”становить в качестве домашней!



               ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 159 в≥д 27.03.2001


            ѕро затвердженн¤ ѕрим≥рного положенн¤ про
           раду загальноосв≥тнього навчального закладу


     ¬≥дпов≥дно до п. 64 ѕоложенн¤ про загальноосв≥тн≥й навчальний
заклад,  затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  в≥д
14.06.2000 N 964, Ќ ј   ј « ” ё:

     1. «атвердити  ѕрим≥рне положенн¤ про раду загальноосв≥тнього
навчального закладу (додаЇтьс¤).
     2. ћ≥н≥стру  осв≥ти  јвтономноњ –еспубл≥ки  рим,  начальникам
управл≥нь осв≥ти ≥ науки обласних,   ињвськоњ та  —евастопольськоњ
м≥ських  держадм≥н≥страц≥й  довести  ѕрим≥рне  положенн¤  про раду
загальноосв≥тнього навчального закладу до в≥дома м≥сцевих  орган≥в
управл≥нн¤  осв≥тою  та  кер≥вник≥в  навчальних  заклад≥в  системи
загальноњ середньоњ осв≥ти вс≥х тип≥в та форм власност≥.
     3. ÷ей    наказ    та    ѕрим≥рне    положенн¤    про    раду
загальноосв≥тнього    навчального    закладу     надрукувати     в
"≤нформац≥йному зб≥рнику ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни".
     4.  онтроль  за  виконанн¤м  наказу  покласти  на  заступника
ћ≥н≥стра ќгнев'юка ¬.ќ.

 ћ≥н≥стр                                               ¬.√. ремень

                                 «атверджено
                                 наказом ћ≥носв≥ти ≥ науки ”крањни
                                 в≥д 27 березн¤ 2001 р. N 159

          ѕрим≥рне положенн¤ про раду загальноосв≥тнього
                       навчального закладу

                      1. «агальн≥ положенн¤

     1.1. ¬≥дпов≥дно до пункту 64 ѕоложенн¤  про  загальноосв≥тн≥й
навчальний  заклад,  затвердженого  постановою   аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни в≥д 14  червн¤  2000  року  N  964    "ѕро
затвердженн¤ ѕоложенн¤ про загальноосв≥тн≥й навчальний заклад",  у
навчальних закладах системи загальноњ осв≥ти ус≥х  тип≥в  та  форм
власност≥ створюЇтьс¤ рада загальноосв≥тнього навчального закладу.
     1.2. –ада  загальноосв≥тнього  навчального  закладу  (дал≥  -
рада)  -  це  пост≥йно  д≥ючий  у  пер≥од  м≥ж  загальними зборами
(конференц≥Їю) орган громадського самовр¤дуванн¤.
     1.3. ”  своњй д≥¤льност≥ рада керуЇтьс¤ «аконами ”крањни "ѕро
осв≥ту",  "ѕро загальну середню осв≥ту",
—татутом загальноосв≥тнього навчального закладу, цим ѕоложенн¤м.

           2. ћета, завданн¤ ≥ принципи д≥¤льност≥ ради
              загальноосв≥тнього навчального закладу

     2.1. ћетою д≥¤льност≥ ради Ї:
     спри¤нн¤ демократизац≥њ   ≥  гуман≥зац≥њ  навчально-виховного
процесу;
     об'Їднанн¤ зусиль  педагог≥чного  ≥  учн≥вського  колектив≥в,
батьк≥в,  громадськост≥  щодо  розвитку  навчального  закладу   та
удосконаленн¤ навчально-виховного процесу;
     формуванн¤ позитивного   ≥м≥джу   та   демократичного   стилю
управл≥нн¤ навчальним закладом;
     розширенн¤ колег≥альних форм управл≥нн¤ навчальним закладом;
     п≥двищенн¤ рол≥ громадськост≥ у вир≥шенн≥ питань,  пов'¤заних
з орган≥зац≥Їю навчально-виховного процесу;
     2.2. ќсновними завданн¤ми ради Ї:
     п≥двищенн¤ ефективност≥   навчально-виховного    процесу    у
взаЇмод≥њ   з  с≥м'Їю,  громадськ≥стю,  державними  та  приватними
≥нститутами;
     визначенн¤ стратег≥чних    завдань,   пр≥оритетних   напр¤м≥в
розвитку       навчального       закладу        та        спри¤нн¤
орган≥зац≥йно-педагог≥чному    забезпеченню    навчально-виховного
процесу;
     формуванн¤ виховного середовища;
     створенн¤ належного  педагог≥чного  кл≥мату   в   навчальному
заклад≥;
     спри¤нн¤ духовному,  ф≥зичному розвитку учн≥в (вихованц≥в) та
набутт¤ ними соц≥ального досв≥ду;
     п≥дтримка громадських ≥н≥ц≥атив щодо  вдосконаленн¤  навчанн¤
та  вихованн¤ учн≥в,  творчих пошук≥в ≥ досл≥дно-експериментальноњ
роботи педагог≥в;
     спри¤нн¤ орган≥зац≥њ    дозв≥лл¤    та   оздоровленн¤   учн≥в
(вихованц≥в);
     ≥н≥ц≥юванн¤ д≥й,  що спри¤ли б неухильному виконанню положень
чинного  законодавства  щодо  обов'¤зковост≥  загальноњ  середньоњ
осв≥ти;
     стимулюванн¤ морального  та  матер≥ального  заохоченн¤  учн≥в
(вихованц≥в), спри¤нн¤ пошуку, п≥дтримки обдарованих д≥тей;
     зм≥цненн¤ партнерських   зв'¤зк≥в    м≥ж    родинами    учн≥в
(вихованц≥в)  та  загальноосв≥тн≥м  навчальним  закладом  з  метою
забезпеченн¤ Їдност≥ навчально-виховного процесу.
     2.3. –ада   загальноосв≥тнього  навчального  закладу  д≥Ї  на
засадах:
     законност≥, гласност≥;
     колег≥альност≥ ухваленн¤ р≥шень;
     добров≥льност≥ ≥ р≥вноправност≥ членства.

