттЇвих помилок.                 робочого    м≥сц¤,    плануванн≥
                                  виробничих д≥й, в прийомах прац≥
                                  та    технолог≥чних   операц≥¤х.
                                  –езультат  виконаноњ  роботи  не
                                  в≥дпов≥даЇ               вимогам
                                  квал≥ф≥кац≥йноњ характеристики з
                                  в≥дпов≥дноњ   профес≥њ   певного
                                  ступен¤     профес≥йно-техн≥чноњ
                                  осв≥ти   та   д≥ючим  ¤к≥сним  ≥
                                  к≥льк≥сним   (норми   вироб≥тку,
                                  часу,  витрат  матер≥ал≥в  тощо)
                                  показникам   на   даний   пер≥од
                                  навчанн¤.
------------------------------------------------------------------
|Ѕали|     ритер≥њ оц≥нюванн¤   |Ѕали|     ритер≥њ оц≥нюванн¤    |
|    |    навчальних дос¤гнень  |    |     навчальних дос¤гнень  |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|1   |”чень (слухач) з допомогою|  1 |”чень (слухач) з допомогою |
|    |викладача в≥дтворюЇ на    |    |майстра виробничого        |
|    |р≥вн≥ розп≥знанн¤ окрем≥  |    |навчанн¤ в≥дтворюЇ на р≥вн≥|
|    |елементи навчального      |    |розп≥знанн¤ окрем≥ елементи|
|    |матер≥алу та виконуЇ з≥   |    |профес≥йних знань,         |
|    |значними труднощами окрем≥|    |необх≥дних дл¤ виконанн¤   |
|    |елементи практичних       |    |даноњ роботи. « пост≥йною  |
|    |завдань. ѕ≥д час в≥дпов≥д≥|    |допомогою майстра          |
|    |≥ при виконанн≥ практичних|    |виробничого навчанн¤       |
|    |завдань припускаЇтьс¤     |    |виконуЇ лише елементи      |
|    |суттЇвих помилок.         |    |навчально-виробничого або  |
|    |                          |    |контрольного завданн¤. ѕри |
|    |                          |    |виконанн≥ роботи           |
|    |                          |    |припускаЇтьс¤ суттЇвих     |
|    |                          |    |помилок в орган≥зац≥њ      |
|    |                          |    |робочого м≥сц¤, плануванн≥ |
|    |                          |    |виробничих д≥й, в прийомах |
|    |                          |    |прац≥ та технолог≥чних     |
|    |                          |    |операц≥¤х. –езультат       |
|    |                          |    |виконаноњ роботи повн≥стю  |
|    |                          |    |не в≥дпов≥даЇ д≥ючим       |
|    |                          |    |¤к≥сним ≥ к≥льк≥сним       |
|    |                          |    |показникам. ѕотребуЇ       |
|    |                          |    |пост≥йноњ допомоги ≥       |
|    |                          |    |контролю в дотриманн≥      |
|    |                          |    |правил безпеки прац≥.      |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|  2 |”чень (слухач) з допомогою|  2 |”чень (слухач) з допомогою |
|    |викладача в≥дтворюЇ на    |    |майстра виробничого        |
|    |р≥вн≥ розп≥знанн¤ окрем≥  |    |навчанн¤ в≥дтворюЇ на р≥вн≥|
|    |фрагменти навчального     |    |розп≥знанн¤ окрем≥         |
|    |матер≥алу та неусв≥домлено|    |фрагменти профес≥йних      |
|    |виконуЇ окрем≥ фрагменти  |    |знань, необх≥дних дл¤      |
|    |практичних завдань. ѕри   |    |виконанн¤ даноњ роботи. «  |
|    |в≥дпов≥д≥ ≥ виконанн≥     |    |пост≥йною допомогою майстра|
|    |практичних завдань        |    |виробничого навчанн¤       |
|    |припускаЇтьс¤ суттЇвих    |    |виконуЇ фрагменти навчально|
|    |помилок.                  |    |виробничого або            |
|    |                          |    |контрольного завданн¤. ѕри |
|    |                          |    |виконанн≥ роботи           |
|    |                          |    |припускаЇтьс¤ суттЇвих     |
|    |                          |    |помилок в орган≥зац≥њ      |
|    |                          |    |робочого м≥сц¤, плануванн≥ |
|    |                          |    |виробничих д≥й, в прийомах |
|    |                          |    |прац≥ та технолог≥чних     |
|    |                          |    |операц≥¤х. –езультат роботи|
|    |                          |    |≥стотно не в≥дпов≥даЇ      |
|    |                          |    |д≥ючим ¤к≥сним ≥ к≥льк≥сним|
|    |                          |    |показникам. ѕотребуЇ       |
|    |                          |    |допомоги ≥ контролю в      |
|    |                          |    |дотриманн≥ правил безпеки  |
|    |                          |    |прац≥.                     |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|  3 |”чень (слухач) з допомогою|  3 |”чень (слухач) безсистемно |
|    |викладача в≥дтворюЇ       |    |на р≥вн≥ розп≥знанн¤       |
|    |фрагменти навчального     |    |в≥дтворюЇ окрем≥ компоненти|
|    |матер≥алу та неусв≥домлено|    |профес≥йних знань,         |
|    |виконуЇ частину практичних|    |необх≥дних дл¤ виконанн¤   |
|    |завдань. ѕри в≥дпов≥д≥ ≥  |    |даноњ роботи. « допомогою  |
|    |виконанн≥ практичних      |    |майстра виробничого        |
|    |завдань припускаЇтьс¤     |    |навчанн¤ плануЇ виробнич≥  |
|    |суттЇвих пом≥ток.         |    |д≥њ та виконуЇ частину     |
|    |                          |    |навчально-виробничого або  |
|    |                          |    |контрольного завданн¤. ѕри |
|    |                          |    |виконанн≥ роботи           |
|    |                          |    |припускаЇтьс¤ значноњ      |
|    |                          |    |к≥лькост≥ помилок в        |
|    |                          |    |орган≥зац≥њ робочого м≥сц¤,|
|    |                          |    |в прийомах прац≥ та        |
|    |                          |    |технолог≥чних операц≥¤х,   |
|    |                          |    |¤к≥ самост≥йно виправити не|
|    |                          |    |може. –езультат роботи не  |
|    |                          |    |в≥дпов≥даЇ д≥ючим ¤к≥сним ≥|
|    |                          |    |к≥льк≥сним показникам      |
|    |                          |    |нижчого квал≥ф≥кац≥йного   |
|    |                          |    |р≥вн¤. ѕотребуЇ допомоги ≥ |
|    |                          |    |контролю в дотриманн≥      |
|    |                          |    |правил безпеки прац≥.      |
------------------------------------------------------------------

                       II р≥вень - середн≥й

ѕрофес≥йно-теоретична п≥дготовка  ѕрофес≥йно-практична п≥дготовка
’арактеристика р≥вн¤:      учень  ’арактеристика р≥вн¤:      учень
(слухач)        на         р≥вн≥  (слухач)     без     достатнього
запам'¤товуванн¤ без достатнього  розум≥нн¤  в≥дтворюЇ  компоненти
розум≥нн¤  в≥дтворюЇ  навчальний  профес≥йних знань та недостатньо
матер≥ал  та  виконуЇ  практичн≥  усв≥домлено    виконуЇ   основн≥
завданн¤ в  неповному  обс¤з≥  з  прийоми ≥ технолог≥чн≥ операц≥њ.
