|
ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ» Ќ ј ј « N 440 в≥д 07.06.2001 «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни 25 червн¤ 2001 р. за N 546/5737 ѕро затвердженн¤ ѕор¤дку наданн¤ навчальн≥й л≥тератур≥, засобам навчанн¤ ≥ навчальному обладнанню гриф≥в та св≥доцтва ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни ¬≥дпов≥дно до «акону ”крањни "ѕро осв≥ту", ѕостанови аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 28.04.99 N 714 "ѕро визнанн¤ такою, що втратила чинн≥сть, постанови аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 22 липн¤ 1998 р. N 1128" та з метою пол≥пшенн¤ ¤кост≥ навчально-методичноњ л≥тератури, засоб≥в навчанн¤ ≥ навчального обладнанн¤, удосконаленн¤ проведенн¤ њх експертизи Ќ ј ј « ” ё: 1. «атвердити ѕор¤док наданн¤ навчальн≥й л≥тератур≥, засобам навчанн¤ ≥ навчальному обладнанню гриф≥в та св≥доцтва ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни (додаЇтьс¤). 2. ƒепартаментам розвитку дошк≥льноњ, загальноњ середньоњ та позашк≥льноњ осв≥ти (–оманенко ¬.ѕ.), розвитку профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти (“омашенко ¬.¬.), вищоњ осв≥ти (ƒмитриченко ћ.‘.) зд≥йснити орган≥зац≥йн≥ заходи щодо проведенн¤ об'Їктивноњ експертизи навчальноњ л≥тератури ком≥с≥¤ми Ќауково-методичноњ ради з питань осв≥ти ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни. 3. Ќауково-методичним центрам середньоњ осв≥ти («авалевський ё.≤.), профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти (—удаков ™.ћ.), вищоњ осв≥ти (Ћевк≥вський .ћ.), орган≥зац≥њ розробки ≥ виробництва засоб≥в навчанн¤ (—амсонов ¬.¬.): 3.1. ќрган≥зувати роботу предметних ком≥с≥й Ќауково-методичноњ ради з питань осв≥ти в≥дпов≥дно до затвердженого ѕор¤дку. 3.2. ” м≥с¤чний терм≥н розробити типов≥ угоди щодо експертизи та апробац≥њ навчальноњ л≥тератури ≥ засоб≥в навчанн¤ та ор≥Їнтовний кошторис витрат на њњ проведенн¤ зг≥дно з чинним законодавством. 3.3. —истематично надавати ћетодично-видавничому центру орган≥зац≥њ випуску ≥ доставки осв≥т¤нськоњ л≥тератури (’арламова “.Ѕ.) ≥нформац≥ю про наданн¤ гриф≥в ≥ св≥доцтва п≥дручникам ≥ навчальним пос≥бникам. 4. ”важати такими, що втратив чинн≥сть, накази ћ≥н≥стерства осв≥ти ”крањни в≥д 2.06.97 N 170, зареЇстрований в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни в≥д 03.09.1997 р. за N 382/2186 (≥з зм≥нами ≥ доповненн¤ми). 5. онтроль за виконанн¤м наказу покласти на заступника м≥н≥стра ќгнев'юка ¬.ќ. ћ≥н≥стр ¬.√. ремень «атверджено Ќаказ ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни 7 червн¤ 2001 р. N 440 «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни 25 червн¤ 2001 р. за N 546/5737 ѕор¤док наданн¤ навчальн≥й л≥тератур≥, засобам навчанн¤ ≥ навчальному обладнанню гриф≥в та св≥доцтва ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни ÷ей ѕор¤док визначаЇ систему орган≥зац≥йноњ та науково-методичноњ роботи ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни щодо оц≥нки науково-методичного р≥вн¤ навчальних видань, засоб≥в навчанн¤ ≥ навчального обладнанн¤, а також оф≥ц≥йного п≥дтвердженн¤ доц≥льност≥ њх використанн¤ у навчально-виховному процес≥ в навчальних закладах ”крањни. ¬≥н грунтуЇтьс¤ на положенн¤х ≥ нормах «акон≥в ”крањни "ѕро осв≥ту", "ѕро загальну середню осв≥ту", "ѕро профес≥йно-техн≥чну осв≥ту", "ѕро позашк≥льну осв≥ту", "ѕро видавничу справу", "ѕро наукову ≥ науково-техн≥чну експертизу", "ѕро авторське право ≥ сум≥жн≥ права" та ≥нших нормативно-правових акт≥в, що регламентують д≥¤льн≥сть ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни щодо науково-методичного забезпеченн¤ системи осв≥ти ”крањни. 