”становить в качестве домашней!




                             –озд≥л I
                       «ј√јЋ№Ќ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя

                   √Ћј¬ј 1. ќ—Ќќ¬Ќ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя

     —татт¤ 1. Ћ≥сове законодавство ”крањни

     Ћ≥сов≥ в≥дносини в ”крањн≥ регулюютьс¤ цим  одексом,  «аконом
”крањни про охорону навколишнього природного середовища, 
≥ншими актами законодавства ”крањни.
     «емельн≥, водн≥ та г≥рнич≥ в≥дносини, а також в≥дносини  щодо
охорони, використанн¤ ≥ в≥дтворенн¤ рослинного ≥ тваринного  св≥ту
в частин≥, не врегульован≥й цим  одексом, регулюютьс¤  в≥дпов≥дним
законодавством ”крањни.

     —татт¤ 2. «авданн¤ Ћ≥сового кодексу ”крањни

     «авданн¤м Ћ≥сового кодексу  ”крањни  Ї  регулюванн¤  правових
в≥дносин з метою забезпеченн¤ п≥двищенн¤  продуктивност≥,  охорони
та  в≥дтворенн¤  л≥с≥в,  посиленн¤  њх   корисних    властивостей,
задоволенн¤ потреб сусп≥льства у л≥сових  ресурсах  на  основ≥  њх
науково обгрунтованого рац≥онального використанн¤.

     —татт¤ 3. ѕон¤тт¤ про л≥с. ‘ункц≥њ ≥ значенн¤ л≥с≥в  ”крањни

     Ћ≥с - це сукупн≥сть  земл≥,  рослинност≥,  в  ¤к≥й  дом≥нують
дерева та чагарники, тварин, м≥кроорган≥зм≥в  та  ≥нших  природних
компонент≥в, що  в  своЇму  розвитку  б≥олог≥чно  взаЇмопов'¤зан≥,
впливають один на одного ≥ на навколишнЇ середовище.
     Ћ≥си  ”крањни  Ї  њњ  нац≥ональним  багатством  ≥  за   своњм
призначенн¤м та м≥сцерозташуванн¤м виконують переважно  еколог≥чн≥
(водоохоронн≥,    захисн≥,    сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чн≥,     оздоровч≥,
рекреац≥йн≥), естетичн≥, виховн≥ та ≥нш≥ функц≥њ,  мають  обмежене
експлуатац≥йне значенн¤ ≥ п≥дл¤гають державному обл≥ку та охорон≥.

     —татт¤ 4. Ћ≥совий фонд ”крањни

     ”с≥ л≥си на територ≥њ ”крањни становл¤ть њњ л≥совий фонд.
     ƒо л≥сового фонду належать також земельн≥ д≥л¤нки, не  вкрит≥
л≥совою рослинн≥стю, але надан≥ дл¤ потреб л≥сового господарства.
     ƒо л≥сового фонду не належать:
     ус≥ види зелених насаджень у межах населених пункт≥в, ¤к≥  не
в≥днесен≥ до категор≥њ л≥с≥в;
     окрем≥    дерева    ≥    групи    дерев,    чагарники      на
с≥льськогосподарських  уг≥дд¤х,  садибах,  присадибних,  дачних  ≥
садових д≥л¤нках.
     ѕитанн¤ створенн¤, охорони ≥ використанн¤  насаджень,  що  не
належать  до  л≥сового   фонду,    регулюютьс¤    ≥ншими    актами
законодавства.

     —татт¤ 5. «емл≥ л≥сового фонду ”крањни

     «емл≥ л≥сового фонду под≥л¤ютьс¤ на:
     а) л≥сов≥:
     вкрит≥ л≥совою (деревною ≥ чагарниковою) рослинн≥стю;
     не  вкрит≥  л≥совою  рослинн≥стю,  ¤к≥  п≥дл¤гають  зал≥сенню
(зруби, згарища, р≥дкол≥сс¤, пустир≥  та ≥нш≥),  зайн¤т≥  л≥совими
шл¤хами, прос≥ками, протипожежними розривами тощо;
     б) нел≥сов≥:
     зайн¤т≥  спорудами,  пов'¤заними    з    веденн¤м    л≥сового
господарства, трасами л≥н≥й  електропередач,  продуктопровод≥в  та
п≥дземними комун≥кац≥¤ми тощо;
     зайн¤т≥ с≥льськогосподарськими уг≥дд¤ми  (р≥лл¤,  багатор≥чн≥
насадженн¤,  с≥ножат≥,  пасовища,  надан≥  дл¤  потреб    л≥сового
господарства);
     зайн¤т≥  болотами  ≥  водоймами  в  межах  земельних  д≥л¤нок
л≥сового фонду, наданих дл¤ потреб л≥сового господарства.
     ¬≥днесенн¤ земельних д≥л¤нок до складу земель л≥сового фонду,
визначенн¤ њх меж провадитьс¤ в  пор¤дку, встановленому  земельним
законодавством.