частковою  допомогою  викладача.  «  частковою  допомогою  майстра
Ќедостатньо         обгрунтовано  виробничого навчанн¤ (наставника
анал≥зуЇ  ≥ пор≥внюЇ ≥нформац≥ю.  виробничоњ             практики,
Ќеусв≥домлено       користуЇтьс¤  ≥нструктора) орган≥зовуЇ  робоче
техн≥чною                     та  м≥сце,  плануЇ  виробнич≥ д≥њ та
конструкторсько-технолог≥чною     виконуЇ навчально-виробниче  або
документац≥Їю.  ѕри  в≥дпов≥д≥ ≥  контрольне       завданн¤      з
виконанн≥   практичних   завдань  використанн¤м    техн≥чноњ     ≥
припускаЇтьс¤    помилок,    ¤к≥  конструкторсько-технолог≥чноњ
самост≥йно виправити не може.     документац≥њ.   ѕри    виконанн≥
                                  роботи   припускаЇтьс¤  помилок,
                                  ¤к≥  самост≥йно   виправити   не
                                  може. –езультат виконаноњ роботи
                                  в≥дпов≥даЇ р≥вню квал≥ф≥кац≥њ на
                                  ступ≥нь   нижчому   обумовленого
                                  квал≥ф≥кац≥йною  характеристикою
                                  в≥дпов≥дноњ   профес≥њ   певного
                                  ступен¤     профес≥йно-техн≥чноњ
                                  осв≥ти   та   д≥ючим  ¤к≥сним  ≥
                                  к≥льк≥сним   показникам   (норми
                                  вироб≥тку,      часу,     витрат
                                  матер≥алу тощо) на даний  пер≥од
                                  навчанн¤.

------------------------------------------------------------------
|Ѕали|     ритер≥њ оц≥нюванн¤   |Ѕали|     ритер≥њ оц≥нюванн¤    |
|    |    навчальних дос¤гнень  |    |     навчальних дос¤гнень  |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
| 4  |”чень (слухач)  на   р≥вн≥|  4 |”чень (слухач)          без|
|    |запам'¤товуванн¤       без|    |достатнього       розум≥нн¤|
|    |розум≥нн¤        в≥дтворюЇ|    |в≥дтворюЇ окрем≥ компоненти|
|    |навчальний   матер≥ал   та|    |профес≥йних     знань    та|
|    |виконуЇ практичн≥ завданн¤|    |недостатньо     усв≥домлено|
|    |з допомогою викладача. ћаЇ|    |виконуЇ  основн≥  прийоми ≥|
|    |значн≥    труднощ≥     при|    |технолог≥чн≥      операц≥њ,|
|    |анал≥з≥   та   пор≥вн¤нн≥.|    |необх≥дн≥   дл¤   виконанн¤|
|    |Ќедостатньо    усв≥домлено|    |даноњ   роботи.   Ќе   може|
|    |користуЇтьс¤  техн≥чною та|    |по¤снити              зм≥ст|
|    |конструкторсько-          |    |технолог≥чного  процесу  та|
|    |технолог≥чною             |    |прийом≥в   самоконтролю   ≥|
|    |документац≥Їю.         ѕри|    |метод≥в контролю за ¤к≥стю.|
|    |в≥дпов≥д≥   та   виконанн≥|    |«    частковою    допомогою|
|    |практичних         завдань|    |майстра         виробничого|
|    |припускаЇтьс¤      значноњ|    |навчанн¤ орган≥зовуЇ робоче|
|    |к≥лькост≥   помилок,   ¤к≥|    |м≥сце, плануЇ виробнич≥ д≥њ|
|    |самост≥йно  виправити   не|    |та                  виконуЇ|
|    |може.                     |    |навчально-виробниче     або|
|    |                          |    |контрольне    завданн¤    з|
|    |                          |    |використанн¤м техн≥чноњ  та|
|    |                          |    |конструкторсько-           |
|    |                          |    |технолог≥чноњ              |
|    |                          |    |документац≥њ. ѕри виконанн≥|
|    |                          |    |роботи        припускаЇтьс¤|
|    |                          |    |значноњ к≥лькост≥  помилок,|
|    |                          |    |¤к≥ самост≥йно виправити не|
|    |                          |    |може.   –езультат    роботу|
|    |                          |    |в≥дпов≥даЇ      м≥н≥мальним|
|    |                          |    |д≥ючим ¤к≥сним ≥ к≥льк≥сним|
|    |                          |    |показникам.    ¬    окремих|
|    |                          |    |випадках потребуЇ  допомоги|
|    |                          |    |≥   контролю  в  дотриманн≥|
|    |                          |    |правил безпеки прац≥.      |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
| 5  |”чень (слухач)  на   р≥вн≥|  5 |”чень (слухач) з  допомогою|
|    |запам'¤товуванн¤       без|    |майстра         виробничого|
|    |достатнього      розум≥нн¤|    |навчанн¤ в≥дтворюЇ на р≥вн≥|
|    |в≥дтворюЇ основи положенн¤|    |розп≥знанн¤ окрем≥ знань та|
|    |навчального  матер≥алу  та|    |недостатньо     усв≥домлено|
|    |виконуЇ практичн≥ завданн¤|    |виконуЇ  основн≥  прийоми ≥|
|    |з   частковою    допомогою|    |технолог≥чн≥      операц≥њ,|
|    |викладача. « помилками даЇ|    |необх≥дн≥ дл¤ даноњ робити.|
|    |визначенн¤ основних пон¤ть|    |«    частковою    допомогою|
|    |ћоже частково обгрунтувати|    |майстра         виробничого|