1. «агальн≥ положенн¤ 1.1. ќф≥ц≥йне визнанн¤ в≥дпов≥дност≥ навчальноњ ≥ навчально-методичноњ л≥тератури, засоб≥в навчанн¤ ≥ навчального обладнанн¤ вимогам державних стандарт≥в осв≥ти, навчальних план≥в ≥ програм, ≥нших нормативних документ≥в, що регламентують зм≥ст осв≥ти, реал≥зуЇтьс¤ через процедуру наданн¤ ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни в≥дпов≥дного √рифа (дал≥ - √риф). Ќавчальне обладнанн¤ може проходити також сертиф≥кац≥ю виробу, на п≥дстав≥ ¤коњ ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни видаЇ —в≥доцтво про визнанн¤ в≥дпов≥дност≥ педагог≥чним вимогам (дал≥ - —в≥доцтво). 1.2. √риф ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни надаЇтьс¤ таким навчальним виданн¤м, засобам навчанн¤ ≥ навчальному обладнанню: 1.2.1 навчальним програмам - навчальним виданн¤м, ¤к≥ визначають зм≥ст, обс¤г ≥ вимоги до вивченн¤ певного навчального предмета, курсу, дисципл≥ни, розвитку та вихованн¤ особистост≥ в≥дпов≥дно до вимог державних стандарт≥в осв≥ти та навчальних план≥в; 1.2.2 п≥дручникам - навчальним виданн¤м, ¤к≥ систематизовано в≥дтворюють зм≥ст навчального предмета, курсу, дисципл≥ни в≥дпов≥дно до оф≥ц≥йно затвердженоњ або експериментальноњ навчальноњ програми (до п≥дручник≥в належить також буквар); 1.2.3 навчальним пос≥бникам - навчальним виданн¤м, ¤к≥ доповнюють або частково зам≥нюють п≥дручник у виклад≥ навчального матер≥алу з певного предмета, курсу, дисципл≥ни або окремого њх розд≥лу (до навчальних пос≥бник≥в належать також курси лекц≥й, зошити-пос≥бники, прописи); 1.2.4 навчально-наочним пос≥бникам - навчальним виданн¤м та виробам, ¤к≥ м≥ст¤ть ≥люстративно-наочн≥ матер≥али, що спри¤ють вивченню ≥ викладанню предмета, курсу, дисципл≥ни, засвоЇнню њх зм≥сту, розвитку та вихованню особистост≥ (р≥зновидом навчально-наочних пос≥бник≥в Ї картограф≥чн≥ пос≥бники, глобуси, атласи, таблиц≥, плакати, альбоми тощо); 1.2.5 навчально-методичним пос≥бникам - навчальним виданн¤м, ¤к≥, окр≥м викладу навчального матер≥алу, м≥ст¤ть методичн≥ вказ≥вки ≥ рекомендац≥њ щодо викладанн¤ предмета, курсу, дисципл≥ни або орган≥зац≥њ самост≥йноњ роботи тих, хто навчаЇтьс¤, розвитку та вихованн¤ особистост≥; 1.2.6 хрестомат≥¤м - навчальним виданн¤м л≥тературно-художн≥х, ≥сторичних, наукових, мистецьких чи ≥нших твор≥в або њх частин, ¤к≥ Ї об'Їктом вивченн¤ певного навчального предмета, курсу, дисципл≥ни або вихованн¤ особистост≥ в≥дпов≥дно до оф≥ц≥йно затвердженоњ навчальноњ програми (р≥зновидом хрестомат≥њ Ї книги дл¤ читанн¤); 1.2.7 практикумам - навчальним виданн¤м, ¤к≥ м≥ст¤ть практичн≥ завданн¤ ≥ вправи, що спри¤ють засвоЇнню учн¤ми набутих знань ≥ вм≥нь, њх систематизац≥њ та узагальненню, перев≥рц≥ ¤кост≥ њх засвоЇнн¤ (р≥зновидом практикум≥в Ї зб≥рники задач ≥ вправ, тестов≥ завданн¤, зб≥рники текст≥в диктант≥в ≥ переказ≥в, ≥нструкц≥њ до лабораторних ≥ практичних роб≥т, робоч≥ зошити, дидактичн≥ матер≥али тощо) (1); _____________ (1) «азначен≥ виданн¤ ≥ засоби навчанн¤ можуть використовуватис¤ в навчальному процес≥ за умови позитивного р≥шенн¤ предметноњ ком≥с≥њ Ќауково-методичноњ ради без в≥дпов≥дного √рифа ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни. 1.2.8 словникам, енциклопед≥¤м ≥ дов≥дникам дл¤ школ¤р≥в ≥ студент≥в - навчальним виданн¤м дов≥дкового характеру, ¤к≥ м≥ст¤ть упор¤дкований перел≥к в≥домостей про певну галузь знань або мовн≥ одиниц≥ (слова, словосполученн¤, фрази, терм≥ни, пон¤тт¤, знаки, ≥мена тощо); 1.2.9 педагог≥чним програмним засобам - програмн≥й продукц≥њ, ¤ка використовуЇтьс¤ у комп'ютеризованих системах осв≥ти ¤к зас≥б навчанн¤ чи вихованн¤ учн≥в ≥ студент≥в; 1.2.10 натуральним об'Їктам - незм≥неним або дидактично модиф≥кованим об'Їктам природи, що використовуютьс¤ ¤к зас≥б навчанн¤ (1); 1.2.11 навчальним модел¤м - засобам навчанн¤ переважно демонстрац≥йного типу, ¤к≥ спрощено в≥дтворюють об'Їкт вивченн¤, ¤кщо його неможливо або складно демонструвати в натуральному вигл¤д≥; 1.2.12 приладам ≥ пристосуванн¤м - техн≥чним пристро¤м, що ¤к засоби навчанн¤ призначен≥ дл¤ демонстрац≥њ ¤вищ та процес≥в, вим≥рюванн¤ ф≥зичних величин, регулюванн¤ ≥ контролю тощо (1); 1.2.13 ауд≥ов≥зуальним засобам навчанн¤ ≥ пристро¤м - комплексу р≥зноман≥тних св≥тлотехн≥чних ≥ звукових пос≥бник≥в та спец≥альноњ апаратури, ¤ка даЇ змогу в≥дтворювати в≥дпов≥дну ≥нформац≥ю; 1.2.14 обладнанню загального призначенн¤ - сукупност≥ матер≥альних об'Їкт≥в, ¤к≥ формують навчальне середовище, але не використовуютьс¤ ¤к джерело знань; 1.2.15 приладдю, ≥нструментам, спор¤дженню, матер≥алам, спец≥ал≥зованому обладнанню - матер≥альним об'Їктам, ¤к≥ формують навчальне середовище та спри¤ють орган≥зац≥њ навчально-виховного процесу (1). 1.3. ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни встановлюЇ два види √риф≥в: "«атверджено ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни"; "–екомендовано ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни". 1.4. √риф "«атверджено ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни" надаЇтьс¤ за результатами експертизи навчальним програмам ≥ п≥дручникам, засобам навчанн¤ з базових предмет≥в ≥ курс≥в (дисципл≥н), що пройшли апробац≥ю ≥ визнан≥ ¤к устален≥ дл¤ використанн¤ у навчально-виховному процес≥. –≥шенн¤ про наданн¤ √рифа "«атверджено ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни" приймаЇ колег≥¤ м≥н≥стерства. 1.5. √риф "–екомендовано ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни" надаЇтьс¤ ус≥м ≥ншим видам навчальноњ ≥ навчально-методичноњ л≥тератури, засобам навчанн¤ ≥ навчальному обладнанню. –≥шенн¤ про наданн¤ √рифа "–екомендовано ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни" приймають заступники м≥н≥стра, що в≥дпов≥дають за напр¤м осв≥ти, ¤кому адресовано навчальне виданн¤ або вир≥б, на п≥дстав≥ висновку предметноњ ком≥с≥њ Ќауково-методичноњ ради з питань осв≥ти ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни (дал≥ - Ќауково-методичноњ ради) та за п≥дсумками ¬сеукрањнських конкурс≥в навчальних програм та п≥дручник≥в. 1.6. —в≥доцтво видаЇтьс¤ ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни на приладд¤, ≥нструменти, спор¤дженн¤, матер≥али, спец≥ал≥зоване обладнанн¤ та обладнанн¤ загального призначенн¤, а також ≥нш≥ засоби навчанн¤ ≥ шк≥льне обладнанн¤ в≥дпов≥дно до затвердженоњ форми. 