”становить в качестве домашней!




                         –озд≥л IV
                       ѕќ¬≤“–яЌ≤ —”ƒЌј

     —татт¤ 15.  ласиф≥кац≥¤ пов≥тр¤них суден

     ѕов≥тр¤н≥  судна  под≥л¤ютьс¤  на  державн≥,    цив≥льн≥    ≥
експериментальн≥.
     ѕов≥тр¤не  судно - це  л≥тальний  апарат,  що  тримаЇтьс¤   в
атмосфер≥ за рахунок його  взаЇмод≥њ  з  пов≥тр¤м,  в≥дм≥нноњ  в≥д
взаЇмод≥њ з пов≥тр¤м, в≥дбитим  в≥д  земноњ  поверхн≥,  ≥  здатний
маневрувати в тривим≥рному простор≥.
     ѕов≥тр¤не судно Ї державним, ¤кщо  воно  використовуЇтьс¤  на
в≥йськов≥й,  митн≥й,  прикордонн≥й  та  м≥л≥цейськ≥й  службах    ≥
зареЇстровано у реЇстр≥ державних пов≥тр¤них суден.
     ѕов≥тр¤не  судно  Ї  цив≥льним,  ¤кщо  воно  зареЇстровано  у
державному реЇстр≥ цив≥льних пов≥тр¤них суден.
     ѕов≥тр¤не судно Ї експериментальним, ¤кщо воно призначене дл¤
проведенн¤    випробувань,      досл≥дно-конструкторських        ≥
науково-досл≥дних  роб≥т.  ≈кспериментальне  пов≥тр¤не  судно   до
реЇстр≥в не заноситьс¤.

     —татт¤ 16. —ертиф≥кац≥¤ типу цив≥льного пов≥тр¤ного судна

     ÷ив≥льне пов≥тр¤не  судно  новоњ  конструкц≥њ  (нового  типу)
повинно бути сертиф≥ковано на в≥дпов≥дн≥сть його д≥ючим в  ”крањн≥
нормам льотноњ придатност≥ ≥ мати сертиф≥кат типу.
     —ертиф≥кат типу видаЇ державний орган з  питань  сертиф≥кац≥њ
та реЇстрац≥њ.
     ¬ласником сертиф≥ката типу Ї розробник пов≥тр¤ного судна.
     ”  раз≥  зм≥ни  затвердженоњ  конструкц≥њ    типу    (типовоњ
конструкц≥њ)    пов≥тр¤ного    судна    або      зм≥ни        його
експлуатац≥йно-техн≥чноњ документац≥њ,  ¤к≥  впливають  на  льотну
придатн≥сть, цей тип пов≥тр¤ного судна  повинен  пройти  додаткову
сертиф≥кац≥ю ≥ одержати доповненн¤ до сертиф≥ката типу.
     —ертиф≥кац≥¤ цив≥льних пов≥тр¤них суден, а також контроль  за
њх  в≥дпов≥дн≥стю  нормам  льотноњ  придатност≥  зд≥йснюЇтьс¤   за
правилами сертиф≥кац≥њ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни.
     —ертиф≥кат типу може бути анульовано або його д≥ю  може  бути
тимчасово припинено державним  органом,  що  його  видав,  у  раз≥
ви¤вленн¤ недол≥к≥в, ¤к≥ загрожують безпец≥ польот≥в.