     —татт¤ 6. ¬ласн≥сть на л≥си

     ”с≥ л≥си в ”крањн≥ Ї власн≥стю держави.
     ¬≥д  ≥мен≥  держави  л≥сами  розпор¤джаЇтьс¤  ¬ерховна   –ада
”крањни.
     ¬ерховна –ада  ”крањни  делегуЇ  в≥дпов≥дним  –адам  народних
депутат≥в своњ повноваженн¤ щодо розпор¤дженн¤  л≥сами,  визначен≥
цим  одексом та ≥ншими актами законодавства.
     –ади народних депутат≥в в  межах  своЇњ  компетенц≥њ  надають
земельн≥  д≥л¤нки  л≥сового  фонду  у  пост≥йне  користуванн¤  або
вилучають њх в пор¤дку, визначеному «емельним   та  цим
кодексами.
     Ќаданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду   у    тимчасове
користуванн¤ провадитьс¤ без њх вилученн¤ у пост≥йних користувач≥в
у пор¤дку, визначеному цим  одексом.

     —татт¤ 7. Ћ≥сов≥ ресурси

     Ћ≥совими ресурсами Ї деревина, техн≥чна ≥ л≥карська сировина,
кормов≥, харчов≥ та ≥нш≥ продукти л≥су,  що  використовуютьс¤  дл¤
задоволенн¤ потреб населенн¤ ≥ виробництва.
     Ћ≥сов≥ ресурси  за  своњм  значенн¤м  под≥л¤ютьс¤  на  л≥сов≥
ресурси державного ≥ м≥сцевого значенн¤.
     ƒо л≥сових ресурс≥в державного значенн¤ належать деревина в≥д
рубок головного користуванн¤ ≥ живиц¤.
     ƒо  л≥сових  ресурс≥в  м≥сцевого  значенн¤  належать   л≥сов≥
ресурси, не в≥днесен≥ до ресурс≥в державного значенн¤.

     —татт¤ 8.  орисн≥ властивост≥ л≥с≥в

      орисними властивост¤ми л≥с≥в Ї њх здатн≥сть зменшувати вплив
негативних природних ¤вищ, захищати грунти в≥д ероз≥њ,  регулювати
ст≥к  води,  попереджувати  забрудненн¤  навколишнього  природного
середовища ≥ очищати його, спри¤ти оздоровленню населенн¤ та  його
естетичному вихованню.

     —татт¤ 9.  ористуванн¤ земельними д≥л¤нками л≥сового фонду

      ористуванн¤ земельними д≥л¤нками л≥сового  фонду  може  бути
пост≥йним або тимчасовим.
     ”  пост≥йне  користуванн¤  земельн≥  д≥л¤нки  л≥сового  фонду
надаютьс¤ спец≥ал≥зованим л≥согосподарським  п≥дприЇмствам,  ≥ншим
п≥дприЇмствам,  установам,  орган≥зац≥¤м,    у    ¤ких    створено
спец≥ал≥зован≥ п≥дрозд≥ли (дал≥ - пост≥йн≥  л≥сокористувач≥),  дл¤
веденн¤  л≥сового  господарства,  а   також    дл¤    спец≥ального
використанн¤ л≥сових ресурс≥в, потреб  мисливського  господарства,
культурно-оздоровчих, рекреац≥йних, спортивних ≥ туристичних ц≥лей
та проведенн¤ науково-досл≥дних роб≥т в пор¤дку, передбаченому цим
 одексом.
     ” пост≥йне користуванн¤  дл¤  ц≥Їњ  ж  мети  окрем≥  земельн≥
д≥л¤нки л≥сового фонду площею до п'¤ти гектар≥в, ¤кщо вони вход¤ть
до складу уг≥дь сел¤нських (фермерських) господарств, можуть також
надаватис¤ громад¤нам ≥з спец≥альною п≥дготовкою.
     ѕраво пост≥йного користуванн¤ земельними  д≥л¤нками  л≥сового
фонду  посв≥дчуЇтьс¤  державним  актом   на    право    пост≥йного
користуванн¤ землею.
     ”  тимчасове  користуванн¤  за  погодженн¤м   з    пост≥йними
л≥сокористувачами  земельн≥  д≥л¤нки   л≥сового    фонду    можуть
надаватис¤  п≥дприЇмствам,  установам,  орган≥зац≥¤м,  об'Їднанн¤м
громад¤н, рел≥г≥йним орган≥зац≥¤м, громад¤нам  ”крањни,  ≥ноземним
юридичним особам та громад¤нам (дал≥ - тимчасов≥  л≥сокористувач≥)
дл¤  спец≥ального   використанн¤    л≥сових    ресурс≥в,    потреб
мисливського  господарства,  культурно-оздоровчих,   рекреац≥йних,
спортивних ≥ туристичних  ц≥лей  та  проведенн¤  науково-досл≥дних
роб≥т.
     “имчасове користуванн¤ земельними  д≥л¤нками  л≥сового  фонду
може бути: короткостроковим - до трьох рок≥в  ≥  довгостроковим  -
в≥д трьох до двадц¤ти п'¤ти рок≥в.
     ѕраво тимчасового користуванн¤ земельними д≥л¤нками  л≥сового
фонду оформл¤Їтьс¤ договором.
     ‘орма договору на право тимчасового  користуванн¤  земельними
д≥л¤нками л≥сового фонду, в тому числ≥ на умовах оренди, ≥ пор¤док
його реЇстрац≥њ встановлюютьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     —татт¤ 10. ќренда земельних д≥л¤нок л≥сового фонду