1.7. “екст √рифа або —в≥доцтва м≥стить також таку ≥нформац≥ю про призначенн¤ навчального виданн¤ або виробу: вид навчального виданн¤ чи виробу, адресац≥ю використанн¤ (тип навчального закладу в≥дпов≥дно до осв≥тнього або осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤, напр¤м п≥дготовки або спец≥альн≥сть). ¬≥н зазначаЇтьс¤ на титульному аркуш≥ п≥д назвою навчального виданн¤ (у п≥дзаголовков≥й ≥нформац≥њ), у позарамкових вих≥дних даних картограф≥чних або табличних вироб≥в та техн≥чному паспорт≥ навчального обладнанн¤. Ќа зворот≥ титульного аркуша (у позарамкових вих≥дних даних та техн≥чному паспорт≥) указуютьс¤ вих≥дн≥ дан≥ документа, на п≥дстав≥ ¤кого прийн¤то р≥шенн¤ про наданн¤ √рифа (номер протоколу ≥ дата р≥шенн¤ колег≥њ або номер ≥ дата листа м≥н≥стерства). 1.8. “екст висновку —в≥доцтва зазначаЇтьс¤ на четверт≥й стор≥нц≥ обкладинки (пал≥турки) у вих≥дних даних допом≥жних друкованих вироб≥в, у паспорт≥ (етикетц≥) приладд¤, ≥нструмент≥в, спор¤дженн¤, матер≥ал≥в та спец≥ал≥зованого обладнанн¤, обладнанн¤ загального призначенн¤. ” текст≥ зазначаютьс¤ дата та реЇстрац≥йний номер видач≥ —в≥доцтва. 1.9. ƒо оф≥ц≥йного перел≥ку навчальноњ л≥тератури та навчального обладнанн¤, рекомендованого ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни, можуть уноситис¤ лише навчальн≥ виданн¤ та вироби, ¤к≥ отримали в≥дпов≥дний √риф або мають —в≥доцтво. 2. ќрган≥зац≥¤ експертизи навчальноњ л≥тератури, засоб≥в навчанн¤ та навчального обладнанн¤ 2.1. –≥шенн¤ про наданн¤ в≥дпов≥дного √рифа приймаЇтьс¤ на п≥дстав≥ висновку предметноњ ком≥с≥њ Ќауково-методичноњ ради, ¤ке враховуЇ думку принаймн≥ трьох незалежних експерт≥в щодо придатност≥ навчальноњ л≥тератури, засоб≥в навчанн¤ чи обладнанн¤ дл¤ використанн¤ в навчально-виховному процес≥. 2.2. ƒл¤ одержанн¤ √рифа чи —в≥доцтва автор, видавництво або ≥нша установа чи орган≥зац≥¤, ¤ка зд≥йснюватиме виданн¤ книги чи виготовленн¤ виробу, звертаЇтьс¤ з листом-клопотанн¤м про проведенн¤ експертизи до ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни або в≥дпов≥дного науково-методичного центра, на ¤кий покладена орган≥зац≥¤ роботи предметних ком≥с≥й Ќауково-методичноњ ради. 2.3. ” лист≥-клопотанн≥ зазначаютьс¤: повна назва навчальноњ книги або виробу, автор (автори), вид та адресац≥¤ навчального виданн¤ чи виробу (кому адресована книга чи зас≥б навчанн¤, тип навчального закладу в≥дпов≥дно до осв≥тнього чи осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤, спец≥альн≥сть), њх в≥дпов≥дн≥сть навчальн≥й програм≥ ≥з зазначенн¤м предмета чи курсу (дисципл≥ни), дл¤ ¤кого призначене виданн¤, дотриманн¤ державних ≥ галузевих стандарт≥в на вир≥б (дл¤ засоб≥в навчанн¤ ≥ навчального обладнанн¤), джерела ф≥нансуванн¤ виданн¤ навчальноњ книги чи виготовленн¤ виробу. ƒо листа додаютьс¤: в≥дредагований ≥ повн≥стю п≥дготовлений до виданн¤ рукопис (авторський ориг≥нал) або видана