     —татт¤ 17. —ертиф≥кац≥¤ екземпл¤ра цив≥льного
                пов≥тр¤ного судна

      ожний  виготовлений  в    ”крањн≥    екземпл¤р    цив≥льного
пов≥тр¤ного судна повинен  бути  сертиф≥кований  на  в≥дпов≥дн≥сть
його  конструкц≥њ,  характеристик   та    експлуатац≥йно-техн≥чноњ
документац≥њ  вимогам,   передбаченим    правилами    сертиф≥кац≥њ
цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни.
     ѕ≥сл¤  реЇстрац≥њ  пов≥тр¤ного  судна  в  державному  реЇстр≥
цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни власник  такого  судна  повинен
отримати в державному орган≥ з питань  сертиф≥кац≥њ  ≥  реЇстрац≥њ
в≥дпов≥дне  посв≥дченн¤  (сертиф≥кат)  про  придатн≥сть  його   до
виконанн¤ польот≥в ¤к бортовий документ.
     ƒержавний орган з  питань  сертиф≥кац≥њ  та  реЇстрац≥њ  може
делегувати право на видачу та продовженн¤ строку  д≥њ  посв≥дченн¤
про придатн≥сть екземпл¤ра пов≥тр¤ного  судна  до  польот≥в  ≥ншим
державним та в≥домчим органам у пор¤дку,  передбаченому  правилами
сертиф≥кац≥њ.

     —татт¤ 18. —ертиф≥кац≥¤ цив≥льних пов≥тр¤них суден,
                що ≥мпортуютьс¤ в ”крањну

     ÷ив≥льне  пов≥тр¤не  судно,  що  ≥мпортуЇтьс¤ в ”крањну, може
бути допущено до експлуатац≥њ,  ¤кщо  буде  встановлено,  що  воно
в≥дпов≥даЇ    нац≥ональним    вимогам   держави-виготовлювача   та
додатковим техн≥чним умовам ”крањни в частин≥ льотноњ  придатност≥
≥  тим  самим  забезпечуЇ в≥дпов≥дн≥сть типу пов≥тр¤ного судна, що
≥мпортуЇтьс¤  в  ”крањну,  д≥ючим   в   ”крањн≥   нормам   льотноњ
придатност≥.
     ѕор¤док розробки, схваленн¤ ≥ перев≥рки виконанн¤  додаткових
техн≥чних умов дл¤ сертиф≥кац≥њ пов≥тр¤ного судна, що ≥мпортуЇтьс¤
в ”крањну, пор¤док  видач≥  сертиф≥ката  типу  ≥  посв≥дченн¤  про
придатн≥сть до польот≥в на  пов≥тр¤не  судно,  що  ≥мпортуЇтьс¤  в
”крањну,  встановлюЇтьс¤    правилами    сертиф≥кац≥њ    цив≥льних
пов≥тр¤них суден ”крањни.


     —татт¤ 19. —ертиф≥кац≥¤ планер≥в, дельтаплан≥в, надлегких
                л≥тальних апарат≥в, ≥нших пов≥тр¤них суден
                спортивного призначенн¤, пов≥тр¤них суден
                аматорськоњ конструкц≥њ, аеростатичних апарат≥в
                та допом≥жних пристроњв, що впливають на
                безпеку польот≥в

     —ертиф≥кац≥¤  планер≥в,  дельтаплан≥в,  надлегких   л≥тальних
апарат≥в,  ≥нших  пов≥тр¤них  суден    спортивного    призначенн¤,
пов≥тр¤них суден аматорськоњ конструкц≥њ,  аеростатичних  апарат≥в
та  допом≥жних  пристроњв,  що  впливають  на  безпеку   польот≥в,
зд≥йснюЇтьс¤  органом  чи  установою,  ¤ким  це  право  делеговано
державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥  реЇстрац≥њ,  за  участю
розробника зазначених пов≥тр¤них суден ≥ в≥дпов≥дних федерац≥й  та
асоц≥ац≥й.
     ¬идача посв≥дчень (сертиф≥кат≥в) з метою засв≥дченн¤  льотноњ
придатност≥, а також контроль за п≥дтриманн¤м льотноњ  придатност≥
в  процес≥  експлуатац≥њ  зд≥йснюютьс¤  у  пор¤дку,  передбаченому
правилами сертиф≥кац≥њ зазначених у ц≥й статт≥  пов≥тр¤них  суден,
що ввод¤тьс¤ в д≥ю  державним  органом  з  питань  сертиф≥кац≥њ  ≥
реЇстрац≥њ пов≥тр¤них суден.

