”становить в качестве домашней!



               ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 447 в≥д 12.06.2001                 «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
                                      юстиц≥њ ”крањни
                                      25 червн¤ 2001 р.
                                      за N 543/5734


       ѕро затвердженн¤ ѕоложенн¤ про апробац≥ю навчальноњ
       л≥тератури дл¤ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в


     ¬≥дпов≥дно до «акону ”крањни "ѕро осв≥ту", «акону
”крањни "ѕро  загальну  середню  осв≥ту",  постанови
 аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 16.11.2000 N 1717 
"ѕро  перех≥д загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в на новий зм≥ст,
структуру ≥ 12-р≥чний  терм≥н  навчанн¤"  та  з  метою  пол≥пшенн¤
¤кост≥  навчально-методичноњ л≥тератури,  њњ в≥дпов≥дност≥ вимогам
навчальних програм  ≥  ƒержавного  стандарту  загальноњ  середньоњ
осв≥ти    в   ”крањн≥,   сучасним   засадам   навчанн¤   учн≥в   у
загальноосв≥тн≥х навчальних закладах Ќ ј   ј « ” ё:

     1. «атвердити ѕоложенн¤ про апробац≥ю  навчальноњ  л≥тератури
дл¤ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в (додаЇтьс¤).
     2. Ќауково-методичному центру середньоњ осв≥ти  («авалевський
ё.≤.):
     2.1. ќрган≥зувати проведенн¤ апробац≥њ навчальноњ  л≥тератури
в≥дпов≥дно до затвердженого ѕоложенн¤.
     2.2. ”  двом≥с¤чний  терм≥н  розробити  типов≥   угоди   щодо
проведенн¤   апробац≥њ   та  ор≥Їнтовний  кошторис  витрат  на  њњ
проведенн¤ зг≥дно з чинним законодавством.
     3.  онтроль  за  виконанн¤м  наказу  покласти  на  заступника
ћ≥н≥стра ќгнев'юка ¬.ќ.

 ћ≥н≥стр                                               ¬.√. ремень

                                                «атверджено
                                           Ќаказ ћ≥н≥стерства
                                           осв≥ти ≥ науки ”крањни
                                           12 червн¤ 2001 р. N 447

                                      «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
                                      юстиц≥њ ”крањни
                                      25 червн¤ 2001 р.
                                      за N 543/5734

          ѕоложенн¤ про апробац≥ю навчальноњ л≥тератури
             дл¤ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в

     ÷е ѕоложенн¤  визначаЇ  зм≥ст  ≥  пор¤док  орган≥зац≥йноњ  та
науково-методичноњ роботи в  систем≥  загальноњ  середньоњ  осв≥ти
”крањни,  його в≥дпов≥дн≥сть психолого-педагог≥чним, дидактичним ≥
методичним  вимогам.  ¬оно  грунтуЇтьс¤  на  положенн¤х  ≥  нормах
«акон≥в ”крањни  "ѕро  осв≥ту",  "ѕро загальну середню
осв≥ту",  "ѕро позашк≥льну осв≥ту",  "ѕро
видавничу справу",  "ѕро авторське право ≥ сум≥жн≥
права"   та  ≥нших  нормативно-правових  акт≥в,   ¤к≥
регламентують  д≥¤льн≥сть ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни щодо
науково-методичного  забезпеченн¤  системи   загальноњ   середньоњ
осв≥ти ”крањни.