|    |≥   проанал≥зувати    свою|    |навчанн¤ орган≥зовуЇ робоче|
|    |в≥дпов≥дь.     Ќедостатньо|    |м≥сце, плануЇ виробнич≥ д≥њ|
|    |усв≥домлено   користуЇтьс¤|    |та                  виконуЇ|
|    |техн≥чною                ≥|    |навчально-виробниче     або|
|    |конструкторсько-          |    |контрольне    завданн¤    з|
|    |технолог≥чною             |    |використанн¤м     техн≥чноњ|
|    |документац≥Їю.         ѕри|    |конструкторсько-           |
|    |в≥дпов≥д≥   та   виконанн≥|    |технолог≥чноњ документац≥њ.|
|    |практичних         завдань|    |Ќеусв≥домлено    застосовуЇ|
|    |припускаЇтьс¤ помилок, ¤к≥|    |прийоми  контролю за ¤к≥стю|
|    |самост≥йно   виправити  не|    |та     самоконтролю      за|
|    |може.                     |    |виконанн¤м   технолог≥чного|
|    |                          |    |процесу.   ѕри    виконанн≥|
|    |                          |    |роботи        припускаЇтьс¤|
|    |                          |    |помилок,   ¤к≥   самост≥йно|
|    |                          |    |виправити      не     може.|
|    |                          |    |–езультат роботи в≥дпов≥даЇ|
|    |                          |    |низькому    р≥вню    д≥ючих|
|    |                          |    |¤к≥сних    та    к≥льк≥сних|
|    |                          |    |показник≥в.    ¬    окремих|
|    |                          |    |випадках потребуЇ  допомоги|
|    |                          |    |≥   контролю  в  дотриманн≥|
|    |                          |    |правил  безпеки  прац≥.   ¬|
|    |                          |    |окремих  випадках  потребуЇ|
|    |                          |    |допомоги   ≥   контролю   в|
|    |                          |    |дотриманн≥  правил  безпеки|
|    |                          |    |прац≥.                     |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
| 6  |”чень (слухач)         без|  6 |”чень (слухач)          без|
|    |достатнього      розум≥нн¤|    |достатнього       розум≥нн¤|
|    |в≥дтворюЇ         основний|    |в≥дтворюЇ значну  к≥льк≥сть|
|    |навчальний   матер≥ал   та|    |компонент≥в     профес≥йних|
|    |виконуЇ практичн≥ завданн¤|    |знань,    необх≥дних    дл¤|
|    |з   еп≥зодичною  допомогою|    |виконанн¤  даноњ роботи.  «|
|    |викладача.   «    окремими|    |консультативною   допомогою|
|    |помилками  даЇ  визначенн¤|    |майстра         виробничого|
|    |основних   пон¤ть.    ћоже|    |навчанн¤ орган≥зовуЇ робоче|
|    |частково       анал≥зувати|    |м≥сце, плануЇ виробнич≥ д≥њ|
|    |навчальний       матер≥ал,|    |та                  виконуЇ|
|    |пор≥внювати    ≥    робити|    |навчально-виробниче     або|
|    |висновки.      ористуЇтьс¤|    |контрольне    завданн¤    з|
|    |окремими  видами техн≥чноњ|    |застосуванн¤м  техн≥чноњ та|
|    |≥ конструкторсько-        |    |конструкторсько-           |
|    |технолог≥чноњ             |    |технолог≥чноњ документац≥њ.|
|    |документац≥њ.          ѕри|    |Ќеусв≥домлено    застосовуЇ|
|    |в≥дпов≥д≥   та   виконанн≥|    |прийоми  контролю за ¤к≥стю|
|    |практичних         завдань|    |та     самоконтролю      за|
|    |припускаЇтьс¤ помилок, ¤к≥|    |виконанн¤м   технолог≥чного|
|    |може частково виправити.  |    |процесу.   ѕри    виконанн≥|
|    |                          |    |роботи        припускаЇтьс¤|
|    |                          |    |помилок,  ¤к≥ частково може|
|    |                          |    |виправити    з    допомогою|
|    |                          |    |майстра         виробничого|
|    |                          |    |навчанн¤.         –езультат|
|    |                          |    |виконаноњ роботи в≥дпов≥даЇ|
|    |                          |    |низькому    р≥вню    д≥ючих|
|    |                          |    |¤к≥сних    та    к≥льк≥сних|
|    |                          |    |показник≥в.    ¬    окремих|
|    |                          |    |випадках           потребуЇ|
|    |                          |    |консультативноњ  допомоги в|
|    |                          |    |орган≥зац≥њ робочого  м≥сц¤|
|    |                          |    |та     дотриманн≥    правил|
|    |                          |    |безпеки прац≥.             |
------------------------------------------------------------------

                      III р≥вень - достатн≥й

ѕрофес≥йно-теоретична п≥дготовка  ѕрофес≥йно-практична п≥дготовка
’арактеристика    р≥вн¤:   учень  ’арактеристика р≥вн¤:      учень
(слухач) самост≥йно з розум≥нн¤м  (слухач) з розум≥нн¤м  в≥дтворюЇ
в≥дтворюЇ   основний  навчальний  основн≥   профес≥йн≥  знанн¤  та
матер≥ал та застосовуЇ його  при  правильно    виконуЇ     основн≥
виконанн≥  практичних  завдань в  прийоми ≥ технолог≥чн≥ операц≥њ,
типових   умовах    (стандартних  необх≥дн≥  дл¤   даноњ   роботи.