     —татт¤ 20. —ертиф≥кац≥¤ цив≥льних пов≥тр¤них суден,
                що експортуютьс¤ з ”крањни

     ѕор¤док  проведенн¤  випробувань  ≥  сертиф≥кац≥њ  цив≥льного
пов≥тр¤ного судна, що експортуЇтьс¤  з  ”крањни,  а  також  видач≥
експортного посв≥дченн¤  про  придатн≥сть  до  польот≥в  та  ≥нших
сертиф≥кац≥йних документ≥в встановлюЇтьс¤  правилами  сертиф≥кац≥њ
цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни.

     —татт¤ 21. ¬изнанн¤  посв≥дченн¤ (сертиф≥ката) льотноњ
                придатност≥ до польот≥в ≥ноземного пов≥тр¤ного
                судна

     ѕосв≥дченн¤  (сертиф≥кат)  про  придатн≥сть    до    польот≥в
≥ноземного пов≥тр¤ного  судна  визнаЇтьс¤  в  ”крањн≥  д≥йсним  за
умови, коли вимоги, в≥дпов≥дно до ¤ких такий сертиф≥кат видано або
в≥дпов≥дно до  ¤ких   йому  надано  юридичну  силу  державою  його
реЇстрац≥њ, в≥дпов≥дають встановленим ”крањною вимогам.

     —татт¤ 22. «абезпеченн¤ льотноњ придатност≥ пов≥тр¤них
                суден в≥йськовоњ ав≥ац≥њ

     ѕов≥тр¤не судно в≥йськовоњ ав≥ац≥њ повинно бути перев≥рено на
в≥дпов≥дн≥сть його вимогам безпеки польот≥в.
     –≥вень  льотноњ  придатност≥  пов≥тр¤ного  судна   в≥йськовоњ
ав≥ац≥њ повинен бути не  нижчим  за  р≥вень  льотноњ  придатност≥,
встановлений державою дл¤ цього класу пов≥тр¤них суден.

     —татт¤ 23. јвторський  нагл¤д  за дотриманн¤м ≥ збереженн¤м
                льотноњ придатност≥ при виробництв≥, експлуатац≥њ
                та ремонт≥ пов≥тр¤ного судна

     —ер≥йне виробництво, експлуатац≥¤ та ремонт пов≥тр¤них  суден
виконуютьс¤ п≥д авторським нагл¤дом розробника пов≥тр¤ного судна з
метою дотриманн¤ ≥ збереженн¤ льотноњ придатност≥.

     —татт¤ 24. ѕередача прав розробника ав≥ац≥йноњ
                техн≥ки ≥нш≥й юридичн≥й особ≥

     ѕрава розробника ав≥ац≥йноњ техн≥ки разом з сертиф≥катом типу
чи  р≥внозначним  документом,  а  також  обов'¤зки  з  авторського
нагл¤ду за  дотриманн¤м  ≥  збереженн¤м  льотноњ  придатност≥  при
виробництв≥, ремонт≥ та  експлуатац≥њ  ав≥ац≥йноњ  техн≥ки  можуть
бути передан≥  ≥нш≥й  юридичн≥й  особ≥  т≥льки  за  погодженн¤м  з
розробником та  п≥сл¤  затвердженн¤  державним  органом  з  питань
сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ. ѕри  цьому  державний  орган  з  питань
сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ повинен переконатис¤, що  всю  необх≥дну
≥нформац≥ю,  включаючи  дан≥    про    проект    типу,    передано
правонаступнику  ≥ в≥н може належним чином використати ц≥ дан≥ дл¤
дотриманн¤ ≥ збереженн¤ льотноњ придатност≥ ав≥ац≥йноњ техн≥ки.