                      1. «агальн≥ положенн¤

     1.1. јпробац≥¤  навчальноњ  л≥тератури  в  систем≥  загальноњ
середньоњ   осв≥ти   -   це  процес  перев≥рки  ¤кост≥  навчальноњ
л≥тератури,  ¤кий маЇ на мет≥  схваленн¤  (в≥дхиленн¤)  навчальних
видань   ¤к  таких,  що  в≥дпов≥дають  (не  в≥дпов≥дають)  вимогам
ƒержавного  стандарту   загальноњ   середньоњ   осв≥ти,   основним
принципам навчанн¤ в загальноосв≥тн≥х навчальних закладах, в≥ковим
особливост¤м учн≥в.
     1.2. јпробац≥¤  зд≥йснюЇтьс¤ за наказом ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥
науки ”крањни,  ¤кий  видаЇтьс¤  до  початку  навчального  року  ≥
визначаЇ:
     - перел≥к навчальноњ л≥тератури, що п≥дл¤гаЇ апробац≥њ (назва
виданн¤, його призначенн¤, автори, видавництво, р≥к виданн¤);
     - терм≥н апробац≥њ;
     - в≥дпов≥дальних  за  проведенн¤ апробац≥њ та узагальненн¤ њњ
результат≥в;
     - рег≥они, де в≥дбуватиметьс¤ апробац≥¤;
     - к≥льк≥сть об'Їкт≥в апробац≥њ (шк≥л, клас≥в, учн≥в).
     1.3. јпробац≥њ п≥дл¤гають:
     - експериментальн≥     програми      (у      комплекс≥      з
навчально-методичним   забезпеченн¤м,   створеним  дл¤  реал≥зац≥њ
зм≥сту цих програм);
     - пробн≥ п≥дручники ≥ навчальн≥ пос≥бники,  видан≥ за д≥ючими
навчальними програмами;
     - ≥нш≥  навчальн≥ виданн¤,  ¤ким передбачаЇтьс¤ надавати гриф
"«атверджено ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни".
     1.4. ќрган≥зац≥йн≥ та науково-методичн≥ заходи щодо апробац≥њ
зд≥йснюють: Ќауково-методичний центр середньоњ осв≥ти ћ≥н≥стерства
осв≥ти ≥ науки ”крањни (дал≥ - Ќћ÷ середньоњ осв≥ти), ћ≥н≥стерство
осв≥ти ≥ науки ”крањни сп≥льно з науковими  п≥дрозд≥лами  јкадем≥њ
педагог≥чних  наук  ”крањни  (дал≥  - јѕЌ),  обласними ≥нститутами
п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти, ≥ншими науково-педагог≥чними ≥
методичними установами.
     1.5. Ќавчальн≥й л≥тератур≥,  ¤ка  за  результатами  апробац≥њ
отримала позитивну оц≥нку,  р≥шенн¤м колег≥њ ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥
науки ”крањни надаЇтьс¤ гриф "«атверджено ћ≥н≥стерством  осв≥ти  ≥
науки ”крањни".
     1.6. јпробац≥¤ зд≥йснюЇтьс¤ на догов≥рних  засадах  зг≥дно  з
чинним   законодавством  за  кошти  ф≥зичних  або  юридичних  ос≥б
(видавництв, автор≥в, навчальних заклад≥в, фонд≥в, ≥нших установ ≥
орган≥зац≥й),   що   ≥н≥ц≥юють  апробац≥ю.   ошторис  видатк≥в  на
апробац≥ю узгоджуЇтьс¤ м≥ж  сторонами  при  укладанн≥  угоди  ≥  Ї
нев≥д'Їмною  њњ  складовою.  јпробац≥¤  навчальноњ л≥тератури може
ф≥нансуватис¤ з ≥нших джерел за погодженн¤м стор≥н.