ситуац≥¤х).    ƒаЇ    визначенн¤  —амост≥йно   орган≥зовуЇ  робоче
основних    пон¤ть,    анал≥зуЇ,  м≥сце, плануЇ виробнич≥ д≥њ та в
пор≥внюЇ   ≥нформац≥ю  ≥  робить  ц≥лому     правильно     виконуЇ
висновки.     ¬≥дпов≥дь     учн¤  навчально-виробниче          або
(слухача)  в  ц≥лому  правильна,  контрольне  завданн¤  за типовим
лог≥чна       та       достатньо  алгоритмом в межах  встановлених
обгрунтована.  ¬иконуЇ практичн≥  норм часу. ƒостатньо усв≥домлено
завданн¤ за  типовим  алгоритмом  користуЇтьс¤    техн≥чною     та
(посл≥довн≥сть   д≥й).   ћожлива  конструкторсько-технолог≥чною
консультативна          допомога  документац≥Їю.  ћоже  розробл¤ти
викладача. ƒостатньо усв≥домлено  окрем≥  њњ  види з консультац≥Їю
користуЇтьс¤          дов≥дковою  майстра   виробничого   навчанн¤
≥нформац≥Їю,     техн≥чною     ≥  (наставника виробничоњ практики,
конструкторсько-технолог≥чною     ≥нструктора). «астосовуЇ основн≥
документац≥Їю.  ѕри в≥дпов≥д≥ та  прийоми  самоконтролю виробничих
виконанн≥   практичних   завдань  д≥й  та   методи   контролю   за
припускаЇтьс¤         несуттЇвих  ¤к≥стю.   ѕри  виконанн≥  роботи
помилок, ¤к≥ може виправити.      припускаЇтьс¤         несуттЇвих
                                  помилок,   ¤к≥  може  виправити.
                                  –езультат    виконаноњ    роботи
                                  в≥дпов≥даЇ               вимогам
                                  квал≥ф≥кац≥йноњ   характеристики
                                  в≥дпов≥дноњ   профес≥њ   певного
                                  ступен¤     профес≥йно-техн≥чноњ
                                  осв≥ти   або  д≥ючим  ¤к≥сним  ≥
                                  к≥льк≥сним   показникам   (норми
                                  вироб≥тку,      часу,     витрат
                                  матер≥ал≥в тощо) на даний пер≥од
                                  навчанн¤.   ƒотримуЇтьс¤  правил
                                  безпеки прац≥.

------------------------------------------------------------------
|Ѕали|     ритер≥њ оц≥нюванн¤   |Ѕали|     ритер≥њ оц≥нюванн¤    |
|    |    навчальних дос¤гнень  |    |     навчальних дос¤гнень  |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|  7 |”чень (слухач)  самост≥йно|  7 |”чень (слухач) з розум≥нн¤м|
|    |з   розум≥нн¤м   в≥дтворюЇ|    |в≥дтворюЇ           основн≥|
|    |суть   основних   положень|    |профес≥йн≥    знанн¤     та|
|    |навчального  матер≥алу  та|    |правильно  виконуЇ  основн≥|
|    |застосовуЇ    його     при|    |прийоми   ≥    технолог≥чн≥|
|    |виконанн≥       практичних|    |операц≥њ,   необх≥дн≥   дл¤|
|    |завдань в типових  умовах.|    |даноњ  роботи.  ќрган≥зовуЇ|
|    |ƒаЇ   визначенн¤  основних|    |робоче     м≥сце,    плануЇ|
|    |пон¤ть,          анал≥зуЇ,|    |виробнич≥  д≥њ  та  виконуЇ|
|    |пор≥внюЇ, робить висновки.|    |навчально-виробниче     або|
|    |…ого  в≥дпов≥дь  в  ц≥лому|    |контрольне   завданн¤    за|
|    |правильна,   але   м≥стить|    |типовим          алгоритмом|
|    |неточност≥  ≥  недостатньо|    |(посл≥довн≥сть    д≥й)    з|
|    |обгрунтована.      ¬иконуЇ|    |незначним  в≥дхиленн¤м  в≥д|
|    |практичн≥   завданн¤    за|    |встановлених   норм   часу.|
|    |типовим         алгоритмом|    |ƒостатньо       усв≥домлено|
|    |(посл≥довн≥сть   д≥й)    з|    |користуЇтьс¤  техн≥чною  та|
|    |консультативною  допомогою|    |конструкторсько-           |
|    |викладача.     ористуЇтьс¤|    |технолог≥чною              |
|    |дов≥дковою    ≥нформац≥Їю,|    |документац≥Їю.   «астосовуЇ|
|    |техн≥чною                ≥|    |основн≥             прийоми|
|    |конструкторсько-          |    |самоконтролю виробничих д≥й|
|    |технолог≥чною             |    |та   методи   контролю   за|
|    |документац≥Їю.         ѕри|    |¤к≥стю   роботи.   ѕотребуЇ|
|    |в≥дпов≥д≥   та   виконанн≥|    |консультац≥њ        майстра|
|    |практичних         завдань|    |виробничого  навчанн¤.  ѕри|
|    |припускаЇтьс¤   несуттЇвих|    |виконанн≥            роботи|
|    |помилок,   ¤к≥    частково|    |припускаЇтьс¤    несуттЇвих|
|    |виправл¤Ї.                |    |помилок ≥ неточностей,  ¤к≥|
|    |                          |    |частково   може  виправити.|
|    |                          |    |–езультат роботи  в  ц≥лому|
|    |                          |    |в≥дпов≥даЇ     ¤к≥сним    ≥|
|    |                          |    |к≥льк≥сним       показникам|
|    |                          |    |запланованого         р≥вн¤|
|    |                          |    |квал≥ф≥кац≥њ.  ƒотримуЇтьс¤|
|    |                          |    |правил безпеки прац≥.      |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|  8 |”чень (слухач) самост≥йно |  8 |”чень (слухач) з розум≥нн¤м|
|    |з   розум≥нн¤м  в≥дтворюЇ |    |в≥дтворюЇ           основн≥|
|    |основний       навчальний |    |профес≥йн≥    знанн¤     та|
|    |матер≥ал   та  застосовуЇ |    |правильно  виконуЇ  основн≥|
|    |його    при     виконанн≥ |    |прийоми   ≥    технолог≥чн≥|
|    |практичних    завдань   в |    |операц≥њ,   необх≥дн≥   дл¤|
|    |типових            умовах |    |даноњ  роботи.   —амост≥йно|