          3. —труктура ради та орган≥зац≥¤ њњ д≥¤льност≥

     3.1. ƒо   ради   обираютьс¤   пропорц≥йно   представники  в≥д
педагог≥чного колективу,  учн≥в (вихованц≥в)  II  -  III  ступен≥в
навчанн¤,  батьк≥в ≥ громадськост≥. ѕредставники в рад≥ ≥ загальна
њњ  чисельн≥сть  визначаютьс¤  загальними  зборами  (конференц≥Їю)
загальноосв≥тнього навчального закладу.
     –≥шенн¤ про  дострокове  припиненн¤  роботи  члена   ради   з
будь-¤ких   причин   приймаЇтьс¤   виключно   загальними   зборами
(конференц≥Їю).
     3.2. Ќа  чергових виборах склад ради оновлюЇтьс¤ не менше н≥ж
на третину.
     3.3. –ада  працюЇ  за  планом,  що  затверджуЇтьс¤ загальними
зборами (конференц≥Їю).
      ≥льк≥сть зас≥дань визначаЇтьс¤ њх доц≥льн≥стю,  але маЇ бути
не меншою чотирьох раз≥в на навчальний р≥к.
     3.4. ќчолюЇ раду навчального закладу голова,  ¤кий обираЇтьс¤
≥з складу ради.
     √олова ради може бути членом педагог≥чноњ ради.
     √оловою ради не можуть бути директор та його заступники.
     3.5. «ас≥данн¤   ради   може  скликатис¤  њњ  головою  або  з
≥н≥ц≥ативи директора навчального закладу, власника (засновника), а
також членами ради.
     3.6. ƒл¤  вир≥шенн¤  поточних  питань  рада  може  створювати
пост≥йн≥  або  тимчасов≥ ком≥с≥њ з окремих напр¤м≥в роботи.  —клад
ком≥с≥й ≥ зм≥ст њх роботи визначаютьс¤ радою.
     3.7. „лени  ради мають право виносити на розгл¤д ус≥ питанн¤,
що  стосуютьс¤  д≥¤льност≥  навчального  закладу,   пов'¤заноњ   з
орган≥зац≥Їю  навчально-виховного процесу,  проведенн¤м оздоровчих
та культурно-масових заход≥в.
     3.8. –≥шенн¤  ради  приймаЇтьс¤  простою б≥льш≥стю голос≥в за
на¤вност≥ на зас≥данн≥ не менше двох третин њњ член≥в.
     ” раз≥  р≥вноњ  к≥лькост≥  голос≥в вир≥шальним Ї голос голови
ради.
     3.9. –≥шенн¤ ради,  що не суперечать чинному законодавству та
—татуту  загальноосв≥тнього  навчального  закладу,  довод¤тьс¤   в
7-денний   терм≥н   до   в≥дома   педагог≥чного  колективу,  учн≥в
(вихованц≥в),   батьк≥в   або   ос≥б,   ¤к≥   њх   зам≥нюють,   та
громадськост≥.
     3.10. ” раз≥  незгоди  адм≥н≥страц≥њ  навчального  закладу  з
р≥шенн¤м  ради  створюЇтьс¤  узгоджувальна ком≥с≥¤,  ¤ка розгл¤даЇ
сп≥рне питанн¤.
     ƒо складу  ком≥с≥њ  вход¤ть представники орган≥в громадського
самовр¤дуванн¤, адм≥н≥страц≥њ, профсп≥лкового ком≥тету навчального
закладу.
     3.11. –ада навчального закладу:
     орган≥зовуЇ виконанн¤ р≥шень загальних збор≥в (конференц≥њ);
     вносить пропозиц≥њ щодо  зм≥ни  типу,  статусу,  проф≥льност≥
навчанн¤, вивченн¤ ≥ноземних мов та мов нац≥ональних меншин;
     сп≥льно з адм≥н≥страц≥Їю розгл¤даЇ ≥ затверджуЇ  план  роботи
навчального закладу та зд≥йснюЇ контроль за його виконанн¤м;
     разом з  адм≥н≥страц≥Їю  зд≥йснюЇ  контроль   за   виконанн¤м
—татуту навчального закладу;
     затверджуЇ режим роботи навчального закладу;
     спри¤Ї формуванню    мереж≥   клас≥в   навчального   закладу,
обгрунтовуючи  њњ  доц≥льн≥сть  в  органах  виконавчоњ  влади   та
м≥сцевого самовр¤дуванн¤;