книжка, зразок, проектно-техн≥чна документац≥¤ (техн≥чний опис, техн≥чн≥ умови або паспорт виробу) у 3 прим≥рниках (2); _____________ (2) Ќа друге ≥ наступн≥ виданн¤ можуть бути подан≥ розклеЇн≥ книги ≥з зм≥нами та доповненн¤ми. реценз≥њ на рукопис чи зас≥б навчанн¤ принаймн≥ двох фах≥вц≥в з в≥дпов≥д¤ми автор≥в на зроблен≥ зауваженн¤; висновок фахового редактора, у ¤кому даЇтьс¤ оц≥нка ¤кост≥ рукопису, його в≥дпов≥дн≥сть програм≥, чим в≥др≥зн¤Їтьс¤ дана навчальна книга в≥д ран≥ше виданих аналог≥чних п≥дручник≥в, пос≥бник≥в тощо; дл¤ засоб≥в навчанн¤ та обладнанн¤ - висновок виробника про в≥дпов≥дн≥сть педагог≥чним ≥ техн≥чним вимогам; виписка з р≥шенн¤ вченоњ ради вищого навчального закладу з рекомендац≥Їю до друку (дл¤ видань, що адресуютьс¤ вищим навчальним закладам); в≥домост≥ про автор≥в (пр≥звище, ≥м'¤, по батьков≥, науковий ступ≥нь, учене званн¤, м≥сце роботи, посада), постачальника та (або) виробника. 2.4. ѕ≥сл¤ реЇстрац≥њ поданих матер≥ал≥в у в≥дпов≥дному науково-методичному центр≥ вони надсилаютьс¤ у тижневий терм≥н до в≥дпов≥дноњ ком≥с≥њ Ќауково-методичноњ ради, ¤ка орган≥зовуЇ первинну експертизу рукопису чи виробу. 2.5. Ќезалежн≥ експерти, що вход¤ть до складу експертних груп, дають оц≥нку в≥дпов≥дност≥ рукопису чи виробу вимогам державних стандарт≥в осв≥ти ≥ програм, в≥дзначають його науковий або техн≥чний р≥вень виконанн¤, педагог≥чну доц≥льн≥сть ≥ методичну ц≥нн≥сть, складають висновок щодо ¤кост≥ рукопису чи поданого зразка. ¬ окремих випадках ком≥с≥¤ може обумовлювати наданн¤ √рифа або видачу —в≥доцтва п≥сл¤ поданн¤ ориг≥нал-макета. 2.6. ѕ≥сл¤ одержанн¤ реценз≥й незалежних експерт≥в в≥дпов≥дна ком≥с≥¤ Ќауково-методичноњ ради прот¤гом одного м≥с¤ц¤ (3) на п≥дстав≥ одержаних матер≥ал≥в, а також власноњ експертизи ¤кост≥ поданого рукопису чи зразка виробу, складаЇ висновок щодо доц≥льност≥ наданн¤ њм в≥дпов≥дного √рифа або видач≥ —в≥доцтва. _____________ (3) ¬ окремих випадках терм≥н експертизи може бути продовжений кер≥вником в≥дд≥ленн¤ Ќауково-методичноњ ради, до ¤кого належить ком≥с≥¤. 2.7. ѕ≥сл¤ прийн¤тт¤ ком≥с≥Їю р≥шенн¤ щодо поданого рукопису або виробу голова ком≥с≥њ у тижневий строк повертаЇ до в≥дпов≥дного науково-методичного центру розгл¤нут≥ матер≥али разом ≥з випискою з протоколу зас≥данн¤ ком≥с≥њ. ” раз≥ прийн¤тт¤ ком≥с≥Їю негативного р≥шенн¤ подаЇтьс¤ вмотивований висновок ≥з зазначенн¤м причин в≥дмови в наданн≥ √рифа. ” таких випадках на вимогу замовника може призначатис¤ додаткова незалежна експертиза. –озгл¤д њњ матер≥ал≥в повторно зд≥йснюЇ ком≥с≥¤ Ќауково-методичноњ ради п≥д контролем Ѕюро в≥дпов≥дного в≥дд≥ленн¤. ѓњ р≥шенн¤ Ї остаточним. 2.8. ѕроцедура наданн¤ √рифа ≥ видач≥ —в≥доцтва та орган≥зац≥¤ незалежноњ експертизи навчального виданн¤, засоб≥в навчанн¤ та обладнанн¤ зд≥йснюЇтьс¤ на догов≥рних засадах зг≥дно з чинним законодавством. 3. «атвердженн¤ та скасуванн¤ √рифа ≥ —в≥доцтва 3.1. «алежно в≥д виду навчального виданн¤, засобу навчанн¤ чи обладнанн¤ висновок ком≥с≥њ Ќауково-методичноњ ради затверджуЇтьс¤ р≥шенн¤м колег≥њ або п≥дтверджуЇтьс¤ листом ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни за п≥дписом ћ≥н≥стра або його заступник≥в. —в≥доцтво затверджуЇ заступник м≥н≥стра, що в≥дпов≥даЇ за напр¤м галуз≥ осв≥ти, ¤кому адресовано навчальне виданн¤ чи обладнанн¤. 