”становить в качестве домашней!



       √Ћј¬ј 4. ¬≤ƒЎ ќƒ”¬јЌЌя «Ѕ»“ ≤¬ ¬≤ƒ «јЅ–”ƒЌ≈ЌЌя

     —татт¤ 304. ¬≥дпов≥дальн≥сть власника судна за
                 забрудненн¤

     ¬ласник судна в≥дпов≥даЇ за шкоду в≥д забрудненн¤,  запод≥¤ну
внасл≥док витоку з його судна або скиду з  нього  нафти  чи  ≥нших
речовин, шк≥дливих дл¤ здоров'¤  людей  або  живих  ресурс≥в  мор¤
(дал≥- забруднююч≥ речовини), за вин¤тком випадк≥в, передбачених 
статтею  306 цього  одексу.
     Ўкода в≥д забрудненн¤ - це шкода, запод≥¤на за  межами  судна
забруднюючими  речовинами  морському  середовищу,  узбережжю   або
будь-¤ким ≥ншим об'Їктам (суднам, рибопромисловим знар¤дд¤м тощо).
¬она включаЇ також варт≥сть  розумних  заход≥в,  вжитих  будь-¤кою
особою п≥сл¤ под≥њ, що могла спричинити або  спричинила  вит≥к  чи
скид забруднюючих речовин, дл¤ в≥дверненн¤ або зменшенн¤ шкоди в≥д
забрудненн¤, а також  збитки,  запод≥¤н≥  внасл≥док  вжитт¤  таких
заход≥в.

     —татт¤ 305. «в≥льненн¤ в≥д в≥дпов≥дальност≥

     ¬ласник судна не в≥дпов≥даЇ за шкоду  в≥д  забрудненн¤,  ¤кщо
доведе, що ц¤ шкода трапилас¤ внасл≥док:
     1) д≥њ непереборних сил;
     2) воЇнних д≥й, ворожих д≥й або народних заворушень;
     3) повед≥нки трет≥х  ос≥б,  ¤к≥  д≥¤ли  з  нам≥ром  запод≥¤ти
шкоду;
     4) несправност≥ вогн≥в  та  ≥нших  нав≥гац≥йних  засоб≥в,  що
сталас¤ внасл≥док недбалост≥ або ≥нших неправом≥рних д≥й  властей,
¤к≥ в≥дпов≥дають за п≥дтриманн¤ цих засоб≥в у пор¤дку;
     5) авар≥йного скиданн¤ господарсько-фекальних вод або  см≥тт¤
внасл≥док  неприйн¤тт¤  њх  портом  у  встановлений  терм≥н  п≥сл¤
своЇчасного поданн¤ судном в≥дпов≥дноњ за¤ви.

     —татт¤ 306. «абрудненн¤ внасл≥док нам≥ру або
                 недбалост≥ потерп≥лого

     якщо власник судна доведе,  що  шкода  в≥д  забрудненн¤  мор¤
виникла повн≥стю або  частково  внасл≥док  нам≥ру  або  недбалост≥
потерп≥лого,  то  залежно  в≥д  ступен¤  вини  потерп≥лого  розм≥р
в≥дшкодуванн¤ повинен бути  зменшений  чи  у  в≥дшкодуванн≥  йому
шкоди повинно бути в≥дмовлено.

     —татт¤ 307. «абрудненн¤ к≥лькома суднами

      оли шкода в≥д  забрудненн¤  спричинена  витоком  або  скидом
забруднюючих речовин з к≥лькох суден,  власники  цих  суден  разом
в≥дпов≥дають  за  весь   збиток,    ¤кщо    неможливо    визначити
в≥дпов≥дальн≥сть кожного судновласника окремо.