|    |(стандартних  ситуац≥¤х). |    |орган≥зовуЇ  робоче  м≥сце,|
|    |ƒаЇ  визначенн¤  основних |    |плануЇ      та      виконуЇ|
|    |пон¤ть,         анал≥зуЇ, |    |навчально-виробниче     або|
|    |пор≥внюЇ      ≥нформац≥ю, |    |контрольне   завданн¤    за|
|    |встановлюЇ  њњ  зв'¤зок з |    |типовим          алгоритмом|
|    |обраною   профес≥Їю    та |    |(посл≥довн≥сть д≥й) в межах|
|    |робить          висновки. |    |встановлених   норм   часу.|
|    |¬≥дпов≥дь    у     ц≥лому |    |ƒостатньо       усв≥домлено|
|    |правильна,   лог≥чна   та |    |користуЇтьс¤  техн≥чною  та|
|    |достатньо   обгрунтована. |    |конструкторсько-           |
|    |¬иконуЇ         практичн≥ |    |технолог≥чною              |
|    |завданн¤    за    типовим |    |документац≥Їю,           що|
|    |алгоритмом              з |    |надаЇтьс¤.       «астосовуЇ|
|    |консультативною допомогою |    |основн≥             прийоми|
|    |викладача.    ”св≥домлено |    |самоконтролю виробничих д≥й|
|    |користуЇтьс¤   дов≥дковою |    |та   методи   контролю   за|
|    |≥нформац≥Їю, техн≥чною та |    |¤к≥стю      роботи.     ѕри|
|    |конструкторсько-          |    |виконанн≥            роботи|
|    |технолог≥чною             |    |припускаЇтьс¤    несуттЇвих|
|    |документац≥Їю.        ѕри |    |помилок,      ¤к≥      може|
|    |в≥дпов≥д≥   та  виконанн≥ |    |виправити. –езультат роботи|
|    |практичних        завдань |    |в≥дпов≥даЇ    ¤к≥сним     ≥|
|    |припускаЇтьс¤  несуттЇвих |    |к≥льк≥сним  показникам,  що|
|    |помилок,   ¤к≥   частково |    |передбачен≥    запланованим|
|    |виправл¤Ї.                |    |р≥внем        квал≥ф≥кац≥њ.|
|    |                          |    |ƒотримуЇтьс¤  норм   витрат|
|    |                          |    |матер≥ал≥в   (ресурс≥в)  та|
|    |                          |    |правил безпеки прац≥.      |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|  9 |”чень (слухач)     волод≥Ї|  9 |”чень (слухач)      волод≥Ї|
|    |основним        навчальним|    |основними      профес≥йними|
|    |матер≥алом    в     усн≥й,|    |знанн¤ми    та    правильно|
|    |письмов≥й    ≥   граф≥чн≥й|    |виконуЇ переважну б≥льш≥сть|
|    |формах та застосовуЇ  його|    |прийом≥в  ≥   технолог≥чних|
|    |при  виконанн≥  практичних|    |операц≥й,   необх≥дних  дл¤|
|    |завдань ¤к у типових,  так|    |даноњ роботи. —амост≥йно, в|
|    |≥   в   дещо   ускладнених|    |ц≥лому            правильно|
|    |умовах.   ƒаЇ   визначенн¤|    |орган≥зовуЇ  робоче  м≥сце,|
|    |основних пон¤ть, анал≥зуЇ,|    |плануЇ      та      виконуЇ|
|    |пор≥внюЇ  ≥   систематизуЇ|    |навчально-виробниче     або|
|    |≥нформац≥ю,     встановлюЇ|    |контрольне    завданн¤   за|
|    |зв'¤зок     з      обраною|    |типовим          алгоритмом|
|    |профес≥Їю     та    робить|    |(посл≥довн≥сть д≥й) у межах|
|    |висновки. …ого в≥дпов≥дь в|    |встановлених   норм   часу.|
|    |ц≥лому правильна,  лог≥чна|    |”св≥домлено    користуЇтьс¤|
|    |≥ достатньо  обгрунтована.|    |техн≥чною                та|
|    |¬иконуЇ практичн≥ завданн¤|    |конструкторсько-           |
|    |за  типовим  алгоритмом  з|    |технолог≥чною              |
|    |консультац≥Їю   викладача.|    |документац≥Їю.         ћоже|
|    |”св≥домлено   користуЇтьс¤|    |розробл¤ти окрем≥ њњ  види.|
|    |додатковою    ≥нформац≥Їю,|    |ѕравильно        застосовуЇ|
|    |техн≥чною               та|    |основн≥             прийоми|
|    |конструкторсько-          |    |самоконтролю виробничих д≥й|
|    |технолог≥чною             |    |та   методи   контролю   за|
|    |документац≥Їю.         ѕри|    |¤к≥стю      роботи.     ѕри|
|    |в≥дпов≥д≥   та   виконанн≥|    |виконанн≥            роботи|
|    |практичних         завдань|    |припускаЇтьс¤    несуттЇвих|
|    |припускаЇтьс¤   несуттЇвих|    |помилок,   ¤к≥   виправл¤Ї.|
|    |помилок,     ¤к≥      може|    |–езультат роботи в≥дпов≥даЇ|
|    |виправити.                |    |¤к≥сним    ≥     к≥льк≥сним|
|    |                          |    |показникам,  що передбачен≥|
|    |                          |    |запланованим               |
|    |                          |    |квал≥ф≥кац≥йним     р≥внем.|
|    |                          |    |ƒотримуЇтьс¤  норм   витрат|
|    |                          |    |матер≥ал≥в   енергоресурс≥в|
|    |                          |    |та безпеки прац≥.          |
------------------------------------------------------------------

                       IV р≥вень - високий

ѕрофес≥йно-теоретична п≥дготовка  ѕрофес≥йно-теоретична п≥дготовка
’арактеристика р≥вн¤:      учень  ’арактеристика р≥вн¤:      учень
(слухач)   волод≥Ї    глибокими,  (слухач)  волод≥Ї   профес≥йними
м≥цними,          узагальненими,  знанн¤ми  в  повному  обс¤з≥  та
системними знанн¤ми  навчального  самост≥йно,  правильно, впевнено
матер≥алу  в  повному  обс¤з≥ та  виконуЇ     вс≥     прийоми    ≥
здатний       њх       ефективно  технолог≥чн≥ операц≥њ, необх≥дн≥
використовувати   дл¤  виконанн¤  дл¤  виконанн¤  даноњ  роботи  в
вс≥х   передбачених   навчальною  межах  навчальноњ  програми   та
програмою   практичних  завдань.  встановлених      норм     часу.