3.2. јвтор, видавництво або ≥нша установа чи орган≥зац≥¤, що зверталис¤ з клопотанн¤м про проведенн¤ експертизи, у тижневий терм≥н п≥сл¤ прийн¤тт¤ в≥дпов≥дного р≥шенн¤ одержують в≥дпов≥дь про наданн¤ њх навчальному виданню чи обладнанню в≥дпов≥дного √рифа (видачу —в≥доцтва) ≥з зазначенн¤м вих≥дних даних р≥шенн¤ колег≥њ або листа ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни, а також назви ком≥с≥њ Ќауково-методичноњ ради, ¤ка схвалила вир≥б до виробництва. 3.3. ” раз≥ не¤к≥сноњ редакц≥йноњ п≥дготовки навчального виданн¤ або його пол≥граф≥чного виконанн¤, переробки тексту ориг≥налу, недостов≥рного перекладу або недосконалого виготовленн¤ виробу з порушенн¤м вимог техн≥чноњ документац≥њ ≥ педагог≥чних вимог, що призвело до пониженн¤ њх наукового ≥ науково-методичного р≥вн¤ та ¤кост≥, наданий √риф чи —в≥доцтво можуть бути скасован≥. 3.4. ¬≥дмова автора, видавц¤ або виробника доопрацювати рукопис чи вир≥б в≥дпов≥дно до зауважень експерт≥в або висновку ком≥с≥њ даЇ п≥дстави на скасуванн¤ наданого ран≥ше √рифа або виданого —в≥доцтва. 3.5. –едакц≥¤ √рифа та висновку —в≥доцтва не може самочинно зм≥нюватис¤ видавцем чи виробником, чи автором книги (виробу). ” раз≥ спотворенн¤ тексту √рифа або висновку —в≥доцтва вони скасовуютьс¤ ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни. 3.6. ѕор¤док скасуванн¤ наданого √рифа чи виданого —в≥доцтва такий самий, ¤к ≥ його наданн¤. —касуванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ за р≥шенн¤м ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки на п≥дстав≥ висновку предметноњ ком≥с≥њ Ќауково-методичноњ ради або бюро в≥дпов≥дного в≥дд≥ленн¤. 3.7. ”с≥ сп≥рн≥ питанн¤ щодо наданн¤ √рифа ≥ видач≥ —в≥доцтва розгл¤дають бюро в≥дпов≥дних в≥дд≥лень Ќауково-методичноњ ради або спец≥ально створен≥ ком≥с≥њ. 4. “ерм≥н д≥њ √рифа ≥ —в≥доцтва 4.1. “ерм≥н д≥њ наданого √рифа ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни - 5 рок≥в з дн¤ прийн¤тт¤ в≥дпов≥дного р≥шенн¤. якщо за цей час навчальна книга не видавалас¤, а зас≥б навчанн¤ й навчального обладнанн¤ не виготовл¤лис¤, то ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни обов'¤зково маЇ п≥дтвердити ран≥ше наданий њм √риф. “ерм≥н д≥њ —в≥доцтва на обладнанн¤ встановлюЇтьс¤ дл¤ кожного виробу окремо, але не б≥льше 5 рок≥в. 4.2. ƒ≥¤ наданого √рифа чи —в≥доцтва не поширюЇтьс¤ на доповнен≥ перевиданн¤ навчальноњ л≥тератури або зм≥нен≥ (модерн≥зован≥) засоби навчанн¤ ≥ обладнанн¤, ¤кщо вони зд≥йснюютьс¤ нав≥ть у терм≥н д≥њ √рифа чи —в≥доцтва. ” такому раз≥ п≥дготовленому до перевиданн¤ рукопису або модерн≥зованому виробу необх≥дно знову пройти експертизу ком≥с≥њ Ќауково-методичноњ ради ≥ п≥дтвердити ран≥ше наданий √риф чи —в≥доцтва. 4.3. ѕ≥сл¤ завершенн¤ терм≥ну д≥њ √рифа чи —в≥доцтва навчальному виданню чи засобу навчанн¤ необх≥дно пройти нове затвердженн¤ з метою встановленн¤ в≥дпов≥дност≥ вимогам державних стандарт≥в осв≥ти, навчальних план≥в ≥ програм. ѕерший заступник начальника департаменту розвитку загальноњ середньоњ, дошк≥льноњ та позашк≥льноњ осв≥ти ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни я.ѕ. орн≥Їнко |