     —татт¤ 308. ќбмеженн¤ в≥дпов≥дальност≥

     ¬≥дпов≥дальн≥сть власника  судна  м≥стк≥стю  не  б≥льше  5000
одиниць за  шкоду  в≥д  забрудненн¤  внасл≥док  витоку  або  скиду
забруднюючих речовин з  його  судна  обмежуЇтьс¤  в≥дносно  одн≥Їњ
под≥њ або дек≥лькох под≥й, викликаних одн≥Їю ≥  т≥Їю  ж  причиною,
загальною сумою три м≥льйони розрахункових одиниць, а  дл¤  судна,
м≥стк≥сть  ¤кого  перевищуЇ  зазначену   вище,    додаЇтьс¤    420
розрахункових одиниць за кожну наступну одиницю м≥сткост≥.
     ѕ≥д м≥стк≥стю судна в  ц≥й  статт≥  маЇтьс¤  на  уваз≥  чиста
м≥стк≥сть з додаванн¤м до нењ об'Їму  машинного  в≥дд≥ленн¤.  якщо
м≥стк≥сть судна неможливо визначити за звичними правилами  обм≥ру,
то м≥стк≥сть судна вважаЇтьс¤ тотожною сорока в≥дсоткам  вираженоњ
в тоннах ваги нафти та ≥нших речовин, ¤к≥ судно може перевозити.

     —татт¤ 309. «абезпеченн¤ в≥дпов≥дальност≥ власника судна

     ¬ласник судна, що перевозить наливом  ¤к  вантаж  понад  2000
тонн нафти, повинен застрахувати або  ≥ншим  способом  забезпечити
(шл¤хом  отриманн¤  банк≥вськоњ  або    ≥ншоњ    гарант≥њ)    свою
в≥дпов≥дальн≥сть за шкоду, запод≥¤ну в≥д забрудненн¤.
     ѕозов про в≥дшкодуванн¤ збитк≥в в≥д забрудненн¤  нафтою  може
бути вчинений безпосередньо страховику або ≥нш≥й особ≥, ¤ка надала
забезпеченн¤ в≥дпов≥дальност≥ власника судна. ќсоба,  ¤к≥й  подано
такий  позов,  вправ≥  в≥дпов≥дно  до  статт≥  308  цього   одексу
обмежити свою  в≥дпов≥дальн≥сть,  ¤кщо  в≥дпов≥дальн≥сть  власника
зг≥дно з≥  статтею  350  цього   одексу  не  може  бути  обмежена.
¬≥дпов≥дач  за  таким  позовом  вправ≥  висувати    проти    вимог
потерп≥лого запереченн¤, на  ¤к≥  м≥г  би  послатис¤  сам  власник
судна, кр≥м посилань  на  неплатоспроможн≥сть власника  судна  або
л≥кв≥дац≥ю  його  п≥дприЇмства.  ¬≥дпов≥дач    зв≥льн¤Їтьс¤    в≥д
в≥дпов≥дальност≥ також, ¤кщо  доведе,  що  шкода  в≥д  забрудненн¤
нафтою Ї результатом умисноњ вини самого власника судна. Ќа вимогу
в≥дпов≥дача власник судна повинен бути  прит¤гнутий  до  участ≥  у
справ≥ ¤к сп≥вв≥дпов≥дач.

     —татт¤ 310. —в≥доцтво про забезпеченн¤ в≥дпов≥дальност≥

     —удно, що перевозить  наливом  ¤к  вантаж  б≥льше  2000  тонн
нафти, повинно мати в≥дпов≥дне д≥йсне св≥доцтво, ¤ке засв≥дчуЇ, що
в≥дпов≥дальн≥сть власника судна за запод≥¤ну шкоду в≥д забрудненн¤
нафтою забезпечена в≥дпов≥дно до статт≥ 309 цього  одексу. ”мови ≥
пор¤док  видач≥,  перев≥рки    ≥    визнанн¤    цього    св≥доцтва
встановлюютьс¤  ћ≥н≥стерством  транспорту  ”крањни  в≥дпов≥дно  до
статт≥ 3 цього  одексу.

     —татт¤ 311. ¬иключенн¤ обмеженн¤ в≥дпов≥дальност≥

     ƒо  в≥дпов≥дальност≥  за  запод≥¤ну  шкоду  в≥д  забрудненн¤,
передбаченоњ в ц≥й глав≥, в≥дпов≥дно  застосовуютьс¤  статт≥  350,
354, 355, 356, 357  цього  одексу.

     —татт¤ 312. ѕон¤тт¤ нафти

     ѕ≥д нафтою у статт¤х 309 ≥ 310 цього  одексу маЇтьс¤ на уваз≥
будь-¤ка нафта, у тому числ≥ сира  нафта,  мазут,  важке  дизельне
паливо ≥ мастила, а також китовий ≥ риб'¤чий жир.








    



Hosted by uCoz