¬≥дпов≥дь учн¤ (слухача)  повна,  —амост≥йно,  в  повному   обс¤з≥
правильна,    лог≥чна,   м≥стить  виконуЇ  навчально-виробниче або
анал≥з,          систематизац≥ю,  контрольне  завданн¤  в≥дпов≥дно
узагальненн¤.   ¬м≥Ї  самост≥йно  до     вимог     техн≥чноњ    та
знаходити    ≥     користуватис¤  конструкторсько-технолог≥чноњ
джерелами ≥нформац≥њ,  оц≥нювати  документац≥њ,   ¤ка  передбачена
отриману ≥нформац≥ю.  ¬становлюЇ  навчальною    програмою.    ¬м≥Ї
причинно-насл≥дков≥           та  самост≥йно  розробл¤ти окрем≥ њњ
м≥жпредметн≥   зв'¤зки,   робить  види  та   обирати   оптимальний
аргументован≥   висновки.  ”чень  вар≥ант                виконанн¤
(слухач) правильно й усв≥домлено  навчально-виробничого
застосовуЇ вс≥ види техн≥чноњ та  (контрольного)         завданн¤.
конструкторсько-технолог≥чноњ     «разково дотримуЇтьс¤ норматив≥в
документац≥њ  в межах навчальноњ  витрат   матер≥ал≥в   та   ≥нших
програми.    ћоже     самост≥йно  ресурс≥в.      ѕравильно       ≥
розробл¤ти   окрем≥   њњ   види.  усв≥домлено    застосовуЇ    вс≥
—амост≥йно, правильно, в повному  прийоми самоконтролю  виробничих
обс¤з≥     виконуЇ     практичн≥  д≥й та методи контролю за ¤к≥стю
завданн¤  ¤к   з   використанн¤м  роботи.     ќпанував      основи
типового  алгоритму,  так  ≥  за  профес≥йноњ  культури та ви¤вл¤Ї
самост≥йно складеним планом. ѕри  прагненн¤   ≥    здатн≥сть    до
в≥дпов≥д≥      та      виконанн≥  продуктивноњ ≥ творчоњ сп≥впрац≥
практичних завдань припускаЇтьс¤  в колектив≥.  ¬  процес≥  роботи
неточностей,    ¤к≥   самост≥йно  може  припускатис¤  неточностей,
ви¤вл¤Ї  та  виправл¤Ї.  ¬и¤вл¤Ї  ¤к≥   самост≥йно   ви¤вл¤Ї    та
п≥знавально-творчий  ≥нтерес  до  виправл¤Ї.  –езультат  виконаноњ
обраноњ профес≥њ,  новоњ техн≥ки  роботи повн≥стю в≥дпов≥даЇ р≥вню
≥ технолог≥њ.                     квал≥ф≥кац≥њ,  ¤кий  обумовлений
                                  квал≥ф≥кац≥йною  характеристикою
                                  з  в≥дпов≥дноњ  профес≥њ певного
                                  ступен¤     профес≥йно-техн≥чноњ
                                  осв≥ти  та  д≥ючими  ¤к≥сними  ≥
                                  к≥льк≥сними  показниками  (норми
                                  вироб≥тку,      часу,     витрат
                                  матер≥ал≥в   тощо)   або    може
                                  в≥дпов≥дати               вищому
                                  квал≥ф≥кац≥йному   р≥вню,    н≥ж
                                  запланований. «абезпечуЇ високий
                                  р≥вень  орган≥зац≥њ   прац≥   та
                                  дотриманн¤ правил безпеки прац≥.

