|
ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ» Ќ ј ј « N 159 в≥д 27.03.2001 ѕро затвердженн¤ ѕрим≥рного положенн¤ про раду загальноосв≥тнього навчального закладу ¬≥дпов≥дно до п. 64 ѕоложенн¤ про загальноосв≥тн≥й навчальний заклад, затвердженого постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 14.06.2000 N 964, Ќ ј ј « ” ё: 1. «атвердити ѕрим≥рне положенн¤ про раду загальноосв≥тнього навчального закладу (додаЇтьс¤). 2. ћ≥н≥стру осв≥ти јвтономноњ –еспубл≥ки рим, начальникам управл≥нь осв≥ти ≥ науки обласних, ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських держадм≥н≥страц≥й довести ѕрим≥рне положенн¤ про раду загальноосв≥тнього навчального закладу до в≥дома м≥сцевих орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою та кер≥вник≥в навчальних заклад≥в системи загальноњ середньоњ осв≥ти вс≥х тип≥в та форм власност≥. 3. ÷ей наказ та ѕрим≥рне положенн¤ про раду загальноосв≥тнього навчального закладу надрукувати в "≤нформац≥йному зб≥рнику ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни". 4. онтроль за виконанн¤м наказу покласти на заступника ћ≥н≥стра ќгнев'юка ¬.ќ. ћ≥н≥стр ¬.√. ремень «атверджено наказом ћ≥носв≥ти ≥ науки ”крањни в≥д 27 березн¤ 2001 р. N 159 ѕрим≥рне положенн¤ про раду загальноосв≥тнього навчального закладу 1. «агальн≥ положенн¤ 1.1. ¬≥дпов≥дно до пункту 64 ѕоложенн¤ про загальноосв≥тн≥й навчальний заклад, затвердженого постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 14 червн¤ 2000 року N 964 "ѕро затвердженн¤ ѕоложенн¤ про загальноосв≥тн≥й навчальний заклад", у навчальних закладах системи загальноњ осв≥ти ус≥х тип≥в та форм власност≥ створюЇтьс¤ рада загальноосв≥тнього навчального закладу. 1.2. –ада загальноосв≥тнього навчального закладу (дал≥ - рада) - це пост≥йно д≥ючий у пер≥од м≥ж загальними зборами (конференц≥Їю) орган громадського самовр¤дуванн¤. 1.3. ” своњй д≥¤льност≥ рада керуЇтьс¤ «аконами ”крањни "ѕро осв≥ту", "ѕро загальну середню осв≥ту", —татутом загальноосв≥тнього навчального закладу, цим ѕоложенн¤м. 2. ћета, завданн¤ ≥ принципи д≥¤льност≥ ради загальноосв≥тнього навчального закладу 2.1. ћетою д≥¤льност≥ ради Ї: спри¤нн¤ демократизац≥њ ≥ гуман≥зац≥њ навчально-виховного процесу; об'Їднанн¤ зусиль педагог≥чного ≥ учн≥вського колектив≥в, батьк≥в, громадськост≥ щодо розвитку навчального закладу та удосконаленн¤ навчально-виховного процесу; формуванн¤ позитивного ≥м≥джу та демократичного стилю управл≥нн¤ навчальним закладом; розширенн¤ колег≥альних форм управл≥нн¤ навчальним закладом; п≥двищенн¤ рол≥ громадськост≥ у вир≥шенн≥ питань, пов'¤заних з орган≥зац≥Їю навчально-виховного процесу; 2.2. ќсновними завданн¤ми ради Ї: п≥двищенн¤ ефективност≥ навчально-виховного процесу у взаЇмод≥њ з с≥м'Їю, громадськ≥стю, державними та приватними ≥нститутами; визначенн¤ стратег≥чних завдань, пр≥оритетних напр¤м≥в розвитку навчального закладу та спри¤нн¤ орган≥зац≥йно-педагог≥чному забезпеченню навчально-виховного процесу; формуванн¤ виховного середовища; створенн¤ належного педагог≥чного кл≥мату в навчальному заклад≥; спри¤нн¤ духовному, ф≥зичному розвитку учн≥в (вихованц≥в) та набутт¤ ними соц≥ального