     приймаЇ р≥шенн¤   сп≥льно   з    педагог≥чною    радою    про
представленн¤  до  нагородженн¤  випускник≥в  навчального  закладу
золотою медаллю "«а висок≥  дос¤гненн¤  у  навчанн≥"  або  ср≥бною
медаллю   "«а   дос¤гненн¤   у  навчанн≥"  та  нагородженн¤  учн≥в
похвальними  листами  "«а  висок≥  дос¤гненн¤   у   навчанн≥"   та
похвальними  грамотами  "«а особлив≥ дос¤гненн¤ у вивченн≥ окремих
предмет≥в";
     разом ≥з   педагог≥чною  радою  визначаЇ  доц≥льн≥сть  вибору
навчальних  предмет≥в  вар≥ативноњ  частини   робочих   навчальних
план≥в, враховуючи можливост≥, потреби учн≥в (вихованц≥в), а також
тенденц≥њ розвитку рег≥ону, сусп≥льства ≥ держави;
     погоджуЇ робочий навчальний план на кожний навчальний р≥к;
     заслуховуЇ зв≥т голови ради,  ≥нформац≥ю  директора  та  його
заступник≥в з питань навчально-виховноњ та ф≥нансово-господарськоњ
д≥¤льност≥;
     бере участь   у   зас≥данн¤х  атестац≥йноњ  ком≥с≥њ  з  метою
обговоренн¤  питань  про  присвоЇнн¤   квал≥ф≥кац≥йних   категор≥й
вчител¤м;
     виносить на  розгл¤д  педагог≥чноњ   ради   пропозиц≥њ   щодо
пол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ позакласноњ та позашк≥льноњ роботи з учн¤ми
(вихованц¤ми);
     виступаЇ ≥н≥ц≥атором  проведенн¤ доброд≥йних акц≥й (¤рмарк≥в,
конкурс≥в тощо);
     вносить на  розгл¤д  педагог≥чноњ ради та в≥дпов≥дного органу
управл≥нн¤ осв≥тою  пропозиц≥њ  щодо  морального  ≥  матер≥ального
заохоченн¤ учасник≥в навчально-виховного процесу;
     ≥н≥ц≥юЇ розгл¤д  кадрових  питань  та  бере   участь   у   њх
вир≥шенн≥;
     спри¤Ї створенню та  д≥¤льност≥  центр≥в  дозв≥лл¤,  а  також
залучаЇ громадськ≥сть,  батьк≥в (ос≥б, ¤к≥ њх зам≥нюють) до участ≥
в кер≥вництв≥ гуртками,  ≥ншими видами позакласноњ та позашк≥льноњ
роботи,  до  проведенн¤  оздоровчих та культурно-масових заход≥в з
учн¤ми (вихованц¤ми);
     розпод≥л¤Ї ≥  контролюЇ  кошти фонду загального обов'¤зкового
навчанн¤,  приймаЇ р≥шенн¤ про наданн¤ матер≥альноњ допомоги учн¤м
(вихованц¤м);
     розгл¤даЇ питанн¤ родинного вихованн¤;
     бере участь за згодою батьк≥в або ос≥б,  ¤к≥ њх зам≥нюють,  в
обстеженн≥ житлово-побутових  умов  учн≥в,   ¤к≥   перебувають   в
неспри¤тливих соц≥ально-економ≥чних умовах;
     спри¤Ї педагог≥чн≥й осв≥т≥ батьк≥в;
     спри¤Ї поповненню    б≥бл≥отечного    фонду   та   передплат≥
пер≥одичних видань;
     розгл¤даЇ питанн¤  здобутт¤  обов'¤зковоњ загальноњ середньоњ
осв≥ти учн¤ми (вихованц¤ми);
     орган≥зовуЇ громадський  контроль  за  харчуванн¤м ≥ медичним
обслуговуванн¤м учн≥в (вихованц≥в);
     розгл¤даЇ зверненн¤  учасник≥в  навчально-виховного процесу з
питань роботи навчального закладу;
     вносить пропозиц≥њ щодо морального ≥ матер≥ального заохоченн¤
учасник≥в навчально-виховного процесу.
     3.12. —татутом  навчального закладу можуть визначатись й ≥нш≥
повноваженн¤ ради навчального закладу,  що не  суперечать  чинному
законодавству.

 Ќадруковано: "≤нформац≥йний  зб≥рник  ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки
              ”крањни", N 8, 2001 р.
  



Hosted by uCoz