|
–озд≥л IV ѕќ¬≤“–яЌ≤ —”ƒЌј —татт¤ 15. ласиф≥кац≥¤ пов≥тр¤них суден ѕов≥тр¤н≥ судна под≥л¤ютьс¤ на державн≥, цив≥льн≥ ≥ експериментальн≥. ѕов≥тр¤не судно - це л≥тальний апарат, що тримаЇтьс¤ в атмосфер≥ за рахунок його взаЇмод≥њ з пов≥тр¤м, в≥дм≥нноњ в≥д взаЇмод≥њ з пов≥тр¤м, в≥дбитим в≥д земноњ поверхн≥, ≥ здатний маневрувати в тривим≥рному простор≥. ѕов≥тр¤не судно Ї державним, ¤кщо воно використовуЇтьс¤ на в≥йськов≥й, митн≥й, прикордонн≥й та м≥л≥цейськ≥й службах ≥ зареЇстровано у реЇстр≥ державних пов≥тр¤них суден. ѕов≥тр¤не судно Ї цив≥льним, ¤кщо воно зареЇстровано у державному реЇстр≥ цив≥льних пов≥тр¤них суден. ѕов≥тр¤не судно Ї експериментальним, ¤кщо воно призначене дл¤ проведенн¤ випробувань, досл≥дно-конструкторських ≥ науково-досл≥дних роб≥т. ≈кспериментальне пов≥тр¤не судно до реЇстр≥в не заноситьс¤. —татт¤ 16. —ертиф≥кац≥¤ типу цив≥льного пов≥тр¤ного судна ÷ив≥льне пов≥тр¤не судно новоњ конструкц≥њ (нового типу) повинно бути сертиф≥ковано на в≥дпов≥дн≥сть його д≥ючим в ”крањн≥ нормам льотноњ придатност≥ ≥ мати сертиф≥кат типу. —ертиф≥кат типу видаЇ державний орган з питань сертиф≥кац≥њ та реЇстрац≥њ. ¬ласником сертиф≥ката типу Ї розробник пов≥тр¤ного судна. ” раз≥ зм≥ни затвердженоњ конструкц≥њ типу (типовоњ конструкц≥њ) пов≥тр¤ного судна або зм≥ни його експлуатац≥йно-техн≥чноњ документац≥њ, ¤к≥ впливають на льотну придатн≥сть, цей тип пов≥тр¤ного судна повинен пройти додаткову сертиф≥кац≥ю ≥ одержати доповненн¤ до сертиф≥ката типу. —ертиф≥кац≥¤ цив≥льних пов≥тр¤них суден, а також контроль за њх в≥дпов≥дн≥стю нормам льотноњ придатност≥ зд≥йснюЇтьс¤ за правилами сертиф≥кац≥њ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни. —ертиф≥кат типу може бути анульовано або його д≥ю може бути тимчасово припинено державним органом, що його видав, у раз≥ ви¤вленн¤ недол≥к≥в, ¤к≥ загрожують безпец≥ польот≥в. —татт¤ 17. —ертиф≥кац≥¤ екземпл¤ра цив≥льного пов≥тр¤ного судна ожний виготовлений в ”крањн≥ екземпл¤р цив≥льного пов≥тр¤ного судна повинен бути сертиф≥кований на в≥дпов≥дн≥сть його конструкц≥њ, характеристик та експлуатац≥йно-техн≥чноњ документац≥њ вимогам, передбаченим правилами сертиф≥кац≥њ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни. ѕ≥сл¤ реЇстрац≥њ пов≥тр¤ного судна в державному реЇстр≥ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни власник такого судна повинен отримати в державному орган≥ з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ в≥дпов≥дне посв≥дченн¤ (сертиф≥кат) про придатн≥сть його до виконанн¤ польот≥в ¤к бортовий документ. ƒержавний орган з питань сертиф≥кац≥њ та реЇстрац≥њ може делегувати право на видачу та продовженн¤ строку д≥њ посв≥дченн¤ про придатн≥сть екземпл¤ра пов≥тр¤ного судна до польот≥в ≥ншим державним та в≥домчим органам у пор¤дку, передбаченому правилами сертиф≥кац≥њ. —татт¤ 18. —ертиф≥кац≥¤ цив≥льних пов≥тр¤них суден, що ≥мпортуютьс¤ в ”крањну ÷ив≥льне пов≥тр¤не судно, що ≥мпортуЇтьс¤ в ”крањну, може бути допущено до експлуатац≥њ, ¤кщо буде встановлено, що воно в≥дпов≥даЇ нац≥ональним вимогам держави-виготовлювача та додатковим техн≥чним умовам ”крањни в частин≥ льотноњ придатност≥ ≥ тим самим забезпечуЇ в≥дпов≥дн≥сть типу пов≥тр¤ного судна, що ≥мпортуЇтьс¤ в ”крањну, д≥ючим в ”крањн≥ нормам льотноњ придатност≥. ѕор¤док розробки, схваленн¤ ≥ перев≥рки виконанн¤ додаткових техн≥чних умов дл¤ сертиф≥кац≥њ пов≥тр¤ного судна, що ≥мпортуЇтьс¤ в ”крањну, пор¤док видач≥ сертиф≥ката типу ≥ посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в на пов≥тр¤не судно, що ≥мпортуЇтьс¤ в ”крањну, встановлюЇтьс¤ правилами сертиф≥кац≥њ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни. —татт¤ 19. —ертиф≥кац≥¤ планер≥в, дельтаплан≥в, надлегких л≥тальних апарат≥в, ≥нших пов≥тр¤них суден спортивного призначенн¤, пов≥тр¤них суден аматорськоњ конструкц≥њ, аеростатичних апарат≥в та допом≥жних пристроњв, що впливають на безпеку польот≥в —ертиф≥кац≥¤ планер≥в, дельтаплан≥в, надлегких л≥тальних апарат≥в, ≥нших пов≥тр¤них суден спортивного призначенн¤, пов≥тр¤них суден аматорськоњ конструкц≥њ, аеростатичних апарат≥в та допом≥жних пристроњв, що впливають на безпеку польот≥в, зд≥йснюЇтьс¤ органом чи установою, ¤ким це право делеговано державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ, за участю розробника зазначених пов≥тр¤них суден ≥ в≥дпов≥дних федерац≥й та асоц≥ац≥й. ¬идача посв≥дчень (сертиф≥кат≥в) з метою засв≥дченн¤ льотноњ придатност≥, а також контроль за п≥дтриманн¤м льотноњ придатност≥ в процес≥ експлуатац≥њ зд≥йснюютьс¤ у пор¤дку, передбаченому правилами сертиф≥кац≥њ зазначених у ц≥й статт≥ пов≥тр¤них суден, що ввод¤тьс¤ в д≥ю державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ пов≥тр¤них суден. —татт¤ 20. —ертиф≥кац≥¤ цив≥льних пов≥тр¤них суден, що експортуютьс¤ з ”крањни ѕор¤док проведенн¤ випробувань ≥ сертиф≥кац≥њ цив≥льного пов≥тр¤ного судна, що експортуЇтьс¤ з ”крањни, а також видач≥ експортного посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в та ≥нших сертиф≥кац≥йних документ≥в встановлюЇтьс¤ правилами сертиф≥кац≥њ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни. —татт¤ 21. ¬изнанн¤ посв≥дченн¤ (сертиф≥ката) льотноњ придатност≥ до польот≥в ≥ноземного пов≥тр¤ного судна ѕосв≥дченн¤ (сертиф≥кат) про придатн≥сть до польот≥в ≥ноземного пов≥тр¤ного судна визнаЇтьс¤ в ”крањн≥ д≥йсним за умови, коли вимоги, в≥дпов≥дно до ¤ких такий сертиф≥кат видано або в≥дпов≥дно до ¤ких йому надано юридичну силу державою його реЇстрац≥њ, в≥дпов≥дають встановленим ”крањною вимогам. —татт¤ 22. «абезпеченн¤ льотноњ придатност≥ пов≥тр¤них суден в≥йськовоњ ав≥ац≥њ ѕов≥тр¤не судно в≥йськовоњ ав≥ац≥њ повинно бути перев≥рено на в≥дпов≥дн≥сть його вимогам безпеки польот≥в. –≥вень льотноњ придатност≥ пов≥тр¤ного судна в≥йськовоњ ав≥ац≥њ повинен бути не нижчим за р≥вень льотноњ придатност≥, встановлений державою дл¤ цього класу пов≥тр¤них суден. —татт¤ 23. јвторський нагл¤д за дотриманн¤м ≥ збереженн¤м льотноњ придатност≥ при виробництв≥, експлуатац≥њ та ремонт≥ пов≥тр¤ного судна —ер≥йне виробництво, експлуатац≥¤ та ремонт пов≥тр¤них суден виконуютьс¤ п≥д авторським нагл¤дом розробника пов≥тр¤ного судна з метою дотриманн¤ ≥ збереженн¤ льотноњ придатност≥. —татт¤ 24. ѕередача прав розробника ав≥ац≥йноњ техн≥ки ≥нш≥й юридичн≥й особ≥ ѕрава розробника ав≥ац≥йноњ техн≥ки разом з сертиф≥катом типу чи р≥внозначним документом, а також обов'¤зки з авторського нагл¤ду за дотриманн¤м ≥ збереженн¤м льотноњ придатност≥ при виробництв≥, ремонт≥ та експлуатац≥њ ав≥ац≥йноњ техн≥ки можуть бути передан≥ ≥нш≥й юридичн≥й особ≥ т≥льки за погодженн¤м з розробником та п≥сл¤ затвердженн¤ державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ѕри цьому державний орган з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ повинен переконатис¤, що всю необх≥дну ≥нформац≥ю, включаючи дан≥ про проект типу, передано правонаступнику ≥ в≥н може належним чином використати ц≥ дан≥ дл¤ дотриманн¤ ≥ збереженн¤ льотноњ придатност≥ ав≥ац≥йноњ техн≥ки. —татт¤ 25. –еЇстрац≥¤ пов≥тр¤них суден ÷ив≥льн≥ пов≥тр¤н≥ судна п≥дл¤гають обов'¤зков≥й реЇстрац≥њ ≥ можуть бути зареЇстрован≥ т≥льки в одн≥й держав≥. ÷ив≥льному пов≥тр¤ному судну, занесеному до державного реЇстру пов≥тр¤них суден ”крањни, видаЇтьс¤ реЇстрац≥йне посв≥дченн¤, що Ї фактом визнанн¤ його нац≥ональноњ належност≥. « моменту занесенн¤ пов≥тр¤ного судна до державного реЇстру пов≥тр¤них суден ”крањни вс≥ записи, зроблен≥ ран≥ше стосовно цього пов≥тр¤ного судна у реЇстрах пов≥тр¤них суден ≥нших держав, не визнаютьс¤ ”крањною. “аким же чином не визнаЇтьс¤ ”крањною занесенн¤ пов≥тр¤ного судна ”крањни до реЇстру пов≥тр¤них суден ≥ншоњ держави, ¤кщо це пов≥тр¤не судно не виключено з державного реЇстру пов≥тр¤них суден ”крањни. ÷ив≥льн≥ пов≥тр¤н≥ судна п≥дл¤гають перереЇстрац≥њ у державному реЇстр≥ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни у раз≥ зм≥ни власника пов≥тр¤ного судна, а також в ≥нших випадках, передбачених правилами реЇстрац≥њ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни. ѕравила реЇстрац≥њ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни розробл¤ютьс¤ та ввод¤тьс¤ в д≥ю державним органом з питань сертиф≥кац≥њ та реЇстрац≥њ. –еЇстрац≥ю планер≥в, дельтаплан≥в, надлегких л≥тальних апарат≥в, ≥нших пов≥тр¤них суден спортивного призначенн¤, пов≥тр¤них суден аматорськоњ конструкц≥њ, аеростатичних апарат≥в, а також видачу посв≥дчень про њх реЇстрац≥ю зд≥йснюЇ державний орган чи установа, ¤ким це право делеговано державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ƒержавн≥ пов≥тр¤н≥ судна п≥дл¤гають реЇстрац≥њ у реЇстр≥ державних пов≥тр¤них суден ”крањни. ѕравила реЇстрац≥њ державних