          2. ќрган≥зац≥¤ апробац≥њ навчальноњ л≥тератури

     2.1. ѕерел≥к  навчальноњ   л≥тератури,   що   плануЇтьс¤   до
апробац≥њ,  формуЇтьс¤  Ќћ÷ середньоњ осв≥ти на п≥дстав≥ клопотань
видавництв,  автор≥в,  ≥нших  ф≥зичних  та  юридичних  ос≥б,   ¤к≥
≥н≥ц≥юють   апробац≥ю.  ѕерел≥к  навчальноњ  л≥тератури,  а  також
рег≥они,   де   в≥дбуватиметьс¤    апробац≥¤,    погоджуютьс¤    з
департаментом   розвитку   дошк≥льноњ,   загальноњ   середньоњ   ≥
позашк≥льноњ осв≥ти ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни.
     2.2. јпробац≥¤  навчальних  видань зд≥йснюЇтьс¤,  ¤к правило,
прот¤гом двох навчальних рок≥в.  ќбов'¤зков≥й апробац≥њ п≥дл¤гають
пробн≥  п≥дручники,  видан≥  за  кошти ƒержавного бюджету ”крањни,
¤ким  надаЇтьс¤   статус   усталених   (стаб≥льних)   з   наданн¤м
в≥дпов≥дного грифа.
     2.3. ƒо   апробац≥њ   навчальноњ    л≥тератури    залучаютьс¤
висококвал≥ф≥кован≥ вчител≥ (¤к правило,  вчител≥-методисти),  ¤к≥
волод≥ють прийомами досл≥дницькоњ  роботи.  Ќавчальн≥  заклади,  у
¤ких маЇ в≥дбуватис¤ апробац≥¤,  погоджуютьс¤ Ќћ÷ середньоњ осв≥ти
з  обласними  управл≥нн¤ми  осв≥ти  ≥  науки.  ѕри  цьому   можуть
ураховуватис¤ пропозиц≥њ тих, хто ≥н≥ц≥юЇ апробац≥ю.
     2.4.  ≥льк≥сть вибраних об'Їкт≥в,  де проходитиме  апробац≥¤,
визначаЇтьс¤    Ќћ÷   середньоњ   осв≥ти   з   урахуванн¤м   вимог
репрезентативност≥ виб≥рки та в≥рог≥дност≥ одержанн¤ результат≥в.
     2.5. ќрган≥зац≥¤  апробац≥њ в рег≥онах зд≥йснюЇтьс¤ обласними
≥нститутами  п≥сл¤дипломноњ   педагог≥чноњ   осв≥ти   або   ≥ншими
методичними  установами  за  наказом  м≥сцевих  орган≥в управл≥нн¤
осв≥ти.  Ќими контролюЇтьс¤ х≥д апробац≥њ у визначених  навчальних
закладах  рег≥ону,  узагальнюютьс¤ матер≥али ≥ у визначен≥ терм≥ни
подаютьс¤ зв≥ти про результати апробац≥њ до Ќћ÷ середньоњ  осв≥ти.
«аходи  щодо  проведенн¤ апробац≥њ навчальноњ л≥тератури внос¤тьс¤
до план≥в роботи в≥дпов≥дних  обласних  ≥нститут≥в  п≥сл¤дипломноњ
педагог≥чноњ осв≥ти або методичних установ.
     2.6. ѕ≥сл¤  завершенн¤  апробац≥њ  Ќћ÷  середньоњ  осв≥ти  на
п≥дстав≥  одержаних зв≥т≥в узагальнюЇ одержан≥ матер≥али ≥ передаЇ
њх на розгл¤д в≥дпов≥дним предметним  ком≥с≥¤м  Ќауково-методичноњ
ради з питань осв≥ти ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни.   ом≥с≥њ
вивчають подан≥  матер≥али  ≥  робл¤ть  висновок  про  доц≥льн≥сть
наданн¤  в≥дпов≥дного  грифа  ћ≥н≥стерства  та  рекомендац≥њ  щодо
подальшого використанн¤ видань, ¤к≥ апробувалис¤.
     2.7. –езультати апробац≥њ навчальноњ л≥тератури розгл¤даютьс¤
колег≥Їю ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни,  ¤ка приймаЇ р≥шенн¤
про  доц≥льн≥сть  подальшого  використанн¤  зазначеноњ  навчальноњ
л≥тератури  в  навчально-виховному  процес≥   в   загальноосв≥тн≥х
навчальних   закладах  ≥  можлив≥сть  наданн¤  грифа  "«атверджено
ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни",  або  про  необх≥дн≥сть  њњ
доопрацюванн¤.    ”    раз≥   негативних   результат≥в   апробац≥њ
м≥н≥стерство приймаЇ р≥шенн¤ про скасуванн¤ наданого ран≥ше грифа,
виведенн¤   навчальноњ   л≥тератури   з   ѕерел≥ку  рекомендованоњ
л≥тератури та вилученн¤ њњ з навчального процесу.
     2.8. Ќћ÷  середньоњ  осв≥ти у м≥с¤чний терм≥н з дн¤ прийн¤тт¤
р≥шенн¤ ≥нформуЇ тих,  хто  ≥н≥ц≥ював  апробац≥ю,  про  результати
апробац≥њ та прийн¤те р≥шенн¤.
     2.9. ¬идавництво,  автор чи  ≥нша  установа,  ¤к≥  ≥н≥ц≥ювали
апробац≥ю,  у трим≥с¤чний терм≥н пов≥домл¤ють Ќћ÷ середньоњ осв≥ти
про вжит≥ заходи щодо доопрацюванн¤  навчального  виданн¤.  «а  њх
результатами   колег≥Їю   ћ≥н≥стерства   осв≥ти  ≥  науки  ”крањни
приймаЇтьс¤ в≥дпов≥дне р≥шенн¤.