------------------------------------------------------------------
|Ѕали|     ритер≥њ оц≥нюванн¤   |Ѕали|     ритер≥њ оц≥нюванн¤    |
|    |    навчальних дос¤гнень  |    |     навчальних дос¤гнень  |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|10  |”чень (слухач)        ум≥Ї| 10 |”чень (слухач)      волод≥Ї|
|    |усв≥домлено     засвоювати|    |профес≥йними   знанн¤ми   в|
|    |нову ≥нформац≥ю в  обс¤з≥,|    |обс¤з≥,   що   передбачений|
|    |що передбачений програмою.|    |навчальною   програмою,  та|
|    |¬олод≥Ї глибокими, м≥цними|    |самост≥йно,      правильно,|
|    |знанн¤ми       навчального|    |впевнено  виконуЇ прийоми ≥|
|    |матер≥алу  та  здатний  њх|    |технолог≥чн≥      операц≥њ,|
|    |правильно  використовувати|    |необх≥дн≥   дл¤   виконанн¤|
|    |дл¤  виконанн¤  практичних|    |даноњ   роботи   в    межах|
|    |завдань.   ¬≥дпов≥дь  учн¤|    |навчальноњ    програми   та|
|    |(слухача)           повна,|    |встановлених   норм   часу.|
|    |правильна,        лог≥чна,|    |—амост≥йно в повному обс¤з≥|
|    |м≥стить      анал≥з      ≥|    |виконуЇ навчально-виробниче|
|    |систематизац≥ю. ¬становлюЇ|    |або   контрольне   завданн¤|
|    |причинно-насл≥дков≥     та|    |в≥дпов≥дно     до     вимог|
|    |м≥жпредметн≥      зв'¤зки,|    |техн≥чноњ                та|
|    |робить       аргументован≥|    |конструкторсько-           |
|    |висновки    з    незначною|    |технолог≥чноњ документац≥њ,|
|    |консультац≥Їю   викладача.|    |¤ка передбачена  навчальною|
|    |¬м≥Ї            самост≥йно|    |програмою.  ¬м≥Ї розробл¤ти|
|    |користуватис¤    джерелами|    |окрем≥       њњ       види.|
|    |≥нформац≥њ. ”чень (слухач)|    |ƒотримуЇтьс¤     норматив≥в|
|    |самост≥йно   й   правильно|    |витрат матер≥ал≥в  ≥  ≥нших|
|    |застосовуЇ       дов≥дкову|    |ресурс≥в.  ¬и¤вл¤Ї елементи|
|    |≥нформац≥ю,  техн≥чну   та|    |профес≥йноњ   культури   та|
|    |конструкторсько-          |    |прагненн¤  ≥  здатн≥сть  до|
|    |технолог≥чну документац≥ю.|    |продуктивноњ        творчоњ|
|    |ѕрактичн≥ завданн¤ виконуЇ|    |сп≥впрац≥  в  колектив≥.  ¬|
|    |в   ц≥лому   правильно   в|    |процес≥     роботи     може|
|    |повному    обс¤з≥   ¤к   з|    |припускатись        окремих|
|    |використанн¤м     типового|    |неточностей, ¤к≥ самост≥йно|
|    |алгоритму,  так  ≥  в дещо|    |виправл¤Ї.        –езультат|
|    |зм≥нених    умовах.    ѕри|    |виконаноњ роботи  в  ц≥лому|
|    |в≥дпов≥д≥   та   виконанн≥|    |в≥дпов≥даЇ  д≥ючим  заданим|
|    |практичних         завдань|    |¤к≥сним    ≥     к≥льк≥сним|
|    |припускаЇтьс¤      окремих|    |показникам.     –ац≥онально|
|    |неточностей,   ¤к≥    може|    |орган≥зовуЇ робоче м≥сце та|
|    |виправити      самост≥йно.|    |дотримуЇтьс¤ правил безпеки|
|    |¬и¤вл¤Ї п≥знавально-      |    |прац≥.                     |
|    |творчий ≥нтерес до обраноњ|    |                           |
|    |профес≥њ,  новоњ техн≥ки ≥|    |                           |
|    |технолог≥њ.               |    |                           |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|11  |”чень (слухач)     волод≥Ї| 11 |”чень (слухач)      волод≥Ї|
|    |узагальненими     знанн¤ми|    |профес≥йними   знанн¤ми   в|
|    |навчального  матер≥алу   в|    |повному      обс¤з≥      та|
|    |повному  обс¤з≥ та здатний|    |самост≥йно,      правильно,|
|    |њх               ефективно|    |впевнено    виконуЇ     вс≥|
|    |використовувати        дл¤|    |прийоми,       технолог≥чн≥|
|    |виконанн¤             вс≥х|    |операц≥њ,   необх≥дн≥   дл¤|
|    |передбачених    навчальною|    |виконанн¤  даноњ  роботи  в|
|    |програмою       практичних|    |межах  навчальноњ  програми|
|    |завдань.   ¬≥дпов≥дь  учн¤|    |та  встановлених норм часу.|
|    |(слухача)           повна,|    |—амост≥йно,    в    повному|
|    |правильна,    лог≥чна    ≥|    |обс¤з≥              виконуЇ|
|    |м≥стить            анал≥з,|    |навчально-виробниче     або|
|    |систематизац≥ю,           |    |контрольне         завданн¤|
|    |узагальненн¤   навчального|    |в≥дпов≥дно     до     вимог|
|    |матер≥алу. ¬м≥Ї самост≥йно|    |техн≥чноњ                та|
|    |знаходити й  користуватис¤|    |конструкторсько-           |
|    |джерелами      ≥нформац≥њ,|    |технолог≥чноњ документац≥њ,|
|    |оц≥нювати         отриману|    |¤ка передбачена  навчальною|
|    |≥нформац≥ю.     ¬становлюЇ|    |програмою.  ¬м≥Ї самост≥йно|
|    |причинно-насл≥дков≥     та|    |розробл¤ти окрем≥  њњ  види|
|    |м≥жпредметн≥      зв'¤зки.|    |та    обирати   оптимальний|
|    |–обить       аргументован≥|    |вар≥ант           виконанн¤|
|    |висновки.    ѕравильно   й|    |навчально-виробничого   або|
|    |усв≥домлено застосовуЇ вс≥|    |контрольного      завданн¤.|