     ” тимчасове  користуванн¤  земельн≥  д≥л¤нки  л≥сового  фонду
можуть надаватис¤ на умовах оренди.
     ”мови  оренди  визначаютьс¤  за  угодою  стор≥н  у  договор≥.
ќрендар  маЇ  переважне  право  на  поновленн¤  договору    оренди
земельних д≥л¤нок л≥сового фонду п≥сл¤ зак≥нченн¤ строку його д≥њ.

     —татт¤ 11.  омпетенц≥¤ ¬ерховноњ –ади ”крањни у галуз≥
                регулюванн¤ л≥сових в≥дносин

     ƒо  в≥данн¤  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни  у  галуз≥  регулюванн¤
л≥сових в≥дносин належить:
     1) законодавче регулюванн¤ л≥сових в≥дносин;
     2) розпор¤дженн¤ л≥совим фондом;
     3) визначенн¤ основних напр¤м≥в державноњ пол≥тики  у  галуз≥
охорони, захисту, використанн¤ та в≥дтворенн¤ л≥с≥в;
     4) визначенн¤ повноважень –ад народних  депутат≥в  ≥  орган≥в
державноњ виконавчоњ  влади  щодо  орган≥зац≥њ  охорони,  захисту,
використанн¤ та в≥дтворенн¤ л≥с≥в;
     5) вир≥шенн¤  ≥нших  питань  у   галуз≥  регулюванн¤  л≥сових
в≥дносин.

     —татт¤ 12.  омпетенц≥¤ ¬ерховноњ –ади –еспубл≥ки  рим у
                галуз≥ регулюванн¤ л≥сових в≥дносин

     ƒо  в≥данн¤  ¬ерховноњ  –ади  –еспубл≥ки   рим    у    галуз≥
регулюванн¤ л≥сових в≥дносин на њњ територ≥њ належить:
     1) розпор¤дженн¤ л≥совим фондом в≥дпов≥дно до  цього   одексу
та ≥нших акт≥в законодавства;
     2) розробка ≥ вдосконаленн¤ л≥сового законодавства –еспубл≥ки
 рим;
     3) зд≥йсненн¤ контролю за охороною,  захистом,  використанн¤м
та в≥дтворенн¤м л≥с≥в;
     4)  наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  за   межами
населених пункт≥в у  пост≥йне  користуванн¤  та  припиненн¤  права
користуванн¤ ними;
     5)  наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  за   межами
населених  пункт≥в  у  тимчасове  користуванн¤   дл¤    проведенн¤
науково-досл≥дних роб≥т та припиненн¤ права користуванн¤ ними;
     6) наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  у  тимчасове
користуванн¤ дл¤ потреб мисливського  господарства  та  припиненн¤
права користуванн¤ ними;
     7)  вир≥шенн¤  ≥нших  питань  у  галуз≥  регулюванн¤  л≥сових
в≥дносин у межах своЇњ компетенц≥њ.
     «аконодавч≥ акти –еспубл≥ки  рим у галуз≥ регулюванн¤ л≥сових
в≥дносин не повинн≥ суперечити л≥совому законодавству ”крањни.