досв≥ду; п≥дтримка громадських ≥н≥ц≥атив щодо вдосконаленн¤ навчанн¤ та вихованн¤ учн≥в, творчих пошук≥в ≥ досл≥дно-експериментальноњ роботи педагог≥в; спри¤нн¤ орган≥зац≥њ дозв≥лл¤ та оздоровленн¤ учн≥в (вихованц≥в); ≥н≥ц≥юванн¤ д≥й, що спри¤ли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'¤зковост≥ загальноњ середньоњ осв≥ти; стимулюванн¤ морального та матер≥ального заохоченн¤ учн≥в (вихованц≥в), спри¤нн¤ пошуку, п≥дтримки обдарованих д≥тей; зм≥цненн¤ партнерських зв'¤зк≥в м≥ж родинами учн≥в (вихованц≥в) та загальноосв≥тн≥м навчальним закладом з метою забезпеченн¤ Їдност≥ навчально-виховного процесу. 2.3. –ада загальноосв≥тнього навчального закладу д≥Ї на засадах: законност≥, гласност≥; колег≥альност≥ ухваленн¤ р≥шень; добров≥льност≥ ≥ р≥вноправност≥ членства. 3. —труктура ради та орган≥зац≥¤ њњ д≥¤льност≥ 3.1. ƒо ради обираютьс¤ пропорц≥йно представники в≥д педагог≥чного колективу, учн≥в (вихованц≥в) II - III ступен≥в навчанн¤, батьк≥в ≥ громадськост≥. ѕредставники в рад≥ ≥ загальна њњ чисельн≥сть визначаютьс¤ загальними зборами (конференц≥Їю) загальноосв≥тнього навчального закладу. –≥шенн¤ про дострокове припиненн¤ роботи члена ради з будь-¤ких причин приймаЇтьс¤ виключно загальними зборами (конференц≥Їю). 3.2. Ќа чергових виборах склад ради оновлюЇтьс¤ не менше н≥ж на третину. 3.3. –ада працюЇ за планом, що затверджуЇтьс¤ загальними зборами (конференц≥Їю). ≥льк≥сть зас≥дань визначаЇтьс¤ њх доц≥льн≥стю, але маЇ бути не меншою чотирьох раз≥в на навчальний р≥к. 3.4. ќчолюЇ раду навчального закладу голова, ¤кий обираЇтьс¤ ≥з складу ради. √олова ради може бути членом педагог≥чноњ ради. √оловою ради не можуть бути директор та його заступники. 3.5. «ас≥данн¤ ради може скликатис¤ њњ головою або з ≥н≥ц≥ативи директора навчального закладу, власника (засновника), а також членами ради. 3.6. ƒл¤ вир≥шенн¤ поточних питань рада може створювати пост≥йн≥ або тимчасов≥ ком≥с≥њ з окремих напр¤м≥в роботи. —клад ком≥с≥й ≥ зм≥ст њх роботи визначаютьс¤ радою. 3.7. „лени ради мають право виносити на розгл¤д ус≥ питанн¤, що стосуютьс¤ д≥¤льност≥ навчального закладу, пов'¤заноњ з орган≥зац≥Їю навчально-виховного процесу, проведенн¤м оздоровчих та культурно-масових заход≥в. 3.8. –≥шенн¤ ради приймаЇтьс¤ простою б≥льш≥стю голос≥в за на¤вност≥ на зас≥данн≥ не менше двох третин њњ член≥в. ” раз≥ р≥вноњ к≥лькост≥ голос≥в вир≥шальним Ї голос голови ради. 3.9. –≥шенн¤ ради, що не суперечать чинному законодавству та —татуту загальноосв≥тнього навчального закладу, довод¤тьс¤ в 7-денний терм≥н до в≥дома педагог≥чного колективу, учн≥в (вихованц≥в), батьк≥в або ос≥б, ¤к≥ њх зам≥нюють, та громадськост≥. 3.10. ” раз≥ незгоди адм≥н≥страц≥њ навчального закладу з р≥шенн¤м ради створюЇтьс¤ узгоджувальна ком≥с≥¤, ¤ка розгл¤даЇ сп≥рне питанн¤. ƒо складу ком≥с≥њ вход¤ть представники орган≥в громадського самовр¤дуванн¤, адм≥н≥страц≥њ, профсп≥лкового ком≥тету навчального закладу. 