         3. Ќауково-методичн≥ засади проведенн¤ апробац≥њ
                      навчальноњ л≥тератури

     3.1. јпробац≥¤ навчальноњ л≥тератури передбачаЇ:
     - проведенн¤  експертизи   навчального   виданн¤   вчител¤ми,
методистами,  науковц¤ми,  ≥ншими  респондентами,  ¤к≥  визначають
науково-методичний р≥вень навчального виданн¤, що апробуЇтьс¤;
     - вивченн¤   думки  учител≥в,  учн≥в,  њхн≥х  батьк≥в,  ≥нших
респондент≥в щодо ¤кост≥ навчального виданн¤;
     - проведенн¤  щонайменше  двох  контрольних  зр≥з≥в засвоЇнн¤
учн¤ми навчального матер≥алу за матер≥алами Ќћ÷ середньоњ осв≥ти;
     - оц≥нку   виданн¤   зг≥дно   ≥з   сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чними   ≥
психолого-педагог≥чними вимогами до навчальноњ книги.
     «алежно в≥д  специф≥чних  особливостей  навчальноњ л≥тератури
апробац≥¤  може  доповнюватис¤  ≥ншими  формами  ≥  заходами,  ¤к≥
визначаютьс¤ дл¤ кожного навчального виданн¤ окремо.
     3.2. –еспондентами    апробац≥њ     навчальноњ     л≥тератури
виступають:
     - учн≥,  ¤к≥ навчаютьс¤ за книгами,  що апробуютьс¤,  а також
батьки цих учн≥в;
     - вчител≥, що провод¤ть апробац≥ю;
     - методисти  ≥  науковц≥,  ¤к≥ надають експертн≥ висновки про
навчальн≥ виданн¤, що апробуютьс¤.
     ѓх виб≥р   зд≥йснюЇтьс¤  в≥дпов≥дно  до  вимог  соц≥олог≥чних
досл≥джень.
     3.3. јпробац≥¤    навчальноњ   л≥тератури   зд≥йснюЇтьс¤   за
методичними  рекомендац≥¤ми  ≥  матер≥алами,  що   розробл¤Ї   Ќћ÷
середньоњ  осв≥ти  сп≥льно з јѕЌ та ≥ншими науковими ≥ методичними
установами.  ƒо розробки цих матер≥ал≥в можуть  залучатис¤  автори
навчальних видань, що апробуютьс¤.
     3.4. ќбласн≥ ≥нститути п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти або
методичн≥ установи, ¤ким доручено проводити апробац≥ю, до 1 жовтн¤
поточного  року  надають  Ќћ÷  середньоњ  осв≥ти  ≥нформац≥ю   про
навчальн≥  заклади  ≥  вчител≥в,  ¤к≥ будуть зд≥йснювати апробац≥ю
навчального  виданн¤,  та  в≥дпов≥дальну  особу,  що   орган≥зовуЇ
апробац≥ю   в   рег≥он≥.   Ќа  п≥дстав≥  ц≥Їњ  ≥нформац≥њ  з  ними
укладаютьс¤ угоди та обумовлюютьс¤ строки ≥ форми зв≥тност≥.
     3.5. ћетодичн≥   рекомендац≥њ  та  матер≥али  дл¤  проведенн¤
науково-методичних заход≥в з апробац≥њ надсилаютьс¤ в рег≥они,  де
вона  проводитьс¤  зг≥дно  з  наказом  ћ≥н≥стерства,  не п≥зн≥ше 1
м≥с¤ц¤ до строку поданн¤ зв≥ту.

 ѕерший заступник начальника
 департаменту розвитку загальноњ
 середньоњ, дошк≥льноњ та
 позашк≥льноњ осв≥ти ћ≥н≥стерства
 осв≥ти ≥ науки ”крањни                              я.ѕ. орн≥Їнко
  



Hosted by uCoz