     —татт¤ 25. –еЇстрац≥¤ пов≥тр¤них суден

     ÷ив≥льн≥ пов≥тр¤н≥ судна п≥дл¤гають обов'¤зков≥й реЇстрац≥њ ≥
можуть бути зареЇстрован≥ т≥льки в одн≥й держав≥.
     ÷ив≥льному  пов≥тр¤ному  судну,  занесеному   до   державного
реЇстру   пов≥тр¤них   суден   ”крањни,   видаЇтьс¤   реЇстрац≥йне
посв≥дченн¤, що Ї фактом визнанн¤ його нац≥ональноњ належност≥.
     « моменту занесенн¤ пов≥тр¤ного судна до  державного  реЇстру
пов≥тр¤них суден ”крањни  вс≥  записи,  зроблен≥  ран≥ше  стосовно
цього пов≥тр¤ного судна у реЇстрах пов≥тр¤них суден ≥нших  держав,
не визнаютьс¤ ”крањною.
     “аким же чином не визнаЇтьс¤ ”крањною  занесенн¤  пов≥тр¤ного
судна ”крањни до реЇстру пов≥тр¤них суден ≥ншоњ держави,  ¤кщо  це
пов≥тр¤не судно не виключено з державного реЇстру пов≥тр¤них суден
”крањни.
     ÷ив≥льн≥  пов≥тр¤н≥  судна  п≥дл¤гають    перереЇстрац≥њ    у
державному реЇстр≥ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни у раз≥ зм≥ни
власника пов≥тр¤ного судна, а також в ≥нших випадках, передбачених
правилами реЇстрац≥њ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни.
     ѕравила  реЇстрац≥њ  цив≥льних  пов≥тр¤них   суден    ”крањни
розробл¤ютьс¤ та  ввод¤тьс¤  в  д≥ю  державним  органом  з  питань
сертиф≥кац≥њ та реЇстрац≥њ.
     –еЇстрац≥ю  планер≥в,  дельтаплан≥в,   надлегких    л≥тальних
апарат≥в,  ≥нших  пов≥тр¤них  суден    спортивного    призначенн¤,
пов≥тр¤них суден аматорськоњ конструкц≥њ, аеростатичних  апарат≥в,
а також видачу посв≥дчень про  њх  реЇстрац≥ю  зд≥йснюЇ  державний
орган чи установа, ¤ким це право делеговано  державним  органом  з
питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ.
     ƒержавн≥ пов≥тр¤н≥  судна  п≥дл¤гають  реЇстрац≥њ  у  реЇстр≥
державних пов≥тр¤них суден ”крањни. ѕравила  реЇстрац≥њ  державних
пов≥тр¤них суден ”крањни встановлюЇ ћ≥н≥стерство оборони ”крањни.

     —татт¤ 26. ¬иключенн¤ пов≥тр¤ного судна з реЇстру

     ѕов≥тр¤не  судно  виключаЇтьс¤  з  в≥дпов≥дного    державного
реЇстру пов≥тр¤них суден у раз≥:
     зн¤тт¤ пов≥тр¤ного судна з експлуатац≥њ;
     передач≥ пов≥тр¤ного  судна  належним  чином  ≥нш≥й  держав≥,
≥ноземн≥й юридичн≥й чи ф≥зичн≥й особ≥.
     ѕри виключенн≥ пов≥тр¤ного судна  з  в≥дпов≥дного  державного
реЇстру пов≥тр¤них суден ”крањни реЇстрац≥йне посв≥дченн¤  втрачаЇ
силу.