пов≥тр¤них суден ”крањни встановлюЇ ћ≥н≥стерство оборони ”крањни. —татт¤ 26. ¬иключенн¤ пов≥тр¤ного судна з реЇстру ѕов≥тр¤не судно виключаЇтьс¤ з в≥дпов≥дного державного реЇстру пов≥тр¤них суден у раз≥: зн¤тт¤ пов≥тр¤ного судна з експлуатац≥њ; передач≥ пов≥тр¤ного судна належним чином ≥нш≥й держав≥, ≥ноземн≥й юридичн≥й чи ф≥зичн≥й особ≥. ѕри виключенн≥ пов≥тр¤ного судна з в≥дпов≥дного державного реЇстру пов≥тр¤них суден ”крањни реЇстрац≥йне посв≥дченн¤ втрачаЇ силу. —татт¤ 27. ƒопуск пов≥тр¤них суден до експлуатац≥њ ÷ив≥льне пов≥тр¤не судно, ¤ке маЇ сертиф≥кат типу, допускаЇтьс¤ до експлуатац≥њ, ¤кщо воно зареЇстровано у державному реЇстр≥ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни ≥ маЇ посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в, видане державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ пов≥тр¤них суден ”крањни або ≥ншоњ держави, ¤кщо вимоги, на п≥дстав≥ ¤ких було видано це посв≥дченн¤, в≥дпов≥дають вимогам, встановленим в ”крањн≥. ÷ив≥льне пов≥тр¤не судно, ¤ке не маЇ сертиф≥ката типу, але було в експлуатац≥њ до введенн¤ в д≥ю ѕов≥тр¤ного кодексу ”крањни, заноситьс¤ до державного реЇстру ”крањни ≥ допускаЇтьс¤ до експлуатац≥њ на п≥дстав≥ д≥ючого посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в або посв≥дченн¤, виданого державним органом ”крањни з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ƒержавне транспортне пов≥тр¤не судно, що було розроблене зг≥дно з техн≥чними вимогами ћ≥н≥стерства оборони ”крањни до введенн¤ в д≥ю ѕов≥тр¤ного кодексу ”крањни, може бути допущено до експлуатац≥њ в цив≥льн≥й ав≥ац≥њ ”крањни дл¤ перевезенн¤ вантаж≥в ≥ виконанн¤ ав≥ац≥йних роб≥т ≥ занесено до державного реЇстру цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни, ¤кщо воно: в≥дпов≥даЇ техн≥чним вимогам безпеки польот≥в ¬≥йськово-ѕов≥тр¤них —ил, ¤к≥ д≥¤ли на час њх розробки; маЇ висновки розробника та експерт≥в, призначених державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ, про можлив≥сть безпечноњ експлуатац≥њ у цив≥льн≥й ав≥ац≥њ; маЇ посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в, видане державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ƒержавне транспортне пов≥тр¤не судно, тип ¤кого було допущено до експлуатац≥њ в цив≥льн≥й ав≥ац≥њ до введенн¤ в д≥ю ѕов≥тр¤ного кодексу ”крањни, заноситьс¤ до державного реЇстру цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни ≥ може бути допущено до експлуатац≥њ на п≥дстав≥ д≥ючого посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в або посв≥дченн¤, виданого державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ≈кспериментальне пов≥тр¤не судно може бути допущено до експлуатац≥њ дл¤ задоволенн¤ потреб народного господарства ”крањни за на¤вност≥: висновк≥в розробника судна ≥ експерт≥в, призначених державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ, про можлив≥сть безпечноњ експлуатац≥њ його при виконанн≥ польот≥в; р≥шенн¤ ”р¤ду ”крањни про використанн¤ експериментального судна у цив≥льн≥й ав≥ац≥њ ”крањни; посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в, виданого державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ѕ≥дтриманн¤ кожного пов≥тр¤ного судна в процес≥ експлуатац≥њ у стан≥, що в≥дпов≥даЇ вимогам норм льотноњ придатност≥ або ≥ншим, що поширюютьс¤ на це пов≥тр¤не судно, вимогам безпеки польот≥в, покладаЇтьс¤ на експлуатанта пов≥тр¤ного судна. ƒержавний орган з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ може заборонити експлуатац≥ю пов≥тр¤ного судна у випадках: в≥дсутност≥ посв≥дченн¤ (сертиф≥ката) про придатн≥сть до польот≥в; простроченн¤ посв≥дченн¤ (сертиф≥ката) про придатн≥сть до польот≥в; експлуатац≥њ пов≥тр¤ного судна за межами обмежень, встановлених порадником з льотноњ експлуатац≥њ пов≥тр¤ного судна. —татт¤ 28. ѕозначенн¤, що нанос¤тьс¤ на цив≥льн≥ пов≥тр¤н≥ судна Ќа зовн≥шню поверхню цив≥льних пов≥тр¤них суден повинн≥ бути нанесен≥ державний ≥ реЇстрац≥йний розп≥знавальн≥ знаки. ƒопускаЇтьс¤ також нанесенн¤ на пов≥тр¤не судно додаткових знак≥в (символ≥в, напис≥в, емблем та ≥н.) за погодженн¤м з державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ѕравила нанесенн¤ знак≥в на пов≥тр¤не судно встановлюютьс¤ державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ѕольоти пов≥тр¤ного судна, ¤ке не маЇ державного ≥ реЇстрац≥йного знак≥в, заборон¤ютьс¤, кр≥м польот≥в експериментальних ≥ випробувальних пов≥тр¤них суден, що виконуютьс¤ зг≥дно з правилами проведенн¤ випробувальних польот≥в. —татт¤ 29. ѕозивний номер ≥ позивний рад≥осигнал цив≥льного пов≥тр¤ного судна ÷ив≥льному пов≥тр¤ному судну ”крањни, обладнаному засобами рад≥озв'¤зку, надаЇтьс¤ позивний номер ≥ позивний рад≥осигнал. ÷ив≥льним пов≥тр¤ним суднам, зазначеним у статт≥ 20, що обладнан≥ засобами рад≥озв'¤зку, надаЇтьс¤ позивний номер. —татт¤ 30. Ѕортова документац≥¤ пов≥тр¤ного судна Ќа цив≥льному пов≥тр¤ному судн≥ при виконанн≥ польот≥в повинн≥ бути: 1) реЇстрац≥йне посв≥дченн¤; 2) посв≥дченн¤ (сертиф≥кат) про придатн≥сть до польот≥в; 3) св≥доцтва про страхуванн¤: член≥в ек≥пажу ≥ ав≥ац≥йного персоналу, ¤кий перебуваЇ на борту; пов≥тр¤ного судна; в≥дпов≥дальност≥ щодо в≥дшкодуванн¤ збитк≥в, в тому числ≥ перед трет≥ми особами; 4) бортовий журнал пов≥тр¤ного судна; 5) порадник з льотноњ експлуатац≥њ пов≥тр¤ного судна; 6) дозв≥л на бортов≥ рад≥останц≥њ; 7) посв≥дченн¤ (сертиф≥кати) на вс≥х член≥в ек≥пажу; 8) при виконанн≥ м≥жнародних польот≥в - ≥нш≥ документи, передбачен≥ м≥жнародними правилами. —татт¤ 31. ѕередача пов≥тр¤ного судна в оренду ≥ноземному експлуатанту ѕор¤док ≥ правила здач≥ пов≥тр¤ного судна в оренду ≥ноземному експлуатанту регулюютьс¤ внутр≥шн≥м законодавством ”крањни, ¤кщо ≥нше не передбачено м≥жнародними угодами та договорами, учасником ¤ких Ї ”крањна. |