TopList

На Главную
Установить в качестве домашней!



    НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 05-39-13/747 від 28.03.2001
                                         На N 01/29 від 19.03.2001
                                                   Центральна рада
                                  Незалежної галузевої професійної
                                        спілки енергетиків України


             Щодо постанови НКРЕ від 13.03.2001 N 207


     Національна комісія   регулювання  електроенергетики  України
розглянула заяву Центральної ради Незалежної галузевої професійної
спілки   енергетиків   України   від  19.03.2001  р.  N  01/29  та
повідомляє.
     Статтею 1     Закону    України    "Про    електроенергетику"
встановлення алгоритму розподілу коштів  електричної
енергії   оптового   ринку  віднесено  до  компетенції  спеціально
створеного державного органу - НКРЕ.  Статтею 12  цього  ж  Закону
НКРЕ  надані  повноваження  з  державного  регулювання  діяльності
ліцензіатів  на  оптовому  ринку  електричної   енергії   України,
зокрема,  участь  у  формуванні  та забезпеченні реалізації єдиної
державної політики щодо розвитку та функціонування оптового  ринку
електричної    енергії    України    та   участь   у   регулюванні
платіжно-розрахункових відносин.
     Враховуючи незадовільний стан розрахунків  енергопостачальних
компаній  за куплену на ОРЕ електроенергію,  на виконання пункту 6
протокольного  доручення  Віце-прем'єр-міністра  України   від   3
березня  2001 р.  N 3234/98 НКРЕ,  як орган центральної виконавчої
влади,  діяльність якого  відповідно  до  статті  116  Конституції
України   спрямовується та координується Кабінетом
Міністрів України,  прийняла постанову від  13.03.2001  р.  N  207
"Про перерахунок коштів".
     Постанова була   прийнята   з  метою  покращення  розрахунків
енергопостачальних  компаній  за   спожиту   електричну   енергію,
оскільки загальний рівень оплати за січень 2001 року становив 51%,
за лютий - 68%,  при умові,  що рівень оплати у  другому  півріччі
2000 року досяг 101,7%.
     Скарги енергопостачальних компаній,  серед яких компанії, які
мають   найгірший   рівень   оплати  спожитої  електроенергії,  на
порушення  їх  прав,   безпідставні.   Усі   вони   мають   велику
заборгованість   за  електроенергію,  отриману  з  оптового  ринку
електричної енергії України,  яка з  кожним  місяцем  зростає.  Це
призводить  до  неможливості  ринку  розрахуватись  з  генеруючими
компаніями, які виробили цю електроенергію і які, в свою чергу, не
мають можливості розрахуватись за поставлене паливо.
     Посилання енергопостачальних компаній  на  неможливість  100%
збору коштів за спожиту електроенергію необгрунтовані. За останній
час багато енергопостачальних компаній  вийшли  на  рівень  оплати
більш  ніж 80 %,  а такі компанії як ВАТ "Чернігівобленерго",  ВАТ
"ЕК Севастопольенерго" та 102 ПЕМ ВМС України, відповідно до даних
ДП  "Енергоринок" за січень,  лютий місяці 2001 року розрахувалися
за куповану на оптовому ринку електричну  енергію  більше  ніж  на
100%.
     Звертаємо Вашу увагу також на  те,  що  заборгованість  ринку
перед енергогенеруючими компаніями за вироблену електричну енергію
станом на 01.03.2001 року становить 10,8 млрд.  гривень, у зв'язку
з чим до них пред'являються позови щодо банкрутства.  Тому питання
щодо виплати заробітної плати,  яке піднімалось  Прем'єр-міністром
України   В.Ющенко,   стосується   не   тільки   заробітної  плати
працівників  енергопостачальних  компаній,  але  й  оплати   праці
працівників генеруючих компаній.
     Відповідно до  статті  21  Закону  України  "Про   професійні
спілки,   їх   права  та  гарантії  їх  діяльності"  
профспілки,  їх об'єднання  захищають  право  громадян  на  працю,
беруть  участь  у  розробленні  та здійсненні державної політики у
галузі трудових відносин, оплати праці, охорони праці, соціального
захисту (тобто їх право обмежено лише законодавством про працю).
     Повноваження щодо встановлення та зміни алгоритму  закріплено
за  НКРЕ  Законом  України  "Про електроенергетику".
Погодження рішень щодо встановлення та зміни  алгоритму  з  іншими
установами та організаціями вищезазначеним Законом не передбачено.
     Таким чином,  вимога Незалежної галузевої професійної  спілки
енергетиків  України  щодо погодження з ними рішень НКРЕ про зміну
алгоритму ОРЕ є безпідставною і не  грунтується  на  законодавстві
України.
     Враховуючи вищенаведене,  Національна   комісія   регулювання
електроенергетики    України    звертається   з   пропозицією   до
енергопостачальних  компаній,  яких  у  своїй  заяві   представляє
Центральна    рада   Незалежної   галузевої   професійної   спілки
енергетиків України,  прикласти зусилля та застосувати усі  заходи
для  підвищення рівня збору коштів за спожиту електричну енергію і
тим   самим   забезпечити   відповідний   рівень    функціонування
паливно-енергетичної галузі України.

 Голова Комісії                                           Ю.Продан
 



Hosted by uCoz