     —татт¤ 27. ƒопуск пов≥тр¤них суден до експлуатац≥њ

     ÷ив≥льне  пов≥тр¤не  судно,  ¤ке   маЇ    сертиф≥кат    типу,
допускаЇтьс¤ до експлуатац≥њ, ¤кщо воно зареЇстровано у державному
реЇстр≥ цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни ≥ маЇ  посв≥дченн¤  про
придатн≥сть  до  польот≥в,  видане  державним  органом  з   питань
сертиф≥кац≥њ ≥  реЇстрац≥њ  пов≥тр¤них  суден  ”крањни  або  ≥ншоњ
держави, ¤кщо вимоги, на п≥дстав≥ ¤ких було видано це посв≥дченн¤,
в≥дпов≥дають вимогам, встановленим в ”крањн≥.
     ÷ив≥льне пов≥тр¤не судно, ¤ке не маЇ  сертиф≥ката  типу,  але
було в експлуатац≥њ до введенн¤ в д≥ю ѕов≥тр¤ного кодексу ”крањни,
заноситьс¤  до  державного  реЇстру  ”крањни  ≥  допускаЇтьс¤   до
експлуатац≥њ на п≥дстав≥ д≥ючого посв≥дченн¤  про  придатн≥сть  до
польот≥в або посв≥дченн¤, виданого  державним  органом  ”крањни  з
питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ.
     ƒержавне транспортне  пов≥тр¤не  судно,  що  було  розроблене
зг≥дно з  техн≥чними  вимогами  ћ≥н≥стерства  оборони  ”крањни  до
введенн¤ в д≥ю ѕов≥тр¤ного кодексу ”крањни, може бути допущено  до
експлуатац≥њ в цив≥льн≥й ав≥ац≥њ ”крањни дл¤ перевезенн¤  вантаж≥в
≥ виконанн¤ ав≥ац≥йних роб≥т  ≥  занесено  до  державного  реЇстру
цив≥льних пов≥тр¤них суден ”крањни, ¤кщо воно:
     в≥дпов≥даЇ    техн≥чним    вимогам    безпеки        польот≥в
¬≥йськово-ѕов≥тр¤них —ил, ¤к≥ д≥¤ли на час њх розробки;
     маЇ висновки розробника та експерт≥в,  призначених  державним
органом  з  питань  сертиф≥кац≥њ  ≥  реЇстрац≥њ,  про   можлив≥сть
безпечноњ експлуатац≥њ у цив≥льн≥й ав≥ац≥њ;
     маЇ посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в, видане державним
органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ.
     ƒержавне транспортне пов≥тр¤не судно, тип ¤кого було допущено
до експлуатац≥њ в цив≥льн≥й ав≥ац≥њ до введенн¤ в д≥ю  ѕов≥тр¤ного
кодексу  ”крањни,  заноситьс¤  до  державного  реЇстру   цив≥льних
пов≥тр¤них суден ”крањни ≥ може бути допущено до  експлуатац≥њ  на
п≥дстав≥ д≥ючого  посв≥дченн¤  про  придатн≥сть  до  польот≥в  або
посв≥дченн¤, виданого державним органом з  питань  сертиф≥кац≥њ  ≥
реЇстрац≥њ.
     ≈кспериментальне  пов≥тр¤не  судно  може  бути  допущено   до
експлуатац≥њ дл¤ задоволенн¤ потреб народного господарства ”крањни
за на¤вност≥:
     висновк≥в розробника судна ≥ експерт≥в, призначених державним
органом  з  питань  сертиф≥кац≥њ  ≥  реЇстрац≥њ,  про   можлив≥сть
безпечноњ експлуатац≥њ його при виконанн≥ польот≥в;
     р≥шенн¤ ”р¤ду  ”крањни  про  використанн¤  експериментального
судна у цив≥льн≥й ав≥ац≥њ ”крањни;
     посв≥дченн¤ про придатн≥сть до польот≥в,  виданого  державним
органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ.
     ѕ≥дтриманн¤ кожного пов≥тр¤ного судна в процес≥  експлуатац≥њ
у стан≥, що в≥дпов≥даЇ вимогам норм льотноњ придатност≥ або ≥ншим,
що поширюютьс¤ на це пов≥тр¤не судно,  вимогам  безпеки  польот≥в,
покладаЇтьс¤ на експлуатанта пов≥тр¤ного судна.
     ƒержавний орган  з  питань  сертиф≥кац≥њ  ≥  реЇстрац≥њ  може
заборонити експлуатац≥ю пов≥тр¤ного судна у випадках:
     в≥дсутност≥  посв≥дченн¤  (сертиф≥ката)  про  придатн≥сть  до
польот≥в;
     простроченн¤ посв≥дченн¤  (сертиф≥ката)  про  придатн≥сть  до
польот≥в;
     експлуатац≥њ  пов≥тр¤ного  судна    за    межами    обмежень,
встановлених порадником з льотноњ експлуатац≥њ пов≥тр¤ного судна.

     —татт¤ 28. ѕозначенн¤, що нанос¤тьс¤ на цив≥льн≥
                пов≥тр¤н≥ судна

     Ќа зовн≥шню поверхню цив≥льних пов≥тр¤них суден повинн≥  бути
нанесен≥ державний ≥ реЇстрац≥йний розп≥знавальн≥ знаки.
     ƒопускаЇтьс¤ також нанесенн¤ на  пов≥тр¤не  судно  додаткових
знак≥в  (символ≥в,  напис≥в,  емблем  та  ≥н.)  за  погодженн¤м  з
державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ.
     ѕравила нанесенн¤ знак≥в на  пов≥тр¤не  судно  встановлюютьс¤
державним органом з питань сертиф≥кац≥њ ≥ реЇстрац≥њ.
     ѕольоти  пов≥тр¤ного  судна,  ¤ке  не  маЇ    державного    ≥
реЇстрац≥йного    знак≥в,    заборон¤ютьс¤,    кр≥м       польот≥в
експериментальних  ≥  випробувальних    пов≥тр¤них    суден,    що
виконуютьс¤ зг≥дно з правилами проведенн¤ випробувальних польот≥в.

     —татт¤ 29. ѕозивний номер ≥ позивний рад≥осигнал цив≥льного
                пов≥тр¤ного судна

     ÷ив≥льному пов≥тр¤ному судну  ”крањни,  обладнаному  засобами
рад≥озв'¤зку, надаЇтьс¤ позивний номер ≥ позивний рад≥осигнал.
     ÷ив≥льним пов≥тр¤ним суднам,  зазначеним  у  статт≥  20,  що
обладнан≥ засобами рад≥озв'¤зку, надаЇтьс¤ позивний номер.

     —татт¤ 30. Ѕортова документац≥¤ пов≥тр¤ного судна

     Ќа  цив≥льному  пов≥тр¤ному  судн≥  при  виконанн≥   польот≥в
повинн≥ бути:
     1) реЇстрац≥йне посв≥дченн¤;
     2) посв≥дченн¤ (сертиф≥кат) про придатн≥сть до польот≥в;
     3) св≥доцтва про страхуванн¤:
     член≥в ек≥пажу ≥ ав≥ац≥йного  персоналу,  ¤кий  перебуваЇ  на
     борту;
     пов≥тр¤ного судна;
     в≥дпов≥дальност≥  щодо  в≥дшкодуванн¤  збитк≥в,  в тому числ≥
     перед трет≥ми особами;
     4) бортовий журнал пов≥тр¤ного судна;
     5) порадник з льотноњ експлуатац≥њ пов≥тр¤ного судна;
     6) дозв≥л на бортов≥ рад≥останц≥њ;
     7) посв≥дченн¤ (сертиф≥кати) на вс≥х член≥в ек≥пажу;
     8) при  виконанн≥  м≥жнародних  польот≥в  -  ≥нш≥  документи,
передбачен≥ м≥жнародними правилами.

     —татт¤ 31. ѕередача пов≥тр¤ного судна в оренду ≥ноземному
                експлуатанту

     ѕор¤док  ≥  правила  здач≥  пов≥тр¤ного  судна    в    оренду
≥ноземному  експлуатанту  регулюютьс¤  внутр≥шн≥м   законодавством
”крањни,  ¤кщо  ≥нше  не  передбачено  м≥жнародними   угодами   та
договорами, учасником ¤ких Ї ”крањна.





    



Hosted by uCoz