3.11. –ада навчального закладу: орган≥зовуЇ виконанн¤ р≥шень загальних збор≥в (конференц≥њ); вносить пропозиц≥њ щодо зм≥ни типу, статусу, проф≥льност≥ навчанн¤, вивченн¤ ≥ноземних мов та мов нац≥ональних меншин; сп≥льно з адм≥н≥страц≥Їю розгл¤даЇ ≥ затверджуЇ план роботи навчального закладу та зд≥йснюЇ контроль за його виконанн¤м; разом з адм≥н≥страц≥Їю зд≥йснюЇ контроль за виконанн¤м —татуту навчального закладу; затверджуЇ режим роботи навчального закладу; спри¤Ї формуванню мереж≥ клас≥в навчального закладу, обгрунтовуючи њњ доц≥льн≥сть в органах виконавчоњ влади та м≥сцевого самовр¤дуванн¤; приймаЇ р≥шенн¤ сп≥льно з педагог≥чною радою про представленн¤ до нагородженн¤ випускник≥в навчального закладу золотою медаллю "«а висок≥ дос¤гненн¤ у навчанн≥" або ср≥бною медаллю "«а дос¤гненн¤ у навчанн≥" та нагородженн¤ учн≥в похвальними листами "«а висок≥ дос¤гненн¤ у навчанн≥" та похвальними грамотами "«а особлив≥ дос¤гненн¤ у вивченн≥ окремих предмет≥в"; разом ≥з педагог≥чною радою визначаЇ доц≥льн≥сть вибору навчальних предмет≥в вар≥ативноњ частини робочих навчальних план≥в, враховуючи можливост≥, потреби учн≥в (вихованц≥в), а також тенденц≥њ розвитку рег≥ону, сусп≥льства ≥ держави; погоджуЇ робочий навчальний план на кожний навчальний р≥к; заслуховуЇ зв≥т голови ради, ≥нформац≥ю директора та його заступник≥в з питань навчально-виховноњ та ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥; бере участь у зас≥данн¤х атестац≥йноњ ком≥с≥њ з метою обговоренн¤ питань про присвоЇнн¤ квал≥ф≥кац≥йних категор≥й вчител¤м; виносить на розгл¤д педагог≥чноњ ради пропозиц≥њ щодо пол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ позакласноњ та позашк≥льноњ роботи з учн¤ми (вихованц¤ми); виступаЇ ≥н≥ц≥атором проведенн¤ доброд≥йних акц≥й (¤рмарк≥в, конкурс≥в тощо); вносить на розгл¤д педагог≥чноњ ради та в≥дпов≥дного органу управл≥нн¤ осв≥тою пропозиц≥њ щодо морального ≥ матер≥ального заохоченн¤ учасник≥в навчально-виховного процесу; ≥н≥ц≥юЇ розгл¤д кадрових питань та бере участь у њх вир≥шенн≥; спри¤Ї створенню та д≥¤льност≥ центр≥в дозв≥лл¤, а також залучаЇ громадськ≥сть, батьк≥в (ос≥б, ¤к≥ њх зам≥нюють) до участ≥ в кер≥вництв≥ гуртками, ≥ншими видами позакласноњ та позашк≥льноњ роботи, до проведенн¤ оздоровчих та культурно-масових заход≥в з учн¤ми (вихованц¤ми); розпод≥л¤Ї ≥ контролюЇ кошти фонду загального обов'¤зкового навчанн¤, приймаЇ р≥шенн¤ про наданн¤ матер≥альноњ допомоги учн¤м (вихованц¤м); розгл¤даЇ питанн¤ родинного вихованн¤; бере участь за згодою батьк≥в або ос≥б, ¤к≥ њх зам≥нюють, в обстеженн≥ житлово-побутових умов учн≥в, ¤к≥ перебувають в неспри¤тливих соц≥ально-економ≥чних умовах; спри¤Ї педагог≥чн≥й осв≥т≥ батьк≥в; спри¤Ї поповненню б≥бл≥отечного фонду та передплат≥ пер≥одичних видань; розгл¤даЇ питанн¤ здобутт¤ обов'¤зковоњ загальноњ середньоњ осв≥ти учн¤ми (вихованц¤ми); орган≥зовуЇ громадський контроль за харчуванн¤м ≥ медичним обслуговуванн¤м учн≥в (вихованц≥в); розгл¤даЇ зверненн¤ учасник≥в навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу; вносить пропозиц≥њ щодо морального ≥ матер≥ального заохоченн¤ учасник≥в навчально-виховного процесу. 3.12. —татутом навчального закладу можуть визначатись й ≥нш≥ повноваженн¤ ради навчального закладу, що не суперечать чинному законодавству. Ќадруковано: "≤нформац≥йний зб≥рник ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни", N 8, 2001 р. |