     —татт¤ 13.  омпетенц≥¤ обласних –ад народних депутат≥в
                у галуз≥ регулюванн¤ л≥сових в≥дносин

     ƒо  в≥данн¤  обласних  –ад  народних  депутат≥в   у    галуз≥
регулюванн¤ л≥сових в≥дносин на њх територ≥њ належить:
     1)  наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  за   межами
населених пункт≥в у  пост≥йне  користуванн¤  та  припиненн¤  права
користуванн¤ ними;
     2)  розробка  та  орган≥зац≥¤  виконанн¤  обласних    програм
розвитку л≥сового господарства ≥ використанн¤ л≥сових ресурс≥в;
     3) зд≥йсненн¤ контролю за охороною,  захистом,  використанн¤м
та в≥дтворенн¤м л≥с≥в;
     4) в≥днесенн¤  л≥с≥в  до  категор≥й  захисност≥  у  випадках,
передбачених частиною другою статт≥ 40 цього  одексу;
     5) под≥л л≥с≥в за розр¤дами  такс  в  пор¤дку,  встановленому
законодавством;
     6) забезпеченн¤ зд≥йсненн¤ заход≥в  щодо  охорони  ≥  захисту
л≥с≥в, л≥кв≥дац≥њ л≥сових пожеж, а також заборона в≥дв≥данн¤ л≥с≥в
населенн¤м, в'њзду до них транспортних засоб≥в  у  пер≥од  високоњ
пожежноњ небезпеки в пор¤дку, передбаченому законодавством;
     7) орган≥зац≥¤ благоустрою земельних д≥л¤нок л≥сового фонду ≥
культурно-побутового обслуговуванн¤ в≥дпочиваючих у л≥сах  зелених
зон та ≥нших л≥сах, що використовуютьс¤ дл¤  цих  ц≥лей,  а  також
заборона в раз≥ потреби використанн¤ окремих л≥сових ресурс≥в;
     8)  наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  за   межами
населених пункт≥в у тимчасове користуванн¤ дл¤ загот≥вл≥  деревини
шл¤хом  рубок  головного  користуванн¤  ≥    живиц≥,    проведенн¤
науково-досл≥дних роб≥т та припиненн¤ права користуванн¤ ними;
     9) наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  у  тимчасове
користуванн¤ дл¤ потреб мисливського  господарства  та  припиненн¤
права користуванн¤ ними;
     10) вир≥шенн¤  ≥нших  питань  у  галуз≥  регулюванн¤  л≥сових
в≥дносин у межах своЇњ компетенц≥њ.


     —татт¤ 14.  омпетенц≥¤ районних –ад народних депутат≥в
                у галуз≥ регулюванн¤ л≥сових в≥дносин

     ƒо  в≥данн¤  районних  –ад  народних  депутат≥в   у    галуз≥
регулюванн¤ л≥сових в≥дносин на в≥дпов≥дн≥й територ≥њ належить:
     1) зд≥йсненн¤ контролю за охороною,  захистом,  використанн¤м
та в≥дтворенн¤м л≥с≥в;
     2) забезпеченн¤ зд≥йсненн¤ заход≥в  щодо  охорони  ≥  захисту
л≥с≥в, л≥кв≥дац≥њ л≥сових пожеж, а також заборона в≥дв≥данн¤ л≥с≥в
населенн¤м, в'њзду до них транспортних засоб≥в  у  пер≥од  високоњ
пожежноњ небезпеки в пор¤дку, передбаченому законодавством;
     3) орган≥зац≥¤ благоустрою земельних д≥л¤нок л≥сового фонду ≥
культурно-побутового обслуговуванн¤ в≥дпочиваючих у л≥сах  зелених
зон та ≥нших л≥сах, що використовуютьс¤ дл¤ цих ц≥лей;
     4) наданн¤   земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  за   межами
населених    пункт≥в    у    тимчасове     користуванн¤        дл¤
культурно-оздоровчих, рекреац≥йних, спортивних ≥ туристичних ц≥лей
та припиненн¤ права користуванн¤ ними;
     5) вир≥шенн¤   ≥нших  питань  у  галуз≥  регулюванн¤  л≥сових
в≥дносин у межах своЇњ компетенц≥њ.

     —татт¤ 15.  омпетенц≥¤ м≥ських –ад народних депутат≥в
                у галуз≥ регулюванн¤ л≥сових в≥дносин

     ƒо  в≥данн¤  м≥ських  –ад  народних  депутат≥в    у    галуз≥
регулюванн¤ л≥сових в≥дносин на њх територ≥њ належить:
     1)  наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  у  пост≥йне
користуванн¤ та припиненн¤ права користуванн¤ ними;
     2) наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  у  тимчасове
користуванн¤  дл¤  спец≥ального  використанн¤  л≥сових   ресурс≥в,
культурно-оздоровчих,  рекреац≥йних,  спортивних  ≥    туристичних
ц≥лей, проведенн¤  науково-досл≥дних  роб≥т  та  припиненн¤  права
користуванн¤ ними;
     3) зд≥йсненн¤ контролю за охороною,  захистом,  використанн¤м
та в≥дтворенн¤м л≥с≥в;
     4) забезпеченн¤ зд≥йсненн¤ заход≥в  щодо  охорони  ≥  захисту
л≥с≥в,  л≥кв≥дац≥њ  л≥сових  пожеж,  залученн¤  дл¤  њх    гас≥нн¤
протипожежноњ  техн≥ки,  а  також  заборона    в≥дв≥данн¤    л≥с≥в
населенн¤м ≥ в'њзду до них транспортних засоб≥в у  пер≥од  високоњ
пожежноњ небезпеки в пор¤дку, передбаченому законодавством;
     5) орган≥зац≥¤ благоустрою земельних д≥л¤нок л≥сового фонду ≥
культурно-побутового обслуговуванн¤ в≥дпочиваючих у л≥сах  зелених
зон та ≥нших л≥сах, що використовуютьс¤ дл¤ цих ц≥лей;
     6)  вир≥шенн¤  ≥нших  питань  у  галуз≥  регулюванн¤  л≥сових
в≥дносин у межах своЇњ компетенц≥њ.

     —татт¤ 16.  омпетенц≥¤ селищних ≥ с≥льських –ад народних
                депутат≥в у галуз≥ регулюванн¤ л≥сових в≥дносин

     ƒо в≥данн¤ селищних ≥  с≥льських  –ад  народних  депутат≥в  у
галуз≥ регулюванн¤ л≥сових в≥дносин на њх територ≥њ належить:
     1)  наданн¤  земельних  д≥л¤нок  л≥сового  фонду  у  пост≥йне
користуванн¤ в межах селищ ≥ с≥л та припиненн¤ права  користуванн¤
ними;
     2) наданн¤ в межах селищ ≥  с≥л  земельних  д≥л¤нок  л≥сового
фонду  у  тимчасове  користуванн¤  дл¤  спец≥ального  використанн¤
л≥сових ресурс≥в, культурно-оздоровчих, рекреац≥йних, спортивних ≥
туристичних ц≥лей, проведенн¤ науково-досл≥дних роб≥т, а також  за
њх межами дл¤ загот≥вл≥ другор¤дних л≥сових матер≥ал≥в, зд≥йсненн¤
поб≥чних л≥сових користувань та припиненн¤ права користуванн¤ цими
д≥л¤нками;
     3) зд≥йсненн¤   заход≥в  щодо  охорони  ≥   захисту    л≥с≥в,
л≥кв≥дац≥њ л≥сових пожеж, залученн¤ дл¤ њх  гас≥нн¤  протипожежноњ
техн≥ки, а також заборона в≥дв≥данн¤ л≥с≥в населенн¤м ≥ в'њзду  до
них транспортних засоб≥в у пер≥од  високоњ  пожежноњ  небезпеки  в
пор¤дку, передбаченому законодавством.
     4) орган≥зац≥¤ благоустрою земельних д≥л¤нок л≥сового фонду ≥
культурно-побутового обслуговуванн¤ в≥дпочиваючих у л≥сах  зелених
зон та ≥нших л≥сах, що використовуютьс¤ дл¤ цих ц≥лей;
     5) вир≥шенн¤   ≥нших  питань  у  галуз≥  регулюванн¤  л≥сових
в≥дносин у межах своЇњ компетенц≥њ.

     —татт¤ 17. ”часть громад¤н та њх об'Їднань, громадських
                ком≥тет≥в ≥ рад самовр¤дуванн¤ у зд≥йсненн≥
                заход≥в щодо охорони, захисту, використанн¤
                та в≥дтворенн¤ л≥с≥в

     √ромад¤ни  та  њх  об'Їднанн¤,  громадськ≥  ком≥тети  ≥  ради
самовр¤дуванн¤ мають право у встановленому пор¤дку брати участь  у
розгл¤д≥  –адами  народних  депутат≥в   питань,    пов'¤заних    з
використанн¤м л≥сового  фонду,  а  також  спри¤ти  –адам  народних
депутат≥в ≥ спец≥ально уповноваженим органам державноњ  виконавчоњ
влади у зд≥йсненн≥ заход≥в щодо охорони, захисту, використанн¤  та
в≥дтворенн¤ л≥с≥в.




    



Hosted by uCoz