|    |види            дов≥дковоњ|    |«разково       дотримуЇтьс¤|
|    |≥нформац≥њ,  техн≥чноњ  та|    |норматив≥в витрат матер≥алу|
|    |конструкторсько-          |    |та      ≥нших     ресурс≥в.|
|    |технолог≥чноњ документац≥њ|    |ѕравильно   й   усв≥домлено|
|    |в     межах     навчальноњ|    |застосовуЇ    вс≥   прийоми|
|    |програми.  ћоже самост≥йно|    |самоконтролю виробничих д≥й|
|    |складати  окрем≥  њњ види.|    |та   методи   контролю   за|
|    |ѕрактичн≥ завданн¤ виконуЇ|    |¤к≥стю   роботи.   ќпанував|
|    |правильно,    у    повному|    |основи профес≥йноњ культури|
|    |обс¤з≥ ¤к з  використанн¤м|    |та  ви¤вл¤Ї   прагненн¤   ≥|
|    |типового алгоритму,  так ≥|    |здатн≥сть до продуктивноњ ≥|
|    |за самост≥йно  розробленим|    |творчоњ     сп≥впрац≥     в|
|    |алгоритмом.  ѕри в≥дпов≥д≥|    |колектив≥. ¬ процес≥ роботи|
|    |та  виконанн≥   практичних|    |припускаЇтьс¤     незначних|
|    |завдань      припускаЇтьс¤|    |неточностей, ¤к≥ самост≥йно|
|    |незначних неточностей, ¤к≥|    |ви¤вл¤Ї    ≥     виправл¤Ї.|
|    |самост≥йно    ви¤вл¤Ї   та|    |–езультат  виконаноњ роботи|
|    |виправл¤Ї.         ¬и¤вл¤Ї|    |повн≥стю в≥дпов≥даЇ  д≥ючим|
|    |п≥знавально-творчий       |    |¤к≥сним     ≥    к≥льк≥сним|
|    |≥нтерес     до     обраноњ|    |показникам.      «абезпечуЇ|
|    |профес≥њ,  новоњ техн≥ки ≥|    |високий  р≥вень орган≥зац≥њ|
|    |технолог≥њ.               |    |прац≥ та дотриманн¤  правил|
|    |                          |    |безпеки прац≥.             |
|----+--------------------------+----+---------------------------|
|12  |”чень (слухач)     волод≥Ї| 12 |”чень (слухач)      волод≥Ї|
|    |системними        знанн¤ми|    |системними     профес≥йними|
|    |навчального  матер≥алу  та|    |знанн¤ми в  повному  обс¤з≥|
|    |ефективно   њх  застосовуЇ|    |та  бездоганно  виконуЇ вс≥|
|    |дл¤  виконанн¤  практичних|    |прийоми   ≥    технолог≥чн≥|
|    |завдань,   що  передбачен≥|    |операц≥њ,   необх≥дн≥   дл¤|
|    |навчальною      програмою.|    |виконанн¤ конкретноњ роботи|
|    |¬≥дпов≥дь  учн¤  (слухача)|    |в      межах     навчальноњ|
|    |повна, правильна, лог≥чна,|    |програми.  ѕовн≥стю виконуЇ|
|    |м≥стить            анал≥з,|    |або перевиконуЇ норми часу.|
|    |систематизац≥ю,           |    |—амост≥йно,    в    повному|
|    |узагальненн¤.         ¬м≥Ї|    |обс¤з≥              виконуЇ|
|    |самост≥йно   знаходити   ≥|    |навчально-виробниче     або|
|    |користуватис¤    джерелами|    |контрольне    завданн¤    у|
|    |≥нформац≥њ,      оц≥нювати|    |повн≥й   в≥дпов≥дност≥   до|
|    |отриману       ≥нформац≥ю.|    |вимог      техн≥чноњ     та|
|    |¬становлюЇ                |    |конструкторсько-           |
|    |причинно-насл≥дков≥     та|    |технолог≥чноњ документац≥њ.|
|    |м≥жпредметн≥      зв'¤зки.|    |¬м≥Ї самост≥йно  розробл¤ти|
|    |–обить       аргументован≥|    |њњ    види    та    обирати|
|    |висновки.   ѕравильно    й|    |оптимальний         вар≥ант|
|    |усв≥домлено   використовуЇ|    |виконанн¤                  |
|    |вс≥    види    дов≥дковоњ,|    |навчально-виробничого      |
|    |техн≥чноњ               та|    |(контрольного)    завданн¤.|
|    |конструкторсько-          |    |«находить  шл¤хи  зменшенн¤|
|    |технолог≥чноњ документац≥њ|    |витрат  матер≥ал≥в та ≥нших|
|    |в     межах     навчальноњ|    |ресурс≥в,  що не  впливають|
|    |програми.       Ѕездоганно|    |на   ¤к≥сть.   ¬певнено   й|
|    |виконуЇ практичн≥ завданн¤|    |усв≥домлено застосовуЇ  вс≥|
|    |¤к     з     використанн¤м|    |прийоми        самоконтролю|
|    |типового алгоритму,  так ≥|    |виробничих  д≥й  та  методи|
|    |за  самост≥йно розробленим|    |контролю  за ¤к≥стю роботи.|
|    |алгоритмом.        ¬и¤вл¤Ї|    |ќпанував основи профес≥йноњ|
|    |п≥знавально-творчий       |    |культури     та     ви¤вл¤Ї|
|    |≥нтерес     до     обраноњ|    |прагненн¤  ≥  здатн≥сть  до|
|    |профес≥њ,  новоњ техн≥ки ≥|    |продуктивноњ        творчоњ|
|    |технолог≥њ.               |    |сп≥впрац≥   в    колектив≥.|
|    |                          |    |–езультат  виконаноњ роботи|
|    |                          |    |повн≥стю в≥дпов≥даЇ  д≥ючим|
|    |                          |    |¤к≥сним     ≥    к≥льк≥сним|
|    |                          |    |показникам або може бути ще|
|    |                          |    |кращим.  «абезпечуЇ високий|
|    |                          |    |р≥вень орган≥зац≥њ прац≥  ≥|
|    |                          |    |робочого м≥сц¤,  зразкового|
|    |                          |    |дотриманн¤  правил  безпеки|
|    |                          |    |прац≥.                     |
------------------------------------------------------------------

 Ќадруковано: "ќсв≥та ”крањни", N 28, 11 липн¤ 2001 р.
  



Hosted by uCoz